Nokia N8 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(124)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Nokia N8 vs Htc Desire (51 inlägg)
|
15 år sedan |
Ultimata Androiden? (47 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 24 August 2011 - 18:04
Kör inte alla rullgardin??..
Sådär har inte jag
Förövrigt, jag saknar Musikspelare skärmsläckaren. Den nya är bra, men den visar inte vad man lyssnar på för musik, vilket Musikspelare gjorde (dah
Postad 24 August 2011 - 18:52
Någon som har bra tips på bra väderwidget?
Redigerat av big_swede70, 24 August 2011 - 18:53.
Postad 24 August 2011 - 22:08
Jag blir väldigt skeptisk till hur skärmen används i Belle. Allt har ju blivit gigantiskt!
Musikspelaren är jättestor, likadant klockan trots att siffrorna ser ut att vara för små relativt bakgrunden runt den.
Genvägarna till kontakter visar två pers bredvid varandra istället för fyra, och det tar mer plats på höjden också.
Allt detta bara för att poängtera att man kan ha sex skärmar? Om man är tvingad att använda sex skärmar bara för att allt inte får plats så vet jag inte om jag ser poängen med det.
Det är ju bara att byta tema så det är ju eg inget problem. . hoppas på nåt Anna-liknande tema som funkar med Belle.
Små scrollbara favoriter a'la 1.2 finns kvar, men förbättrat !
Favoritkontakterna väljs i addressboken, så lägg till / ta bort kontakt rutorna har försvunnit..
För små siffror i klockan kan jag inte säga emot.. Sen är det även lite väl mycket vitt i skärmsläckaren !
Överlag kan jag inte tänka mig att gå tillbaks till anna nu, bara en sådan sak som att kunna sortera widgets/genvägar olika beroende på om telefonen står eller ligger..!
Postad 25 August 2011 - 16:56
Provstartade den men den var helt död.. inte ens en vibration.. annars när batteriet tagit slut så brukar den ju boota upp men stänga ner rätt fort..
Kopplade den i laddaren innan jag for till jobbet.. sen starta jag den.. visa 1 prick och stängde av sig kort efter..
Nu har jag laddat den igen.. verkar visa full laddning.. men vafan hände? :S
Postad 25 August 2011 - 17:05
Det hände mig när jag använde en billig billaddare, mobilen vägrade att ladda efter det, laddlampan blinkade.Nu har jag laddat den igen.. verkar visa full laddning.. men vafan hände? :S
Jag trodde den var paj, lade den på hyllan och inväntade reklamation. Först flera dagar senare när batteriet måste ha varit helt tomt gick den att ladda, och har funkat perfekt sen dess.
Redigerat av SL2, 25 August 2011 - 17:11.
Postad 25 August 2011 - 17:48
Det hände mig när jag använde en billig billaddare, mobilen vägrade att ladda efter det, laddlampan blinkade.
Jag trodde den var paj, lade den på hyllan och inväntade reklamation. Först flera dagar senare när batteriet måste ha varit helt tomt gick den att ladda, och har funkat perfekt sen dess.
Ok konstigt, har bara originalladdare så ingen aning.. hade den inte på laddning under natten.. hade lite dåligt med ström på kvällen men lät den ladda från datorn i 1 timme iaf så det borde ha räckt en natt iaf
Postad 25 August 2011 - 18:24
Postad 25 August 2011 - 18:35
Jag kan inte välja destination etc i det utan måste först gå online lägga in målet dit jag vill sedan gå till offline läget för att det skall fungera.
Postad 25 August 2011 - 20:16
Hur fungerar Offline gps:en egentligen?
Jag kan inte välja destination etc i det utan måste först gå online lägga in målet dit jag vill sedan gå till offline läget för att det skall fungera.
Har du kartorna inlagda så visst kan du välja destination, men så klart måste du ha själva GPSn på.
Det tar ingen data. Vet inte ricktigt vad du menar med offlineläge ? Ingen datatrafik på ?
Går utmärkt även på GSM.
Postad 25 August 2011 - 20:23
många adresser måste hämtas online...
Det är möjligt, har alltid funkat iallafall och har aldrig sett att det tagit nån data.
Vet iallafall att jag provat att bara köra på 2G och då harden hittat adresser, men det är så klart logiskt att den kanske inte hittar alla då. Har aldrigt tänkt på det.
Redigerat av ffodil, 25 August 2011 - 20:27.
Postad 25 August 2011 - 20:29
Postad 25 August 2011 - 20:33
2G ger ju också data... GPRS eller EDGE beroende på operatör. hur mycket som laddas ner kan du enkelt se på skärmen då det finns en dataräknare.
Vet det men har aldrig sett att den tar någon data, trotts att jag använder navigatorn mycket.
Postad 25 August 2011 - 20:46
Ärligt talat har jag aldrig fattat alla inställningar där, men efter ett tags testande brukar jag bli nöjd.
Postad 25 August 2011 - 22:24
Hur fungerar Offline gps:en egentligen?
För sökning av adress måste du vara i onlineläge
Men om du letar rätt på adressen/platsen i kartan i oflinläge är det bara att klicka på den valda adressen/platsen i kartan navigera
Postad 26 August 2011 - 06:52
Det där är värdelöst..var i köpenhamn och ville använda kartor där i offlineläge..det blir väldigt svårt när den knappt kan söka i offline. det typ går om du vet exakt vad du ska skriva (adress, del av stad, land) eller om du är i närheten av det du söker..för informationen finns ju i telefonen, det är bara att den inte hittar den...För sökning av adress måste du vara i onlineläge
Men om du letar rätt på adressen/platsen i kartan i oflinläge är det bara att klicka på den valda adressen/platsen i kartan navigera
Postad 26 August 2011 - 08:41
Vi har använt Nokias navigator nästan dagligen i över två år. Min sambo hade Nokia mer än ett år innan jag skaffade och hade inte ens surfabb och aldrig en krona i dataförbrukning ändå.
En väldig skillnad om man kör ett program som kartorna ska laddas upp efterhand, då suger det minsan data.
Postad 26 August 2011 - 08:54
Hon sitter nämligen med ett kontantkort.
Hon har nämligen stängt av i inställningar internetåtkomst för GPS:en. Så nu när hon säker hittar den resmålen "offline" istället.
Redigerat av Pip, 26 August 2011 - 09:10.
Postad 26 August 2011 - 09:19
sen om du fortsätter att ha den i online-läge kommer den att fortsätta ladda ner trafikinformation som kan vara ytterst värdefull.
Postad 26 August 2011 - 09:24
Online är det trafikinformation som kan komma att laddas ner kontinuerligt?
Tror vi kör med Offline-läget tills hon skaffat ett surfabonnemang. Känns som det blir lite billigare.
Postad 26 August 2011 - 09:46
Postad 26 August 2011 - 10:02
Som bag säger rör det sig om kb inte mb som är debiterbart.
Jag och min sambo har som sagt inte under två år blivit debiterde nån data på navigatorn.
Däremot fick min dotter en extra räkning på 700:- för data när hon var i Stockholm med sin kille och hade inte hunnit ladda in kartorna på sin nya C7a och körde då med att ladda kartor online efterhand.
Postad 26 August 2011 - 11:53
Postad 26 August 2011 - 12:59
Always Nokia!
Postad 26 August 2011 - 13:24
Men om du letar rätt på adressen/platsen i kartan i oflinläge är det bara att klicka på den valda adressen/platsen i kartan navigera .
Mitt resonemang bygger på att du/ni har laddat ner aktuella kartor i mobilen..
Vi frugan N8 Jag N95 vi har laddat ner kartor över skandinavien och England
När vi är utomlands stänger vi av datatrafien. Iofs som några påtalar suger online inte mycket datakraft om kartorna finns nerladdade, såvida inte navigatorn sätter igång och laddar in kartförbättringar.
Men kör du online utan att ha nerladdade kartor o befinner dig utomlands kan de bli dyrt.
Jag föreslår att hon laddar ner kartor och sparar aktuella platser som bokmärken sen är det bara att gå ofline.
Gpsen Naigeringen funkar helt perfekt ja faktiskt lika bra o oflineläge som i onlineläge.
Vad som skiljer när du kör ofline är att det kan ta lite tid innan innan GPS en satarar upp.
Jag kör oftast i online och då kräver uppstarten cirkus 50 kb men startar upp nästan sekundsnabbt
Postad 26 August 2011 - 14:58
Har testat tunewiki men det faller mig inte i smaken, jag gillar den avskalade och enkla musikspelaren. Måste hitta en likvärdig musikspelare som inte stänger av valda funktioner hur som helst. Alon kanske?
Sen tycker jag att Anna har gjort min N8a lite segare, lite tröttare. Alla program tar en stund längre att öppna och Ovi store är långsammare än någonsin. Dags att blåsa rent luren kanske
Postad 26 August 2011 - 15:21
Men vet inte riktigt hur jag ska lösa det ändå.
Postad 26 August 2011 - 15:29
with a beautiful little weather app to help
you plan for the day by the hour or give
you a handy five day overview. Also, to
make your commute safer, we’ ve added
live traffic routing info in the Drive start
screen, cleaned up the UX framework and
made search results easier to read. And
remember that really annoying Drive to
contacts crashing bug? Gone.
There’s also a new installation UI that
shows you what’s installing in your phone
as it happens, instead of one massive file
uploading at once. Be warned that you will
need an internet connection the entire
time of installation and it may take longer
than before. Apologies in advance for this!
Rest assured, it’s a necessary step for very
cool things to come! www.betalabs.nokia.com/apps/ovi-maps-for-mobile-v3-08
Postad 26 August 2011 - 15:40
testa installera Cnn .fungerade för mig när den strulade efter flash med läckta Anna.Kom alldeles nyss på att problemet jag har med Butiken med stor säkerhet är QT baserat, då varken Nokia Reader (fick tips av någon på Nokia Sveriges Facebook att installera det programmet för att lösa problemet) eller Fmobi heller fungerar.
Men vet inte riktigt hur jag ska lösa det ändå.
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 26 August 2011 - 15:43.
Postad 26 August 2011 - 16:12
testa installera Cnn .fungerade för mig när den strulade efter flash med läckta Anna.
Har ju inte tilllgång till butiken, kan man få det programmet på nåt annat sätt? Och jag har ju haft problemet långt innan Anna kom
Postad 26 August 2011 - 16:27
ta hem den via datorn.och installera den vägen!Har ju inte tilllgång till butiken, kan man få det programmet på nåt annat sätt? Och jag har ju haft problemet långt innan Anna kom
Redigerat av Unregistered0a756c1f, 26 August 2011 - 16:29.
Postad 26 August 2011 - 16:42
ta hem den via datorn.och installera den vägen!
Johan6969, du är en Gud
Efter att ha installerat CNN appen genom datorn så fanns det en uppdatering av Ovi Store i Ovi Suite, jag installerade den och startade om telefonen. Och så funkar den!
TACK
Postad 26 August 2011 - 16:45
toppen det fungerade.gjorde även det för mig förutJohan6969, du är en Gud
Efter att ha installerat CNN appen genom datorn så fanns det en uppdatering av Ovi Store i Ovi Suite, jag installerade den och startade om telefonen. Och så funkar den!
TACK
Postad 26 August 2011 - 16:49
toppen det fungerade.gjorde även det för mig förut
Hade testat det mesta innan, men att det kunde vara en så liten grej ändå
Dock kan jag inte logga in i butiken, den står bara och laddar, kommer aldrig in där man får skriva in användarnamn och så..
Postad 26 August 2011 - 17:52
Döm om min förvåning när jag upptäckte att min N8 var stendöd imorse, tur sambon hade mobilen på väckning :S
Provstartade den men den var helt död.. inte ens en vibration.. annars när batteriet tagit slut så brukar den ju boota upp men stänga ner rätt fort..
Kopplade den i laddaren innan jag for till jobbet.. sen starta jag den.. visa 1 prick och stängde av sig kort efter..
Nu har jag laddat den igen.. verkar visa full laddning.. men vafan hände? :S
Samma sak har hänt mig i sommar. Efter en blöt kväll (och nej, jag var inte på krogen :-) ) med mycket regn då jag var på väg hem från jobbet så slocknade mobilen då jag skulle skicka sms då jag var hemma, och jag vet att batteriet var fullladdat. Mobilen verkade död, inte ens powerknappen fick igång mobilen. Jag började tänka att "jahapp, dags att skicka in den" men jag pluggade in laddaren i mobilen och efter en stund så vaknade mobilen till liv...och den har sedan dess fungerat som den ska.
Postad 26 August 2011 - 18:33
Den är bra mycket rörigare än standardspelaren men å andra sidan får man mycket funktioner (som man knappt använder). Visar låttexter och bilder, har day/night mode, olika "kläder", pillbar equalizer, alarm, sortering efter mapp, artist, album och genre och en massa annat. Märkte också precis att den finns alltid på alla startskärmarna när man minimerar programmet.
Sen har den den här otroliga funktionen att Shuffle (blanda) inte stängs av om man inte själv gör det.
Vete f-n vad Nokia håller på med och ändrar på sådana grundläggande funktioner.
Finns på n8fanclub
Postad 26 August 2011 - 19:52
Har 22 flikar med olika program och inställningar som ska provas innan jag antagligen hittat vad jag vill ha ut av min N8.
Tog ett bra tag med N95:an också men vad kul man har på vägen dit :0)
Tack för en levande tråd och hoppas det fortsätter så ett bra tag framöver! :0)
Postad 26 August 2011 - 19:56
Bifogad fil(er)
Postad 26 August 2011 - 19:58
skärmdump från senaste uppdateringen på Nokia Maps. Finns på Beta Labs
Hur funkar det? Är det reklam där över bilden?
Är det en svensk eller engelsk version?
Postad 26 August 2011 - 20:48
He he, nu har jag äntligen efter några veckors tid ( har barn och fru som tar en del tid ) tagit mig igenom hela tråden...
Har 22 flikar med olika program och inställningar som ska provas innan jag antagligen hittat vad jag vill ha ut av min N8.
Välkommen hit! Är säker på att din N8 kommer ge dig många glädjerika stunder :-)
Postad 26 August 2011 - 20:53
Very exciting news from the Nokia Drop team!
We proudly announce that Ovi Store is now powered by Nokia Drop. Store has integrated our service to their web experience and offers now a more user-friendly way to send applications, themes, ringtones etc. to your phone. This integration means also that you don't need the browser extension plugin to use this new Store web experience and you don't need to wait for an SMS before installing an app.
For example, if you have selected automatic mode from the Drop client, free application installations are started right away after downloading completes. This Store web experience supports Firefox, Chrome and Internet Explorer browsers and is currently offered as an optional beta for those of you who want to try it out.
Also, all previously introduced browser extension features continue working as before in Firefox and Chrome.
http://betalabs.noki...apps/nokia-drop
Postad 26 August 2011 - 20:59
det jag blev mest glad över när jag använde N8:an i början var att man kunde komma runt problemet med att göra egen equalizer inställning ..så här gjorde man om någon är intresserad... Download tunewiki..and install.He he, nu har jag äntligen efter några veckors tid ( har barn och fru som tar en del tid ) tagit mig igenom hela tråden...
Add your songs to it 's library
go to Songs and play a song
then touch the dropdown button and go to
Graphic Equalizer
there u will find Create Custom
Create a preset and save it with "woteva" name (viktigt)
and activate it
Then exit tunewiki and check your default music
player
voila the custom preset which u created with
tunewiki automatically adds up to the default
music player..man får en egen inställning i den inbyggnad musik spelaren utan att behöva använda tunewiki programmet senare..har testat med Anna och det fungerar..obs..man kan vara offline men behöver skriva ett namn sen bara göra som det står ovanför här..
Postad 27 August 2011 - 06:46
Tyvärr så körs det lite reklam i överkant men vem bryr sig om den...Hur funkar det? Är det reklam där över bilden?
Är det en svensk eller engelsk version?
Senaste versionen på Nokia Maps e svensk men själva väder-appen är engelsk för stunden
Testa, själva kartprg har fått sig ett rejält lyft sen 3.08 kom på Nokia Beta labs..
Följ instruktionerna om ni inte har 3.08 sen tidigare bara
Nokia Beta Labs
Postad 27 August 2011 - 08:13
Själv anser ja man ska blåsa mobilen helt och formatera E för slippa problem..
Från Nokia
Postad 27 August 2011 - 08:39
Postad 27 August 2011 - 09:04
Vet ej säkert då ja alltid blåser med C med *#7370#, och formaterar E manuellt via inbyggda filhanterarn. Då vet man att inget skräp finns kvar. Alternativt lägga in nya mjukvaran med Phoenix men det e ju som sagt lite överkurs men som beskrivs himla bra av Trixeo i denna tråd.Jag körde refurbish med nokia care suite när anna kom ut. Raderar den E och C då och blir helt ren eller måste man radera E själv?
Redigerat av big_swede70, 27 August 2011 - 11:36.
Postad 27 August 2011 - 10:06
Var har hänt med "Gå" i den nya Nokia Maps? Är den borta eller är det nåt smart sätt att få fram den som inte jag begriper ?Senaste versionen på Nokia Maps e svensk men själva väder-appen är engelsk för stunden
Testa, själva kartprg har fått sig ett rejält lyft sen 3.08 kom på Nokia Beta labs..
Följ instruktionerna om ni inte har 3.08 sen tidigare bara
Nokia Beta Labs
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
8
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *

2 bilder
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?