Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell Tråd: Amoi LC42T1E

975 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Amoi LC42T1E (TV) 1 8,5 (9) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 18 september 2006 - 22:01

Unregistered8b2ea7b3
  • Unregistered8b2ea7b3
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Tjena Bullen!

Jag kommer i princip bara köra den från min HTPC via DVI-D. Oavsett om det gäller DVD eller andra filmformat, markbunden digital-TV eller via satellit. Tycker att det kan vara trevligt att även kunna använda den som dator-monitor. I så fall kommer den att stå på skrivbordet vid sänggaveln i ett vridbart fundament. Viss tjusning skulle det kunna vara att köra AutoCAD, Excel, PC-spel mm i 42 tum. Visserligen inte så stort som i hemmabion men där sitter man ju en bit bort och att köra AutoCAD på CRT-projj är ändå inte optimalt.

En annan fråga, på min Dell-laptop med 17 tums-skärm i 1920x1200-upplösning tycker jag att det ofta blir liksom olika, ganska markana och pixliga fält av mörka partier. Vet du/ni vad jag menar och har ni upplevt något liknande på Amion-skärmen?

Jag har många frågor men det är lika jobbigt varje gång man gör ett förhastat köp.

/Vänligen

Postad 19 september 2006 - 06:01

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Morfendite:

Jag känner inte igen det du beskriver, markanta pixliga fält? Skulle tro att det antagligen handlar mer om grafikkortet än din skärm på Dell:en.

Ska du driva skärmen i full upplösning får du vara beredd på att du behöver ett ganska fett grafikkort. Det krävs viss bandbredd kan jag lova, kika tillbaks i tråden hittar du en del diskussioner om detta.

Själv har jag valt att köra en Mediaspelare (Transgear DVX-700), så jag bara kör så det ryker!

:)

Postad 19 september 2006 - 07:30

Unregistered042a4192
  • Unregistered042a4192
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Morfendite:

Jag känner inte igen det du beskriver, markanta pixliga fält? Skulle tro att det antagligen handlar mer om grafikkortet än din skärm på Dell:en.

Ska du driva skärmen i full upplösning får du vara beredd på att du behöver ett ganska fett grafikkort. Det krävs viss bandbredd kan jag lova, kika tillbaks i tråden hittar du en del diskussioner om detta.

Själv har jag valt att köra en Mediaspelare (Transgear DVX-700), så jag bara kör så det ryker!

:wub:

<{POST_SNAPBACK}>

Nja, jag kör med ett Geforce 6600GT och det skulle jag nog inte vilja kalla "fett" precis... :)

Det viktigaste är väl en bra och snabb processor samt mycket och snabbt arbetsminne? :D

Ska snubben endast använda sin Amoi som datorskärm och till TV-tittande kan i.a.f. jag lätt rekommendera den... men inte till något annat. :D

Postad 19 september 2006 - 15:22

Zlinnis
  • Zlinnis
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Tjenare, följt tråden med intresse en tid nu, och med rabatten tänkte jag nu slå till på tv:n. Döm av min förvåning när de tagit bort den ur webshopen! Är det bara temporärt under tiden som rabatten gäller eller permanent?

EDIT: Jag vet att måtten på tv:n varit uppe tidigare, men jag hittar de ingenstans nu, kan någon assistera? Kanske dags för ett FAQ-inlägg?

Redigerat av Zlinnis, 19 september 2006 - 15:26.

Postad 19 september 2006 - 18:26

glemmy
  • glemmy
  • Lärjunge

• 282 inlägg
  • 0
va?! vad är nu detta, kan de verkligen bara plocka bort den sådär?

har gått och funderat på om man skulle slå till i ett par dagar nu. känns helt klart bra med en rabatt på 12%.

har lite svårt att bestämma mig dock. det är ungefär det dubbla vad jag hade tänkt lägga på TV.
(tänkte köpt en Hyundai ImageQuest Q321 innan den här dök upp).

ett måste är att det går att pixelmatcha så den här TVn hade varit grym med sin fina TrueHD-upplösning.
har dock inte sett den i verkligheten men efter att ha läst igenom alla 22 sidor verkar folk nöjda.

så, vad tycker ni? är det värt att slå till eller ska man vänta?

Postad 19 september 2006 - 21:00

Unregistered014580fa
  • Unregistered014580fa
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0
Såg också att tv´n var borta imorrse eftersom en jobbarkompis tänke beställa en eftersom den verkade så bra. Men icke fanns ingen tv att beställa, och jag som har en liggande order vart lite lätt skrämd att den helt utgått så jag ringde och frågade, jo min order var påväg och anledningen till att den är borta ur shopen är för att den är SLUTSÅLD och de visste tyvär inte när nästa laddning Amoi´s dyker upp.

Postad 20 september 2006 - 05:09

Unregisteredb26271a7
  • Unregisteredb26271a7
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Måste passa på att fråga vad det är för upphängningsanordning som passar till denna.

Det är ju 40cm mellan hålen och 20 cm ner till nästa par hål.

Postad 20 september 2006 - 07:33

Zlinnis
  • Zlinnis
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag drog iväg en beställning nu, i vart fall. Meddelade att jag ville ha 12%-rabatten, så får vi se vad de säger.

GAH, helt sjukt nervös, det är ju ganska mycket pengar att lägga ut på en tv man inte ens sett tidigare. :P

Postad 20 september 2006 - 08:08

kaptenkidd71
  • kaptenkidd71
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
hade oxå planer på att utnyttja den där rabatten men såg att tv:n var borta igår kväll :P Fast o andra sidan är jag ju nyfiken på kommande Sony o LG oxå. Dessutom lät det inget vidare att en del har problem med att starta tv:n när datorn är inkopplad o påslagen.

Postad 20 september 2006 - 08:39

Zlinnis
  • Zlinnis
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

hade oxå planer på att utnyttja den där rabatten men såg att tv:n var borta igår kväll  :P    Fast o andra sidan är jag ju nyfiken på kommande Sony o LG oxå.  Dessutom lät det inget vidare att en del har problem med att starta tv:n när datorn är inkopplad o påslagen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag mailade in en order, där jag sa att jag antog att rabatten dras av eftersom jag la ordern nu. Sedan får man väl se när de får in den i lager igen.

EDIT:

"Tyvärr är denna artikel slutsåld. Kontakta oss gärna igen i början på oktober

Med vänliga hälsningar

Conrad Elektronik Norden AB

Kundtjänst"
:P

Redigerat av Zlinnis, 20 september 2006 - 08:50.

Postad 20 september 2006 - 11:36

Zlinnis
  • Zlinnis
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
"Rabatten slutar att gälla idag och vi kan inte ta emot fler order på denna TV just nu"

Mao väntar jag. Får se om det blir beställning i oktober istället.

Postad 20 september 2006 - 12:17

DanielP
  • DanielP
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Samma här, tänkte beställa i blindo igår men TV:n finns inte längre på Conrads hemsida. Jag antar att de fick kalla fötter när folk faktiskt ville köpa nåt hos de. Sjukt seriöst, Conrad Sverige (Conrad i Tyskland har apparaten på lager... tänkte bara nämna det).

Redigerat av DanielP, 20 september 2006 - 12:28.

Postad 20 september 2006 - 15:40

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

"Rabatten slutar att gälla idag och vi kan inte ta emot fler order på denna TV just nu"

Mao väntar jag. Får se om det blir beställning i oktober istället.

<{POST_SNAPBACK}>

Läs sidan innan denna så ser du anledningen..

Edit: Var menat till DanielP såklart

Redigerat av Unregistered9ecb8cc4, 20 september 2006 - 15:42.

Postad 20 september 2006 - 16:15

DanielP
  • DanielP
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Ja slutsåld, det är väl i bästa fall en dålig ursäkt. På Conrad i Tyskland har de ju dessa apparater på lager. Allt som de säljer här i Sverige kommer ju säkert därifrån.

Postad 20 september 2006 - 16:17

Zlinnis
  • Zlinnis
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Jag personligen stör mig på att jag inte kan lägga ordern nu, och därmed få rabatt, och istället få vänta lite på tv:n. Nu löper de ju risken att tappa en kund. Varför vägrar man ta emot en order? Man borde kunna meddela att den är slut hos leverantör, men att "vi skickar så snart som möjligt".

Postad 20 september 2006 - 17:02

Toobster
  • Toobster
  • Användare

• 133 inlägg
  • 0
lätt att dom fått kalla fötter för att dom inte vill sälja för många till det låga priset utan bara få reklamen kring det.

Postad 20 september 2006 - 17:13

Palmbeach
  • Palmbeach
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Hejsan!

Jag är ännu en lycklig ägare till en AMOI 42 tv :P
Har lite frågor angående kablar som jag bör inskaffa nu för att kunna titta i 1080p eller jallefall nån slags HDTV. Har ett Radeon X800Pro grafikkort som jag tänkte koppla från datorn till tvn. Grafikkortet har DVI utgång. Vad behöver jag för kabel alltså? En HDMI - DVI-D eller HDMI -DVI-I ? HDMI ska ju in i tvn och DVI från datorn?! Har ni tips på vart jag kan köpa dom oxå så vore det tacksamt !!

Palmbeach.

Postad 20 september 2006 - 17:23

Zlinnis
  • Zlinnis
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

lätt att dom fått kalla fötter för att dom inte vill sälja för många till det låga priset utan bara få reklamen kring det.

<{POST_SNAPBACK}>

Man börjar nästan misstänka det. Jag har skickat ännu ett mail och frågat varför jag inte kan lägga order innan varan finns i lager.

Postad 20 september 2006 - 18:14

DanielP
  • DanielP
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0
Nja, jag antar att när första människan beställde till den rabatten så var den "slutsåld" (vilket är struntprat för man tar inte bara bort en produkt helt och hållet från sin katalog bara för att de har slut på lager... om den var slutsåld och de inte räknar med att få in den igen, varför finns den då på Conrad.de?).

När jag bodde i Tyskland så beställde jag då och då från Conrad men Conrad Sverige kommer nog inte få mig som kund för sånt beteende räcker att jag ska bojkottera ett företag. Dvs även OM de får in TV:n igen (och det lär de göra inom några dagar) så kommer jag inte köpa den för då kan jag lika gärna beställa en Sharp eller LG för några få tusenlappar till och få en 6ms apparat.

Redigerat av DanielP, 20 september 2006 - 18:15.

Postad 20 september 2006 - 18:28

Unregistered9ecb8cc4
  • Unregistered9ecb8cc4
  • Lärjunge

• 266 inlägg
  • 0

Nja, jag antar att när första människan beställde till den rabatten så var den "slutsåld" (vilket är struntprat för man tar inte bara bort en produkt helt och hållet från sin katalog bara för att de har slut på lager... om den var slutsåld och de inte räknar med att få in den igen, varför finns den då på Conrad.de?).

När jag bodde i Tyskland så beställde jag då och då från Conrad men Conrad Sverige kommer nog inte få mig som kund för sånt beteende räcker att jag ska bojkottera ett företag. Dvs även OM de får in TV:n igen (och det lär de göra inom några dagar) så kommer jag inte köpa den för då kan jag lika gärna beställa en Sharp eller LG för några få tusenlappar till och få en 6ms apparat.

<{POST_SNAPBACK}>

Men hur ligger de till prismässigt, eller du kanske inte syftar på en TrueHD

Postad 20 september 2006 - 19:26

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Tjena igen!!

Nu är jag tillbaka igen! Har varit i Örebro sen igår!

Nu får Conrad kamma till sig måste jag säga! Om de gått ut med erbjudandet får de ju faktiskt stå för det om ni frågar mig! Det har hittills skött sig exemplariskt, men detta är ju inte helt snyggt får jag säga!

Skärpning Conrad!! Jag vet att de läser i forumet! De som velat beställa borde ju få den till det priset, allt annat luktar illa!!

Postad 20 september 2006 - 21:42

almart
  • almart
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Har haft min Amoi i snart två veckor, och är nöjd med den.
Men jag har också det felet med att jag inte kan starta amoien om datorn är igång. Men jag hoppas att det fungerar när jag köpt min reciver. Då kommer jag ju att koppla datorn, ps3 (när den kommer) och DVD spelaren till den. Då borde det ju inte vara något problem längre.

Jag har märkt viss "trappning". Framförallt i undervattens sener, men även på himmlar.
I stället för att bli mörkare och mörkare ju djupare man kommer, så är det ett sjok i en nyans sen kommer nästa sjok lite mörkare osv. med klara gränser... Helt klart irriterande... B)

Har inte haft igång min monitor till datan sen jag skaffade amoien. :)

Överlag är jag göör nöjd... ;)

Postad 20 september 2006 - 21:51

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
almart:

Jag är 99% på att "inte kunna sätta på TV:n med HDMI:n i" är ett hårdvarufel. Det ska inte vara så! Talade med han som är servicechef för Amoi i Sverige och han trodde det var ett hårdvarufel, ett kort som skulle bytas typ.

Du skulle kunna mejla mig vad du har för FW version, så vi kan se att det inte är någon skillnad där först!

Vad driver du din TV med när du upplever trapping??

Postad 21 september 2006 - 06:15

DanielP
  • DanielP
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Men hur ligger de till prismässigt, eller du kanske inte syftar på en TrueHD

Jodå, LG 42LB2RF och Sharp 42XD1E är TrueHD bägge två. 6ms, Sharp har även DVB-T mottagare med kortplats fast något sämre ljusstyrka än LG:n... Fast Sharpen kommer kosta 25tkr och LG:n 23tkr.

Nu får Conrad kamma till sig måste jag säga! Om de gått ut med erbjudandet får de ju faktiskt stå för det om ni frågar mig! Det har hittills skött sig exemplariskt, men detta är ju inte helt snyggt får jag säga!

Det lär de ju inte göra eftersom det förmodligen bara handlade om att få folk att snacka om Conrad. Hur var det, all publicitet är bra publicitet.

Aja, synd var det iofs för jag hoppades ha en TV hemma inom kort :)

Redigerat av DanielP, 21 september 2006 - 06:16.

Postad 21 september 2006 - 07:45

kaptenkidd71
  • kaptenkidd71
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Ja fast denna gång är inte all publicitet bra för nu lägger jag nog också ner tankarna på att handla från Conrad och väntar in Sonys, LG eller Sharps nya modeller med full hd. Det beror även på att jag hoppas att man får ytterliggare lite bild med dessa förstås. Amoin verkar ju ändå vara en bra tv som många är nöjda med så det var nära att den långa lcd-väntan var över men nu fortsätter det :)

Det där erbjudandet var ungefär som när Onoff o de kör tokrea utan att ha några av de varor de rear ut kvar ;)

Postad 21 september 2006 - 09:46

DanielP
  • DanielP
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Det där erbjudandet var ungefär som när Onoff o de kör tokrea utan att ha några av de varor de rear ut kvar  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Jo, fast OnOff är iaf så smarta att de faktiskt har ALTERNATIVA varor (som är dyrare som de säljer på dig istället för att de är så mycket bättre... *g*), Conrad har inte ens nåt alternativt så de säljer inte nåt överhuvudtaget *skratt*

Postad 21 september 2006 - 13:05

kaptenkidd71
  • kaptenkidd71
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Har ni läst i den där tråden om 1080P skärmar? Låter ju lite märkligt men om det vore sant så vore det verkligen läge för mig att skaka fram lite pengar hur jag nu ska göra det :)

Måste nog försöka ringa Conrad själv och få koll på detta och hur har det gått för er som inte kan starta tv:n med datorn inkopplad??

Postad 22 september 2006 - 02:08

almart
  • almart
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Kanelbulle: Var ser jag vad jag har för FW då?

Jag har matat med dator. Olika upplösningar inklusive 720p och 1080p. Och med dvd spelare. DVD spelaren är en gammal Philips DVD952. (än så länge)

Trappningen är framförallt i undervattens cener. Märks tydligt med Dolphins 720 och 1080 från Microsoft. Men även i Tomb raider The cradle of life och diverse akvarium mm. Reagerade på det sen har man ju provat massa olika filmer som utspelar sig under vatten.

Du skulle ju kunna prova att ladda hem Dolphins från Microsoft och kolla, så det inte bara är min tv som är dålig. http://www.microsoft...ntshowcase.aspx

Postad 22 september 2006 - 06:02

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
almart:

Hej igen!!

Dolphins är ju en gammal goding. Jag har den i 1080 och min funkar helt utan trapping. Så frågan är om det inte kan vara något med din dator? Jag kör med en Transgear DVX-700 och den går som tåget!

När det gäller din gamla Philips så kan det självklart bli effekter när bilden skalas upp så kraftigt från 576p analogt!

Hoppas du hittar trubblet med datorn! :lol:

Postad 22 september 2006 - 07:26

kaptenkidd71
  • kaptenkidd71
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0
Har i alla fall fått besked nu av Conrad att de inte har någon Amoi att sälja och inte vet när de kommer kunna sälja den igen. Uppskattar att de svarar utförligt på mail alla fall men som det lät så kan man nog leta vidare nu och vänta in Sony, Lg eller Sharps nya istället då...

Postad 22 september 2006 - 08:26

Zlinnis
  • Zlinnis
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Skärpning Conrad!! Jag vet att de läser i forumet!  De som velat beställa borde ju få den till det priset, allt annat luktar illa!!

<{POST_SNAPBACK}>

Om det nu stämmer att Conrad läser här, kanske de kan ge en bra förklaring här i forumet om varför vi som ville beställa tv:n blev nekade? Ni erbjuds nu chansen att rentvå er! Jag har fortfarande inte fått svar på varför vi blev nekade att beställa?

Postad 22 september 2006 - 09:23

kaptenkidd71
  • kaptenkidd71
  • Användare

• 191 inlägg
  • 0

Skärpning Conrad!! Jag vet att de läser i forumet!  De som velat beställa borde ju få den till det priset, allt annat luktar illa!!

<{POST_SNAPBACK}>

Om det nu stämmer att Conrad läser här, kanske de kan ge en bra förklaring här i forumet om varför vi som ville beställa tv:n blev nekade? Ni erbjuds nu chansen att rentvå er! Jag har fortfarande inte fått svar på varför vi blev nekade att beställa?

<{POST_SNAPBACK}>

I mailet till mig skrev de att tv:n helt enkelt var slut och att de tyckte det var sjysstare att ta bort den än att låta folk beställa och sen inte få någon tv. Så enligt dem lät det som om tv:n var slut även i Tyskland men jag vet ju inte.....

hur som helst så får man väl se det som så att man har ett alternativ mindre att vela emellan. synd bara att de andra alternativen verkar bli försenade som vanligt :lol:

Postad 22 september 2006 - 10:28

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
Tjena på er!!

Jag snackade lite med Conrad idag och det verkar som om kampanjen gick lite väl bra. De fick slut på LC42T1E och valde som Kaptenkidd71 skrev att ta bort produkten från hemsidan... Lite surt för alla som inte hann lägga beställningen, men samtidigt till viss del förståeligt. Men, men...

Under allt som har hänt har Corad blivit störst i Europa på denna modell, gissa vilket land som är störst i Europa på modellen??... jo, jo Sverige!! Lite småkul!

HDMI problemet!

Vissa har problem med att inte kunna starta upp TV:n med HDMI kabeln i. Så ska det inte vara. De jobbar på en lösning på problemet och det verkar vara bara några som drabbats, jag har tex inte nåt problem.

Så det kommer nog komma någon sorts lösning på detta tex mjukvara eller så. Men ingen behöver vara orolig för att man inte tar detta på allvar! Det verkar vara något handskakningsproblem över HDCP som spökar... Håll ut ni som drabbats!

Postad 22 september 2006 - 11:18

eddoT
  • eddoT
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
jag bestälde i lördagsnatt och ringde igår och kollade hur det gick, fick till svar att min tv var på väg från Tyskland och de skulle skicka ut den på måndag.

/Toby

Postad 22 september 2006 - 14:55

DanielP
  • DanielP
  • Användare

• 222 inlägg
  • 0

Tjena på er!!

Jag snackade lite med Conrad idag och det verkar som om kampanjen gick lite väl bra. De fick slut på LC42T1E och valde som Kaptenkidd71 skrev att ta bort produkten från hemsidan... Lite surt för alla som inte hann lägga beställningen, men samtidigt till viss del förståeligt. Men, men...

<{POST_SNAPBACK}>

Lite för bra? Som i: en har beställd och då fick de panik? :lol:

Redigerat av DanielP, 22 september 2006 - 14:56.

Postad 22 september 2006 - 15:38

Unregistereddb3246f2
  • Unregistereddb3246f2
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Tja !

Behöver hjälp !

Har precis köpt ett nytt grafikkort, radeon x1900 gt. Problemet jag har fått nu är att jag inte längre kan köra 1080p i 60hz. Om jag nu gör det får jag en svart ram runt allting. Har testat alla möjliga drivrutiner men inget verkar kunna lösa mitt problem. Det är lustigt att det gick att köra 1080p i 60hz med mitt gamla radeon x800 pro. Hoppas nån här kan hjälpa mig.

Mvh
En ledsen amoi-ägare :lol:

Postad 22 september 2006 - 15:47

Unregisteredc953a7c3
  • Unregisteredc953a7c3
  • Veteran

• 1 515 inlägg
  • 0

Tja !

Behöver hjälp !

Har precis köpt ett nytt grafikkort, radeon x1900 gt. Problemet jag har fått nu är att jag inte längre kan köra 1080p i 60hz. Om jag nu gör det får jag en svart ram runt allting. Har testat alla möjliga drivrutiner men inget verkar kunna lösa mitt problem. Det är lustigt att det gick att köra 1080p i 60hz med mitt gamla radeon x800 pro. Hoppas nån här kan hjälpa mig.

Mvh
En ledsen amoi-ägare :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

kör du dvi - hdmi eller vga?

Postad 22 september 2006 - 19:52

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
DanielP:

Du har en poäng, men... vi vet inte hur många som hann beställa. Många läser tråden o beställer utan att vi känner till dem. Dom har ju inte anmälningsplikt... än!! :lol:

Postad 22 september 2006 - 21:52

Unregistereddb3246f2
  • Unregistereddb3246f2
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
jag kör självklart dvi-hdmi då det inte funkar att köra vga med den upplösningen. Som sagt, jag har fått det att funka med mitt gamla radeon x800, men inte med mitt nya radeon x1900gt.

Postad 23 september 2006 - 00:20

Unregistered1177
  • Unregistered1177
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0
Sitter med en 37" och är grymt nöjd =)

Postad 23 september 2006 - 11:10

Palmbeach
  • Palmbeach
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har nu provkört min AMOI42 lite och är helt grymt nöjd !! Körde 1080p på några PlayStation3 demos pch höll på att tappa hakan, vilken bild alltså. Synd bara att min dator laggar lite när jag kör de feta upplösningarna, får kanske ta o köpa lite mer ram eller nått. Överlag får tvn 10/10 av mig hittils! Hoppas inget händer med den, peppar peppar ;) Ska fota den lite under helgen och lägga upp lite bilder oxå.
Palmbeach

Postad 24 september 2006 - 20:42

Unregistered91a12345
  • Unregistered91a12345
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0
Beställde just en TviX 5000U, kan inte hålla mig. Orkar inte krabba med dator längre. Får väl uppgradera när den nya TviXen kommer om jag känner att det behövs. Men denna klarar ju 1080p med ny firmware vad jag har förstått så. Det blir hella nice! :P

Postad 25 september 2006 - 15:12

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1 517 inlägg
  • 0

Beställde just en TviX 5000U, kan inte hålla mig. Orkar inte krabba med dator längre. Får väl uppgradera när den nya TviXen kommer om jag känner att det behövs. Men denna klarar ju 1080p med ny firmware vad jag har förstått så. Det blir hella nice! :D

<{POST_SNAPBACK}>

1080p fungerar inte så bra - än så länge. Men de får lägga ner lite mer tid på kodningen så blir det nog bra :P Men i övrigt så fungerar den klockrent...

Postad 25 september 2006 - 17:33

Unregistered91a12345
  • Unregistered91a12345
  • Användare

• 113 inlägg
  • 0

Beställde just en TviX 5000U, kan inte hålla mig. Orkar inte krabba med dator längre. Får väl uppgradera när den nya TviXen kommer om jag känner att det behövs. Men denna klarar ju 1080p med ny firmware vad jag har förstått så. Det blir hella nice! :(

<{POST_SNAPBACK}>

1080p fungerar inte så bra - än så länge. Men de får lägga ner lite mer tid på kodningen så blir det nog bra :) Men i övrigt så fungerar den klockrent...

<{POST_SNAPBACK}>

Hur bra eller dåligt fungerar det då? Kommer det att fungera klockrent? Damn, jag som trodde det skulle funka priiiiiima :ph34r:

Postad 25 september 2006 - 17:41

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
kaZappeR:

Du kan nog tryggt luta dig tillbaka och köra lite 1080i först!! Tvix är duktiga på uppdateringar, så det blir nog bra i slutändan.

Vad jag vet så är trubblet Sigma som är usla på sitt utvecklarpaket... samtliga maskiner som är Sigma-baserade är alltid buggiga. Och var jag förstår är roten till det onda många gånger Sigmas väldigt usla support/SDK (Software Development Kit)... Men jag lovar, jag har det värre... jag hoppas att Transgear får tummen ur med ännu en Beta... den första var inget vidare för 1080p. När jag sa det så ville dom lägga ner det (1080p stödet...) som tur var så var det fler som tjatade!!

Men du simmar nog mycket lugnt med Tvix, emellanåt blir jag lite avundsjuk... men bara lite!!

:)

Postad 26 september 2006 - 08:40

DevilGod
  • DevilGod
  • Veteran

• 1 517 inlägg
  • 0

Beställde just en TviX 5000U, kan inte hålla mig. Orkar inte krabba med dator längre. Får väl uppgradera när den nya TviXen kommer om jag känner att det behövs. Men denna klarar ju 1080p med ny firmware vad jag har förstått så. Det blir hella nice! :(

<{POST_SNAPBACK}>

1080p fungerar inte så bra - än så länge. Men de får lägga ner lite mer tid på kodningen så blir det nog bra :) Men i övrigt så fungerar den klockrent...

<{POST_SNAPBACK}>

Hur bra eller dåligt fungerar det då? Kommer det att fungera klockrent? Damn, jag som trodde det skulle funka priiiiiima :ph34r:

<{POST_SNAPBACK}>

Det blev massa grafikfel - iaf de gångerna jag testade och nej, det berodde inte på min dåliga tv :) Det har tagits upp det på MPCClub också, men kommer inte ihåg om de skulle bry sig så mycket om det - skyller på dåligt minne här...

Postad 27 september 2006 - 22:46

fluffo
  • fluffo
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hur är det, är den här tv'n helt ljudlös eller finns det någon fläkt eller annat oljud som kan uppfattas? Jag har idag en projektor men är grymt trött på fläkten i den. Jag är väldigt känslig för störande ljud så en fullständigt knäpptyst tv vore underbart.

Tack!

Postad 28 september 2006 - 09:38

ANSY
  • ANSY
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Hej

Jag har bara ett litet inlägg i debatten om antalet pixlar i TV:n spelar någon roll.

Svaret är JA!

Jag var på IBC-mässan i Amsterdam för några veckor sedan och såg en 56" TV med 3840x2160 i 60P !!!

Och då var ändå bilden nertagen från "Ultra-High Definition TV" 7680x4320 60P. Den upplösningen visade dom i en biosalong med 22.2 ljud!!

Behöver jag säga att bildkvalitén var övernaturligt bra.

Det är (förståss) den Japanska TV:n som håller på med denna utveckling.
I övrigt kan sägas om mässan att det är bara HD som gäller i framtiden. Nästan alla kommer sända i 1080i. Det är bara SVT som tänker sattsa på 720P.

Jag lägger upp några bilder i mitt galleri.

Mer info om Ultra-High Definition TV finns här:
http://www.nhk.or.jp...ji/id07/07.html

/Ansy

Postad 28 september 2006 - 09:47

Unregistered9eb48c0a
  • Unregistered9eb48c0a
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Så går det att fåtag i amoien ifrån conrad.se fortfarande?. Har mailat dom men icke fått nått svar än. Eller måste man beställa igen conrad.de eller cyberport.de?

// Kastman

Postad 28 september 2006 - 16:38

Kanelbulle
  • Kanelbulle
  • Mästare

• 3 318 inlägg
  • 0
fluffo:

Jag tycker nog TV:n är helt tyst, inga fläktar vad jag sett eller hört!! Nån annan som har kommentarer??

ANSY:

Intressant! Jag tror många som snackar om att "upplösning inte har betydelse" i många fall tittar enbart på filmtittande eller menar att en "dålig 1080p" är sämre än en "bra 720p" och där finns det ju en poäng, men jag brukar aldrig jämföra en rostig-folka mot en fullmatad-V70, det faller liksom på sin egen orimlighet. I och med att konkurrensen ökar blir ju maskinerna bättre och det är ju bra!!

Men det skall bli spännande att se vad som händer!! Alltid kommer det nåt kul!!

Kastman:

Tror nog du ska kunna beställa från Sverige, men du kanske får ringa och beroende på situation så kanske du får ett mer eller mindre flummigt leveransdatum. Men allvarligt har jag inge koll, ring dom och kolla!!

Redigerat av Kanelbulle, 28 september 2006 - 16:40.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Pioneer CMX-3000
    Anton
    2025-05-06 19:28:59
  • Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.