Har bara 16 versionen testat att uppdatera på alla sätt den säger att jag har den senaste mjukvaran och det har jag nog inte enligt telefonen?
Hur ska man göra dåå??
Mvh.Niklas
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Startad av
sefors
, Jul 04 2009 18:37
9082 svar till detta ämne
9 relaterade trådar
Postad 10 May 2010 - 19:11
Hej
Har bara 16 versionen testat att uppdatera på alla sätt den säger att jag har den senaste mjukvaran och det har jag nog inte enligt telefonen? Hur ska man göra dåå?? Mvh.Niklas Postad 10 May 2010 - 19:15 Visst var det väl lika med Symbianlurarna (P800, P1, W960 osv)?! Måste vara påslagna till skillnad från lurarna med OSE. Har du provat att uppdatera med SE Update Service (SEUS)? Alltså inte det medföljande PC Companion. Det kan göra skillnad, vissa har fått uppdatera genom PC Companion medans andra 'bara' har fått det att funka med SEUS (som laddas ner från SEs sida, under support). Du har inte en operatörlåst lur väl? Postad 10 May 2010 - 19:18 Har en telenor lur seus heter programvaran det? Redigerat av nikkeg, 10 May 2010 - 19:20. Postad 10 May 2010 - 19:20 Kan vara det som ställer till det, är osäker om jag läst att nån med Telenor har uppdaterat. Men förhoppningsvis kan någon med Telenor bekräfta att det funkar. Har du även provat uppdatera via SEUS? Postad 10 May 2010 - 19:23
Ser inte seus? eller är det en förkortning
Kan någon säga vad seus är kan inte hitta det?? Redigerat av nikkeg, 10 May 2010 - 19:29. Postad 10 May 2010 - 19:30
Kan inte säga att jag har 100% rätt ännu, men är det någon annan som har lust att gå in och slåss för TFT-skärmens fördelar?
http://www.swedroid....1#comment-23043 Postad 10 May 2010 - 19:43 http://www.sonyerics...p-2.10.5.11.exe Där har du en direktlänk till SEUS Postad 10 May 2010 - 19:45 Sony Ericsson Update Service http://www.sonyerics...o...cc=se&lc=sv Postad 10 May 2010 - 20:16 den säger att jag har den senaste konstigt??! Postad 10 May 2010 - 20:22 Finns nog ingen nyare för dig/din tele då, tyvärr Postad 10 May 2010 - 20:23 Ok men jag skall väll kunna få 21 med eller? Postad 10 May 2010 - 20:55
Var det bara jag som inte fick in Creatuch med de nya uppdateringen? Är inte säker på att den faktiskt skulle komma med, men det stog i ett citat en sida bak att den skulle det iaf.
Postad 10 May 2010 - 21:31 Nej, ingen har fått det. Kommer förmodligen/hoppningsvis en större uppdatering inom en snar framtid, pratades det inte om maj? Är inte helt 100 på det, tyvärr. Hoppas någon annan med tex Telenor kan ordna lite ljus över huruvida uppdateringen är för 'alla' eller ej. Postad 10 May 2010 - 22:26
Vad menar du med med om uppdateringar inte är för alla? Postad 10 May 2010 - 22:30 Ej för dom med operatörslås, ev. Postad 10 May 2010 - 23:34
Har R1FA014 med basbandsversion 1.0.14 Kernel 2.6.29-rel semc-adroid"semc #2 Altså 3låst mobil. Postad 11 May 2010 - 05:20 Jag är bunden i 24 månader till Telenor i samband med telefonen! Men den är inte låst till Telenor! Och jag kunde uppdatera. Så jag vet inte riktigt. Postad 11 May 2010 - 05:26
Min e Telenor låst och brandad, hittar ingen .21 än, bara .16 //Micke Postad 11 May 2010 - 05:30 Då tror jag inte att min telefon är brandad. Hur vet du att den är det? x) Postad 11 May 2010 - 07:09
Är det någon som skulle vilja förklara en sak för en riktig Android-nybörjare?
Jag har laddat ner Scandinavian keyboard och det står att installationen är klar. Men hur gör jag sen? Hittar inte programet någonstans? Tack på förhand! Postad 11 May 2010 - 07:36 Inställningar -> Språkkod och text -> Välj valfritt t-bord. Postad 11 May 2010 - 07:38 Håll fingret i fält där du kan mata in text (skriva alltså) då kommer en ruta upp (input select eller nånting ditåt), där borde du kunna välja det nya tangentbordet. Eller om du lär 'lägga till det' under inställning/.... (har inte telefonen bredvid så jag kan inte kolla, men jag tror mina tips ligger rätt nära sanningen Postad 11 May 2010 - 09:58 Jag kör med Sony Ericssons originalladdare. Funkar klockrent.
Söker man på "eq" i butiken så hittar man den. Gav lite mer bas men gränssnittet var fruktansvärt och jag spelar mest Spotify-musik så det blev avinstallation. Ljudet är som vanligt efter det. Redigerat av jlarsson1978, 11 May 2010 - 09:59. Postad 11 May 2010 - 10:09 Kör också med org. (AN300) eller va den nu heter. Kan rekommendera Teknikmagasinet (199:- mot Phonehouse 299:- ) (första grejen jag handlat på Teknikmagasinet som jag ansett bara en 'leksaksaffär') Postad 11 May 2010 - 12:33
Skulle det funka att reparera programvaran i mobilen, för att få igång heasetfunktionerna? Som sagt inga andra funktioner funkar förutom Svara, lägga på och lyssna på musik och ändra till FM-radio. Jag kan alltså inte byta låt, pausa/spela upp, backa låt. Är det mobilen programvara som krånglar, eller är det headsetet?
Postad 11 May 2010 - 13:24 Spontant känns det som att det inte som att det är headsetet som är problemet iom. att du kan svara/lyssna på radio. Kan ju vara värt att testa reparera mjukvaran i telefonen. Glöm inte att göra någon form av backup av kontakter mm. Postad 11 May 2010 - 14:16
Vart kommer informationen om att operatörslåsta nallar inte kommer att kunna uppdateras. Låter konstigt.
Går det att unbranda x10an ? Kommer inte uppdateringar till x10an att släppas till oss med operatörsbundna telefoner kommer Telenor förlora samtliga av våra företagsabbonemang eller lösa problemet. De har redan så pass kass service att de inte tål en träff till. Redigerat av Triton242, 11 May 2010 - 14:38. Postad 11 May 2010 - 14:57
Informationen kommer nog från de personer som inte har kunnat uppdatera och har operatörlåsta mobiler Enligt 3 är anledningen att man inte kan uppdatera är att de nya uppdateringarna är för specifika operatörer (enl 3's fb-sida: Sony Ericsson säger att det här är en uppgradering till X10a vilket är en modell som enbart sålts till operatörer i Brasilien. Om ni vill veta mer får ni fråga Sony Ericsson direkt... det är en uppgradering som är specifik för en brasiliansk variant. Om du kör den på en generisk X10 så händer i bästa fall ingenting och i värsta fall något som är dåligt. Erik H/3) Postad 11 May 2010 - 15:35
@Triton 242, här står det om Unbrandning Redigerat av mulle_nr1, 11 May 2010 - 15:35. Postad 11 May 2010 - 18:50
Nu är jag tillbaka, glömde av tråden när jag formaterade datorn
Jag kör Jonas HTC tangentbord. Är det bara min som stundtals buggar helt? Den hänger sig i vibrationsläge när man skriver något, har hänt en gång i ett spel eller applikation också. Inget går att trycka på och den kör full vibration under några sekunder, jäkligt knasigt. Jag tycker inte om det här riktigt:
Har inte uppdaterat min än, vet inte om man riktigt vågar göra det nu när folk ändå verkar jobba på root. kör .16, brukar bli att ta bort mobilen vid 7-tiden och sedan ströladda den lite när jag kommer hem vid 16-tiden för att vara på säkra sidan, känns att jag dödar batteriet med alla laddningar dock. Och en tredje lite mer OT, fått mitt 3e invisible shield idag, vilken skit. Den åker av så fort jag får mitt android-fodral från ebay, köpte ett sådant till n1an som passa lite tight men ändå passade då jag testade en polares fodral. Edit: En viktig fråga till er andra användare, brukar ni ofta höra er själva när ni pratar i telefon? Min flickvän klagar på att jag aldrig hörs och jag brukar alltid höra mig själv med alla andra. Intressant, var inne i testmenun för att kolla micken. Väl i testmenyn kunde jag inte scrolla, när jag sedan skulle låsa upp telefonen gick det inte heller att scrolla. Skärmen kände aldrig av att jag drog fingret, enbart när jag tryckte på enskilda ställen. Redigerat av mornn, 11 May 2010 - 20:04. Postad 11 May 2010 - 20:07
Är det någon som fått något klargörande angående plasten som sitter på telefonen som ny.?inte plasten som följer med i kartongen utan den som sitter på telefonen vid leverans.Kan man ta bort och byta ut den eller hur funkar det?
mvh Postad 11 May 2010 - 20:32
Har varit med om det en gång, just att den låstes i en vibration kändes oerhört konstigt. Kommer inte ihåg exakt vad jag gjorde när det hände men jag använder också Jonas HTC tangentbord. Detta är då en gång under ungefär tre veckor.
Uppdaterade till .21 för ett par dagar sedan. Med mitt vanliga användande så behövde jag ladda mobilen vid 18tiden när jag hade .16, nu har jag inte kommit under 50% sen jag uppdaterade telefonen. Kör då heldagar (06-23) och en hel del wifi + bluetooth.
Ekon är relativt vanliga, kanske 1/5 samtal för mig. Har aldrig varit med om att någon inte hör mig. Har läst någonstans att många av samtalsfelen ska vara mjukvarurelaterade. Ingen ursäkt för SE's slarv men vi kan iaf hoppas på att dom patchas bort. Postad 11 May 2010 - 21:23 Det blev teknikmagasinet Postad 11 May 2010 - 21:38 Plasten som sitter på är 'ditgjuten' enligt SE och är inte tänkt att använda som displayskydd i första hand. Däremot kan du sätta på det bifogade skyddet ovanpå, och sedan byta ut det när det blir fult/slitet. Postad 11 May 2010 - 23:02
Fan, älskat X10an sedan ryktena förra året men så sega SE verkar vara (trots att jag ändå visste det) så är man nästan lite sugen på att byta, fast vill bara byta till den svarta Desiren och den finns ju ändå inte här så. Fast sedan har jag inte följt desirens fel lika mycket heller så kan vara skevt.
Postad 11 May 2010 - 23:05 Varför skulle du inte våga uppdatera din till 0.21? Om du skulle vilja roota den framöver så bör väl inte 0.16 eller 0.21 spela nån roll, eller? Postad 11 May 2010 - 23:07
försvann allt från telefonen när du uppdaterade din från .16 till .21?
om inte allt försvann vad var det som försvann? så man vet vad man ska göra backup på innan Postad 11 May 2010 - 23:23 Gör du det via SEUS så får du välja om du vill uppdatera eller rensa och uppdatera (kanske inte exakt så det står i installationsprogrammet, men betydelsen är detsamma) Jag valde uppdatera, och allt var kvar. OBS. via SE Update Service (SEUS) och inte via PC Companion, hur PC Comp. gör vet jag inte. Postad 12 May 2010 - 00:59
det var android som spöka... nu funkar headsetet finfint igen. Gjorde en reparation. visst allt återställdes, men har nog fankens aldrig varit med om en snabbare återställning. I princip bara ett par minuter så hade jag nummer och mail tillbaka igen... tror att mobilens btprofil för styrning ifrån headset fick fnatt när jag installerade 3cube, och de andra musikspelaren i jakt på eq funktion. alltså, jag gillr fankens denna mobil. :-) Nu har jag bara ett problem kvar. får systemfel när jag försöker ladda ner albumomslag. varför? Redigerat av dragontrumpetare, 12 May 2010 - 01:03. Postad 12 May 2010 - 01:43
Okej.. ska testa att uppdatera den hemma hos mina päron.. min dator vägrar uppdatera den av nån konstig anledning.. samma sak som från .14 till .16. Min dator vägrade köra hela uppdateringen och avbröts eller gav mig fel meddelande medans jag gjorde exakt samma sak hos päronen och där funkade fint fint men så denna uppdatering.. bättrar batteritiden? och vad mer? Postad 12 May 2010 - 04:23 Den går bra att ta bort,det gjorde jag. verkar vara ett vanligt skärmskydd, Postad 12 May 2010 - 06:51 Samma här, aldrig fått det att fungera. Alltid fått systemfel trots testat olika nätverk och routrar. Postad 12 May 2010 - 07:15
Hej! vad betyder ett utropstecken på en gul bakrund när man startar telefonen (x-10). Gjorde en unbranding som tydligen inte blev bra. Har försökt att reparera samt uppdatera med pc Comp.
Postad 12 May 2010 - 07:28
Hej! vad betyder ett utropstecken på en gul bakrund när man startar telefonen (x-10). Gjorde en unbranding som tydligen inte blev bra. Har försökt att reparera samt uppdatera med pc Comp.
Är det någon därute som vet nåt? Postad 12 May 2010 - 07:41 Ja, det går inte bra för rootarna just nu. Men det finns alltid någon säkerhetslucka! Postad 12 May 2010 - 07:55
Efter uppdatering till .21:
Tog telefonen från laddning igår vid kl.11, använt den normalt, samtal,mms,WIFI, facebook uppdateringar, mailhantering m.m. (enbart manuella uppdateringar), idag kl.08:50 så har jag 65% kvar av batteriet och då har den legat på hela natten, jag är nöjd Redigerat av martin636, 12 May 2010 - 07:55. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |