Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Nokia N8 *

9135 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 29 August 2011 - 20:55

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Såg just en sak om en app... går det inte att zooma in/ut med originalappen i Anna eller tidigare ? Det går i belle så ni vet :)

Zooma vill jag minnas att har fungerat sedan början, hur som helst fungerar det i Anna

Postad 29 August 2011 - 21:46

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Undrar hur troligt det är att Nokia 801 verkligen kommer, jag trodde dagens Nokia gör allt de kan för att få Symbian att framstå som lagom.

Postad 29 August 2011 - 22:18

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Asså jag blir galen. Råkade göra en grej. Jag lekte me min N8 och ville lägga en bild på kompisen till dennes nummer. Och jag trodde det var d jag gjorde,men nä nu e kompisens bild uppe på skärmen oavsett vem som ringer. Och jag har INGEN aning om hur jag får bort det. Minns verkligen inte vart jag var o pillade. Kan nån hjälpa mig med detta?

En annan grej är att nu helt plötsligt visas inte tiden på skärmen när knapplåset e på. Märkte det idag. Vad kan ha hänt? Jag har märkt flera ggr att N8an spökar lite smått o gör små diskreta ändringar. Uppskattar all hjälp,blir galen av att se kompisen poppa upp när tex mamma lr syrran ringer.

uppenbarligen har du råkat ändra lite i inställningarna av misstag...

lösning på problemet med samtalsbilden är att du går in och kikar på den bild du vill ha som bakgrund vid samtal...
Meny-knapp -> Foton -> klicka på bilden -> Val -> Använd bild -> Ange som samtalsbild
om du vill göra det du skulle göra från början så har du det under samma meny fast under valet Tilldela kontakt i sista steget...

Att inte skärmsläckaren fungerar kan ha två orsaker vad jag kommer på, antingen har du råkat slå på energisparläge eller så har du inaktiverat den under... Meny-knapp -> Inställningar -> Teman -> Skärmsläckare

Postad 30 August 2011 - 05:16

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Ny version av fMobi är släppt

http://mynokiablog.c...-about-symbian/

Och nu är 1.3.3 släppt...han jobbar hårt den där Juuso Kosonen

http://jiikoo.com/fMobi/

-----------------

TwimGo - en app för twitter har nu släppts i en ny version

http://projects.deve...okia.com/twimgo

Redigerat av MerBlues, 30 August 2011 - 05:18.

Postad 30 August 2011 - 10:10

alllex
  • alllex
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Började använda N8 som modem igår. Jag connectar via Ovi Suite, måste ofta koppla ned och sen koppla upp igen för att webläsarn inte laddar sidorna (detta trots att Ovi fortf påstår att jag är online).
Har även testat Nokia PC Internet Access, utan att få bättre resultat. När jag väljer "USB -> Modem" på N8 så tar det inte många sekunder före den automatiskt byter tillbaka till USB -> Ovi Suite.
Har även testat connecta via windows egna nätverk- och delningscenter, men då laddar webläsaren inte alls.
En annan grej är att windows inte visar N8 under "säker usb-borttagning", och att jag inte hittar nåt liknande på N8 heller. Nu när jag river N8 ur USB så tar det ca 30+ sekunder före jag kan använda datorn igen, ljud/bild "pausar".

Har Belle ( http://forum.dailymo...p?topic=52938.0 ) installerat.

Finns det nåt annat jag kan testa än att installera om N8 (och windows, det hade jag tänkt göra rätt snart ändå)?

Postad 30 August 2011 - 10:27

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
kanske köra över Wi-Fi istället?

Postad 30 August 2011 - 10:37

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Började använda N8 som modem igår. Jag connectar via Ovi Suite, måste ofta koppla ned och sen koppla upp igen för att webläsarn inte laddar sidorna (detta trots att Ovi fortf påstår att jag är online).
Har även testat Nokia PC Internet Access, utan att få bättre resultat. När jag väljer "USB -> Modem" på N8 så tar det inte många sekunder före den automatiskt byter tillbaka till USB -> Ovi Suite.
Har även testat connecta via windows egna nätverk- och delningscenter, men då laddar webläsaren inte alls.
En annan grej är att windows inte visar N8 under "säker usb-borttagning", och att jag inte hittar nåt liknande på N8 heller. Nu när jag river N8 ur USB så tar det ca 30+ sekunder före jag kan använda datorn igen, ljud/bild "pausar".

Finns det nåt annat jag kan testa än att installera om N8 (och windows, det hade jag tänkt göra rätt snart ändå)?

Jag har skrivit en guide tidigare i tråden om hur du sätter upp N8 som modem i Windows utan att använda Ovi Suite eller Nokia PC Access, visserligen för BT men det funkar likadant med USB. Att N8:an hoppar tillbaka till Ovi Suite mode igen automatiskt beror på att du har Ovi Suite igång på datorn.
När jag har N8:an i USB läge visar Windows N8:an i säker borttagning, inte för jag använder det, har inga problem med att datorn "pausar".
Att köra en alfa av Belle kanske inte är den bästa av idéer om man vill ha en stabil funktionalitet.

Postad 30 August 2011 - 10:41

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

hur fungerar din Belle?.funderar på att lägga in denna. http://forum.dailymo...p?topic=52888.0 med svenskt tangentbord.. och testa denna kamera mod. http://forum.dailymo...p?topic=53510.0 verkar riktigt intressanta båda 2..någon som testat?..

Redigerat av Unregistered0a756c1f, 30 August 2011 - 10:53.

Postad 30 August 2011 - 10:46

alllex
  • alllex
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Jag har skrivit en guide tidigare i tråden om hur du sätter upp N8 som modem i Windows utan att använda Ovi Suite eller Nokia PC Access, visserligen för BT men det funkar likadant med USB. Att N8:an hoppar tillbaka till Ovi Suite mode igen automatiskt beror på att du har Ovi Suite igång på datorn.
När jag har N8:an i USB läge visar Windows N8:an i säker borttagning, inte för jag använder det, har inga problem med att datorn "pausar".
Att köra en alfa av Belle kanske inte är den bästa av idéer om man vill ha en stabil funktionalitet.

Okej, ska ta och söka fram den guiden senare när jag får hit min USB-BT.
Förstår att det inte är smart att använda belle om man söker stabilitet i alla funktioner, men det var inget jag tänkte på för två veckor sen hehe (studierna har börjat nu igen, hade fiber när jag var hemma).
Men jag kan väll inte byta från Belle till Anna om jag minns rätt av allt jag läste före jag använda phoenix? Verkar visserligen finnas stabilare Belle-versioner att installera, den jag har nu fungerar inte opera på.. så det lär bli till att använda phoenix en gång till snart.

bag: Är min stationära, kan inte använda wlan.

Postad 30 August 2011 - 10:48

Unregisteredbe903194
  • Unregisteredbe903194
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Någon som har tips på någon annan mailapp än den som hänger med orginal?

Tycker den är förbenat seg på att uppdatera mailen manuellt när jag ansluter för
att kolla om något nytt kommit in. Uppdaterar manuellt iom att jag inte har någon
"fri surf" vanligtvis.

Sen upplever jag att WiFi gör lite som den vill även om jag har allt i offline läge,
allt är inställt på att fråga innan den ansluter men ändå kopplar den upp självmant
ibland. Tyckte det var grymt stabilt på N95:an, den gjorde ingenting man inte bad
den om... Synd att den blivit så sliten på 3-4 år :)

Postad 30 August 2011 - 11:20

Unregisteredbe903194
  • Unregisteredbe903194
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

jahopp, da har jag lagt in ''anna'' mha ovi suite. Iom att min telefon inte ar for europamarknaden sa finns inte svenska som meny/skrivsprak. Suck. Kan man lagga in languagepacks sjalv?

Jahopp, igen... Stället där jag köpte min mobil tar in den och skickar den till sitt serviceställe för att lägga in
ny mjukvara med svenskt språkpaket. *suck*

Vet någon hur det fungerar sen när man uppdaterar Anna? Kommer uppdateringarna vara för den svenska
versionen eller går uppdateringarna alltid på produktkoden så att jag ständigt kommer att få tillbaks den
asiatiska versionen? Isf kommer ju den här telefonen få åka in mycket ofta på uppdatering vilket kan vara
väldigt störigt!

Redigerat av Unregisteredbe903194, 30 August 2011 - 11:20.

Postad 30 August 2011 - 11:20

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Förstår att det inte är smart att använda belle om man söker stabilitet i alla funktioner, men det var inget jag tänkte på för två veckor sen hehe (studierna har börjat nu igen, hade fiber när jag var hemma).
Men jag kan väll inte byta från Belle till Anna om jag minns rätt av allt jag läste före jag använda phoenix? Verkar visserligen finnas stabilare Belle-versioner att installera, den jag har nu fungerar inte opera på.. så det lär bli till att använda phoenix en gång till snart.

tror inte du kan flasha in Anna när du har belle nu utan måste nedgradera..så här gör du. You can always
downgrade to version 11. 5
(Navifirm -> Quality Assurance -
> N8 -> 0598984:
SCANDINAVIA DG) and upgrade
to any version you want (has to
be higher than 11.5 of course) har fått nedgradera min några gånger på detta sätt när jag brickat den..fungerar..sen installera Anna..kan läsa mer här. http://www.ipmart-forum.com/showthread.php...ead!)/page2

Postad 30 August 2011 - 11:26

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Jahopp, igen... Stället där jag köpte min mobil tar in den och skickar den till sitt serviceställe för att lägga in
ny mjukvara med svenskt språkpaket. *suck*

Vet någon hur det fungerar sen när man uppdaterar Anna? Kommer uppdateringarna vara för den svenska
versionen eller går uppdateringarna alltid på produktkoden så att jag ständigt kommer att få tillbaks den
asiatiska versionen? Isf kommer ju den här telefonen få åka in mycket ofta på uppdatering vilket kan vara
väldigt störigt!

tyvärr kommer du få lämna in den varje gång.När Belle kommer får du lämna in den igen.om du inte använder phoenix och flashar den själv.Har inte läst någonstans att man kan kringgå produkt koden om man uppdaterar via nsu eller ovi..tyvärr

Postad 30 August 2011 - 11:32

roopie
  • roopie
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Nu finns det ett rykte om en efterföljare till N8 vid namn N801
http://symbianblogge...01-ersatter-n8/

Den verkar ha rätt grymma specs :)

Postad 30 August 2011 - 11:35

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

finns ju trådlösa kort via usb, pci-express m.m... men förstår om du inte är sugen på att lägga ut pengar i onödan.

Postad 30 August 2011 - 11:48

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

http://techprolonged...o-symbian-anna/

Postad 30 August 2011 - 13:52

Unregisteredbe903194
  • Unregisteredbe903194
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

tyvärr kommer du få lämna in den varje gång.När Belle kommer får du lämna in den igen.om du inte använder phoenix och flashar den själv.Har inte läst någonstans att man kan kringgå produkt koden om man uppdaterar via nsu eller ovi..tyvärr

Stön... då är det så kass som jag trodde. Får höra med dem om vad dem kan tänka sig hitta på med den.
Snackade med mobilbyrån i STHLM som sa att dem kan lämna in mobilen till Nokia så kan dem ändra produktkoden
men givetvis mot en kostnad. Har visserligen köpt telefonen billigt av ett företag här i Uddevalla men jag
tror inte dem är villiga att betala 1000:- inkl moms och frakt för att jag ska få ny produktkod och på så
vis kunna "svenskifiera" den.

Om man man flashar den själv till trixeos CFW ANNA, jag är lite dålig på sånt här, kan man då lätt få tillbaks
orginalmjukvaran om jag behöver lämna in den på garanti av något slag?

Guide för att flasha min CFW Anna med Phoenix. För all annan flashning hänvisar jag till originalguiden som du hittar här.

*** MASSA TEXT JAG TOG BORT // WooD

8. Gå till Flashing/Firmware Update. Vid "Product Code"-rutan finns "...", tryck på dessa och välj "059C852: N8-00 RM-596 Country Variant Sweden SE Dark Grey S3.1 v.4" (låt "Detect Product Automatically" vara okryssad). Tryck sedan OK.

Om man följer denna guide men väljer att kryssa i "Detect Product Automatically" hittar den då självmant min
orginalmjukvara eller måste jag ha den på en separat fil någonstans att ladda ifrån?

Postad 30 August 2011 - 14:04

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

Stön... då är det så kass som jag trodde. Får höra med dem om vad dem kan tänka sig hitta på med den.
Snackade med mobilbyrån i STHLM som sa att dem kan lämna in mobilen till Nokia så kan dem ändra produktkoden
men givetvis mot en kostnad. Har visserligen köpt telefonen billigt av ett företag här i Uddevalla men jag
tror inte dem är villiga att betala 1000:- inkl moms och frakt för att jag ska få ny produktkod och på så
vis kunna "svenskifiera" den.

Om man man flashar den själv till trixeos CFW ANNA, jag är lite dålig på sånt här, kan man då lätt få tillbaks
orginalmjukvaran om jag behöver lämna in den på garanti av något slag?

Om man följer denna guide men väljer att kryssa i "Detect Product Automatically" hittar den då självmant min
orginalmjukvara eller måste jag ha den på en separat fil någonstans att ladda ifrån?

tyvärr spelar det ingen roll var du lämnar in den.går inte att ändra produkt koden.angående garanti så finns det en inbyggd mätare i telefonen som ser hur länge den varit i bruk.så även om du fixar den till original så kan man se hur länge den använts..

Postad 30 August 2011 - 14:09

Unregisteredbe903194
  • Unregisteredbe903194
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

tyvärr spelar det ingen roll var du lämnar in den.går inte att ändra produkt koden.angående garanti så finns det en inbyggd mätare i telefonen som ser hur länge den varit i bruk.så även om du fixar den till original så kan man se hur länge den använts..

Jo det är ju klart att dem kan se hur gammal telefonen är, men jag tänkte mer att dem skulle reagera och skylla
eventuella fel på en ickeofficiell mjukvara om jag lämnar in den med Trixeos version installerad istället för den som
"hör" till min telefon...

Så återstår min fråga fortfarande, kan man lätt återställa den till asienmjukvaran med Phoenix? Eller måste jag
leta upp en asiatisk mjukvara på egen fil att installera från?

Postad 30 August 2011 - 14:10

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

om du lär dig att använda phoenix så är det väldigt enkelt att få tillbaka den till original versionen..du skriver in din produkt kod i phoenix och hämtar hem den rätta Fw..

Postad 30 August 2011 - 14:15

Unregisteredbe903194
  • Unregisteredbe903194
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

om du lär dig att använda phoenix så är det väldigt enkelt att få tillbaka den till original versionen..du skriver in din produkt kod i phoenix och hämtar hem den rätta Fw..

Klockrent, då får det nog bli den lösningen! Har aldrig behövt reklamera ett hardvarufel, eller mjukvarufel för
den delen, på någon av mina tidigare Nokia mobiler så jag hoppas på att inte det ska behövas den här gången
heller. Kör en egen installation någon dag framöver antagligen... :0)

Har sagt det tidigare! Tack för en bra tråd och att den är så levande och hjälpsam, underbart! Hoppas verkligen
på att kunna återgälda all hjälp någon gång när även jag lärt mig mycket om denna Modell!

Postad 30 August 2011 - 16:42

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

...

Det går bra att kryssa i den, då visar den din egen produktkod.

Postad 30 August 2011 - 17:16

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0

Någon som har tips på någon annan mailapp än den som hänger med orginal?

ProfiMail kanske?

http://www.lonelycat.../?app=profimail

Postad 30 August 2011 - 18:22

MerBlues
  • MerBlues
  • Användare

• 141 inlägg
  • 0
SPB Shell 3D

August 30th, 2011 – SPB Software, a leading mobile software developer, announces the release of SPB Shell 3D for Symbian^3 – a 3D user interface for end users with the best-in-class user experience and great visually appealing design.

SPB Shell 3D is a product built on SPB UI Engine – a 3D technology platform optimized for building next generation, high-performance mobile user interfaces. "Having our solution on Symbian proves clearly our multiplatform approach to our toolsets. With this rollout we meet the demand of ODM, OEM and Mobile Operators as they are all looking for the ways to reduce individual development costs and shorten time to market", said Sebastian-Justus Schmidt, CEO of SPB Software. Globally, more than 15 leading device manufactures and mobile operators have already shipped UI solutions from SPB Software.

http://www.spb.com/p...bian-users.html
http://nokiagadgets....-now-available/

----------------------------------------

ComingNext - ny version (1.33)

ComingNext is a calendar homescreen widget for the Symbian S60v5 and Symbian^3 smartphones. It sports a triple panel mode where each panel can display 3-6 upcoming events directly on your homescreen.

Changelog

added support for X7-00, E6-00, T7-00, 500 and other "Anna" devices
added weekday fix for Symbian^3 devices which got an "Anna" firmware update
fixed DayEvent showing up as Meeting on Symbian^3 devices which got an "Anna" firmware update
improved error handling: don't break widget when a system backup is made
updated included "Skin Fetcher" tool to version 1.5 (which now properly supports N8-00, E7-00, C6-00, C6-01, C7-00, C7 Astound, X7-00, T7-00 and 500)

http://comingnext.sourceforge.net/

Redigerat av MerBlues, 30 August 2011 - 18:23.

Postad 30 August 2011 - 22:03

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

Zooma vill jag minnas att har fungerat sedan början, hur som helst fungerar det i Anna

såg just nu att jag var väldigt otydlig, menade i kamera-appen under tiden man filmar :) Har för mig att det alltid gått men när dom skrev det som en funktion ?

Postad 30 August 2011 - 22:07

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0

hur fungerar din Belle?.funderar på att lägga in denna. http://forum.dailymo...p?topic=52888.0 med svenskt tangentbord.. och testa denna kamera mod. http://forum.dailymo...p?topic=53510.0 verkar riktigt intressanta båda 2..någon som testat?..

såg intressant ut !
Belle är överlag stabilare än s^3 1.0 men vissa appar gör inte det de ska ännu.
Väntar själv på nästa beta av Belle innan jag flashar igen, men den gången ska jag ta en som är rensad som du tänkt göra :)
Kan testa kamera-appen imorn, har en annan just nu !

Postad 30 August 2011 - 23:04

Unregistered0a756c1f
  • Unregistered0a756c1f
  • Lärjunge

• 344 inlägg
  • 0

såg intressant ut !
Belle är överlag stabilare än s^3 1.0 men vissa appar gör inte det de ska ännu.
Väntar själv på nästa beta av Belle innan jag flashar igen, men den gången ska jag ta en som är rensad som du tänkt göra :)
Kan testa kamera-appen imorn, har en annan just nu !

kamera appen funka kanon och vissa saker i belle som snabbare webläsare men för mycket som inte fungerar tyvärr..blir att gå tillbaka till Anna igen och vänta på när riktiga belle släpps..kul att prova i allafall..om Nokia bara kunde reservera utrymme på massminnet skulle allt flyta på ännu bättre..tur det kommer mods för sånt..slut testat på ett tag tror jag...

Postad 31 August 2011 - 00:18

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0

SPB Shell 3D

August 30th, 2011 – SPB Software, a leading mobile software developer, announces the release of SPB Shell 3D for Symbian^3 – a 3D user interface for end users with the best-in-class user experience and great visually appealing design.

SPB Shell 3D is a product built on SPB UI Engine – a 3D technology platform optimized for building next generation, high-performance mobile user interfaces. "Having our solution on Symbian proves clearly our multiplatform approach to our toolsets. With this rollout we meet the demand of ODM, OEM and Mobile Operators as they are all looking for the ways to reduce individual development costs and shorten time to market", said Sebastian-Justus Schmidt, CEO of SPB Software. Globally, more than 15 leading device manufactures and mobile operators have already shipped UI solutions from SPB Software.

http://www.spb.com/p...bian-users.html
http://nokiagadgets....-now-available/

----------------------------------------

ComingNext - ny version (1.33)

ComingNext is a calendar homescreen widget for the Symbian S60v5 and Symbian^3 smartphones. It sports a triple panel mode where each panel can display 3-6 upcoming events directly on your homescreen.

Changelog

added support for X7-00, E6-00, T7-00, 500 and other "Anna" devices
added weekday fix for Symbian^3 devices which got an "Anna" firmware update
fixed DayEvent showing up as Meeting on Symbian^3 devices which got an "Anna" firmware update
improved error handling: don't break widget when a system backup is made
updated included "Skin Fetcher" tool to version 1.5 (which now properly supports N8-00, E7-00, C6-00, C6-01, C7-00, C7 Astound, X7-00, T7-00 and 500)

http://comingnext.sourceforge.net/

TACK som faen för dessa länkar.. Skall beställa SPB shell 3D inatt, e på jobbet så man har ju lite tid testa den..
Har väntat länge på denna versionen...
Även coming next e bra widget så tack för den länken med.. :)

Postad 31 August 2011 - 08:16

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

såg just nu att jag var väldigt otydlig, menade i kamera-appen under tiden man filmar :) Har för mig att det alltid gått men när dom skrev det som en funktion ?

Jag testade t o m innan jag svarade första gången och ja det funkar i Anna både vid filmning och foto, men som sagt jag vill minnas att det alltid funkat även om jag just aldrig använt det faktiskt.

Autofokus vid filmning däremot är ju nytt och gör ju extremt stor skillnad om man vill filma något som är nära då man nu kan filma så nära som 10cm ifrån ett objekt istället för 60cm.

Har du sett att zoom beskrivits som en ny funktion någonstans menar du ?

Postad 31 August 2011 - 15:31

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
Mycket trevlig review ang nya SPB shell 3D

Postad 01 September 2011 - 02:36

premonitioner
  • premonitioner
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Är i stort sett nöjd med Anna-uppdateringen men något jag stör mig så fruktansvärt på är att musikbiblioteket skapat flera album av ett och samma album.

Någon som vet varför??

Sitter med dryga 1500 låtar i telefonen (alltså ganska många album) och det blir ju bara ännu mera jobbigt att bläddra efter det man vill ha fram :/

Sen så har det säkert varit uppe förut men funderade lite på detta med gps'n... var i helgen i New York och hade allt i offline och då går det ju inte hitta något även med kartorna inlagda. Inte ens sin position.
Vad är då poängen med att kunna köra de offline?
Visst det drar kanske inte många kb att söka upp adresser men det är ingen rolig kostnad då det kostar 90:-/MB och kändes lite olustigt att "testa" liksom.

.

Redigerat av premonitioner, 01 September 2011 - 02:39.

Postad 01 September 2011 - 04:51

K_arlstrom
  • K_arlstrom
  • Lärjunge

• 277 inlägg
  • 0
premonitioner: För mig så hittar då gps'en min position även om jag kör offline, tar lite tid innan den syncat med sateliterna :)
Sökningen är däremot begränsad, för mig fungerar gatunamn men inte gatunummer..

Postad 01 September 2011 - 08:44

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Är i stort sett nöjd med Anna-uppdateringen men något jag stör mig så fruktansvärt på är att musikbiblioteket skapat flera album av ett och samma album.

Någon som vet varför??

Sitter med dryga 1500 låtar i telefonen (alltså ganska många album) och det blir ju bara ännu mera jobbigt att bläddra efter det man vill ha fram :/

Hade samma problem, håller med om att det är irriterande och förmodligen rätt onödigt, problemet är dock inte ett fel i firmware, kanske snarare tvärtom egentligen.

Det beror på att fältet "Album Artist" i mp3:ans id tag inte är ifyllt för vissa låtar och dessa hamnar då inte i samma album som de som har detta fält korrekt ifyllt.

För att åtgärda detta, så måste man med andra ord editera taggarna och lägga till rätt information i "Album Artist" fältet, det finns freeware program som man kan göra det i, jag hittade själv ett program som heter "Tagscanner" som jag åtgärdade problemet med.

Postad 01 September 2011 - 09:02

Unregistered5a89201c
  • Unregistered5a89201c
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jag har installerat SPB Shell 3D på min N8 eftersom jag har haft föregångaren installerad sen jag köpte min telefon och varit mycket nöjd med den. Till alla som är sugna på denna vill jag bara utfärda en varning: förvänta er inte samma respons och flyt som man får se på Youtube-videos och liknande. På min telefon, som har gott om ledigt minne, laggar 3d-effekterna rätt märkbart :) Det finns heller ingen mailwidget.

Postad 01 September 2011 - 11:00

Chercherlavague
  • Chercherlavague
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jag har installerat SPB Shell 3D på min N8 eftersom jag har haft föregångaren installerad sen jag köpte min telefon och varit mycket nöjd med den. Till alla som är sugna på denna vill jag bara utfärda en varning: förvänta er inte samma respons och flyt som man får se på Youtube-videos och liknande. På min telefon, som har gott om ledigt minne, laggar 3d-effekterna rätt märkbart :) Det finns heller ingen mailwidget.

Håller med, riktigt irriterande att det inte finns någon mailwidget. Nu ser jag inte på skärmen när ett mail dimper ned. Saknar även widget för musikspelaren, men jag kanske bara inte hittat den...
I den gamla versionen utan 3d fanns en alldeles utmärkt musikspelarwidget.

Postad 01 September 2011 - 12:16

Unregistered5a89201c
  • Unregistered5a89201c
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jo, den gamla var helt ok trots allt.. jag kommer att avinstallera den här och gå tillbaks till SPB Mobile Shell 3.7, även fast det känns rätt surt att göra. Kanske hade jag för höga förhoppningar för den nya versionen men när man skiter i såväl mail- som musikspelar-widgets så får det vara..

Dessutom märker jag nu att min FlickR-widget vägrar uppdatera sig, varken via automatisk uppdatering eller manuell. Inte heller klockan, som man ska kunna byta skal på, går att ändra.

Håller med, riktigt irriterande att det inte finns någon mailwidget. Nu ser jag inte på skärmen när ett mail dimper ned. Saknar även widget för musikspelaren, men jag kanske bara inte hittat den...
I den gamla versionen utan 3d fanns en alldeles utmärkt musikspelarwidget.

Postad 01 September 2011 - 12:59

big_swede70
  • big_swede70
  • Forumräv

• 913 inlägg
  • 0
De borde ju fixa saker som mailWidget i uppdateringar snart.. Tur de har 30dagars pengartillbaka garanti utan frågor om man e missnöjd.jag har inte själv köpt den än utan läst diverse recensioner först. Skumt att ingen annan klagat på mailWidgeten?

Postad 01 September 2011 - 13:21

Unregistered5a89201c
  • Unregistered5a89201c
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jag vet inte hur de tänkte riktigt, vem programmerar ett skalprogram till en modern smartphone och utelämnar en mailwidget? De borde ha sammanfört mail, tweets, sms och FB till en enda ström á la SonyEricsson.

De borde ju fixa saker som mailWidget i uppdateringar snart.. Tur de har 30dagars pengartillbaka garanti utan frågor om man e missnöjd.jag har inte själv köpt den än utan läst diverse recensioner först. Skumt att ingen annan klagat på mailWidgeten?

Postad 01 September 2011 - 14:01

lvpumpen
  • lvpumpen
  • Wannabe

• 35 inlägg
  • 0

Någon som vet varför??

Sen så har det säkert varit uppe förut men funderade lite på detta med gps'n... var i helgen i New York och hade allt i offline och då går det ju inte hitta något även med kartorna inlagda. Inte ens sin position.
Vad är då poängen med att kunna köra de offline?
Visst det drar kanske inte många kb att söka upp adresser men det är ingen rolig kostnad då det kostar 90:-/MB och kändes lite olustigt att "testa" liksom
.

I oflineläge hittar jag samtliga adresser visa sök på land, stad, gata, husnummer och jag hittar adressen lika sanbbt som i onlineläge

.

Postad 01 September 2011 - 18:14

Unregistered099926d3
  • Unregistered099926d3
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0
Såhär efter nån vecka så tycker jag väl inte Symbian Anna var nån förbättring i mitt fall. Alarmclock Screensaver slutade fungera, likaså Accuweather widgeten. Störande som faen! För att inte tala om att gps positioneringen blev slö som sirap. Nackdelarna överväger klart fördelarna hittills.

Redigerat av Unregistered099926d3, 01 September 2011 - 19:02.

Postad 01 September 2011 - 20:38

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0
Förstår inte alls hur man kan klaga på Anna.
För mig blev det ett lyft och har inget alls att klaga på. Allt flyter fint, snabb som attan på allt.
Så även på GPS positioneringen.

Kanske är jag en obotlig optimist och ser bara det bra, eller så är det skillnad på C7 och N8.
Vi har 5 st. C7 i familjen och alla är nöjda, utan några som helst problem och ändå bättre blev det med Anna.

Redigerat av ffodil, 01 September 2011 - 20:47.

Postad 01 September 2011 - 22:53

trixeo
  • trixeo
  • Forumräv

• 938 inlägg
  • 0

Såhär efter nån vecka så tycker jag väl inte Symbian Anna var nån förbättring i mitt fall. Alarmclock Screensaver slutade fungera, likaså Accuweather widgeten. Störande som faen! För att inte tala om att gps positioneringen blev slö som sirap. Nackdelarna överväger klart fördelarna hittills.

Uppenbarligen har du hårdvarufel i telefonen eller också har du en massa skräpappar som slöar ner den. Rekommenderar starkt att du formaterar e:, 3-finger resettar den och installerar om firmware med Ovi Suite.

Postad 01 September 2011 - 22:57

Scio
  • Scio
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0
Samma här. Har också en C7 och allt fungerar perfekt. Det verkar faktiskt som om det är mer problem med N8 av någon anledning.

Postad 02 September 2011 - 09:06

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0

Accuweather-widgeten fungerar perfekt för mig och likaså gps:en. säker på att inga inställningar som behöver gås igenom? annars kan det nog bero mycket på hur du uppdaterade och vad du har installerat... jag kör på trixeos rensade version 9C.

Postad 02 September 2011 - 10:03

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
Nu verkar det som att N8 inte kommer tillverkas så mycket längre. netonet har listat den som utgående modell och har den inte i lager. elgiganten, katsching och teknikmagasinet har den inte heller i lager.

Postad 02 September 2011 - 10:15

Neonknight
  • Neonknight
  • Lärjunge

• 362 inlägg
  • 0

Nu verkar det som att N8 inte kommer tillverkas så mycket längre. netonet har listat den som utgående modell och har den inte i lager. elgiganten, katsching och teknikmagasinet har den inte heller i lager.

Tråkigt, men kanske inte så konstigt då det är snart ett år sedan den började levereras och nya symbian mobiler är releasade, vi får bara hoppas att ryktena om Nokia 801 stämmer så att vi får en ersättare till N8 då den gått ur tiden.

Jag kommer nog att fortsätta använda min N8 ett bra tag, min är fortfarande i mint condition trots att jag fick den i oktober förra året och förhoppningsvis så funkar den ett bra tag till.

Postad 02 September 2011 - 11:07

Unregistered5a89201c
  • Unregistered5a89201c
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Jag håller helt med Neonknight: hårdvarumässigt och konstruktionsmässigt är N8 helt underbar.. vilket är det största skälet till varför jag är så besviken på de mjukvaru-uppdateringar som har utlovats, försenats, försenats lite till och sedan släppts i stympad form. Mobilen har så mycket mer potential än vad som släpps ut i Symbian^3, det om något märks ifall man provar en ny launcher, t.ex. SPB Mobile Shell 3.5 - det är en dag- och natt-skillnad, inte bara småsaker utan enorm, markant skillnad. Det är det flytet, den användarglädjen som jag väntade på, hoppades på för Symbian Anna. Nu har min sambo just köpt en Sony Ericsson Xperia Play och om inte Belle håller vad som lovats så går jag nog tillbaka till Android.. tyvärr.

Postad 02 September 2011 - 11:17

Unregistered099926d3
  • Unregistered099926d3
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Accuweather-widgeten fungerar perfekt för mig och likaså gps:en. säker på att inga inställningar som behöver gås igenom? annars kan det nog bero mycket på hur du uppdaterade och vad du har installerat... jag kör på trixeos rensade version 9C.

Jag uppdaterade via OTA i telefonen och själva uppdateringen funkade hur fint som helst.

Läser man reviews på ovi store på accuweather eller alarmclock screensaver så är det för väldigt många som just dom två appsen slutat fungera efter uppdatering till Anna.

Men det fungerar alltså för dig på N8 med Symbian Anna?

Postad 02 September 2011 - 12:01

bag
  • bag
  • Forumräv

• 775 inlägg
  • 0
Jo det funkar perfekt. som sagt så tror jag att det beror att du uppdaterade OTA. Kör en riktigt ominstallation via Ovi-suite eller Phoenix. Jag kan verkligen rekommendera att blåsa ur luren och köra in trixeos bantade version. är som natt och dag. den blir sjukt mycket snabbare. sen tycker jag att man ska överväga vilka appar man verkligen använder så att man inte bara kör in allt i onödan...

Postad 02 September 2011 - 12:09

SL2
  • SL2
  • Forumräv

• 540 inlägg
  • 0
Jag använde Radera och återställ, installerade Anna OTA, sen Radera och återställ igen.
De två extra OTA-filerna har jag aldrig installerat, är det eg nåt viktigt jag har missat?

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.