Beurer BF 800
(Personvågar)
|
1
|
(6)
|
Inga priser | |
Apple Watch Sport 42mm with Sport Band
(Smartwatch)
|
9
|
(20)
|
Inga priser |
Postad 01 August 2014 - 14:04
Eller Denis Cyplenkov. Strongman och armbrytare av rang
Riktiga armbrytarhänder där!
Postad 01 August 2014 - 17:28
Redigerat av Zartok, 01 August 2014 - 17:28.
Postad 01 August 2014 - 17:33
Inte något jag hört talas om. Däremot så finns han på tuben när han smular nötter med skal genom att klämma dom
Ser ut som ett sånt ärr nämligen, är inte helt ovanligt i de kretsarna... Otroligt coola händer iaf.
Postad 01 August 2014 - 18:27
Postad 01 August 2014 - 20:34
Ni har väl sett den här klassikern? https://www.youtube....h?v=UM_cW1aY0Fw
Visst, Heath är bara 1.75 lång men väger runt 125kg off-season så han är ganska stor ändå. Men bredvid Shaw så ser han ut som ett barn bara
Finns ett klipp på tuben när shaw drar 440 kg i mark!! Hyffsat!
Postad 01 August 2014 - 20:49
Finns ett klipp på tuben när shaw drar 440 kg i mark!! Hyffsat!
Raw?
Benedikt Magnusson fixar ju 460 kg raw om jag inte missminner mig.. Otroliga vikter.
Karelin tog för övrigt 300 i zerchermark enligt uppgift. Helt j*vla otroligt. 320 kg i bänk. 400*3 i mark. Enligt Dale Harder. Tänk Karelin om han satsat på styrkelyft. Hade varit intressant. Utan tvekan den manligaste mannen som existerat.
Redigerat av Kamui, 01 August 2014 - 20:50.
Postad 01 August 2014 - 21:14
Postad 01 August 2014 - 21:36
Kul om man kollar upp Karelin på wikipedia. Bara guld förutom ett silver. Rätt skapligt
Borde varit ett guld till men han hade ju skadat tre revben några månader innan OS, plus att Gardner flydde hela jäkla matchen... *bitter fanboy*
Postad 01 August 2014 - 21:49
Karelin är och förblir den störste inom brottningen någonsin. Punkt.
Postad 01 August 2014 - 22:26
Så går han till OS-final.
Postad 01 August 2014 - 22:43
Jag vill minnas att kommentatorerna påstod att Karelin inte ens tränat inför OS 2000 på grund av kraftiga skadeproblem? Utan bara gick på typ rutin och gammal vana. Han hade inte ens tänkt ställa upp? Vill dessutom minnas att han i Sydney hela tiden såg väldigt trött ut för att vara Karelin..
Så går han till OS-final.
Han fick i princip lyfta med en arm pga skadeproblemen...Trist sorti. För övrigt runt 2000 jag höll på som mest med brottning själv, då var ju Karelin den stora idolen såklart.
Postad 02 August 2014 - 08:08
http://i.imgur.com/RYQjh1V.png
Aldrig varit mycket för att ta bilder på mig själv men nån gång ska väl vara den första. Kan vara bra att ha att se tillbaka till när man blir pluffsigare igen.
Postad 02 August 2014 - 08:55
Postad 03 August 2014 - 19:17
TIll folk som använder PWO:er, tar ni detta tillsammans med Aminosyror eller endast PWO:n?
Redigerat av Unregisteredbae06969, 03 August 2014 - 19:20.
Postad 03 August 2014 - 19:29
Postad 03 August 2014 - 19:39
Postad 03 August 2014 - 19:47
Jag gör i ordning pwon hemma, 3dl vatten, en skopa pwo och en skopa malto. Smuttar på den i bilen på vägen till gymmet och när jag går sista biten till gymmet, har som mål att dricka klart den innan jag börjar byta om. Sedan tar jag BCAA och malto under passet i första flaskan, sen resten vatten. Efter passet 40g whey och typ 50-60g malto.
Postad 03 August 2014 - 19:54
Min teori är att om man måste börja använda pwo (riktiga pwo, inte malto och protein) så är det nog dags att se över träningen och fundera om det kanske inte finns någon annan träningsform som skulle passa en bättre.
Har du säkert rätt i, i mitt fall så har jag en öppnad burk PWO, ett snabbt sinande lager med kosttillskott(Kaesin samt BCAA) och extremt dålig ekonomi.
Även om BCAA och Kreatin fungerar bra för mig vill jag hellre göra slut på burken än att låta PWO:n eventuellt bli dålig(inte direkt troligt)
Redigerat av Unregisteredbae06969, 03 August 2014 - 19:56.
Postad 03 August 2014 - 19:56
Postad 03 August 2014 - 20:11
Min teori är att om man måste börja använda pwo (riktiga pwo, inte malto och protein) så är det nog dags att se över träningen och fundera om det kanske inte finns någon annan träningsform som skulle passa en bättre.
PWO gör ju mer än att bara få iväg dig till gymmet. Visst man blir piggare och känner sig väldigt träningssugen (man måste göra något iaf) men man får bättre pump och orkar mer när man tränar.
Använder själv AldrigVilas Breach, inte varje pass men i för de flesta.
När vi pratar kosttillskott tycker jag ni borde testa en riktig post- workout och inte bara hälla i er protein. Blir så mycket piggare efter ett pass så det är sjukt. Skulle jag välja en produkt vore det min post-workout lätt
Postad 03 August 2014 - 20:32
Har man risigt med pengar så är pwo ännu sämreHar du säkert rätt i, i mitt fall så har jag en öppnad burk PWO, ett snabbt sinande lager med kosttillskott(Kaesin samt BCAA) och extremt dålig ekonomi.
Ang post workout kör nog dom flesta en shake efteråt, men det är ju förenligt med gains. Gainssss... Gaaaaiiiins!
Har själv testat ett par olika när jag fått dom gratis, typ gamla jacked och sånt, men det gav verkligen nollta två koffeintabletter, mosa ner det i en dl nötblod. Shotta före träningen. Ger 100 gånger mer än någon pwo jag testat. Tror att allt sånt är ren placebo, så ingen har ens höjt pulsen.
Redigerat av Zartok, 03 August 2014 - 20:36.
Postad 03 August 2014 - 20:48
Postad 03 August 2014 - 20:50
Har man risigt med pengar så är pwo ännu sämre
Ang post workout kör nog dom flesta en shake efteråt, men det är ju förenligt med gains. Gainssss... Gaaaaiiiins!
Har själv testat ett par olika när jag fått dom gratis, typ gamla jacked och sånt, men det gav verkligen nollta två koffeintabletter, mosa ner det i en dl nötblod. Shotta före träningen. Ger 100 gånger mer än någon pwo jag testat. Tror att allt sånt är ren placebo, så ingen har ens höjt pulsen.
Säger inte att man inte ska ta proteinshake efter, men du får ut mer om du tar en post-workout följt av en shake 30 min senare eller en måltid om man har det färdigt.
Du får gärna ha den inställningen om du vill, men att säga att det är placebo efter egna tester säger ju dock ingenting. För mig ger det mycket så då måste det ju ge mycket för alla? (Missa inte min ironi här)
Kör på ditt nötblod du så kan vi andra hålla oss till beprövade substanser istället
Postad 03 August 2014 - 20:53
Fast... Hur många pwo är beprövade?
Postad 03 August 2014 - 20:59
Size talks.Driven Sports Craze var fruktansvärt bra, oändlig träningsglädje ville aldrig gå hem, och när man väl gjorde det så ville man stanna och krama alla man mötte på vägen, men så hittade de juh amfetamin i den också
Håller med. Har tre burkar Craze och två burkar Crack kvar och de levererar.
Känns bra och är bra
Bifogad fil(er)
Postad 03 August 2014 - 21:27
Snyggt birka! Tänk om man hade en sådan vältränad kropp, nog 30kg ifrån samt 3-5år konstant nötande på gymmet så kan jag vara där.
TIll folk som använder PWO:er, tar ni detta tillsammans med Aminosyror eller endast PWO:n?
Tack så jättemycket. Detta är bara 2,5 år så 3-5 år tror jag inte du kommer att behöva. Ser ju genast mycket bättre ut när man blivit av med fettprocent.
Angående PWO så har jag bara testat typ 2 ggr. Och visst gör det skillnad men har valt att inte köra på dom just för att det blir ganska dyrt. Kör vidare med kaffe och koffeintabletter samt kost.
Sen också att man blir lite beroende utav det och känner att man inte kan träna utan det. Räcker med att jag inte får i mig mina aminosyror innan pass så blir jag helt off. Men det är ju den mentala biten.
Grym hästsko där Repeat. Måste få till mina triceps med.
Imorgon ska jag och två polare till Sundkraft gym i Lund och gå lös. Ska bli kul att testa på lite strongmanövningar.
Har satt upp som ett litet mål att försöka få till en hantelrodd med deras 100-kiloshantel med. Sannolikheten är dock mycket liten men vafan
Postad 03 August 2014 - 21:54
Har man risigt med pengar så är pwo ännu sämre
Köptes för 1,5år sedan när man hade det bättre ställt ekonomiskt, dock har den stått öppnad sedan dess och går ut inom några månder så känns bättre att göra slut på än att den blir förstörd. Sen är det ju bara en ren "boost" och inget jag kommer ta dagligen.
Vilket varumärke använder folket här på sina BCAA? Personligen använder jag SmartSupps, bra eller dåligt ska jag låta vara osagt får välja mer efter priset tyvärr..
Postad 03 August 2014 - 22:02
Postad 03 August 2014 - 22:16
Sedan tycker jag om SELF för att jag känner och är "ingift" släkt med ägarna så självklart vill jag ju stödja deras företag.
Annars har jag använt mycket från Gymgrossisten. T.ex så är mitt HMB, ALA och koffein från gymgrossisten.
Mitt kreatin kommer från Scitec men det är för att jag vann en burk Crea Combat på Facebook för ett tag sedan. Även vunnit en burk oat&whey som jag tyckte om (men lite dyr med tanke på vad man får).
Ska be brorsan prata med ägaren till Self (brorsans flickväns systers man) och se ifall jag kan få bra pris på lite grejer nu till höstbulken. Grymt trevlig kille i alla fall, som sagt när jag träffade honom på fitnessfestivalen så fyllde han en väska med grejor åt mig
Postad 03 August 2014 - 22:24
PWO only eller med 20g malto, sen BCAA under passet, och 50g whey efteråt
50g vassle efter pass är verkligen pengar i sjön, du kan halvera din konsumtion av vassle och få samma resultat samt ta bcaa innan passet för att trigga proteinsyntesen.
Postad 03 August 2014 - 22:29
Postad 03 August 2014 - 23:00
Är en stor pojke sen hjälper det till att cappa mitt totala protein intag över dagen, ligger på 250g nu, mkt kyckling det...
Spelar ingen roll hur stor du är eller hur mycket protein du behöver, upptaget av vassle är begränsat om det tas på tom mage. Tas det inte på tom mage gör det samma nytta som vilken kyckling eller kasein som helst.
Postad 03 August 2014 - 23:12
Näe, jag tror inte riktigt på det där. Kan ju ta polarn som exempel. Han är lite drygt 190 lång och väger strax över tresiffrigt. Magrutor och rätt deffad. När han bulkade senast åt han 4-5 måltider och siktade på 5000kcal per dag och då tröck han i sig betydligt mycket mer än 25g protein per mål och det tycktes funka bra. Även när han inte bulkar så äter han sällan mer än fyra gånger per dag och han bygger muskler alldeles utmärkt (200 i böj, 240 i mark t.ex).
Jag tror det är lite av en myt det där. Men visst, men behöver väl inte trycka i sig allt för mycket pulver på en gång för då kanske man ska fundera om man ska äta ett riktigt mål istället mer fler näringsämnen i.
Postad 04 August 2014 - 00:34
Postad 04 August 2014 - 06:11
Men jag hittade även en hel del information som styrker Lactos utalande
De grundar sig alla i en studie som gjordes för många år sedan. Man kan ju fråga sig hur de som kör periodisk fasta ens överlever och inte svälter och dör om man bara kan ta åt sig 25g.
Och hur ofta kan man ta åt sig 25g? Är det varje timme? Var tredje? Hur länge ligger maten kvar i tarmen? 12-16h vanligtvist? Där den kontinuerligt bryts ned och kroppen tar upp näringsämnena. Så nej jag förstår inte alls de som säger att man inte ska äta mer än 25g (per gång).
Att det krävs 25g för att stilla proteinsyntesen är en sak, men att utgå från det och säga att alla som äter mer än det inte vet vad de sysslar med är lite långsökt i min mening.
/en okunnig men lärande amatör
Postad 04 August 2014 - 09:02
De grundar sig alla i en studie som gjordes för många år sedan. Man kan ju fråga sig hur de som kör periodisk fasta ens överlever och inte svälter och dör om man bara kan ta åt sig 25g.
Kroppen absorberar alla långsamma proteiner men inte dom snabba, om man inte slarvar med att tugga och överäter.
Och hur ofta kan man ta åt sig 25g? Är det varje timme? Var tredje? Hur länge ligger maten kvar i tarmen? 12-16h vanligtvist? Där den kontinuerligt bryts ned och kroppen tar upp näringsämnena. Så nej jag förstår inte alls de som säger att man inte ska äta mer än 25g (per gång).
25g gäller vassle, nu kommer jag inte ihåg exakt vad upptaget av vassle är men upptaget är mindre med EAA eller hydrolysat, speciellt hydrolyserat kasein som sägs vara värdelöst enligt studier men sjukt bra i teorin.
Att det krävs 25g för att stilla proteinsyntesen är en sak, men att utgå från det och säga att alla som äter mer än det inte vet vad de sysslar med är lite långsökt i min mening.
/en okunnig men lärande amatör
Om någon tar 7-10g EAA eller 20-30g EAA så kan man lugnt säga att den senare inte vet vad hen sysslar med.
Inta 50g vassle efter träningen är samma sak om inte det finns annat i mag och tarmsystemet som bromsar upptaget för då kan man ta vilken annan källa man vill som kasein, kvarg, kött etc. Gör man detta på tom mage kommer troligen merparten att passera systemet och ner i toan samt att c:a 25g räcker för att boosta p-syntesen men då krävs det att mag tarm är tom.
Postad 04 August 2014 - 10:01
Det finns studier på att proteinet som kasein tas upp i fyra timmar, vilket måste innebära att proteinet kan bibehållas i tunntarmen så länge. Det finns även studier som visar att vi kan ta upp 40g vassle, känner dock ej till om det var fastande eller inte.
Poängen är ju att protein och andra näringsämnen ligger kvar minst fyra timmar i vårt tarmsystem, och så länge det ligger där ta det upp. Oavsett om det ligger och knubbas med annan mat där. Vassle är ju lätt att ta upp och pallar proteinsyntesen snabbt, men det innebär inte att när peaken är nådd så slutar tarmsystemet att fungera
Postad 04 August 2014 - 18:07

Så det är därför Hafthor inte ser så fasligt stor ut. Visst, killen till vänster är väl något kortare än oss men ändå. Hafthor är 206 lång och väger runt 180 pannor...
Postad 04 August 2014 - 20:24
Då ställer jag mig en liten fråga... Hur ofta är mag och tarmkanalen tom? Aldrig. Men du kanske talar specifikt om att tunntarmen ska vara tom?
Ja det är i tunntarmen upptaget är.
Det finns studier på att proteinet som kasein tas upp i fyra timmar, vilket måste innebära att proteinet kan bibehållas i tunntarmen så länge. Det finns även studier som visar att vi kan ta upp 40g vassle, känner dock ej till om det var fastande eller inte.
Poängen är ju att protein och andra näringsämnen ligger kvar minst fyra timmar i vårt tarmsystem, och så länge det ligger där ta det upp. Oavsett om det ligger och knubbas med annan mat där. Vassle är ju lätt att ta upp och pallar proteinsyntesen snabbt, men det innebär inte att när peaken är nådd så slutar tarmsystemet att fungera
Mat i systemet bromsar upptaget av vassle vilket leder till att syntesen inte boostas, är man fastande hinner inte upptaget med att ta upp all vassle pga av des "tarmhastighet" men syntesen boostas.
Postad 04 August 2014 - 21:21
Postad 05 August 2014 - 09:52
Degis hade ju en bra rapport som talade emot dessa teorier om fastande mage och 20g vassle, läste du den? Ja, visst fanns den på Google scholar?
Inlägg #6884 säger inget om vasslets upptag utan handlar om en myt om att man ska ha Max 30g protein per måltid resten går till spillo.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
160 bilder
4 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?