* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *
Sony Ericsson Xperia X10 256MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(162)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson MW600 Wireless In-ear
(Hörlurar)
|
5
|
(174)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini Pro 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
5
|
(103)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia X10 Mini 128MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(118)
|
Inga priser |
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon * (1092 inlägg)
|
3 år sedan |
Mw600 ersättare (3 inlägg)
|
10 år sedan |
SE MW600 (113 inlägg)
|
13 år sedan |
Sony Ericsson - Xperia mini & mini pro - 2nd gen (36 inlägg)
|
13 år sedan |
* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro * (2353 inlägg)
|
13 år sedan |
SE MW-600, tappar uppspelning var annan minut... (2 inlägg)
|
15 år sedan |
Paket för trådlöst överfört ljud i flera rum (4 inlägg)
|
15 år sedan |
Htc desire, htc legend' eller SE X10? (64 inlägg)
|
15 år sedan |
Smart Keyboard (1 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 12 May 2010 - 07:59
Postad 12 May 2010 - 08:03
vad använde du för att unbranda ?
Postad 12 May 2010 - 08:07
Skönt att det löste sig med headsetet!det var android som spöka... nu funkar headsetet finfint igen. Gjorde en reparation. visst allt återställdes, men har nog fankens aldrig varit med om en snabbare återställning. I princip bara ett par minuter så hade jag nummer och mail tillbaka igen... tror att mobilens btprofil för styrning ifrån headset fick fnatt när jag installerade 3cube, och de andra musikspelaren i jakt på eq funktion. alltså, jag gillr fankens denna mobil. :-)
Nu har jag bara ett problem kvar. får systemfel när jag försöker ladda ner albumomslag. varför?
Jag tror jag fått systemfel nån gång när jag försökt ladda albumomslag, men när jag provade lite senare så funkade det, så testa igen.
Postad 12 May 2010 - 08:15
Du har gjort exakt som det står ?
Du kan inte flasha om den till ursprungsskick ?
Googlat lite och har inte hittat nån direkt lösning..
Men läs igenom den där tråden och hittar du inget så ställ din fråga där så borde du kunna få bäst hjälp
Postad 12 May 2010 - 08:18
Det där med album covers är ju helt hopplöst. Begränsat till Wlan? Eh. Lever vi på nittiotalet eller? Och sen att den gnäller om att man måste ha strömsladden inkopplad om det är många covers. Jag blir så trött. Trodde Apple hade patent på att vara dryga.Skönt att det löste sig med headsetet!
Jag tror jag fått systemfel nån gång när jag försökt ladda albumomslag, men när jag provade lite senare så funkade det, så testa igen.
Postad 12 May 2010 - 08:31
Eller starta en ny tråd
Säg goodbye till 3 och andra brandade X10:or. How to unbrand Xperia x10!!
http://www.swedroid....read.php?t=9312
Sen har du ju tråden där du hittade instruktioner ifrån...
Sony Ericsson X10 debranding tutorial
http://www.esato.com...hp?topic=195467
Fråga i den tråden eller skicka ett PM och fråga snällt om Lollylost100 kan hjälpa dig som startade den tråden .
http://www.esato.com...hp?topic=195467
Redigerat av moparman, 12 May 2010 - 08:32.
Postad 12 May 2010 - 08:56
Jag tycker det funkar bra med omslagen överlag faktiskt.Det där med album covers är ju helt hopplöst. Begränsat till Wlan? Eh. Lever vi på nittiotalet eller? Och sen att den gnäller om att man måste ha strömsladden inkopplad om det är många covers. Jag blir så trött. Trodde Apple hade patent på att vara dryga.
Postad 12 May 2010 - 09:23
Hur blev det fel ? missade du nått steg ?
Inte hittat nån med samma fel än
Postad 12 May 2010 - 09:43
Bättre säkerhetsavdelning på SE kanske?Kan postat tidigare men:
http://twitter.com/P...tus/13795201011
Postad 12 May 2010 - 13:26
Tack för hjälpen, men vilken tråd?
Det var jag som startade den där tråden i Swedroid "Säg goodbye till 3 och andra brandade X10:or. How to unbrand Xperia x10!!"
Men asså. Jag råkade ut för samma sak idag, jag fel flashade den. i början funkade inget men testa det här:
Stäng av mobilen, dra av batteriet.
Avinstallera Sony Ericsson Update Service. Och ta även bort mappen i Program Files som heter Sony Ericsson...
Sedan installerar du om SEUS (Sony Ericsson Update Service) och följer den steg för steg tills du kommer till "tryck back knappen för att uppdatera"
Gör som det står, förhoppningsvis kommer den säga att du har redan senaste versionen av mjukvaran.
Då väljer du repair.
Då borde den flasha om sig igen...
det kan ju vara så att du har råkat flasha en "Xperia X10a" ROM istället för en "Xperia X10i"... hoppas verkligen inte du har gjort det för jag vet inte riktigt hur man "revertar" till x10i igen...
X10i = International, har SIM KORT!
X10a= American/Asian, Har inte SIM KORT...
Finns en tråd i esato.com som förklarar hur du går från x10i till x10a om man har flashat fel men du har kanske gjort tvärtom...
Postad 12 May 2010 - 15:12
Har inte simkort...? Va? ._. Det enda som ska skilja är att a och i kör på olika 3G-frekvenser?X10i = International, har SIM KORT!
X10a= American/Asian, Har inte SIM KORT...
Postad 12 May 2010 - 15:25
Har inte simkort...? Va? ._. Det enda som ska skilja är att a och i kör på olika 3G-frekvenser?
O_O???
Hade för mig att det handlade om CDMA modeller eller nått . lr? woot...
I vilket fall som helst så är det inte bra o flasha med fel modell firmware
Postad 12 May 2010 - 15:50
Postad 12 May 2010 - 16:10
vad ska jag tänka på å göra till nästa gång jag sätter på en ny plastskydd,rengöra skärmen först?med vad i så fall..m.m
Postad 12 May 2010 - 16:26
Postad 12 May 2010 - 16:32
Tror ju att du hade kunnat fixa det själv om du läst på lite
Postad 12 May 2010 - 16:58
Postad 12 May 2010 - 17:06
Skönt att det löste sig med headsetet!
Ja det var skönt. Tyvärr fick jag tillbaka problemet under dagen. Funderade som fankens på vad det var för fel. Testade spotify, då funkade setet, men inte med mediaspelaren timescape. Fundera mera, och plötsligt slog det mig. Kan svaret vara så enkelt? Testade å logga ur spotify, då funkar headset igen tillsamman med inbyggda mediaspelaren- Duh tänkte jag då. Sjålvklart tog spotify över den profilen.... hihi
Däremot kvarstår problemet med hämtning av album omslag.
Postad 12 May 2010 - 17:06
var kan man betsälla skyddspast..vill hellst inte skänga ut typ 200 kronor..finns det billigare nånstans?..jag satt på den dära som följde med...har redan lossnat i hörnet..fick nog aldrig på den riktigt från början...
vad ska jag tänka på å göra till nästa gång jag sätter på en ny plastskydd,rengöra skärmen först?med vad i så fall..m.m
Testa skalshop.se de har jag köpt av flera gånger och det har alltid funkat toppen. De har både dyra och billiga skydd men jag har alltid kört den billiga varianten. 2 för 99 kr typ.
Sen är det som du säger, ha så dammfritt som möjligt runtomkring dig, torka displayen med en sån där starfibertrasa man putsar glas med och tvätta händerna innan så har man iaf gjort vad man kan.
Postad 12 May 2010 - 19:32
Någon som vet var jag kan hitta en mobilstrap/rem till min X10:a som inte är brandad med "Telia", "Comviq" o dyl.?
Jag vill ha ett som helst är svart/grått/vitt eller silver och som är smalt och runt (alltså inte sådant med en bredd på ca 0,5 till 1 cm, som så många andra). Helst inte av metall heller. En sober och anonym mobilstrap.
Många krav :-)
Tacksam för svar!
/M
Postad 12 May 2010 - 20:21
Jag kör Taskkiller och lägger sedan mobilen åt sidan. Efter en halvtimme plockar jag upp den igen och då har prog. startat sig själva? T.ex meddelanden, butiken m.m.. Varför?
Och det här med equalizer- varför har ingen lyckats fixa en sådan när det verkar gå att ordna alla andra möjliga och omöjliga saker?
Postad 12 May 2010 - 20:52
Postad 12 May 2010 - 21:27
brandad x10 till telenor gick iafall idag via ericssons hemsida och programvara att uppdatera till 0.16. Högre ljud och inga ekon yet
Jo, men det är .21 som är problemet.
Postad 13 May 2010 - 05:38
Finns bra på Tradera,köpte av en som heter LCDskydd. Heter Membrane funkar kanon.var kan man betsälla skyddspast..vill hellst inte skänga ut typ 200 kronor..finns det billigare nånstans?..jag satt på den dära som följde med...har redan lossnat i hörnet..fick nog aldrig på den riktigt från början...
Postad 13 May 2010 - 06:23
Som har buggen i skärmen då skärmen aldrig uppfattar slides? Tror inte ens den uppfattar ett enda tryck. Måste starta om telefonen.
Laddade mobilen till max, stängde av wifi och rebootade den ca vid kl 2. Så den har legat stand by i 5 timmar. Från max till 98%, kanske jag som inbillar mig eller så är wifi-rebooten skitbra. Kör fortfarande .16
Postad 13 May 2010 - 07:18
Man blev typ döv av X10ans ljudinspelning tyckte jag. Kan hända att han inte skyddar mikrofonen direkt. Men samtidigt tyckte jag att X10an hade mycket finare färger. Men wtf, hade de personer som köpte alla fordon exakt så de ville eller hur lyckades dem med detJämförelse mellan X10 och Desire när det gäller videokameran:
http://youtube.com/watch?v=BYnTR-BGNHU
Postad 13 May 2010 - 11:17
Man blev typ döv av X10ans ljudinspelning tyckte jag. Kan hända att han inte skyddar mikrofonen direkt. Men samtidigt tyckte jag att X10an hade mycket finare färger. Men wtf, hade de personer som köpte alla fordon exakt så de ville eller hur lyckades dem med det
Tror han höll en mobil i varje hand...
Postad 13 May 2010 - 11:58
Jämförelse mellan X10 och Desire när det gäller videokameran:
http://youtube.com/watch?v=BYnTR-BGNHU
Klart bättre färger/klarare bild i X10:an! Va glad jag blir att jag äger en... ;-)
/M
Postad 13 May 2010 - 12:31
Hahaha, dohTror han höll en mobil i varje hand...
Hur fan jag nu inte tänkte på det.
Postad 13 May 2010 - 13:02
Hahaha, doh
![]()
Nop, fake så det skriker om det. Spana in skuggan på marken när han går
Postad 13 May 2010 - 13:03
Hahaha, doh
![]()
Man kan ju inte tänka på alt... hihi. Men helt klart tar x10 bra film. Å snart får vi även HD-inspelning. :-)
Men fortfarande problem med att ladda ber albumomslag till min baby... hihi. Finns det något annat sätt att få albumsomslag tro?
Postad 13 May 2010 - 13:16
För att?Nop, fake så det skriker om det. Spana in skuggan på marken när han går
Det ser ut som han håller en telefon, eller vad?
Kollar man på slutet när det är splitscreen så ser man ju inte filmen rör sig likadant om man jämför mellan högra och vänstra...
Eller vad missar jag?
Tycker resultatet påminner om Swedroids testfilmer.
Redigerat av mrNoodles, 13 May 2010 - 13:26.
Postad 13 May 2010 - 13:28
För att?
Det ser ut som han håller en telefon, eller vad?
Kollar man på slutet när det är split screen så ser man ju inte filmen rör sig likadant om man jämför mellan högra och vänstra...
Eller vad missar jag?
Håller med dig där Noodles. Bussen kör t ex in i desiren kamerabild och fortsätter ut på x10;ans. Och filmerna är inte exakt lika lika.... annars skulle de vara synkade helt, vilket de inte är.
Postad 13 May 2010 - 16:34
Postad 13 May 2010 - 17:06
Herregud vadå, du menar att dom beskurit filmen i den högra bilden så att den inte rör sig på samma sätt i den vänstra..?Men herregud, titta noga på skuggan i marken. Pausa där så ser ni EN hand med EN telefon i handen. FAKE FAKE FAKE
Eller herregud vad?
Hur ställer du dig till Swedroids testfilmer?
Som enligt mig visar samma resultat.
Postad 13 May 2010 - 17:11
Men herregud, titta noga på skuggan i marken. Pausa där så ser ni EN hand med EN telefon i handen. FAKE FAKE FAKE
Nu är det så att skuggan syns två gånger i Desire filmen, första gången så står han aningen snett vilket mycket väl skulle kunna dölja hans ena hand och mobil från att synas i skuggan. Andra gången man ser skuggan så ser du hur den skuggade linjen mellan nacke och huvud är helt rak, gissningsvis en underarm. Jag tycker det ser ut som om han håller två händer höjda och ungefär framför ansiktet i den skuggan.
[attachment=89843:Skugga.png
EDIT: Även första gången man ser hans skugga så ser man att linjen mellan nacke och huvud är rak, helt klart hans underarm som syns.
Bifogad fil(er)
Redigerat av Smith, 13 May 2010 - 17:13.
Postad 13 May 2010 - 20:00
Redigerat av dragontrumpetare, 13 May 2010 - 20:00.
Postad 13 May 2010 - 20:06
Postad 13 May 2010 - 20:14
Postad 13 May 2010 - 21:08
körde ni någon factory reset efter uppdateringen?
ska bli intressant att se vad som ändrats och förbättrats... men väntar ivrigt på den stora uppdateringen för att nästan dubbla batteritiden enligt vad man läst innan..
Postad 13 May 2010 - 21:43
Ingen återställning här, bara uppdaterat, utan rensning. :-)jag har uppdaterat nu från .16 till .21
körde ni någon factory reset efter uppdateringen?
ska bli intressant att se vad som ändrats och förbättrats... men väntar ivrigt på den stora uppdateringen för att nästan dubbla batteritiden enligt vad man läst innan..
Postad 13 May 2010 - 21:44
Postad 13 May 2010 - 21:49
http://www.youtube.c...h?v=i1N790YKTK0
Jag ber om ursäkt för min sons beteende
Postad 13 May 2010 - 21:56
Ingen återställning här, bara uppdaterat, utan rensning. :-)
Okej.. vad har du märkt av för förändringar och förbättringar hittils?
Filmade lite i förrgår, inga inställningar gjorda utan straight out of the box:
gud vad gulligt..
Postad 13 May 2010 - 21:59
Filmade lite i förrgår, inga inställningar gjorda utan straight out of the box:
Riktigt riktigt bra kvalite på bilden. Lite synd bara på ljudet, mycket brus
Postad 13 May 2010 - 22:31
Redigerat av Unregisteredd3b8e1f9, 13 May 2010 - 22:44.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
* Officiell Tråd - Köpråd mobiltelefon *
1 bild
9 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?