Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X10 *

9082 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 14 May 2010 - 06:32

tanion
  • tanion
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Har någon av er haft problemet att skärmen helt slutat svara. Det har hänt mig några gånger de senaste dagarna när jag ska synka "offline playlist" med Spotify. Det som händer är att skärmen helt enkelt blir svart och slutar svara på "tryck". Att telefonen är igång ser genom att t.ex. trycka på on/off knappen och då reagerar den som vanligt, dvs. dioderna vid knapparna nertill börjar lysa och telefonen väntar på att jag ska "låsa upp" den; samt att alarmet fungerar som vanligt.

Enda sättet att starta upp den är att plocka ut batteriet. :o

Postad 14 May 2010 - 09:16

Unregistered2db81962
  • Unregistered2db81962
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Tjena. Vart hamnar all musik, bilder när man har tagit emot via bluetooh?

Postad 14 May 2010 - 09:58

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Har någon av er haft problemet att skärmen helt slutat svara. Det har hänt mig några gånger de senaste dagarna när jag ska synka "offline playlist" med Spotify. Det som händer är att skärmen helt enkelt blir svart och slutar svara på "tryck". Att telefonen är igång ser genom att t.ex. trycka på on/off knappen och då reagerar den som vanligt, dvs. dioderna vid knapparna nertill börjar lysa och telefonen väntar på att jag ska "låsa upp" den; samt att alarmet fungerar som vanligt.

Enda sättet att starta upp den är att plocka ut batteriet. :o

Det här känns som ett konstigt sammanträffande. I natt var första natten jag inte la mobilen på laddning, batteriet låg på 90% och jag skulle inte ställa klockan. När jag vaknade så var mobilen precis som du beskrev din. Tryckte jag på on/off knappen så lyste dioderna nere vid Home knappen. Satte jag i laddaren så började status lampan lysa gult. I övrigt så var skärmen svart och reagerade inte på beröring.

Tog ut.batteriet och nu är allt kalas igen. Min mobil är obrandad och kör .21. Det här har aldrig hänt förut.

EDIT: Någon som har tips på en bra webläsare? Är oerhört förtjust i hur den inbyggda anpassar text för att passa perfekt i skärmen men skulle vilja ha "one finger zoom". I övrigt så känns webläsaren klumpig, kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.

Redigerat av Smith, 14 May 2010 - 10:29.

Postad 14 May 2010 - 10:48

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Jämförelse mellan X10 och Desire när det gäller videokameran:
http://youtube.com/watch?v=BYnTR-BGNHU

Fruktansvärt irriterande att han inte lärt sig att man filmar med telefonen i liggande läge!

Postad 14 May 2010 - 11:21

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Okej.. vad har du märkt av för förändringar och förbättringar hittils?

TS upplever jag som snabbare, allt från start till att det flyter bättre när man scrollar, till det att man klickar upp en ruta och vill läsa ett mail
MS flyter på lite bättre det med, tex när man scrollar mellan bilder.
Hemskärmsbyte/appdrawer flyter på bättre och rör sig mjukare och med mindre fördröjning.
Färgerna verkar blivit klarare/skarpare enligt andra, om man tex jämför programikonerna.
Passningstiden känns som den blivit bättre (inte dubblad, men förbättrad).

Postad 14 May 2010 - 12:53

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Jag har en bra fråga. Igår kväll så fick jag hela tiden tvinga acure (nån start aktivitet) och sedan en andra aktivitet som jag inte minns vad den hette men det slutade i princip med att hela skärmen var tom och man inte kunde göra något, blev reboota och reboota...
Så är det någon som känner igen detta? Har .16

Redigerat av mornn, 14 May 2010 - 12:54.

Postad 14 May 2010 - 12:58

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Tjena. Vart hamnar all musik, bilder när man har tagit emot via bluetooh?

I katalogen som heter bluetooth på sd kortet.

Postad 14 May 2010 - 13:14

Unregistered2db81962
  • Unregistered2db81962
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Hittar inte någon som mapp eller så är det bara jag som har en skruv lös :o

Redigerat av Unregistered2db81962, 14 May 2010 - 13:18.

Postad 14 May 2010 - 13:31

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

I katalogen som heter bluetooth på sd kortet.

När jag har skickat saker från min dator har de alltid hamnat i bluetooth men när jag fick en fil från polarens dator lade den sig rakt på kortet, dvs /sdcard/

Postad 14 May 2010 - 14:40

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Testa skalshop.se de har jag köpt av flera gånger och det har alltid funkat toppen. De har både dyra och billiga skydd men jag har alltid kört den billiga varianten. 2 för 99 kr typ.

Sen är det som du säger, ha så dammfritt som möjligt runtomkring dig, torka displayen med en sån där starfibertrasa man putsar glas med och tvätta händerna innan så har man iaf gjort vad man kan.

tror ni man kan rengöra displayen med "flat screen cleaner" som man köper för att rengöra plasmaskärmar?
då får man ju ochså med en fin trsa,typ sån man har till glasögon...

sitter den dära plasten på bra(2 för 99)..efter hur länge måste man byta den?

Postad 14 May 2010 - 17:47

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
1. Ingen aning ang screen cleanern. Det följer med en liten putsduk med skärmskyddet men det verkar tämligen värdelöst och lite för hårt. En "starfiber" trasa är helt outstanding för att torka telefonen. Du hittar såna för glasputs på närmsta storköp för typ en 10-20 kr förmodligen. Det kanske är en sån duk du har där annars måste du ju ändå skaffa dig en sån för man "måste" ju torka ren en touchlur lite då och då.

2. Det sitter inte hårt alls i början iaf så man kan justera lite vid monteringen. Hur länge det håller beror ju på hur du repar den :o

Postad 14 May 2010 - 17:55

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

1. Ingen aning ang screen cleanern. Det följer med en liten putsduk med skärmskyddet men det verkar tämligen värdelöst och lite för hårt. En "starfiber" trasa är helt outstanding för att torka telefonen. Du hittar såna för glasputs på närmsta storköp för typ en 10-20 kr förmodligen. Det kanske är en sån duk du har där annars måste du ju ändå skaffa dig en sån för man "måste" ju torka ren en touchlur lite då och då.

2. Det sitter inte hårt alls i början iaf så man kan justera lite vid monteringen. Hur länge det håller beror ju på hur du repar den :D

jag tänkte mer på om den lossnar från hörn å sånt..

borde nog ha rengjort min bättre från damm å sånt innan jag sate på det som ingick..det satt löst i ena hörnet redan från början..

Postad 14 May 2010 - 18:55

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0

jag tänkte mer på om den lossnar från hörn å sånt..

borde nog ha rengjort min bättre från damm å sånt innan jag sate på det som ingick..det satt löst i ena hörnet redan från början..

Knepet är att först torka rent ordentligt och sedan sätta dit det ganska snabbt för att damm inte ska hinna komma under och utan att fingra på undersidan av skyddet eftersom det blir fettfläckar då. Jag sätter dit mina som är av originaltyp med långsidan först vilket funkar bra.

Redigerat av jlarsson1978, 14 May 2010 - 18:56.

Postad 14 May 2010 - 19:47

Gösse
  • Gösse
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Själv har jag glasögon och brukar göra rent både datorskärm och mobilen med våta engångspappersdukar som är till för glasögonen. Köper man hos optikern. Funkar kanon!

Postad 14 May 2010 - 20:31

jlarsson1978
  • jlarsson1978
  • Användare

• 167 inlägg
  • 0
Har tidigare diskuterat läderfodral här i tråden och har nu köpt ett till slut. Blev ett flip case och fuskläder istället för riktigt läder, men å andra sidan var det grymt billigt(!) och riktigt snyggt:

http://www.amazon.co...ref=oss_product

Kostade endast 113 spänn inklusive ett extra skärmskydd (liknande originalskyddet) och porto från Storbritannien. Kom i brevlådan efter fyra arbetsdagar. Telefonen sitter klockrent i och fodralet ser snyggt ut, så jag är kanonnöjd.

Redigerat av jlarsson1978, 14 May 2010 - 20:34.

Postad 15 May 2010 - 08:12

BigR
  • BigR
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Finns det någon nödladdare som tar max ett eller två AA-batterier passande till X10?

Postad 15 May 2010 - 08:40

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Har tidigare diskuterat läderfodral här i tråden och har nu köpt ett till slut. Blev ett flip case och fuskläder istället för riktigt läder, men å andra sidan var det grymt billigt(!) och riktigt snyggt:

Kostade endast 113 spänn inklusive ett extra skärmskydd (liknande originalskyddet) och porto från Storbritannien. Kom i brevlådan efter fyra arbetsdagar. Telefonen sitter klockrent i och fodralet ser snyggt ut, så jag är kanonnöjd.

tack för denna länken..

beställde själv ett 6 pack skydd..5.99 pund ..ca:65 kr..med frakt..

http://www.amazon.co.../ref=pd_cp_ce_1

köpte en sån här ochså

ca..76 kr med frakt

Redigerat av Unregistered8244c3d5, 15 May 2010 - 08:49.

Postad 15 May 2010 - 19:33

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

köpte en sån här ochså

ca..76 kr med frakt

Och jag köpte en tigger-strumpa på clasohlson även fast jag tänkte köra väsklöst och tipsat andra om bebisstrumpr...
http://www.clasohlso...px?id=143387807

39:- var såpass billigt även om jag kommer att byta så snart jag hittat något jag verkligen vill ha...

Postad 16 May 2010 - 18:29

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Har inte så mycket med just X10 att göra, utan mera ett nummer som jag fick till mobilen nyligen. Någon som känner igen detta nummer +491771787777. Vad är det för nummer, och varför fick jag ett SMS ifrån utlandet med konstig text i. Någon som har en aning.

Postad 16 May 2010 - 18:55

masken88
  • masken88
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Hmm.. Jag kör med Telenors turbosurf och det har funkat på mina andra mobiler men nu får jag endast upp "3G" uppe i högra hörnet av displayen. Ska det inte stå "H" när det är HSPA?

Har försökt hitta någon sida med de olika displayikonerna för X10 men har inte hittat något. Och den lilla instruktionsboken är ju inte speciellt bra

Postad 16 May 2010 - 19:14

Unregistered8244c3d5
  • Unregistered8244c3d5
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Har inte så mycket med just X10 att göra, utan mera ett nummer som jag fick till mobilen nyligen. Någon som känner igen detta nummer +491771787777. Vad är det för nummer, och varför fick jag ett SMS ifrån utlandet med konstig text i. Någon som har en aning.

googlade på detta nr...

fanns en massa ryska å kinesiska? länkar..

svara inte,verkar va nått lurt..

Postad 16 May 2010 - 19:33

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

googlade på detta nr...

fanns en massa ryska å kinesiska? länkar..

svara inte,verkar va nått lurt..

Precis.... Inte så lätt att förstå vad Googles översättningsfunktion säger helller eftersom allt blir så fel. men alla nämner NOKIA. Är det ett nummer knutet till NOKIA eller? Det är tyskt också vad jag förstått.

Postad 16 May 2010 - 19:46

Unregisteredf89c404c
  • Unregisteredf89c404c
  • Lärjunge

• 254 inlägg
  • 0

Hmm.. Jag kör med Telenors turbosurf och det har funkat på mina andra mobiler men nu får jag endast upp "3G" uppe i högra hörnet av displayen. Ska det inte stå "H" när det är HSPA?

Har försökt hitta någon sida med de olika displayikonerna för X10 men har inte hittat något. Och den lilla instruktionsboken är ju inte speciellt bra

testa hastigheten med speedtest.net-appen så ser du ju vad du har för hastighet...om det syns skillnad på hspa/3G vet jag tyvärr icke.

Postad 16 May 2010 - 20:02

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Syns ingen skillnad på det. Jag kör också turbo3g via telenor och har bara 3g-symbolen. Testa speedtest som tidigare nämndes och se vad du har. Du måste dock ha gjort en egen APN-punkt med telenors turbo-3g APN internet.telenor.se istället för services.

Vad du också måste göra är att längst ner i den inställningen på telefonen, under APN-typ lägga till: default,supl
Gör du inte det funkar inte MMS efter att du kört igång med den APN.

APN-inställningarna hittar du under:
Trådlösa styrenheter/mobila nätverk/Åtkomstpunktnamn

//Joel

Postad 16 May 2010 - 20:21

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0
Ser ut som X10 blivit rootad.

http://forum.xda-dev...ad.php?t=681886

Postad 16 May 2010 - 20:22

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

ROOTED boot.sin has been created and flashed with setool

WE HAVE ROOT!!!!!!!!!!!!!!

Postad 16 May 2010 - 20:25

masken88
  • masken88
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

testa hastigheten med speedtest.net-appen så ser du ju vad du har för hastighet...om det syns skillnad på hspa/3G vet jag tyvärr icke.

Syns ingen skillnad på det. Jag kör också turbo3g via telenor och har bara 3g-symbolen. Testa speedtest som tidigare nämndes och se vad du har. Du måste dock ha gjort en egen APN-punkt med telenors turbo-3g APN internet.telenor.se istället för services.

Vad du också måste göra är att längst ner i den inställningen på telefonen, under APN-typ lägga till: default,supl
Gör du inte det funkar inte MMS efter att du kört igång med den APN.

APN-inställningarna hittar du under:
Trådlösa styrenheter/mobila nätverk/Åtkomstpunktnamn

//Joel

Tack för tipsen, mycket schysst!

Testade först och fick rätt usla resultat. Sen gjorde jag som joel80 sa och fick bättre!
Sitter inomhus och fick ca. 2mbit ner och 1.8mbit upp. Är det ok?

Fast jag har lite problem med att internet bara självdör rätt ofta. Kvittar om jag uppdaterar och trycker på andra länkar. Det enda som verkar funka är att stänga ner internet och sen försöka igen. Jäkligt enerverande!

Men, men. Tack igen killar!

Redigerat av masken88, 16 May 2010 - 20:28.

Postad 16 May 2010 - 21:20

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Ser ut som X10 blivit rootad.

http://forum.xda-dev...ad.php?t=681886

Fast än så länge inte för gemene man.. man verkar behöva utverckingsverktyg inkusive dongel och sånt för att kunna flasha den.

Så vi får vänta lite till på ett enklare sätt att Flasha.. och förhoppningsvis en enkel steg för steg-guide så att en android-amatör som jag själv klarar av det. ;)

Postad 17 May 2010 - 06:56

Gucci
  • Gucci
  • Forumräv

• 603 inlägg
  • 0
yup. En SETool3 behövs och den kostar runt 700kr :/
Sen e jag lite osäker på om man behöver en goldcard eller bara dongeln...

Postad 17 May 2010 - 11:36

K1M
  • K1M
  • Lärjunge

• 298 inlägg
  • 0

Tack för det. Oj vad jag har försökt att få ingång MMS på internet...... inte ens supporten visste.

Postad 17 May 2010 - 14:01

Smith
  • Smith
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
En detalj jag undrat över, när man installerar program från butiken så kommer det upp en lång lista över "rättigheter" det programmet kommer få. Ibland känns det som om väldigt enkla program har oproportionerligt många rättigheter till vad just det programmet är till för. Är detta något jag över huvud taget bör tänka på? Eller bara tuta och köra?

Postad 17 May 2010 - 18:48

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0
Jag har tagit närmare 100 bilder med min X10 och de flesta blir suddiga, jag har lekt med alla inställningar som finns men inget verkar hjälpa, just nu kör jag med mulitifocus, bildstabilisator på och motivet är satt på auto, har sett flera exempelbilder på foton tagna med X10 och de är bättre än mina.

Se gärna bilderna, samtliga är tagna med autoinställningar.

Bifogad fil  DSC_0020.jpg   2.21MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC_0061.jpg   2.6MB   0 Antal nerladdningar

Bifogad fil  DSC_0054.jpg   2.53MB   0 Antal nerladdningar

Vad har ni andra för inställningar, blir era bilder lika suddiga?

Tittar man på bilderna som folk har tagit med X10 i exempelvist Swedroids forum så känns det som om jag har en annan telefon :)

http://www.swedroid....ead.php?t=11258

Postad 17 May 2010 - 19:48

karvanchian
  • karvanchian
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Hej!
Jag undrar om någon kan hjälp mig, jag undrar hur man uppdaterar sony ericsson xperia x10? är det några speciella program man ska ladda ner? Hur gör man, eller finns det ens nya uppdateringar?

Hej!
Jag undrar om någon kan hjälp mig, jag undrar hur man uppdaterar sony ericsson xperia x10? är det några speciella program man ska ladda ner? Hur gör man, eller finns det ens nya uppdateringar?

Postad 17 May 2010 - 19:50

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Hej!

Du kan antingen göra det med PC Companion (finns på minneskortet på telefonen och fråga om installation ska komma när du ansluter/monterar telefonen med USBsladden).
Eller så laddar du ner SEUS (SE UpdateService).
Med den senare så får man en fråga om man vill uppdatera eller updatera och rensa, är osäker om man får det med PC Comp.
Har du en operatörsbrandad telefon finns nog ingen uppdatering, annars borde du kunna hitta 2st (0.16 och 0.21).

Postad 17 May 2010 - 19:57

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Danhill: Ser ju inget vidare ut dom och det ser ju ut som att du har lite fokusproblem. Själv kör jag auto med "enkelt" autofocus i mitten och utan bildstabilisator oftast. ( Det är jag som är Pitzon där och gjort den tråden )

Aldrig fått så suddiga bilder i bra ljus ute och är sjukt nöjd med kameran.

Redigerat av Micke prylgalen, 17 May 2010 - 19:59.

Postad 17 May 2010 - 20:09

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0
Råkade ut för en komisk sak idag... tyckter jag faktiskt. Tror att min batteriindikator crashade i min X10, för den visade fullt batteri hela dagen.... ifrån morgon runt 5 till runt18:30. VIlket jag var förvånad över. Det visade sig självklart vara fel, eftersom plötsligt slocka mobilen och en röd lampa blinka när jag försökte starta den igen. Jag har använt mobben mycket.... lyssnar på musik, så även om den slocknade, så var det ju bra. Däremot undrar jag hur lång tid det tar för batteriet att bli tillräckligt full, för att orka starta upp mobilen igen? Har satt den på laddaren en ca 10-15 minuter nu, och den blinckar ännu rött...

Redigerat av dragontrumpetare, 17 May 2010 - 20:11.

Postad 17 May 2010 - 20:16

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0

Råkade ut för en komisk sak idag... tyckter jag faktiskt. Tror att min batteriindikator crashade i min X10, för den visade fullt batteri hela dagen.... ifrån morgon runt 5 till runt18:30. VIlket jag var förvånad över. Det visade sig självklart vara fel, eftersom plötsligt slocka mobilen och en röd lampa blinka när jag försökte starta den igen. Jag har använt mobben mycket.... lyssnar på musik, så även om den slocknade, så var det ju bra. Däremot undrar jag hur lång tid det tar för batteriet att bli tillräckligt full, för att orka starta upp mobilen igen? Har satt den på laddaren en ca 10-15 minuter nu, och den blinckar ännu rött...

Är det bara min som verkar ha en tendens att själv starta upp sig (när han känner sig redo?) typ direkt om jag laddar den avstängd.

Postad 17 May 2010 - 20:21

karvanchian
  • karvanchian
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Du kan antingen göra det med PC Companion (finns på minneskortet på telefonen och fråga om installation ska komma när du ansluter/monterar telefonen med USBsladden).
Eller så laddar du ner SEUS (SE UpdateService).
Med den senare så får man en fråga om man vill uppdatera eller updatera och rensa, är osäker om man får det med PC Comp.
Har du en operatörsbrandad telefon finns nog ingen uppdatering, annars borde du kunna hitta 2st (0.16 och 0.21).

känner mig lite lost, men på min lurar så fungerar det inte.. jag följer alla anvisningar (stäng av mobilen, ta ut batteriet, start mobilen, koppla in usb, sedan tryck och håll in tillbaka knappen) men det händer inget på min telefon, delvis att den inte regerar inte. så jag kan inte fortsätta med uppdateringen..

Postad 17 May 2010 - 20:23

Unregistered1193
  • Unregistered1193
  • Forumräv

• 727 inlägg
  • 0

Jag har tagit närmare 100 bilder med min X10 och de flesta blir suddiga, jag har lekt med alla inställningar som finns men inget verkar hjälpa, just nu kör jag med mulitifocus, bildstabilisator på och motivet är satt på auto, har sett flera exempelbilder på foton tagna med X10 och de är bättre än mina.

Se gärna bilderna, samtliga är tagna med autoinställningar.

Vad har ni andra för inställningar, blir era bilder lika suddiga?

Tittar man på bilderna som folk har tagit med X10 i exempelvist Swedroids forum så känns det som om jag har en annan telefon :)

http://www.swedroid....ead.php?t=11258

Testat att aktivera bildstabilisatorn? Det gjorde susen på min X10

Edit: Amen jag e ju totalt hjärndöd!!! Läste ditt inlägg något snabbt...

Redigerat av Unregistered1193, 17 May 2010 - 20:24.

Postad 17 May 2010 - 20:23

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Är det bara min som verkar ha en tendens att själv starta upp sig (när han känner sig redo?) typ direkt om jag laddar den avstängd.

Det funkar så, att den hoppar igång när du sätter i laddsladd - lika för alla.

Postad 17 May 2010 - 20:24

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0

Danhill: Ser ju inget vidare ut dom och det ser ju ut som att du har lite fokusproblem. Själv kör jag auto med "enkelt" autofocus i mitten och utan bildstabilisator oftast. ( Det är jag som är Pitzon där och gjort den tråden )

Aldrig fått så suddiga bilder i bra ljus ute och är sjukt nöjd med kameran.

Jag blir inte klok på det, ska testa igen imorgon och se om jag kan få mindre suddiga bilder, du kör alltså auto på motivet och enkel autofocus, ska pröva det + de andra inställningarna.

Tack för tipset.

Postad 17 May 2010 - 20:25

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Den borde starta snabbare än 10-15min, dock kan den blinka rött medans man laddar.
Kollade du så att den inte var igång, men med släckt skärm som väntade på pinkod mm?

Postad 17 May 2010 - 20:25

Danhill
  • Danhill
  • Beroende

• 1326 inlägg
  • 0

Testat att aktivera bildstabilisatorn? Det gjorde susen på min X10

Edit: Amen jag e ju totalt hjärndöd!!! Läste ditt inlägg något snabbt...

Ingen fara :)

Postad 17 May 2010 - 20:27

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Jag blir inte klok på det, ska testa igen imorgon och se om jag kan få mindre suddiga bilder, du kör alltså auto på motivet och enkel autofocus, ska pröva det + de andra inställningarna.

Tack för tipset.

Dubbelkolla så det inte är nå kladd på linsen? :)
Kan ställa till fokusen.

känner mig lite lost, men på min lurar så fungerar det inte.. jag följer alla anvisningar (stäng av mobilen, ta ut batteriet, start mobilen, koppla in usb, sedan tryck och håll in tillbaka knappen) men det händer inget på min telefon, delvis att den inte regerar inte. så jag kan inte fortsätta med uppdateringen..

Om jag minns rätt ska du inte starta mobilen, utan den hoppar igång när du ansluter USBn?
Eller..?

Postad 17 May 2010 - 20:31

dragontrumpetare
  • dragontrumpetare
  • Användare

• 177 inlägg
  • 0

Den borde starta snabbare än 10-15min, dock kan den blinka rött medans man laddar.
Kollade du så att den inte var igång, men med släckt skärm som väntade på pinkod mm?

Den ville inte gå igång alls när jag försökte.... Jag vet att om batteriet på något sätt lyckas ladda ut helt, så måste den fixa det först... Men nu lyser mobilen grönt igen.... :-) Så det verka vara ok.... vart lite orolig .... :-) En röd blinkande lampa kan ju aldrig vara bra tänkte ja... he he

Postad 17 May 2010 - 20:34

ormetkruper
  • ormetkruper
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Vet inte om du tänkt på det men när du stoppar in usbsladden i telefonen så ska du hålla inne tillbakaknappen INNAN du stoppar in sladden. Sedan fortsätta hålla den inne till programmet säger att du kan släppa den.

Använder du SE updateservice så ska du INTE starta upp telefonen efter du tagit ut batteriet!

Starta SEUS
Stäng av mobilen
ta ut batteriet i minst 5 sekunder
sätt i batteriet
sätt i usbsladden i datorn
håll inne tilbakaknappen på telefonen hela tiden
sätt i sladden i telefonen med tillbakaknappen intryckt
släpp tilbakaknappen när programmet säger åt dig att göra det.

(Använder du PC Companion vet jag inte då jag inte fått det att fungera. Stoppar nedladdningen vid 99 % hela tiden)

Postad 17 May 2010 - 20:43

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

En detalj jag undrat över, när man installerar program från butiken så kommer det upp en lång lista över "rättigheter" det programmet kommer få. Ibland känns det som om väldigt enkla program har oproportionerligt många rättigheter till vad just det programmet är till för. Är detta något jag över huvud taget bör tänka på? Eller bara tuta och köra?

Jo jag reagerade med först då det känns som man går med på att sälja sin själ till dj...... bara för man vill installera någon enkel app. Men jag tutar o kör som flera tusen andra också gör :)

Postad 17 May 2010 - 21:19

joel80
  • joel80
  • Lärjunge

• 275 inlägg
  • 0

Tack för det. Oj vad jag har försökt att få ingång MMS på internet...... inte ens supporten visste.

Man måste ha tur och hitta en av de på tekniskt support som vet vad dom gör! :)

Du skriver att du starta mobilen efter att du tagit ur batteriet.. om du följer anvisningarna du får ska du INTE starta den innan du sätter i USB-sladden. Och som tidigare sagts, hålla in tillbaka-knappen SAMTIDIGT som du sätter i sladden och ett litet tag till, tills du ber ombedd att släppa den.

/Joel

edit: Såg att ormetkruper hade hunnit före. ;)

Redigerat av joel80, 17 May 2010 - 21:21.

Postad 17 May 2010 - 21:22

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Man måste ha tur och hitta en av de på tekniskt support som vet vad dom gör! :)

Du skriver att du starta mobilen efter att du tagit ur batteriet.. om du följer anvisningarna du får ska du INTE starta den innan du sätter i USB-sladden. Och som tidigare sagts, hålla in tillbaka-knappen SAMTIDIGT som du sätter i sladden och ett litet tag till, tills du ber ombedd att släppa den.

/Joel

edit: Såg att ormetkruper hade hunnit före. ;)

Å ja hann före han ;)

Postad 17 May 2010 - 22:19

mornn
  • mornn
  • Forumräv

• 575 inlägg
  • 0
Jag börjar bli lite less på xScope nu faktiskt. Den är inte så responsiv, vettefan om det är kodningen eller om det är mobilen i sig men bra att testa. Tips på andra webbläsare?
Rent specifikt är att det är så trögt att byta mellan flikar och ha sig, laggar ganska rejält trots bra uppkoppling. Visst laddar hemsidan "i bakgrunden" men jag kan ändå inte byta mellan andra flikar, sjukt segt.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.