Då gör vi så!Testat det egna programmet Update Service också?
För PC Companion sa att jag hade senaste mjukvaran, medans Update Service hittade den nya:)
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 09 May 2010 - 20:18
Postad 09 May 2010 - 20:25
Så sant så...där fanns en liten rackareDå gör vi så!
Men kära SE, en liten release note hade varit intressant så man slipper gissa sig till vad som ändras...
Postad 09 May 2010 - 20:29
kan någon prøva om man kan uppdatera direkt via uppdatering som er på min telefon under inställningar ?
Postad 09 May 2010 - 20:33
Jag inbillar mig den känns lite snabbare när man byter hemskärm mm.Håller på med uppdatering också, hoppas batteriet tiden blir bättre ;-)
kan någon prøva om man kan uppdatera direkt via uppdatering som er på min telefon under inställningar ?
Även när man scrollar bland de foton man tagit i Mediascape.
Postad 09 May 2010 - 20:36
Hi guys!
There will be a new firmware, and it contains some new features such as small ui improvements in timescape and mediascape and the creatuch app. This firmware is blazing fast and very much improved from .016. The battery time is also improved and it seems that the screen resolution looks better too. Also the face-recognition is very much improved. There is also a nice "slide" animation when browsing through pictures. All in all, this is probably what SE had in mind when releasing X10, and all I can say is that it's really good and I'm very pleased.
So if there's someone out there who's not sure to buy this phone because of the minor problems that's know in 0.14 firmware, I can almost guarantee you that this will fix them all and make you very pleased with the performance of the X10
stämde det han sa eller?
Postad 09 May 2010 - 20:40
Postad 09 May 2010 - 20:43
Du menar 'app-drawern' eller va de heter va?Betydligt kvickare att bläddra bland foton i Mediascape, betydligt snabbare. Dessutom öppnas 'programmenyn' mycket kvickare och utan någon fördröjning.
Nerifrån och uppåt?
Känns snabbare enligt mig också, om vi talar om samma sak.
Postad 09 May 2010 - 20:45
japp, visste inte vad jag skulle kalla denDu menar 'app-drawern' eller va de heter va?
Nerifrån och uppåt?
Känns snabbare enligt mig också, om vi talar om samma sak.
Postad 09 May 2010 - 20:48
Sliden finns där, men 'timglaset' (snurrgrejen som visas när nåt laddas) kommer upp, men det flyter på bra mycket bättre än som det var innan uppdateringen.stämde det han sa eller?
Jag inbillar mig också att Timescape flyter på bra mycket snabbare, allt från 'start' till scroll till klicka upp ett mail.
<edit>
Känns som ett lite trevligt/kul slut på en förmiddagsskifthelg (= nära döden upplevelse pga trötthet)
Redigerat av mrNoodles, 09 May 2010 - 20:49.
Postad 09 May 2010 - 20:52
fan, verkar inte hitta något på update service
http://www.sonyerics...o...cc=se&lc=sv
Jag tror och hoppas att det är den, håller på att installera programmet själv nu. Får se om den nya uppdateringen dyker upp.
Postad 09 May 2010 - 20:56
Jäss, den laddade jag hem, och uppdaterade med.http://www.sonyerics...o...cc=se&lc=sv
Jag tror och hoppas att det är den, håller på att installera programmet själv nu. Får se om den nya uppdateringen dyker upp.
Testade dock inte PC Companion innan.
Postad 09 May 2010 - 20:59
Postad 09 May 2010 - 21:00
Kommer telefonen bli formaterad eller är det bara att köra på utan att säkerhetskopiera?
Postad 09 May 2010 - 21:02
Via SEUS får du ju välja om du vill uppdatera eller rensa+uppdatera (eller hur det nu står).Någon som vet hur viktigt det är att batteriet är laddat till minst hälften? Ligger på cirkus 30%.
Kommer telefonen bli formaterad eller är det bara att köra på utan att säkerhetskopiera?
Jag valde uppdatera och allt är kvar.
Uppdateringen gick fort, borde va lugnt med 30% batteri.
Postad 09 May 2010 - 21:02
Mitt batteri låg på 25% när jag uppdatera nyss.Någon som vet hur viktigt det är att batteriet är laddat till minst hälften? Ligger på cirkus 30%.
Redigerat av martin636, 09 May 2010 - 21:03.
Postad 09 May 2010 - 21:04
http://www.sonyerics...o...cc=se&lc=sv
Ja, alltså det är den jag har på datorn, men verkar inte hitta någon ny uppdatering
Postad 09 May 2010 - 21:04
Postad 09 May 2010 - 21:05
Ja, alltså det är den jag har på datorn, men verkar inte hitta någon ny uppdatering
hehe har hittat varför nu, igår kväll så gjorde jag en ominstallation av telefonen, fick då tydligen ner den nya versionen
Postad 09 May 2010 - 21:16
Postad 09 May 2010 - 21:23
Surt, känns som detta är en uppdatering som verkligen gör skillnad.Har en Tre-telefon och naturligtvis hittas ingen uppdatering vare sig med PC Companion eller Update service...
Postad 09 May 2010 - 21:46
Färgerna på bla ikonerna är klarare också.stämde det han sa eller?
Timescape är riktigt snabbt.
Postad 10 May 2010 - 00:15
Postad 10 May 2010 - 02:40
Surt, känns som detta är en uppdatering som verkligen gör skillnad.
Hittar som sagt ingen jag heller. Har också en 3-mobll. Men har inte haft några direkta problem alls med min. Jag är är helt säker på att mitt batteri i X10 är bättre än vad min gamla Nokia 5800 någonsin haft.Visst har inte hållit en dag, men jag har som sagt lekt mycket med den. Men det är inte som i NOKIA mobilen där man i princip såg hur batteristaplarna försvann. De tar ett bra tag innan den sjunker.
Men som sagt, har testat alla 3 metoder för att uppdatera mobilen, och ingen hittar. Men något som jag funnit är förstås Bt-headsetet som inte riktigt verka funkar som det ska. Den vill då inte pausa musiken, eller play. Den vägrar att skippa bakåt eller till nästa låt. Det den kan göra är spola famåt och spola bakåt. Höja å sänka volymen, samt svara och lägga på ett samtal. Såg att andra verka haft denna bugg. Något som gick att lösa?
Måsta också säga att det beror ibland lite på spelare också. jag fick det till å funka en gång, men sedan la det av igen. Tror inte det är något fel på headsetet, utan mera något i mobilens BT-profilerna som inte riktigt stöds fullt ut av mobilen? Eller hur ligger det till?
Postad 10 May 2010 - 05:04
Postad 10 May 2010 - 06:19
Jag har precis uppdaterat med Sony Ericsson Update Service (mer känt som SEUS)! Och jag har en Telenor-telefon. Eller ja, vet inte riktigt om det är en Telenor-telefon då den är olåst och så. Men den är bunden i alla fall! Märker bara skillnad i Timescape, annars ingen alls. Men det är ju asnajs om batteritiden är bättre! Skönt att allt sparades också! Win som fan om man ser till hur dryga SE har varit på det innan...
Jag uppdaterade igår vid lunchtid och märker inget med någon förbättrad batteritid, men i TimeScape/MediaScape går det allt lite snabbare liksom appdrawern och att byta hemskärm. Jag misstänker att denna uppdatering till .21 inte är den som ska förbättra batteriet och ge oss Creatouch applikationen bl.a.
Postad 10 May 2010 - 06:28
Får se efter några dar ang batteritiden. Förlorade bara 5% batteri under hela natten iofs ( 8H standby) så det bådar ju gott.
Postad 10 May 2010 - 06:42
Tycker inte heller man märker någon sensationell skillnad. Mkt kan ju vara inbillning med men aningens aning minimalt snabbare kanske.
Får se efter några dar ang batteritiden. Förlorade bara 5% batteri under hela natten iofs ( 8H standby) så det bådar ju gott.
Jag startade om mobilen direkt efter fullladdning och Jag förlorade 6% på 4.5tim. under de timmar jag sov så där tycker jag inte att det är bättre alls
Postad 10 May 2010 - 07:16
Tillverkningsnr R1FA016
Btw hur fick man blåtands headset att visa vilken låt man spelar upp? Hittar inte det i tråden, men vet att det varit uppe...
Postad 10 May 2010 - 07:40
Postad 10 May 2010 - 07:46
Jag har inte heller haft några problem med telefonen, men denna uppdateringen gör telefonen snabbare framförallt, om passningstiden här förbättrats är nog för tidigt att säga, iaf för min del som uppdaterade igår.Hittar som sagt ingen jag heller. Har också en 3-mobll. Men har inte haft några direkta problem alls med min. Jag är är helt säker på att mitt batteri i X10 är bättre än vad min gamla Nokia 5800 någonsin haft.Visst har inte hållit en dag, men jag har som sagt lekt mycket med den. Men det är inte som i NOKIA mobilen där man i princip såg hur batteristaplarna försvann. De tar ett bra tag innan den sjunker.
Men som sagt, har testat alla 3 metoder för att uppdatera mobilen, och ingen hittar. Men något som jag funnit är förstås Bt-headsetet som inte riktigt verka funkar som det ska. Den vill då inte pausa musiken, eller play. Den vägrar att skippa bakåt eller till nästa låt. Det den kan göra är spola famåt och spola bakåt. Höja å sänka volymen, samt svara och lägga på ett samtal. Såg att andra verka haft denna bugg. Något som gick att lösa?
Måsta också säga att det beror ibland lite på spelare också. jag fick det till å funka en gång, men sedan la det av igen. Tror inte det är något fel på headsetet, utan mera något i mobilens BT-profilerna som inte riktigt stöds fullt ut av mobilen? Eller hur ligger det till?
Prova ta bort och parkoppla MW600 på nytt, då verkar byta låt mm hoppa igång igen, jag trodde jag hade de problemen jag läst om ang headsetet men när jag testade så kunde jag byta låt mm.
Att .16 uppdateringen inte släpptes till Tre-telefoner var väl, enligt Tre iaf, för att den innehöll förbättringar i näthanteringen, pga problem om de nu var med Telenor, Telia eller Tele2, och inte skulle göra nån nytta för Treabonnenter - typ, om jag ska tro det jag läst. :-)
Postad 10 May 2010 - 07:52
Det går tyvärr inte att få MW600 att visa låttitlar med Androidlur, än iaf. Kör du det ihop med en "vanlig" SE telefon med OSE så ska det funka.Jag fick basbandversion 1.0.16 efter update.
Tillverkningsnr R1FA016
Btw hur fick man blåtands headset att visa vilken låt man spelar upp? Hittar inte det i tråden, men vet att det varit uppe...
Har du en operatörslåst lur, eftersom den inte hittar .21 ?
Postad 10 May 2010 - 08:23
Du borde väl kunna ta bort den mha nån filhanterare eller kanske Androzip?Råkade spara ett ljudklipp som ringsignal, någon som vet hur man kan ta bort den från ringsignalerna, vill inte ha den liggandes där.
Postad 10 May 2010 - 08:38
Det går tyvärr inte att få MW600 att visa låttitlar med Androidlur, än iaf. Kör du det ihop med en "vanlig" SE telefon med OSE så ska det funka.
Har du en operatörslåst lur, eftersom den inte hittar .21 ?
Yapp. den är låst till Telenor glömde jag säga.
Kanske får vänta på .21.
Skall testa igen ikväll.
Postad 10 May 2010 - 09:33
Men varför drar den igång prog. av sig själv? Om jag kör Taskkiller och sen inte rör mobilen på en stund så är där prog. som verkar ha startat av sig själv nästa gång jag kollar?
Postad 10 May 2010 - 10:28
Jag har inte heller haft några problem med telefonen, men denna uppdateringen gör telefonen snabbare framförallt, om passningstiden här förbättrats är nog för tidigt att säga, iaf för min del som uppdaterade igår.
Prova ta bort och parkoppla MW600 på nytt, då verkar byta låt mm hoppa igång igen, jag trodde jag hade de problemen jag läst om ang headsetet men när jag testade så kunde jag byta låt mm.
Att .16 uppdateringen inte släpptes till Tre-telefoner var väl, enligt Tre iaf, för att den innehöll förbättringar i näthanteringen, pga problem om de nu var med Telenor, Telia eller Tele2, och inte skulle göra nån nytta för Treabonnenter - typ, om jag ska tro det jag läst. :-)
Nu har jag fått in sista uppdateringen också, .21. Via PC Companion hittades ingen, men via Update service på win xp så gick det bra. Håller med om att timescape och mediascape känns snabbare. Men batteriet minskade från 100% till 75% under uppgraderingen. Ska ladda den fullt igen och se hur länge den håller nu.
Postad 10 May 2010 - 13:10
Postad 10 May 2010 - 13:20
Prova ta bort och parkoppla MW600 på nytt, då verkar byta låt mm hoppa igång igen, jag trodde jag hade de problemen jag läst om ang headsetet men när jag testade så kunde jag byta låt mm
Testade, men funkar fortfarande inte? vad är problemet tro? Headsetet alltså
Redigerat av dragontrumpetare, 10 May 2010 - 13:21.
Postad 10 May 2010 - 13:24
Du borde väl kunna ta bort den mha nån filhanterare eller kanske Androzip?
Tack för tipset, ska pröva det när jag kommer hem.
Någon som vet var man kan se logg på hur mycket datatrafik man gjort av, samtal m.m?
Postad 10 May 2010 - 13:35
någon bra muskspelare med EQ? Hittade en, och den måste jag erkänna förbättrade ljudet i min mobil ordenligt, men det var en trial och fick den tyvärr inte till att fungera så bra, så avinsallerade. Men det lustiga är att efteråt har ljudet varit bättre i min lur.
Vad hette musikspelaren som hade eq?
Postad 10 May 2010 - 14:12
Vad hette musikspelaren som hade eq?
Jag tyckte iallafall ljudet vart högre, men hette visst Audio Player withEQ Trial. Ljudet funkade, men spelaren i sig var ville inte funkar som den skulle.
men jag får verkligen inte mitt headset till att funka med mobilen. Har testat att nollställa både mobil och headset, men nop. Borde man reparera mobilen tro?
Postad 10 May 2010 - 15:43
Postad 10 May 2010 - 15:54
Jag kör med NetCounter, håller koll på datatrafiken via 3G.Tack för tipset, ska pröva det när jag kommer hem.
Någon som vet var man kan se logg på hur mycket datatrafik man gjort av, samtal m.m?
Dock inte samtal.
Postad 10 May 2010 - 15:57
Jag har haft mobilen sen en vecka efter att den släpptes.
Edit: Det känns nästa som att SE skulle ha lagt in nån funktion som ser till att telefonen laddas ut snabbare de X första gångerna, men det låter ju inte så troligt.
Edit2: Telefonen är olåst och har 0.16 mjukvaran.
Edit3: Precis installerat 0.21
Redigerat av tanion, 10 May 2010 - 17:04.
Postad 10 May 2010 - 16:08
Testade nu precis, kan pausa/starta uppspelning samt byta låt (framåt/bakåt).Men jag får verkligen inte mitt headset till att funka med mobilen. Har testat att nollställa både mobil och headset, men nop. Borde man reparera mobilen tro?
Vilken mjukvaruversion har du?
Postad 10 May 2010 - 17:08
Jag kör med NetCounter, håller koll på datatrafiken via 3G.
Dock inte samtal.
Underbart, tack för tipset!
Min väckarklocka ringde inte imorse, har upptäckt att den ringer endast om telefonen är påslagen, lite dumt då jag brukar stänga av mobilen över natten, hoppas de fixar det vid nästa fw uppgradering.
Postad 10 May 2010 - 17:11
Det är ingen bugg. Tror det beror på Android nämligen. Annars hade de nog fixat det innan det släppte telefonen. Så ha inget hopp om det!Underbart, tack för tipset!
Min väckarklocka ringde inte imorse, har upptäckt att den ringer endast om telefonen är påslagen, lite dumt då jag brukar stänga av mobilen över natten, hoppas de fixar det vid nästa fw uppgradering.
Postad 10 May 2010 - 17:28
Det är ingen bugg. Tror det beror på Android nämligen. Annars hade de nog fixat det innan det släppte telefonen. Så ha inget hopp om det!
Märkligt att de inte tänkt på det, aja jag får väl inte stänga av min telefon över natten
Postad 10 May 2010 - 17:29
Jaa, det är lite konstigt! Men du kan ju alltid sätta den på flight mode. Då drar den rätt mycket mindre batteri.Märkligt att de inte tänkt på det, aja jag får väl inte stänga av min telefon över natten
Postad 10 May 2010 - 17:30
Jaa, det är lite konstigt! Men du kan ju alltid sätta den på flight mode. Då drar den rätt mycket mindre batteri.
Aha, det visste jag inte, tack för tipset, ska prova det inatt.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
1 bild
94 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?