Allente (Viasat + Canal Digital) - Feedback, info, nyheter och frågor
9738 svar till detta ämne
Postad 21 November 2019 - 23:13
Svenna72
-
Svenna72
-
Forumräv
-
-
612 inlägg
Har de skickat mail? Jag har inte fått något. Kan du snälla dela med mig/oss (om mailet inte innehåller känsliga/personliga uppgifter)?
"
Goda nyheter på gång!
Vi har ett par saker att berätta om ditt abonnemang:
Från och med januari behöver du inte längre betala för att kunna se upp till 4 strömmar samtidigt i playtjänsten.
Den 2 december lanserar vi eventkanalen Viasat Ultra HD i kanalpaketen Familjepaketet, Baspaketet Sport och Viasat Sport. Som vi tidigare berättat försvinner samtidigt kanalen Esport TV HD ur vårt utbud.
Förutom att du behöver ha rätt kanalpaket så krävs det också en OnePlace-box för att kunna titta på Viasat Ultra HD. Längre fram berättar vi lite mer om såväl Viasat Ultra HD och 4 strömmar, så håll utkik i kommande nyhetsbrev från oss.
"
Postad 22 November 2019 - 09:47
jonasbratt
-
jonasbratt
-
Användare
-
-
204 inlägg
Hej
Förstår inte riktigt vad du menar?
Mvh
Niklas
Så kunder med familjepaketet ska kunna se premier league, Bundesliga och Serie A-fotboll på Ultra HD-kanalen?
Postad 22 November 2019 - 17:04
homery
-
homery
-
Lärjunge
-
-
416 inlägg
Tack för ingenting.. Då majoriteten av kunderna inte har one place elr inte vill ha den.
Postad 22 November 2019 - 22:45
Askungen
-
Askungen
-
Mästare
-
-
2810 inlägg
Bussiga klubben. Samma skit som att follow me inte funkar mellan olika boxar. Med fyra strömmar som nu utlovats borde avgiften för tvilling hamna i röda soptunnan!
Redigerat av Askungen, 22 November 2019 - 22:47.
Postad 22 November 2019 - 23:58
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Tack för ingenting.. Då majoriteten av kunderna inte har one place elr inte vill ha den.
Det går lika bra med en 4K TV med DVB-S2 tuner och plats för CI+ modul eller en valfri annan satellitbox med stöd för 4K och plats för CI+ modul.
Att äldre boxarna inte har nåt stöd för 4K kanaler är inget som CD kan göra nåt åt.
Redigerat av Leatherface, 23 November 2019 - 00:00.
Postad 23 November 2019 - 08:03
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Det går lika bra med en 4K TV med DVB-S2 tuner och plats för CI+ modul eller en valfri annan satellitbox med stöd för 4K och plats för CI+ modul.
Att äldre boxarna inte har nåt stöd för 4K kanaler är inget som CD kan göra nåt åt.
Apple~TV och Chomecast Ultra är också alternativ.
Postad 23 November 2019 - 08:39
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
Apple~TV och Chomecast Ultra är också alternativ.
Det förutsätter att kanalen finns som streaming, vilket inte verka vara fallet med Viasat Ultra hos CD
Postad 23 November 2019 - 08:46
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Inte så konstigt då man inte har den kanalen förrän den 2 December.
Redigerat av Leatherface, 23 November 2019 - 08:47.
Postad 23 November 2019 - 12:52
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
Har man Viasats sportpaket kan man man streama UHD och förhoppningsvis fortsätta att göra det via någon Viaplayapp.
Postad 23 November 2019 - 15:55
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Jag har ju Viasat sport via Canal Digital och det gör att du kan använda Viasats streamingtjänst och därmed har jag sett F1 i UHD både via Apple-TV och Chromecast Ultra.
Postad 23 November 2019 - 17:39
Truckerhate
-
Truckerhate
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Fick erbjudande från viasat.
Bredband 100, viasat mellan-tv, ny box, ny router och Viaplay film.
Totalt 670 kr mån
Skönt slippa one place skräpet men sämre kanalutbud mot familjeabonemmanget .
Någon som har snabb åsikt om deras samsung ultra hd box?
Skillnad bredband och satellit i kvalite?
Får se vad Canal digital kan erbjuda nu black Friday, annars dags testa något nytt kanske?
Postad 23 November 2019 - 20:32
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Nu kommer ju inte Viasats HD box att fungera länge till eftersom Viasat kommer gå ihop med CD och köra med Conax som CD använder.
Viasats box kommer alltså inte att gå använda om man inte kan skicka ut nån uppdatering i mjukvaran det låter jag vara osagt.
Redigerat av Leatherface, 23 November 2019 - 20:32.
Postad 23 November 2019 - 20:49
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
Nu kommer ju inte Viasats HD box att fungera länge till eftersom Viasat kommer gå ihop med CD och köra med Conax som CD använder.
Viasats box kommer alltså inte att gå använda om man inte kan skicka ut nån uppdatering i mjukvaran det låter jag vara osagt.
Letar och letar efter information att man ska gå över till Conax, men hittar inget. Har du någon länk?
Postad 23 November 2019 - 21:00
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Har stått lite överallt om det inkl. information från CD själva.
https://news.cision....igital,c2938690
Eftersom man kommer använda sig av CD's plattform så blir det alltså Conax.
Tror knappast man kommer simultankrypta när man kommer vara samma bolag.
Möjligen i en övergångsperiod kanske då isf.
Redigerat av Leatherface, 23 November 2019 - 21:09.
Postad 23 November 2019 - 21:23
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
Har stått lite överallt om det inkl. information från CD själva.
https://news.cision....igital,c2938690
Eftersom man kommer använda sig av CD's plattform så blir det alltså Conax.
Tror knappast man kommer simultankrypta när man kommer vara samma bolag.
Möjligen i en övergångsperiod kanske då isf.
Men, det går ju att ha olika krypteringar på samma utsändningar och sker så lite var stans. Varför lägga ned miljoner på detta i stället för att ha dubbla krypteringar och bara skruva lite på parabolerna?
Postad 23 November 2019 - 21:30
Truckerhate
-
Truckerhate
-
Lärjunge
-
-
376 inlägg
Tack för svar.
Det glömde den gode säljaren berätta, men han var väldigt snabb hålla med om att one place är en skitbox
Redigerat av Truckerhate, 23 November 2019 - 23:27.
Postad 23 November 2019 - 22:36
lindo
-
lindo
-
Veteran
-
-
1867 inlägg
..
Redigerat av lindo, 23 November 2019 - 22:38.
Postad 24 November 2019 - 02:07
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Men, det går ju att ha olika krypteringar på samma utsändningar och sker så lite var stans. Varför lägga ned miljoner på detta i stället för att ha dubbla krypteringar och bara skruva lite på parabolerna?
Det kostar pengar att underhålla 2 olika system med ska man inte gömma och som jag skrev det kan säkert vara aktuellt i en övergångsperiod.
I dom fall det sker simultankryptering på andra ställen så handlar det om olika bolag.
Om CD och Viasat fortsatte att vara 2 olika bolag så hade man kunnat göra på det sättet så redan idag är det stora kostnader i onödan med 2 olika satelliter men nästan dubbla uppsättningar av flesta kanalerna.
Redigerat av Leatherface, 24 November 2019 - 02:08.
Postad 24 November 2019 - 02:12
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Tack för svar.
Det glömde den gode säljaren berätta, men han var väldigt snabb hålla med om att one place är en skitbox
Skulle nog säga att själva boxen är det nog inget fel på utan dom problem man ser är nog till största del i mjukvaran.
En del av problemen är ju problem som finns även på andra boxar med AndroidTV t.ex. Chromecast stödet där det inte riktigt fungerar 100% i alla appar.
Man pratar om en ny AndroidTV version under nästa år och det kan säkert hjälpa till med en del av problemen.
Redigerat av Leatherface, 24 November 2019 - 02:14.
Postad 24 November 2019 - 09:29
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Skulle nog säga att själva boxen är det nog inget fel på utan dom problem man ser är nog till största del i mjukvaran.
En del av problemen är ju problem som finns även på andra boxar med AndroidTV t.ex. Chromecast stödet där det inte riktigt fungerar 100% i alla appar.
Man pratar om en ny AndroidTV version under nästa år och det kan säkert hjälpa till med en del av problemen.
Håller med dig i stort utom i att HW - kombon processorkraft/ram-storlek - gör att boxen blir rätt långsam. Tar ju dubbelt till tre ggr så lång tid att byta kanal eller att aktivera EPG´n som andra boxar. DET känns faktiskt rätt bakåtsträvande när t.ex. mobiler svarar allt snabbare för varje generation.
Något kan de säkert göra genom optimeringar i mjukvaran, men faktum kvarstår att ram-minnet är för litet för att hålla ens de viktigaste modulerna residenta i minnet utan måste swappa ut/in dem vartefter.
CD får nog ordning på mjukvaran så småningom, men att det ska behöva ta mer än två år från intron av boxen är dåligt, verkligen dåligt.
Postad 24 November 2019 - 09:51
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Ja självklart finns det bättre hårdvara och skulle tro dom nyare Linuxboxarna har betydligt bättre specs och då kombinerar man bara med en CI+ modul så har man en mycket bättre box. Nackdelen förstås är ju att man förlorar fördelarna med AndroidTV.
Tog just och kollade specs på Vu+ Solo 4K och det ser ut och vara likvärdig prestanda på den boxen jämfört med Oneplace och kanaler går blixtsnabbt och byta på den.
Redigerat av Leatherface, 24 November 2019 - 10:01.
Postad 24 November 2019 - 10:48
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Så kunder med familjepaketet ska kunna se premier league, Bundesliga och Serie A-fotboll på Ultra HD-kanalen?
Hej
Det stämmer, Viasat Sport UHD ingår i Familjepaketet och Baspaketet Sport.
Mvh
Niklas
Det förutsätter att kanalen finns som streaming, vilket inte verka vara fallet med Viasat Ultra hos CD
Hej
Vi levererar endast kanalen över satellit.
Mvh
Niklas
Postad 24 November 2019 - 16:08
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Fråga till Niklas på CD.
Att OP-boxen klarar UHD framgår på många ställen i marknadsföringen.
Men VAD klarar boxen egentligen? Vilka upplösningar av UHD?, vilka kodeks stöds?, stöds HDR? stöds HFR? stöds NGA?
Och i vilka av dessa tekniker har CD för avsikt att sända material i?
Och hur sänds det över satelliten? DVB S/S2/S2X/UHD-1 eller något annat?
Redigerat av Nisken, 24 November 2019 - 17:07.
Postad 25 November 2019 - 02:18
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Specifikation för vad chipet klarar.
https://www.broadcom...top-box/bcm7251
4K kanaler lär nog sändas med DVB-S2X eftersom det ger mer bandbredd till transpondrarna utöver den effektivare H265 komprimeringen.
Tror nog man får vänta ett par år innan man börjar se TV kanaler med HDR.
Redigerat av Leatherface, 25 November 2019 - 02:21.
Postad 25 November 2019 - 05:06
Nisken
-
Nisken
-
Forumräv
-
-
651 inlägg
Specifikation för vad chipet klarar.
https://www.broadcom...top-box/bcm7251
4K kanaler lär nog sändas med DVB-S2X eftersom det ger mer bandbredd till transpondrarna utöver den effektivare H265 komprimeringen.
Tror nog man får vänta ett par år innan man börjar se TV kanaler med HDR.
Tack Leatherface! Men är det hela förklaringen? Här talas det ju om förmåga till TVÅ samtidiga videoströmmar men bara i 1080p? OP-boxen klarar ju fyra? Och hur blir det DÅ när CD kommer med sändningar i UHD? blir det bara två samtidiga strömmar då??
Ser fram mot Niklas kompletterande svar.
Postad 25 November 2019 - 14:11
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Tack Leatherface! Men är det hela förklaringen? Här talas det ju om förmåga till TVÅ samtidiga videoströmmar men bara i 1080p? OP-boxen klarar ju fyra? Och hur blir det DÅ när CD kommer med sändningar i UHD? blir det bara två samtidiga strömmar då??
Ser fram mot Niklas kompletterande svar.
Ja den kan ta emot 4 kanaler samtidigt eftersom tunerna i boxen klarar det.
Eller egentligen fler ifall vissa av kanalerna ligger på samma transponder som nån av dom 4 som används.
Du visar ju inte 4 kanaler samtidigt på skärmen och det dom pratar om är skicka 2 separata strömmar genom HDMI.
Skulle förstås vara roligt med en sån funktion vid sportsändningar och liknande förstås.
Redigerat av Leatherface, 25 November 2019 - 14:20.
Postad 25 November 2019 - 20:43
angelsevov
-
angelsevov
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Nu är kanalen uppe.
Bitrate på ca 17000 kbit/s

Redigerat av angelsevov, 25 November 2019 - 21:04.
Postad 26 November 2019 - 08:14
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Fråga till Niklas på CD.
Men VAD klarar boxen egentligen? Vilka upplösningar av UHD?, vilka kodeks stöds?, stöds HDR? stöds HFR? stöds NGA?
Hej
Det är en DVB-S2 transponder så kanalen sänds via DVB-S2. Övriga frågor får jag passa på tills jag har kollat upp dem.
Mvh
Niklas
Postad 26 November 2019 - 08:18
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Ja den kan ta emot 4 kanaler samtidigt eftersom tunerna i boxen klarar det.
Eller egentligen fler ifall vissa av kanalerna ligger på samma transponder som nån av dom 4 som används.
Du visar ju inte 4 kanaler samtidigt på skärmen och det dom pratar om är skicka 2 separata strömmar genom HDMI.
Skulle förstås vara roligt med en sån funktion vid sportsändningar och liknande förstås.
Hej
Precis som Leatherface säger, detta är en helt annan funktion som ni skriver om. Boxen har fyra tuners och kan hantera tre samtidiga inspelningar och titta på ett fjärde oavsett vad det är för kanal som sänds över satellit.
Mvh
Niklas
Postad 26 November 2019 - 08:21
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Nu är kanalen uppe.
Bitrate på ca 17000 kbit/s

Hej
Det stämmer, men endast för oss på Canal Digital just nu eftersom det pågår tester. Vill bara förtydliga det så ingen tror man kan börja titta redan nu.
Mvh
Niklas
Postad 26 November 2019 - 16:48
Turbo-Danne
-
Turbo-Danne
-
Forumräv
-
-
722 inlägg
Det va dåligt med black week erbjudanden.
Postad 26 November 2019 - 18:57
Unregisteredd71d8c15
-
Unregisteredd71d8c15
-
Forumräv
-
-
914 inlägg
Det va dåligt med black week erbjudanden. 
Black Friday är inte här ännu, 3 dagar kvar
Postad 27 November 2019 - 11:58
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Jag har ju Viasat sport via Canal Digital och det gör att du kan använda Viasats streamingtjänst och därmed har jag sett F1 i UHD både via Apple-TV och Chromecast Ultra.
Jag har också Viasat Sport via CD men kan inte se UHD via tex Apple Tv 4K. Fick förklarat för mig att kanalen Viasat UHD inte ingår som streaming via CD utan endast om du har abb hos Viasat. Har jag fått fel info och varför dyker kanalen inte upp hos mig (viaplay)?
Postad 27 November 2019 - 12:07
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
Visst kan man se Viaplay UHD med ett CD abonnemang. Kollar reprisen Juventus - Atletico Madrid på Ultra Play just nu. Man loggar ju in i den vanliga Viaplay appen, så därvid är det ingen skillnad och där ser man ju allt som finns, men har bara behörighet till sporten.
Redigerat av Huddingebo, 27 November 2019 - 12:17.
Postad 27 November 2019 - 12:31
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Visst kan man se Viaplay UHD med ett CD abonnemang. Kollar reprisen Juventus - Atletico Madrid på Ultra Play just nu. Man loggar ju in i den vanliga Viaplay appen, så därvid är det ingen skillnad och där ser man ju allt som finns, men har bara behörighet till sporten.
Hmm. Får kolla detta när jag kommer hem. Vad jag vet när man går in och väljer tex kanaler så dyker inte UHD upp. Gjorde det tidigare då jag hade abb hos Viasat men inte nu via CD. Kan tillägga att jag kör CD via parabol om det nu skulle göra någon skillnad. Kollade i mobilen nu och i Viaplay-appen syns inte UHD-kanalen men det kanske den inte gör i mobil-appen?
Postad 27 November 2019 - 12:59
Huddingebo
-
Huddingebo
-
Mästare
-
-
2529 inlägg
I min mobil hittar jag 20:00 Liverpool-Napoli och 20:55 Liverpool-Napoli UHD. Kör också via CD Parabol.
Postad 27 November 2019 - 13:08
R-R
-
R-R
-
Lärjunge
-
-
479 inlägg
Jag brukar också se UHD-sändningar i Viaplay men hos mig så ligger den inte som en egen kanal utan jag går via tablån och där hittar jag UHD-sändningarna.
Postad 27 November 2019 - 18:48
junkan
-
junkan
-
Guru
-
-
5321 inlägg
Hmm. Får kolla detta när jag kommer hem. Vad jag vet när man går in och väljer tex kanaler så dyker inte UHD upp. Gjorde det tidigare då jag hade abb hos Viasat men inte nu via CD. Kan tillägga att jag kör CD via parabol om det nu skulle göra någon skillnad. Kollade i mobilen nu och i Viaplay-appen syns inte UHD-kanalen men det kanske den inte gör i mobil-appen?
Du använder viaplays app till att börja med.
Du kan registrera dig på viaplay att du ör kund hos Canal Digital, därefter kan du använda Viaplay-appen och får tillgång till UHD via apple-tv eller chromecast ultra.
Postad 28 November 2019 - 11:18
DennisA
-
DennisA
-
Forumräv
-
-
789 inlägg
Du använder viaplays app till att börja med.
Du kan registrera dig på viaplay att du ör kund hos Canal Digital, därefter kan du använda Viaplay-appen och får tillgång till UHD via apple-tv eller chromecast ultra.
Tack, jag lyckades hitta det nu. Jag har haft Viaplay sen start och i början via Viasat. När UHD började sända så låg UHD sändning tillsammasn med HD sändningen när man gick in under sport. Nu verkar dom ha tagit bort UHD från "första sidan" och man måste gå in i tablå för att hitta den. I samband med att jag köpte en UHD-tv så flyttade jag över Viasat Sport från Viasat till CD och i samband med detta började jag leta efter UHD-kanalen på "första sidan" men hittade inte. Trodde det berodde på att jag inte fick UHD via CD. Kontaktade tom CD som sa att jag inte har tillgång till UHD via Viaplay!?!
Men nu har jag hittat den äntligen. Tack!
Redigerat av DennisA, 28 November 2019 - 11:19.
Postad 29 November 2019 - 07:53
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Inga erbjudanden till gamla kunder idag? Får ringa och kolla annars säger jag upp allt. Inte värt på långa vägar att betala fullpris, tveksam till halva priset också då detta nyttjas minimalt.
Postad 29 November 2019 - 08:40
Mooshie
-
Mooshie
-
Forumräv
-
-
554 inlägg
Inga erbjudanden till gamla kunder idag? Får ringa och kolla annars säger jag upp allt. Inte värt på långa vägar att betala fullpris, tveksam till halva priset också då detta nyttjas minimalt.
Ja, det hade suttit fint. Jag kan få paketpris på bredband + TV över lina av min fiberleverantör som blir betydligt billigare, men hos mig (som kör med lilla vita boxen) funkar CD briljant. Så förutom priset vill jag egentligen inte byta.
Postad 29 November 2019 - 09:58
flygsfors
-
flygsfors
-
Lärjunge
-
-
445 inlägg
Jo men du får ju köpa deras oneplace för 69 kr/månaden o får en hårddisk på köpet!
Då ska du enligt deras hemsida kunna luta dig tillbaka i soffan och njuta av alla kanalerna... Eller inte??
Måste vara årets största skämt inför black friday, tycker synd om personalen på deras kundtjänst som ska försöka motivera folk till att "köpa" det skräpet, skulle inte ens vilja ha den gratis med tanke på alla problem den/canal digital har
Postad 29 November 2019 - 11:38
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Tog deras erbjudande förra black friday, kändes ok. Har oneplace sen dess redan, ouppackad.
Jo men du får ju köpa deras oneplace för 69 kr/månaden o får en hårddisk på köpet!
Då ska du enligt deras hemsida kunna luta dig tillbaka i soffan och njuta av alla kanalerna... Eller inte??
Måste vara årets största skämt inför black friday, tycker synd om personalen på deras kundtjänst som ska försöka motivera folk till att "köpa" det skräpet, skulle inte ens vilja ha den gratis med tanke på alla problem den/canal digital har
Postad 29 November 2019 - 15:19
vilse
-
vilse
-
Forumräv
-
-
578 inlägg
Fick 5 mån gratis, 7 till fullpris. Sa upp det.
Postad 29 November 2019 - 15:45
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Fråga till Niklas på CD.
Hej
Kodec: H.265, VP9 Upplösning: 2160p (4K) HDR: HDR10, HLG fungerar tex till Netflix Frame rate: 50fps, 60fps
Och DVB-S2 som jag skrev tidigare.
NGA stöds inte pga att det är en högre frame rate än 60 fps.
Eftersom vi är en distributör så är det inte vi som styr typen av innehåll, så det är inget vi på Canal Digital kan svara på.
Mvh
Niklas
Postad 29 November 2019 - 23:49
flygsfors
-
flygsfors
-
Lärjunge
-
-
445 inlägg
Hej
Det stämmer, Viasat Sport UHD ingår i Familjepaketet och Baspaketet Sport.
Mvh
Niklas
Hej
Vi levererar endast kanalen över satellit.
Mvh
Niklas
Till Niklas:
Hade ett samtal med en jobbar på canal digital i en lokal tv-affär idag och vi inledde en diskussion ang viasat sport med bla premier League som ska enligt dig ingå på tex Familjepaketet. Denna säljare förnekar totalt att det ska ingå i något paket utan på sin höjd någon/några månader fritt, sedan 399 kr/månad.
Är detta något du kan bekräfta eller dementera? Jag kanske har missat att det inte ska ingå men isåfall är jag nog lite trög och tolkar texten fel, men många kommer nog känna sig lurade om det är så att det kostar 399kr efter ett tag o man har bundit upp sig på ett nytt abonnemang hos er.
Postad 29 November 2019 - 23:54
Allente Sverige
-
Allente Sverige
-
Veteran
-
-
2329 inlägg
Till Niklas:
Hade ett samtal med en jobbar på canal digital i en lokal tv-affär idag och vi inledde en diskussion ang viasat sport med bla premier League som ska enligt dig ingå på tex Familjepaketet. Denna säljare förnekar totalt att det ska ingå i något paket utan på sin höjd någon/några månader fritt, sedan 399 kr/månad.
Är detta något du kan bekräfta eller dementera? Jag kanske har missat att det inte ska ingå men isåfall är jag nog lite trög och tolkar texten fel, men många kommer nog känna sig lurade om det är så att det kostar 399kr efter ett tag o man har bundit upp sig på ett nytt abonnemang hos er.
Hej
Viasat Sport UHD (dvs endast UHD kanalen, ingen annan kanal från Viasat Sport paketet) ingår i Familjepaketet och Baspaketet Sport från och med måndag. Så ja, man kan de matcher som sänds på Viasat Sport UHD via tex Familjepaketet. Binder du upp dig nu så är du alltid bunden på det priset som när du tecknade abonnemanget och du påverkas aldrig av en prishöjning förrän ditt abonnemang löper ut.
Mvh
Niklas
Redigerat av Allente Sverige, 29 November 2019 - 23:56.
Postad 30 November 2019 - 06:30
flygsfors
-
flygsfors
-
Lärjunge
-
-
445 inlägg
Hej
Viasat Sport UHD (dvs endast UHD kanalen, ingen annan kanal från Viasat Sport paketet) ingår i Familjepaketet och Baspaketet Sport från och med måndag. Så ja, man kan de matcher som sänds på Viasat Sport UHD via tex Familjepaketet. Binder du upp dig nu så är du alltid bunden på det priset som när du tecknade abonnemanget och du påverkas aldrig av en prishöjning förrän ditt abonnemang löper ut.
Mvh
Niklas
Okej då är jag med.
Så då är det bara ultra hd sporten från viasat, alltså knappt inget att se, tycker det ligger ca 3-4 program om dagen på den, resten sändningsuppehåll, så långt ifrån alla premier leauge matcher för dom går på de andra viasat kanalerna. Sedan såklart att man måste skaffa oneplace, den som inte är känd för sin stabilitet..
Postad 30 November 2019 - 13:38
Leatherface
-
Leatherface
-
Mega-Guru
-
-
7299 inlägg
Du kan köpa valfri 4K box och köra med CD's CI+ modul i den.
Finns ju även TV apparater med inbyggt DVB-S2 tuner med så det räcker att enbart stoppa modulen i TV'n.
Redigerat av Leatherface, 30 November 2019 - 13:40.
Postad 01 December 2019 - 02:52
angelsevov
-
angelsevov
-
Amatör
-
-
99 inlägg
Hej
Mvh
Niklas
Det är synd att istället av väletablerat Insight TV UHD kommer de sända 5-7 timmar Red Bull-TV per dag och massa sändningsuppehål. Test7088 har EPG sedan i 29:e oktober och där står bara dessa tre... RedBull tv, sändningsuppehål, ingen sänding...
Redigerat av angelsevov, 01 December 2019 - 02:53.
8 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 8 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Bild
-
→
TV-apparater
-
→
Digital-TV
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|