Den bästa boxen har nu tappat bort BBC News, eller har CD tagit bort den? Rensning av CD-appens data hjälpte inte.
Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
Postad 01 July 2019 - 22:58
Har både BBC World News och Bloomberg på mina boxar (500 GB-boxen samt One Place-boxen)
Postad 02 July 2019 - 08:28
Ok, tack för responsen, på min box är de fortfarande borta.
Dags att dra ur strömmen ett tag kanske.
Postad 02 July 2019 - 08:29
Ok, tack för responsen, på min box är de fortfarande borta.
Dags att dra ur strömmen ett tag kanske.
ja gör det. då blir boxen som "ny" igen i ett par minuter iaf ![]()
Postad 02 July 2019 - 08:32
Hmm, hittade BBC i listan, men på en helt annan plats och med ett hänglås på, samma kanalnummer 101 dock. ??
Verksr som att jag inte abonnerar på den plötsligt.. Ingen Bloomberg i listan.
Ström ur nu!
Redigerat av mhbml, 02 July 2019 - 08:35.
Postad 02 July 2019 - 08:57
Efter att ha ryckt ur strömmen en stund följt av ytterligare en rensning av CD-appens data och cache så är Bloomberg tillbaka, BBC är fortfarande låst.
@Canal Digital Sverige, hjälp!
Redigerat av mhbml, 02 July 2019 - 08:59.
Postad 03 July 2019 - 23:10
Att det aldrig kan bli någon ordning på EPG'n...?
När jag ställer in "The Little Drummer Girl" för serieinsplening (första tre avsnitten sänds torsdag till lördag denna vecka på TV 4) så markeras första halvorna (innan nyheterna) för serieinspelning med röd symbol, medan andra halvorna får en vit serieinspelningssymbol som såvitt jag förstår innebär att de ej kommer att spelas in. Vid noggrannare koll är andra halvan av avsnitten markerad med ® i EPG till skillnad från den de delar som är före nyheterna som inte har någon reprismarkering.
Hur svårt kan det vara att få en EPG som fungerar som innan bytet (men gärna med lite mer info)?
Postad 04 July 2019 - 06:48
Varför är Kanal 5's volym så låg ? Efter att ha tittat på 5'an så blåser man ju av soffan när man byter till någon annan kanal.....
Har det något med deras ljudformat att göra, och hur ändrar man volymen för 5an isåfall ?
Hej what17ever, såhär fixar du det:
Använder du en Logitech multifjärr, välj CD boxen direkt, och via boxen så höjer du upp de kanaler som har låg volym, klart. Sedan kan du styra volymen som vanligt med receivern.
Idiot !
Hej what17ever, såhär fixar du det:
Använder du en Logitech multifjärr, välj CD boxen direkt, och via boxen så höjer du upp de kanaler som har låg volym, klart. Sedan kan du styra volymen som vanligt med receivern.Idiot !
Tack för hjälpen !
Postad 04 July 2019 - 06:51
Urusel info i epg. (Amerikansk thriller från xxxx)
Det vet man redan. Skådisar,regissör en kort sammanfattning. Så som alla andra har.
Dyrt som tusan,rena rånet för tvilling,sämre och sämre utbud.
Nä,får se om apple tv+ kommer och om det är nåt att ha.
Postad 07 July 2019 - 13:27
Den spelade in bägge första avsntten i fredags och bara första delen igår!
Och sen har serieinspelningsloggan raderats. Kul!!
Postad 07 July 2019 - 16:01
Jag tycker att du begär lite väl mycket av en inspelningsbar digitalbox.Satte ”little drummer girl” på serieinspelning. Tror ni det funkade?
Den spelade in bägge första avsntten i fredags och bara första delen igår!
Och sen har serieinspelningsloggan raderats. Kul!!
Postad 07 July 2019 - 17:01
Ha,ha ja det kanske😆. Men det är Kaonboxen och det har funkat klanderfritt innan epg bytet.Jag tycker att du begär lite väl mycket av en inspelningsbar digitalbox.
Postad 07 July 2019 - 22:12
Ha,ha ja det kanske. Men det är Kaonboxen och det har funkat klanderfritt innan epg bytet.
Ja, det hela har urartat till ett stort skämt. Personligen lägger jag nog ner linjär TV helt när CD-abonnemanget löper ut. Tror inte CD har några ambitioner att fixa fram en anständig EPG.
Postad 07 July 2019 - 22:50
De flesta kanaler går att se på annat sätt och helt ärligt har kvalitén på innehållet blivit bra mycket sämre (vilket iof inte är CD:s fel). Kidsen nu för tiden kollar ju inte heller på linjär-TV så för deras skull finns det ju heller ingen anledning att ha kvar det.
Kvar i huset blir nog Netflix, SVT Play (och möjligt någon ytterligare Play-tjänst) och om frugan får bestämma även Hayu. För film funkar ”Pay per View” bra (iTunes) då det inte blir speciellt ofta ändå.
CD och deras paket tillför alldeles för lite för att det skall motivera att ha det kvar.
Postad 08 July 2019 - 06:08
Det är ju fasiken. Skiten kostar en förmögenhet och så levereras synnerligen mediokert produkt.
Tur att boxarna och atv varit gratis iallafall. Förvisso en klen kompensation för all frustration som de orsakat.
Nu får man ge sig ut okända farvatten där pirater lurar runt hörnet för att få ihop sina serier som CD borde levererat!
Postad 08 July 2019 - 06:42
Förutom att ingen bryr sig om linjär tv hemma längre (barnen vet inte vad det är ens, de fattar ej konceptet) så har de flesta playtjänster sprungit om i både ljud och bildkvalitet för länge sen.
Edit: hmm, kommer inte ihåg om fritt eller betalar en liten summa men har för mig fritt. ;-)
Redigerat av vilse, 08 July 2019 - 06:43.
Postad 08 July 2019 - 07:01
Fick förresten en One Place gratis i dealen också i höstas. Den ligger kvar i lådan, kommer aldrig att öppnas.
Vad skall man göra av den boxen?
Postad 08 July 2019 - 07:32
Skicka tillbaks! De får ta hand om återvinningen av skräpet.Fick förresten en One Place gratis i dealen också i höstas. Den ligger kvar i lådan, kommer aldrig att öppnas.
Vad skall man göra av den boxen?
Postad 23 July 2019 - 06:13
CD, hur får det med den allsvenska fotbollen 2020 och kommer ni visa dessa matcher? Discovery tar ju över efter C more men det verkar vara tyst om man kan köpa paketet via CD eller om man måste teckna avtal med Discovery direkt.
Postad 24 July 2019 - 14:34
Satte ”little drummer girl” på serieinspelning. Tror ni det funkade?
Den spelade in bägge första avsntten i fredags och bara första delen igår!
Och sen har serieinspelningsloggan raderats. Kul!!
Hej Askungen
Sker detta på TV4 då "Nyheterna" kommer innan andra delen utav programmet sänds? Det här problemet löser sig genom att göra en tidsinspelning på den andra delen utav programmet.
Det gör du lättast genom, knappen TV-guide -> Klickar OK på andra delen utav programmet -> Väljer tidsinspelning så kommer andra delen att spelas in.
Vi känner till det här problemet på just TV4 och det är någonting vi jobbar tillsammans med TV4 för att lösa.
Mvh William
Postad 24 July 2019 - 18:05
hur går det med EPGn? Det var ju utlovat att det skulle bli mer info om programmen efter ert leverantörsbyte samt att skådespelare skulle läggas till i infotexten.
Vi väntar med spänning på när dessa löften ska infrias.
Redigerat av Legion, 24 July 2019 - 18:06.
Postad 24 July 2019 - 20:40
Så är det.Hej Askungen
Sker detta på TV4 då "Nyheterna" kommer innan andra delen utav programmet sänds? Det här problemet löser sig genom att göra en tidsinspelning på den andra delen utav programmet.
Det gör du lättast genom, knappen TV-guide -> Klickar OK på andra delen utav programmet -> Väljer tidsinspelning så kommer andra delen att spelas in.
Vi känner till det här problemet på just TV4 och det är någonting vi jobbar tillsammans med TV4 för att lösa.
Mvh William
Postad 28 July 2019 - 10:43
Någon som vet hur man öppnar canal digital appaen från ett annat program. Använder homeremote på en Ipad och därifrån kan man öppna andra appar om man vet "handle"
ex,vis har spotify " App.OpenUri("Spotify://"); "
Sonos har App.OpenUri("Sonos://");
canal digital App.OpenUri("?????://"); ?
Behöver också koden till kommandot signalvärde i hex?
Postad 29 July 2019 - 09:58
Jaha, då har tablån för deras kanaler flyttats eller försvunnit igen: https://www.cmore.se/kanaler
Någon som vet om det finns kvar någonstans eller återsår det bara TV.NU?
Postad 29 July 2019 - 10:08
Postad 29 July 2019 - 10:41
Jag ser nu, ni smyghöjde en 10:a i feb i år! Men inte justerat prislistan online.
Kundmån kallas det!
Postad 29 July 2019 - 13:11
Jaha, då har tablån för deras kanaler flyttats eller försvunnit igen: https://www.cmore.se/kanaler
Någon som vet om det finns kvar någonstans eller återsår det bara TV.NU?
Testa att logga in så kan du se tablån ![]()
Postad 30 July 2019 - 05:09
Testa att logga in så kan du se tablån
Nja, en epg-tablå inte en text-översikt. Man är alltså hänvisade till TV.NU
https://youtu.be/WNWeshnFi5s
Postad 30 July 2019 - 07:32
Nja, en epg-tablå inte en text-översikt. Man är alltså hänvisade till TV.NU
Men vad har det med Canal Digital att göra?
Postad 30 July 2019 - 23:37
Hej CD,
Idag kollade jag på Millennium, som går i repris på SVT1, på min 500 GB box. Jag bestämde mig för att spela in (det som återstår av) serien.
Eftersom jag inte ville vara uppe till slutet av dagens avsnitt, tänkte jag att jag kollar på det från inspelningarna, så kan jag fortsätta från där jag slutade vid ett senare tillfälle, och jag behöver inte längre vara begränsad av sändningstider eller tillgånglighet online. Boxar med hårddisk brukar ju vara bra på just det!
Härvidlag upptäckte jag några saker som jag tycker vara lite konstiga, och kan vara buggar, eller försämringar av boxens funktion, och som jag vill fästa er uppmärksamhet vid:
- Det gick inte att titta på inspelningen medan den pågick. Det har väl brukat funka? Jag fick upp en minimeny som började med möjligheten att döpa om "något" när jag klickade för att titta. Har ni avsiktligt tagit bort möjligheten att titta på en inspelning medan den pågår?
- Inspelningen förväntades sluta en stund efter programmets slut. Jag kollade - boxen var inställd på att avsluta inspelningar med 3 minuters överdrag. Efter 10 minuter, och när det följande programmet ("Babylon Berlin") pågått 10 minuter, pågick inspelningen fortfarande! Så ska det väl inte vara? Det finns ingen annan inspelning programmerad.
- Eftersom inspelningen inte avslutades som den skulle, tänkte jag att jag väljer att avbryta inspelningen. Jag hade ju ändå fått med det jag ville. Visade sig vara ett ödesdigert misstag
Hela inspelningen försvann! Är det verkligen tänkt att fungera på det viset? Jag tycker det normala är, om man avbryter en pågående inspelning, att man bevarar det som hittills spelats in. Alternativt kan man tänka sig att ge användaren en möjlighet att välja att antingen behålla det som hittills spelats in, eller att radera rubbet. - Nu till 10.000-tusenkronorsfrågan: Med tanke på allt strul som varit sedan ni "bytte EPG-leverantör" i september 2018 (och som ännu inte är återställt enligt flera inlägg här ovan i tråden), och det beteende boxen uppvisade i samband med inspelningen av kvällens avsnitt (i synnerhet att hela dagens avsnitt raderades när jag avbröt den pågående inspelningen (som inte avslutades som förväntat)) - kommer resterande avsnitt av serien att spelas in? Jag vet att serien finns på SVT Play, men den kommer bara att kunna ses till någon gång i oktober. Jag vill inte ha den begränsningen, det var precis därför jag valde att spela in serien till att börja med!
Mvh/Missnöjd, och närapå resignerad, kund
PS! Serien "Millennium" är verkligen sunkigt beskriven i den Elekroniska ProgramGuiden, eller hur!? DS.
Postad 31 July 2019 - 07:03
Allt är sunkigt med nya epg:n!Hej CD,
Idag kollade jag på Millennium, som går i repris på SVT1, på min 500 GB box. Jag bestämde mig för att spela in (det som återstår av) serien.
Eftersom jag inte ville vara uppe till slutet av dagens avsnitt, tänkte jag att jag kollar på det från inspelningarna, så kan jag fortsätta från där jag slutade vid ett senare tillfälle, och jag behöver inte längre vara begränsad av sändningstider eller tillgånglighet online. Boxar med hårddisk brukar ju vara bra på just det!
Härvidlag upptäckte jag några saker som jag tycker vara lite konstiga, och kan vara buggar, eller försämringar av boxens funktion, och som jag vill fästa er uppmärksamhet vid:Mvh/Missnöjd, och närapå resignerad, kund
- Det gick inte att titta på inspelningen medan den pågick. Det har väl brukat funka? Jag fick upp en minimeny som började med möjligheten att döpa om "något" när jag klickade för att titta. Har ni avsiktligt tagit bort möjligheten att titta på en inspelning medan den pågår?
- Inspelningen förväntades sluta en stund efter programmets slut. Jag kollade - boxen var inställd på att avsluta inspelningar med 3 minuters överdrag. Efter 10 minuter, och när det följande programmet ("Babylon Berlin") pågått 10 minuter, pågick inspelningen fortfarande! Så ska det väl inte vara? Det finns ingen annan inspelning programmerad.
- Eftersom inspelningen inte avslutades som den skulle, tänkte jag att jag väljer att avbryta inspelningen. Jag hade ju ändå fått med det jag ville. Visade sig vara ett ödesdigert misstag
Hela inspelningen försvann! Är det verkligen tänkt att fungera på det viset? Jag tycker det normala är, om man avbryter en pågående inspelning, att man bevarar det som hittills spelats in. Alternativt kan man tänka sig att ge användaren en möjlighet att välja att antingen behålla det som hittills spelats in, eller att radera rubbet.
- Nu till 10.000-tusenkronorsfrågan: Med tanke på allt strul som varit sedan ni "bytte EPG-leverantör" i september 2018 (och som ännu inte är återställt enligt flera inlägg här ovan i tråden), och det beteende boxen uppvisade i samband med inspelningen av kvällens avsnitt (i synnerhet att hela dagens avsnitt raderades när jag avbröt den pågående inspelningen (som inte avslutades som förväntat)) - kommer resterande avsnitt av serien att spelas in? Jag vet att serien finns på SVT Play, men den kommer bara att kunna ses till någon gång i oktober. Jag vill inte ha den begränsningen, det var precis därför jag valde att spela in serien till att börja med!
PS! Serien "Millennium" är verkligen sunkigt beskriven i den Elekroniska ProgramGuiden, eller hur!? DS.
Postad 04 August 2019 - 11:48
EPG saknas för SVT idag, ’Inget program’, bra grejer detta..
Oneplace strikes again!
Postad 04 August 2019 - 12:54
Återigen frekventa ”frysningar”, ljudet dröjer vid kanalbyten, tom/svart ruta i kanalväljaren (där ikonen/bilden för respektive kanal skall visas) samt felmeddelande för ”format stöds inte”.....
20AC787D-A803-4490-A1C6-CBAF0409C7E1.jpeg 134.38K
0 Antal nerladdningar
Postad 04 August 2019 - 13:03
Ser CD:s sändningar via ATV 4 varje vecka och har inga problem med några störningar. Kör med wifi och ATV 4 ligger på 400 mbits/s.
Postad 04 August 2019 - 19:52
EPG saknas för SVT idag, ’Inget program’, bra grejer detta..
Oneplace strikes again!
Upplever samma sak, ingen EPG på SVTs kanaler. Har inte Oneplace.
Postad 04 August 2019 - 20:09
EPG saknas för SVT idag, ’Inget program’, bra grejer detta..
Saknas även på Eurosport 2.
Skönt att ha den gamla svarta ADB-boxen kopplad till antenn för marknätet så att man har tillgång till korrekt och utförlig EPG.
Den box CDs tröttsamma telefonsäljare alltid dissar och menar att jag borde byta till den "omtyckta One Place".
Postad 04 August 2019 - 20:16
Canal Digital vad faen håller ni på med????
Vi snackar om att titta på tv,året är 2019.
Är det detta vi betalar för?
Kom inte med signalkvalite eller återställa för då har ni boxen på disken.
Postad 04 August 2019 - 21:06
Canal Digital har glömt att lägga in kvällens program på SVT 1 o 2 i EPG:n.Upplever samma sak, ingen EPG på SVTs kanaler. Har inte Oneplace.
Postad 04 August 2019 - 21:22
Canal Digital har glömt att lägga in kvällens program på SVT 1 o 2 i EPG:n.
Inte bara 1 och 2, gäller även Kunskaps och Barnkanalen.
Postad 04 August 2019 - 21:28
Canal Digital har glömt att lägga in kvällens program på SVT 1 o 2 i EPG:n.
Nej, man har supit bort informationen, den fanns tidigare.
Postad 05 August 2019 - 06:53
Postad 05 August 2019 - 16:29
CD, hur får det med den allsvenska fotbollen 2020 och kommer ni visa dessa matcher? Discovery tar ju över efter C more men det verkar vara tyst om man kan köpa paketet via CD eller om man måste teckna avtal med Discovery direkt.
Hej Huddingebo
Just nu den enda information vi har angående detta är det som Discovery Networks Sweden själva gått ut med. Det är att majoriteten av matcherna kommer visas på Eurosport, Eurosport Player och ett begränsat urval utav matcher på Kanal 5. Vi kommer att gå ut med mer information angående detta när vi får det.
Mvh William
Postad 05 August 2019 - 16:59
EPG på SVT 1, SVT 2, Barnkanalen, Kunskapskanalen och de lokala nyhetskanalerna ska nu vara tillbaka. Vi ber om ursäkt för besväret.
Mvh William
Postad 05 August 2019 - 17:31
Ett svar från CD på detta hade uppskattats.Hej CD.
hur går det med EPGn? Det var ju utlovat att det skulle bli mer info om programmen efter ert leverantörsbyte samt att skådespelare skulle läggas till i infotexten.
Vi väntar med spänning på när dessa löften ska infrias.
Postad 07 August 2019 - 01:30
Ja happ.. nu står det att hårddisken är full...igen fast att den inte är det... avbrutna inspelningar.. Jag måste också backa när jag har bytt kanal annars händer det ingenting...
11 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 11 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
93 filmer
5 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna






Fler
Vilka bilder visas här?