Har du uppdaterat till senaste versionen av mjukvaran? Många verkar ha blivit av med eko-problem efter att dom uppdaterat. Prova också att sänka hörvolymen ett knäpp, om du har volymen på max. Om inget av detta hjälper är det nog bara tyvärr service som gäller.Vet inte om jag ställt frågan innan men är det fler som upplever dåligt ljud i telefonen? Rätt ofta blir det ett eko när jag pratar och ännu oftare hör den jag pratar med ett eko. Dessutom hör de mig dåligt och säger också att allt runt omkring skramlar. Jag hade en W995 innan och den upplevde jag inte alls såna här problem med.
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 06 May 2010 - 19:04
Postad 06 May 2010 - 19:11
Postad 06 May 2010 - 19:16
Med andra ord är det bara att köpa en timer till laddaren och voila så är problemet löst med att inte veta om man har 100 eller 85% kvar när man kliver upp...700mA laddas batteriet med när du använder den medföljande laddaren.
BST-41 är på 1500mAh vilket innebär en laddtid på dryga 2h om batteriet är 'tomt'.
(dock lär det aldrig bli tomt då batteriet skadas, telefonen slår ifrån innan)
Postad 06 May 2010 - 19:36
Vet inte om jag ställt frågan innan men är det fler som upplever dåligt ljud i telefonen? Rätt ofta blir det ett eko när jag pratar och ännu oftare hör den jag pratar med ett eko. Dessutom hör de mig dåligt och säger också att allt runt omkring skramlar. Jag hade en W995 innan och den upplevde jag inte alls såna här problem med.
Detta är det enda jag är missnöjd med. Har samma problem, jag hör andra jättebra men de säger att det låter som att jag är utomhus fast jag ligger i sängen och pratar. Även problem med eko ibland, vilket jag aldrig hade med min C905.
Postad 06 May 2010 - 20:09
Såg en funktion på polarens iPhone som jag saknar på min X10a. Nämligen det där "förstoringsglaset" som dyker upp när man flyttar markören.
HTC har även en funktion som hjälper till när man markerar text. Två pins dyker upp, en i början och en i slutet av markeringen, med dem kan man justera markeringen innan man kopierar ut den.
Någon som känner till om det finns appar som ger motsvarande funktioner på X10an?
Postad 06 May 2010 - 21:15
Nu måste jag lägga mig i!
Du trickle-chargear inte ett Li-Polymer batteri.. då har du sönder det fort.. jag tycker 15% låter som en MYCKET bra siffra... jag vill inte köpa nytt batteri vart 4:e månad + minska explosionsrisken.... Batterier _är_ nära raketforskning nuförtiden...
Laddaren laddar till 100% .. sen stänger laddaren av och telefonen konsumerar batteri som vanligt (t.ex. över natten)... när batterinivån når 85% startar laddaren igen och laddar den till 100% och så håller den på tills du kopplar ur laddaren.... detta är helt _rätt_ implementerat. Jag tycker dom verkar ha ett väldigt kompetent laddningsteam som kan mycket om batterier!...
Li-Polymer batterier är lättare och kan göras kraftfullare i förhållande till sin vikt jämfört med t.ex. Li-Ion, NiMh eller NiCd. ..
Just my 2 cents...
EDIT: Förresten... HTC har ännu sämre batteritid om man gör en snabbkoll på XDA under t.ex. Desire! < 12h verkar vara melodin där om man använder telefonen mycket....
EDIT2: Jag använder min telefon hyffsat mycket.. jag klarar ALLTID minst 2 dygn... tricket är att se till att använda applikationer som är _rätt_ kodade och som går ner i sleep efter man använt dem. Många appar verkar ligga kvar och sura. Har hittat en uppsättning appar som inte beter sig fel! ... Just nu står mitt batteri på 32% och tid sedan jag laddade är 52h.
Mvh // R
Kan inte annat än att hålla med..
Och det där med 85% stämmer inte riktigt för mig.. den går aldrig under 90%.. ner till 92 - 94% enligt Juiceplotter och sen vänder den och laddar upp det igen.
Uppskattar när jag inte behöver "passa" laddaren själv för att rädda batteriet.
Dagens laddning är dock slut nu.. 2% kvar efter ca 14 timmar.. lite för lite.. men å andra sidan körde jag Navigator i bilen i 30-40 minuter idag.. utan att sätta i billaddaren.. och det suger ju batteri ganska ordentligt, med skärm på fullt, GPS-radio och dataöverföring.
Postad 06 May 2010 - 23:42
För min del så hänger det mest på applikationer man har installerade och omstarter. Hela tiden. Plus att telefonen håller typ tre timmar längre om man laddat batteriet med X1an istället för X10an. Men då har jag också X1an avstängd så den klipper helt när batteriet är färdigladdat.Fortfarande imponerad över folk som har så grymma batteritider :/ Efter återställning och lite rensning av program så ligger jag på kanske 16-20h nu med normal användning. Har du nån väderwidget? Tänker att det kanske drar en del.
Edit: Nu ligger min telefon på 37% efter 19h 20min. Men den låg på 55% efter 18h. Efter det startade jag Beautiful Widget för att göra någon inställning. Så den har dragit rätt mycket på det glappet. Men annars har jag alltid vädret på hemskärmen. Uppdateras varannan timme.
Redigerat av Flamso, 07 May 2010 - 01:15.
Postad 07 May 2010 - 08:35
Detta är det enda jag är missnöjd med. Har samma problem, jag hör andra jättebra men de säger att det låter som att jag är utomhus fast jag ligger i sängen och pratar. Även problem med eko ibland, vilket jag aldrig hade med min C905.
Har du pratat med SE om det? Måste ringa idag för så här går det inte ha det... vet själv hur irriterande det är när folk hörs dåligt och det skramlar massor.
Postad 07 May 2010 - 11:17
Har följt denna tråden ett tag nu men har inte riktigt fått någon klarhet om vilken flashspelare man ska använda till X10an. Då adobe flash player inte vill fungerar i X10an vet jag inte riktigt vilken spelare jag ska använda för att kunna spela upp filer på internetsidor och även för sidan bet365 då jag vill komma åt deras livespelsalternativ via mobilen.
tack
Postad 07 May 2010 - 11:44
Skyfire funkar ju annars. Då går flash-videon genom deras server innan du får den uppspelad, då i annat format. Funkar riktigt bra av det jag testat!Hejsan,
Har följt denna tråden ett tag nu men har inte riktigt fått någon klarhet om vilken flashspelare man ska använda till X10an. Då adobe flash player inte vill fungerar i X10an vet jag inte riktigt vilken spelare jag ska använda för att kunna spela upp filer på internetsidor och även för sidan bet365 då jag vill komma åt deras livespelsalternativ via mobilen.
tack
Postad 07 May 2010 - 11:49
Skyfire funkar ju annars. Då går flash-videon genom deras server innan du får den uppspelad, då i annat format. Funkar riktigt bra av det jag testat!
Tack, men var hittar jag detta programmet då jag inte hittar den i market ?
Postad 07 May 2010 - 12:31
Ingen annan som råkat ut för detta?
Postad 07 May 2010 - 12:41
Tack fungerade jättebra till de flesta program men har hört mig för med spelsidan Bet365, och den enda spelare dom påstår sig ta är adobe flash player. Varför vill adobe inte arbeta med min telefon : / ajja tack för ett nyttigt program i alla fall
Postad 07 May 2010 - 16:39
Många hade klagat sa hon, och det verkar ju även som en hel del av er har problem?
Någon som fått ny telefon, eller testat annan och konstaterat att det inte är samma problem på alla X10?
Tråkigt detta
Postad 07 May 2010 - 19:30
Har fortfarande inte testat min flickväns X10, men när jag pratade med henne idag lät ljudet rätt kass.
Många hade klagat sa hon, och det verkar ju även som en hel del av er har problem?
Någon som fått ny telefon, eller testat annan och konstaterat att det inte är samma problem på alla X10?
Tråkigt detta
min kompis ljud problem försvann efter nytt sim kort / fw säger han, ett tips bara.
http://www.swedroid....ead.php?t=11204
testa länk tips med
Redigerat av djesko, 07 May 2010 - 19:33.
Postad 07 May 2010 - 20:28
Postad 07 May 2010 - 20:33
Redigerat av palmquistt, 07 May 2010 - 20:34.
Postad 07 May 2010 - 20:45
Trist, fick hem min på releasedagen och den har inte hängt sig eller startat om en gång på den här tiden.Jag köpte min x10 för ca en månad sen och den funkar bra, bortsett från att den "hänger sig" samt raderar alla mina sms och/eller återställer sig flera ggr i veckan. Jag har provat att uppdatera programvaran men det gjorde ingen skillnad.. Någon annan med samma problem eller en lösning ?
En MSN-app fick nå spel så jag fick lov att 'döda' den, annars har den varit stabil.
Postad 08 May 2010 - 10:06
Postad 08 May 2010 - 12:04
http://www.gratispre...com/?ref=270456
The catch (som alltid finns med allt) är ju att man måste utföra ett par undersökningar och bjuda in 6 andra. Förmodligen det sättet de får in pengarna till Premium kontona. Men skulle va sjukt schysst att få in spotify i mobilen iaf.
Kan lägga till något som jag borde skrivit från början, om ni går in via min länk så får jag lite hjälp, vilket vore jäkligt snällt av dem som vill det ^^.
Redigerat av mulle_nr1, 08 May 2010 - 15:38.
Postad 08 May 2010 - 13:12
Någon som vet hur man tar bort en genväg man skapat på startstidan?
peka på genvägen tills det vibrerar och dra den sedan till botten av skärmen i soptunnan som kommer fram
Postad 08 May 2010 - 13:30
när man har normal zoom så blir det bra bild,men anär jag zoomar in för att få motivet närmare,så blir det oskarpt..
får ni ochså så,eller gör jag nått fel
Postad 08 May 2010 - 13:34
Ja eller här: http://www.gratispremium.com/ så gynnas inte du (eller vems referens som nu ligger i URLen).Man ska tydligen kunna få gratis spotify premium om man går in här:
The catch (som alltid finns med allt) är ju att man måste utföra ett par undersökningar och bjuda in 6 andra. Förmodligen det sättet de får in pengarna till Premium kontona. Men skulle va sjukt schysst att få in spotify i mobilen iaf..
Postad 08 May 2010 - 13:37
Min 'batteridag' idag var ett riktigt bottennapp...Nu ligger jag på 61% efter ungefär 25h. Varierande batteritid, minst sagt.
Nästan fullladdad imorde vid 5:30 strax efter 12 larmade telen att de va 15% kvar och dags att ansluta laddaren.
Startade om telefonen och sen höll den fram till nyss då jag kom hem till en laddare.
(lär skaffa en och ha i jobbryggsäcken
Spelade 2 banor av RoboDefenders och lyssnade (blåtand) på ett album i ca 45min, 5-10SMS och kanske 5 mail lästa..
Postad 08 May 2010 - 13:59
peka på genvägen tills det vibrerar och dra den sedan till botten av skärmen i soptunnan som kommer fram
Kanon, tack för hjälpen
Postad 08 May 2010 - 15:49
Eller här http://www.spotify.c...potify/premium/Ja eller här: http://www.gratispremium.com/ så gynnas inte du (eller vems referens som nu ligger i URLen).
99kr/mån är inte så mycket att bråka om.
Postad 08 May 2010 - 19:44
Precis, Spotify tjänar ju inte speciellt stora summor pengar idag, gör rätt för er istället så vi får behålla Spotify som det är idag. 99 spänn? Det är ju knappt 2 bärs på krogen eller en pizza med 2 cola till.Eller här http://www.spotify.c...potify/premium/
99kr/mån är inte så mycket att bråka om.
Postad 08 May 2010 - 19:51
Jo, men det är ju inte riktigt så enkelt va? Det är ju bara att googla på "gratis spotify premium" så hittar du ett flertal liknande siter. Ena haken är att det inte finns något som är "gratis". Du måste "värva" fler personer, som i det här fallet, vilket jag tycker är lite spam. Ett flertal av dessa siter gör på samma sätt och du får fortsätta ha Premium så länge du spammar ut mail till vänner och bekanta med reklam osv.Man ska tydligen kunna få gratis spotify premium om man går in här:
The catch (som alltid finns med allt) är ju att man måste utföra ett par undersökningar och bjuda in 6 andra. Förmodligen det sättet de får in pengarna till Premium kontona. Men skulle va sjukt schysst att få in spotify i mobilen iaf..
Kan lägga till något som jag borde skrivit från början, om ni går in via min länk så får jag lite hjälp, vilket vore jäkligt snällt av dem som vill det ^^.
EDIT: http://www.swedroid....ead.php?p=99620
Nej, tummen ner för det där. Hellre betala 99 kr rakt av och få Premium utan en massa jobb och så slipper vänner, bekanta och random personer får en massa länkar och skit skickat till sig...
Redigerat av sean.wiklund, 08 May 2010 - 19:55.
Postad 08 May 2010 - 21:16
när jag fotar eller filmar,så blir bilden oskarp när jag zoomar in en när bild..kan inte få den skarp..
när man har normal zoom så blir det bra bild,men anär jag zoomar in för att få motivet närmare,så blir det oskarpt..
får ni ochså så,eller gör jag nått fel
Om jag förstår ditt inlägg rätt så zoomar du när du ska filma eller fota (inte på själva bilden efter du tagit den). Det är ju endast digital zoom, och ingen optisk så det är inte så underligt att det blir oskarpt.
Postad 09 May 2010 - 03:12
Ena haken är att det inte finns något som är "gratis". Du måste "värva" fler personer, som i det här fallet.
Det var ju precis det jag skrev i originalinlägget...
Jag menade inget illa med att posta detta här, jag försökte inte lura någon utan jag ville bara tipsa om att det finns ett sätt att få gratis spotify till sin x10 om man skulle vilja ha det, samtidigt som jag själv ville få premium. Om ni inte vill gå in på sidan så tvingar jag inte er. Och självklart förtjänar skaparna av Spotify pengarna som de tjänar på premium vilket de fortfarande får eftersom att en del av pengarna som folket från dessa sidorna drar in från undersökningarna går till att köpa in premium. Med andra ord så får Spotify fortfarande sina cash. Och vad det gäller spamlänkarna som skickas ut till ens mail så kan jag utan tvivel hålla med om att de är dryga som f#n men personligen så hade jag bara tänkt att markera dem som spam om möjligt. Jag lägger ner snacket nu så att ingen behöver störa sig på mig nå mer. \MVH
Redigerat av mulle_nr1, 09 May 2010 - 03:32.
Postad 09 May 2010 - 08:33
Postad 09 May 2010 - 09:24
jaha det visste jag inte...Om jag förstår ditt inlägg rätt så zoomar du när du ska filma eller fota (inte på själva bilden efter du tagit den). Det är ju endast digital zoom, och ingen optisk så det är inte så underligt att det blir oskarpt.
jag har en några år gammal canon ixus 55..å den ger ju skarpa bildet när man tar bilder som är långt bort,å när man zoomat in..
tycker att denna(x10) borde ta bra bilder den med...fast det duger väl till festbilder å så
Redigerat av Unregistered8244c3d5, 09 May 2010 - 09:26.
Postad 09 May 2010 - 09:29
jaha det visste jag inte...
jag har en några år gammal canon ixus 55..å den ger ju skarpa bildet när man tar bilder som är långt bort,å när man zoomat in..
tycker att denna(x10) borde ta bra bilder den med...fast det duger väl till festbilder å så
Det beror ju på att den kameran har 3x optiskzoom. Om du provar att zooma med den digitala så ser du att de med blir suddiga.
Postad 09 May 2010 - 10:09
Tyvärr är kameran inte särskilt bra i X10, i alla fall om man jämför med min C905. Det beror på att linsen är liten på X10:an och kan inte ta in så mycket information (ljus) som C905:an. Gissar att man får acceptera det för att telefonen inte ska vara tjockare.
Postad 09 May 2010 - 10:35
Jag tycker kameran är asbra! Nu har jag iofs en C905 som inte fungerar som telefon, så jag kan ju prova att ta lite bilder med den. Hrm...Tyvärr är kameran inte särskilt bra i X10, i alla fall om man jämför med min C905. Det beror på att linsen är liten på X10:an och kan inte ta in så mycket information (ljus) som C905:an. Gissar att man får acceptera det för att telefonen inte ska vara tjockare.
Postad 09 May 2010 - 11:51
Amigo, det var inte personligt menat i alla fall, bara så du vet. Jag ville bara påtala det gamla uttrycket "There's no such thing as a free lunch"...Det var ju precis det jag skrev i originalinlägget...
Jag har fått den där "gratis spotify premium!" mailad till mig av säkert 20 personer och därför tänkte jag ta tillfället i akt här när den även dök upp här.
Peace!
Postad 09 May 2010 - 17:37
Det beror ju på att den kameran har 3x optiskzoom. Om du provar att zooma med den digitala så ser du att de med blir suddiga.
Precis!
Digital zoom är bara en ploj och ett säljargument som tyvärr många luras på. Digital zoom "låtsaszoomar'2 och förstorar en del av bilden så att det ser ut som du zoomar närmare. Sedan gör den om så att den får samma pixelstorlek genom att lägga till pixlar så att den får samma storlek som innan. Ju mer du zoomar desto mindre riktiga pixlar får du i bilden och således sämre bild.
Ska man titta på hur mycket en kamera kan zooma så glöm värdet på digital zoom och kika endast på vad den kan i optisk zoom.
Vill man zooma med bra bildkvalitet så återstår bara riktiga kameror av kompaktmodlell eller systemkamera beroende på vad man vill ha.
Postad 09 May 2010 - 19:12
X10:ans kamera är bra för enkla ögonblicksbilder på nära håll och i bra ljus. Den är inte alls bra på landskapsbilder och bilder i sämre ljus eller motljus. Skärpan är inte särskilt bra heller. Om man zoomar på en bild som är tagen med X10:an så blir det suddigt nästan direkt. På C905:an kunde jag ta bilder och zooma i dom utan att skärpan blev dålig direkt. Jag kunde också ta fina landskapsbilder och bilder på solnedgångar. På X10:an blir solnedgångar bara suddiga tyvärr.Jag tycker kameran är asbra! Nu har jag iofs en C905 som inte fungerar som telefon, så jag kan ju prova att ta lite bilder med den. Hrm...
Postad 09 May 2010 - 19:18
Kan lägga till att jag har en icke operatörlåst X10a
Postad 09 May 2010 - 19:23
Gjorde du nå backup på allt du hade i telefonen?Uppdaterade för en stund sedan till R1FB001 via Update Service!
Om nej, hur är statusen på allt, nu efteråt?
Postad 09 May 2010 - 19:27
Behövdes inte, man kunde välja om man ville spara allt eller köra en swipe och börja om från början:)Gjorde du nå backup på allt du hade i telefonen?
Om nej, hur är statusen på allt, nu efteråt?
Den verkar funka fint, men om jag skall vara ärlig så hade jag inte ett enda problem med min X10 innan iheller..
Inget Creatouch app i sikte ivjf..
Postad 09 May 2010 - 19:29
Nå ändringar du märkt av?Behövdes inte, man kunde välja om man ville spara allt eller köra en swipe och börja om från början:)
Den verkar funka fint, men om jag skall vara ärlig så hade jag inte ett enda problem med min X10 innan iheller..
Inget Creatouch app i sikte ivjf..
Iom R1FB001 menar jag
<edit>
Mjukvaran är hämtad för installation.
<edit>
Sådär..
R1FB001
Redigerat av mrNoodles, 09 May 2010 - 19:42.
Postad 09 May 2010 - 19:45
Inget här ännu tyvärr och då kommer den ändå från LundUppdaterade för en stund sedan till R1FB001 via Update Service!
Postad 09 May 2010 - 19:47
Ingen uppdatering, ingen info om vad som är ändrat, eller vad?Inget här ännu tyvärr och då kommer den ändå från Lund
Postad 09 May 2010 - 19:48
Det hände ingenting när jag koppla upp denIngen uppdatering, ingen info om vad som är ändrat, eller vad?
Postad 09 May 2010 - 19:56
Vad har du för 'Skapa nummer' i din Lund-lur nu då??Det hände ingenting när jag koppla upp den
Postad 09 May 2010 - 20:02
R1FA016 som tidigareVad har du för 'Skapa nummer' i din Lund-lur nu då??
Postad 09 May 2010 - 20:05
Testat det egna programmet Update Service också?Det hände ingenting när jag koppla upp den
För PC Companion sa att jag hade senaste mjukvaran, medans Update Service hittade den nya:)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
1 bild
9 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?