Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor

9738 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#6801

Postad 26 September 2019 - 15:18

Huddingebo
  • Huddingebo
  • Mästare

  • 2529 inlägg
  • 0

..


Redigerat av Huddingebo, 26 September 2019 - 16:06.


#6802

Postad 03 October 2019 - 19:59

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0
Appen för Apple-tv är nu sämre än någonsin, är det ngn som ens kan se TV4?

#6803

Postad 03 October 2019 - 20:15

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Appen för Apple-tv är nu sämre än någonsin, är det ngn som ens kan se TV4?

Hej

Det kom en uppdatering idag till våran app, kan du kolla så du har senaste versionen? Det kommer ytterligare en uppdatering om några dagar som ska lösa de sista problemen med att appen/kanaler kan låsa sig.

Mvh
Niklas



#6804

Postad 03 October 2019 - 20:48

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0

Ok den hade inte uppdaterat till dagens, den fungerar lite bättre i vart fall.



#6805

Postad 04 October 2019 - 06:01

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0
Efter ett gäng år med Canal Digital är det slut den 30/10. I vart fall blir det inget nytt abonnemang hos CD, men funderar på att skaffa s k depositionskort så man kan se SVT via parabolen. TV4 tar jag med app, men kommer väl då inte att kunna se direktsändningar typ Let’s Dance? Någon som har förslag på billig lösning där? Kanske får slänga upp en Boxer-antenn bredvid parabolen och ta fyran den vägen istället? Då behövs å andra sidan inget depositionskort hos CD heller....

#6806

Postad 05 October 2019 - 21:29

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0
Uppsagt här oxå, appen är tydligen så långt ner på priolistan hos CD att man knappast kan förvänta sig en stabil och någorlunda modern app de närmsta åren.

#6807

Postad 06 October 2019 - 15:09

ruva
  • ruva
  • Mästare

  • 2789 inlägg
  • 0

Uppsagt här oxå, appen är tydligen så långt ner på priolistan hos CD att man knappast kan förvänta sig en stabil och någorlunda modern app de närmsta åren.

Tycker appen är bättre än HBO-appen. Men riktigt surt att det bara bjuds på 2.0 ljud 2019 (som med SVT och D-Play). Där ligger Netflix, HBO och Viaplay i framkant. 



#6808

Postad 06 October 2019 - 15:55

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Efter ett gäng år med Canal Digital är det slut den 30/10. I vart fall blir det inget nytt abonnemang hos CD, men funderar på att skaffa s k depositionskort så man kan se SVT via parabolen. TV4 tar jag med app, men kommer väl då inte att kunna se direktsändningar typ Let’s Dance? Någon som har förslag på billig lösning där? Kanske får slänga upp en Boxer-antenn bredvid parabolen och ta fyran den vägen istället? Då behövs å andra sidan inget depositionskort hos CD heller....

 

Ja man kan se det TV4 producerat själva på Play och det gäller även från övriga kanaler 1-12.

Så klarar man sig med att inte kunna se annat än det som är fritt t.ex. många serier och filmer så är det ett alternativ


Redigerat av Leatherface, 06 October 2019 - 15:58.


#6809

Postad 06 October 2019 - 18:03

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0

Helt oanvändbart i ATV nu, fryser hela tiden med nintendo 8-bitars kvalitet.

 

Bifogad fil  449C7BD9-77FA-4BAC-84B7-99598FE2B3E5.jpeg   104.49K   3 Antal nerladdningar


Redigerat av junkan, 06 October 2019 - 18:03.


#6810

Postad 06 October 2019 - 19:41

lobo
  • lobo
  • Mästare

  • 2842 inlägg
  • 0
Växlade över till Cmore och inte haft en enda frysning/låsning så antar att det är lösningen.... när jag tänker efter så är CD den enda appen jag haft problem med på ATV:n, nu har jag inte testat alla utan baserar på de appar jag använder (för streaming är det: Cmore, Netflix, InFuse, Hayu, SVT). Fick 12mån Viaplay så blir till att testa det oxå.

#6811

Postad 08 October 2019 - 14:03

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Helt oanvändbart i ATV nu, fryser hela tiden med nintendo 8-bitars kvalitet.

 

attachicon.gif449C7BD9-77FA-4BAC-84B7-99598FE2B3E5.jpeg

Hej

Vi har skickat ut en ny uppdatering idag, testa gärna den och återkoppla hur det fungerar.

Mvh

Niklas



#6812

Postad 08 October 2019 - 18:32

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0

Bättre men inte 100, vid kanalbyte kan man hamna i samma sirap och blockighet som innan enstaka gånger.

Hopp bakåt i tiden funkar nästan inte alls.

Men långt långt bättre!


Redigerat av junkan, 08 October 2019 - 18:35.


#6813

Postad 08 October 2019 - 19:14

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 1
Lite tröttsamt att det fortfarande trots utfästelser från Niklas inte hänt nåt med EPGn.
Det skulle ju bli mer info efter leverantörsbytet men blev mindre istället.

Dessutom skulle ju rollistan återinföras men av det bidde det inget heller, vad säger CD om saken?

#6814

Postad 09 October 2019 - 07:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Lite tröttsamt att det fortfarande trots utfästelser från Niklas inte hänt nåt med EPGn.
Det skulle ju bli mer info efter leverantörsbytet men blev mindre istället.

Dessutom skulle ju rollistan återinföras men av det bidde det inget heller, vad säger CD om saken?

Hej

Ber om ursäkt för det. Vi var på väg och lansera detta men under våra tester så såg vi att det var några av våra äldre boxar som inte hanterar utökad EPG-information och kraschar pga detta, därför har vi inte kunnat lansera utökad EPG-information på våra ADB-boxar. 

Utökad EPG-information är något som kommer att komma till OnePlace.

Mvh

Niklas


Bättre men inte 100, vid kanalbyte kan man hamna i samma sirap och blockighet som innan enstaka gånger.

Hopp bakåt i tiden funkar nästan inte alls.

Men långt långt bättre!

Hej

Tack för återkoppling. Jag skickar ett PM till dig med mina kontaktuppgifter, skulle vilja se en film på hur problemet ser ut för dig så jag kan skicka det vidare till våra utvecklare.

Mvh

Niklas



#6815

Postad 09 October 2019 - 08:57

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 1

Hej

Ber om ursäkt för det. Vi var på väg och lansera detta men under våra tester så såg vi att det var några av våra äldre boxar som inte hanterar utökad EPG-information och kraschar pga detta, därför har vi inte kunnat lansera utökad EPG-information på våra ADB-boxar.

Utökad EPG-information är något som kommer att komma till OnePlace.

Mvh
Niklas

Hej

Tack för återkoppling. Jag skickar ett PM till dig med mina kontaktuppgifter, skulle vilja se en film på hur problemet ser ut för dig så jag kan skicka det vidare till våra utvecklare.

Mvh
Niklas

Tack för svar men tråkiga nyheter för mig som aldrig kommer byta till oneplace😥

#6816

Postad 09 October 2019 - 16:25

alfista
  • alfista
  • Veteran

  • 2230 inlägg
  • 0

Hej

Ber om ursäkt för det. Vi var på väg och lansera detta men under våra tester så såg vi att det var några av våra äldre boxar som inte hanterar utökad EPG-information och kraschar pga detta, därför har vi inte kunnat lansera utökad EPG-information på våra ADB-boxar. 

Sorry, den förklaringen håller inte, Innan ni började strula med ny EPG-leverantör och mjukvaruuppdateringar så hade vi mer information i ADB-boxarna än vad ni har idag. Skyll inte på boxarna!



#6817

Postad 09 October 2019 - 18:20

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0

Kommer heller aldrig byta till oneplace, skulle få en gratis förra året men tackade nej!



#6818

Postad 09 October 2019 - 19:32

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0
Funderar allvarligt att säga upp Canal digital nu när bindningstiden går ut nästa månad.
Jag är djupt besviken på den neråtgående spiral som pågått i ett par år nu med höjda priser, mindre kanaler, sämre epg och senaste boxen som snart funnits ute i två år som är rena j*vla skämtet.
Är en early adopter och köper alltid senaste boxen men här går gränsen!

Har läst på om Viasat som är billigare för det jag vill ha samt att deras UHD-box Samsung 680 verkar ok, tråden här på min hembio är bara 4 sidor lång vilket är lovande!
Nån som har erfarenhet av både CD och Viasat?

Redigerat av Legion, 09 October 2019 - 19:36.


#6819

Postad 09 October 2019 - 19:53

Kalleputs
  • Kalleputs
  • Användare

  • 108 inlägg
  • 0
Det värsta är en total avsaknad att börja om så det blir rätt.Vad har dom för partners som inte kan lösa tv-tittande?
Är inne på min andra noplace box med samma usla uppförande.
Sketadåligt men kostar gör eländet.

#6820

Postad 09 October 2019 - 20:27

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 1

Se borde ta smällen och introducera en Replace gratis till alla drabbade.

och då menar jag inte Oneagain!



#6821

Postad 09 October 2019 - 21:35

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0

4,7,9,11 och 12 verkar ju inte vara i HD his Viasat.



#6822

Postad 09 October 2019 - 21:37

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Ang EPG'n så är den helt konstig på C More First HD f.o.m fredag 11/10 kl 6:30. Samtliga filmer är delade i 2 delar, varav den första är en timme lång och sedan resten av filmen i den andra delen som kommer direkt efter den första.

 

Så vill jag inte ha det när jag spelar in, finns risk att man missar att spela in den andra halvan samt att det blir ju 2 inspelningar i stället för en där hela filmen finns.



#6823

Postad 10 October 2019 - 07:57

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Sorry, den förklaringen håller inte, Innan ni började strula med ny EPG-leverantör och mjukvaruuppdateringar så hade vi mer information i ADB-boxarna än vad ni har idag. Skyll inte på boxarna!

Hej

Vi har "long synopsis" och "short synopsis" i våran EPG-data.

 

Long = Utökad information på alla program de kommande 8 timmarna.

Short = Kort information om alla program sju dagar framåt.

Det är i "short synopsis" som vi skulle aktivera rollista och den utökade mängden data hanterar inte vissa av våra äldre boxar.

Mvh
Niklas

 



#6824

Postad 10 October 2019 - 08:02

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Ang EPG'n så är den helt konstig på C More First HD f.o.m fredag 11/10 kl 6:30. Samtliga filmer är delade i 2 delar, varav den första är en timme lång och sedan resten av filmen i den andra delen som kommer direkt efter den första.

 

Så vill jag inte ha det när jag spelar in, finns risk att man missar att spela in den andra halvan samt att det blir ju 2 inspelningar i stället för en där hela filmen finns.

Hej

Tack för info R-R ska kolla upp på en gång.

 

Edit:

Jag får samma problem, ser till att vi åtgärdar problemet.

 

Edit 2: Problemet är nu löst, det kan ta någon timma innan EPGn är uppdaterad i boxen.

 

Mvh

Niklas


Redigerat av Allente Sverige, 10 October 2019 - 10:13.


#6825

Postad 10 October 2019 - 12:18

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Hej

Tack för info R-R ska kolla upp på en gång.

 

Edit:

Jag får samma problem, ser till att vi åtgärdar problemet.

 

Edit 2: Problemet är nu löst, det kan ta någon timma innan EPGn är uppdaterad i boxen.

 

Mvh

Niklas

 

EPG'n i min SMART-box har inte blivit uppdaterad, har gjort den strömlös samt en fabriksåterställning men det är fortfarande den felaktiga EPG'n.

För övrigt så är det fel starttider för filmerna också, filmer som startar kl 21 startar kl 20 enl den felaktiga EPG'n.



#6826

Postad 10 October 2019 - 13:06

Askungen
  • Askungen
  • Mästare

  • 2810 inlägg
  • 0

Den har redan bytt till vintertid ⛷☃️



#6827

Postad 10 October 2019 - 15:44

Legion
  • Legion
  • Beroende

  • 1029 inlägg
  • 0

4,7,9,11 och 12 verkar ju inte vara i HD his Viasat.

4:an ska vara i HD enligt deras kundtjänst även om det står annat på hemsidan, samma gäller tydligen en del andra kanaler.

 

Pratade även med lokala tv-installatören som sa att viasat nog var på gång med en övergång så att de flesta kanaler blir i HD.

Nära byte nu...



#6828

Postad 10 October 2019 - 17:47

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Hej

Tack för info R-R ska kolla upp på en gång.

 

Edit:

Jag får samma problem, ser till att vi åtgärdar problemet.

 

Edit 2: Problemet är nu löst, det kan ta någon timma innan EPGn är uppdaterad i boxen.

 

Mvh

Niklas

Nu har det gått åtskilliga timmar och ingen uppdaterad EPG.

Ser nu också att samma fel finns nu även på C More Hits HD fr.o.m. lördag den 12/10 kl 8:20.

 

Så i stället för att fixa felet på en kanal såg man till att samma fel finns nu på 2 kanaler.



#6829

Postad 11 October 2019 - 09:28

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

Fortfarande kvarstår EPG-felet på dessa 2 C More kanaler.



#6830

Postad 11 October 2019 - 20:11

homery
  • homery
  • Lärjunge

  • 416 inlägg
  • 0
Nu ställer ni alldeles för höga krav... Fungerande epg år 2019...äh

#6831

Postad 11 October 2019 - 20:27

R-R
  • R-R
  • Lärjunge

  • 479 inlägg
  • 0

En gång i tiden så funkade det i alla fall, t.o.m. Sagem-boxen hade en fungerande EPG :lol:

 

För övrigt så har EPG'n nu i kväll blivit rätt på C More First men det felar fortfarande på C More Hits.



#6832

Postad 13 October 2019 - 11:40

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

En gång i tiden så funkade det i alla fall, t.o.m. Sagem-boxen hade en fungerande EPG :lol:

 

För övrigt så har EPG'n nu i kväll blivit rätt på C More First men det felar fortfarande på C More Hits.

Hej

Tyvärr inte kunnat följa upp detta mer, vet att det varit problem med filerna som vi fått från C More vilket skapade problemen i fredags.

Mvh

Niklas



#6833

Postad 13 October 2019 - 13:33

mhbml
  • mhbml
  • Användare

  • 222 inlägg
  • 0

Epg på TV10 och 3 sport var fel inatt, ingenstans fanns någon Formel 1 i listorna.

Tyfonen i Japan ställde till det med epg tydligen.



#6834

Postad 22 October 2019 - 19:02

junkan
  • junkan
  • Guru

  • 5321 inlägg
  • 0

Nu lär det snart inte finnas ngt val längre eftersom viasat och Telenor gått ihop, migrering ska ske av Viasat till Telenor dvs Canal Digitals plattform.

https://www.di.se/li...iasat-consumer/


Redigerat av junkan, 22 October 2019 - 19:03.


#6835

Postad 22 October 2019 - 19:34

somoene2
  • somoene2
  • Veteran

  • 1989 inlägg
  • 0

Hoppas det innebär att alla Viasat kunder kommer tvingas "byta upp sig" till en OnePlace :P 



#6836

Postad 22 October 2019 - 20:40

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
TV4. Vad har hänt med EPG Niklas? när det gäller TV4. Har cd och tv 4 haft problem?
Endast precis innan live tid har man kunnat se kommande program.i mitt fall svarta inspelningsboxen.

#6837

Postad 23 October 2019 - 08:35

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 1

TV4. Vad har hänt med EPG Niklas? när det gäller TV4. Har cd och tv 4 haft problem?
Endast precis innan live tid har man kunnat se kommande program.i mitt fall svarta inspelningsboxen.

Hej

Jag förstår inte riktigt vad du menar? 

Mvh

Niklas


Nu lär det snart inte finnas ngt val längre eftersom viasat och Telenor gått ihop, migrering ska ske av Viasat till Telenor dvs Canal Digitals plattform.

https://www.di.se/li...iasat-consumer/

Hej

Jag tycker detta ska bli väldigt spännande! Kommer att hålla er uppdaterade när vi har mer information.

Mvh

Niklas



#6838

Postad 23 October 2019 - 09:08

mr miyagi
  • mr miyagi
  • Användare

  • 119 inlägg
  • 0
Går inte att lägga inspelning via EPG.
Helt svart fält men bara på Tv4.

#6839

Postad 23 October 2019 - 09:53

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Går inte att lägga inspelning via EPG.
Helt svart fält men bara på Tv4.

Hej

Testat på några boxar här och lyckas inte återskapa problemet. Skickar PM så du kan skicka en bild på hur det ser ut till mig.
Det du kan testa är att göra boxen strömlös och se om det löser problemet.

Mvh

Niklas



#6840

Postad 23 October 2019 - 19:12

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Canal Digitals app "Go" för Android kan enligt supporten inte köras på så ”gamla” versioner av Android som version 7.1.1. Det är därför min platta inte kommer vidare från inloggningsskärmen.

Ibland är det ju onekligen så att appar kräver en viss miniminivå på Android. Så jag accepterade beskedet att min platta inte fungerar för att se på Canal Digital Go.

Men eftersom jag är nyfiken och inte vill ge upp utan vidare lånade jag en platta med Android 6.0.1. Efter att ha installerat CD Go på den loggade jag in och ser man på: Där fungerar appen alldeles utmärkt.

Vad är era erfarenheter från appen för Android? Kan ni köra på Android 7.1.1 eller äldre. Råkade jag bara ut för en supportperson som inte kunde eller inte "hade lust" att undersöka saken närmare?

Det var ju faktiskt supportpersonen som frågade vilken version av Android jag hade och sedan sa att den var för gammal. Det hade varit mer tillfredsställande om jag frågat vilken version som krävs och därpå kunnat dra slutsatser utifrån min version…



#6841

Postad 23 October 2019 - 19:16

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Canal Digitals app "Go" för Android kan enligt supporten inte köras på så ”gamla” versioner av Android som version 7.1.1. Det är därför min platta inte kommer vidare från inloggningsskärmen.

Ibland är det ju onekligen så att appar kräver en viss miniminivå på Android. Så jag accepterade beskedet att min platta inte fungerar för att se på Canal Digital Go.

Men eftersom jag är nyfiken och inte vill ge upp utan vidare lånade jag en platta med Android 6.0.1. Efter att ha installerat CD Go på den loggade jag in och ser man på: Där fungerar appen alldeles utmärkt.

Vad är era erfarenheter från appen för Android? Kan ni köra på Android 7.1.1 eller äldre. Råkade jag bara ut för en supportperson som inte kunde eller inte "hade lust" att undersöka saken närmare?

Det var ju faktiskt supportpersonen som frågade vilken version av Android jag hade och sedan sa att den var för gammal. Det hade varit mer tillfredsställande om jag frågat vilken version som krävs och därpå kunnat dra slutsatser utifrån min version…

Hej

 

Kommer tyvärr inte ihåg vilken som är den lägsta versionen, men tror appen fungerar även nere på version 4-5 kan kolla upp exakt imorgon. Det är endast 7.1.1 som inte fungerar. Men 7.1.1 är inte lägsta version, det är endast en version som inte fungerar på våran app.

Mvh

Niklas



#6842

Postad 23 October 2019 - 20:15

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0
Canal Digital är inte lätta att vara kund hos, det vet alla i den här tråden. De är inte heller lätta att ha att göra med när man inte längre vill vara kund.

Jag sade upp mitt abonnemang i mitten av september eftersom avtalet löper ut den siste oktober och förlängning inte är aktuellt. Fick svar från Kundtjänst att de mottagit min uppsägning och vidarebefordrat den till abonnemangsavdelningen som skulle bekräfta uppsägningen som jag begärt. Veckorna gick och Canal Digital var ungefär lika aktiva med att bekräfta uppsägningen som de är med att rätta till felen i sin Oneplace-box, dvs i fullständig koma.

Jag mailade dem och de bad så mycket om ursäkt och förklarade att något måste ha gått fel. De vidarebefordrade till abonnemangsavdelningen (hade vi hört det förr?). Samma dag ankom en faktura för november som jag fick bestrida. CD uppgav att jag kunde radera fakturan.

För 10 dagar sedan ringde en säljare från CD och ville att jag skulle binda upp mig för ett år. Som tack skulle jag få två månader gratis (wow...). Jag nämnde att jag sagt upp avtalet och fick då luren i örat. Det kallas enligt CD’s kundtjänst att bli klickad. Nytt uttryck för mig, men tydligen inte för CD. Anledningen till att min uppsägning av abonnemanget inte blivit bekräftad var nämligen att deras säljare inte fått tag på mig, berättade kundtjänst. Jag förklarade att de fått tag på mig men valt att inte prata med mig. I samband med detta bad jag dem än en gång bekräfta uppsägningen, och hotade med att anmäla det hela till Konsumentombudsmannen. Jag passade även på att delge dem min uppfattning om bolagets servicenivå.

Fick till svar att ” Vi får tyvärr avvakta, men du kommer att få ett avslut som är rätt”. Detta är alltså status med en vecka kvar tills abonnemanget går ut. Några fler betalningar från min sida blir det inte.

Någon som vet om man förväntas returnera korten som sitter i boxarna eller blir de automatiskt deaktiverade?

#6843

Postad 23 October 2019 - 20:44

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 0

Canal Digital är inte lätta att vara kund hos, det vet alla i den här tråden. De är inte heller lätta att ha att göra med när man inte längre vill vara kund.

Jag sade upp mitt abonnemang i mitten av september eftersom avtalet löper ut den siste oktober och förlängning inte är aktuellt. Fick svar från Kundtjänst att de mottagit min uppsägning och vidarebefordrat den till abonnemangsavdelningen som skulle bekräfta uppsägningen som jag begärt. Veckorna gick och Canal Digital var ungefär lika aktiva med att bekräfta uppsägningen som de är med att rätta till felen i sin Oneplace-box, dvs i fullständig koma.

Jag mailade dem och de bad så mycket om ursäkt och förklarade att något måste ha gått fel. De vidarebefordrade till abonnemangsavdelningen (hade vi hört det förr?). Samma dag ankom en faktura för november som jag fick bestrida. CD uppgav att jag kunde radera fakturan.

För 10 dagar sedan ringde en säljare från CD och ville att jag skulle binda upp mig för ett år. Som tack skulle jag få två månader gratis (wow...). Jag nämnde att jag sagt upp avtalet och fick då luren i örat. Det kallas enligt CD’s kundtjänst att bli klickad. Nytt uttryck för mig, men tydligen inte för CD. Anledningen till att min uppsägning av abonnemanget inte blivit bekräftad var nämligen att deras säljare inte fått tag på mig, berättade kundtjänst. Jag förklarade att de fått tag på mig men valt att inte prata med mig. I samband med detta bad jag dem än en gång bekräfta uppsägningen, och hotade med att anmäla det hela till Konsumentombudsmannen. Jag passade även på att delge dem min uppfattning om bolagets servicenivå.

Fick till svar att ” Vi får tyvärr avvakta, men du kommer att få ett avslut som är rätt”. Detta är alltså status med en vecka kvar tills abonnemanget går ut. Några fler betalningar från min sida blir det inte.

Någon som vet om man förväntas returnera korten som sitter i boxarna eller blir de automatiskt deaktiverade?

Hej

 

Det var ingen trevlig läsning det där. Skicka ett PM med dina kunduppgifter så ska jag hjälpa dig. När man avslutar sitt abonnemang efter sin kontraktsperiod så äger man alltid all sin utrustning från oss.

Mvh

Niklas



#6844

Postad 23 October 2019 - 23:22

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Hej

 

Kommer tyvärr inte ihåg vilken som är den lägsta versionen, men tror appen fungerar även nere på version 4-5 kan kolla upp exakt imorgon. Det är endast 7.1.1 som inte fungerar. Men 7.1.1 är inte lägsta version, det är endast en version som inte fungerar på våran app.

Mvh

Niklas

 

Tack för svaret Niklas!

 

Så skulle det ju kunna vara. I mitt samtal fick jag bara tips om att försöka förmå plattleverantören att ge mig en senare version av Android.

 

Om du har möjlighet att hitta lite mer information om vilka krav på operativsystem Go-appen har är det kanske till glädje även för andra läsare. Jag ser i alla fall på Google Play att det har varit strul med appen. Just mitt märke av platta är omnämnd som problematisk. Så här skriver Canal Digital AS 2019-08-20: "Vi satser på en snarlig oppdatering, slik at det også vil fungere på din Lenovo Yoga. Hilsen Tomas". Hittills har man tyvärr inte lyckats lösa bristerna.

 

En annan medarbetare skriver: "Dessverre krever applikasjonen android 5.1 eller nyere."

 

Sammantaget finns det då uppgifter som tyder på att det skulle kunna vara just 7.1.1. som inte fungerar och att jag därför inte behöver spekulera i om er kundtjänstmedarbetare saknade engagemang när han hanterade mitt ärende. Det är bra i så fall.

 

Tack för att du hjälper till!



#6845

Postad 24 October 2019 - 05:47

Saturnus
  • Saturnus
  • Veteran

  • 2126 inlägg
  • 0

Hej
 
Det var ingen trevlig läsning det där. Skicka ett PM med dina kunduppgifter så ska jag hjälpa dig. När man avslutar sitt abonnemang efter sin kontraktsperiod så äger man alltid all sin utrustning från oss.
Mvh
Niklas

PM kommer. Antar att det är lite rörigt på abonnemangsavdelningen? Kundtjänst har varit hjälpsamma.

#6846

Postad 24 October 2019 - 10:34

Allente Sverige
  • Allente Sverige
  • Veteran

  • 2329 inlägg
  • 1

Tack för svaret Niklas!

 

Så skulle det ju kunna vara. I mitt samtal fick jag bara tips om att försöka förmå plattleverantören att ge mig en senare version av Android.

 

Om du har möjlighet att hitta lite mer information om vilka krav på operativsystem Go-appen har är det kanske till glädje även för andra läsare. Jag ser i alla fall på Google Play att det har varit strul med appen. Just mitt märke av platta är omnämnd som problematisk. Så här skriver Canal Digital AS 2019-08-20: "Vi satser på en snarlig oppdatering, slik at det også vil fungere på din Lenovo Yoga. Hilsen Tomas". Hittills har man tyvärr inte lyckats lösa bristerna.

 

En annan medarbetare skriver: "Dessverre krever applikasjonen android 5.1 eller nyere."

 

Sammantaget finns det då uppgifter som tyder på att det skulle kunna vara just 7.1.1. som inte fungerar och att jag därför inte behöver spekulera i om er kundtjänstmedarbetare saknade engagemang när han hanterade mitt ärende. Det är bra i så fall.

 

Tack för att du hjälper till!

Hej

Lägsta version av android som fungerar till våran app är 4.4.2. Vad jag vet ska det endast vara version 7.1.1 som det är problem med. Jag tror inte att det saknades engagemang utan att det mer handlar om osäkerhet eftersom det inte är en fråga man får speciellt ofta. Jag ska följa upp så vi har uppdaterad information om versioner på kundservice.

Mvh

Niklas



#6847

Postad 24 October 2019 - 16:51

Leatherface
  • Leatherface
  • Mega-Guru

  • 7299 inlägg
  • 0

Den har redan bytt till vintertid ⛷☃️

 

Vet inte hur det fungerar på deras plattform men normalt brukar man använda sig av UTC/GMT tid för EPG data och därför anpassar sig och blir rätt oavsett vilken tidszon man befinner sig i. På sommaren innebär det UTC/GMT+2 och på vintern UTC/GMT+1 och justeras automatiskt efter den tidszon man ställt in.


Redigerat av Leatherface, 24 October 2019 - 16:53.


#6848

Postad 25 October 2019 - 19:40

Priskvark
  • Priskvark
  • Användare

  • 125 inlägg
  • 0

Hos Telia ingår HBO i det stora paketet utan kostnad, detta paket kostar 399kr 

Familjepaketet kostar 389kr så CD har förhandlat dåligt eller vill tjäna mer pengar...

 

 

Tack för en intressant iakttagelse lindo. Den fick mig att kolla på prissättningen för Canal Digitalkunder som funderar på HBO.

  • Om man har familjepaketet blir priset: 389+49=438 kr
  • Har man det mindre "Baspaketet Nöje" blir priset  349+99=448 kr Det ger en förlust av 120 kr/år.

Man bör alltså först uppgradera till Familjepaketet om man har Bas-Nöje (om man kan stå ut med sportkanalerna :P ).

 

Övriga s.k. "Baspaket" skall man dock inte uppgradera om man ser enbart till priset.



#6849

Postad 27 October 2019 - 19:05

BioBerra
  • BioBerra
  • Guru

  • 5774 inlägg
  • 0
Får bara stereoljud på SVTs kanaler, dessutom svajigt och burkigt ljud. Verkar ha blivit sedan sista uppdateringen?

#6850

Postad 28 October 2019 - 19:48

Kimla66
  • Kimla66
  • Wannabe

  • 16 inlägg
  • 0
Var kan man hitta mer info om vad HBO kommer att kosta och när får man tillgång till det?



3 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 3 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.