Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Dustin AB/Dustin home AB, vad kan vi göra bättre?

1017 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 maj 2009 - 19:08

Unregisteredb8bb5cfd
  • Unregisteredb8bb5cfd
  • Lärjunge

• 371 inlägg
  • 0
Hej

Har en fråga om er Hp-kampanj. Tänker just på "HP MINI 2140 1.6 2GB/160 WLAN BT 10.1#VHB + BATTERI"

Får man både standard 3 cellsbatteriet och ett extra 6 cells?

Postad 29 maj 2009 - 13:04

Johjac
  • Johjac
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
Hej Mikael Carinci,

Jag är ute efter en bra 46" TV och fastnat för en Samsung LE46A856, jag ser också att ni idag och under en längre tid har reklam för denna här på prisjakt för priset 13990:-. Men när jag tittar på prishistoriken hos er har ni aldrig tagit mer än 13990:- och ändå står det spara 3500:- "ord pris 17490"?? jag är juridikstuderande och detta är enligt mig ett brott mot marknadsföringslagen!? Hur kan ett "seriöst" företag som Ni ändå förväntas vara syssla med detta?

Mvh
Johanna

Postad 30 maj 2009 - 03:34

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hej Mikael Carinci,

Jag är ute efter en bra 46" TV och fastnat för en Samsung LE46A856, jag ser också att ni idag och under en längre tid har reklam för denna här på prisjakt för priset 13990:-. Men när jag tittar på prishistoriken hos er har ni aldrig tagit mer än 13990:- och ändå står det spara 3500:- "ord pris 17490"?? jag är juridikstuderande och detta är enligt mig ett brott mot marknadsföringslagen!? Hur kan ett "seriöst" företag som Ni ändå förväntas vara syssla med detta?

Mvh
Johanna

Hej, Johanna!

När produkten lanserades kostade den 18392,00 kr och sänktes efter ett tag till 17592,00 och däromkring, vilket produkten kostade i flera månaders tid. Därefter sänktes produktens pris under en större drive vilket inte har tagit slut ännu.

Jag ska dubbelkolla med kollegorna på måndag men enligt loggarna ser allt rätt ut för denna produkt. Återkommer i detta inlägg om det skulle finnas några konstigheter.

@ capture: Det stämmer bra.

Mvh,
Jüri Martoja ([email protected])
Dustin AB

Postad 04 juni 2009 - 15:00

Unregisteredbffcdb9b
  • Unregisteredbffcdb9b
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Hej på er, sitter här och är väldigt besviken på både dustin samt asus(s....support)
Fick en dator leverad från dustin för 2 veckor sedan, öppnade upp packet och började med att plugga in strömadaptern i väggen och pang proppen gick direkt samt att adaptern började lukta bränt.
Ringde upp dustin som bollade vidare mig till asus som sa att jag skulle ringa upp dustin, till slut så
sa dustin att jag skulle skicka in hela paketet till dom för undersökning vilket jag inte tyckte skulle behövas eftersom det bara var adaptern som gått sönder men både dustin samt asus vägrar skicka en ny.
Mailade dustin idag och fick beskedet att den fortfarande befann sig på verkstaden, är alldeles för dålig på hur man tar sig vidare med sådana här frågor, någon som vet eller ska man höra av sig till konsumentombudsmannen för att få vägledning?

Har säkert ett flertal stavfel m.m, ber om ursäkt för det men är lite för irriterad för att kunna tänka klart just nu

Mvh Magnus

Postad 04 juni 2009 - 15:03

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hej på er, sitter här och är väldigt besviken på både dustin samt asus(s....support)
Fick en dator leverad från dustin för 2 veckor sedan, öppnade upp packet och började med att plugga in strömadaptern i väggen och pang proppen gick direkt samt att adaptern började lukta bränt.
Ringde upp dustin som bollade vidare mig till asus som sa att jag skulle ringa upp dustin, till slut så
sa dustin att jag skulle skicka in hela paketet till dom för undersökning vilket jag inte tyckte skulle behövas eftersom det bara var adaptern som gått sönder men både dustin samt asus vägrar skicka en ny.
Mailade dustin idag och fick beskedet att den fortfarande befann sig på verkstaden, är alldeles för dålig på hur man tar sig vidare med sådana här frågor, någon som vet eller ska man höra av sig till konsumentombudsmannen för att få vägledning?

Har säkert ett flertal stavfel m.m, ber om ursäkt för det men är lite för irriterad för att kunna tänka klart just nu

Mvh Magnus

Tjena!

Maila mig ett ärendenummer eller ordernummer så kollar jag upp vad det handlar om :(

[email protected]

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 04 juni 2009 - 15:12

Volvow
  • Volvow
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Kul att Dustin är inne på forumet och skriver...mycket bra! :(

Postad 04 juni 2009 - 15:49

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Mvh Magnus

Hej igen!

Tack för ordernumret.

Som jag kan se så har allting i ärendet hittills hanterats enligt alla konstens regler. ASUS datorer har en DOA-period, problemet anmäldes inom DOA-tiden, datorn är skickad till ASUS som meddelar oss så fort de kommit fram till vad de vidtar för åtgärd. De brukar vara rätt effektiva så förhoppningsvis har vi ett svar snart.

PS, konsumentombud är till för konsumenter, produkten i fråga inhandlades av ett företag. Nu spelar det ingen större roll då det påverkar inte ärendet i fråga. Är det så att ett (konsument)-returärende inte är löst inom rimlig tid eller på något annat sätt inte är hanterat enligt de rådande konsumentjuridiska reglerna så löser vi det alltid på bästa möjliga sätt.

När det gäller företagsköp så gäller inte de konsumentjuridiska lagarna, dock brukar vi ändå göra en bedömning om vi ser att ett ärende inte är hanterat på tillräckligt bra sätt. Så det löser sig :(

Jag följer upp ärendet med ASUS och återkommer till dig via mail så fort jag har ett besked.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 04 juni 2009 - 16:07

Unregisteredbffcdb9b
  • Unregisteredbffcdb9b
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Hej igen!

Tack för ordernumret.

Som jag kan se så har allting i ärendet hittills hanterats enligt alla konstens regler. ASUS datorer har en DOA-period, problemet anmäldes inom DOA-tiden, datorn är skickad till ASUS som meddelar oss så fort de kommit fram till vad de vidtar för åtgärd. De brukar vara rätt effektiva så förhoppningsvis har vi ett svar snart.

PS, konsumentombud är till för konsumenter, produkten i fråga inhandlades av ett företag. Nu spelar det ingen större roll då det påverkar inte ärendet i fråga. Är det så att ett (konsument)-returärende inte är löst inom rimlig tid eller på något annat sätt inte är hanterat enligt de rådande konsumentjuridiska reglerna så löser vi det alltid på bästa möjliga sätt.

När det gäller företagsköp så gäller inte de konsumentjuridiska lagarna, dock brukar vi ändå göra en bedömning om vi ser att ett ärende inte är hanterat på tillräckligt bra sätt. Så det löser sig :(

Jag följer upp ärendet med ASUS och återkommer till dig via mail så fort jag har ett besked.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Hej igen Jüri, tacksam för dina snabba besked i denna fråga.

Är bara frustrerad eftersom jag varit med om liknande situation förut(hade då handlat i en annan butik ) och när jag gick
till butiken så kollade dom upp det direkt och konstaterade felet och gav mig en ny vara direkt.
Kan tycka att ni eller asus kunde ha bett mig skicka in adaptern och skickat mig en ny på samma gång.

Mvh
Magnus

Postad 05 juni 2009 - 08:40

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hej igen Jüri, tacksam för dina snabba besked i denna fråga.

Är bara frustrerad eftersom jag varit med om liknande situation förut(hade då handlat i en annan butik ) och när jag gick
till butiken så kollade dom upp det direkt och konstaterade felet och gav mig en ny vara direkt.
Kan tycka att ni eller asus kunde ha bett mig skicka in adaptern och skickat mig en ny på samma gång.

Mvh
Magnus

Hej!

Yes, om det hade funnits originalladdare som tillbehör så hade vi kunnat fixa det. Det finns tredjepartstillverkade laddare till dessa datorer som vi kanske hade kunnat att skicka ut. Det man får tänka på då är att om det inte hade löst problemet, dvs om det även intiellt uppstod någon form av skada på datorn, så hade man inte fått hela den biten åtgärdad via DOA (då datorn kom in till oss i sista sekund för att komma igenom som DOA), utan då hade datorn hamnat på vanlig reparation vilket tar längre tid än DOA. Så på sitt sätt är det bara bra att det gick som DOA.

Det finns produkter som vi själva kan avgöra åtgärd/utbyte på, och när det gäller sådana så kan vi "fixa snabba utbyten" precis som vilka butiker som helst. När det gäller datorer och mer avancerade prylar så vill tillverkarna avgöra lämpligast åtgärd själva enligt sina garantivillkor, så länge inget annat ö.k. finns.

Kan poängtera att vi alltid följer upp serviceärenden på våra produkter som inte hanteras av oss, och snappar upp eventuella problematiska moment. Vi önskar att en service ska gå så snabbt, smidigt och säkert som möjligt för alla parter och vi har en hel del effektiva rutiner för det. Om vi t.ex. märker att en viss produkts service alltid tar mer än ett par-tre veckor så gör vi något åt saken, då det är varken intressant för oss eller för våra kunder att handla produkter vars service inte fungerar.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 09 juni 2009 - 09:39

Unregisteredbffcdb9b
  • Unregisteredbffcdb9b
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Hej!

Yes, om det hade funnits originalladdare som tillbehör så hade vi kunnat fixa det. Det finns tredjepartstillverkade laddare till dessa datorer som vi kanske hade kunnat att skicka ut. Det man får tänka på då är att om det inte hade löst problemet, dvs om det även intiellt uppstod någon form av skada på datorn, så hade man inte fått hela den biten åtgärdad via DOA (då datorn kom in till oss i sista sekund för att komma igenom som DOA), utan då hade datorn hamnat på vanlig reparation vilket tar längre tid än DOA. Så på sitt sätt är det bara bra att det gick som DOA.

Det finns produkter som vi själva kan avgöra åtgärd/utbyte på, och när det gäller sådana så kan vi "fixa snabba utbyten" precis som vilka butiker som helst. När det gäller datorer och mer avancerade prylar så vill tillverkarna avgöra lämpligast åtgärd själva enligt sina garantivillkor, så länge inget annat ö.k. finns.

Kan poängtera att vi alltid följer upp serviceärenden på våra produkter som inte hanteras av oss, och snappar upp eventuella problematiska moment. Vi önskar att en service ska gå så snabbt, smidigt och säkert som möjligt för alla parter och vi har en hel del effektiva rutiner för det. Om vi t.ex. märker att en viss produkts service alltid tar mer än ett par-tre veckor så gör vi något åt saken, då det är varken intressant för oss eller för våra kunder att handla produkter vars service inte fungerar.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Hej igen,

får be om ursäkt att jag är otålig men på måndag har jag tänkt att åka iväg på semester och hade tänkt att använda den dator jag köpt ifrån er(lite krångligt att få med den stationära), tycker att jag borde kunna få besked om vad som händer.

//Magnus

Postad 09 juni 2009 - 10:16

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hej igen,

får be om ursäkt att jag är otålig men på måndag har jag tänkt att åka iväg på semester och hade tänkt att använda den dator jag köpt ifrån er(lite krångligt att få med den stationära), tycker att jag borde kunna få besked om vad som händer.

//Magnus

Hej!

Din nya dator packas as we speak, med lite tur så har du en fungerande maskin imorgon.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 09 juni 2009 - 11:32

Unregisteredbffcdb9b
  • Unregisteredbffcdb9b
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0

Hej!

Din nya dator packas as we speak, med lite tur så har du en fungerande maskin imorgon.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Toppen, tack än en gång för snabba svar.

Mvh
Magnus

Postad 10 juni 2009 - 14:00

ficklampa
  • ficklampa
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
ni måste lära er att svara på mail inom dustin home.
oavsett hur dumma frågorna som kommer kan verka.
jag mailade ett mail till vanliga dustin och fick svar inom 5 min men till dustin home får man vänta flera dagar.
löjligt.

Postad 11 juni 2009 - 12:46

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

ni måste lära er att svara på mail inom dustin home.
oavsett hur dumma frågorna som kommer kan verka.
jag mailade ett mail till vanliga dustin och fick svar inom 5 min men till dustin home får man vänta flera dagar.
löjligt.

Hej!

Om vi pratar om kundservice så kommer mail skickade till både [email protected] samt [email protected] till samma inkorg och prioriteras lika.

Order-mailkorgarna är dock olika och svarstiderna från dessa mailboxar beror helt på respektive avdelningens arbetsbelastning. I regel ska man få ett svar inom 24-48h, oftast går det mycket snabbare än så.

Vilken mailadress hade du mailat till?

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 11 juni 2009 - 14:10

ficklampa
  • ficklampa
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
både kundservice och order vid dustinhome.
kundservice 9 juni kl 3 inte fått svar än.
order igår, inte fått svar.
fick svar ifrån order vid dustin direkt.
skickade mail till order dustinhome som jag inte heller fått svar på än.
nu har jag redan köpt produkten annanstans

Redigerat av ficklampa, 11 juni 2009 - 14:11.

Postad 11 juni 2009 - 14:18

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

både kundservice och order vid dustinhome.
kundservice 9 juni kl 3 inte fått svar än.
order igår, inte fått svar.
fick svar ifrån order vid dustin direkt.
nu har jag redan köpt produkten annanstans

Ok, det äldsta icke-hanterade mailet på Kundservice är i skrivande stund från inatt. Om ditt mail var order-relaterat så vidarebefodrades det mest sannolikt till [email protected]. Behöver man snabb hjälp så är det alltid bäst att ringa, det går alltid snabbare än mail :)

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 15 juni 2009 - 16:15

misterg
  • misterg
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Hej Jüri.

Skulle behöva lite hjälp med att få status på en receiver som ni enligt uppgift (från kundservice via e-post) skall ha på serviceverkstad för kontroll. Den har varit där i ca 1 1/2 månad nu och jag kan inte få något svar på vad som händer med den...

Verkar som att många andra här har fått hjälp av dig. Kan du åtaga dig att titta lite på mitt ärende också?

Mvh

Mattias

Postad 15 juni 2009 - 21:02

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hej Jüri.

Skulle behöva lite hjälp med att få status på en receiver som ni enligt uppgift (från kundservice via e-post) skall ha på serviceverkstad för kontroll. Den har varit där i ca 1 1/2 månad nu och jag kan inte få något svar på vad som händer med den...

Verkar som att många andra här har fått hjälp av dig. Kan du åtaga dig att titta lite på mitt ärende också?

Mvh

Mattias

Hej!

Absolut, maila ditt order- eller ärendenummer till [email protected] så kollar jag upp det.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 16 juni 2009 - 16:01

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0
Handlade en Dell S2409W skärm samt minne till min macbook av Dustin Home för nån vecka sen. Och skärmen fungerade kanon men värre var det med mina minnen till macen.

Minnena ville inte lira ihop med macbooken utan jag fick låsningar och flimmer på skärmen. Detta var ändå kingstons rekommenderade minnen för min macbook.

I alla fall mailade jag kundjänst angående mitt problem och får till svar:

Vilken macbook är det du har? När köpte du den?

Vilket ledde till ett nytt mail där jag svarade på deras frågor och berättade att jag har rätt modell för dom minnena jag beställt. Då fick jag detta svaret:

Har du testat att köra minnena en och en?

Suck vad är meningen med det? De var ett kit jag köpte med 2st 2gb minnen för att jag skulle få ut 4gb totalt. Så är ju knappast hjälpt om det nu skulle fungera med bara ett minne. Svarade tillbaka att jag ville dom skulle skicka fraktlappar så jag kunde skicka tillbaka minnena för dom fungerar som sagt inte till min mac. Och nu har jag inte hört något på 2 dagar.

Det gick snabbare att få varorna levererade än när kundservice ska svara på mail..................

Postad 16 juni 2009 - 16:03

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Handlade en Dell S2409W skärm samt minne till min macbook av Dustin Home för nån vecka sen. Och skärmen fungerade kanon men värre var det med mina minnen till macen.

Minnena ville inte lira ihop med macbooken utan jag fick låsningar och flimmer på skärmen. Detta var ändå kingstons rekommenderade minnen för min macbook.

Vilket ledde till ett nytt mail där jag svarade på deras frågor och berättade att jag har rätt modell för dom minnena jag beställt. Då fick jag detta svaret:

Suck vad är meningen med det? De var ett kit jag köpte med 2st 2gb minnen för att jag skulle få ut 4gb totalt. Så är ju knappast hjälpt om det nu skulle fungera med bara ett minne. Svarade tillbaka att jag ville dom skulle skicka fraktlappar så jag kunde skicka tillbaka minnena för dom fungerar som sagt inte till min mac. Och nu har jag inte hört något på 2 dagar.

Det gick snabbare att få varorna levererade än när kundservice ska svara på mail..................

Hej!

Ja ibland blir det längre mailköer, speciellt i samband med skatteåterbäringstider :D

Att testa minnen en och en är lämpligt ibland för att skapa en bätter bild av vad problemet handlar om. Om det är exakt samma fel med bägge RAM så lär det inte handla om trasiga RAM-moduler utan då kan det vara något annat som spökar.

Vidarebefodra mailet till mig så kollar jag på det. [email protected]

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 16 juni 2009 - 17:45

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

Hej!

Ja ibland blir det längre mailköer, speciellt i samband med skatteåterbäringstider :D

Att testa minnen en och en är lämpligt ibland för att skapa en bätter bild av vad problemet handlar om. Om det är exakt samma fel med bägge RAM så lär det inte handla om trasiga RAM-moduler utan då kan det vara något annat som spökar.

Vidarebefodra mailet till mig så kollar jag på det. [email protected]

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Hej Jüri

Har vidarebefodrat mailet till dig nu. Angående att bara testa ett minne i taget så tycker jag det verkar ganska solklart att felet inte ligger på min 3mån gamla mac som fungerar hur fint som helst med orginal minnena. Och problemet med frysningar och grafikfel har aldrig uppståt innan och när jag bytte tillbaka till mina gamla minnen så fungerar allt perfekt igen.

Men tack för du tar dig tid att titta på det...

Vänliga Hälsningar
Per

Postad 16 juni 2009 - 19:35

misterg
  • misterg
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Hej!

Absolut, maila ditt order- eller ärendenummer till [email protected] så kollar jag upp det.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Hej. Har mailat min tidigare e-posthistorik till dig.
Tack för att du tar dig tid att titta på ärendet.

Mvh

Mattias

Postad 17 juni 2009 - 12:01

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
För första gången förstår jag var folk menar med tråkigt bemötande när man pratar med kundtjänst.

Min fru beställde hem KINGSTON 4GB KIT - KTA-MB800K2/4G till vår iMac och som vanligt är leveransen supersnabb.

Blev dock lite förvånad när jag såg att förseglingen på minnespaketet var brutet och när man tittar på stiften på minnena så ser man att de varit monterade tidigare.

Ringer kundtjänst som låter besvärad och tycker jag skall montera minnena och testa dem, tack men nej tack.

Skruvar helst inte i iMacen mer än en gång om det nu visar sig att modulerna är felaktiga samt om nu paketet har varit brutet och minnena har varit monterade tidigare så kan de väl ändå inte säljas som nya?

Ber om att få returnera minnena och få nya utskickade och det gick bra men attityden och bemötandet är inte vad jag förväntar mig.
Vad exakt är problemet med att skicka ut en ny produkt omgående så minnena finns hos oss innan helgen och helt enkelt maila ut eller skicka med en returfraktsedel med i paketet eller md posten omgående?

Om nu inte minnena skulle returneras så är det väl bara skicka en faktura på kostnaden?
Är ganska säker på att Dustin Home klarar sig utan de 575:- i sitt lagersaldo under de dagarna det handlar om, självklart överlever jag utan minnena under de dagarna det kommer ta innan jag får returfraktsedeln och skickar tillbaks paketet till Dustin Home samt väntar på att de ska få skickat ut en ny försändelse till oss men det skapar irritation.

Att det skall vara så krånglig hantering för en en liten "skit summa" och att man inte blir glatt bemött samt att man i stort får lägga upp hur man vill ha det i munnen på kundtjänst känns riktigt riktigt tråkigt.

Postad 17 juni 2009 - 12:15

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

För första gången förstår jag var folk menar med tråkigt bemötande när man pratar med kundtjänst.

Min fru beställde hem KINGSTON 4GB KIT - KTA-MB800K2/4G till vår iMac och som vanligt är leveransen supersnabb.

Blev dock lite förvånad när jag såg att förseglingen på minnespaketet var brutet och när man tittar på stiften på minnena så ser man att de varit monterade tidigare.

Ringer kundtjänst som låter besvärad och tycker jag skall montera minnena och testa dem, tack men nej tack.

Skruvar helst inte i iMacen mer än en gång om det nu visar sig att modulerna är felaktiga samt om nu paketet har varit brutet och minnena har varit monterade tidigare så kan de väl ändå inte säljas som nya?

Ber om att få returnera minnena och få nya utskickade och det gick bra men attityden och bemötandet är inte vad jag förväntar mig.
Vad exakt är problemet med att skicka ut en ny produkt omgående så minnena finns hos oss innan helgen och helt enkelt maila ut eller skicka med en returfraktsedel med i paketet eller md posten omgående?

Om nu inte minnena skulle returneras så är det väl bara skicka en faktura på kostnaden?
Är ganska säker på att Dustin Home klarar sig utan de 575:- i sitt lagersaldo under de dagarna det handlar om, självklart överlever jag utan minnena under de dagarna det kommer ta innan jag får returfraktsedeln och skickar tillbaks paketet till Dustin Home samt väntar på att de ska få skickat ut en ny försändelse till oss men det skapar irritation.

Att det skall vara så krånglig hantering för en en liten "skit summa" och att man inte blir glatt bemött samt att man i stort får lägga upp hur man vill ha det i munnen på kundtjänst känns riktigt riktigt tråkigt.

Hej!

Nu är jag inte insatt i vilket ärende det handlade om, men i en situation som ovan så brukar vi erbjuda återköp av produkten som felaktigt skickats ut, samt två alternativ - att antigen lägga en ny order direkt och returnera de tveksamma modulerna för återköp, eller skicka in minnena för utbyte mot nya hos oss.

Man kan givetvis beställa de nya minnena mot faktura på en gång, det är inga problem och något som är upp till dig att bestämma om du vill göra eller inte. Det vi informerar om i så fall är att man tar en risk genom att göra det, då vi aldrig per telefon kan se hur produkten ser ut, hur emballaget ser ut eller något annat liknande. Om det ligger till som du beskriver så ska det dock inte vara några konstigheter.

Oavsett vad man väljer så står vi för returfrakten, som vanligt.

(PS, Postens fraktsedlar skrivs ut på klisterlappar och skickas via brev).

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 17 juni 2009 - 22:55

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0
Tack för snabbt svar Juri, dock såg jag det inte förrän nu då det gått i ett hela dagen.

Så som du beskriver hur det skall gå till skedde tyvärr verkligen inte.

Hade jag blivit erbjuden att få en ny order gjord på en gång och att minnena kredittrades när de ursprungliga inkommit och returen godkänts så hade jag alla gånger tagit detta erbjudandet! Det hade inneburit att jag hade haft minnena under morgon dagen och det hade gjort mig mycket mycket nöjd.

Så nu sitter jag här mindre nöjd, under alla år jag och min fru handlar hos er har jag lovordat Dustin Home.
Otroligt vad ett bemötande över telefonen med kundtjänst kan göra efter så lång tid.

Faktum är att jag hade blivit så nöjd om jag blev erbjuden nya minnen direkt att jag inte ens hade fått en tanke på att skriva i "Vad kan vi göra bättre?" tråden.

Har inte alla samma utbildning och direktiv om vad som gäller? Känns mer eller mindre som jag fick lägga in orden i munnen på kundtjänstrepresentanten och hade jag vetat att jag ni erbjuder att skicka ut en ny order så hade jag självklart lagt de orden i munnen på honom.

Skulle också vilja veta hur han tänkt sig om jag nu gick med på att prov montera minnena och om de fungerat som de skulle, förpackningen hade fortfarande varit bruten vid leverans och minnena hade fortfarande haft märken på kontaktstiften när jag monterade dem i datorn, enda skillnaden är att "beviset" helt försvinner för min del.

Kan inte tänka mig att om jag ringt in igen och sagt "Hej, leverans med ordernummer ****** hade bruten försegling på minnesförpackningen och det syntes på kontanktstiften de varit monterade tidigare , jag blev ombedd att prov montera och det funkar fint men nu vill jag att ni gör ett prisavdrag för att förpackningens försegling var bruten och att det syntes på minnets kontaktstift att de varit monterade tidigare." att man blivit betrodd av kundtjänstrepresentanten.

Om jag gjort köpet i en vanlig butik så hade minnena självklart kostat ganska mycket mer men jag hade på en gång kunna sett och påpekat statusen på varan utan tjafs eller misstro.

Hur hade ni ställt er till mig som kund om jag nu gått med på att prov montera och testat minnena. Hade ni ersatt mig för att att jag påstår att varan haft bruten försegling och att minnena uppenbarligen ser ut som de varit monterade tidigare? Om inte så bör ni informera kundtjänstrepresentanterna om att de aldrig nånsin skall be kund som ringer in att montera något som har en bruten försegling vid leverans utan att varan direkt skall returneras.

Självklart är ni fortfarande i topp när det gäller leveranssäkerhet men mitt helhetsintryck får sig tyvärr en ganska stor känga.

Med vänliga hälsningar

Fredrik

Postad 17 juni 2009 - 23:02

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Måste få flika in att bevisbördan är tvetydig eftersom det är ditt ord som gör gällande att det var en bruten förpackning som anlände. Dustin väljer ju obevekligt att "tro" på dig och det vill iallafall jag framhålla som goodwill.

Postad 17 juni 2009 - 23:47

ekon
  • ekon
  • Guru

• 5 778 inlägg
  • 0
Skulle bara vilja påpeka att jag har skickat flera mail, typ 3-4st som aldrig ens fått så mycket som ett svar. Det fick mig i att handla någon annan stans iaf.

Jag har handlat av er också, för att jag vet att ni skickar saker ni har i lager väldigt fort (även lager som inte finns brukar komma väldigt fort) men just att ni inte svarade på mina mail gjorde mig sjukt irriterad.

Postad 18 juni 2009 - 07:43

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0
God morgon alla!

Tack för snabbt svar Juri, dock såg jag det inte förrän nu då det gått i ett hela dagen.

Så som du beskriver hur det skall gå till skedde tyvärr verkligen inte.

Hade jag blivit erbjuden att få en ny order gjord på en gång och att minnena kredittrades när de ursprungliga inkommit och returen godkänts så hade jag alla gånger tagit detta erbjudandet! Det hade inneburit att jag hade haft minnena under morgon dagen och det hade gjort mig mycket mycket nöjd.

Så nu sitter jag här mindre nöjd, under alla år jag och min fru handlar hos er har jag lovordat Dustin Home.
Otroligt vad ett bemötande över telefonen med kundtjänst kan göra efter så lång tid.

Faktum är att jag hade blivit så nöjd om jag blev erbjuden nya minnen direkt att jag inte ens hade fått en tanke på att skriva i "Vad kan vi göra bättre?" tråden.

Har inte alla samma utbildning och direktiv om vad som gäller? Känns mer eller mindre som jag fick lägga in orden i munnen på kundtjänstrepresentanten och hade jag vetat att jag ni erbjuder att skicka ut en ny order så hade jag självklart lagt de orden i munnen på honom.

Skulle också vilja veta hur han tänkt sig om jag nu gick med på att prov montera minnena och om de fungerat som de skulle, förpackningen hade fortfarande varit bruten vid leverans och minnena hade fortfarande haft märken på kontaktstiften när jag monterade dem i datorn, enda skillnaden är att "beviset" helt försvinner för min del.

Kan inte tänka mig att om jag ringt in igen och sagt "Hej, leverans med ordernummer ****** hade bruten försegling på minnesförpackningen och det syntes på kontanktstiften de varit monterade tidigare , jag blev ombedd att prov montera och det funkar fint men nu vill jag att ni gör ett prisavdrag för att förpackningens försegling var bruten och att det syntes på minnets kontaktstift att de varit monterade tidigare." att man blivit betrodd av kundtjänstrepresentanten.

Om jag gjort köpet i en vanlig butik så hade minnena självklart kostat ganska mycket mer men jag hade på en gång kunna sett och påpekat statusen på varan utan tjafs eller misstro.

Hur hade ni ställt er till mig som kund om jag nu gått med på att prov montera och testat minnena. Hade ni ersatt mig för att att jag påstår att varan haft bruten försegling och att minnena uppenbarligen ser ut som de varit monterade tidigare? Om inte så bör ni informera kundtjänstrepresentanterna om att de aldrig nånsin skall be kund som ringer in att montera något som har en bruten försegling vid leverans utan att varan direkt skall returneras.

Självklart är ni fortfarande i topp när det gäller leveranssäkerhet men mitt helhetsintryck får sig tyvärr en ganska stor känga.

Med vänliga hälsningar

Fredrik

Hej!

Skicka mig gärna ett ordernummer så kan jag kolla vad vi har gjort och hur det har gjorts, lite knepigt att gissa sig fram :D

Ang. att skicka ut en ny produkt - det är något som egentligen är upp till dig om du vill beställa en ny produkt på en gång eller ej. Vi informerar inte alltid om det då det inte är den säkraste lösningen. Det säkraste är att vi tar in produkten och skickar ut en ny produkt gratis så fort Returavdelningen gjort sin bedömning. Däremot så kan ju ingen hindra dig från att köpa en ny produkt direkt, och vi kan alltid lägga in ditt önskemål om att få en kredit på den första produkten i returärendet.

Om produkten köptes av dig som privatperson så kan du dessutom häva köpet på produkten och beställa en ny. Egentligen spelar det ingen roll hur man gör, då när vi levererar produkter som har varit i bruk tidigare och dessutom eventuellt blivit skadade (vilket händer extremt sällan och ska inte hända alls), så löser vi det alltid på ett sätt som passar kunden. I sådana situationer har inte Du som kund gjort någonting fel. Men som vid alla returärenden - vi kan inte göra en slutgiltig bedömning via telefon. Nu vet jag inte hur du önskade att de nya minnena skulle skickas ut eller hur ordern beställdes intiellt, därför det vore bra med ett ordernummer. Maila det gärna till [email protected] så kan vi fortsätta där.

Skulle bara vilja påpeka att jag har skickat flera mail, typ 3-4st som aldrig ens fått så mycket som ett svar. Det fick mig i att handla någon annan stans iaf.

Jag har handlat av er också, för att jag vet att ni skickar saker ni har i lager väldigt fort (även lager som inte finns brukar komma väldigt fort) men just att ni inte svarade på mina mail gjorde mig sjukt irriterad.

Hej!

Beklagar om du inte fått svar, det har varit ovanligt tryck på mailen under senaste veckorna och detta i kombination med semestertider (snitt-svarstider på 0-2 arbetsdagar på kundservice och 0-5 på DustinHome Order, beroende på ärendets karaktär). Det snabbaste är alltid att ringa in om det gäller något akut.

Trevlig midsommar!

Hälsningar,
Jüri Martoja
[email protected]
Dustin AB

Postad 20 juni 2009 - 00:07

SwedishBadger
  • SwedishBadger
  • Lärjunge

• 394 inlägg
  • 0

Måste få flika in att bevisbördan är tvetydig eftersom det är ditt ord som gör gällande att det var en bruten förpackning som anlände. Dustin väljer ju obevekligt att "tro" på dig och det vill iallafall jag framhålla som goodwill.

Självklart, inga problem med att få returnera. Men jag tror alla som läser kan förstå tankarna kring om man testar och sen ringer in igen.

Hur hade Du själv tänkt om det inte fanns anteckningar och noteringar om ärendet? Nå väl, jag väntar ivrigt på returfrakt sedeln så får vi se hur det löser sig.

Tillägg:

Fraktsedel ankom på måndagen den 22/6, beställde nya minnen omgående och returnerade de ursprungliga någon timma senare.

23/6 ankom de nya minnen och Dustin Home tog emot minnena samma dag och gjorde en kreditering omgående på dem.
Så slutet gott, allting gott. :D

Redigerat av SwedishBadger, 24 juni 2009 - 18:04.

Postad 24 juni 2009 - 18:10

Loo755
  • Loo755
  • Forumräv

• 673 inlägg
  • 0
Jag förstår precis hur du tänker och det är alltid bra att vara på säkra sidan. Men det jag menar är att det ju inte finns något alls som säger att det inte är DU som öppnat förpackningen, monterat minnena och sen av någon anledning vill returnera de.

Nu vet både du och alla vi andra att så inte var fallet just bara därför att du säger det - du förstår va? :lol:

Postad 27 juni 2009 - 21:32

Acid
  • Acid
  • Lärjunge

• 352 inlägg
  • 0

Update!

Har returnerat minnena och fick återköp på dom, fungera smidigt och bra inga klagomål där. Sitter nu med Crucials minne i datorn istället och dessa fungerar perfekt köpta på annat ställe för DustinHome har ej dessa.

Postad 07 juli 2009 - 07:47

ferna
  • ferna
  • Användare

• 179 inlägg
  • 0
Då har även jag ett ärende hos dustinhome..
Min söta lilla eee901 har gått sönder, nämligen 4gb disken verkar ha rasat.
Går inte ens att formatera den, testar jag istället på 16gb disken så funkar det.
(vilket undanröjer ev SBS)
Skickade ett mail igår till kundservice, vi får se hur det går.

Är ju ganska nöjd ändå, den höll ju från september tills idag, vilket i min bok är ganska bra för att vara ASUS.

Postad 07 juli 2009 - 08:48

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Då har även jag ett ärende hos dustinhome..
Min söta lilla eee901 har gått sönder, nämligen 4gb disken verkar ha rasat.
Går inte ens att formatera den, testar jag istället på 16gb disken så funkar det.
(vilket undanröjer ev SBS)
Skickade ett mail igår till kundservice, vi får se hur det går.

Är ju ganska nöjd ändå, den höll ju från september tills idag, vilket i min bok är ganska bra för att vara ASUS.

Tjena!

Hur visar sig problemet?

Datorn har en 20GB SSD disk med en 4GB partion för operativsystemet samt en 16GB partion för resten. Jag är inte helt 100% om huruvida man ens ska kunna formatera 4GB partionen rakt av eller om det finns någon default-spärr som förhindrar detta.

Nu vet jag dock som sagt inte hur eller vad ni har installerat eller på vilka partioner, men det kan du gärna berätta för mig på [email protected]. Om du behöver hjälp från ASUS så finns de på tel 08-58769407.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 21 juli 2009 - 12:10

jpdmelin
  • jpdmelin
  • Amatör

• 65 inlägg
  • 0
Hej!
Jag har kollat upp vad lite olika hembio-produkter kostar här på prisjakt och sedermera kommit fram till vad det hela skulle kosta.

Min fråga till er är varför ni inte vill matcha den slutsumman som jag hittat här? (eller åtminstone närma er den slutsumman)
Om ni blir kontaktad av en kund som hellre handlar hos er så måste ju lite mindre vinst vara bättre än ingen(?)
Det handlar iallfall om en order på 24k, erat pris skulle hamna 2k högre.....

Postad 21 juli 2009 - 12:23

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hej!
Jag har kollat upp vad lite olika hembio-produkter kostar här på prisjakt och sedermera kommit fram till vad det hela skulle kosta.

Min fråga till er är varför ni inte vill matcha den slutsumman som jag hittat här? (eller åtminstone närma er den slutsumman)
Om ni blir kontaktad av en kund som hellre handlar hos er så måste ju lite mindre vinst vara bättre än ingen(?)
Det handlar iallfall om en order på 24k, erat pris skulle hamna 2k högre.....

Hej!

Skicka gärna in alla siffror till mig så kan jag svara på din fråga. Sedan vet jag inte vilka siffror du har kollat på, om du har planerat att handla allt på Dustin och alla priser på Minhembio/Prisjakt inte stämmer överens med vad de kostar i butik just idag så kan det bero på en massa olika saker.

Om det däremot finns andra sätt att räkna kostnad på utan att kolla på respektive butikers priser så vet jag inte riktigt hur jag ska kommentera det. Alla butiker har olika priser av olika anledningar. Jag kan vidarebefodra dina synpunkter om du tycker att någon av våra produkter kostar orimligt mycket mer än vad produkten kostar på generellt på marknaden.

[email protected]

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 24 juli 2009 - 10:06

Unregistered1d36b31d
  • Unregistered1d36b31d
  • Lärjunge

• 485 inlägg
  • 0
Hej Jüri, har du hört nåt om förhandsbokning av windows 7?
Läst att det skulle komma nu i höst, men det lär
väl inte bli likt det i UK och Tyskland?

Postad 24 juli 2009 - 10:18

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hej Jüri, har du hört nåt om förhandsbokning av windows 7?
Läst att det skulle komma nu i höst, men det lär
väl inte bli likt det i UK och Tyskland?

Hej!

Har begärt lite med information kring detta från vår produktavdelning. Som det ser ut idag så kan man regga sig hos Microsoft för uppgradering till Windows 7 om man köper en Vista-licens där en uppgradering till Windows 7 ingår. Mer info kommer ang. förhandsbokning.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 24 juli 2009 - 10:30

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0
Hej!

Varför kan man inte skicka mot faktura via Dustin AB?

Postad 24 juli 2009 - 12:33

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hej!

Varför kan man inte skicka mot faktura via Dustin AB?

Hej!

Det kan man absolut göra, om du har ett nyregistrerat företag på Dustin AB så måste adresser och dylikt först verifieras. Om du har ett nytt kundnummer och bockat in "postförskott/faktura" som betalningsalternativ på din order så kommer ordern granskas, faktureras, samt kommer fakturering ställas in som default-betalningssätt för ditt kundnummer. Förutsatt att adresserna stämmer och att det inte är några konstigheter.

Vill man vara helt säker på att allting ser OK ut så kan man alltid kontakta våra säljare på 08-553 44 553.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 24 juli 2009 - 12:46

Kalekulan
  • Kalekulan
  • Mästare

• 2 926 inlägg
  • 0

Hej!

Det kan man absolut göra, om du har ett nyregistrerat företag på Dustin AB så måste adresser och dylikt först verifieras. Om du har ett nytt kundnummer och bockat in "postförskott/faktura" som betalningsalternativ på din order så kommer ordern granskas, faktureras, samt kommer fakturering ställas in som default-betalningssätt för ditt kundnummer. Förutsatt att adresserna stämmer och att det inte är några konstigheter.

Vill man vara helt säker på att allting ser OK ut så kan man alltid kontakta våra säljare på 08-553 44 553.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Det är så att min farsa vill köpa en vara på sin firma därifrån, men de enda betalningsalternativen är: Postförskott, direktbetalning och kortbetalning. Dock finns det två stycken "postförskott" som man kan välja. Han reggade sig i förrgår, tror jag.

Postad 24 juli 2009 - 12:52

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Det är så att min farsa vill köpa en vara på sin firma därifrån, men de enda betalningsalternativen är: Postförskott, direktbetalning och kortbetalning. Dock finns det två stycken "postförskott" som man kan välja. Han reggade sig i förrgår, tror jag.

Hej!

Du kan maila mig hans kundnummer eller organisationsnummer så kan jag kolla upp resten.
Finns som vanligt på [email protected]

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 24 juli 2009 - 13:45

Unregisteredcec18524
  • Unregisteredcec18524
  • Beroende

• 1 195 inlägg
  • 0
Det här kan ni göra bättre:

Jag köpte i början av juni ett NETGEAR Powerline kit med två adaptrar, i slutet på juni slutade dessa att fungera. Jag mailade Dustinhome som gav mig ett telefonnummer till NETGEAR. NETGEAR skapar ett ärende nummer och säger att eftersom enheterna är mindre än en månad gamla skall jag ringa Dustinhome och be om returporto så skickar de nya enheters så fort de gamla kommer in.

Dustinhome skickar returporto via posten, jag paketerar och skickar in till Dustinhome enligt instruktion... Efter ett par dagar får jag mail från Dustinhome där det står att mitt ärende är avslutat och inget mer. Jag ringer upp Dustinhome och pratar med kundtjänst där de förklarar att deras returavdelning gjort ett fel och råkat avsluta ärendet och skickat tillbaka mina felaktiga enheter till mig igen, men kundtjänst meddelar att de skickar ut nytt returporto så jag kan skicka in det igen.

Jag hämtar ut mina gamla enheter på posten, packar om och sätter på nytt porto och skickar detta till Dustinhome. Igår ringde NETGEAR och sa till mig att de fått ett mail av Dustinhome där det står att jag skall skicka mina adaptrar till NETGEAR, suck, jag förklarar hela historien för NETGEAR som svamlar på om att grejerna skall skickas till dem och att NETGEAR och Dustinhome inte kan prata med kommunicerar med varandra etc.

Jag ringer Dustinhome och frågar vad de sysslar med, nu har jag två gånger skickat in samma vara och de har klantat sig båda gångerna, efter en tidsväntan i telefon så säger personen på Dustinhome att de skickat nya enheter till mig direkt, och mkt riktigt idag finns de att hämta hos postombudet här hemma.

Problemet löst, men tack vare Dustinhome agerande har jag varit utan enheterna i nästan en månad och fått lägg ner tid och kraft på att prata med både NETGEAR och Dustinhome, hade Dustinhome gjort vad de sa att de skulle göra från början hade jag aldrig behövt posta här.

Kontentan är att ni på Dustinhome inte borde göra samma fel två gånger, det måste bli dyrt för Er att skicka saker fram och tillbaka helt i onödan.

EK

Postad 24 juli 2009 - 14:29

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Det här kan ni göra bättre:

Jag köpte i början av juni ett NETGEAR Powerline kit med två adaptrar, i slutet på juni slutade dessa att fungera. Jag mailade Dustinhome som gav mig ett telefonnummer till NETGEAR. NETGEAR skapar ett ärende nummer och säger att eftersom enheterna är mindre än en månad gamla skall jag ringa Dustinhome och be om returporto så skickar de nya enheters så fort de gamla kommer in.

Dustinhome skickar returporto via posten, jag paketerar och skickar in till Dustinhome enligt instruktion... Efter ett par dagar får jag mail från Dustinhome där det står att mitt ärende är avslutat och inget mer. Jag ringer upp Dustinhome och pratar med kundtjänst där de förklarar att deras returavdelning gjort ett fel och råkat avsluta ärendet och skickat tillbaka mina felaktiga enheter till mig igen, men kundtjänst meddelar att de skickar ut nytt returporto så jag kan skicka in det igen.

Jag hämtar ut mina gamla enheter på posten, packar om och sätter på nytt porto och skickar detta till Dustinhome. Igår ringde NETGEAR och sa till mig att de fått ett mail av Dustinhome där det står att jag skall skicka mina adaptrar till NETGEAR, suck, jag förklarar hela historien för NETGEAR som svamlar på om att grejerna skall skickas till dem och att NETGEAR och Dustinhome inte kan prata med kommunicerar med varandra etc.

Jag ringer Dustinhome och frågar vad de sysslar med, nu har jag två gånger skickat in samma vara och de har klantat sig båda gångerna, efter en tidsväntan i telefon så säger personen på Dustinhome att de skickat nya enheter till mig direkt, och mkt riktigt idag finns de att hämta hos postombudet här hemma.

Problemet löst, men tack vare Dustinhome agerande har jag varit utan enheterna i nästan en månad och fått lägg ner tid och kraft på att prata med både NETGEAR och Dustinhome, hade Dustinhome gjort vad de sa att de skulle göra från början hade jag aldrig behövt posta här.

Kontentan är att ni på Dustinhome inte borde göra samma fel två gånger, det måste bli dyrt för Er att skicka saker fram och tillbaka helt i onödan.

EK

Hej!

Jag kollade igenom exakt vad som hänt i ditt ärende och ja, det har tyvärr tafflats vilket givetvis aldrig är kul. Felet orsakades p.g.a. den mänskliga faktorn (det missades att du hade initiellt felanmält produkten via mail innan produkten hade blivit 30 dagar gammal när du ringde in (efter att produkten var 30 dagar gammal). Sedan blev det bara en virrvarr och olika uppfattningar om hur ärendet skulle hanterats.

En effektivisering för hur sådana problem kan undvikas har nyligen etablerats, så det bör bli mindre sådant framöver. Ber om ursäkt att det strulade till sig för din del.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 24 juli 2009 - 16:40

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0
Jag blev idag lite besviken på Dustin, för första gången tror jag.

Beställde detta minneskort häromdagen. I specifikationen står förvisso inget om vad det är för hastighet/klass på kortet, men bilden visar klart och tydligt ett kort med klass 4-märkning. Även på prisjakt så sägs detta kort vara klass 4. När jag nu idag fick kortet så visar det sig att det är ett klass 2-kort, vilket alltså lär innebära att kortet är betydligt långsammare än jag hade förväntat mig.

Antar att jag bör kunna reklamera kortet och få skicka tillbaka det (har inte öppnat eller använt det), förhoppningsvis utan kostnad för mig i det här fallet. Jag vill ju dock fortfarande ha ett minneskort, men helst minst klass 4 iaf. Dessvärre visas ju inte detta annat än i bilderna på några MicroSD-kort vad jag kan se och bilderna verkar ju då inte riktigt gå att lita på, så jag vet inte vilket kort jag ska beställa istället isåfall.

Postad 24 juli 2009 - 16:44

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Jag blev idag lite besviken på Dustin, för första gången tror jag.

Beställde detta minneskort häromdagen. I specifikationen står förvisso inget om vad det är för hastighet/klass på kortet, men bilden visar klart och tydligt ett kort med klass 4-märkning. Även på prisjakt så sägs detta kort vara klass 4. När jag nu idag fick kortet så visar det sig att det är ett klass 2-kort, vilket alltså lär innebära att kortet är betydligt långsammare än jag hade förväntat mig.

Antar att jag bör kunna reklamera kortet och få skicka tillbaka det (har inte öppnat eller använt det), förhoppningsvis utan kostnad för mig i det här fallet. Jag vill ju dock fortfarande ha ett minneskort, men helst minst klass 4 iaf. Dessvärre visas ju inte detta annat än i bilderna på några MicroSD-kort vad jag kan se och bilderna verkar ju då inte riktigt gå att lita på, så jag vet inte vilket kort jag ska beställa istället isåfall.

Hej!

Enligt alla specar jag kan se ska det vara klass 4 på produkten "SDSDQ-8192-E12M" (inte bara hos oss utan andra ställen också). Så om du har fått något annat så har du förmodligen fått fel produkt utskickad.

Kontakta mig gärna via mail på [email protected] så löser vi det.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Postad 31 juli 2009 - 00:43

belzebubb
  • belzebubb
  • Veteran

• 1 866 inlägg
  • 0
Hej Juri! Jag måste bara ta tillfället i akt och fråga er en sak. Varför har ni egentligen valt att importera i princip all er elektronik från Europa? Vad är det som gör att ni inte vill handla av svenska leverantörer? Vilket man kan tycka borde vara naturligt för en svensk butik. Ni som är så stora borde väl rent ekonomiskt inte ha några problem med att handla av svenska leverantörer som alla andra butiker. Många betydligt mindre än er.

Sen tycker jag faktiskt att ni är lite dåliga på att tydligt informera om att det just är importerade saker ni säljer.

Ta Onkyo TX-SR607 tex. Det står ingenting på första sidan under produktinformationen. Utan det står under fliken specifikationer, längst ner och med liten text "Engelsk meny & manual. Engelsk strömkontakt, adapter medföljer". Här har vi alltså en produkt som inte ens går att koppla in i våra svenska hushåll utan adapter. Kanske inte det som dom flesta förväntar sig när man köper en produkt från en svensk butik.

Bara lite funderingar från min sida.

Redigerat av belzebubb, 31 juli 2009 - 00:44.

Postad 31 juli 2009 - 17:19

Hellberg
  • Hellberg
  • Användare

• 161 inlägg
  • 0

Hej!

Enligt alla specar jag kan se ska det vara klass 4 på produkten "SDSDQ-8192-E12M" (inte bara hos oss utan andra ställen också). Så om du har fått något annat så har du förmodligen fått fel produkt utskickad.

Kontakta mig gärna via mail på [email protected] så löser vi det.

Mvh
Jüri Martoja
Dustin AB

Vill bara säga att efter mailkontakt med Jüri så löste han detta ärende på ett föredömligt sätt. Har nu fått rätt kort och är helnöjd. Tack för det Jüri och Dustin!

Postad 03 augusti 2009 - 08:57

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Hej Juri! Jag måste bara ta tillfället i akt och fråga er en sak. Varför har ni egentligen valt att importera i princip all er elektronik från Europa? Vad är det som gör att ni inte vill handla av svenska leverantörer? Vilket man kan tycka borde vara naturligt för en svensk butik. Ni som är så stora borde väl rent ekonomiskt inte ha några problem med att handla av svenska leverantörer som alla andra butiker. Många betydligt mindre än er.

Sen tycker jag faktiskt att ni är lite dåliga på att tydligt informera om att det just är importerade saker ni säljer.

Ta Onkyo TX-SR607 tex. Det står ingenting på första sidan under produktinformationen. Utan det står under fliken specifikationer, längst ner och med liten text "Engelsk meny & manual. Engelsk strömkontakt, adapter medföljer". Här har vi alltså en produkt som inte ens går att koppla in i våra svenska hushåll utan adapter. Kanske inte det som dom flesta förväntar sig när man köper en produkt från en svensk butik.

Bara lite funderingar från min sida.

Hej!

Beklagar sent svar (semestertider).

Vi är alltid ute efter så bra produkter och lösningar som vi kan få tag på för våra kunder. Majoriteten av våra produkter inhandlas från Sverige, vissa produkter inhandlas från andra länder. Då vi numera vuxit till ett nordiskt företag har vi även möjlighet att köpa in från andra länder, vilket vi har gjort med positiva resultat. Skickar vidare önskemål om bättre specifikationer.

@ Hellberg - Skönt att det löste sig :)

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

PS! För snabbast svar på direkta frågor / synpunkter maila mig direkt på [email protected] under semestertider.

Postad 04 augusti 2009 - 19:04

Volvow
  • Volvow
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0
Tjabba!

Varför kan inte Dustin erbjuda gratis frakt vid beställning av en viss summa....typ 1000kr eller något?

Postad 05 augusti 2009 - 07:26

Juri M
  • Juri M
  • Användare

• 154 inlägg
  • 0

Tjabba!

Varför kan inte Dustin erbjuda gratis frakt vid beställning av en viss summa....typ 1000kr eller något?

Hej!

Vi erbjuder idag gratis frakt till studenter på Dustin Home. Annars kostar frakten från 59kr inkl. moms för postpakets-leveranser. Vi står även för fraktkostnader vid återköp / ångerrätt för privatpersoner. Ska lämna vidare önskemålet om gratis frakt över en viss summa.

Mvh,
Jüri Martoja
Dustin AB

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-16 13:46:51
  • Ny hifi-bänk - Jobb kvar
    joga
    2025-05-15 21:43:01
  • JBL M2 & BMS SUB
    Anton
    2025-05-15 16:51:15
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:29:53
  • Kant läckage
    GothiaTekSwe
    2025-05-14 13:13:49
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.