Apple iPhone 8GB
(Mobiltelefoner)
|
1
|
(59)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 128MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
3
|
(44)
|
Inga priser |
Jailbreak iOS Devices (1286 inlägg)
|
10 år sedan |
SE G900 eller Iphone (22 inlägg)
|
17 år sedan |
Gästbok för JacobTallberg (11 inlägg)
|
18 år sedan |
Postad 11 November 2007 - 11:40
Postad 11 November 2007 - 11:44
Det kommer att komma en 3G iPhone och jag ser inte varför det inte skulle fungera mede Tele2s abonnemang. Jag kör ju det abonnemanget idag med min iPhone men utnyttjar endast GPRS även om SIM-kortet klarar av 3G och det fungerar utmärkt.Iofs bara spekulationer. Men om det senare kommer en 3G modell, borde man då kunna surfa fritt med Tele2s 99kr/månaden flatrate abonnemang? Då börjar den bli riktigt intressant om man inte behöver wifi hela tiden. Och med det menar jag att det skulle bli alldeles för dyrt med edge eller nåt annat. För det finns väl inga flatrate abonnemang på dom?
Postad 11 November 2007 - 13:32
Jag förstår vad du menar. Jag var själv ute efter en nano eller touch men upptäckte för ett par dagar sedan hacket till iphone.
Då är det ju lika bra att köra på en iphone och även om mobildelen är simpel räcker det för mig med. Hade varit trevligt med mms men det kanske kommer.
Tror själv att Apple vill ha det på detta sätt. Att släppa uppgraderingar med nya funktioner vid jämna mellanrum så mobilen fortfarande känns aktuell.
Kalendern är bra säger du?
Kikade som hastigast på touch och med den kunde man endast fylla i info i kalander uppkopplad till datorn. Halvkasst.
På tal om 3G: tar nog ett tag innan den kommer. Jag tror att nuvarande modell först släpps i Sverige och kanske i slutet av nästa år kommer 3G eller vad sa Jobs om det?
Redigerat av Chippe, 11 November 2007 - 13:36.
Postad 11 November 2007 - 16:03
Touchen var, som du säger, tidigare kass då man inte kunde lägga till events. Men iom 1.1.2 så skall detta vara fixat. På iPhonen har man alltid kunnat lägga till events. Det jag tycker om med kalendern är att det är enkelt att få överblick över allt som händer de närmaste dagarna, du kan lägga till events men flera alarm och repeats. Du får upp medelanden från kalendern utan att behöva avaktivera "knapplåset". Men det bästa av allt för mig är att den synkar med iCal, vilket är ovanligt, och med .Mac så hålls alla mina Macar, internetkalendern och iPhonen i synk, oavsätt på vilken plats jag lägger till eller ändrar en event.Kalendern är bra säger du?
Kikade som hastigast på touch och med den kunde man endast fylla i info i kalander uppkopplad till datorn. Halvkasst.
Postad 11 November 2007 - 17:01
Ok, låter skitbra. Synd att man inte har Mac :-) men bara man kan knappa in info så är det tillräckligt bra för mig.
Tack för dina svar på forumet. Jag vet att jag har har många frågor men det är inte helt lätt att få en klar bild då man läser alla trådar på nätet men du har egen erfarenhet och det är bråttom för mig att lära mig.
Läser guider på nätet som ser lätta ut att följa dock är vissa saker oklara.
Det jag undrar över är iTunes.
Man måste tydligen ha version 7.4 och ställa in så att den inte uppgraderar automatiskt.
Vad menas?
Att den inte uppgraderar sig själv till version 7.5 eller att den inte uppgraderar iPhone till senare firmware?
Är detta iTunes i iPhone eller på datorn?
Hur får man tag på version 7.4 då det är 7.5 som gäller?
Om jailbreak går fel måste man återställa med iTunes på datorn. Skall man då vara uppkopplad mot nätet eller inte?
Redigerat av Chippe, 11 November 2007 - 17:50.
Postad 11 November 2007 - 18:01
Phindus:
Ok, låter skitbra. Synd att man inte har Mac :-) men bara man kan knappa in info så är det tillräckligt bra för mig.
Tack för dina svar på forumet. Jag vet att jag har har många frågor men det är inte helt lätt att få en klar bild då man läser alla trådar på nätet men du har egen erfarenhet och det är bråttom för mig att lära mig.
Läser guider på nätet som ser lätta ut att följa dock är vissa saker oklara.
Det jag undrar över är iTunes.
Man måste tydligen ha version 7.4 och ställa in så att den inte uppgraderar automatiskt.
Vad menas?
Att den inte uppgraderar sig själv till version 7.5 eller att den inte uppgraderar iPhone till senare firmware?
Är detta iTunes i iPhone eller på datorn?
Hur får man tag på version 7.4 då det är 7.5 som gäller?
Om jailbreak går fel måste man återställa med iTunes på datorn. Skall man då vara uppkopplad mot nätet eller inte?
Du behöver inte ha nån specifik version av itunes för att den inte ska uppdatera automatiskt. Bara stänga av den funktionen under Preferences/Inställningar i itunes. Då slipper du det problemet
Det är i inte själva itunes som du ska va orolig över att den uppdateras, det är firmwaren till iphonen som man laddar ner via itunes som du ska va orolig över. Men gör som jag sa ovan så slipper du problem med att telefonen uppdaterar sig själv.
Postad 11 November 2007 - 18:41
Dock så fungerar inte iNdependence om man har senaste iTunes, om de inte har fixat det. Iofs så är ju inte iNdependence nödvändigt til 1.1.1 längre.Du behöver inte ha nån specifik version av itunes för att den inte ska uppdatera automatiskt. Bara stänga av den funktionen under Preferences/Inställningar i itunes. Då slipper du det problemet
Det är i inte själva itunes som du ska va orolig över att den uppdateras, det är firmwaren till iphonen som man laddar ner via itunes som du ska va orolig över. Men gör som jag sa ovan så slipper du problem med att telefonen uppdaterar sig själv.
Postad 11 November 2007 - 20:38
1. Skaffar en iPhone.
2. Laddar in iTunes på datorn och ser till auto update är av.
3. Följer rådet på iFun.se
Borde vara allt.
Daydreamer: Jo vi pratade nyss om det några meddelanden tillbaka.
Postad 11 November 2007 - 21:19
I vilket fall som helst så verkar det ju just nu som att även om man får tag på en obunden från början, svensk eller inte, så måste man likväl göra en jailbreak för att kunna installera alla coola applikationer. Visst, Apple ska släppa en SDK, men det verkar ju osäkert om den är native eller bara nån sorts Web2.0 grej. Och är den inte native så kommer man missa en hel del applikationer och behöver ändå få till nån jailbreak. Fast man skulle ju slippa att riskera att inte kunna använda telefonen som telefon vid en uppgradering.
Sedan har vi ju det där med 3G. Innan iPhone så har jag inte ens tänkt tanken att ha en 3G telefon, då jag inte tycker det finns applikationer eller tjänster som verkar vettiga. Men om iPhone skulle ha 3G, och man för en rimlig summa får ett flatrate 3G abonnemang, så skulle möjligheterna att vara konstant uppkopplad med mobilen och kunna surfa var man än är vara lika revolutionerande för mig som den dagen man fick ADSL. Då öppnades ju en helt ny värld och man kunde börja använda internet på ett helt annat sätt. Skaffa en iPhone nu och kanske gå miste om den möjligheten om nåt halvår försvårar beslutsprocessen ytterligare.
Och hur funkar det med garanti om man nu låser upp den och/eller gör jailbreak? För det verkar ju som inom 1-2 år så måste man lämna in den för batteribyte. Och jag antar att det bara är Applestore som fixar det. Kan dom då vägra att byta batteri?
Postad 11 November 2007 - 23:10
Att köpa en iPhone i Sverige innebär med största sannorlikhet att du måste teckna dyrt abb i affären och vad har den svenska iPhone som inte den amerikanska har förutom att den är dyrare?
Jag har försökt tänka igenom detta ordentligt de senaste dagarna och kommit fram till att jag köper en iPhone från USA billigt och använder den som simpel mobil + mp3 och videospelare, kalender och lite surf och annat nöje.
Helt klart värd priset!
Redigerat av Chippe, 12 November 2007 - 00:11.
Postad 12 November 2007 - 08:45
Men 5000 eller mer, som de kostar om man ska få tag på en i sverige, eller $450-$500 på eBay, ja då känns det lite för dyrt. 3000 är nog nästan brytpunkten för att det ska vara "billigt" och man kan ta en liten chansning.
Men jag vill nog se ett hack till 1.1.2 versionen först. Å andra sidan, sedan kanske det kommer en ny uppgradering med massa coola features, och så klarar dom inte att hacka den versionen. Då skulle det kännas lite surt. Skulle ha obegränsat med pengar så vore detta inte ett problem. Kanske vänta och se vad SDKn ger, så kanske man slipper jailbreak hacket iaf.
Fast det absolut största problemet är ju att när man väl fått känna på den lite så vill man ha den direkt. Brukar ju alltid vara kul att leta info och vänta på en produkt. Var nästan roligare tiden innan jag köpte min LCD t.ex. Men just nu känns det bara jobbigt. Vill ha en direkt men så många frågetecken i luften och man vet inte var Apple är påväg med iPhone.
Men får väl börja med att vänta på den franska lanseringen, kanske ger lite mer ljus i tunneln.
Postad 12 November 2007 - 09:37
Jag har sett på det från början att med vanliga mobiler får du i regel inte en massa uppdateringar med nya spännande funktioner så att vi kan uppgradera nu ser jag ändå bara som ett plus. Jag längtar tills den dagen då Apple släpper den fri i Sverige så jag slipper hacka den. Detta förutsätter ju då också att det finns ett rimligt abonnemang till den.Ja lyckas man få tag på nån som kan köpa den för $399 i USA och sedan skicka över den så är det ju garanterat värt priset. 3000 spänn är iofs en del pengar, men om det skulle komma en 3G variant efter ½-1 år så skulle man ju faktiskt kunna byta.
Men 5000 eller mer, som de kostar om man ska få tag på en i sverige, eller $450-$500 på eBay, ja då känns det lite för dyrt. 3000 är nog nästan brytpunkten för att det ska vara "billigt" och man kan ta en liten chansning.
Men jag vill nog se ett hack till 1.1.2 versionen först. Å andra sidan, sedan kanske det kommer en ny uppgradering med massa coola features, och så klarar dom inte att hacka den versionen. Då skulle det kännas lite surt. Skulle ha obegränsat med pengar så vore detta inte ett problem. Kanske vänta och se vad SDKn ger, så kanske man slipper jailbreak hacket iaf.
Fast det absolut största problemet är ju att när man väl fått känna på den lite så vill man ha den direkt. Brukar ju alltid vara kul att leta info och vänta på en produkt. Var nästan roligare tiden innan jag köpte min LCD t.ex. Men just nu känns det bara jobbigt. Vill ha en direkt men så många frågetecken i luften och man vet inte var Apple är påväg med iPhone.
Men får väl börja med att vänta på den franska lanseringen, kanske ger lite mer ljus i tunneln.
Vill du köra en iPhone i Sverige idag så måste du jailbreaka den. Det finns inget annat sätt att aktivera den och öppna upp den för andra operatörer än AT&T.
SDKn som kommer i februari är för native apps. Det finns redan en SDK för "Webapps". Sedan hur dessa programen kommer att distribueras råder det osäkerhet om. Många tror att de måste certifieras via Apple och kommer att säljas genom iTunes, vilket känns lite tråkigt. Men å andra sidan så kanske det ger lite mer kvalitet. Det finns egentligen inga 3rd parts program ute idag som jag använder.
Mitt råd är att testa en först innan du köper en. Finns ganska gott om dem i Sverige nu.
Postad 12 November 2007 - 11:02
Postad 12 November 2007 - 11:06
Jo, fast för att få in Anysim (som ju är ett 3rd parts program) eller liknande på telefonen så måste du jailbreaka den... Samma gäller för att aktivera den utan AT&T.När du jailbreakar tillåter du tredjepartsprogram. När du unlockar tillåter du tele2/telia mm att köras istället för at&t. Mest för att vara petig..hihi.. Får min lur på söndag. Hoppas innerligt att det fortfarande är 1.1.1 på den, köpte den i lördags på manhattan.
Får hålla tummarna då
Postad 12 November 2007 - 11:17
Det jag funderar på är om en USA lur kan bli olåst mha programvara den dagen det släpps olåsta telefoner, i sverige eller annat land?
Nog för att jailbreak är trevligt, men det aboslut viktigaste är ju att man kan ringa med den. Så om det nån dag blir helt omöjligt att köra andra appar än det Apple vill, bortsett från Web då, så får man väl bita i det äpplet(ordvits).
Jag har testat den lite, och det var så skönt interface så man blev helt såld direkt. Tekniskt så klarar den sig ju helt okej, även om MMS saknas, men det kan ju komma i en uppdatering. Ser möjligheterna om det funnits 3g och man haft flatrate, men det kan man också vänta med ett par år.
En svensk olåst vore det bästa, men befarar att det inte kommer hända i ett första skede, och om det händer blir den grymt dyr. Har väl inget emot att vara bunden, men knappast till de priser som det verkar blivit i andra länder. 500 spänn i månaden är lite väl saftigt.
Vet heller inte när luren kommer till sverige. Nu har inte jag följt iPhone cirkusen så länge, men fått intrycket att operatören för ett land brukar meddelas iaf någon månad innan luren släpps. Och i sverige har vi inte hört ett knyst om vem som ska få leverera den. Den positiva personen skulle se det som att den kommer vara obunden, jag ser det som att det kommer dröja fram till våren innan vi får se en svensk version. Det är väldigt lång tid att vänta.
Postad 12 November 2007 - 13:51
Köpa från USA nu och hacka.
Vänta och köpa i Sverige och betala dyrt med abb men du slipper hacka om du nu inte vill
dra fördel av en hackad mobil.
Jag vill kunna använda min iPhone som HDD för alla typer av filer och för det krävs hack??
Postad 12 November 2007 - 14:01
De val man har:
Köpa från USA nu och hacka.
Vänta och köpa i Sverige och betala dyrt med abb men du slipper hacka om du nu inte vill
dra fördel av en hackad mobil.
Jag vill kunna använda min iPhone som HDD för alla typer av filer och för det krävs hack??
Tveksam om det ens funkar med hack? Beror lite på vad du har för dator. Tror jag läste nåt om att det fanns en betaversion av nåt program som fick iphonen att prata APF som är nåt apple-fil-prats-protokoll. Och då kunde man få upp iphonen i mac "utforskaren"(vad den nu heter). Tror dock inte det finns nåt till windows.
Har iofs bara "pluggat" iPhone i 2-3 dagar så jag har väl inte läst på om allt än =)
Postad 12 November 2007 - 14:18
Sedan har ecamm en lösning, iphonedrive, men den är också bara för Mac.
Sedan finns ju afp lösningen.
Men nu finns det också indikationer på att Apple kommer att tillåta disc use som man har på iPod.
Postad 12 November 2007 - 15:28
Hoppas på att Apple tillåter disc use då.
Att dom ska hålla på kontrollera allt så hårt, begränsa inte för kunderna. Så kommunistiskt.. som i Kina, du får bara skaffa 1 barn. Apple - du får bara skaffa 2 telefoner.
Hade Microsoft gjort något liknande som Apple hade det säkert blivit domstol på en gång fast nu gör ju faktiskt Apple till skillnad från MS saker man verkligen vill ha :-)
Kritiken mot Apple kommer väl växa alleftersom Apple växer sig större om de inte i fortsättningen gör allt för kundens bästa men det är ju nästan så att man blundar för allt eftersom man så gärna vill ha den där iPhonen.
Redigerat av Chippe, 12 November 2007 - 15:38.
Postad 12 November 2007 - 16:16
Känns iofs dom om det borde kunna fixas med en ny version av mjukvaran, fast då vet man ju inte om den versionen går att hacka.
Finns det några andra sätt att skicka MMS? Kan ju aldrig tänka mig att det skulle vara en hårdvarubegränsning, så då kanske nån gjort en app som fixar detta?
Postad 12 November 2007 - 19:52
Visst man kan ju alltid köra på med samma, och i absolut värsta fall så har man ju ändå en "iPod Touch" om nu telefondelen skulle låsas helt. Men eftersom det ändå saknas en del spännande funktioner, som skulle kunna avhjälpas med en uppdatering, så undrar jag hur länge kommer hackarna kunna hålla jämna steg med Apple?
Vet inte hur hacken fungerar men antar att dom är beroende av att Apple har gjort nåt fel som kan utnyttjas? Till slut så borde ju Apple vinna då. Eller skulle det kunna vara så att bara för att hackarna fick in en fot i de tidigare versionern så kommer Apple aldrig kunna lösa hackandet på annat sätt än med en ny modell utan svagheter? Menar att eftersom en tidigare version är hackad så kan man nedgradera och preparera luren med filer som sedan efter uppgradering kan användas för att hacka den.
Bara spekulationer, men vore kul att höra några synpunkter.
Redigerat av raptorjr, 12 November 2007 - 19:53.
Postad 12 November 2007 - 20:29
Då hoppas jag att alla upplåsningsförsök och dyl kommer gå vägen. När jag kopplar in den i datorn och iTunes antar jag att den kommer vilja uppdatera den och då ska jag alltså säga nej. Kan jag inte någonstans i iTunes redan nu stänga av typ sök aldrig efter uppdateringar till några enheter eller dyl.
Jag har klickat runt lite i itunes men hittar ej någon avbockningsruta för updates. Måste man ha telefonen i kopplad för att kunna bocka ur att den ska söka efter updates?
Postad 12 November 2007 - 21:49
till raptorjr så kom jag bara att tänka på en sak. Du är orolig för att du nån dag kommer vilja ha in funktionerna som kommer med en uppdatering så mkt att det kommer ställa till de. Nu är ju iochförsig iphone ingen vanlig mobil men hur många andra mobiler har någonsin blivit uppdaterade på ett sådant vis som du beskriver? Dessutom finns ju faktiskt de funktioner som är nödvändiga med idag. Nu brukar ju apple vara rätt uppfinningsrika men jag kan inte tänka mig vad de skulle kunna släppa som man verkligen behöver..och som inte isåfall kommer kunna släppas av någon annan....om det nu visar sig att den versionen är ohackbar, vilket i sig är föga troligt.
Postad 12 November 2007 - 22:33
Men t.ex. så skulle man ju kunna tänka sig att de släpper en uppdatering när de släpper sin SDK, och man måste ha minst den uppdateringen för att kunna köra applikationer som är gjorda med SDKn. Kan tänka mig att det kommer en del roliga appar när SDKn släpps.
Hur som, ska nog vänta till lanseringen i frankrike innan jag tar det slutgiltiga beskedet att köpa en. Får se vad de hittar på då.
Redigerat av raptorjr, 12 November 2007 - 22:33.
Postad 13 November 2007 - 14:44
Postad 13 November 2007 - 14:51
Du installerar NES emulatorn via installer.app, sedan kan du googla på "NES iphone" så skall du nog hitta lite mer info. Lite tveksamt om hur mycket man får gå in på här då detta är på gränsen till piratkopiering vilket inte får diskuteras på detta forum så jag lämnar det så.någon som vet hur man får nes-spel till iphone. Har sett att det går men vet ej hur man gör. Är det gratis eller kostar det? isf hur mycket?
Postad 14 November 2007 - 10:24
Tycker iaf att det är en riktigt sjysst telefon så länge man har en internet uppkoppling närvarande, att skriva sms och liknande kräver fingertoppkänsla.
Så fort man tappar en internet uppkoppling så känns den väldigt tråkig, så det vore bra om dom ficar 3G på den svenska versionen som släpps nästa år!!
Postad 14 November 2007 - 11:09
Postad 14 November 2007 - 12:33
Samt, är det någon som vet det billigaste sättet att skicka telefonen till Sverige? Fedex skulle ha lite dryg 550SEK! http://www.usps.com/ verkar bättre, varje gång jag handlat via ebay har folk skickat med det. Vad tror ni?
/ Jacob
Postad 14 November 2007 - 14:17
Damp, ja om du beställer från apple store är det 1.1.2 som gällt på en del telefoner de senaste dagarna och till Yacob igen, troligtvis är det 1.1.1 om du köpt den i butik. Köpte en på fifth avenue i lördagskväll och de var 1.1.1. Med andra ord de som går direkt från fabrik/lager är nu 1.1.2 gissningsvis men butikerna ligger kvar på ett lager på 1.1.1or.
Postad 14 November 2007 - 14:25
/ Jacob
Postad 14 November 2007 - 15:32
Postad 14 November 2007 - 17:37
/ Jacob
Postad 16 November 2007 - 00:21
Tror ni/vet ni om det kommer komma något SNES? Jag vet fler spel på SNES jag är sugen på i jämförelse till NES nämligen.
/ Jacob
NES är bara en kul grej, man måste ha små fingrar för att kunna spela ordentligt.. Jag tröttnade efter fösta banan på Super Mario.. SNES är det väl lite fler knappar på så det lär inte göra saken lättare.
Jag har en 8gb som är till salu om någon är sugen =)
Redigerat av DanRagn, 16 November 2007 - 00:22.
Postad 16 November 2007 - 00:54
Postad 16 November 2007 - 08:57
Kan man beställa från Applestore hem till brevlådan i Sverige, med det dära jetcarrier ?
Det går inte att beställa från applestore då du måste täckna ett abonemnag i USA. En obunden och upplåst Iphone får du nog betala ca 550$ för plus frakt och moms och tull från ebay..
Postad 16 November 2007 - 10:21
Ehhh, va? Har du ens ögnat igenom denna tråden eller läst någon annan sida på nätet om iPhonen?Det går inte att beställa från applestore då du måste täckna ett abonemnag i USA. En obunden och upplåst Iphone får du nog betala ca 550$ för plus frakt och moms och tull från ebay..
Postad 16 November 2007 - 12:20
Ehhh, va? Har du ens ögnat igenom denna tråden eller läst någon annan sida på nätet om iPhonen?Det går inte att beställa från applestore då du måste täckna ett abonemnag i USA. En obunden och upplåst Iphone får du nog betala ca 550$ för plus frakt och moms och tull från ebay..
Jag har två själv, klart jag har läst!!!
Postad 16 November 2007 - 12:50
Ok, i vilket fall som helst så jag kan man beställa en iPhone via Apples hemsida och utnyttja en mellanpart i USA som sedan levererar den vidare till Sverige. Du behöver aldrig skriva upp dig på ett abonnemang iom att det först görs när iPhonen kopplas in i iTunes första gången. Detta går du förbi genom att Jailbreaka den och sedan aktivera den med diverse verktyg som finns att ladda ned.Jag har två själv, klart jag har läst!!!
Postad 16 November 2007 - 14:07
Eller egentligen är inte firmwaren problemet utan att de med den versionen har en ny bootloader utan hitills hittade bakdörrar.
Det finns ju fortfarande en del optimistiska som anser att allt kan hackas och även den nya bootloadern, men ingen har den minsta aningen om när.
Så i värsta fall så står man där med en liten dyrare iPhone touch. Du kan aktivera och jailbreaka en ny iPhone, men inte låsa upp den så du kan använda ditt egna SIM-kort. Enda sättet att vara säker nu är att försöka köpa en telefon på eBay eller liknande med firmware 1.1.1(eller främst med bootloader 3.9) om man även vill kunna ringa med den.
Postad 16 November 2007 - 14:15
Bra sida!
Postad 16 November 2007 - 19:30
Ok, i vilket fall som helst så jag kan man beställa en iPhone via Apples hemsida och utnyttja en mellanpart i USA som sedan levererar den vidare till Sverige. Du behöver aldrig skriva upp dig på ett abonnemang iom att det först görs när iPhonen kopplas in i iTunes första gången. Detta går du förbi genom att Jailbreaka den och sedan aktivera den med diverse verktyg som finns att ladda ned.Jag har två själv, klart jag har läst!!!
Jag fattde det som att dom som köper en iPhone i USA måste ha ett abonemang hos AT&T eller att dom måste tekna ett nytt vid köp tillfället.
Detta står på applestore.com
(1) Two-year activation agreement with AT&T required.
For personal use only, not for resale.
Jailbreakat osv har jag redan gjort med dom telefonerna som jag köpt på ebay.
Postad 16 November 2007 - 19:41
Du köper den utan abonnemang oavsett om du köper den i en Apple Store eller online. Dock så är den ju låst så den endast fungerar med ett visst specifikt abonnemang hos AT&T som du skriver upp dig på när du kommer hem och kopplar in iPhonen i datorn, men det kan vi ju råda bot på här hemmaJag fattde det som att dom som köper en iPhone i USA måste ha ett abonemang hos AT&T eller att dom måste tekna ett nytt vid köp tillfället.
Jailbreakat osv har jag redan gjort med dom telefonerna som jag köpt på ebay.
Du skriver aldrig på papper för ett abonnemang i en Apple store eller via Apples online butik.
Postad 16 November 2007 - 19:48
Du köper den utan abonnemang oavsett om du köper den i en Apple Store eller online. Dock så är den ju låst så den endast fungerar med ett visst specifikt abonnemang hos AT&T som du skriver upp dig på när du kommer hem och kopplar in iPhonen i datorn, men det kan vi ju råda bot på här hemmaJag fattde det som att dom som köper en iPhone i USA måste ha ett abonemang hos AT&T eller att dom måste tekna ett nytt vid köp tillfället.
Jailbreakat osv har jag redan gjort med dom telefonerna som jag köpt på ebay.. Köper du den i en AT&T butik så kan de krångla till det för dig dock.
Du skriver aldrig på papper för ett abonnemang i en Apple store eller via Apples online butik.
Taskigt av dom som tar upp emot 200$ mer för en iPhone på ebay då det inte är krångligare än så, då är det klart bättre om man hittar en kontakt i USA som kan fixa detta åt en.
Iaf smart av apple att dom har begränsat köpet till max 2 per kund så telefonen håller sitt värde
Redigerat av DanRagn, 16 November 2007 - 19:50.
Postad 16 November 2007 - 22:53
Slår mig själv för att jag var så seg. Är inte så jättesugen på att beställa från eBay, lite för feg. Tror jämt att allt ska strula. Så jag får nog vackert vänta på att dom ska hacka den nya versionen också.
Postad 16 November 2007 - 22:56
Du har ju alltid international-orders.com . Dyra, men de har ju 1.1.1:or.Som jag skrev tidigigare så för tillfället köper man grisen i säcken då ingen vet om det går att låsa upp den senaste modellen. Har fått intrycket av att i sort sett alla(kanske finns nåt fåtal kvar) är den nya versionen om man köper i butik. Så tyvärr är det nog bara eBay kvar om man vill vara säker på att man ska kunna ringa med luren.
Slår mig själv för att jag var så seg. Är inte så jättesugen på att beställa från eBay, lite för feg. Tror jämt att allt ska strula. Så jag får nog vackert vänta på att dom ska hacka den nya versionen också.
Redigerat av Phindus, 16 November 2007 - 22:57.
Postad 17 November 2007 - 12:11
Jag är helnöjd iallafall, lätt värt pengarna.
Jag har dock en fråga och det är hur ska man bära sig åt för att få covers till skivorna? väljer jag typ hämta bildmaterial i itunes vill den att jag ska skapa ett konto på itunes-store och då förmodar jag att det kostar nån liten peng för att fixa också. Det är jag mindre sugen på. Annars får man sitta och ladda ned covers på div sidor som har bilder och lägga in manuellt eller?
Postad 17 November 2007 - 12:19
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
1
Jailbreak iOS Devices
14 bilder
111 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?