Bellus Magnum
838 svar till detta ämne
Postad 09 March 2009 - 00:51
Unregistereda501c643
-
Unregistereda501c643
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Eftersom dom skulle ta nästan 3000kr för att beställa den så, så diskuterade jag med en kille i afären och vi mätte å greja och hade oss och kom fram till att den skulle komma in.
Så då bestämde jag mig för att inte lägga dom pengarna på en delad soffa.
Det jag tror va problemet med att få in den var att dom gjort soffan i 250 och inte i 240cm!!!
Leder nog till att man får beställa en ny!
Så är det nån som vill ha en Magnum soffa med breda armstöd, i mörkt Strada tyg så kan ni höra av er till Bratells/Svenskahem här i Göteborg. Så slipper ni leverans tiden!
Eller skicka ett pm till mig.
Ps. Soffan är orörd i sitt original emballage
Postad 11 March 2009 - 23:15
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
blev den 250 utan anmstöd? armstöden plockade de bort på nolltid på min när de bar in den i lägenheten
Postad 12 March 2009 - 18:12
Unregistereda501c643
-
Unregistereda501c643
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jaa utan armstöd!
Ringde till dom och bad dom mäta på nytt och då var den helt plötsligt 240.
Så nu är man fast med en soffa man inte kan använda. Kommer få beställa en ny, som är delad från fabrik, och detta kommer kosta 2500 kr extra!
Kommer aldrig mer köpa något eller ens rekommendera Bratells/Svenska Hem i Göteborg!
JÄVLA SKIT företag!
Postad 14 March 2009 - 11:07
Nomad
-
Nomad
-
"Justice is coming"
-
-
6401 inlägg
Ingen möjlighet att ta in den via fönster/balkong? Även om du bor på 3:e våning tex. så är det ju billigare att hyra en lyft än köpa ny soffa?
Postad 14 March 2009 - 15:37
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Ingen möjlighet att ta in den via fönster/balkong? Även om du bor på 3:e våning tex. så är det ju billigare att hyra en lyft än köpa ny soffa?
Ja, en lyft kan inte vara dyr om det bara handlar om någon timme. Men räkna på det dubbla priset med tanke på att du ska ut med den också  Då kanske det blir billigare att köpa en ny.. Jag börjar själv bli orolig nu.. :S Tänk om inte jag får in min Var det i trapphuset eller hallen som det tog stopp? /Christian
Postad 15 March 2009 - 17:31
Unregistereda501c643
-
Unregistereda501c643
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Nää hålla på och hyra lyfta kran å grejer har jag inte tid med.
Den kom inte in i hallen. Trapphuset var inge problem.
Nu fick det bli så att jag var tvungen att beställa en ny, och från samma ställe. Dom ville inte hjälpa mig på något sätt alls. Riktiga puckon!
Så nu kommer man få vänta ca 6-8 veckor till.
Chriss hur ser det ut hemma hos dig då?
Postad 15 March 2009 - 18:57
Thomassouth
-
Thomassouth
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Detta har ju blivit lite av en samlingstråd för stora soffor i generalitet, så jag passar på att tipsa er som går i tankar om en Rambo-soffa att kika in i mitt galleri. Har en svart med fasta kuddar och är förbannat nöjd!
Postad 15 March 2009 - 22:37
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1866 inlägg
Detta har ju blivit lite av en samlingstråd för stora soffor i generalitet, så jag passar på att tipsa er som går i tankar om en Rambo-soffa att kika in i mitt galleri. Har en svart med fasta kuddar och är förbannat nöjd!
Jag tycker inte den ser så svart ut? Men det kanske bara är bilden som lurar. För övrigt är ju soffan riktigt maffig
Postad 15 March 2009 - 22:47
Thomassouth
-
Thomassouth
-
Lärjunge
-
-
329 inlägg
Jag tycker inte den ser så svart ut? Men det kanske bara är bilden som lurar. För övrigt är ju soffan riktigt maffig 
Njae alltså tillverkaren kallar färgen för något med black, men den går mer åt mörkgrå. På bilderna ligger solen på också, så den upplevs nog som lite ljusare än vad den är!
Postad 15 March 2009 - 22:53
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Är det bara jag som har haft problem med min soffa, tyget är supernopprigt, dynorna är redan supermjuka och har tappat formen helt.
Har haft en ifrån EM här som har kollat på soffan, så skall få helt ny klädsel på den och nya dynor.
Postad 16 March 2009 - 09:49
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Är det bara jag som har haft problem med min soffa, tyget är supernopprigt, dynorna är redan supermjuka och har tappat formen helt.
Har haft en ifrån EM här som har kollat på soffan, så skall få helt ny klädsel på den och nya dynor.
Har en bellus idaho lux med nått av de dyraste tygerna, jätte fint, men ja, den har blivit lite noppig, men körde med en noppmaskin i 5 minuter så var den som ny:) mina dynar har dun i sig så jag kan inte säga att den har blivit så överdrivet mjuka, snarade perfekta:) (haft soffan i ett år typ)
Postad 16 March 2009 - 19:43
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1292 inlägg
Så har man äntligen varit o beställt soffa...
Blev en Bryssel XL 3-sits m. divan + en 2 sits i grå/svart tyg... 15.500:- på EM.. Tycker själv att det är billigt...
Nu så söker man med ljus o lykta efter ett soffbord och en matta....
Postad 17 March 2009 - 01:47
Unregistereda501c643
-
Unregistereda501c643
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Ni som har fått nopprigt tyg, vad heter tygerna som ni har? Kan ju va bra att veta!
Postad 17 March 2009 - 06:25
Matte75
-
Matte75
-
Lärjunge
-
-
426 inlägg
Ni som har fått nopprigt tyg, vad heter tygerna som ni har? Kan ju va bra att veta!
Villnius 45 heter vårt tyg och det har blivit nopprigt. Har kontaktat affären om det och dom har kontaktat Bellus. Divan-delen är även mjukare än de andra sittdynorna. Har klagat om detta också. Återkommer med svar om det.
Postad 17 March 2009 - 07:30
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Vi har väntat på nytt tyg sen i november, så räkna med att det kommer ta tid. Em har visst bara mailkontakt med dom som gör soffan. Va visst något öststats land. estland,lettland. någonting tyckte jag han ifrån EM sa
Hade inte just han som har hand om vårat ärende vart så trevlig som han är, så hade jag vart rejält arg på dom vid det här laget.
Är antagligen den stora efterfrågan på denna soffan som ställer till det. Tygtillverkaren klarar inte av att hålla samma kvalitet som det höll i början, så har jag fått det förklarat iaf.
Kommer inte ihåg vad vårat tyg heter, men skall kolla om jag kan hitta någpn lapp där detta kan stå
Så nu har jag kikat lite ibland papperna, Vilnius 31 verkar tyget heta
Redigerat av Evil Homer, 17 March 2009 - 10:55.
Postad 17 March 2009 - 22:01
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
mitt tyg hette lasso nånting, men kan man reklamera tyget? jag köpte soffan på finlandia/masku, nån som vet om det går?  känns ju dumt att sitta å koppa soffan hela tiden om man kan få ett tyg som inte noppar.
Postad 17 March 2009 - 22:13
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
mitt tyg hette lasso nånting, men kan man reklamera tyget? jag köpte soffan på finlandia/masku, nån som vet om det går? känns ju dumt att sitta å koppa soffan hela tiden om man kan få ett tyg som inte noppar.
Inte tänker jag acceptera såpass nopprig soffa vi har iaf, så ring till butiken och be dom komma och kolla på din så får du se vad dom säger. Em har beställt ny till oss iaf.
Postad 18 March 2009 - 20:04
Unregistereddc9b15fa
-
Unregistereddc9b15fa
-
Användare
-
-
177 inlägg
Har nu läst igenom alla inlägg på tråden
Verkar riktig sugen på den här Magnumen nu, överkomlig pris och mått och många färgval att välja bland.
MEN det som gör mig tveksam är att som vissa säger, den blir nopprig och mjuk på divan-delen (divanen är högre än sittplatsen)...
Hur blir det egentligen efter en lång tid??
Postad 18 March 2009 - 21:47
KJE
-
KJE
-
Beroende
-
-
1076 inlägg
Verkar riktig sugen på den här Magnumen nu, överkomlig pris och mått och många färgval att välja bland. MEN det som gör mig tveksam är att som vissa säger, den blir nopprig och mjuk på divan-delen (divanen är högre än sittplatsen)...
Ett alternativ för att slippa nopprigheten kanske är att välja den i skinn om Bellus har det som tillval, iofs så kanske skinnkvalitén inte är bättre.
Postad 19 March 2009 - 09:04
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Verkar riktig sugen på den här Magnumen nu, överkomlig pris och mått och många färgval att välja bland. MEN det som gör mig tveksam är att som vissa säger, den blir nopprig och mjuk på divan-delen (divanen är högre än sittplatsen)...
Inte bara divan-delen som är mjuk, utan alla sitsar.
Postad 20 March 2009 - 13:02
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
såhär är det: välj ett tyg som inte noppar, typ manchester eller skinn(inte tyg jag vet), och att den blir mjuk och att divandelen är "högre" är för att den inre delen av soffan har resor och fjädrar under och den främre divan delen har en låda under som inte har nån fjädring, och därför är den hård och inte sjunker på samma sätt som resten av soffan. jag tycker personligen att den är riktigt härligt att sitta med benen lite högre än röven:P
Postad 20 March 2009 - 23:25
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Inte bara divan-delen som är mjuk, utan alla sitsar.
såhär är det: välj ett tyg som inte noppar, typ manchester eller skinn(inte tyg jag vet), och att den blir mjuk och att divandelen är "högre" är för att den inre delen av soffan har resor och fjädrar under och den främre divan delen har en låda under som inte har nån fjädring, och därför är den hård och inte sjunker på samma sätt som resten av soffan. jag tycker personligen att den är riktigt härligt att sitta med benen lite högre än röven:P
Om du läser vad jag skrev där innan dig så står det ju att alla sitsar är mjuka. Sen är det ju självklart att man inte väljer ett tyg som nopprar sig med vilje, eller!? Kanske därför dom skall byta ut detta på våran soffa, dom har ju själva sagt att tyget håller dåligt och det skall åtgärdas.
Postad 21 March 2009 - 03:57
jonada_gbg
-
jonada_gbg
-
Rookie
-
3 inlägg
har tidigare varit ägare av en bellus magnum av den mindre varianten (273cm) men fick tyvärr lämna ifrån mig den till min f.d sambo vid bodelningen. nu är jag sugen på att köpa en ny, men funderar på var man kan hitta den till ett ok pris i göteborgsområdet? den tidigare köpte jag hos bratells och gav strax under 10.000:- för, men nu verkar de ha gått i konkurs? var inne hos skinnsoffan&sängen men de skulle ha 13.430:- för soffan i samma utförande jag haft tidigare vilket jag tycker var lite väl dyrt i och med att jag sett att flera har gett mindre för den större varianten. önskar soffa med tyget bolton 7520 och metallbenen. alla tips emottages. tack på förhand! edit kan tillägga att jag endast är intresserad av bellus magnum, inte bryssel xl och soffor som "liknar" magnum. tack igen!
Redigerat av jonada_gbg, 21 March 2009 - 12:33.
Postad 21 March 2009 - 04:12
Unregistered6332cbbb
-
Unregistered6332cbbb
-
Forumräv
-
-
882 inlägg
smyg in på EM o kika på Bryssel serien, den är identisk med Bellus Magnum och det finns en liten som jag har, med riktigt bra kvalité för 7900:-
Postad 21 March 2009 - 21:29
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1292 inlägg
Bellus magnum och Bryssel ÄR identiska.. tillverkas av samma fabrik..
Postad 21 March 2009 - 22:50
-Erik-
-
-Erik-
-
Användare
-
-
158 inlägg
Nej dom är inte alls identiska. De har inte samma mått, magnum är mycket mjukare. Bellus magnum är tillverkad i ryssland eller något medans bryssel är tillverkad i finland. ( eller tvärtom) Så stommen på bryssel är av annat träslag än bellus magnum. Bättre träslag och allmän bättre kvalitet sa försäljaren till mig. Om ni förstår, men jag vet inte, säkert bra båda två.
Har en bryssel XL och är super nöjd än så länge., bara haft den ett par veckor. Men den är ju som sagt lite hårdare, men det gör inte mig något, kuddarna är rätt mjuka så de blir skönt.
Postad 22 March 2009 - 02:08
Unregistereda501c643
-
Unregistereda501c643
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
har tidigare varit ägare av en bellus magnum av den mindre varianten (273cm) men fick tyvärr lämna ifrån mig den till min f.d sambo vid bodelningen. nu är jag sugen på att köpa en ny, men funderar på var man kan hitta den till ett ok pris i göteborgsområdet?
den tidigare köpte jag hos bratells och gav strax under 10.000:- för, men nu verkar de ha gått i konkurs? var inne hos skinnsoffan&sängen men de skulle ha 13.430:- för soffan i samma utförande jag haft tidigare vilket jag tycker var lite väl dyrt i och med att jag sett att flera har gett mindre för den större varianten.
önskar soffa med tyget bolton 7520 och metallbenen.
alla tips emottages. tack på förhand!
edit kan tillägga att jag endast är intresserad av bellus magnum, inte bryssel xl och soffor som "liknar" magnum. tack igen!
Har en soffa ståendes hos bratells som jag inte fick in i lägenheten! Läs mitt tidigare inlägg på förra sidan! Om det skulle vara av intresse! Nu har jag beställt en ny men om du skulle köpa den så skulle jag kanske kunna ta och dra mig ur den affären och köpa en soffa nån annanstans då bratells har varit förjävliga mot mig och min flickvän! Vi förlorar ju bara pengar på att beställa en ny. /Adam
Postad 22 March 2009 - 17:13
jonada_gbg
-
jonada_gbg
-
Rookie
-
3 inlägg
Har en soffa ståendes hos bratells som jag inte fick in i lägenheten! Läs mitt tidigare inlägg på förra sidan!
Om det skulle vara av intresse! Nu har jag beställt en ny men om du skulle köpa den så skulle jag kanske kunna ta och dra mig ur den affären och köpa en soffa nån annanstans då bratells har varit förjävliga mot mig och min flickvän! Vi förlorar ju bara pengar på att beställa en ny.
/Adam
vad jag förstod från ditt tidigare inlägg så är din soffa 250cm bred (minus armstöden) vilket tyvärr skulle innebära att den blir för stor för mig då jag vill ha den modellen som är 273cm inklusive de breda armstöden.
Postad 22 March 2009 - 20:40
Unregistereda501c643
-
Unregistereda501c643
-
Wannabe
-
-
30 inlägg
Jaa min är väl 320 nått totalt. Okej, då läste jag fel!
Postad 22 March 2009 - 23:16
Z-man75
-
Z-man75
-
Beroende
-
-
1292 inlägg
Nej dom är inte alls identiska. De har inte samma mått, magnum är mycket mjukare. Bellus magnum är tillverkad i ryssland eller något medans bryssel är tillverkad i finland. ( eller tvärtom) Så stommen på bryssel är av annat träslag än bellus magnum. Bättre träslag och allmän bättre kvalitet sa försäljaren till mig. Om ni förstår, men jag vet inte, säkert bra båda två.
Har en bryssel XL och är super nöjd än så länge., bara haft den ett par veckor. Men den är ju som sagt lite hårdare, men det gör inte mig något, kuddarna är rätt mjuka så de blir skönt.
Du har rätt, fel av mig, sorry... Även jag har fått höra att Bryssel har högre kvalité än Bellus... men det märker man väl när man får hem dom om det är någon skillnad (polaren har Bellus)
Postad 23 March 2009 - 11:41
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Ni kan ju kolla själva hur min klädsel ser ut, så kan ni bestämma själva om ni vill ha en Vilnius klädsel på soffan
Postad 23 March 2009 - 16:23
Nomad
-
Nomad
-
"Justice is coming"
-
-
6401 inlägg
Ni kan ju kolla själva hur min klädsel ser ut, så kan ni bestämma själva om ni vill ha en Vilnius klädsel på soffan
Usch. Tråkigt att det blivit så  Kan du få någon ersättning av butiken du köpte den i? Tex nya sitts överdrag eller liknande?
Postad 23 March 2009 - 17:11
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Usch. Tråkigt att det blivit så Kan du få någon ersättning av butiken du köpte den i? Tex nya sitts överdrag eller liknande?
Jo vi skall få nytt, va inga problem. Men det tar en ordentligt med tid bara. jag har skrivit om detta innan, tror det blir på sidan innan som jag förklarar
Postad 23 March 2009 - 17:13
Nomad
-
Nomad
-
"Justice is coming"
-
-
6401 inlägg
Jo vi skall få nytt, va inga problem. Men det tar en ordentligt med tid bara. jag har skrivit om detta innan, tror det blir på sidan innan som jag förklarar
Ok, tur att det ordnade sig iallafall
Postad 23 March 2009 - 21:28
-Erik-
-
-Erik-
-
Användare
-
-
158 inlägg
Kan man inte vända sitsarna på bellus magnum? på min bryssel så är sitsarna lösa så det är bara att vända dom om några år om det skulle behövas, så då blir det som nytt igen
Postad 23 March 2009 - 21:50
KJE
-
KJE
-
Beroende
-
-
1076 inlägg
Kan man inte vända sitsarna på bellus magnum? på min bryssel så är sitsarna lösa så det är bara att vända dom om några år om det skulle behövas, så då blir det som nytt igen 
Inte kudden som är på divanen, iaf inte utan att flytta den utstickande delen av divanen till andra sidan av soffan  Men det funkar fint med dom andra kuddarna
Postad 24 March 2009 - 09:38
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
på min kan man inte vända nån, för den har bara dun på ena sidan av kudden, kanske går om man tar bort tyget och vänder på det och inte kudden:P men palla, får se om jag orkar reklamera mitt tyg, men det har typ bara gått ett år och den var noppig redan efter ett halvår!
Postad 25 March 2009 - 08:59
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
på min kan man inte vända nån, för den har bara dun på ena sidan av kudden, kanske går om man tar bort tyget och vänder på det och inte kudden:P men palla, får se om jag orkar reklamera mitt tyg, men det har typ bara gått ett år och den var noppig redan efter ett halvår!
Självklart skall du göra det, en soffa skall väl ändå hålla längre än ett halvår?
Postad 27 March 2009 - 08:09
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Självklart skall du göra det, en soffa skall väl ändå hålla längre än ett halvår?
den e ju hel men noppig:P
Postad 28 March 2009 - 12:09
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Du gör ju precis som du vill, men JAG hade inte godtagit det iaf. skulle du gjort samma sak med en bil?
Bilen går fint men lacken ramlar av
Postad 31 March 2009 - 09:43
Wiberg_D
-
Wiberg_D
-
Forumräv
-
-
580 inlägg
Du gör ju precis som du vill, men JAG hade inte godtagit det iaf. skulle du gjort samma sak med en bil?
Bilen går fint men lacken ramlar av 
du har nog rätt, får dra iväg ett mail iallfall:P
Postad 02 April 2009 - 22:14
Unregistered1331
-
Unregistered1331
-
Veteran
-
-
1676 inlägg
Sneak
FILE0001.JPG 95.33K
1 Antal nerladdningar
Postad 17 April 2009 - 23:20
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Ser ut som du har villnius tyg på din soffa med, har din börjat noppra sig än?
Postad 18 April 2009 - 00:01
Unregisteredf64a5233
-
Unregisteredf64a5233
-
Über-Guru
-
-
14825 inlägg
Tyget på min soffa nopprar sig. Färgen är brun dock kommer inte ihåg namnet men det syns inte så värst. Stör inte mig.
Postad 18 April 2009 - 07:28
Evelon
-
Evelon
-
Forumräv
-
-
515 inlägg
Jag är riktigt nöjd med Magnum soffan. Vi satt fem personer i den i helgen och där går väl gränsen. Svårt att hålla sig vaken när man kollar på film i divandelen
Postad 18 April 2009 - 08:41
LiselotteLS
-
LiselotteLS
-
Rookie
-
5 inlägg
Vi har precis fått hem vår Magnum Bellus med divandel och den är STENHÅRD! Kan inte alls minnas att den var såhär när vi provsatt den i affären. Hur är eran?
Postad 18 April 2009 - 17:44
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Vi har precis fått hem vår Magnum Bellus med divandel och den är STENHÅRD! Kan inte alls minnas att den var såhär när vi provsatt den i affären. Hur är eran?
Våran är absolut inte hård, den kommer mjuka till sig ordentligt. Tyget på min soffa nopprar sig. Färgen är brun dock kommer inte ihåg namnet men det syns inte så värst. Stör inte mig. 
Det är ju ett känt fel dom har fått på ett visst tyg, du får nytt om du ber om det. inte skoj att ha en soffa som nopprar sig som man har betalat massa $$$ för
Postad 18 April 2009 - 21:02
LiselotteLS
-
LiselotteLS
-
Rookie
-
5 inlägg
Våran är absolut inte hård, den kommer mjuka till sig ordentligt.
Det låter ju bra. Men var eran väldigt hård i början? Hur lång tid tog det innan den mjuknade?
Postad 18 April 2009 - 21:10
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
Väldigt hård är väl att ta i, mera fast i sitsen kan man väl säga. du har inte köpt den andra soffan dom har på EM erbjudande nu då? Svärmor köpte den andra som liknar bellus soffan, och den är ordentligt hård i början
Redigerat av Evil Homer, 18 April 2009 - 21:11.
Postad 22 April 2009 - 17:37
Evil Homer
-
Evil Homer
-
Guru
-
-
4127 inlägg
En uppdatering på mina problem, EM i trollhättan vet hur man får nöjda kunder. Efter långtids väntan så löser dom det så att jag kommer ut till butiken och gör en beställning på en helt ny soffa, dom har bytt tygleverantör så problemet med just mitt villnius tyg skall visst bara borta enligt butikschefen.
Tycker ju tyget är skitsnyggt, men är ju lite nojjig om det skulle bli helt galet med detta tyget med. Får se hur jag gör om det blir annat tyg, här har ni en affär som bryr sig om sina kunder och vill att dessa skall vara nöjda, STOR eloge till EM Trollhättan!
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Inredning & Möbler
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|