Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Xbox 360 "Jasper"

734 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

#651

Postad 13 september 2009 - 11:58

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0

Gå dit och titta efter, det är väl enklast?


Lite svårt om man itne riktigt vet vad man ska titta efter?

http://beta.ivancove...x_360_Revisions


Tack för länken.

#652

Postad 14 september 2009 - 12:57

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
Köpte en på elgiganten, vet inte 100 om det är jasper eller inte men tittade in genom det där hålet.. och där stod det 2009-05-25 lr nåt.. så jag förmodar att det är en jasper. Då det är en present så kan inte öppna paketet.. men iaf får hoppas på att brorsan uppskattar den ändå, för den som är intresserad så finns det 2st kvar. Det står att det kostar 3200kr på skyltarna men man kan använda sig ut av prisgarantin för att ta hem den för 2495kr. Nu drar jag från den här delen av forumet, tack för mig ;).

#653

Postad 15 september 2009 - 14:15

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Fick tillbaka min 360 från rep. idag. Var inne för att fixa dvd-läsaren, men på papperet står det att de bytt mobo och "others" också. Hur kan man kolla om de bytt till Jasper mobo? Eller är det troligast att de bytt till lika mobo som var innan eftersom jag har gamla PSUn(var väl nån annan kontakt till nya PSUn)?

#654

Postad 15 september 2009 - 14:31

Unregistered710b3906
  • Unregistered710b3906
  • Veteran

  • 2 199 inlägg
  • 0

Fick tillbaka min 360 från rep. idag. Var inne för att fixa dvd-läsaren, men på papperet står det att de bytt mobo och "others" också. Hur kan man kolla om de bytt till Jasper mobo? Eller är det troligast att de bytt till lika mobo som var innan eftersom jag har gamla PSUn(var väl nån annan kontakt till nya PSUn)?

Öppna lådan och kolla om det står jesper på morderkortet, har hört att dom gör så i US and A

#655

Postad 15 september 2009 - 14:44

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
Då säger jag. "Ain't gonna happen!" Det har jag hört att de gör på samma ställe som du sa.

#656

Postad 15 september 2009 - 14:50

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0
De har bytt ut märkena på baksidan. Står 16.5A på ena och 14.2A på andra vilket borde tyda på att det inte är en Jasper(12.1A).

#657

Postad 15 september 2009 - 16:08

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

De har bytt ut märkena på baksidan. Står 16.5A på ena och 14.2A på andra vilket borde tyda på att det inte är en Jasper(12.1A).


Verkar vara ett Falcon isåfall... 'Mindre' CPU än Xenon men samma GPU.

#658

Postad 16 september 2009 - 12:29

schrute
  • schrute
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Det är alltså bara Elite modellen som kan ha ett Jasper moderkort? Ingen chans att de Arcade HDMI som finns att köpa idag har det?

#659

Postad 16 september 2009 - 12:51

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Det är alltså bara Elite modellen som kan ha ett Jasper moderkort? Ingen chans att de Arcade HDMI som finns att köpa idag har det?


Arcade var de första som fick Jasper. Kolla om det har inbyggt minneskort eller externt...

#660

Postad 16 september 2009 - 13:15

schrute
  • schrute
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0
Tänkte köpa en på Webhallen, och deras personal lär väl vara någorlunda kompetenta att de kan svara på frågan om konsolen i fråga (Arcade eller Elite, vilken jag nu bestämmer mig för att köpa) har ett Jasper mobo eller inte.

Hittar ingen info om mobo:
http://www.webhallen...od.php?id=80658

EDIT: Xbox 360 Memory Unit 256MB (inbyggt på moderkortet, levereras ej separat). Jasper mao?

Redigerat av schrute, 16 september 2009 - 13:16.


#661

Postad 16 september 2009 - 13:25

Unregisteredb7a4fce7
  • Unregisteredb7a4fce7
  • Amatör

  • 74 inlägg
  • 0

Tänkte köpa en på Webhallen, och deras personal lär väl vara någorlunda kompetenta att de kan svara på frågan om konsolen i fråga (Arcade eller Elite, vilken jag nu bestämmer mig för att köpa) har ett Jasper mobo eller inte.

Hittar ingen info om mobo:
http://www.webhallen...od.php?id=80658

EDIT: Xbox 360 Memory Unit 256MB (inbyggt på moderkortet, levereras ej separat). Jasper mao?


Jepp, om de skriver så är det en Jasper. Men Webhallen har nyligen fått in en ny laddning med Elite's, så de lär vara Jaspers de också.

#662

Postad 16 september 2009 - 13:28

schrute
  • schrute
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Jepp, om de skriver så är det en Jasper. Men Webhallen har nyligen fått in en ny laddning med Elite's, så de lär vara Jaspers de också.

Mjo, men å andra sidan är den enda fördelen med Elite versionen dess HDD, att kunna installera spelen på HDD:n för kortare uppstarttid och mindre slitage på läsaren. Demos, överföring av låtar/filmer, m.m., kvittar nog för mig. Har dessutom inte heller en HD-TV hemma... Resonerar jag rätt nu, eller ska man köra på en Elite som en slags framtidsinvestering?

#663

Postad 16 september 2009 - 14:04

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0
Fördelen med Elite är som sagt var att du kan installera på HDD:n. Det är inte slitaget på läsaren eller snabbare laddtider som är vinsten; utan att oljudet minskar /avsevärt/.

Men kör med Arcade; när du väl vill uppgradera så har nog priserna på lösa HDDs minskat, om inte så finns 'ful-HDDs' från HongKong att handla. :rolleyes:

#664

Postad 18 september 2009 - 15:37

Naanee
  • Naanee
  • Rookie

  • 3 inlägg
  • 0
Skicka ett mejl till Webbhallen och hörde angående Eliten och det är inte Jasper versionen.

#665

Postad 18 september 2009 - 21:36

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Det är alltså bara Elite modellen som kan ha ett Jasper moderkort? Ingen chans att de Arcade HDMI som finns att köpa idag har det?


Eliten är nog den som är svårast att hitta jasper. Den modell som säljs minst får oftast sist.

Men de finns.

#666

Postad 18 september 2009 - 22:39

Sir Anselm
  • Sir Anselm
  • Beroende

  • 1 475 inlägg
  • 0

Skicka ett mejl till Webbhallen och hörde angående Eliten och det är inte Jasper versionen.


Skumt, jag beställde en Elite av dem samma dag som prissänkningen, och den var en Jasper. Men de kan ju ha fått in en laddning som inte var det såklart...

#667

Postad 19 september 2009 - 01:28

schrute
  • schrute
  • Wannabe

  • 24 inlägg
  • 0

Eliten är nog den som är svårast att hitta jasper. Den modell som säljs minst får oftast sist.

Men de finns.

Men det är alltså så att, 256 MB inbyggt på moderkortet > Jasper?

Nu går jag lite OT, men stämmer det att livslängden på Xboxen förlängs om väljer att installera sina spel på hårddisken? Med tanke på att läsaren inte får arbeta lika hårt. Minskad risk att drabbas av RROD, bl a? Det skulle isf vara den enda fördelen med att satsa på Elite modellen, då jag inte är i behov av de extra tillbehören som medföljer. Planerar inte heller att ladda ner några extra packs eller demos. Frågan är därför om det är värt de där extra 600 kr... Samtidigt som man inte kan vara helt säker på att den Elite man är på väg att köpa verkligen är en Jasper.

#668

Postad 19 september 2009 - 10:21

Unregistered1124
  • Unregistered1124
  • Beroende

  • 1 000 inlägg
  • 0

De har bytt ut märkena på baksidan. Står 16.5A på ena och 14.2A på andra vilket borde tyda på att det inte är en Jasper(12.1A).


HDMI: Falcon. Ej HDMI: Opus.

#669

Postad 19 september 2009 - 12:56

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

  • 2 143 inlägg
  • 0

Men det är alltså så att, 256 MB inbyggt på moderkortet > Jasper?


Det är väl bara Arcade som har 256 mb inbyggt minne. Elite har ju 120gb hdd.

#670

Postad 19 september 2009 - 16:29

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Men det är alltså så att, 256 MB inbyggt på moderkortet > Jasper?

Nu går jag lite OT, men stämmer det att livslängden på Xboxen förlängs om väljer att installera sina spel på hårddisken? Med tanke på att läsaren inte får arbeta lika hårt. Minskad risk att drabbas av RROD, bl a? Det skulle isf vara den enda fördelen med att satsa på Elite modellen, då jag inte är i behov av de extra tillbehören som medföljer. Planerar inte heller att ladda ner några extra packs eller demos. Frågan är därför om det är värt de där extra 600 kr... Samtidigt som man inte kan vara helt säker på att den Elite man är på väg att köpa verkligen är en Jasper.


Rsiken för RRoD har inget med DVD-läsaren att göra. I och med Jasper så blir du av med den faktorn.

Näst största faktorn är DVD-läsaren där lasern kan slutas ut, den risken minskar du vid installation.

Arcade är den enda maskinen som har inbyggt minne. Pro och Elite kan också ha jasper men inte inbyggt minne.

#671

Postad 20 september 2009 - 20:38

tigersaid86
  • tigersaid86
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Jag skickade min Xbox 360 Arcade med HDMI utgång.
Och på kartongen står det 175w LOT NO: 0743 TEAM: FDOU
Hade en 20gb HDD som jag även installerade varje spel jag skulle köra ut så det skulle ske mindre värme.

Jag har fått ett antal gånger RROD faktist och andra felmeddelanden men det har nog inte varit så farligt för det räckte med att starta om så fungerade den normalt.
Men tillslut så börjar min xbox att frysa till i grafiken oavsett om jag spelar eller är i dashboard. Det går då inte göra något alls åt saken, ingenting fungerar. Jag måste stänga av xboxen och starta upp den igen. Och det här frysande problemet med grafiken händer varje gång jag har startat xboxen. Det varierar hur fort det ska komma bara, antingen efter 2min eller 10min. Men det kommer.

Jag har den på ett luftigt område, körde även med externa fläktar och den fick verkligen kall luft in och ut.

Trodde jag skulle klara mig från RROD men tyvär verkar det som att det inte går...
Den var bara 1 ½ år gammal... från 2008.

Redigerat av tigersaid86, 20 september 2009 - 20:41.


#672

Postad 20 september 2009 - 20:58

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Jag skickade min Xbox 360 Arcade med HDMI utgång.
Och på kartongen står det 175w LOT NO: 0743 TEAM: FDOU
Hade en 20gb HDD som jag även installerade varje spel jag skulle köra ut så det skulle ske mindre värme.

Jag har fått ett antal gånger RROD faktist och andra felmeddelanden men det har nog inte varit så farligt för det räckte med att starta om så fungerade den normalt.
Men tillslut så börjar min xbox att frysa till i grafiken oavsett om jag spelar eller är i dashboard. Det går då inte göra något alls åt saken, ingenting fungerar. Jag måste stänga av xboxen och starta upp den igen. Och det här frysande problemet med grafiken händer varje gång jag har startat xboxen. Det varierar hur fort det ska komma bara, antingen efter 2min eller 10min. Men det kommer.

Jag har den på ett luftigt område, körde även med externa fläktar och den fick verkligen kall luft in och ut.

Trodde jag skulle klara mig från RROD men tyvär verkar det som att det inte går...
Den var bara 1 ½ år gammal... från 2008.


Mindre värme? Bara för att du installerar så blir det inte mindre värme. Spelen körs och GPUn och CPUn blir lika påfrestade. Det enda installation hjälper mot är oljudet och slitage.

Din 360 är en Falcon och problemet är GPU relaterat så bara skicka in det. Tyvärr hjälper sällan extra fläktar.

#673

Postad 22 september 2009 - 15:09

simonpt
  • simonpt
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Tänk kemi. Energi kan inte förbrukas! Däremot omvandlas. Den energi som används för att få skivan i dvd-spelaren att snurra omvandlas till en annan form av energi. (värme)

Tänker man logiskt så så bör risken för värmerelaterade problem vara mindre vid installation av spelen på hårddisken. Då man inte använder energi för att läsa av dvd-skivan.

Som ni tidigare konstaterat är RLOD ett värme relaterat problem. Därför bör risken vara mindre att drabbas av RLOD om man installerar spelen på hårddisken?

Men vad vet jag?
Jag baserar ju bara fakta på skit smarta kemister och oändligt många tester som visar att "energi kan inte förbrukas"

:)

#674

Postad 22 september 2009 - 15:24

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

  • 1 680 inlägg
  • 0

Tänker man logiskt så så bör risken för värmerelaterade problem vara mindre vid installation av spelen på hårddisken. Då man inte använder energi för att läsa av dvd-skivan.

Nu är ju iofs HDD:n ett mekaniskt medium som alstrar värme vid användning också. I det stora hela är det alltså en hyfsat försumbar del av den totala värmealstraingen i en 360.

#675

Postad 22 september 2009 - 15:47

PalmiNio
  • PalmiNio
  • Mega-Guru

  • 8 074 inlägg
  • 0

Tänk kemi. Energi kan inte förbrukas! Däremot omvandlas. Den energi som används för att få skivan i dvd-spelaren att snurra omvandlas till en annan form av energi. (värme)

Tänker man logiskt så så bör risken för värmerelaterade problem vara mindre vid installation av spelen på hårddisken. Då man inte använder energi för att läsa av dvd-skivan.

Som ni tidigare konstaterat är RLOD ett värme relaterat problem. Därför bör risken vara mindre att drabbas av RLOD om man installerar spelen på hårddisken?

Men vad vet jag?
Jag baserar ju bara fakta på skit smarta kemister och oändligt många tester som visar att "energi kan inte förbrukas"

:)


Och att köra SD bild istället för HD bör också avge mindre värme.

Så länge värmen från GPUn är så pass mycket högre än den som teoretiskt kan avges från en snurrande spelare så är nog påverkan minimal.

#676

Postad 23 september 2009 - 09:27

simonpt
  • simonpt
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Absolut, finns ju flera aspekter om kring det.

Jag har dock fått för mig att det används mer energi åt DVD-läsaren än hårddisken.

Men jag kan självklart ha fel :rolleyes:

#677

Postad 23 september 2009 - 10:02

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Jag baserar ju bara fakta på skit smarta kemister


Sluta lyssna på kemisterna och lyssna på fysikerna istället. ;)

Dessutom; eftersom skivan spinner i en konstant hastighet behövs det egentligen bara energi att spinna upp den. :rolleyes:

Edit: AAaaahhhh... Fördelen med att vara uttråkad på jobbet:

En samsung DVDROM har 1.5A som krav. Vilket betyder att den inte under några omständigheter kan göra av med mer än 7.5W. Skulle tro att den drar typ 6W vid spinup och sen något lägre vid läsning...
En Samsung HDD (eftersom jag ändå var inne på den sidan) drar 2.0A (10W) vid spinup.
Vid läsning/skrivning drar en HDD 6.5W.

Så HDD:n gör av med MER energi än en DVD-ROM. Dock så hänger HDD:n på sidan och DVD-ROMen är inbyggd. Osv....

Orkar inte leta upp specarna på CPUn/GPUn i xboxen, men jämfört med deras energiåtgång tror jag nog 6-7W är försumbart. ;)

Redigerat av Unregistered6810b893, 23 september 2009 - 10:13.


#678

Postad 26 september 2009 - 15:51

simonpt
  • simonpt
  • Rookie

  • 8 inlägg
  • 0
Haha, okej. Känner mig besegrad.

Rrod problem borta på jasper för att den har limmade komponenter på moderkortet då? Kan du vara så enkelt?:)

#679

Postad 26 september 2009 - 18:22

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Är det inte så att rrod-problemen är utrotade med Jasper pga av att det är 65nm på både c- och g-pu?

#680

Postad 27 september 2009 - 13:39

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

  • 6 702 inlägg
  • 0

Är det inte så att rrod-problemen är utrotade med Jasper pga av att det är 65nm på både c- och g-pu?


Mindre värme ger ju att det är mindre risk att komponenterna böjer sig. Sen vet jag inte om de har fäst komponterna bättre eller inte i Jasper...

RROD-problemen är ju inte utrodade direkt. Det finns ju fortfarande risk att man får det. Ligger nog på samma nivå som PS3ans YLOD problem; fast här har du 3 års garanti mot Sonys 1 år.

Nog en tidsfråga innan MS skippar 3 års garantin dock. De har ju fixat de flesta Xenon korten numera. De sitter säkert med ett stort datablad och håller koll på hur många Xenons det finns ute i handeln och hur många de har 'kvar'. :)

#681

Postad 27 september 2009 - 14:14

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
Vilken tur att vi bor i Sverige och inte berörs av huruvida m$ eller $ony ger 3, 1 eller ingen garanti alls eftersom du som konsument är skyddad i 3 år iaf :)

#682

Postad 27 september 2009 - 15:22

Luzer
  • Luzer
  • Veteran

  • 1 793 inlägg
  • 0

Vilken tur att vi bor i Sverige och inte berörs av huruvida m$ eller $ony ger 3, 1 eller ingen garanti alls eftersom du som konsument är skyddad i 3 år iaf :)

Fast det lär väl som vanligt vara ganska svårt att få ut de där sista två åren på garantin, då du som konsument måste bevisa att det är ett produktionsfel. Även om det i RROD fallen är ganska uppenbart :/

#683

Postad 27 september 2009 - 15:57

Topper Harley 77
  • Topper Harley 77
  • Veteran

  • 1 997 inlägg
  • 0
2 års garanti och 1 år reklamation.
Jag tror inte det är speciellt svårt, skulle vilja höra den handlare som försöker krångla sig ur besväret att hjälpa en kund med rrodad 360 ;)

Allting handlar om hur mycket man står på sig, visst man blir förbannad och så men lyckades jag få el giganten att krypa till korset genom att skriva till ARN så kan vem som helst lyckas :)

OT igen, själv börjar nästa fundera på att skita i att köpa jasper (har en gammal häck som rrodat på mig 2 gånger nu) och istället vänta på nästa revision, valhalla (om den kommer)

#684

Postad 27 september 2009 - 17:36

aikelo
  • aikelo
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
Någon som vet någon nätbutik som har Elite jasper i lager,ska beställa imorgon tänkte jag.

Edit:chansade o beställde från game.se. Är det inte jasper så får jag väl hdmi kabel+ ljud adapter eller?

Redigerat av aikelo, 28 september 2009 - 12:28.


#685

Postad 29 september 2009 - 14:09

theonlyix
  • theonlyix
  • Lärjunge

  • 260 inlägg
  • 0
En kompis fick sin elite box från Dustin idag, det var en Jasper! 150w 12.1A , litet nätagg.

Jag beställde direkt, så jag hoppas på å få den imorgon!

#686

Postad 29 september 2009 - 15:04

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

  • 2 231 inlägg
  • 0
Köpte en ny Elite på Game förra veckan och fick även en Jasper med det lilla nätagget.

#687

Postad 29 september 2009 - 18:17

Unregistered1232
  • Unregistered1232
  • Veteran

  • 1 892 inlägg
  • 0
MM har jasper elite för 3390kr.

#688

Postad 29 september 2009 - 22:00

Unregisteredda78e154
  • Unregisteredda78e154
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0
Ngn som vet hur man kan veta att man får en "jasper" när man köper/beställer en 360 Elite?


Ser också att dustin har två erbjudanden, en med extra handkontroll. Ngn som vet om båda är "jasper"-versioner? Borde väl inte vara det eftersom priset är samma för båda erbjudandena...

Redigerat av Unregisteredda78e154, 29 september 2009 - 22:41.


#689

Postad 30 september 2009 - 02:59

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Beställde ett 360 Elite från Webhallen i lördags...håller tummarna. Jasper började ju skeppas ut i vintras/våras så vi får ju hoppas att dom gamla versionerna är få till antalet, om de fortfarande finns kvar i några kvantiteter.

Redigerat av Kniff, 30 september 2009 - 02:59.


#690

Postad 30 september 2009 - 07:36

pewi78
  • pewi78
  • Forumräv

  • 730 inlägg
  • 0
Kolla efter resident evil bundeln (Elite) det är "jasper"

#691

Postad 01 oktober 2009 - 00:34

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0
Mitt Elite beställt från Webhallen dök upp idag...det var ett Jasper, skönt som fan :)

#692

Postad 01 oktober 2009 - 08:46

aikelo
  • aikelo
  • Lärjunge

  • 315 inlägg
  • 0
...och jag fick min från game.se igår, det var en jasper.
Testade GTA 4 installerat och det var inte mycket som lät från krysslådan.
En jäkla skillnad mot min utbytesbox jag fick från tyskland i somras, där kan vi snacka om oljud.

#693

Postad 01 oktober 2009 - 14:24

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0
Man ska nog ha en väldigt otur ifall man råkar få en Falcon, tror det är få ställen idag (om än några) som säljer en 360 som inte är Jasper.

#694

Postad 01 oktober 2009 - 17:53

Unregisteredda78e154
  • Unregisteredda78e154
  • Rookie

  • 2 inlägg
  • 0

En kompis fick sin elite box från Dustin idag, det var en Jasper! 150w 12.1A , litet nätagg.

Jag beställde direkt, så jag hoppas på å få den imorgon!


Vet du vilken av Dustins 3 erbjudanden med Xbox 360 Elite som han beställde när han fick Jasper?
Finns ju ett för 2549 o två för 2699 varav ett är med extra handkontroll.

#695

Postad 01 oktober 2009 - 21:18

Kniff
  • Kniff
  • Lärjunge

  • 309 inlägg
  • 0

Vet du vilken av Dustins 3 erbjudanden med Xbox 360 Elite som han beställde när han fick Jasper?
Finns ju ett för 2549 o två för 2699 varav ett är med extra handkontroll.


Hej!

Såhär skrev en anställd från DustinHome på ett annat forum angående Jaspers..

Hej! Jag kan absolut be lagerfolket kika på lådorna och se hur de ser ut, men även om alla lådor där är vita så är det ingen garanti för att man kommer få en sådan, ifall det skulle komma in en leverans med gråa i sista sekund. Det är väldigt snabba ryck, och just därför kan vi inte utlova att man får produkt A1 istället för A2.

Det enda jag kan säga är att vi inte har några gamla lådor liggandes på hyllorna i skrivande stund, utan det som ligger där och säljs just nu är sprillans nyinlevererat. Sedan om alla de vi har fått är Jasperchippade enheter eller ej kan jag inte svara på.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB



#696

Postad 02 oktober 2009 - 12:09

Jack of all trades
  • Jack of all trades
  • Veteran

  • 1 846 inlägg
  • 0

"Det enda jag kan säga är att vi inte har några gamla lådor liggandes på hyllorna i skrivande stund, utan det som ligger där och säljs just nu är sprillans nyinlevererat. Sedan om alla de vi har fått är Jasperchippade enheter eller ej kan jag inte svara på".

Då det inte längre tillverkas Falcon moderkort avsedda för butiker så kan man vara väldigt säker på att det numera levereras Jasper till butikerna. Då Dustin garanterat sålt slut på sitt lager med Falcon enheter (precis som den anställde hävdar ovan) så är alltså sannolikheten hög att det är Jasper boxar de levererar. Om man däremot skulle skicka in en defekt box till Microsoft så är det inte längre lika säkert att man får en Jasper tillbaks.

Redigerat av Jack of all trades, 02 oktober 2009 - 12:18.


#697

Postad 04 oktober 2009 - 19:24

helben
  • helben
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0

Mitt Elite beställt från Webhallen dök upp idag...det var ett Jasper, skönt som fan :D


beställde en elite från webhallen.com i fredags....
är det en jasper jag får då?

#698

Postad 06 oktober 2009 - 15:43

ad72
  • ad72
  • Amatör

  • 61 inlägg
  • 0
Beställde från Dustin i söndags (paketet med xtra kontroll för 2695) 091004 det var en jasper, mfr date 090716
De elite de hade på mm i gbg högsbo hade mfr date 0808 nånting...

:D

#699

Postad 06 oktober 2009 - 20:05

helben
  • helben
  • Wannabe

  • 21 inlägg
  • 0
mitt 360 dök upp idag:) Det var en jasper!! :D

#700

Postad 18 oktober 2009 - 10:37

andreaslundin
  • andreaslundin
  • Rookie

  • 6 inlägg
  • 0
Köpte en Xbox 360 igår på Alina Systems i Uppsala (bäst pris lokalt) och det var en jasper. Har följt den här tråden av och till i ett år nu, så det känns kul att till slut sitta på en Xbox 360. Min första konsoll sedan jag sålde SNESet någon gång på nittiotalet.

//Andreas



0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

  • Hemmabiotidningen nr.10 2024
    Elias
    2024-09-25 19:37:23
  • Tomme
    2024-09-12 21:31:54
  • Tomme
    2024-09-12 21:30:43
  • Elias
    2024-09-04 17:31:02
  • Elias
    2024-09-04 17:29:09
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2024 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.