Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#6751

Postad 07 August 2019 - 17:40

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Är det någon annan som saknar CNN idag?

Dags att rensa den bästa boxen igen kanske..



#6752

Postad 07 August 2019 - 17:43

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2529 inlägg
  • 0

Är det någon annan som saknar CNN idag?

Dags att rensa den bästa boxen igen kanske..

Men EPG fungerar.



#6753

Postad 07 August 2019 - 17:57

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Men EPG fungerar.

 

Kan du se CNN nu?



#6754

Postad 07 August 2019 - 18:13

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2529 inlägg
  • 0

Kan du se CNN nu?

Nej. "Det har uppstått ett fel (8)"



#6755

Postad 07 August 2019 - 18:28

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Nej. "Det har uppstått ett fel (8)"

 

Jag får inget meddelande, bara svart bild på Noplace-boxen. God signalstyrka och kvalitet.


Redigerat av mhbml, 07 August 2019 - 18:29.


#6756

Postad 07 August 2019 - 18:54

lindo
  • lindo
  • Veteran

  • 1867 inlägg
  • 0

CNN är svart även om man inte ha skräp boxen



#6757

Postad 07 August 2019 - 19:22

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

CNN fungerar inte heller hos Boxer (marknätet), där visas endast en stillbild.



#6758

Postad 07 August 2019 - 20:03

Unregisteredfeb397d8
  • Unregisteredfeb397d8
  • Amatör

  • 53 inlägg
  • 0
CNN fungerar genom Apple tv 4k ..

#6759

Postad 08 August 2019 - 00:27

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

Hej igen CD,

 

Ni har väl inte glömt bort att svara på mina frågor!? 

 

Mvh

 

PS! Förstår att ni är nyfikna på svaret på 10.000-kronorsfrågan! Eller skäms ni, helt enkelt? För visst var det som jag misstänkte - de återstående avsnitten som SVT sänder av serien Millenium verkar inte spelas in. Inte det som sändes 6/8 i alla fall. Dåligt. :(  Och visst har Askungen helt rätt - precis ALLT med EPG:n är sunkigt sedan ändringen i september 2018! Kom igen nu; kundfokus! DS.

 

Hej CD,

 

Idag kollade jag på Millennium, som går i repris på SVT1, på min 500 GB box. Jag bestämde mig för att spela in (det som återstår av) serien.

 

Eftersom jag inte ville vara uppe till slutet av dagens avsnitt, tänkte jag att jag kollar på det från inspelningarna, så kan jag fortsätta från där jag slutade vid ett senare tillfälle, och jag behöver inte längre vara begränsad av sändningstider eller tillgånglighet online. Boxar med hårddisk brukar ju vara bra på just det!

 

Härvidlag upptäckte jag några saker som jag tycker vara lite konstiga, och kan vara buggar, eller försämringar av boxens funktion, och som jag vill fästa er uppmärksamhet vid:

  1. Det gick inte att titta på inspelningen medan den pågick. Det har väl brukat funka? Jag fick upp en minimeny som började med möjligheten att döpa om "något" när jag klickade för att titta. Har ni avsiktligt tagit bort möjligheten att titta på en inspelning medan den pågår?
  2. Inspelningen förväntades sluta en stund efter programmets slut. Jag kollade - boxen var inställd på att avsluta inspelningar med 3 minuters överdrag. Efter 10 minuter, och när det följande programmet ("Babylon Berlin") pågått 10 minuter, pågick inspelningen fortfarande! Så ska det väl inte vara? Det finns ingen annan inspelning programmerad.
  3. Eftersom inspelningen inte avslutades som den skulle, tänkte jag att jag väljer att avbryta inspelningen. Jag hade ju ändå fått med det jag ville. Visade sig vara ett ödesdigert misstag  :blush:  Hela inspelningen försvann! Är det verkligen tänkt att fungera på det viset? Jag tycker det normala är, om man avbryter en pågående inspelning, att man bevarar det som hittills spelats in. Alternativt kan man tänka sig att ge användaren en möjlighet att välja att antingen behålla det som hittills spelats in, eller att radera rubbet.
  4. Nu till 10.000-tusenkronorsfrågan: Med tanke på allt strul som varit sedan ni "bytte EPG-leverantör" i september 2018 (och som ännu inte är återställt enligt flera inlägg här ovan i tråden), och det beteende boxen uppvisade i samband med inspelningen av kvällens avsnitt (i synnerhet att hela dagens avsnitt raderades när jag avbröt den pågående inspelningen (som inte avslutades som förväntat)) - kommer resterande avsnitt av serien att spelas in? Jag vet att serien finns på SVT Play, men den kommer bara att kunna ses till någon gång i oktober. Jag vill inte ha den begränsningen, det var precis därför jag valde att spela in serien till att börja med!

Mvh/Missnöjd, och närapå resignerad, kund

 

PS! Serien "Millennium" är verkligen sunkigt beskriven i den Elekroniska ProgramGuiden, eller hur!? DS.



#6760

Postad 08 August 2019 - 00:58

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2529 inlägg
  • 0

CNN fungerar via parabol igen.



#6761

Postad 08 August 2019 - 08:25

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0
Satte en inspelning av Lasse Kronérs nya program via appen. Fick röd prick och var nöjd. Skulle igår titta och framförallt lyssna på den utmärkta musiken med Lasse Berghagen som gäst, men tji fick jag. Ingen inspelning hade gjorts.

Så ännu en gång ett stort tack till Canal Digital för en utmärkt tjänst! Får hitta programmet hos SVT Play eller i CD’s arkiv även om jag är frågande till hur det ligger till med bitrate där. Någon som vet om komprimering sker?

#6762

Postad 08 August 2019 - 12:42

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej igen CD,

 

Ni har väl inte glömt bort att svara på mina frågor!? 

 

Mvh

 

PS! Förstår att ni är nyfikna på svaret på 10.000-kronorsfrågan! Eller skäms ni, helt enkelt? För visst var det som jag misstänkte - de återstående avsnitten som SVT sänder av serien Millenium verkar inte spelas in. Inte det som sändes 6/8 i alla fall. Dåligt. :(  Och visst har Askungen helt rätt - precis ALLT med EPG:n är sunkigt sedan ändringen i september 2018! Kom igen nu; kundfokus! DS.

 

 

Hej CD,

 

Idag kollade jag på Millennium, som går i repris på SVT1, på min 500 GB box. Jag bestämde mig för att spela in (det som återstår av) serien.

 

Eftersom jag inte ville vara uppe till slutet av dagens avsnitt, tänkte jag att jag kollar på det från inspelningarna, så kan jag fortsätta från där jag slutade vid ett senare tillfälle, och jag behöver inte längre vara begränsad av sändningstider eller tillgånglighet online. Boxar med hårddisk brukar ju vara bra på just det!

 

Härvidlag upptäckte jag några saker som jag tycker vara lite konstiga, och kan vara buggar, eller försämringar av boxens funktion, och som jag vill fästa er uppmärksamhet vid:

  1. Det gick inte att titta på inspelningen medan den pågick. Det har väl brukat funka? Jag fick upp en minimeny som började med möjligheten att döpa om "något" när jag klickade för att titta. Har ni avsiktligt tagit bort möjligheten att titta på en inspelning medan den pågår?
  2. Inspelningen förväntades sluta en stund efter programmets slut. Jag kollade - boxen var inställd på att avsluta inspelningar med 3 minuters överdrag. Efter 10 minuter, och när det följande programmet ("Babylon Berlin") pågått 10 minuter, pågick inspelningen fortfarande! Så ska det väl inte vara? Det finns ingen annan inspelning programmerad.
  3. Eftersom inspelningen inte avslutades som den skulle, tänkte jag att jag väljer att avbryta inspelningen. Jag hade ju ändå fått med det jag ville. Visade sig vara ett ödesdigert misstag  :blush:  Hela inspelningen försvann! Är det verkligen tänkt att fungera på det viset? Jag tycker det normala är, om man avbryter en pågående inspelning, att man bevarar det som hittills spelats in. Alternativt kan man tänka sig att ge användaren en möjlighet att välja att antingen behålla det som hittills spelats in, eller att radera rubbet.
  4. Nu till 10.000-tusenkronorsfrågan: Med tanke på allt strul som varit sedan ni "bytte EPG-leverantör" i september 2018 (och som ännu inte är återställt enligt flera inlägg här ovan i tråden), och det beteende boxen uppvisade i samband med inspelningen av kvällens avsnitt (i synnerhet att hela dagens avsnitt raderades när jag avbröt den pågående inspelningen (som inte avslutades som förväntat)) - kommer resterande avsnitt av serien att spelas in? Jag vet att serien finns på SVT Play, men den kommer bara att kunna ses till någon gång i oktober. Jag vill inte ha den begränsningen, det var precis därför jag valde att spela in serien till att börja med!

Mvh/Missnöjd, och närapå resignerad, kund

 

PS! Serien "Millennium" är verkligen sunkigt beskriven i den Elekroniska ProgramGuiden, eller hur!? DS.

Hej STS

 

1. Möjligheten att titta på pågående inspelningar finns fortfarande. När du fick upp en minimeny hur gick du då tillväga? När en inspelning startar kommer den kunna hittas i ’’My TV’’ på 500 GB boxen och kommer kunna spelas upp därigenom, under tiden som inspelningen pågår.


2. Nej, självklart skall endast programmet spelas in samt eventuella minuter boxen är inställd på att fortsätta inspelningen efter programmets slut. Det är inte helt lätt att säga varför tidsramen för inspelningen inte blev korrekt i detta fall men gissningsvis var det så att den sändningstid som var inlagt i EPG:n inte stämde överens med den faktiska sändningstiden för programmet. Tiden för sändningen på söndag 11/8 01:25 till 02:55 stämmer överens med de 90 minuter programmet pågår. Jag har lagt en serieinspelning på vår box för att kontrollera ifall detta sker även på den kommande sändningen på SVT 1.


3. Som du skriver skall en inspelning kunna avbrytas utan att den raderas. Markeras en inspelning i ’’My TV’’ finns det ett alternativ för att stoppa inspelningen och ett för att radera inspelningen. Alternativet stoppa inspelningen kommer innebära att den del av programmet som spelats in sparas. Kollar du däremot på en pågående inspelning ifrån ’’My TV’’ och trycker på OK kommer endast alternativet för radera inspelningen finnas, för att avbryta inspelningen måste du först backa ett steg till menyn.


4. Även om du raderade ett avsnitt kommer resterande avsnitt spelas in vid serieinspelning. När en serieinspelning schemaläggs kontrollerar boxen vilka avsnitt som är repriser och lägger inspelningarna därefter för att inte dubbletter av avsnitt skall tas upp, däremot kommer boxen spela in repriser ifall det är avsnitt som inte har spelats in tidigare eller har en huvudsändning. I ditt fall med Millenium serien gjordes denna kontrollen när serieinspelningen lades och planerade boxen en inspelning på det avsnitt som raderas när du endast skulle avbryta inspelningen, den kommer inte söka om igen och ta upp en repris av avsnittet eftersom detta kontrollerades när inspelningen lades.

För att sammanfatta kommer resterande avsnitt av serien spelas in men en repris på det avsnitt som raderades kommer inte spelas in eftersom boxen schemalägger avsnitten när inspelningen läggs och inte söker om när ett avsnitt raderas. För att få det raderade avsnittet inspelat behöver du lägga en tidsinspelning på en repris av avsnittet.

En rekommendation för lätt få en överblick över kommande sändningar är att gå in på Meny -> Sök, därifrån är det även möjligt att spela in program. Där kan du också se vilka kommande avsnitt som kommer spelas in beroende på om de har en vit eller röd klocka.

 

Säg gärna till ifall det beter sig annorlunda för dig så får vi kika på det.

 

Mvh

 

Teodor



#6763

Postad 08 August 2019 - 19:34

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2789 inlägg
  • 0

Någon mer som minns när första Astra-satelliten, Astra 1A skickades upp augusti 1988? Canal Digital/C-More hette Filmnet på den tiden och bytte sedan namn till Canal+. Astra gav oss fler kanaler och jag tror att Viasat hade hyrt in sig på någon transponder innan flytten till satelliten Thor.


Redigerat av ruva, 08 August 2019 - 19:35.


#6764

Postad 10 August 2019 - 20:40

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2529 inlägg
  • 0

CD-appen fungerar inte idag på min ATV- 4. Den bara snurrar. Viaplay samt C more fungerar utmärkt.



#6765

Postad 10 August 2019 - 21:01

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0

CD-appen fungerar inte idag på min ATV- 4. Den bara snurrar. Viaplay samt C more fungerar utmärkt.


Trodde inte att du hade några problem med CD-appen alls.... Funkar hyggligt här hemma idag, endast krävts en omstart :) En omstart (av appen, inte ATV:n) brukar dock oftast lösa problemet.

#6766

Postad 10 August 2019 - 21:50

Karl-Johan
  • Karl-Johan
  • Forumräv

  • 872 inlägg
  • 0

CD-appen fungerar inte idag på min ATV- 4. Den bara snurrar. Viaplay samt C more fungerar utmärkt.

Hmmm... Här funkar inte Viaplay, kan testa CD när jag kikat färdigt på Springsteen på Broadway om ca 30 min.
https://www.minhembi...51#entry4563921
CD-appen funkar här.
Angående Viaplay så är det senaste tvos betan som är problemet.

Redigerat av Karl-Johan, 10 August 2019 - 22:25.


#6767

Postad 11 August 2019 - 08:00

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2529 inlägg
  • 0

Trodde inte att du hade några problem med CD-appen alls.... Funkar hyggligt här hemma idag, endast krävts en omstart :) En omstart (av appen, inte ATV:n) brukar dock oftast lösa problemet.

Nu var det första gången detta skedde och undrade om det var ett generellt fel, eller om det bara var jag som drabbades. Får inte igång appen alls.



#6768

Postad 13 August 2019 - 20:02

STS-128
  • STS-128
  • Wannabe

  • 30 inlägg
  • 0

STS-128, den 08 Aug 2019 - 01:27, skrev:snapback.png

Hej igen CD,

 

Ni har väl inte glömt bort att svara på mina frågor!? 

 

Mvh

 

PS! Förstår att ni är nyfikna på svaret på 10.000-kronorsfrågan! Eller skäms ni, helt enkelt? För visst var det som jag misstänkte - de återstående avsnitten som SVT sänder av serien Millenium verkar inte spelas in. Inte det som sändes 6/8 i alla fall. Dåligt.  :(  Och visst har Askungen helt rätt - precis ALLT med EPG:n är sunkigt sedan ändringen i september 2018! Kom igen nu; kundfokus! DS.

 

 

STS-128, den 31 Jul 2019 - 00:37, skrev:snapback.png

Hej CD,

 

Idag kollade jag på Millennium, som går i repris på SVT1, på min 500 GB box. Jag bestämde mig för att spela in (det som återstår av) serien.

 

Eftersom jag inte ville vara uppe till slutet av dagens avsnitt, tänkte jag att jag kollar på det från inspelningarna, så kan jag fortsätta från där jag slutade vid ett senare tillfälle, och jag behöver inte längre vara begränsad av sändningstider eller tillgånglighet online. Boxar med hårddisk brukar ju vara bra på just det!

 

Härvidlag upptäckte jag några saker som jag tycker vara lite konstiga, och kan vara buggar, eller försämringar av boxens funktion, och som jag vill fästa er uppmärksamhet vid:

  1. Det gick inte att titta på inspelningen medan den pågick. Det har väl brukat funka? Jag fick upp en minimeny som började med möjligheten att döpa om "något" när jag klickade för att titta. Har ni avsiktligt tagit bort möjligheten att titta på en inspelning medan den pågår?
  2. Inspelningen förväntades sluta en stund efter programmets slut. Jag kollade - boxen var inställd på att avsluta inspelningar med 3 minuters överdrag. Efter 10 minuter, och när det följande programmet ("Babylon Berlin") pågått 10 minuter, pågick inspelningen fortfarande! Så ska det väl inte vara? Det finns ingen annan inspelning programmerad.
  3. Eftersom inspelningen inte avslutades som den skulle, tänkte jag att jag väljer att avbryta inspelningen. Jag hade ju ändå fått med det jag ville. Visade sig vara ett ödesdigert misstag   :blush:  Hela inspelningen försvann! Är det verkligen tänkt att fungera på det viset? Jag tycker det normala är, om man avbryter en pågående inspelning, att man bevarar det som hittills spelats in. Alternativt kan man tänka sig att ge användaren en möjlighet att välja att antingen behålla det som hittills spelats in, eller att radera rubbet.
  4. Nu till 10.000-tusenkronorsfrågan: Med tanke på allt strul som varit sedan ni "bytte EPG-leverantör" i september 2018 (och som ännu inte är återställt enligt flera inlägg här ovan i tråden), och det beteende boxen uppvisade i samband med inspelningen av kvällens avsnitt (i synnerhet att hela dagens avsnitt raderades när jag avbröt den pågående inspelningen (som inte avslutades som förväntat)) - kommer resterande avsnitt av serien att spelas in? Jag vet att serien finns på SVT Play, men den kommer bara att kunna ses till någon gång i oktober. Jag vill inte ha den begränsningen, det var precis därför jag valde att spela in serien till att börja med!

Mvh/Missnöjd, och närapå resignerad, kund

 

PS! Serien "Millennium" är verkligen sunkigt beskriven i den Elekroniska ProgramGuiden, eller hur!? DS.

Hej STS

 

1. Möjligheten att titta på pågående inspelningar finns fortfarande. När du fick upp en minimeny hur gick du då tillväga? När en inspelning startar kommer den kunna hittas i ’’My TV’’ på 500 GB boxen och kommer kunna spelas upp därigenom, under tiden som inspelningen pågår.

2. Nej, självklart skall endast programmet spelas in samt eventuella minuter boxen är inställd på att fortsätta inspelningen efter programmets slut. Det är inte helt lätt att säga varför tidsramen för inspelningen inte blev korrekt i detta fall men gissningsvis var det så att den sändningstid som var inlagt i EPG:n inte stämde överens med den faktiska sändningstiden för programmet. Tiden för sändningen på söndag 11/8 01:25 till 02:55 stämmer överens med de 90 minuter programmet pågår. Jag har lagt en serieinspelning på vår box för att kontrollera ifall detta sker även på den kommande sändningen på SVT 1.


3. Som du skriver skall en inspelning kunna avbrytas utan att den raderas. Markeras en inspelning i ’’My TV’’ finns det ett alternativ för att stoppa inspelningen och ett för att radera inspelningen. Alternativet stoppa inspelningen kommer innebära att den del av programmet som spelats in sparas. Kollar du däremot på en pågående inspelning ifrån ’’My TV’’ och trycker på OK kommer endast alternativet för radera inspelningen finnas, för att avbryta inspelningen måste du först backa ett steg till menyn.


4. Även om du raderade ett avsnitt kommer resterande avsnitt spelas in vid serieinspelning. När en serieinspelning schemaläggs kontrollerar boxen vilka avsnitt som är repriser och lägger inspelningarna därefter för att inte dubbletter av avsnitt skall tas upp, däremot kommer boxen spela in repriser ifall det är avsnitt som inte har spelats in tidigare eller har en huvudsändning. I ditt fall med Millenium serien gjordes denna kontrollen när serieinspelningen lades och planerade boxen en inspelning på det avsnitt som raderas när du endast skulle avbryta inspelningen, den kommer inte söka om igen och ta upp en repris av avsnittet eftersom detta kontrollerades när inspelningen lades.

För att sammanfatta kommer resterande avsnitt av serien spelas in men en repris på det avsnitt som raderades kommer inte spelas in eftersom boxen schemalägger avsnitten när inspelningen läggs och inte söker om när ett avsnitt raderas. För att få det raderade avsnittet inspelat behöver du lägga en tidsinspelning på en repris av avsnittet.

En rekommendation för lätt få en överblick över kommande sändningar är att gå in på Meny -> Sök, därifrån är det även möjligt att spela in program. Där kan du också se vilka kommande avsnitt som kommer spelas in beroende på om de har en vit eller röd klocka.

 

Säg gärna till ifall det beter sig annorlunda för dig så får vi kika på det.

 

Mvh

 

Teodor

 

Hej CD och tack för svar,

 

  1. Såhär gick jag tillväga när jag fick upp den "minimeny" jag refererade till: Jag hade först tittat i EPG:n (via knappen 'tv guide' på den medföljande fjärren), och valt programmet i Millennium-serien som sändes just då, sedan tryckt på 'OK'-knappen. I den minimeny jag fick där valde jag "Spela in serie". För att efter en stund titta på den pågående inspelningen, så som jag beskrev, tryckte jag på 'my tv', följd av 'OK'. Här jag fick upp den konstiga minimenyn jag refererar till och som inte innehöll ett alternativ för att titta på den pågående inspelningen. Jag har inte provat att repetera beteendet.
  2. Vad kom ni fram till när ni provade serieinspelningen på er box? Notera att jag spelade in på tisdagen den 30/7 (mitt inlägg gjordes strax efter midnatt till den 31/7). Det betyder kanske att jag valde att spela in "repriserna" av serien i någon mening (även om hela serien i sig är en repris från ett antal år tillbaka)? Så som ni beskriver boxens strategi vid serieinspelning ska det väl inte spela någon roll egentligen?
  3. Jag bara rapporterade mina observationer, jag fick inte båda dessa alternativ (Stoppa/Radera) såvitt jag minns, och även om så vore, så valde jag helt klart att stoppa inspelningen, inte att radera den.
  4. Tyvärr har inte de efterföljande avsnitten heller spelats in. Som jag fruktade, suck...

 

Min slutsats är att något gått väldigt fel i samband med att jag försökte starta en serieinspelning i EPG:n. Som jag beskriver ovan betedde det sig annorlunda från hur ni beskriver det borde varit i ert svar, och därför är det sannolikt så att det fortfarande finns buggar efter ca. 11 månader efter att EPG:n tvingades genomlida er uppdatering i september 2018. Utred gärna och återkom med status, tex. enligt: 1) Utredning påbörjad; 2) Bugg identifierad - beräknas löst <datum>; 3) Bugg verifierat åtgärdad. Det vore snyggt och tydligt. Eventuellt kommer jag att återkomma i ämnet, om jag beslutar mig för att lägga tid och energi på att försöka återupprepa mina observationer.

 

Tack för tipset om att söka från Menyn! Fattar jag rätt att 'Vit klocka' indikerar program som inte kommer spelas in, och 'Röd klocka' visar program som spelas in? Svara gärna på detta i en post utanför tråden.

 

Mvh/



#6769

Postad 17 August 2019 - 21:39

Unregisteredd71d8c15
  • Unregisteredd71d8c15
  • Forumräv

  • 914 inlägg
  • 0
Ljudet är buggat och enbart brusar på kanal 12 åt mig på filmen jag verkligen vill se likadant för er ?

#6770

Postad 20 August 2019 - 18:53

jonasbratt
  • jonasbratt
  • Användare

  • 204 inlägg
  • 0
Försöker sätta inspelningar via CD appen på min Oneplace men det blir inga inspelningar satta varken serie eller enstaka program varken i app eller box.

Redigerat av jonasbratt, 20 August 2019 - 20:19.


#6771

Postad 21 August 2019 - 06:16

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0

Försöker sätta inspelningar via CD appen på min Oneplace men det blir inga inspelningar satta varken serie eller enstaka program varken i app eller box.

Samma på min smartbox.

Frågan är egentligen bara vilken operatör man ska välja när CD-abonnemanget löper ut.

#6772

Postad 25 August 2019 - 08:31

Vispen74
  • Vispen74
  • Användare

  • 230 inlägg
  • 0

..//..
Frågan är egentligen bara vilken operatör man ska välja när CD-abonnemanget löper ut.

Detta är något att fungera på. Nu har jag inga som helst problem med CD alls, men märker att allt TV tittande vid sidan av Nyhetsmorgon i princip utgörs av streamande tjänster (som aldrig är CD eftersom alla våra TV är Android-TV och det har de ingen app för, och ingen här orkar Casta) numera i hela familjen, och varför då ha något alls? Ska nog testa att vara utan om ett år när tiden går ut.

Sorry för OT!

Hade CD haft en app likt den i telefonen,fast för Android-TV så hade kanske TV-tittandet gått genom den, men nu har de ju inte det. Det fanns lite hopp när Oneplace kom att det skulle komma en fristående Oneplace app, men icke, och Oneplace funkar inte utan kort, så den ligger i sin kartong då planen var att ha kortet i TVn direkt som vi har och köra Oneplace utan sat-uppkoppling I annat rum, men det gick ju inte då nej. Detta är synd, då Oneplace annars hade varit en mycket bra Android-TV box i sig att använda på samma sätt som Apple TV fast med fler möjligheter.
Streaming-tjänsterna i övrigt körs ju direkt i tevens operativsystem och man loggar bara in med användarnamn och lösenord, så man kan använda det på vilken TV man vill. Utan denna frihet så är det nog inget för oss helt enkelt.

Redigerat av Vispen74, 25 August 2019 - 08:43.


#6773

Postad 25 August 2019 - 11:26

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0
Yes, funderar i samma banor. Kanske skaffar ett depositionskort eller vad det nu heter, som ger SVT. Ingen hos oss tittar knappt på vanlig tv längre. Bättre lägga stålarna på streamingtjänster. Kör f n HBO och Netflix samt hyr en och annan film via iTunes. Kanske kan utöka med ytterligare några när man sparar in på CD-abonnemanget.

https://www.canaldig...epositionskort/

Ett annat alternativ om man har en T2-mottagare är att skaffa en enkel antenn och titta på gratiskanalerna i marknätet. Då tillkommer TV4 och 6:an bl a.

Redigerat av Saturnus, 25 August 2019 - 12:31.


#6774

Postad 25 August 2019 - 12:42

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0
Ja, mitt löper ut i nov så vete tusan om jag inte skippar det med. Svtappen på ipade streamar sina program direkt så det är bara äppla över. Nyhetsmorron (panelmördaren) i 4 direktsänd ju med. Alla övriga kanaler sänder bara samma gamla repriser i ett. Konstant!
Det man i så fall skulle sakna är inspelningsmöjligheter.
Sen kan man ju komplettera med Dplay.
CD utbud blir sämre och sämre själv är jag ointresserad av de asdyra sportpaketen.

#6775

Postad 04 September 2019 - 02:16

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Hur är det med er som har officiella digitalboxar, har ni EPG-data efter fredag kl. 06:00?

Jag såg på min alternativa box att det inte fanns någon information för lördag och söndag och undersökte närmare. Då ser jag att torsdagens "TV-dygn" är det sista som är uppdaterat.



#6776

Postad 04 September 2019 - 07:30

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Hur är det med er som har officiella digitalboxar, har ni EPG-data efter fredag kl. 06:00?
Jag såg på min alternativa box att det inte fanns någon information för lördag och söndag och undersökte närmare. Då ser jag att torsdagens "TV-dygn" är det sista som är uppdaterat.

Samma här. (Kaonboxen)

#6777

Postad 04 September 2019 - 07:53

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hur är det med er som har officiella digitalboxar, har ni EPG-data efter fredag kl. 06:00?

Jag såg på min alternativa box att det inte fanns någon information för lördag och söndag och undersökte närmare. Då ser jag att torsdagens "TV-dygn" är det sista som är uppdaterat.

Hej Priskvark

Problemet med att det saknas EPG från och med fredag är felanmält. Hör av mig när jag har mer information.

Mvh

Niklas



#6778

Postad 04 September 2019 - 13:08

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Samma här. (Kaonboxen)

 

Tack Askungen för informationen! Det känns bäst att kolla med någon som har en CD-box innan man felanmäler.



#6779

Postad 04 September 2019 - 13:27

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 1

Hej Priskvark

Problemet med att det saknas EPG från och med fredag är felanmält. Hör av mig när jag har mer information.

Mvh

Niklas

 

Tack för att du felanmält, då slipper jag den lite jobbiga processen att övertyga supporten om att det inte är min box det är fel på... Roligt att se dig i forumet igen förresten, Niklas  :) 

 

Så här dags på dagen har det börjat dyka upp EPG-data på ett fåtal kanaler på vissa tider men det är långt ifrån komplett. Hoppas det löser sig inom det närmaste dygnet annars blir det besvärligt med schemalagda inspelningar.



#6780

Postad 04 September 2019 - 13:41

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Tack för att du felanmält, då slipper jag den lite jobbiga processen att övertyga supporten om att det inte är min box det är fel på... Roligt att se dig i forumet igen förresten, Niklas  :)

 

Så här dags på dagen har det börjat dyka upp EPG-data på ett fåtal kanaler på vissa tider men det är långt ifrån komplett. Hoppas det löser sig inom det närmaste dygnet annars blir det besvärligt med schemalagda inspelningar.

Problemet ska vara löst nu, men det kan ta några timmar innan all data är uppdaterad på alla kanaler. Tack, väldigt ringrostig men hoppas vara tillbaka på 100% så snabbt som möjligt  :D 

Mvh

Niklas



#6781

Postad 04 September 2019 - 18:38

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Någon som titta på Canal digital via Apple TV? Hur är det att titta på live tv, skulle det kunna ersätta att titta via parabol?

#6782

Postad 04 September 2019 - 19:03

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

Någon som titta på Canal digital via Apple TV? Hur är det att titta på live tv, skulle det kunna ersätta att titta via parabol?

 

beror lite på vad du har för krav.

Kvalitén på bilden är inget vidare, framförallt på större skärmar. ljudet är av klen bitrate och typ 2 kanaligt.

Sen är ju inget "live" så när grannen skriker måååål vid tex en landskamp så kan du få vänta i runt 60-120s innan du fattar vad som hänt :P

 

CD är för egen del bäst via parabol med egen mottagare.  Deras OnePlace borde förbjudas. Frågan är när de själva ska erkänna  det?



#6783

Postad 04 September 2019 - 20:12

Duddits1
  • Duddits1
  • Lärjunge

  • 421 inlägg
  • 0

Någon som titta på Canal digital via Apple TV? Hur är det att titta på live tv, skulle det kunna ersätta att titta via parabol?

Jag kör det på en 100 tums duk och det är helt ok bild, men som sagt, bättre med parabol förstås.



#6784

Postad 04 September 2019 - 20:46

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar! Tittar inte på sport så lite fördröjning är inget problem :) Kanske ska prova en Apple tv 4 även fast den kostar 1700kr så blir det biligare i längden än att skaffa fler tv-kort från CD.

Redigerat av Prism, 04 September 2019 - 20:48.


#6785

Postad 04 September 2019 - 21:37

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Tack för snabbt svar! Tittar inte på sport så lite fördröjning är inget problem :) Kanske ska prova en Apple tv 4 även fast den kostar 1700kr så blir det biligare i längden än att skaffa fler tv-kort från CD.

Kan ev vara en ny atv på gång
https://macworld.idg...3/apple-tv-2019

#6786

Postad 06 September 2019 - 07:30

vilse
  • vilse
  • Forumräv

  • 578 inlägg
  • 0
Är i samma banor. Har väl sett på CD kanske 10 tim i år max.
Om man skaffar kortet med svt kanalerna, kommer de i hd eller sd? Är ju helt avgörande.

Yes, funderar i samma banor. Kanske skaffar ett depositionskort eller vad det nu heter, som ger SVT. Ingen hos oss tittar knappt på vanlig tv längre. Bättre lägga stålarna på streamingtjänster. Kör f n HBO och Netflix samt hyr en och annan film via iTunes. Kanske kan utöka med ytterligare några när man sparar in på CD-abonnemanget.

https://www.canaldig...epositionskort/

Ett annat alternativ om man har en T2-mottagare är att skaffa en enkel antenn och titta på gratiskanalerna i marknätet. Då tillkommer TV4 och 6:an bl a.



#6787

Postad 08 September 2019 - 10:23

Unregistered60934ca9
  • Unregistered60934ca9
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Hej
Två frågor.
#1.Ni som har Viasat Sport genom Canal Digital.
Om ni väljer att titta genom viaplays app, har ni även tillgång till deras serier?
Man kan tolka det som att det bara är sporten man kan se.
#2. Hur många strömmar har man på CD familjeabbonemang?

Redigerat av Unregistered60934ca9, 08 September 2019 - 10:24.


#6788

Postad 08 September 2019 - 13:06

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 1

Det brukar vara att man har tillgång till det utbud du har dvs du har tillgång till sporten men inte filmer.

Brukar vara 2 strömmar per kort så har du 1 kort utan tvillingabb kan du se på 3 TV apparater med huvudabonnemanget + 2 strömmar.

Även om man har fler TV apparater så ser man antagligen inte på fler än 3 TV apparater samtidigt så borde vara tillräckligt för dom flesta.


Redigerat av Leatherface, 08 September 2019 - 13:09.


#6789

Postad 08 September 2019 - 13:40

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2529 inlägg
  • 1

Hej
Två frågor.
#1.Ni som har Viasat Sport genom Canal Digital.
Om ni väljer att titta genom viaplays app, har ni även tillgång till deras serier?
Man kan tolka det som att det bara är sporten man kan se.
#2. Hur många strömmar har man på CD familjeabbonemang?

Nej, bara sporten. Har två tvillingkort hos CD och kan se tre streaams samtidigt, men i Viaplay kan jag bara se två stream.



#6790

Postad 08 September 2019 - 14:08

Unregistered60934ca9
  • Unregistered60934ca9
  • Wannabe

  • 14 inlägg
  • 0
Tack för svar

#6791

Postad 08 September 2019 - 16:19

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0
Så där ja, då var uppsägningen inskickad. Siste oktober är det adjö CD. Skruvar ev. upp en antenn för marknätet och tar frikanalerna den vägen.

#6792

Postad 08 September 2019 - 17:01

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2789 inlägg
  • 0

Fattar förfarande inte detta med merkostnad för tvillingkort. Kommer till slut bli döden för alla tv operatörer.



#6793

Postad 08 September 2019 - 18:07

Prism
  • Prism
  • Forumräv

  • 856 inlägg
  • 0
Instämmer, det som gör saken värre är att dom lägger till bindningstid på 12mån på abonnemanget när man beställer tvlilingkort vilket är helt galet! Jag krävde en förklaring av ansvarig på kundtjänst men hon kunde inte förklara varför.

#6794

Postad 19 September 2019 - 06:58

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Det brukar vara att man har tillgång till det utbud du har dvs du har tillgång till sporten men inte filmer.

Brukar vara 2 strömmar per kort så har du 1 kort utan tvillingabb kan du se på 3 TV apparater med huvudabonnemanget + 2 strömmar.

Även om man har fler TV apparater så ser man antagligen inte på fler än 3 TV apparater samtidigt så borde vara tillräckligt för dom flesta.

 

3 TV apparater samtidigt med ett kort, hur går det till?



#6795

Postad 19 September 2019 - 08:10

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

3 TV apparater samtidigt med ett kort, hur går det till?


Via cd app i de andra två. Kräver förstås en mediaspelare med cd app. Atv ,CC eller nåt.

#6796

Postad 19 September 2019 - 08:16

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Via cd app i de andra två. Kräver förstås en mediaspelare med cd app. Atv ,CC eller nåt.

Aha, så då räknas det inte som en stream då när man kör med Apple Tv till min TV

 

Förstår inte skillnaden mellan det och att strömma.


Redigerat av Mazak, 19 September 2019 - 08:17.


#6797

Postad 19 September 2019 - 08:24

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2529 inlägg
  • 0

Aha, så då räknas det inte som en stream då när man kör med Apple Tv till min TV

 

Förstår inte skillnaden mellan det och att strömma.

Jodå, Åpple TV distribuerar enbart stream via  appar..



#6798

Postad 19 September 2019 - 08:40

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Hej

Förutom att titta via våra boxar så kan man även streama via våran app på Apple-TV, Samsung TV (med operativsystem Tizen) iOS/Android och via tv.canaldigital.se

Har jag tex ett C More abonnemang så kan jag titta linjärt via satellit på C More och på två enheter via streaming samtidigt. Har man tvillingabonnemang så ska man ha access till fyra strömmar (gäller inte på C Mores kanaler) där är det alltid två samtidiga strömmar.

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 19 September 2019 - 08:42.


#6799

Postad 19 September 2019 - 08:45

Mazak
  • Mazak
  • Användare

  • 196 inlägg
  • 0

Jodå, Åpple TV distribuerar enbart stream via  appar..

Jo, det tänkte jag allt med..

 

För att förtydliga min undran.

 

Citat från @Leatherface   "Brukar vara 2 strömmar per kort så har du 1 kort utan tvillingabb kan du se på 3 TV apparater med huvudabonnemanget + 2 strömmar."

 

Då tolkade jag det som att man kunde se på 3 Tv-apparater + 2 strömmar samtidigt. 

 

 


Hej

Förutom att titta via våra boxar så kan man även streama via våran app på Apple-TV, Samsung TV (med operativsystem Tizen) iOS/Android och via tv.canaldigital.se

Har jag tex ett C More abonnemang så kan jag titta linjärt via satellit på C More och på två enheter via streaming samtidigt. Har man tvillingabonnemang så ska man ha access till fyra strömmar (gäller inte på C Mores kanaler) där är det alltid två samtidiga strömmar.

Mvh

Niklas

 

 

 

Ok, det var väl det jag tänkte.


Redigerat av Mazak, 19 September 2019 - 08:46.


#6800

Postad 19 September 2019 - 12:20

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Precis det var det jag menade men var nog inte så tydlig i min formulering.





2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.