Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital boxen (HDTV box med hårddisk)

12255 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 09 juni 2010 - 15:41

bonor
  • bonor
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Även min box hänger sig ofta i MyTv

Jag har iofs en 1TB disk i min box men det har tydligen ingen betydelse vad jag kan se i tråden.

/Bosse

Postad 09 juni 2010 - 16:30

Saxpy_New
  • Saxpy_New
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Och den som kom igår skall officiellt fixa:
Timeshift problem
Skall inte hänga sig i "my TV"
återskapa förlorade program.

Min både hänger sig och kraschar i MyTV. Dessutom så har problemet med att man får upp en massa nycklar på sina inspelningar tillbaka. Med andra ord, ett steg tillbaka igen. Jaja, jag har sagt upp från augusti så jag bryr mig inte så mycket så länge det inte fuckar upp fotbolls-VM för mig.

Postad 09 juni 2010 - 17:21

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0
Jag har inte haft några problem så här långt, men rapportera gärna in så ska jag uppdatera listan i inlägg#3

Troligen så kan man säga att alla buggar återstår utom timeshiftbuggen som är fixad samt att man inte i framtiden borde tappa innehållet från HDD'n.

Det är ju i och för sig två stora åtgärder som är fixade, men borde förståss aldrig ha uppstått från första början

Postad 09 juni 2010 - 19:23

Hog30
  • Hog30
  • Wannabe

• 34 inlägg
  • 0
Jag har heller inte stött på några problem med den nya uppdatreingen, fick tillbaka de försvunna inspelade programmen, time-shift problemet är åxå borta.
Skriver in om jag hittar några nya spännade buggar. :P

//H

Postad 09 juni 2010 - 20:22

nixxz
  • nixxz
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Det finns inget sätt att få över filmerna från boxen till datorn? Kommer det komma något sätt?

Postad 09 juni 2010 - 21:09

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0

Det finns inget sätt att få över filmerna från boxen till datorn? Kommer det komma något sätt?

Bara att spela av och spela in. Nej, det kommer inte komma något sätt. Det är inte sannolikt. Räkna inte med det.

Postad 09 juni 2010 - 22:28

jokim
  • jokim
  • Forumräv

• 527 inlägg
  • 0
buggen att boxen hänger sig i mytv är ju inte fixad direkt...

hade spelat in Grey Anatomi när jag sett avsnittet klart tryckte jag på stopp knappen och serien avslutades till MyTV som sen hängde sig direkt...

tråkigt att dom inte kan rätta till en sådan sak på så lång tid dom haft på sig... jag är mycket optimistisk till denna box då jag har en hel del mediacenters och andra boxar som varit betydligt värre...

men får dom inte rätt på en sådan här enkel sak som att få en förhållandevis simpel box att fungera så får nog canal digital byta ut varenda en emot en som fungarar pålitligt...

Postad 10 juni 2010 - 05:03

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

buggen att boxen hänger sig i mytv är ju inte fixad direkt...

hade spelat in Grey Anatomi när jag sett avsnittet klart tryckte jag på stopp knappen och serien avslutades till MyTV som sen hängde sig direkt...

Det kommer upp någon banner om att inspelningen avslutas efter du tryckt stopp och accepterat, vänta till den har försvunnit innan du går in i MyTV. Har sett att för snabb övergång mellan avslutad inspelning och MyTV kan ge hängning

Postad 10 juni 2010 - 09:37

Highutta
  • Highutta
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har en Sagem HD ITSD81 med Canal Digital. De har precis postat iväg box nummer 4 till mig...

Första boxen hängde sig i avstängt läge, gick inte att starta, var tvungen att rycka strömsladden. Naturligtvis börjar kundtjänst med att skicka en ny transformator, som inte blev bättre. De skickar ytterligare en, som inte heller fungerar. De blev då tvungna att skicka ny box.

Box nummer två gjorde omstarter och hängde sig oavbrutet. CD skickar en ny transformator, som inte förändrar något. CD ber mig kontrollera signalstyrkan som visar sig vara låg. CD ber mig åka till en återförsäljare för att koppla upp boxen och se om signalstyrkan förändras, vilket den gjorde så nästa steg var att beställa hem en installatör som justerade antennen och bytte ut ett LNB-huvud. Skillnad? Nej, inte det minsta.

Box nummer tre kom med posten. Nya problem. Den boxen visar sidan "Den mottagna signalen är för svag" varje gång jag skiftar till en HD-kanal. Efter ett knapptryck är man inne på sidan med signalstyrkan som visar 179 i styrka och när man går ur menyn kommer bild och ljud tillbaka. Lite då och då kommer även sidan "Felaktigt digital-TV kort".

Box nummer fyra befinner sig i postgången så vi får väl se. Tanken är att antingen reklamera och bryta kontraktet eller uppgradera till Sagem HD PVR 101-ST istället, men nu har jag läst om många som haft liknande problem även med den boxen...

När det väl fungerar har jag kanonbild och ljud och många HD-kanaler, jag ser ingen alternativ konkurrent tyvärr.

Postad 10 juni 2010 - 12:09

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Det enda probelm jag har just nu är att fläkten ibland låter mycket. Annars inga hängningar, inga "för dålig signal" inga missade inspeningar, inga försvunna inspelningar etc. etc.

Jag är ändå trots allt nöjd om man jämför med Boxer och deras Force 530T som var ett jäkla skit.

Postad 10 juni 2010 - 13:13

vilse
  • vilse
  • Forumräv

• 577 inlägg
  • 0

Det enda probelm jag har just nu är att fläkten ibland låter mycket. Annars inga hängningar, inga "för dålig signal" inga missade inspeningar, inga försvunna inspelningar etc. etc.

Jag är ändå trots allt nöjd om man jämför med Boxer och deras Force 530T som var ett jäkla skit.

Håller med dig delvis. Att boxen låter för j**ligt håller jag med om. Är inne på min 3:e box och orkar inte byta mer. Funderar på att modda själv nu när jag haft den i 2 år.
Ang Force 530T tyckte jag den blev riktigt bra när jag använde den senast (2 år sen). Det var massor med strul i början men med de senaste uppdateringarna funkade den fint. Saknar en del funktioner från den som man ej har nu.

Postad 10 juni 2010 - 13:30

Saxpy_New
  • Saxpy_New
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Håller med dig delvis. Att boxen låter för j**ligt håller jag med om. Är inne på min 3:e box och orkar inte byta mer. Funderar på att modda själv nu när jag haft den i 2 år.
Ang Force 530T tyckte jag den blev riktigt bra när jag använde den senast (2 år sen). Det var massor med strul i början men med de senaste uppdateringarna funkade den fint. Saknar en del funktioner från den som man ej har nu.

Kör fortfarande min gamla 530T eftersom den funkar och att den har mycket bättre DVB-T-mottagare. På min HDTV-mottagaren får jag inte bild utan störningar men med 530an blir det kalas-bild.

Postad 12 juni 2010 - 15:47

marnilss
  • marnilss
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Efter uppdateringen har jag råkat ut för 2 ggr att den inte får någon signal. Det händer när man sitter och tittar på något (t.ex. nu mitt i matchen mellan Argentina - Nigeria) och plötsligt hänger sig bilden någon sekund och sen får man upp ett meddelande om att den inte får någon signal. En omstart av boxen så fungerar det igen...
På signalkvalitets sidan så visar den grönt på båda huvudena och värdet 168 på ena och 182 på andra. Vet inte vad jag hade innan, så kan någon skriva in sina värden som jämförelse?

Detta hände aldrig med gamla mjukvaran och jag har inte ändrat något annat och det har inte heller varit någon storm eller likande som kan ha flyttat paraboldisken.

Postad 12 juni 2010 - 18:37

Biggles2002
  • Biggles2002
  • Beroende

• 1 276 inlägg
  • 0
Hmm spelade in VM öppnings konserten fick inte med hela grrr ..... skall den börja med sånt nu igen !!

Redigerat av Biggles2002, 12 juni 2010 - 18:38.

Postad 12 juni 2010 - 20:42

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0

Hmm spelade in VM öppnings konserten fick inte med hela grrr ..... skall den börja med sånt nu igen !!

Du får en chans till på SVT HD i natt.

02:25 Fotbolls-VM: Invigningskonsert (05:30)
Invigningskonsert från Orlando Stadium i Soweto/Johannesburg. Alicia Keys, Amadou & Mariam, Angélique Kidjo, Black Eyed Peas, John Legend, Juanes och Shakira är några av de artister som uppträder.

Postad 12 juni 2010 - 21:30

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Invigningen värd att se - Alicia Keys klänning :)

Postad 13 juni 2010 - 22:40

Unregistereda6d4ebb6
  • Unregistereda6d4ebb6
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Efter uppdateringen har jag råkat ut för 2 ggr att den inte får någon signal. Det händer när man sitter och tittar på något (t.ex. nu mitt i matchen mellan Argentina - Nigeria) och plötsligt hänger sig bilden någon sekund och sen får man upp ett meddelande om att den inte får någon signal. En omstart av boxen så fungerar det igen...
På signalkvalitets sidan så visar den grönt på båda huvudena och värdet 168 på ena och 182 på andra. Vet inte vad jag hade innan, så kan någon skriva in sina värden som jämförelse?

Detta hände aldrig med gamla mjukvaran och jag har inte ändrat något annat och det har inte heller varit någon storm eller likande som kan ha flyttat paraboldisken.

Har hänt mig dagligen sedan uppdateringen på TV4 HD.
/P

Postad 14 juni 2010 - 07:19

leadolfsson
  • leadolfsson
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Likartat här, signalen försvinner efter nån timma tittning, kommer dock tillbaka efter någon minut. Detta upprepas sedan var 10 min. Efter avstängning och norsk reset håler det sedan någon timma innan det återkommer.
Dessutom en ny bugg: Boxen hängde sig igår under snabbspolning, fick starta om. Nästa gång jag tittade det igen visar den bara en sönder hackad snabbspolad version av programmet!!

Postad 14 juni 2010 - 16:56

Unregistered124686ac
  • Unregistered124686ac
  • Über-Guru

• 11 229 inlägg
  • 0

Likartat här, signalen försvinner efter nån timma tittning, kommer dock tillbaka efter någon minut. Detta upprepas sedan var 10 min. Efter avstängning och norsk reset håler det sedan någon timma innan det återkommer.
Dessutom en ny bugg: Boxen hängde sig igår under snabbspolning, fick starta om. Nästa gång jag tittade det igen visar den bara en sönder hackad snabbspolad version av programmet!!

Den var ny, tar med den i listan.

Att den tappar signal hände ju förut också, men inte så ofta för mig någon gång per kvartal. Efter uppdateringen så har det inte hänt (ännu). Har ni kört en återställning, det ska man alltid göra efter uppdateringarna, verksom inte allt ser ut att fungera utan detta

Postad 15 juni 2010 - 05:56

DanTheMan47
  • DanTheMan47
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Den var ny, tar med den i listan.

Att den tappar signal hände ju förut också, men inte så ofta för mig någon gång per kvartal. Efter uppdateringen så har det inte hänt (ännu). Har ni kört en återställning, det ska man alltid göra efter uppdateringarna, verksom inte allt ser ut att fungera utan detta

Efter att jag äste detta så tänkte jag "Va fasen. Det var ett tag sen jag gjorde en återställning. Så jag gör väl en nu." Och... det verkar inte fungera längre. Den fastnar på "Vänta tills boxen startar om"(eller vad det står exakt). Jag lämnade den en timme... men den stod fortfarande och visade den skärmen. Jag fick trycka/hålla in power knappen för att starta om boxen. Och ingen återställning blev gjord. Ännu en stor suck när det kommer till CD och deras box :D

Postad 15 juni 2010 - 06:53

Unregisterede12c84b5
  • Unregisterede12c84b5
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
:D Hej,

Har kört PVR 101 ST i över 2 år nu och givetvis ska den gå sönder när garantin gått ut!!

Det började med ett PB03 felmeddelande och jag fick ny trafo från CD gratis, schysst!
Men sen kom både ER09, ER07 och ER01. Började misstänka hårddisken så jag köpte en ny på 500GB(WD Caviar Green), installerade den igår men får fortfarande samtilga ERXX som innan.(Ska den formateras innan den monteras?)

Någon som har något förslag på vad som kan vara fel???

Tacksam för svar, vill inte köpa ny för 5000:-... :D

Postad 15 juni 2010 - 09:10

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Hårddisk ska bara vara att stoppa in. Då bör det sedan stå Er-07 i displayen. Tryck då på avstängningsknappen på fjärren, då bör Er-01 komma fram varvid boxen laddar ned nya mjukvara vilket då tar en liten stund. Ska sedan starta om och då vara som ny :D

Tror i sig att det fungerar med vilken hårddisk som helst bara den inte drar mer ström än originaldisken.

Hoppas det löser sig för dig, trist annars minst sagt.

Redigerat av Monshi, 15 juni 2010 - 09:11.

Postad 15 juni 2010 - 09:28

Unregisterede12c84b5
  • Unregisterede12c84b5
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hårddisk ska bara vara att stoppa in. Då bör det sedan stå Er-07 i displayen. Tryck då på avstängningsknappen på fjärren, då bör Er-01 komma fram varvid boxen laddar ned nya mjukvara vilket då tar en liten stund. Ska sedan starta om och då vara som ny :D

Tror i sig att det fungerar med vilken hårddisk som helst bara den inte drar mer ström än originaldisken.

Hoppas det löser sig för dig, trist annars minst sagt.

Det är precis så jag gjort...
Displayen visar 00-- ett bra tag men sen dyker ER09 upp i displayen, betyder det att det är problem med att lada ner ny mjukvara, eller?

Postad 15 juni 2010 - 09:51

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

Det är precis så jag gjort...
Displayen visar 00-- ett bra tag men sen dyker ER09 upp i displayen, betyder det att det är problem med att lada ner ny mjukvara, eller?

Er09
• Uppdateringen låser sig. Starta om boxen genom att
dra ut nätsladden och sätta i den igen. Uppdateringen
startar på nytt. Om felet upprepar sig är signalnivån eller
signalkvalitén för dålig.

http://www.canaldigi...nal-Digital.pdf

Jeg ville kontaktet Canal Digital. Det er ikke umulig at du kan få en ny boks selv om garantien er gått ut.

Postad 15 juni 2010 - 11:15

Unregisterede12c84b5
  • Unregisterede12c84b5
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Er09
• Uppdateringen låser sig. Starta om boxen genom att
dra ut nätsladden och sätta i den igen. Uppdateringen
startar på nytt. Om felet upprepar sig är signalnivån eller
signalkvalitén för dålig.

http://www.canaldigi...nal-Digital.pdf

Jeg ville kontaktet Canal Digital. Det er ikke umulig at du kan få en ny boks selv om garantien er gått ut.

Tack!
Har pratat med CD, de kunde inte hjälpa mig sa dom. De tyckte jag skulle vända mig till den lokala TV/Radio-handlaren.
Men jag ger inte upp ska kolla signalen ikväll efter jobbet och prova igen...

Postad 15 juni 2010 - 18:16

Belzhadar
  • Belzhadar
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
ER01 -> ER99

Felet beror på franska programmerare i kombination med billigaste möjliga komponenter som monterats i en felaktigt byggd låda med undermålig kylning.
Beräknad livslängd, tills garantin gått ut +- 1 dag

Postad 15 juni 2010 - 19:52

junkan
  • junkan
  • Guru

• 5 304 inlägg
  • 0

:) Hej,

Har kört PVR 101 ST i över 2 år nu och givetvis ska den gå sönder när garantin gått ut!!

Det började med ett PB03 felmeddelande och jag fick ny trafo från CD gratis, schysst!
Men sen kom både ER09, ER07 och ER01. Började misstänka hårddisken så jag köpte en ny på 500GB(WD Caviar Green), installerade den igår men får fortfarande samtilga ERXX som innan.(Ska den formateras innan den monteras?)

Någon som har något förslag på vad som kan vara fel???

Tacksam för svar, vill inte köpa ny för 5000:-... :D

Har sålts ganska många på blocket runt 2000:- eftersom många bytte leverantör iom fotboll.

Postad 16 juni 2010 - 06:52

Unregisterede12c84b5
  • Unregisterede12c84b5
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Jaha...

Tog med mig boxen till Audio Video igår för att vara säker på en bra signal för uppdatering.
Men den är körd kan jag säga, fungerade inte alls. Jag fick ett pris av honom på 2700:- för en ny box + förlängning av abonnemang i 2år.

Bara att bita i det sura äpplet antar jag...

Fast när man ändå måste lägga ut pengar funderar jag på en såda här istället: VU+ Duo

Postad 16 juni 2010 - 08:04

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Fast när man ändå måste lägga ut pengar funderar jag på en såda här istället: VU+ Duo

Jag kan verkligen rekommendera den! Den har allt som Sagemboxen har plus mycket mycket mera och det till ett pris som är jämförbart (utan bindningstid o dyl). Att tänka på är dock att den kräver lite mera av användaren, speciellt om man ska göra mera avancerade saker.

Postad 16 juni 2010 - 14:08

Unregistered55c65f14
  • Unregistered55c65f14
  • Forumräv

• 888 inlägg
  • 0
...så gick även min andra 101 sönder, PB03, osv... (naturligtvis har garantin gått ut, nov 2007) men fick ännu en ny adapter, har några nu om någon behöver några extra :D

Saken är den att jag blev HD kund lagom tills fotbolls VM 2006, det har kostat mig i daxläget 2 st boxar, den gamla & den inspelningsbara. Båda bytta varsin gång dvs 4 boxar på exakt 4 år!

Tur är att min gamla funkar så jag klar mig över VM iallafal.

Men skall jag köpa en ny binder jag upp mig 24 månade för att köpa 101 boxen för 2690:-, alt. 12 mån & 3690:- eller ingen bindningstid alls & betalar glatt 4999:- för boxen!!!

Trogen kund i 4 år är således inget värt alls :D

Vad gör jag nu?
Köpa en beggad box för 1500.- som kanske håller 1 år eller binder upp mig 24 månader, hur som haver känns det som om man är i klorna på CD hur man än vänder baken.

Någon som vet om man kan laga den gamla eller är den bara att lägga på kantstenen & knäcka av?

/JB

Postad 16 juni 2010 - 14:16

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Laga boxen? Nja om det nu inte är något så enkelt som en oxiderad kontakt mot hårrdisken eller en hårddisk som pajjat vette tusan om det är något du kan fixa. Troligen är det en kondensator på moderkortet som stuckit eller något liknande. Att hitta vilken/vad är inte det enklaste och sedan ha finmotoriken att kunna byta en sådan krets...

Funderar mer och mer när jag läser om dessa kraschade boxar om jag trots allt ska bättra vädringen lite? Temperaturen på teknikdelarna i min box vandrar upp på 50 grader om jag minns mina mätningar korrekt (detta med en IR-mätare som mäter SKALtemperaturen, troligen varmare i kretsarna). Men å andra sidan är de passiva kretsarna god för uppemot 100 grader vanligtvis och integrerade borde klara 60 grader utan några som helst problem....

Ni som kraschar boxar - hur har ni dem placerade? Stor de luftigt eller instängda i ett skåp? Hur mycket är de påslagna? Hela tiden eller bara några timmar per dag?
och en fråga till: Har ni glödlampor kvar i huset? hur länge håller en glödlampa vanligen för er?

Sista frågan - kan ge indikation på strömkvalitén, dvs om ni bor nära en massafabrik eller långt ut på vischan kanske spänningen varierar med tiden och detta kan bränna ut glödlampor i förtid.

Postad 16 juni 2010 - 18:37

Unregistered0d213106
  • Unregistered0d213106
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hejsan

Någon mer än jag som upplevt att boxen blivit dålig på att reagera på fjärrkontrollen sedan uppdateringen? Funkade bra till en början men nu är den riktigt seg, spelar ingen roll vilka knappar/funktioner jag använder utan det är hela tiden. Typ kanalbyte, in och ut i epg, info.. mm.

Och jo jag har bytt batterier och det är samma fenomen med min multifjärr och har inga problem med övriga apparater.

Postad 16 juni 2010 - 19:41

Monshi
  • Monshi
  • Guru

• 4 002 inlägg
  • 0
Inga problem med fjärr här inte. Boxen fungerar, för mig, precis som den gjorde innan. Två morgnar efter fann jag den igång men det har inte upprepat sig, kanske var den mänskliga faktorn.

Postad 17 juni 2010 - 12:40

Senjin
  • Senjin
  • Lärjunge

• 295 inlägg
  • 0

Hejsan

Någon mer än jag som upplevt att boxen blivit dålig på att reagera på fjärrkontrollen sedan uppdateringen? Funkade bra till en början men nu är den riktigt seg, spelar ingen roll vilka knappar/funktioner jag använder utan det är hela tiden. Typ kanalbyte, in och ut i epg, info.. mm.

Och jo jag har bytt batterier och det är samma fenomen med min multifjärr och har inga problem med övriga apparater.

Jag har upplevt att den periodvis har varit dålig på att reagera, senast igår kväll var den omöjlig i ett par minuter för att sedan fungera precis som vanligt.

Postad 17 juni 2010 - 13:36

roake
  • roake
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Samma upplevelse här, dock har jag gått fram till boxen och bytt kanal på knapparna och sedan reagerar den på fjärren.

Postad 17 juni 2010 - 13:44

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0
Upplever jag med samma sak med fjärren.
Samt att det ständigt hänger sig efter att man tittat på ett inspelat program.
Vare sig man raderar eller ej.
Helt odugligt.

Väntade länge innan jag skaffade denna HD-box men kunde inte hålla mig längre.
Säga vad man vill men vi är allt annat än nöjda med den kan jag lova.

Postad 17 juni 2010 - 20:21

Unregistereddd2519c1
  • Unregistereddd2519c1
  • Användare

• 127 inlägg
  • 0
Har sedan ca 4 veckor tillbaka denna skitbox, kunde inte heller hålla mig.
Idag verkar den ha lagt av helt, får ingen bild via hdmi längre. Den synkar som den alltid gjort och tvn rapporterar 1080i 50hz men sen när bilden skall komma och kanalsiffran tänds så tappar den helt kontakten med tvn hade tidigare hdmi genom min Pioneer stärkare så jag flyttade kabeln till tvn direkt men det blev ingen skillnad. Någon som har något tips? den visar inga error koder

Redigerat av Unregistereddd2519c1, 17 juni 2010 - 20:21.

Postad 17 juni 2010 - 23:14

liddes
  • liddes
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Hejsan

Jag har samma problem till och från. Även jag började med att byta batterier, men det hjälpte ju föga..

Postad 17 juni 2010 - 23:29

Unregistered185e50fc
  • Unregistered185e50fc
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Nu när det har gått ett tag sedan uppdateringen, hur fungerar det för er med boxen i fråga? Jag försöker nämligen bilda mig en uppfattning om jag ska välja Viasat eller CD, och båda verkar ha kommit ut med uppdateringar av mjukvaran nyligen. Båda verkar ju ha(/haft) stora problem med låsningar och annat, eller får man en skev bild av att läsa här där det endast rapporteras om problemen?

Postad 18 juni 2010 - 06:41

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Veteran

• 2 489 inlägg
  • 0
Min box verkar vara lite stabilare efter den senaste uppgraderingen. Jag har inte fått varning för svag signal längre som enligt CD beror på att parabolen inte är korrekt inställd.

Det går att spela in två olika program samtidigt, innan kunde man inte ens spela in två på varandra program på samma kanal trots att marginalerna var borttagna vid inspelning via EPG.

Vid val av ljud är det bara "Stereo" som går att använda och "Hemmabio" går inte ännu att använda.

Då jag inte haft några hängninar att tala om och inga efter uppgraderingen så är jag nöjd.

Men det märkligaste med dessa boxar är att de verkar vara individuellt uppbyggda eftersom det verkar vara olika problem med olika boxar. Detta är min fjärde box och den har fungerat relativt bra trots småfelen. Så jag ligger kvar på CD tills jag ser hur Boxer fungerar efter de nya kanalerna kommer och boxar med de nya T2 standarden kommer ut på marknaden.

Postad 18 juni 2010 - 06:56

roake
  • roake
  • Amatör

• 68 inlägg
  • 0
Generellt sätt är jag nöjd med boxen, haft den 1 år utan att behöva byta.
Har flyttat från lägenhet till hus nyligen och boxen överlevde det med :wub:
(Tog dock hjälp av installationsfirma att montera upp parabol och dra in kabel för att vara säker på att få rätt signalstyrka in.)
Små buggar som irriterar lite finns det kvar, men överlag så har den alltid fungerat tillräckligt bra för mig.
Bilden är mycket bra, ljudet bra med men för mig så ligger det lite efter i hemmabio läget, vilket irriterar lite.
Fjärren tar inte ibland som jag nämnt ovan, löses genom att byta kanal direkt på boxen en gång så fungerar den igen.
Serie inspelningen är korkad. Har avsnitt 1 redan visats kan jag inte programmera in serie inspelning från avsnitt 2 och framåt.
Den mest irriterade buggen ska vara borta, den att när man tittar på ett inspelat program så stannar det om en programmerad inspelning startar. Har själv inte hunnit testa det ännu.
Så som sagt jag är ändå hyggligt nöjd med boxen.
Däremot ar jag skit irriterad över att Premier league har flyttat till viasat (men de har ju inte med boxen att göra :wub:
((jag har viasat också dock inte en hd box)

Postad 18 juni 2010 - 15:09

Elitist
  • Elitist
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej!

Försöker nu att uppdatera programvara, den står och blinkar på 00-- i ca fem minuter, sen kommer Er09 (felmeddelandet för för dålig signalstyrka). Jag har två sat-kablar i, ska jag kanske bara ha den ena? Vad kan problemet vara tror ni?

Obs - det här är den gamla boxen, den nya fungerar utmärkt (båda 101-st) och har runt 70% signalstyrka enligt menyerna. Den gamla har jag som hobby-projekt bytt hårddisk i, till en samsung eco II 500gb.

Har ni några förslag? ^^ Trevlig helg förresten!

Postad 18 juni 2010 - 15:35

h_z
  • h_z
  • Beroende

• 1 112 inlägg
  • 0

Det går att spela in två olika program samtidigt, innan kunde man inte ens spela in två på varandra program på samma kanal trots att marginalerna var borttagna vid inspelning via EPG.

Jag märkte igår att vår box blivit tvärtom nu.
Tidigare har det inte varit några problem att spela 2 program på samma kanal efter varandra trots förvalt att den ska spela in 10 min extra.
Men efter uppdateringen så går inte det längre.
Fy vad sambon blev sur kan jag lova...

Postad 19 juni 2010 - 23:09

bloodfire
  • bloodfire
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Hejsan

Samma skit här ;(
Bytte batterier men ingen skillnad, funkar bara när man håller fjärren 2cm från boxen.
Har fått sätta en IR-bender med sändaren precis framför boxen, funkar bättre men även då reagerar den ibland inte alls.
....heeeeeelt sjukt!
(ärligt talat störde time shift-buggen mig mindre, då kunde jag iaf ANVÄNDA min fjärr att stoppa uppspelningen innan det bröts för att sedan ta upp den igen, alt. börja spela in det jag tittade på med fördröjning, för att sedan plocka upp inspelningen när det bröts. Att inte kunna använda fjärren gör mig galen!!!)

Allt mitt hopp går nu till den "stora" uppgraderingen, men att de inte vågar släppa den förrän efter VM gör ju tyvärr att även den känns som ännu en vild chansning från CD's sida.

Blä.

Redigerat av bloodfire, 19 juni 2010 - 23:13.

Postad 20 juni 2010 - 08:22

Unregisterede12c84b5
  • Unregisterede12c84b5
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Hej!

Försöker nu att uppdatera programvara, den står och blinkar på 00-- i ca fem minuter, sen kommer Er09 (felmeddelandet för för dålig signalstyrka). Jag har två sat-kablar i, ska jag kanske bara ha den ena? Vad kan problemet vara tror ni?

Obs - det här är den gamla boxen, den nya fungerar utmärkt (båda 101-st) och har runt 70% signalstyrka enligt menyerna. Den gamla har jag som hobby-projekt bytt hårddisk i, till en samsung eco II 500gb.

Båda kablarna ska vara i vid uppdatering!

Du har precis det problemet som jag hade med min box. Det var ingen som visste vad det berodde på, varken på CD eller hos återförsäljaren. Så det fick bli en ny box...

Postad 21 juni 2010 - 09:57

kaius
  • kaius
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

Hej!

Jag hade exakt samma fel ungefär 30 gånger med min HD PVR 101-ST innan jag lärde mig på en finsk forum att det skulle kunna hjälpa om man aktiverar "LNBer strömsätta" under LNB konfiguration. Jag gjorde det och updateringen funkade på första gången.

Postad 21 juni 2010 - 10:57

Melmac
  • Melmac
  • Mästare

• 3 271 inlägg
  • 0
Förutom att den låter nu igen så har jag inga problem alls.

Postad 21 juni 2010 - 23:23

Unregisteredb6367e16
  • Unregisteredb6367e16
  • Lärjunge

• 339 inlägg
  • 0
Jag har just bokat Canal Digitals familjepaket med HD-boxen som har inspelningsmöjlighet. Men så säger en kompis att han just jämfört sin box (utan hårddisk) med sin polares (med hårddisk), och bildkvaliteten från tv-sändningarna skulle vara mycket bättre på boxen utan hårddisk än den med. För säkerhets skull så tog de boxarna med sig och testade hos kompisen också. Samma resultat. Hur kan det komma sig att Canal Digitals boxar presterar så olika? Och hur f-n kan det komma sig att man får sämre tv-bild om man väljer en box med hårddisk? Någon annan som hört om liknande fall?

Redigerat av Unregisteredb6367e16, 22 juni 2010 - 11:08.

Postad 22 juni 2010 - 09:58

Unregistered1a738db5
  • Unregistered1a738db5
  • Wannabe

• 45 inlägg
  • 0

Jag har just bokat Canal Digitals familjepaket med HD-boxen som har inspelningsmöjlighet. Men så säger en kompis att han just jämfört sin box (utan hårddisk) med sin polares (med hårddisk), och bildkvaliteten från tv-sändningarna skulle vara mycket bättre på boxen utan hårddisk än den med. För säkerhets skull så tog de boxarna med sig och testade hos kompisen också. Samma resultat. Hur kan det komma sig att Canal Digitals boxar presterar så olika? Och hur f-n kan det komma sig att man får sämre tv-bild om man väljer en box utan hårddisk? Någon annan som hört om liknande fall?

I december skaffa jag mitt abonnemang och den billiga boxen utan hårddisk. Jag bytte till den inspelningsbara sagemboxen och blev besviken på det mesta, fick inte lämna tillbaka sagem-boxen. Bilden, zoom och ljud var bättre på den enklare boxen och den var helt TYST. Och med den kunde du oxå ta emot de fria satellitkanalerna och radiokanalerna.

Postad 22 juni 2010 - 18:43

leadolfsson
  • leadolfsson
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Har svarat på en enkät från Canal digital. En av frågorna rörde en ny tjänst som tydligen är på G, man ska kunna progammera inspelning via internet och mobiltelefon.
Å andra sidan krävs då att boxen står på jämt vilket inte torde vara helt politisk/miljömässigt korrekt. Sedan är det ju bullerfrågan också...
Vore ju kul om de kunda ordna till de funktioner som redan finns innan man lägger in nya, kan man tycka.

3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.