Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Mirai DTL-642E500

1365 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 April 2007 - 11:13

gaMMbler
  • gaMMbler
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Vore schysst om nån av er som har TVn kan lägga upp lite bilder på mörka scener i filmer, alternativt spel. Helst Mansion på Gears of War på 360 om nån nu har det.. :)
Vore kul att få ett hum om hur svärtan är..

Postad 18 April 2007 - 12:00

Unregisteredbc8fb679
  • Unregisteredbc8fb679
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Fan jag tror jag brände HDMIporten (ettan) men jag vet inte hur det skulle vara möjligt då datorn var avstängd när jag körde i DVI kontakten. Är det nån som har haft trubbel med nån HDMI port?

/Mike

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har haft problem med 1an jag med om jag kopplar in datorn till den o ser film så blir den svart var 5e minut o då måste man byta kanal o sen byta tillbaka igen o hålla på så! Vet inte hur den har kunnat bli så för så var den redan när jag fick den. Någon mer som råkat ut för detta eller som har något svar på hur man kan fixa den, kör numera datorn genom hdmi 2 o då är det inga problem

Postad 18 April 2007 - 12:25

asdf123123
  • asdf123123
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Fan jag tror jag brände HDMIporten (ettan) men jag vet inte hur det skulle vara möjligt då datorn var avstängd när jag körde i DVI kontakten. Är det nån som har haft trubbel med nån HDMI port?

/Mike

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har haft problem med 1an jag med om jag kopplar in datorn till den o ser film så blir den svart var 5e minut o då måste man byta kanal o sen byta tillbaka igen o hålla på så! Vet inte hur den har kunnat bli så för så var den redan när jag fick den. Någon mer som råkat ut för detta eller som har något svar på hur man kan fixa den, kör numera datorn genom hdmi 2 o då är det inga problem

<{POST_SNAPBACK}>

Coolt jag trodde det var mitt grafikkort som överhettade :-) ok då vet jag det. Jag har också råkat ut för det då jag körde Microsofts hdtv samples.. Men det är ju bra att den ena funkar fint kan dock ej verifiera det för nu är min tv hos powermill för firmware update. Kommer jag någonsin få se den igen? ;)

Postad 18 April 2007 - 14:50

JugsteR
  • JugsteR
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0
Nu är min tv på uppdatering också, fick inget svar på hur lång tid det skulle ta, killarna som hämtade den hade inget med själva uppdateringen att göra.

Men det tar säkert en vecka eller två.

/J

Postad 18 April 2007 - 15:21

Unregisterede0602b42
  • Unregisterede0602b42
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Nu är min tv på uppdatering också, fick inget svar på hur lång tid det skulle ta, killarna som hämtade den hade inget med själva uppdateringen att göra.

Men det tar säkert en vecka eller två.

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Verkar som om dom gör en drive nu med o uppdatera dessa apparater för jag fick också påringning om att dom ville hämta min TV idag.

Postad 18 April 2007 - 15:51

Robot
  • Robot
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Återstår att se om dom ringer mig också då... ;)

Postad 18 April 2007 - 16:30

tangman
  • tangman
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
För mig står det om man loggar in på powermill "Transport bokad", så snart får jag väl också ett samtal.

Postad 18 April 2007 - 17:28

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Inget nytt på Technistore-Mirai fronten för min del...."suck"...2 dagar kvar til helg..kanske hinner de leverera ändå ;)

Väntans tider e dom värsta...börjar bli lite ledsen å kinkig :P

Postad 18 April 2007 - 18:18

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Inget nytt på Technistore-Mirai fronten för min del...."suck"...2 dagar kvar til helg..kanske hinner de leverera ändå ;)

Väntans tider e dom värsta...börjar bli lite ledsen å kinkig  :P

<{POST_SNAPBACK}>

Hur länge har du väntat. Tog tre veckor innan jag fick min. Men nu kan det ju ta tid. Var la slut hos återförsäljaren

Postad 18 April 2007 - 22:14

moroten73
  • moroten73
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag fick hem min Mirai idag men får korrupt bild i 1080i @30hz. Har ett enkelt ATI X300 kort med DVI->HDMI med en 3m kabel, men bilden liksom "spricker upp". Ser ut som om varannan linje är förskjuten några pixlar i sidled. TVn rapporterar att det är en 1080i signal, men är det TVn eller kortet som det är fel på?

Ökar jag frekvensen tappar jag signalen helt. Har inte annan dator eller TV att testa med tyvärr, så hur diagnosticerar man problemet då?

Mvh Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

En annan strulgrej jag upptäckt... TVn uppfattar inte alltid HDMIsignalen från datorn utan säger "no signal" när jag sätter på den. Analog TV uppfattas dock alltid. Om jag drar ur HDMI kabeln och sätter in den igen så uppfattas signalen! Känns inte riktigt som om det är fel vare sig på datorn eller kabeln... har nån haft samma problem, och löst dem?

Uppskattar hjälp med mitt föregående problem också.

Mvh Daniel

Postad 18 April 2007 - 23:23

Unregistered410de8b9
  • Unregistered410de8b9
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Detta var inte så kul, har hämtat hem tv´n och kopplat ihop den med en 360 med en Joyteck
vga sladd. Men bilden blir grön, olika nyanser men allt har en ton av grönt. Scarten ger normal bild.
Någon som varit med om liknande?

Postad 19 April 2007 - 06:40

Unregisterede0602b42
  • Unregisterede0602b42
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0
360 via VGA fungerade klockrent för mig i vart fall.

Ni som skickat iväg TV:n för updat. har ni skickat med TV-foten, skruvar, fjärr och nätsladd?

Postad 19 April 2007 - 07:25

JugsteR
  • JugsteR
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Jag fick hem min Mirai idag men får korrupt bild i 1080i @30hz. Har ett enkelt ATI X300 kort med DVI->HDMI med en 3m kabel, men bilden liksom "spricker upp". Ser ut som om varannan linje är förskjuten några pixlar i sidled. TVn rapporterar att det är en 1080i signal, men är det TVn eller kortet som det är fel på?

Ökar jag frekvensen tappar jag signalen helt. Har inte annan dator eller TV att testa med tyvärr, så hur diagnosticerar man problemet då?

Nåt verkar det vara fel på iaf, min tv producerade en underbar bild i 1080i30. Det är dock lite svårt att veta vad du menar med en sprucken bild, ta gärna en bild och lägg upp i galleriet, så man vet _exakt_ vad du menar.

En annan strulgrej jag upptäckt... TVn uppfattar inte alltid HDMIsignalen från datorn utan säger "no signal" när jag sätter på den. Analog TV uppfattas dock alltid. Om jag drar ur HDMI kabeln och sätter in den igen så uppfattas signalen! Känns inte riktigt som om det är fel vare sig på datorn eller kabeln... har nån haft samma problem, och löst dem?

När min dator är i viloläge, dvs skärmen har blivit avstängd för att den sparar ström (jag vet inte exakt vilket viloläge den är i) så har jag heller inte någon signal, men om jag trycker på returtangenten, så poppar den tillbaks och återfår signalen som den ska.

Men ett råd är att skaffa powerstrip och se om det hjälper där att sätta signalen till interlaced osv, för att testa lite. Det skulle kunna vara att din signal är konstig och därför reagerar inte tvn som den ska på den.

Ni som skickat iväg TV:n för updat. har ni skickat med TV-foten, skruvar, fjärr och nätsladd?

De tog endast tvn, ingen fot, ingen fjärr, ingen sladd och inga skruvar.

/J

Postad 19 April 2007 - 13:16

ViraNoX
  • ViraNoX
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Tja!

Har haft mina ögon på denna TVn ett tag. Nu har de ju fixat till sina problem verkar det som så jag tror jag kommer lägga mina pengar på denna. Har dock haft extrema problem med mina LCDs jag köpt. Har haft 4st än så länge och ALLA har haft pixelfel. Alla har dessutom varit Samung.

Jag vill veta ärliga nackdelar med denna TVn och hur den är i jämförelse med andra. Vill även veta hur den är att spela på och använda som "datorskärm".

Tack.

Postad 19 April 2007 - 13:29

balldo
  • balldo
  • Wannabe

• 17 inlägg
  • 0

Tja!

Har haft mina ögon på denna TVn ett tag. Nu har de ju fixat till sina problem verkar det som så jag tror jag kommer lägga mina pengar på denna. Har dock haft extrema problem med mina LCDs jag köpt. Har haft 4st än så länge och ALLA har haft pixelfel. Alla har dessutom varit Samung.

Jag vill veta ärliga nackdelar med denna TVn och hur den är i jämförelse med andra. Vill även veta hur den är att spela på och använda som "datorskärm".

Tack.

<{POST_SNAPBACK}>

Nackdelar:

- Buggig fjärrkontroll
- Frågetecken kring väggmontage (tidigare modeller har haft värmeproblem men dessa "sägs" vara lösta")

Det var två som jag har märkt.

- Datorskärm funkar super... spelar spel och är helnöjd.
- Tv-spel är än bättre om det är möjligt :-)

/ Mike

Postad 19 April 2007 - 14:10

Sir_Manfred
  • Sir_Manfred
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Jag upptäckte igår att jag får Pixelmapping 1:1 när jag kör 1080p i 50Hz istället för 60Hz.
Om det nu kan räknas som 1080p i det fallet vet jag inte. Men bättre uppdaterings frekvens blev det och bilden är bara pyttelite blurrigare än 1080i men klart bättre än 1080p i 60Hz.

Redigerat av Sir_Manfred, 19 April 2007 - 16:05.

Postad 19 April 2007 - 14:13

JugsteR
  • JugsteR
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Tja!

Tack.

<{POST_SNAPBACK}>

Nackdelar:

- Buggig fjärrkontroll
- Frågetecken kring väggmontage (tidigare modeller har haft värmeproblem men dessa "sägs" vara lösta")

/ Mike

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är buggarna med fjärrkontrollen om man får fråga?

/J

Postad 19 April 2007 - 15:42

asdf123123
  • asdf123123
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

360 via VGA fungerade klockrent för mig i vart fall.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag glömde göra det blev sånt ståhej när bud killen kom att jag glömde foten och fjärren haha.. men med en liten eftertanke att det är en liten stöld försäkring..
Men jag antar att de har grejer med tanke på att de sitter och updaterar firmware på den.

Vidare tycker jag det är lite skumt att det inte kommit fler recensioner på denna goa tv?

Postad 19 April 2007 - 15:42

Robot
  • Robot
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Buggarna med fjärren är att knapparna känns lite vingliga på nåt sätt.. tycker jag iaf..

Postad 19 April 2007 - 15:45

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0

Hur länge har du väntat. Tog tre veckor innan jag fick min. Men nu kan det ju ta tid. Var la slut hos återförsäljaren

<{POST_SNAPBACK}>

Tjenare P@itor,
snart 2 veckor har väntan varit, man e ju ivrig som tusan :)

,tråkiga är väl att sen ska den till Powermill i ca 1 vecka på uppdatering då man väl fått hem den, ska hämta den hos Technistore i Högdalen.

...jag är inte bitter! :)

Postad 19 April 2007 - 15:49

asdf123123
  • asdf123123
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Tja!

Tack.

<{POST_SNAPBACK}>

Nackdelar:

- Buggig fjärrkontroll

/ Mike

<{POST_SNAPBACK}>

Vad är buggarna med fjärrkontrollen om man får fråga?

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Är väl inte direkt någon bugg, bara allmänt dålig måste riktas. Mest störande då man ska sätta igång tvn då det typ 99ggr av hundra så trycker man på on.. och nähä inget... on... on.. så stänger man av skiten istället på sista så får du börja om igen :) Så är det det där med att mecka i menyn så blir det lätt fel ibland om man har brottom.. typ trycker på pilen och ok.. så har den inte fattat pilen men OK och så väljer du typ nå annat skit.. jag ska nog köpa mig en mulitfjärr och se om den är bättre... Jag tycker det med fjärken är en (parentes). Det viktiga är att det är GULD bild.

Postad 19 April 2007 - 15:51

asdf123123
  • asdf123123
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Tjenare P@itor,
snart 2 veckor har väntan varit, man e ju ivrig som tusan :)

,tråkiga är väl att sen ska den till Powermill i ca 1 vecka på uppdatering då man väl fått hem den, ska hämta den hos Technistore i Högdalen.

...jag är inte bitter! :)

<{POST_SNAPBACK}>

Har du tur så har du väl redan den nya firmwaren?

Postad 19 April 2007 - 15:56

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Kan nån ta det igen. Jag mailade till [email protected] igår om 1080p uppdateringen. Angav min adress å serienummer men har inte fått nått svar än.

Postad 19 April 2007 - 15:57

Unregistered70607b32
  • Unregistered70607b32
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Hej,
ja man kan ju alltid hoppas, hur som helst så kommer jag att meddela alla i tråden och de som besöker min "profil" att veta hur det gått. förhoppningsvis hör man nåt från Techistore nästa vecka om tv'n är på ingång eller inte, hitills har jag inte hört nåt alls från dem. :)

Redigerat av Unregistered70607b32, 19 April 2007 - 16:00.

Postad 19 April 2007 - 16:58

superture
  • superture
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Mvh Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

Mvh Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

Vissa ATI-kort har sådan bugg. Ska vara fixat med senaste drivrutinen.

Postad 19 April 2007 - 17:40

Unregistered410de8b9
  • Unregistered410de8b9
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
En undran bara, varför köper ni inte den från Datorbutiken.se? Dom har den i lager för omedelbar leverans och man kan hämta på eftermidagen om man beställer på förmidagen.Om man nu bor på lagom avstånd från Staffanstorp. Annars skickar dom med Posten.
Angående min gröna bild på xbox 360 med vga, har kollat runt lite och det kan tydligen bero på
vga sladden från Joytech. Ska ut på Kjell & co och byta ikväll.

Postad 19 April 2007 - 17:45

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

En undran bara, varför köper ni inte den från Datorbutiken.se? Dom har den i lager för omedelbar leverans och man kan hämta på eftermidagen om man beställer på förmidagen.Om man nu bor på lagom avstånd från Staffanstorp. Annars skickar dom med Posten.
Angående min gröna bild på xbox 360 med vga, har kollat runt lite och det kan tydligen bero på
vga sladden från Joytech. Ska ut på Kjell & co och byta ikväll.

<{POST_SNAPBACK}>

Ja e man Tiffany Persson från Staffanstorp så går det ju an :) :) :lol:
Kan inte hjälpa det, Staffanstorp kommer för alltid vara förknippat med Hipp Hipp å humor

Postad 19 April 2007 - 18:00

gaMMbler
  • gaMMbler
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0
Nu kommer en såndär nybörjar fråga.. :)
Om jag kör från VGA-VGA från datorn till denna TV vad får jag för bästa upplösning osv då? :)

Postad 19 April 2007 - 20:08

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Nu kommer en såndär nybörjar fråga..  :)
Om jag kör från VGA-VGA från datorn till denna TV vad får jag för bästa upplösning osv då?  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Står lite nyttig info i JugsteR signatur. Bland annat upplösningen för vga (1360x768)

Postad 19 April 2007 - 20:11

moroten73
  • moroten73
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Mvh Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

Mvh Daniel

<{POST_SNAPBACK}>

Vissa ATI-kort har sådan bugg. Ska vara fixat med senaste drivrutinen.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag använde den senaste drivrutinen, så det är iaf inte det som knasar. Är det inte så att den signal som visas, alltid skickas ut på kabeln från DVI precis som med VGA? Vad jag förstår så är inte en DVI-kontakt "smartare" än en analog VGA? Eller kommunicerar datorn med TVn på nåt sätt när man kör DVI --> HDMI?

Nyss hängde jag upp Miraien på ett platt väggfäste som skymde HDMI-1 kontakten lite dumt, så jag anslöt datorn till HDMI-2 istället. Och nu får jag ingen bild alls från den kabeln. Vare sig när Windows laddar eller är igång. :) Spelar ingen roll om jag startar om TVn, byter runt mellan signalkällor, startar om datorn eller drar ur och sätter i DVI-pluggen i datorn.

Vad är fel?

Postad 19 April 2007 - 22:52

JugsteR
  • JugsteR
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Kan nån ta det igen. Jag mailade till [email protected] igår om 1080p uppdateringen. Angav min adress å serienummer men har inte fått nått svar än.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag mailade dem också, fick svar av en dansk kille som inte visste något om nån uppdatering, han påstod att det inte gick att få 1:1 pixelmapping mha ny firmware, vare sig nu eller i framtiden...

Konstigt tyckte jag, mailade Reinier på support europa, han mailade powermill direkt och de tog kontakt med mig dagen efter. Hur bra som helst.

Jag mailade tillbaks till han på svensk support och sa att han borde veta bättre vad som händer och sker och att jag snart hade den tvn som han inte kunde ge mig =)

/J

Postad 20 April 2007 - 05:55

djungel-Jim
  • djungel-Jim
  • Lärjunge

• 314 inlägg
  • 0

Nyss hängde jag upp Miraien på ett platt väggfäste som skymde HDMI-1 kontakten lite dumt, så jag anslöt datorn till HDMI-2 istället. Och nu får jag ingen bild alls från den kabeln. Vare sig när Windows laddar eller är igång.  :D  Spelar ingen roll om jag startar om TVn, byter runt mellan signalkällor, startar om datorn eller drar ur och sätter i DVI-pluggen i datorn.

Vad är fel?

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du ta bild på din upphängda mirai? Jag är nyfiken på hur långt ifrån väggen den hamnar när man hänger upp den...

Själv sitter jag just nu och väntar på att tv:rna man köper har den senaste firmware:n.. Jag skulle inte palla att köpa tv:n o sen bli tvungen att skicka iväg den på uppgradering direkt :D

Postad 20 April 2007 - 06:59

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0
Jippii fick min TV idag... ehh igen. Technistore e ju bra på det här. Tar tre veckor innan jag får min TV å 4½ vecka senare får jag en till. Tog dock inte emot denna. Känns som jag bara kommer få strul med det sen även om två till priset av en får en helt ny innebörd i en helt ny prisklass :D

Redigerat av P@itor, 20 April 2007 - 07:03.

Postad 20 April 2007 - 10:39

alx242
  • alx242
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Jippii fick min TV idag... ehh igen. Technistore e ju bra på det här. Tar tre veckor innan jag får min TV å 4½ vecka senare får jag en till. Tog dock inte emot denna. Känns som jag bara kommer få strul med det sen även om två till priset av en får en helt ny innebörd i en helt ny prisklass  :D

<{POST_SNAPBACK}>

WTF...då kunde de ju skeppa den till mig tycker jag... :D

Väntar fortfarande på min tv ifrån dem...*suck...

Postad 20 April 2007 - 11:13

P@itor
  • P@itor
  • Lärjunge

• 424 inlägg
  • 0

Jippii fick min TV idag... ehh igen. Technistore e ju bra på det här. Tar tre veckor innan jag får min TV å 4½ vecka senare får jag en till. Tog dock inte emot denna. Känns som jag bara kommer få strul med det sen även om två till priset av en får en helt ny innebörd i en helt ny prisklass  :D

<{POST_SNAPBACK}>

WTF...då kunde de ju skeppa den till mig tycker jag... :D

Väntar fortfarande på min tv ifrån dem...*suck...

<{POST_SNAPBACK}>

Kanske dom gör. Tar ju bara ett dygn för dom när de väl skickat. Om ingen e före dig kanske du får den på tisdag lr onsdag.

Postad 20 April 2007 - 12:47

moroten73
  • moroten73
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Nyss hängde jag upp Miraien på ett platt väggfäste som skymde HDMI-1 kontakten lite dumt, så jag anslöt datorn till HDMI-2 istället. Och nu får jag ingen bild alls från den kabeln. Vare sig när Windows laddar eller är igång.  :D  Spelar ingen roll om jag startar om TVn, byter runt mellan signalkällor, startar om datorn eller drar ur och sätter i DVI-pluggen i datorn.

Vad är fel?

<{POST_SNAPBACK}>

Kan du ta bild på din upphängda mirai? Jag är nyfiken på hur långt ifrån väggen den hamnar när man hänger upp den...

Själv sitter jag just nu och väntar på att tv:rna man köper har den senaste firmware:n.. Jag skulle inte palla att köpa tv:n o sen bli tvungen att skicka iväg den på uppgradering direkt :D

<{POST_SNAPBACK}>

Eftersom denna tråd har varit ett sånt stöd för mig själv i min beslutsångest så är det inte mer än rätt att jag också bidrar. Så varsågoda, minutfärska bilder med måttband är uppslängda i galleriet.

Fattar inte varför jag inte får nån bild från datorn! Enligt support-Jorge i Holland är det min dator som går över till att mata ut en analog signal från DVI-porten så fort jag bytt signalkälla till analog TV, så att TVn inte längre tar emot nånting på HDMIkontakten.

MEN - varför kommer ingen signal när datorn startas och windows laddar? DVI-I ut borde väl vara default då, och upplösningen (800x600? 640x480?) är ju inget att orda om. När sen Win är igång ska det köra på 13xx*768

Jag har ingen annan skärm att koppla datorn till. Datorn har bara DVI ut så jag kan heller inte felsöka över VGA. Vad göra? :)

Postad 20 April 2007 - 12:54

alx242
  • alx242
  • Wannabe

• 33 inlägg
  • 0

Eftersom denna tråd har varit ett sånt stöd för mig själv i min beslutsångest så är det inte mer än rätt att jag också bidrar. Så varsågoda, minutfärska bilder med måttband är uppslängda i galleriet.

Fattar inte varför jag inte får nån bild från datorn! Enligt support-Jorge i Holland är det min dator som går över till att mata ut en analog signal från DVI-porten så fort jag bytt signalkälla till analog TV, så att TVn inte längre tar emot nånting på HDMIkontakten.

MEN - varför kommer ingen signal när datorn startas och windows laddar? DVI-I ut borde väl vara default då, och upplösningen (800x600? 640x480?) är ju inget att orda om. När sen Win är igång ska det köra på 13xx*768

Jag har ingen annan skärm att koppla datorn till. Datorn har bara DVI ut så jag kan heller inte felsöka över VGA. Vad göra?  :D

<{POST_SNAPBACK}>

Schyssta bilder, ser att du behöver ett trådlöst tangentbord.... :)

Är lite nyfiken på eftersom du verkar ha tv:n monterad i ett hörn ifall du störs av dålig betraktningsvinkel? Verkar se bra ut när du fotade den snett dock...:D

Postad 20 April 2007 - 13:27

moroten73
  • moroten73
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Jag har ingen annan skärm att koppla datorn till. Datorn har bara DVI ut så jag kan heller inte felsöka över VGA. Vad göra?  :)

<{POST_SNAPBACK}>

Schyssta bilder, ser att du behöver ett trådlöst tangentbord.... ;)

Är lite nyfiken på eftersom du verkar ha tv:n monterad i ett hörn ifall du störs av dålig betraktningsvinkel? Verkar se bra ut när du fotade den snett dock...:D

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, jo jag har ett trådlöst litet Globlink tbg med inbyggd styrkula, men den är inte installerad än. Tills dess jag fått bilden tillbaka kör jag hellre på ett beprövat USB-tbg, färre felkällor så.

Betraktningsvinkeln är helt ok. Jag tycker inte svärtan blir märkbart sämre förrän man kommer ut i ca 40 graders vinkel men det gör man nästan aldrig. Och i det läget är själva vinkeln i sig (=nackspärr :D ) mer störande än svärtan. Jag övervägde ett vridbart väggfäste men med facit i hand kan jag säga att det hade varit bortkastade pengar på en feature man nog nästan aldrig använt. Dessutom blir det bara fulare med en utåtroterad TV i rummet eftersom vi talar om en ganska dominant svart rektangel som också ska se bra ut avstängd. Platt-TV är ju lika mycket "estetiskt påverkande" möbel som tjock-TV eftersom de ofta är så stora till ytan.

Postad 20 April 2007 - 20:05

Sloobo
  • Sloobo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Tänkte köpa den här TV:n, är TBH bra att handla från? Man vill ju inte lägga ute med så mycket pengar under en längre tid.

Nån som har info om när den uppdaterade firmwaren börjar komma ut till försäljningsställena? Det kanske vore idé att vänta nån/några veckor om man får en uppdaterad version direkt.

Postad 20 April 2007 - 21:30

JugsteR
  • JugsteR
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Tänkte köpa den här TV:n, är TBH bra att handla från? Man vill ju inte lägga ute med så mycket pengar under en längre tid.

Nån som har info om när den uppdaterade firmwaren börjar komma ut till försäljningsställena? Det kanske vore idé att vänta nån/några veckor om man får en uppdaterad version direkt.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag handlade från TBH.se och det var inga problem. Personligen tycker jag det är helt ok att ligga ute med pengarna, så länge man litar på det företaget man köper ifrån. Gör man inte det, så är det bara att hitta på nåt annat. Det är ju inte direkt så att man förlorar en massa ränta...

Om du mailar TBH.se så kanske de vet, eller Technistore eller var du nu bestämmer dig för att köpa den, de kan åtminstone tala om när de fick den leveransen som de just nu levererar.

Personligen tror jag det kommer ta ett tag innan de redan uppgraderade tvapparaterna dyker upp, men man kan ju alltid hoppas att det blir tidigare än sent.

/J

Postad 20 April 2007 - 21:40

Filleokus
  • Filleokus
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Sitter med tv'n hemma nu. Undrar bara över hur man kan få 720p över vga? Sitter med en macbook så det kan ju vara den som ######s. Har bara fått 1024x768 än. Lite jobbigt att det inte funkar.

EDIT: Har fixat den andra upplösningen, 13** x 7**, jobbigt med siffror på kvällen. :D

Så jag omformulerar min fråga lite. Jag har mest 720p material och undrar vad jag ska använda för inställningar och vilka kontakter samt vilka upplösningar för att få det o funka.

Som jag kör just nu:

VGA från macbooken till tv'
Den tidigare nämda upplösningen 13xx....
Full som läge på tv'n.
Hur ska man göra för att få det maxxat. Är noob på detta. Någon som kan förklara vad pixelmapping innebär också? Ber tusen gånger om tack på förhand.

Redigerat av Filleokus, 20 April 2007 - 22:45.

Postad 20 April 2007 - 21:44

Racing-freak
  • Racing-freak
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Nähe får väl försöka här då... var helt säker på Mirai:n för en vecka sedan men hittade tyvärr av en slump en annan 1080 p skärm, Nya LG F66 (37"-52") som är snäppet snyggare och tunnare (8 cm tjock) Det finns rättså många fördelar med LG:n till exempel inbyggd DVB-T, lättare,bättre svärta, bättre betraktnigs vinkel (90% i jämförelse med 76 % på alla andra LCD:er ute just nu) och inga rapporterade fel(vilket mirai:n tycks ha haft). 15 000 :- för 42" och 12 500 för 37" med studentrabatt hos dustin home.Mirai:n har fylligare ljud än den andra 42 tummaren och är mer robust och är billigare . vet att fråga detta i en "officell" tråd för det ena altenativet är oerhört korkat men fick inte tillräckligt med ambitiösa svar i den tråd jag startade och tänkte att någon kanske kunde tänka sig själv in i samma situation som jag är i. skulle någon kunna vara så schysst och ta sig tid och kolla upp mer fakta om de båda och HELT ärligt svara på vilken ni tycker jag ska välja

Hatar att bara få beslutsångest hux flux :D
Mirai:n eller LG:n ????????

Redigerat av Racing-freak, 20 April 2007 - 21:45.

Postad 20 April 2007 - 22:45

gaMMbler
  • gaMMbler
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Nähe får väl försöka här då... var helt säker på Mirai:n för en vecka sedan men hittade tyvärr av en slump en annan 1080 p skärm, Nya LG F66 (37"-52") som är snäppet snyggare och tunnare (8 cm tjock) Det finns rättså många fördelar med LG:n till exempel inbyggd DVB-T, lättare,bättre svärta, bättre betraktnigs vinkel (90% i jämförelse med 76 % på alla andra LCD:er ute just nu) och inga rapporterade fel(vilket mirai:n tycks ha haft). 15 000 :- för 42" och 12 500 för 37" med studentrabatt hos dustin home.Mirai:n har fylligare ljud än den andra 42 tummaren och är mer robust och är billigare . vet att fråga detta i en "officell" tråd för det ena altenativet är oerhört korkat men fick inte tillräckligt med ambitiösa svar i den tråd jag startade och tänkte att någon kanske kunde tänka sig själv in i samma situation som jag är i. skulle någon kunna vara så schysst och ta sig tid och kolla upp mer fakta om de båda och HELT ärligt svara på vilken ni tycker jag ska välja

Hatar att bara få beslutsångest hux flux :)
Mirai:n eller LG:n ????????

<{POST_SNAPBACK}>

Jag kan inte så mkt om LGn men det bästa är ju att vänta och se omdömen, bilder osv från personer som faktiskt köpt TVn och testat. Bästa sättet att få veta om den är bra eller ej då LGn ej verkar ha lanserats än?
Sen det jag ser på "egenskaper" är ju att LGn har 8 ms responstid och Miraien 6.5 ms responstid så då kanske LGn har något mer eftersläpningar än miraien, kan jag tänka mej.

Postad 20 April 2007 - 22:46

Sloobo
  • Sloobo
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag handlade från TBH.se och det var inga problem. Personligen tycker jag det är helt ok att ligga ute med pengarna, så länge man litar på det företaget man köper ifrån. Gör man inte det, så är det bara att hitta på nåt annat. Det är ju inte direkt så att man förlorar en massa ränta...

Om du mailar TBH.se så kanske de vet, eller Technistore eller var du nu bestämmer dig för att köpa den, de kan åtminstone tala om när de fick den leveransen som de just nu levererar.

Personligen tror jag det kommer ta ett tag innan de redan uppgraderade tvapparaterna dyker upp, men man kan ju alltid hoppas att det blir tidigare än sent.

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för svaret, jag beställer på måndag, tror jag till och med åker upp till trollhättan (6 mil) o hämtar TVn så man spar lite leveranstid :)

Postad 20 April 2007 - 22:46

gaMMbler
  • gaMMbler
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Sitter med tv'n hemma nu. Undrar bara över hur man kan få 720p över vga? Sitter med en macbook så det kan ju vara den som ######s. Har bara fått 1024x768 än. Lite jobbigt att det inte funkar.

EDIT: Har fixat den andra upplösningen, 13** x 7**, jobbigt med siffror på kvällen. :)

Så jag omformulerar min fråga lite. Jag har mest 720p material och undrar vad jag ska använda för inställningar och vilka kontakter samt vilka upplösningar för att få det o funka.

Som jag kör just nu:

Full som läge på tv'n.
Hur ska man göra för att få det maxxat. Är noob på detta. Någon som kan förklara vad pixelmapping innebär också? Ber tusen gånger om tack på förhand.

<{POST_SNAPBACK}>

VGA stöder inte HDTV-format, tyvärr.

Postad 20 April 2007 - 22:55

Filleokus
  • Filleokus
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

/J

<{POST_SNAPBACK}>

Tack för svaret, jag beställer på måndag, tror jag till och med åker upp till trollhättan (6 mil) o hämtar TVn så man spar lite leveranstid :)

<{POST_SNAPBACK}>

Handlade min från tbh.se, vi vart anklagade för att ha användt ett stulet visa kort, när det i själva verket handlade om ett e-kort som nordea hade utfärdat. Otrevlig support, men chefen och den ekonomiansvariga plus nordeas säkerhets team lyckades lösa det hela på ett bra sätt till slut och vi fick också kompensation.

EDIT: Har fixat den andra upplösningen, 13** x 7**, jobbigt med siffror på kvällen. :(

Som jag kör just nu:

Full som läge på tv'n.

<{POST_SNAPBACK}>

VGA stöder inte HDTV-format, tyvärr.

<{POST_SNAPBACK}>

Jahopp. Så det är hdmi som gäller. O då kan man få 720p? Ska iaf få en hem htpcen under veckan och den har dvi port, så det är nema problema.

Postad 21 April 2007 - 00:01

Racing-freak
  • Racing-freak
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Jag kan inte så mkt om LGn men det bästa är ju att vänta och se omdömen, bilder osv från personer som faktiskt köpt TVn och testat. Bästa sättet att få veta om den är bra eller ej då LGn ej verkar ha lanserats än?
Sen det jag ser på "egenskaper" är ju att LGn har 8 ms responstid och Miraien 6.5 ms responstid så då kanske LGn har något mer eftersläpningar än miraien, kan jag tänka mej.

<{POST_SNAPBACK}>

[/quote]

Jo den släpptes för 2 veckor sedan och ja,jag vet att den har 8 ms i respons men den hade tydligen någon grej som näst intill eliminerar alla eftersläppningar(enligt LG själva,vilket också dustin home bekräftat) så jag tvivlar att de sakerna är det mest negativt... och jag tror att jag läste någonstans att prylportalen gett den 4,5/5 nu i veckan.

Postad 21 April 2007 - 01:07

moroten73
  • moroten73
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte från TBH och den kom fram efter sju sorger, tre lögner och fem bedrövelser.

De lovar saker de inte kan, eller bryr sig om att hålla. Att varan finns i lager (lögn), att den "skickades i morse" (lögn) eller "du får den hemskickad" (lögn, fick hämta den själv). Får du svar på mail därifrån har du tur. När kartongen kom fram var det skoavtryck på den. Och så vidare.

Jag skulle inte köpa från TBH igen om jag så hade en hagelbrakare mot tinningen!

Postad 21 April 2007 - 07:22

JugsteR
  • JugsteR
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte från TBH och den kom fram efter sju sorger, tre lögner och fem bedrövelser.

De lovar saker de inte kan, eller bryr sig om att hålla. Att varan finns i lager (lögn), att den "skickades i morse" (lögn) eller "du får den hemskickad" (lögn, fick hämta den själv). Får du svar på mail därifrån har du tur. När kartongen kom fram var det skoavtryck på den. Och så vidare.

Jag skulle inte köpa från TBH igen om jag så hade en hagelbrakare mot tinningen!

<{POST_SNAPBACK}>

Som sagt, man ska ta intryck av flera olika källor innan man bestämmer sig för att göra nåt, som i det här fallet att köpa en tv. Jag är oftast inte bra som riktlinje, då jag aldrig nånsin har haft problem med ett köp online. Jag tycker allt funkar bra. =)

/J

Postad 21 April 2007 - 13:44

tangman
  • tangman
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

<{POST_SNAPBACK}>

Jag köpte också från TBH.se.
Det stod att min fanns i lager, och det gjorde den.
Samma dag som den skickades fick jag kollinummer, så den skickades verkligen samma dag.
Fick den levererad till dörren av transportbolag.
Inga skoavtryck på kartongen.

Så tvärt emot av Moroten73 säger så måste jag rekommendera att beställa från TBH. :)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.