Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 07 August 2019 - 17:40
mhbml
-
mhbml
-
Användare
-
-
222 inlägg
Är det någon annan som saknar CNN idag?
Dags att rensa den bästa boxen igen kanske..
Postad 07 August 2019 - 17:43
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
Är det någon annan som saknar CNN idag?
Dags att rensa den bästa boxen igen kanske..
Men EPG fungerar.
Postad 07 August 2019 - 17:57
mhbml
-
mhbml
-
Användare
-
-
222 inlägg
Postad 07 August 2019 - 18:13
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
Nej. "Det har uppstått ett fel (8)"
Postad 07 August 2019 - 18:28
mhbml
-
mhbml
-
Användare
-
-
222 inlägg
Nej. "Det har uppstått ett fel (8)"
Jag får inget meddelande, bara svart bild på Noplace-boxen. God signalstyrka och kvalitet.
Redigerat av mhbml, 07 August 2019 - 18:29.
Postad 07 August 2019 - 18:54
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
CNN är svart även om man inte ha skräp boxen
Postad 07 August 2019 - 19:22
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
CNN fungerar inte heller hos Boxer (marknätet), där visas endast en stillbild.
Postad 07 August 2019 - 20:03
Unregisteredfeb397d8
-
Unregisteredfeb397d8
-
Amatör
-
-
53 inlägg
CNN fungerar genom Apple tv 4k ..
Postad 08 August 2019 - 00:27
STS-128
-
STS-128
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Hej igen CD,
Ni har väl inte glömt bort att svara på mina frågor!?
Mvh
PS! Förstår att ni är nyfikna på svaret på 10.000-kronorsfrågan! Eller skäms ni, helt enkelt? För visst var det som jag misstänkte - de återstående avsnitten som SVT sänder av serien Millenium verkar inte spelas in. Inte det som sändes 6/8 i alla fall. Dåligt. Och visst har Askungen helt rätt - precis ALLT med EPG:n är sunkigt sedan ändringen i september 2018! Kom igen nu; kundfokus! DS.
Hej CD,
Idag kollade jag på Millennium, som går i repris på SVT1, på min 500 GB box. Jag bestämde mig för att spela in (det som återstår av) serien.
Eftersom jag inte ville vara uppe till slutet av dagens avsnitt, tänkte jag att jag kollar på det från inspelningarna, så kan jag fortsätta från där jag slutade vid ett senare tillfälle, och jag behöver inte längre vara begränsad av sändningstider eller tillgånglighet online. Boxar med hårddisk brukar ju vara bra på just det!
Härvidlag upptäckte jag några saker som jag tycker vara lite konstiga, och kan vara buggar, eller försämringar av boxens funktion, och som jag vill fästa er uppmärksamhet vid:
- Det gick inte att titta på inspelningen medan den pågick. Det har väl brukat funka? Jag fick upp en minimeny som började med möjligheten att döpa om "något" när jag klickade för att titta. Har ni avsiktligt tagit bort möjligheten att titta på en inspelning medan den pågår?
- Inspelningen förväntades sluta en stund efter programmets slut. Jag kollade - boxen var inställd på att avsluta inspelningar med 3 minuters överdrag. Efter 10 minuter, och när det följande programmet ("Babylon Berlin") pågått 10 minuter, pågick inspelningen fortfarande! Så ska det väl inte vara? Det finns ingen annan inspelning programmerad.
- Eftersom inspelningen inte avslutades som den skulle, tänkte jag att jag väljer att avbryta inspelningen. Jag hade ju ändå fått med det jag ville. Visade sig vara ett ödesdigert misstag
Hela inspelningen försvann! Är det verkligen tänkt att fungera på det viset? Jag tycker det normala är, om man avbryter en pågående inspelning, att man bevarar det som hittills spelats in. Alternativt kan man tänka sig att ge användaren en möjlighet att välja att antingen behålla det som hittills spelats in, eller att radera rubbet.
- Nu till 10.000-tusenkronorsfrågan: Med tanke på allt strul som varit sedan ni "bytte EPG-leverantör" i september 2018 (och som ännu inte är återställt enligt flera inlägg här ovan i tråden), och det beteende boxen uppvisade i samband med inspelningen av kvällens avsnitt (i synnerhet att hela dagens avsnitt raderades när jag avbröt den pågående inspelningen (som inte avslutades som förväntat)) - kommer resterande avsnitt av serien att spelas in? Jag vet att serien finns på SVT Play, men den kommer bara att kunna ses till någon gång i oktober. Jag vill inte ha den begränsningen, det var precis därför jag valde att spela in serien till att börja med!
Mvh/Missnöjd, och närapå resignerad, kund
PS! Serien "Millennium" är verkligen sunkigt beskriven i den Elekroniska ProgramGuiden, eller hur!? DS.
Postad 08 August 2019 - 00:58
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
CNN fungerar via parabol igen.
Postad 08 August 2019 - 08:25
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Satte en inspelning av Lasse Kronérs nya program via appen. Fick röd prick och var nöjd. Skulle igår titta och framförallt lyssna på den utmärkta musiken med Lasse Berghagen som gäst, men tji fick jag. Ingen inspelning hade gjorts.
Så ännu en gång ett stort tack till Canal Digital för en utmärkt tjänst! Får hitta programmet hos SVT Play eller i CD’s arkiv även om jag är frågande till hur det ligger till med bitrate där. Någon som vet om komprimering sker?
Postad 08 August 2019 - 12:42
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej igen CD,
Mvh
PS! Förstår att ni är nyfikna på svaret på 10.000-kronorsfrågan! Eller skäms ni, helt enkelt? För visst var det som jag misstänkte - de återstående avsnitten som SVT sänder av serien Millenium verkar inte spelas in. Inte det som sändes 6/8 i alla fall. Dåligt. Och visst har Askungen helt rätt - precis ALLT med EPG:n är sunkigt sedan ändringen i september 2018! Kom igen nu; kundfokus! DS.
Hej CD,
Idag kollade jag på Millennium, som går i repris på SVT1, på min 500 GB box. Jag bestämde mig för att spela in (det som återstår av) serien.
Eftersom jag inte ville vara uppe till slutet av dagens avsnitt, tänkte jag att jag kollar på det från inspelningarna, så kan jag fortsätta från där jag slutade vid ett senare tillfälle, och jag behöver inte längre vara begränsad av sändningstider eller tillgånglighet online. Boxar med hårddisk brukar ju vara bra på just det!
Härvidlag upptäckte jag några saker som jag tycker vara lite konstiga, och kan vara buggar, eller försämringar av boxens funktion, och som jag vill fästa er uppmärksamhet vid:
- Det gick inte att titta på inspelningen medan den pågick. Det har väl brukat funka? Jag fick upp en minimeny som började med möjligheten att döpa om "något" när jag klickade för att titta. Har ni avsiktligt tagit bort möjligheten att titta på en inspelning medan den pågår?
- Inspelningen förväntades sluta en stund efter programmets slut. Jag kollade - boxen var inställd på att avsluta inspelningar med 3 minuters överdrag. Efter 10 minuter, och när det följande programmet ("Babylon Berlin") pågått 10 minuter, pågick inspelningen fortfarande! Så ska det väl inte vara? Det finns ingen annan inspelning programmerad.
- Eftersom inspelningen inte avslutades som den skulle, tänkte jag att jag väljer att avbryta inspelningen. Jag hade ju ändå fått med det jag ville. Visade sig vara ett ödesdigert misstag
Hela inspelningen försvann! Är det verkligen tänkt att fungera på det viset? Jag tycker det normala är, om man avbryter en pågående inspelning, att man bevarar det som hittills spelats in. Alternativt kan man tänka sig att ge användaren en möjlighet att välja att antingen behålla det som hittills spelats in, eller att radera rubbet.
- Nu till 10.000-tusenkronorsfrågan: Med tanke på allt strul som varit sedan ni "bytte EPG-leverantör" i september 2018 (och som ännu inte är återställt enligt flera inlägg här ovan i tråden), och det beteende boxen uppvisade i samband med inspelningen av kvällens avsnitt (i synnerhet att hela dagens avsnitt raderades när jag avbröt den pågående inspelningen (som inte avslutades som förväntat)) - kommer resterande avsnitt av serien att spelas in? Jag vet att serien finns på SVT Play, men den kommer bara att kunna ses till någon gång i oktober. Jag vill inte ha den begränsningen, det var precis därför jag valde att spela in serien till att börja med!
PS! Serien "Millennium" är verkligen sunkigt beskriven i den Elekroniska ProgramGuiden, eller hur!? DS.
Hej STS
1. Möjligheten att titta på pågående inspelningar finns fortfarande. När du fick upp en minimeny hur gick du då tillväga? När en inspelning startar kommer den kunna hittas i ’’My TV’’ på 500 GB boxen och kommer kunna spelas upp därigenom, under tiden som inspelningen pågår.
2. Nej, självklart skall endast programmet spelas in samt eventuella minuter boxen är inställd på att fortsätta inspelningen efter programmets slut. Det är inte helt lätt att säga varför tidsramen för inspelningen inte blev korrekt i detta fall men gissningsvis var det så att den sändningstid som var inlagt i EPG:n inte stämde överens med den faktiska sändningstiden för programmet. Tiden för sändningen på söndag 11/8 01:25 till 02:55 stämmer överens med de 90 minuter programmet pågår. Jag har lagt en serieinspelning på vår box för att kontrollera ifall detta sker även på den kommande sändningen på SVT 1.
3. Som du skriver skall en inspelning kunna avbrytas utan att den raderas. Markeras en inspelning i ’’My TV’’ finns det ett alternativ för att stoppa inspelningen och ett för att radera inspelningen. Alternativet stoppa inspelningen kommer innebära att den del av programmet som spelats in sparas. Kollar du däremot på en pågående inspelning ifrån ’’My TV’’ och trycker på OK kommer endast alternativet för radera inspelningen finnas, för att avbryta inspelningen måste du först backa ett steg till menyn.
4. Även om du raderade ett avsnitt kommer resterande avsnitt spelas in vid serieinspelning. När en serieinspelning schemaläggs kontrollerar boxen vilka avsnitt som är repriser och lägger inspelningarna därefter för att inte dubbletter av avsnitt skall tas upp, däremot kommer boxen spela in repriser ifall det är avsnitt som inte har spelats in tidigare eller har en huvudsändning. I ditt fall med Millenium serien gjordes denna kontrollen när serieinspelningen lades och planerade boxen en inspelning på det avsnitt som raderas när du endast skulle avbryta inspelningen, den kommer inte söka om igen och ta upp en repris av avsnittet eftersom detta kontrollerades när inspelningen lades.
För att sammanfatta kommer resterande avsnitt av serien spelas in men en repris på det avsnitt som raderades kommer inte spelas in eftersom boxen schemalägger avsnitten när inspelningen läggs och inte söker om när ett avsnitt raderas. För att få det raderade avsnittet inspelat behöver du lägga en tidsinspelning på en repris av avsnittet.
En rekommendation för lätt få en överblick över kommande sändningar är att gå in på Meny -> Sök, därifrån är det även möjligt att spela in program. Där kan du också se vilka kommande avsnitt som kommer spelas in beroende på om de har en vit eller röd klocka.
Säg gärna till ifall det beter sig annorlunda för dig så får vi kika på det.
Mvh
Teodor
Postad 08 August 2019 - 19:34
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Någon mer som minns när första Astra-satelliten, Astra 1A skickades upp augusti 1988? Canal Digital/C-More hette Filmnet på den tiden och bytte sedan namn till Canal+. Astra gav oss fler kanaler och jag tror att Viasat hade hyrt in sig på någon transponder innan flytten till satelliten Thor.
Redigerat av ruva, 08 August 2019 - 19:35.
Postad 10 August 2019 - 20:40
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
CD-appen fungerar inte idag på min ATV- 4. Den bara snurrar. Viaplay samt C more fungerar utmärkt.
Postad 10 August 2019 - 21:01
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
CD-appen fungerar inte idag på min ATV- 4. Den bara snurrar. Viaplay samt C more fungerar utmärkt.
Trodde inte att du hade några problem med CD-appen alls.... Funkar hyggligt här hemma idag, endast krävts en omstart  En omstart (av appen, inte ATV:n) brukar dock oftast lösa problemet.
Postad 10 August 2019 - 21:50
Karl-Johan
-
Karl-Johan
-
Forumräv
-
-
872 inlägg
Hmmm... Här funkar inte Viaplay, kan testa CD när jag kikat färdigt på Springsteen på Broadway om ca 30 min. https://www.minhembi...51#entry4563921
CD-appen funkar här.
Angående Viaplay så är det senaste tvos betan som är problemet.
Redigerat av Karl-Johan, 10 August 2019 - 22:25.
Postad 11 August 2019 - 08:00
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
Trodde inte att du hade några problem med CD-appen alls.... Funkar hyggligt här hemma idag, endast krävts en omstart En omstart (av appen, inte ATV:n) brukar dock oftast lösa problemet.
Nu var det första gången detta skedde och undrade om det var ett generellt fel, eller om det bara var jag som drabbades. Får inte igång appen alls.
Postad 13 August 2019 - 20:02
STS-128
-
STS-128
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
STS-128, den 08 Aug 2019 - 01:27, skrev:
Hej igen CD,
Mvh
STS-128, den 31 Jul 2019 - 00:37, skrev:
Hej CD,
Hej STS
1. Möjligheten att titta på pågående inspelningar finns fortfarande. När du fick upp en minimeny hur gick du då tillväga? När en inspelning startar kommer den kunna hittas i ’’My TV’’ på 500 GB boxen och kommer kunna spelas upp därigenom, under tiden som inspelningen pågår.
2. Nej, självklart skall endast programmet spelas in samt eventuella minuter boxen är inställd på att fortsätta inspelningen efter programmets slut. Det är inte helt lätt att säga varför tidsramen för inspelningen inte blev korrekt i detta fall men gissningsvis var det så att den sändningstid som var inlagt i EPG:n inte stämde överens med den faktiska sändningstiden för programmet. Tiden för sändningen på söndag 11/8 01:25 till 02:55 stämmer överens med de 90 minuter programmet pågår. Jag har lagt en serieinspelning på vår box för att kontrollera ifall detta sker även på den kommande sändningen på SVT 1.
3. Som du skriver skall en inspelning kunna avbrytas utan att den raderas. Markeras en inspelning i ’’My TV’’ finns det ett alternativ för att stoppa inspelningen och ett för att radera inspelningen. Alternativet stoppa inspelningen kommer innebära att den del av programmet som spelats in sparas. Kollar du däremot på en pågående inspelning ifrån ’’My TV’’ och trycker på OK kommer endast alternativet för radera inspelningen finnas, för att avbryta inspelningen måste du först backa ett steg till menyn.
4. Även om du raderade ett avsnitt kommer resterande avsnitt spelas in vid serieinspelning. När en serieinspelning schemaläggs kontrollerar boxen vilka avsnitt som är repriser och lägger inspelningarna därefter för att inte dubbletter av avsnitt skall tas upp, däremot kommer boxen spela in repriser ifall det är avsnitt som inte har spelats in tidigare eller har en huvudsändning. I ditt fall med Millenium serien gjordes denna kontrollen när serieinspelningen lades och planerade boxen en inspelning på det avsnitt som raderas när du endast skulle avbryta inspelningen, den kommer inte söka om igen och ta upp en repris av avsnittet eftersom detta kontrollerades när inspelningen lades.
För att sammanfatta kommer resterande avsnitt av serien spelas in men en repris på det avsnitt som raderades kommer inte spelas in eftersom boxen schemalägger avsnitten när inspelningen läggs och inte söker om när ett avsnitt raderas. För att få det raderade avsnittet inspelat behöver du lägga en tidsinspelning på en repris av avsnittet.
En rekommendation för lätt få en överblick över kommande sändningar är att gå in på Meny -> Sök, därifrån är det även möjligt att spela in program. Där kan du också se vilka kommande avsnitt som kommer spelas in beroende på om de har en vit eller röd klocka.
Säg gärna till ifall det beter sig annorlunda för dig så får vi kika på det.
Mvh
Teodor
Hej CD och tack för svar,
- Såhär gick jag tillväga när jag fick upp den "minimeny" jag refererade till: Jag hade först tittat i EPG:n (via knappen 'tv guide' på den medföljande fjärren), och valt programmet i Millennium-serien som sändes just då, sedan tryckt på 'OK'-knappen. I den minimeny jag fick där valde jag "Spela in serie". För att efter en stund titta på den pågående inspelningen, så som jag beskrev, tryckte jag på 'my tv', följd av 'OK'. Här jag fick upp den konstiga minimenyn jag refererar till och som inte innehöll ett alternativ för att titta på den pågående inspelningen. Jag har inte provat att repetera beteendet.
- Vad kom ni fram till när ni provade serieinspelningen på er box? Notera att jag spelade in på tisdagen den 30/7 (mitt inlägg gjordes strax efter midnatt till den 31/7). Det betyder kanske att jag valde att spela in "repriserna" av serien i någon mening (även om hela serien i sig är en repris från ett antal år tillbaka)? Så som ni beskriver boxens strategi vid serieinspelning ska det väl inte spela någon roll egentligen?
- Jag bara rapporterade mina observationer, jag fick inte båda dessa alternativ (Stoppa/Radera) såvitt jag minns, och även om så vore, så valde jag helt klart att stoppa inspelningen, inte att radera den.
- Tyvärr har inte de efterföljande avsnitten heller spelats in. Som jag fruktade, suck...
Min slutsats är att något gått väldigt fel i samband med att jag försökte starta en serieinspelning i EPG:n. Som jag beskriver ovan betedde det sig annorlunda från hur ni beskriver det borde varit i ert svar, och därför är det sannolikt så att det fortfarande finns buggar efter ca. 11 månader efter att EPG:n tvingades genomlida er uppdatering i september 2018. Utred gärna och återkom med status, tex. enligt: 1) Utredning påbörjad; 2) Bugg identifierad - beräknas löst <datum>; 3) Bugg verifierat åtgärdad. Det vore snyggt och tydligt. Eventuellt kommer jag att återkomma i ämnet, om jag beslutar mig för att lägga tid och energi på att försöka återupprepa mina observationer.
Tack för tipset om att söka från Menyn! Fattar jag rätt att 'Vit klocka' indikerar program som inte kommer spelas in, och 'Röd klocka' visar program som spelas in? Svara gärna på detta i en post utanför tråden.
Mvh/
Postad 17 August 2019 - 21:39
Unregisteredd71d8c15
-
Unregisteredd71d8c15
-
Forumräv
-
-
914 inlägg
Ljudet är buggat och enbart brusar på kanal 12 åt mig på filmen jag verkligen vill se likadant för er ?
Postad 20 August 2019 - 18:53
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Försöker sätta inspelningar via CD appen på min Oneplace men det blir inga inspelningar satta varken serie eller enstaka program varken i app eller box.
Redigerat av jonasbratt, 20 August 2019 - 20:19.
Postad 21 August 2019 - 06:16
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Försöker sätta inspelningar via CD appen på min Oneplace men det blir inga inspelningar satta varken serie eller enstaka program varken i app eller box.
Samma på min smartbox.
Frågan är egentligen bara vilken operatör man ska välja när CD-abonnemanget löper ut.
Postad 25 August 2019 - 08:31
Vispen74
-
Vispen74
-
Användare
-
-
230 inlägg
..//..
Frågan är egentligen bara vilken operatör man ska välja när CD-abonnemanget löper ut.
Detta är något att fungera på. Nu har jag inga som helst problem med CD alls, men märker att allt TV tittande vid sidan av Nyhetsmorgon i princip utgörs av streamande tjänster (som aldrig är CD eftersom alla våra TV är Android-TV och det har de ingen app för, och ingen här orkar Casta) numera i hela familjen, och varför då ha något alls? Ska nog testa att vara utan om ett år när tiden går ut.
Sorry för OT!
Hade CD haft en app likt den i telefonen,fast för Android-TV så hade kanske TV-tittandet gått genom den, men nu har de ju inte det. Det fanns lite hopp när Oneplace kom att det skulle komma en fristående Oneplace app, men icke, och Oneplace funkar inte utan kort, så den ligger i sin kartong då planen var att ha kortet i TVn direkt som vi har och köra Oneplace utan sat-uppkoppling I annat rum, men det gick ju inte då nej. Detta är synd, då Oneplace annars hade varit en mycket bra Android-TV box i sig att använda på samma sätt som Apple TV fast med fler möjligheter.
Streaming-tjänsterna i övrigt körs ju direkt i tevens operativsystem och man loggar bara in med användarnamn och lösenord, så man kan använda det på vilken TV man vill. Utan denna frihet så är det nog inget för oss helt enkelt.
Redigerat av Vispen74, 25 August 2019 - 08:43.
Postad 25 August 2019 - 11:26
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Yes, funderar i samma banor. Kanske skaffar ett depositionskort eller vad det nu heter, som ger SVT. Ingen hos oss tittar knappt på vanlig tv längre. Bättre lägga stålarna på streamingtjänster. Kör f n HBO och Netflix samt hyr en och annan film via iTunes. Kanske kan utöka med ytterligare några när man sparar in på CD-abonnemanget. https://www.canaldig...epositionskort/
Ett annat alternativ om man har en T2-mottagare är att skaffa en enkel antenn och titta på gratiskanalerna i marknätet. Då tillkommer TV4 och 6:an bl a.
Redigerat av Saturnus, 25 August 2019 - 12:31.
Postad 25 August 2019 - 12:42
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Ja, mitt löper ut i nov så vete tusan om jag inte skippar det med. Svtappen på ipade streamar sina program direkt så det är bara äppla över. Nyhetsmorron (panelmördaren) i 4 direktsänd ju med. Alla övriga kanaler sänder bara samma gamla repriser i ett. Konstant!
Det man i så fall skulle sakna är inspelningsmöjligheter.
Sen kan man ju komplettera med Dplay.
CD utbud blir sämre och sämre själv är jag ointresserad av de asdyra sportpaketen.
Postad 04 September 2019 - 02:16
Priskvark
-
Priskvark
-
Användare
-
-
125 inlägg
Hur är det med er som har officiella digitalboxar, har ni EPG-data efter fredag kl. 06:00?
Jag såg på min alternativa box att det inte fanns någon information för lördag och söndag och undersökte närmare. Då ser jag att torsdagens "TV-dygn" är det sista som är uppdaterat.
Postad 04 September 2019 - 07:30
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Hur är det med er som har officiella digitalboxar, har ni EPG-data efter fredag kl. 06:00?
Jag såg på min alternativa box att det inte fanns någon information för lördag och söndag och undersökte närmare. Då ser jag att torsdagens "TV-dygn" är det sista som är uppdaterat.
Samma här. (Kaonboxen)
Postad 04 September 2019 - 07:53
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej Priskvark
Problemet med att det saknas EPG från och med fredag är felanmält. Hör av mig när jag har mer information.
Mvh
Niklas
Postad 04 September 2019 - 13:08
Priskvark
-
Priskvark
-
Användare
-
-
125 inlägg
Tack Askungen för informationen! Det känns bäst att kolla med någon som har en CD-box innan man felanmäler.
Postad 04 September 2019 - 13:27
Priskvark
-
Priskvark
-
Användare
-
-
125 inlägg
Hej Priskvark
Problemet med att det saknas EPG från och med fredag är felanmält. Hör av mig när jag har mer information.
Mvh
Niklas
Tack för att du felanmält, då slipper jag den lite jobbiga processen att övertyga supporten om att det inte är min box det är fel på... Roligt att se dig i forumet igen förresten, Niklas
Så här dags på dagen har det börjat dyka upp EPG-data på ett fåtal kanaler på vissa tider men det är långt ifrån komplett. Hoppas det löser sig inom det närmaste dygnet annars blir det besvärligt med schemalagda inspelningar.
Postad 04 September 2019 - 13:41
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Tack för att du felanmält, då slipper jag den lite jobbiga processen att övertyga supporten om att det inte är min box det är fel på... Roligt att se dig i forumet igen förresten, Niklas 
Så här dags på dagen har det börjat dyka upp EPG-data på ett fåtal kanaler på vissa tider men det är långt ifrån komplett. Hoppas det löser sig inom det närmaste dygnet annars blir det besvärligt med schemalagda inspelningar.
Problemet ska vara löst nu, men det kan ta några timmar innan all data är uppdaterad på alla kanaler. Tack, väldigt ringrostig men hoppas vara tillbaka på 100% så snabbt som möjligt
Mvh
Niklas
Postad 04 September 2019 - 18:38
Prism
-
Prism
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Någon som titta på Canal digital via Apple TV? Hur är det att titta på live tv, skulle det kunna ersätta att titta via parabol?
Postad 04 September 2019 - 19:03
somoene2
-
somoene2
-
Veteran
-
-
1989 inlägg
Någon som titta på Canal digital via Apple TV? Hur är det att titta på live tv, skulle det kunna ersätta att titta via parabol?
beror lite på vad du har för krav.
Kvalitén på bilden är inget vidare, framförallt på större skärmar. ljudet är av klen bitrate och typ 2 kanaligt.
Sen är ju inget "live" så när grannen skriker måååål vid tex en landskamp så kan du få vänta i runt 60-120s innan du fattar vad som hänt 
CD är för egen del bäst via parabol med egen mottagare. Deras OnePlace borde förbjudas. Frågan är när de själva ska erkänna det?
Postad 04 September 2019 - 20:12
Duddits1
-
Duddits1
-
Lärjunge
-
-
421 inlägg
Jag kör det på en 100 tums duk och det är helt ok bild, men som sagt, bättre med parabol förstås.
Postad 04 September 2019 - 20:46
Prism
-
Prism
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Tack för snabbt svar! Tittar inte på sport så lite fördröjning är inget problem  Kanske ska prova en Apple tv 4 även fast den kostar 1700kr så blir det biligare i längden än att skaffa fler tv-kort från CD.
Redigerat av Prism, 04 September 2019 - 20:48.
Postad 04 September 2019 - 21:37
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Tack för snabbt svar! Tittar inte på sport så lite fördröjning är inget problem Kanske ska prova en Apple tv 4 även fast den kostar 1700kr så blir det biligare i längden än att skaffa fler tv-kort från CD.
Kan ev vara en ny atv på gång https://macworld.idg...3/apple-tv-2019
Postad 06 September 2019 - 07:30
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Är i samma banor. Har väl sett på CD kanske 10 tim i år max.
Om man skaffar kortet med svt kanalerna, kommer de i hd eller sd? Är ju helt avgörande.
Yes, funderar i samma banor. Kanske skaffar ett depositionskort eller vad det nu heter, som ger SVT. Ingen hos oss tittar knappt på vanlig tv längre. Bättre lägga stålarna på streamingtjänster. Kör f n HBO och Netflix samt hyr en och annan film via iTunes. Kanske kan utöka med ytterligare några när man sparar in på CD-abonnemanget.
https://www.canaldig...epositionskort/
Ett annat alternativ om man har en T2-mottagare är att skaffa en enkel antenn och titta på gratiskanalerna i marknätet. Då tillkommer TV4 och 6:an bl a.
Postad 08 September 2019 - 10:23
Unregistered60934ca9
-
Unregistered60934ca9
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Hej
Två frågor.
#1.Ni som har Viasat Sport genom Canal Digital.
Om ni väljer att titta genom viaplays app, har ni även tillgång till deras serier?
Man kan tolka det som att det bara är sporten man kan se.
#2. Hur många strömmar har man på CD familjeabbonemang?
Redigerat av Unregistered60934ca9, 08 September 2019 - 10:24.
Postad 08 September 2019 - 13:06
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Det brukar vara att man har tillgång till det utbud du har dvs du har tillgång till sporten men inte filmer.
Brukar vara 2 strömmar per kort så har du 1 kort utan tvillingabb kan du se på 3 TV apparater med huvudabonnemanget + 2 strömmar.
Även om man har fler TV apparater så ser man antagligen inte på fler än 3 TV apparater samtidigt så borde vara tillräckligt för dom flesta.
Redigerat av Leatherface, 08 September 2019 - 13:09.
Postad 08 September 2019 - 13:40
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
Hej
Två frågor.
#1.Ni som har Viasat Sport genom Canal Digital.
Om ni väljer att titta genom viaplays app, har ni även tillgång till deras serier?
Man kan tolka det som att det bara är sporten man kan se.
#2. Hur många strömmar har man på CD familjeabbonemang?
Nej, bara sporten. Har två tvillingkort hos CD och kan se tre streaams samtidigt, men i Viaplay kan jag bara se två stream.
Postad 08 September 2019 - 14:08
Unregistered60934ca9
-
Unregistered60934ca9
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Postad 08 September 2019 - 16:19
Saturnus
-
Saturnus
-
Veteran
-
-
2126 inlägg
Så där ja, då var uppsägningen inskickad. Siste oktober är det adjö CD. Skruvar ev. upp en antenn för marknätet och tar frikanalerna den vägen.
Postad 08 September 2019 - 17:01
ruva
-
ruva
-
Mästare
-
-
2789 inlägg
Fattar förfarande inte detta med merkostnad för tvillingkort. Kommer till slut bli döden för alla tv operatörer.
Postad 08 September 2019 - 18:07
Prism
-
Prism
-
Forumräv
-
-
856 inlägg
Instämmer, det som gör saken värre är att dom lägger till bindningstid på 12mån på abonnemanget när man beställer tvlilingkort vilket är helt galet! Jag krävde en förklaring av ansvarig på kundtjänst men hon kunde inte förklara varför.
Postad 19 September 2019 - 06:58
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Det brukar vara att man har tillgång till det utbud du har dvs du har tillgång till sporten men inte filmer.
Brukar vara 2 strömmar per kort så har du 1 kort utan tvillingabb kan du se på 3 TV apparater med huvudabonnemanget + 2 strömmar.
Även om man har fler TV apparater så ser man antagligen inte på fler än 3 TV apparater samtidigt så borde vara tillräckligt för dom flesta.
3 TV apparater samtidigt med ett kort, hur går det till?
Postad 19 September 2019 - 08:10
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
3 TV apparater samtidigt med ett kort, hur går det till?
Via cd app i de andra två. Kräver förstås en mediaspelare med cd app. Atv ,CC eller nåt.
Postad 19 September 2019 - 08:16
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Via cd app i de andra två. Kräver förstås en mediaspelare med cd app. Atv ,CC eller nåt.
Aha, så då räknas det inte som en stream då när man kör med Apple Tv till min TV
Förstår inte skillnaden mellan det och att strömma.
Redigerat av Mazak, 19 September 2019 - 08:17.
Postad 19 September 2019 - 08:24
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
Aha, så då räknas det inte som en stream då när man kör med Apple Tv till min TV
Förstår inte skillnaden mellan det och att strömma.
Jodå, Åpple TV distribuerar enbart stream via appar..
Postad 19 September 2019 - 08:40
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Hej
Förutom att titta via våra boxar så kan man även streama via våran app på Apple-TV, Samsung TV (med operativsystem Tizen) iOS/Android och via tv.canaldigital.se
Har jag tex ett C More abonnemang så kan jag titta linjärt via satellit på C More och på två enheter via streaming samtidigt. Har man tvillingabonnemang så ska man ha access till fyra strömmar (gäller inte på C Mores kanaler) där är det alltid två samtidiga strömmar.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 19 September 2019 - 08:42.
Postad 19 September 2019 - 08:45
Mazak
-
Mazak
-
Användare
-
-
196 inlägg
Jodå, Åpple TV distribuerar enbart stream via appar..
Jo, det tänkte jag allt med..
För att förtydliga min undran.
Citat från @Leatherface "Brukar vara 2 strömmar per kort så har du 1 kort utan tvillingabb kan du se på 3 TV apparater med huvudabonnemanget + 2 strömmar."
Då tolkade jag det som att man kunde se på 3 Tv-apparater + 2 strömmar samtidigt.
Hej
Förutom att titta via våra boxar så kan man även streama via våran app på Apple-TV, Samsung TV (med operativsystem Tizen) iOS/Android och via tv.canaldigital.se
Har jag tex ett C More abonnemang så kan jag titta linjärt via satellit på C More och på två enheter via streaming samtidigt. Har man tvillingabonnemang så ska man ha access till fyra strömmar (gäller inte på C Mores kanaler) där är det alltid två samtidiga strömmar.
Mvh
Niklas
Ok, det var väl det jag tänkte.
Redigerat av Mazak, 19 September 2019 - 08:46.
Postad 19 September 2019 - 12:20
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Precis det var det jag menade men var nog inte så tydlig i min formulering.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|