Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 22 August 2011 - 07:36

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Tack trixeo. Jag drar ner din 11 och kör den då. Verkar va bra ordning du fått på den. Kör ju din 9c nu.
Följdfråga:
Är det lugnt att nu även spara inställningar i backupen innan man uppgraderar från 9c till 11?
Sparar ju lite tid om man slipper gå igenom allt där

Redigerat av big_swede70, 22 August 2011 - 09:24.

Postad 22 August 2011 - 09:11

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0
Nu kommer kamerauppdateringen, dock genom betalabs.

Har inte testat själv än, men det verkar riktigt nice :D

http://conversations...en/?sf2031791=1

http://betalabs.noki...s/camera-update

Postad 22 August 2011 - 09:22

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Version 11 av min CFW laddar du ner här!

201,4MB ledigt på C:
OBS! Alla modifikationer utom installserver försvinner vid 3-finger reset!

Endast svenska och engelska

Denna version har alla uppdateringar från Nokia, dvs Anna update 1 och 2, Social 1.3.237 och Ovi Store 2.12.042 (OBS 2.12.043 är inte officiell så den uteblev i denna uppdatering)

För att inte Programuppdateraren skall erbjuda att installera program som jag bantat bort ligger en styrfil för vissa bortbantade program kvar, vilken innebär att de finns med i listan i Installerade program trots att själva programmet ej finns i telefonen. Det går dock bra att installera program som jag bantat bort igen.

Bantat bort följande program/widgets/feeds eller rester av dem:
- Adobe Reader LE
- Aftonbladet TV
- BBC News
- CNN Video
- CNN.com - World
- CwmSchemeHandler DLL
- E!
- Here and now
- Internet Search
- Microsoft Communicator
- Mobile Security F-Secure
- Movie Teasers
- Nat Geo
- NmSchemeHandler DLL
- Nokia Analytics Collector
- Ovi Music
- Quickoffice
- Reuters: Top News
- Shazam
- topApps
- Viasat Sport
- Vlingo
- YouTube
Vissa av dessa program kan du ladda hem här.

Mod:

- Logg för samtal: sätt till hur många dagar du vill (365 tex)

- installserver.exe (installera osignerade appar) - valfitt: om du skapar en installserver mapp på massminnet eller minneskortet kopieras ALLT som installeras, dit.

- Equalizer editing: skapa/ändra/radera equalizer presets. Du kan redigera förinstallerade presets (tryck och håll inne på en preset) och skapa egna (Val/New Preset).

- Tyvärr uteblev Song Metadata Editing, CODeRUS version fungerar inte i Anna

- Förinstallerade program FileBrowser och TweakS (med plugin S^3 SysAp 2.4) - går nu att avinstallera. OBS! FileBrowser och TweakS ligger under Meny/Program/Kontor

- Inställningar gjorda med TweakS/S^3 SysAp 2.4:
-"Starta om!" finns som val under "Stäng av!" istället för "Skärm- och knapplås på" (går att döpa om till vad du vill))
-"Batteriet fullt" meddelande avstängt
-"Unplug Charger" meddelande avstängt
-"Power Saving Mode" meddelande avstängt
-Auto enable PSM if low battery
-Auto disable PSM if good battery
-FM Transmitter "Enabled" meddelande avstängt
-SIM clean "Calls log" rensas inte vid SIM-byte

- OTA reserved space satt till 0 bytes (OTA uppdateringar fungerar ändå!)

Radera allt på massminnet innan du flashar denna, men spara gärna följande mappar med innehåll:
\cities\ (kartor och röster för Maps)
\Images\
\private\2000fda7\ (phone as modem - Anslut PC till Internet)

Denna fw är utan massminnesfilen RM-596_M006.44.emmc.fpsx och måste alltså väljas bort i Phoenix som tidigare pre-Anna. Denna fw är baserad på den officiella Anna, produktkod 059C9X8. Att flasha med en annan produktkod än du har på din mobil ändrar INTE din produktkod.

tackar så mycket..verkar riktigt intressant.ända jag saknar är Browser 's cache set to E drive.går det att fixa enkelt?.har testat belle en stund och visst är det mycket android över den med att flytta ikoner och rull lista.riktigt snyggt men för många buggar som lag i spel och kameran är sämre och många program fungerar inte.ska ändra till din version senare idag.kanon jobb du gör.tackar

Postad 22 August 2011 - 09:47

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Vilken grym uppdatering det va på kameran. Den får ni inte missa ladda ner..

Postad 22 August 2011 - 10:37

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0

Vilken grym uppdatering det va på kameran. Den får ni inte missa ladda ner..

Ska testa ikväll. På AAS skriver man; "In my tests so far the continuous auto-focus works well, but the noise-cancellation does reduce audio quality markedly. Still, 'close-up' video is a useful function to have (e.g. for pets, nature, devices!) with normal 'Auto' mode best for general video and when there's speech to be captured"

Det där med försämrad ljudkvalitet. Är det något någon annan upplevt, och gäller det endast i vissa "modes"? Jag är rätt imponerad av ljudupptagningen på N8:an, så det skulle ju vara tråkigt att försämra den.

Postad 22 August 2011 - 11:17

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Jag har spelat in en video för att visa hur continous autofocus fungerar, och hur mycket det låter. Om intresse finns lägger jag upp den på youtube :D

Postad 22 August 2011 - 11:18

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Tack trixeo. Jag drar ner din 11 och kör den då. Verkar va bra ordning du fått på den. Kör ju din 9c nu.
Följdfråga:
Är det lugnt att nu även spara inställningar i backupen innan man uppgraderar från 9c till 11?
Sparar ju lite tid om man slipper gå igenom allt där

Det borde inte vara några problem.

tackar så mycket..verkar riktigt intressant.ända jag saknar är Browser 's cache set to E drive.går det att fixa enkelt?.har testat belle en stund och visst är det mycket android över den med att flytta ikoner och rull lista.riktigt snyggt men för många buggar som lag i spel och kameran är sämre och många program fungerar inte.ska ändra till din version senare idag.kanon jobb du gör.tackar

Ahh ja just, det var faktiskt en sak jag hade tänkt fixa till. Men det går att fixa efter en flash med hjälp av filebrowser.

Postad 22 August 2011 - 11:25

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
Äh, la upp videon ändå :D

Man hör ganska tydligt hur den byter fokus, men det är ganska knäpptyst runt om, så det är nog därför.

Postad 22 August 2011 - 11:47

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Någon som använder fmobi och liksom jag har problem med att "checka in"? när jag trycker på "Nearby" får jag bara upp ett meddelande som säger "Your current GPS location not yet found. Please wait". Men ingenting händer...

Postad 22 August 2011 - 11:53

leris
  • leris
  • Användare

• 148 inlägg
  • 0
Riktigt skönt med Anna tycker jag.. Telefonen är ju mycket snabbare och allt flyter hyffsat bra nu.

Att Yr slutade funka gick att lösa med hjälp av att jag avistallerade det och hämtade det på nytt, men meterogram funkar inte tyvärr.

Om jag skulle installera Trixeos version, Kan jag lägga in min säkerhetskopiering å få in allt som kontakter inställningar, mm i den då? Antar att det är så men det är ju många program som är bort plockade så?
Och blir den märkbart snabbare av det?

Postad 22 August 2011 - 11:59

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Man hör ganska tydligt hur den byter fokus, men det är ganska knäpptyst runt om, så det är nog därför.

man hör det tydligt.så låter det även på min fina hd.video kamera jag hade förut.fanns ett program som som kunde filtrera bort valda ljud med.t.e.x vindbrus.man angav i programmet ett sorts ljud sen sökte den igenom det man spelat in och då fick man en ny ljud fil utan det ljudet på.fungerade kanon.fick man lägga ihop bild och ljud tillsammans igen.vad irriterande att jag inte kommer ihåg vad det programmet heter..

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 22 August 2011 - 12:05.

Postad 22 August 2011 - 12:01

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

man hör det tydligt.så låter det även på min fina hd.video kamera jag hade förut.fanns ett program som som kunde filtrera bort valda ljud med.t.e.x vindbrus.man angav i programmet ett sorts ljud sen sökte den igenom det man spelat in och då fick man en ny ljud fil utan det ljudet på.fungerade kanon.fick man lägga ihop bild och ljud tillsammans igen.vad irriterande att jag inte kommer ihåg vad det programmet heter..

Det stod ju i beskrivningen att de hade försökt få bort det där ljudet, vet inte hur de lät innan isåfall..

Postad 22 August 2011 - 12:01

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1704, 18 May 2012 - 19:58.

Postad 22 August 2011 - 12:04

clopzy
  • clopzy
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Jag får inte 1280x720 att funka i 30fps med den nya kameramjukvaran. Det blir fortfarande bara 25 fps. Jag har startat om telefonen genom att hålla inne knappen i 8 sekunder (motsvarande att ta ut batteriet). Dessutom sätts filernas tid ca 2 timmar fel (för tidigt).

Finns det någon som lyckas spela in i 1280x720 30fps med cameraapp_N8.sis? (Vad är det för jaevla sätt att döpa filen på? Versionsnummer borde ju ingå redan i namnet. 9.23(5) är versionen hursomhelst, det syns när man installerar).

Postad 22 August 2011 - 12:35

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

Ahh ja just, det var faktiskt en sak jag hade tänkt fixa till. Men det går att fixa efter en flash med hjälp av filebrowser.

Kan du lägga upp här hur man fixar till cache-minnet med hjälp av filebrowser tro?
Tack på förhand

Postad 22 August 2011 - 12:37

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Det borde inte vara några problem.

Kan man även ställa in storleken på cache efter man flashat den med din senaste?

Postad 22 August 2011 - 12:48

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Det stod ju i beskrivningen att de hade försökt få bort det där ljudet, vet inte hur de lät innan isåfall..

om det är ett mekaniskt ljud som dom inbyggda microfonerna spelar kan det vara svårt att få bort..

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 22 August 2011 - 12:52.

Postad 22 August 2011 - 13:27

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

om det är ett mekaniskt ljud som dom inbyggda microfonerna spelar kan det vara svårt att få bort..

Vet inte hur det är med digitalkameror som har CAF, om de också låter lite?

Postad 22 August 2011 - 14:13

JagVetInte
  • JagVetInte
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0

Jag tror det kan bli svårt att få bort klicket på N8 utan och kommer att höra klickandet i tysta miljöer när autofokus är på. Jag hoppas de ger oss möjligheten att slå på och av autofukus beroende på användningsfall.

Redigerat av JagVetInte, 22 August 2011 - 14:25.

Postad 22 August 2011 - 14:15

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Jag tror det kan bli svårt att få bort på N8 utan man kommer att höra klickandet i tysta miljöer. Jag hoppas de ger oss möjligheten att slå på och av autofukus beroende på användningsfall.

Kontinuerlig autofokus är ju bara på när man väljer läget Närbild, tror inte det fungerar i Automatisk.

Förövrigt så är videoklippen fortfarande 24 fps, inte 30 som de sagt.

"Due to a configuration mistake, the current package is set to record videos at 25 FPS, not at 30 FPS. We are really sorry about this mistake and are working hard to address it. We will update the package very soon with the 30fps functionality enabled, please stay tuned for the update."

Redigerat av donpipino, 22 August 2011 - 14:16.

Postad 22 August 2011 - 14:25

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1704, 18 May 2012 - 19:59.

Postad 22 August 2011 - 14:27

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

LOL Epic Fail, hur kan man misslyckas med ett av huvud uppgiften i en update?

Med tanke på att den släpptes på Beta Labs så förstod jag direkt att de inte han klart med den riktigt.

Uppdateringen borde ju släppas utanför Beta Labs nångång tycker man.

Postad 22 August 2011 - 14:32

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1704, 18 May 2012 - 19:58.

Postad 22 August 2011 - 14:33

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Alltså det förstår jag men Nokia sa jo att dem kommer bland annat implementera Continous Autofocus och 30 FPS så jag fattar inte hur man kan misslyckas med inte implementera 30 FPS men det är som du säger från Beta Labs...

Exakt, något måste ha gått fel, för jag tror att deras ursprungliga plan varit att släppa den som en vanlig uppdatering..

Postad 22 August 2011 - 15:15

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Exakt, något måste ha gått fel, för jag tror att deras ursprungliga plan varit att släppa den som en vanlig uppdatering..

:-) ja inte vet jag vad dom pysslar med ibland.fick nyligen sms av dom att kolla program uppdateringar.skulle finnas en ny bättre webläsare stod det.men inte fanns det någon där inte.måste blivit fel i utskicket...

Postad 22 August 2011 - 15:16

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
filmade ju som jag tidigare nämnt svensexa i helgen med N8:an. använde CameraPro mest. den har mycket mer avancerade inställningar som att ställa in ISO-värde manuellt, stänga av den röda lampan, låsa skärmen o.s.v. Det som jag märkte var att den inte verkade använda hela sensorn på samma sätt som den vanliga kameraappen när man zoomar.

Postad 22 August 2011 - 15:17

LTMS
  • LTMS
  • Forumräv

• 845 inlägg
  • 0

:-) ja inte vet jag vad dom pysslar med ibland.fick nyligen sms av dom att kolla program uppdateringar.skulle finnas en ny bättre webläsare stod det.men inte fanns det någon där inte.måste blivit fel i utskicket...

Den finns i symbian anna som finns nu att ladda ner

Postad 22 August 2011 - 15:21

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Den finns i symbian anna som finns nu att ladda ner

Anna har jag ju redan :-) ..

Postad 22 August 2011 - 15:44

Unregistered1704
  • Unregistered1704
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0
.

Redigerat av Unregistered1704, 18 May 2012 - 19:57.

Postad 22 August 2011 - 16:36

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Riktigt skönt med Anna tycker jag.. Telefonen är ju mycket snabbare och allt flyter hyffsat bra nu.

Att Yr slutade funka gick att lösa med hjälp av att jag avistallerade det och hämtade det på nytt, men meterogram funkar inte tyvärr.

Om jag skulle installera Trixeos version, Kan jag lägga in min säkerhetskopiering å få in allt som kontakter inställningar, mm i den då? Antar att det är så men det är ju många program som är bort plockade så?
Och blir den märkbart snabbare av det?

Helst inte inställningar, men du kan ju prova... går bra med kontakter och kalender.. om det blir något strul får du flasha om.

Kan du lägga upp här hur man fixar till cache-minnet med hjälp av filebrowser tro?
Tack på förhand

Ska fixa till det senare när jag kommer hem.

Postad 22 August 2011 - 16:41

Zetor
  • Zetor
  • Användare

• 165 inlägg
  • 0
Vad är månne nu på kommande..?

https://www.facebook.com/nokia

Edit: det ryktas om Belle redan nu.. kan det stämma??

Redigerat av Zetor, 22 August 2011 - 16:43.

Postad 22 August 2011 - 16:58

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
https://facebookapps.nokia.com/belle/teaser/belle_fb_TeaserMain.swf.

Ser ju misstänkt ut.

Postad 22 August 2011 - 17:06

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Det är ju faktiskt inte ett dugg konstigt, Nokia kommer säkert presentera de första modellerna med Symbian Belle,
och betyder varken att de, eller Belle för N8, kommer finnas tillgängliga de närmaste månaderna.

Postad 22 August 2011 - 17:11

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0

Vad är månne nu på kommande..?

https://www.facebook.com/nokia

Edit: det ryktas om Belle redan nu.. kan det stämma??

Ja Belle, men inte för N8 än. Det där handlar med största säkerhet om de nya symbianmobilerna som ska komma med Belle, Nokia 600, Nokia 700 och Nokia 701. Belle för N8 ligger nog någon/några månader fram i tiden. Men de kommer nog ange när den ska komma till N8 då den 24:e.

Redigerat av Unregistered31511, 22 August 2011 - 17:13.

Postad 22 August 2011 - 17:58

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Tack på förhand

Nu har jag läst på lite och det visar sig att det inte är en så bra idé att flytta cache om man vill ha en helt stabil telefon, visst får man ett par MB ledigt på C: men många appar kan börja bete sig knasigt. E: är INTE ett snabbare minne än C:, tvärt om. Vill man ändå prova går det bra att fixa det själv.

The built-in web browser thatcomes with Symbian S60 is pretty good, but it caches the sites you've visited on your phone's built-in memory, which is nowhere near as big as your memory card.

But if you've set your phone free, you can move the browser cache to your memory card.

1) Give yourself access to your Symbian system folders by switching caps off, and launch a filemanager like FileBrowser, ActiveFile or X-plore.

2) Delete everything from C:\system\cache except for the vss folder. The vss folder should stay inside C:\system\cache.

3) Copy C:\system\cache (including the vss folder) to E so you'll get E:\system\cache and E:\system\cache\vss.

4) Set the attributes of the cache and vs folders in E to "hidden" and "system."

5) Copy Z:\private\10202be9\101f8557.txt to your memory card, and then to your computer.

6) Open 101f8557.txt on your computer and rename every instance ofc:\cache to e:\cache. In my 101f8557.txt file I had to do this three times.

7) Send the modified 101f8557.txt back to your phone and save it in C:\private\10202be9.

Cool Restart your phone.

Now your cache is moved to your memory card. Keep in mind that this means you can only use Symbian's browser if you have a working memory card in your phone.

To move your cache back to C, remove 101f8557.txt from C:\private\10202be9 and delete E:\system\cache.

EDIT: Som ett exempel på hur saker kan gå snett om man ändrar viss konfiguration kan jag säga att jag provade att flytta sms-storage till E: och då funkade det inte att köpa appar i Ovi Store längre med sms-betalning, jag gissar att Ovi Store inte kunde hitta bekräftelse sms:et och därför inte godkände min betalning. Jag fick såklart betala iaf.

EDIT: Ett exempel till är att vissa säger att "Rensa privata data" inte funkar om man flyttar cachen.

EDIT: Testat lite nu och det funkade inte alls om jag följde den guiden. Däremot om jag konverterade txt till cre med Nokias SDK och lägger cre-filen i c:\private\10202be9\persists\ funkar det, men den lägger en del skräp på c: ändå. Ska testa lite och kanske lägger med i en senare fw.

Redigerat av trixeo, 22 August 2011 - 19:57.

Postad 22 August 2011 - 18:43

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0
En lite rolig sak är att MyNokiaBlog har med min video i sin nyhet :D

Den andra videon

Postad 22 August 2011 - 19:37

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Jag är rätt säker på utan att ens ha testat att det knäpande ljudet från autofokusen inte ens kommer att höras om ljudvolymen är hög när man spelar in, det beror på att det är automatisk inspelningsnivå i kameran. Sen så är jag glad att de lämnade autoläget utan autofokus, så att man kan slippa knäppet om man inte behöver autofokusläget.

Postad 22 August 2011 - 20:05

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Jag är rätt säker på utan att ens ha testat att det knäpande ljudet från autofokusen inte ens kommer att höras om ljudvolymen är hög när man spelar in, det beror på att det är automatisk inspelningsnivå i kameran. Sen så är jag glad att de lämnade autoläget utan autofokus, så att man kan slippa knäppet om man inte behöver autofokusläget.

klart man får vara glad att dom fixat det.blir det för irriterande är det bara att avinstallera eller skaffa ett program som tar bort det ljudet.många "riktiga" video kameror låter det oxå om när det e tyst runt omkring,det är ju en mobil telefon man pratar om !!.finns ju externa micar men då kan man ju lika gärna ha en "riktig" med sig.visst blir det bra när man filmar men inte i närheten av nyare hd video kameror.hade gärna sett att det fungerade i auto läge oxå med val möjlighet att stänga av funktionen

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 22 August 2011 - 20:13.

Postad 22 August 2011 - 20:57

JTL
  • JTL
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Är det lönt att lägga in kamerauppdateringen om man lagt in belle?

Postad 22 August 2011 - 22:02

Råkarln
  • Råkarln
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Vilket lyft det blev med Symbian Anna i mobilen! Jag är helnöjd, men vad ska man ha communicator till?

Postad 22 August 2011 - 22:48

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Är det lönt att lägga in kamerauppdateringen om man lagt in belle?

Vad jag förstår så funkar inte kamerauppdateringen med Belle, läste om folk på dailymobile foumet som testat.

Postad 22 August 2011 - 22:59

JTL
  • JTL
  • Användare

• 105 inlägg
  • 0
Ok, synd kommer väl någon som fixar det snart, och opera.. Hoppas på de.

Har en annan fråga, hur synkar jag mot flera kalendrar? Använder google via exchange och kan synca min huvudkalender utan problem. Jag kan däremot inte få in övriga kalendrar som jag prenumunerar på via min gmail, bla schema via time edit och svenska helgdagar. Några förslag?

Innan har jag sparat ner filerna i vcal-format och sparat i kalendern men då får man ju inte med schena ändringar.

Några förslag? Tyvärr verkar inte nokia ha fubktionen att prenumenera på kalendrar som min ipad och google-kontot. Även dåligt av google att man inte kan lägga till en pren. Kalender i sin egna....

Postad 22 August 2011 - 23:02

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
Belle har redan CAF i macroläge, kan vara därför ?

För övrigt så upplever jag batteritiden som bättre med Belle än med 1.2'an, nu efter en dag har mätarn först rört sig !! :D
Hur upplever ni andra med Belle att batteritiden är, som vanlig, bättre/sämre ?

Postad 23 August 2011 - 07:09

Unregistered31511
  • Unregistered31511
  • Forumräv

• 941 inlägg
  • 0
Nu fungerar min yr.no app utan att jag gjort någonting, den bara började att fungera helt plötsligt. Har yr.no gjort något på sin serversida tro?

Postad 23 August 2011 - 07:31

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Nu fungerar min yr.no app utan att jag gjort någonting, den bara började att fungera helt plötsligt. Har yr.no gjort något på sin serversida tro?

Hmm någonting verkar ha ändrats, nu funkar iallafall sökfunktionen och vissa platsers väder ! :)

Postad 23 August 2011 - 09:11

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
Någon som kan tipsa om en bra guide för att lära sig använda Kartor etc (Ovi Maps)? Helst mer konkreta tips än "sök på YouTube" (men tipsa gärna om en specifik video).

Postad 23 August 2011 - 09:42

Dunbar
  • Dunbar
  • Lärjunge

• 474 inlägg
  • 0
En basicfråga angående kartor; efter att ha installerat 3.08 ligger ju "Kartor", "Kör", "Guider" etc som separata program (kanske det gjorde redan i 3.06?). I "Kartor" indikerar den röda pricken min nuvarande position, men tidigare har jag för mig att ett tryck på den röda pricken tog mig till den positionen. Nu anges avståndet och riktningen till "min position" från den position kartan råkar visa för tillfället (= den punkt jag befann mig på i kartor senast jag använde det), och så får man leta sig dit på egen hand. Ska det vara så?

Redigerat av Dunbar, 23 August 2011 - 09:44.

Postad 23 August 2011 - 10:14

clopzy
  • clopzy
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Nokia betalabs har nu fått ut kameraversionen som klarar 30 fps. :)
Jag har gjort en snabb test och visst, nu blir det 30 fps.
http://betalabs.noki...s/camera-update

Redigerat av clopzy, 23 August 2011 - 10:14.

Postad 23 August 2011 - 10:27

konsum
  • konsum
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Hur ska jag göra för att installera kamera uppdateringen? Jag hann ju installera den förra versionen där man inte fått in 30 fps. Ska jag avinstallera den gamla uppdateringen och sedan installera den nya? Vad heter i så fall den gamla uppdateringen? I "Installerat" ser jag något som heter "Camera Application" och "Camera cenreps". Skall jag avinstallera båda eller bara ena?

Postad 23 August 2011 - 10:30

donpipino
  • donpipino
  • Lärjunge

• 305 inlägg
  • 0

Hur ska jag göra för att installera kamera uppdateringen? Jag hann ju installera den förra versionen där man inte fått in 30 fps. Ska jag avinstallera den gamla uppdateringen och sedan installera den nya? Vad heter i så fall den gamla uppdateringen? I "Installerat" ser jag något som heter "Camera Application" och "Camera cenreps". Skall jag avinstallera båda eller bara ena?

Det går att installera över, det gjorde jag alldeles nyss.

Kan säga att de fått in 30 fps iallafall. Eller ja, var väl 29,75 :)

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.