Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Forza 2

887 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Vad tycks om Forza 2? 5 är bäst (119 medlem(mar) har röstat)

Vad tycks om Forza 2? 5 är bäst

1. 1 (4 röster [3.36%])

Procent av omröstning: 3.36%

2. 2 (1 röster [0.84%])

Procent av omröstning: 0.84%

3. 3 (11 röster [9.24%])

Procent av omröstning: 9.24%

4. 4 (47 röster [39.50%])

Procent av omröstning: 39.50%

5. 5 (56 röster [47.06%])

Procent av omröstning: 47.06%

Rösta Gäster kan inte rösta
Forza Motorsport 2 (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 2 9.114284 (34) 99:-
Forza Motorsport 2 - Limited Collector's Edition (Xbox 360) (Xbox 360-spel) 1 7.5 (1) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 16 March 2008 - 17:35

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Nu är ännu ett DLC på gång. Den här gången verkar det bli dessa bilar som läggs till.

2008 Audi S5
2008 Audi TT Coupe 3.2 quattro
1973 BMW Motorsport 3.0 CSL E09
2009 BMW Motorsport M3 E92 Coupe
2008 Ferrari 430 Scuderia
1990 Ferrari F40 Competizione
1996 Ferrari F50 GT
2007 Lamborghini Murciélago LP640
2008 Maserati GranTurismo
2006 Maserati MC12 Corsa
2008 Mitsubishi Lancer Evolution X
2007 Peugeot IRC Peugeot Sport España 207 Super 2000
2008 Porsche 911 GT2 (997)

Mycket trevligt. Givet köp. 19 mars verkar det vara dags.

Postad 02 April 2008 - 13:04

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Det är så jag har koll på vad folket på min friends-lista spelar. Mest för att jag kan bara logga på xboxen först efter 23...

Ser att LillKille nöter Forza 2 igen, kanske skulle ta och skicka lite bilar till honom. :blush:

Mmm, kommer köra det lite titt som tätt nu. Ligger väl på drygt 50% av karriärläget nu. Mitt upplägg just är:
1) Köra ALLA lopp. Vinna de bilar som går och vinna.
2) Köpa alla europeiska bilar i min start-region (Europa)
3) Byta region till USA och köpa alla amerikanska bilar
4) Byta region till Asien och köpa alla japsar och sydkoreaner (vart är de kambodiska sportbilarna kan man fråga sig).
5) Tigga till sig de övriga bilarna från någon snäll.

Är detta ett "smart" tillvägagångsätt för att ta alla achievements i Career? Går det att snabba upp det lite? Jag har en 10% boost på vinstpengar och vinner alla lopp (nåja, måste köra om ibland då man valt lite fel bil etc.). Kommer jag ha råd med alla bilar i slutet?

-lk

Postad 02 April 2008 - 13:31

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Är detta ett "smart" tillvägagångsätt för att ta alla achievements i Career?
Går det att snabba upp det lite?
Kommer jag ha råd med alla bilar i slutet?

Ja, Kanske, Nej.

Jag spelade istortsett likadant, men låg ett par miljoner back när jag väl skulle handla de sista R1 bilarna. Dessutom kostar det en slant när man byter region för den tredje gången...

Fast någonting säger mig att det inte är ett problem för dig... :blush:

Postad 02 April 2008 - 13:54

LillKille
  • LillKille
  • Veteran

• 1680 inlägg
  • 0

Är detta ett "smart" tillvägagångsätt för att ta alla achievements i Career?
Går det att snabba upp det lite?
Kommer jag ha råd med alla bilar i slutet?

Ja, Kanske, Nej.

Det går kanske att snabba upp det lite? Provade Hire Driver, men när det ändå är realtidssimulering så känns det jag ändå kan lira loppen själv. Troligtvis kommer jag lira de flesta Endurance loppen med Hired Driver. Kan man automatsimulera ett helt sett av lopp? Eller bara lopp för lopp? Andra tips?

Jag spelade istortsett likadant, men låg ett par miljoner back när jag väl skulle handla de sista R1 bilarna. Dessutom kostar det en slant när man byter region för den tredje gången...

Kanske smidigare att låta bli att byta region helt och köpa alla tillgängliga i 1:a regionen. Även NA och JAP bilar. Och låta den vänliga själen låna ut övriga bilar? (Man kan väl gift:a tillbaka bilar man redan fått som gåva va?)

Fast någonting säger mig att det inte är ett problem för dig... :lol:

Finns så många tolkningar på denna antydan att jag väljer att se ut som ett ? :blush:

-lk

Postad 02 April 2008 - 16:09

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Det går kanske att snabba upp det lite?

Ja, jag vet dock inget bättre sätt... Därmed inte sagt att det inte finns ett bättre sätt. :blush:

Provade Hire Driver, men när det ändå är realtidssimulering så känns det jag ändå kan lira loppen själv. Troligtvis kommer jag lira de flesta Endurance loppen med Hired Driver.

Kör alla endurance loppen med den 'sämsta' hired driver. Han tar bara 55%, slår du av alla handikapp (typ racing-linje) så får du lite mer pengar också. Prova dock inte att sätta upp svårigheten på motståndarna. :P

Glöm inte heller att koppla in en sladd till kontrollern så den inte timear ut...

Kan man automatsimulera ett helt sett av lopp? Eller bara lopp för lopp? Andra tips?

Nix, det är bara lopp för lopp. Och det går oftast snabbare att spela loppen själv, 55% föraren är inte bästa föraren direkt, oftast är man mycket bättre själv, men orka sitta och spela en bana 45 minuter i sträck...

Kanske smidigare att låta bli att byta region helt och köpa alla tillgängliga i 1:a regionen. Även NA och JAP bilar. Och låta den vänliga själen låna ut övriga bilar? (Man kan väl gift:a tillbaka bilar man redan fått som gåva va?)

Att gifta bilar är ett h-e. Tar evigheter att traska igenom menyer.

Att byta region är ett måste. Kostar en del, men rabatten man får är helt klart värd de pengarna.

Fast någonting säger mig att det inte är ett problem för dig... :D

Finns så många tolkningar på denna antydan att jag väljer att se ut som ett ? :lol:

;)

Postad 02 April 2008 - 18:28

Unregisteredae073ec8
  • Unregisteredae073ec8
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0

Mmm, kommer köra det lite titt som tätt nu. Ligger väl på drygt 50% av karriärläget nu. Mitt upplägg just är:
1) Köra ALLA lopp. Vinna de bilar som går och vinna.
2) Köpa alla europeiska bilar i min start-region (Europa)
3) Byta region till USA och köpa alla amerikanska bilar
4) Byta region till Asien och köpa alla japsar och sydkoreaner (vart är de kambodiska sportbilarna kan man fråga sig).

Är detta ett "smart" tillvägagångsätt för att ta alla achievements i Career? Går det att snabba upp det lite? Jag har en 10% boost på vinstpengar och vinner alla lopp (nåja, måste köra om ibland då man valt lite fel bil etc.). Kommer jag ha råd med alla bilar i slutet?

-lk

Låter ungefär som mitt tänkta upplägg, även om jag än så länge bara ligger på blygsamma 35% någonting avklarat vad gäller career-läget. Har dock Time trial och arcade avklarat så nu är det bara resten...

Synd bara att det börjar redan kännas lite tjatigt att åka runt runt, men så är man ju ingen racing-fantast direkt. Fast är duktigt sugen på och få in lite mer achievements i detta spel. Ja jag erkänner, har blivit lite inspirerad efter att läst igenom achievements-tråden, men ligger duktigt efter er andra, fattar inte riktigt hur ni hinner med. :)

Redigerat av Unregisteredae073ec8, 02 April 2008 - 20:49.

Postad 02 April 2008 - 18:56

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Fast är duktigt sugen på och få in lite mer achievements i detta spel. Ja jag erkänner, har blivit lite inspirerad efter att läst igenom achievements-tråden, men ligger duktigt efter er andra, fattar inte riktigt hur ni hinner med. :P

Kolla på 'storlirarna' och se hur många poäng de har fått i Forza 2. :)

Postad 02 April 2008 - 19:33

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Yes, kom äntligen upp i level 40 idag.
Nu kan jag plocka 65G till genom att slutföra de sista cuperna i del 4 och 5.

Men hur fan ska man orka ta sig till level 50? Jag har ju tjänat ca 3'500'000 CR nu, och man behöver ju få 7 mille totalt :)

Jaja nån som vill skicka lite bilar nån dag sen? så skickar jag tillbaks direkt :P
Vill ju ha de där 120G för att ha alla bilar.

Postad 02 April 2008 - 20:33

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Skumt, för mig att Lvl 50 kom rätt så enkelt...

Enligt min achievementlista så fick jag Lvl50 innan jag tagit Endurance och Pro serien...

Iofs, de kanske inte låstes upp helt innan Lvl 50? Minns inte riktigt...

Edit: Förresten, jag har de flesta bilar från R4 och neråt... Är det några specifika du letar efter? :)

Redigerat av Unregistered6810b893, 02 April 2008 - 20:34.

Postad 02 April 2008 - 21:51

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
nä, jag behöver en hel del bilar faktiskt. men egentligen "bara" de man får från level 41 och uppåt :) haha
Alltså mestadels racingbilar och de lite mer speciella

Postad 02 April 2008 - 21:53

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Sorry, alla R1-3, U999 samt trimmade bilar försvann igår...

Postad 27 April 2008 - 18:52

Unregistered78af1102
  • Unregistered78af1102
  • Mästare

• 2753 inlägg
  • 0
Kom till level 46 idag tror jag.
Jag har kört 6 cuper på Factory-spec, 3 på Regional och bara 1 på Professional. Alla utom ett Endurance är klart.

Hoppas bara man orkar stå ut med att köra dessa sista 70 loppen, och sedan när man är på level 50 så byter man region två gånger för att köpa alla bilar.

Man har en del jobb kvar framför sig med andra ord.

Edit: Om man byter region till USA t ex, får man alla bilar som man hade fått om man varit i USA från början och levlat upp?
Alltså när man når level 5,10,15,20 osv så får man oftast en ny bil av nån tillverkare, får man de bilarna automatiskt om man byter region?

Redigerat av Unregistered78af1102, 27 April 2008 - 18:53.

Postad 27 April 2008 - 20:19

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Edit: Om man byter region till USA t ex, får man alla bilar som man hade fått om man varit i USA från början och levlat upp?

Nix, det enda man får är att man får rabatt på Nordamerikanska bilar.

Endurance är det bara att använda datorn till....

Billigaste italienska föraren (55% eller vad han tar) + enklaste motståndarna så får du 100 papp i timmen. ;)

När jag körde igenom Forza 2 så hade jag en timer på att ringa när loppet var färdigt.

Förrsten; Hade du inte ett prov att plugga till? ;)

Postad 22 June 2008 - 18:46

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

och sedan när man är på level 50 så byter man region två gånger för att köpa alla bilar.

Har precis börjat idag. Jag trodde man behövde göra alla race i t ex EU först och sedan göra typ liknande antal race i USA och JP.. men man behöver "bara" spela igenom EU och sedan när man byter så är det enda man ska göra att köpa bilar från andra regioner, ingen extra racing? Skönt, blev lite rädd där :)

Vadå, kan man inte köpa alla bilar som finns för achievmenten själv?

Postad 22 June 2008 - 20:09

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Vadå, kan man inte köpa alla bilar som finns för achievmenten själv?

Klart man kan. Problemet är att du kommer inte att ha tillräcklig med pengar förutom för ett par av lands-achievementsen.

Minns inte vad jag betalade för alla Tysklands bilar; jag handlade några ett par hundra tusen billigare genom auktionsiten då JAG inte hade trevliga kompisar som gav mig ALLA R-bilar. :)

MYCKET pengar går åt hursomhelst. Glöm att du kan köpa alla bilarna efter att du är färdig. Inte ens om du skruvar upp alla bonusar till max. ;)

Förresten, byt bara region när du har ALLA de bilarna i den regionen. Det kostar mer och mer för varje byte, så det är inte värt att byta till North America bara för att du vill ha en billigare amerikansk muskelbil...

Postad 22 June 2008 - 21:14

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Klart man kan. Problemet är att du kommer inte att ha tillräcklig med pengar förutom för ett par av lands-achievementsen.

Alright. Aja, jag är inte inte så jäkla achievmentsberoende så jag kanske skippar några. Ogillar achievments som bara tar tid.

Postad 22 June 2008 - 21:57

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Så här gjorde jag (tror jag, minns inte riktigt)
Började med Asien, bytte sen till USA och sen Europa.

Kollar man på tiderna jag fick achieventsen så verkar det som jag kunde köpa alla bilar utom de Tyska (de bilarna ligger en vecka efter de andra)... Bara Porsche har liksom 5 identiska R-bilar; helt onödigt att skaffa om man inte är ute efter 'complete collection'.

Tyskarna lyckades jag köpa tlllräckligt av för att få Production + Tuner från mina pengar jag fick vid Lvl 50.

Fast jag slösade sällan pengar på aftermarket delar. Hade ett par olika bilar jag trimmade upp för att få dem i rätt segment. Viktigare att justera däcktryck odyl för att få upp prestandan / motverka negativa egenskaper hos olika bilar. Det är iallafall gratis. :)

Postad 01 July 2008 - 15:04

Izbiten
  • Izbiten
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
sha jag bara undrar hur man får sånadär sjukt snygga designer på sin bil. laddar man in bilder från datorn och sedan sätter på bilen eller måste man måla!? här är några exempel. Exempel

Postad 01 July 2008 - 17:51

bananplanta
  • bananplanta
  • Veteran

• 2143 inlägg
  • 0
Man måste använda det dekalverktyget som finns i spelet. Brukar ju finnas en hel del färdiga bilar på auction house annars.

Postad 01 July 2008 - 22:03

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Det är SJUKT svårt att göra det så snyggt som artisterna.

Det finns ett par tutorials ute på nätet hur man gör de mest simpla primitiverna; men har inte länken kvar. Och det tar mnst lika lång tid för dig att googla det som mig. :)

Postad 20 September 2008 - 19:58

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Jag har ett jätteproblem och behöver lite hjälp av någon vänlig själ.

Det är så att jag behöver en RX-7 Spirit men jag är inte kvar i den asiatiska regionen och har ingen lust att betala två miljoner creds för att komma tillbaka till den. Det jag önskar är altså att någon av er som är i den asiatiska zonen att köpa en RX7 spirit och skänka den till mig så kan jag skänka er en bil från den europeiska regionen om ni vill ha någon.

Min gamertag är LIFTERDC

plz help!! :)

Postad 26 September 2008 - 12:27

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Har sett att detta finns i en bundle antingen med Live eller med bonusdisc där man får fler bilar med. Någon som vet var man kan köpa det till ett bra pris ?

Postad 26 September 2008 - 14:00

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Det packet är väl rabatterat till månadens slut?

Tvivlar på att det går att köpa någon annanstans än i XBLM

Postad 26 September 2008 - 14:16

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
När man köper limited/collectors edition får man ett par extra bilar.

Postad 26 September 2008 - 21:47

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om det här spelet i den vanliga anda som bjuds av Microsoft är helt nedlagt vid det här laget? Det kommer väl inga fler välbehövliga uppdateringar eller tillägg till det här spelet mer, eller hur?

Postad 26 September 2008 - 22:09

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Hur menar du nedlagt och vad menar du med tillägg?

Det körs ju flitigt online och något till bilpack tror jag det kommer innan forza 3 (eller.. jag hoppas i alla fall).

Postad 26 September 2008 - 22:15

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Hur menar du nedlagt och vad menar du med tillägg?

Det körs ju flitigt online och något till bilpack tror jag det kommer innan forza 3 (eller.. jag hoppas i alla fall).

Min gissning är att det inte kommer något mer pack till Forza 2. Nedlagt på så sätt att det inte händer något mer från utvecklaren sida.

=

Nedlagt

Postad 07 October 2008 - 10:55

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Är det "lönt" att köpa detta nu eller ska man vänta på något nytt ?
Vill ha något att koppla ihop och spela med grannen :D

Postad 07 October 2008 - 11:01

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Är det "lönt" att köpa detta nu eller ska man vänta på något nytt ?
Vill ha något att koppla ihop och spela med grannen :D

Har för mig att man kan hitta det begagnat för någon hundring så det är klart värt det. Kostar lite till att ladda ner extra banor och bilar men fortfarande väldigt mycket kul för pengarna.

Grafiken kanske inte är top notch längre men det gör inget för på alla banor utom Mugello är det helt stabilt.

Postad 07 October 2008 - 11:05

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0

Har för mig att man kan hitta det begagnat för någon hundring så det är klart värt det. Kostar lite till att ladda ner extra banor och bilar men fortfarande väldigt mycket kul för pengarna.

Grafiken kanske inte är top notch längre men det gör inget för på alla banor utom Mugello är det helt stabilt.

Fick ett mail från xbox live igår där man kunde ladda ner lite bilar för några poäng. Vet inte hur många och hur många jag har, men det kanske man kan göra istället för att betala. Var köper man annars dessa bilar och banor ?

Postad 07 October 2008 - 11:10

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Fick ett mail från xbox live igår där man kunde ladda ner lite bilar för några poäng. Vet inte hur många och hur många jag har, men det kanske man kan göra istället för att betala. Var köper man annars dessa bilar och banor ?

Man köper dem via Live, det är inte så översiktligt men man får leta sig fram till Forza 2 i listan över spel och sedan bläddra sig fram till vad man vill köpa.

Poängen används som pengar i Live.

Postad 07 October 2008 - 11:11

Gioacchino
  • Gioacchino
  • Forumräv

• 837 inlägg
  • 0
Ok..och poängen får man i sin tur köpa då eller?

Postad 07 October 2008 - 11:21

Lindholm R
  • Lindholm R
  • Beroende

• 1194 inlägg
  • 0

Ok..och poängen får man i sin tur köpa då eller?

Precis, antigen kopplar du ditt bankkort (tror det måste vara VISA, MC eller liknande) till ditt konto eller så köper du poängen i någon spelbutik.

Postad 22 October 2008 - 13:37

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
går det att få tag på dom extrabilarna från limited edition på annat vis? köpte juh begagnat, men suprise suprise, dom är juh redan använda :blink:.

Postad 22 October 2008 - 16:36

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0
Har lirat till Level 20 på detta spelet och ämnar göra ett utlåtande på det som stör mig mest.

Var är bilarna? Alltså det finns mängder av bilar, men jag får ju inga pengar vilket innebär att det är förbannat hopplöst. Har skaffat två bilar utöver min lilla golf jag startade med, lagt de pengar jag tjänat på att hotta upp dem. En BMW & en Porsche. Man kan ju inte längre sälja de bilar man vinner så är ju konstant pank, helt korkat? Inte vill jag ha de trista bilar jag vunnit. Sedan är det väldigt få tävlingar, så jag har redan nu mest spelat om gamla tävlingar. OK att man får ha lite tålamod innan spelet öppnar sig men detta är löjligt.

Tänkte att det släpper när jag kommer till Level 20 alá "Professional". Så fasen heller, jag får en gammal Lotus från -89 och ska köra 8varv på en bana i D & C klassen. Varför skulle jag vid detta laget vilja åka omkring i bilar med mindre motorkraft än den Volvo jag har i mitt eget garage ute på gården?

Varför skapa ett spel med mängder av grymma bilar och en underbar känsla för att sedan inte låta konsumenten spela spelet? Det ska väl inte vara en straffkommendering att få tag på pengar och njuta av att modifiera lyxåken?

Postad 22 October 2008 - 17:10

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Pengar var aldrig ett bekymmer för mig. Köpte iofs inte alla uppgraderingar till alla bilar heller. Köpte knappt några bilar heller. Man vinner ju bilar, som man använder för att vinna de andra tävlingarna som har begräsniingar vad man ska köra med...

Pengarna tog väl slut först när jag skulle köpa ALLA bilarna i slutet...

Postad 25 October 2008 - 08:29

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0
En lite n00b fråga här angående Forza 2.

Är det någon speciell strategi man ska göra i valet av tävlingarna som man kör och bilarna man köper? I nuläget köper jag mest en bil ifall jag måste ha en bättre för en tävling och så brukar jag trimma för en hel del pengar med så att jag vinner lättare :(

Eller ska man spara alla pengar man har till senare i spelet för att ha en chans då ? Svårt att veta vad kommande bilar kostar. Jag är nu på lvl 25.

Postad 25 October 2008 - 08:53

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Jag hade följande generella strategi som fungerade bra för mig;

*) Aldrig köpa bilar
*) Aldrig köpa motortrim

Pengarna går istället åt till däck, bromsar, vikt-reducering och chassi-uppgraderingar.

Kollar man på kommande race så brukar man kunna gissa hur mycket man måste köra med just den här bilen och kan generellt skaffa sig en uppfattning om hur mycket pengar man bör lägga ner på den.

Undantag finns givetvis; ibland ska man köra race där man är helt underlägsen (pga av att den bilen som kvalar in i racet och som man fått 'gratis' är för dålig) då kan man gott köpa sig en ny bil som passar. Eller när det är ett lopp som ska ha en speciell bil man inte vunnit. Ibland får man hoppa fram och tillbaka mellan serierna för att få en vettig 4x4, MR, etc.

Att lära sig hur man justerar bilen för att uppföra sig på ett speciellt sätt är också en bra investering i tid. Oftast är det understyrning/överstyrning man behöver justera så bilen uppför sig mer neutralt. Eftersom man har feta chassi-uppgraderingar så är det inga problem. Krävs det att bilen ska vara i orginal så får man ta fattig-mans varianten och mixtra med lufttrycken i däcken. :(
Information hur allt fungerar står när man ska justera delarna.
Camber/Toe-In/Toe-out fattade jag aldrig och klarade mig bra ändå. ;)

Banan avgör rätt mycket också. Kör ett varv; märker du att bilen ofta inte kommer upp i maxfart eller att bilen ofta ligger på högsta varv, börja fippla med slutväxeln i växellådan så den blir mer optimerad för just den bilen/banan kombinationen. En hög slutväxel på oval-banan är bra mycket viktigare än snabb accelleration från start-linjen.

När du väl köper motortrim, köp inte det dyraste. Köp det som behövs för att komma förbi motståndarna, inte mer.

(var ett tag sen jag spelade, men detta är vad jag kommer ihåg)

Postad 25 October 2008 - 13:33

toadilicious
  • toadilicious
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Har lirat till Level 20 på detta spelet och ämnar göra ett utlåtande på det som stör mig mest.

Var är bilarna? Alltså det finns mängder av bilar, men jag får ju inga pengar vilket innebär att det är förbannat hopplöst. Har skaffat två bilar utöver min lilla golf jag startade med, lagt de pengar jag tjänat på att hotta upp dem. En BMW & en Porsche. Man kan ju inte längre sälja de bilar man vinner så är ju konstant pank, helt korkat? Inte vill jag ha de trista bilar jag vunnit. Sedan är det väldigt få tävlingar, så jag har redan nu mest spelat om gamla tävlingar. OK att man får ha lite tålamod innan spelet öppnar sig men detta är löjligt.

Tänkte att det släpper när jag kommer till Level 20 alá "Professional". Så fasen heller, jag får en gammal Lotus från -89 och ska köra 8varv på en bana i D & C klassen. Varför skulle jag vid detta laget vilja åka omkring i bilar med mindre motorkraft än den Volvo jag har i mitt eget garage ute på gården?

Varför skapa ett spel med mängder av grymma bilar och en underbar känsla för att sedan inte låta konsumenten spela spelet? Det ska väl inte vara en straffkommendering att få tag på pengar och njuta av att modifiera lyxåken?

Jag är i lvl 46 och har aldrig haft ont om pengar :huh: .. har över 20 st U999 bilar som jag köpt själv för skojs skull.. Har strax över 2 miljoner för tillfället och det blir snabbt mer då man får ca 50k för varje tävling :blink: Så det kommer bli lättare sen ;)

Postad 25 October 2008 - 18:42

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Bara en achievement kvar nu! Hatar online-achievements :huh:
1 mille online credits. Dock ett gäng på 7 nissar och några omgångar Nissan Speedway lär ju ordna det.
Så finns det 7 pers här på forumet som är sugna på att fixa till den så hojta så försöker vi styra upp något.
Läst mig till att det räcker med att vi startar en omgång. Alla utom en hoppar ut (förbestämt vem) och så får han/hon köra klart.
Sen gör man så ett par gånger så är det snart ordnat.

Postad 25 October 2008 - 19:01

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Har den också kvar; tyvärr sålde jag spelet.

Postad 25 October 2008 - 19:52

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
möjligt att jag skulle kunna vara med. vad krävs? jag har inte kommit så långt ännu nämligen =)

Postad 26 October 2008 - 14:12

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
inget som krävs egentligen. Går ju dock snabbare för dig om du har en väldigt snabb bil ;)
Läste att GT40 skulle vara alldeles ypperlig för ändamålet.

Postad 26 October 2008 - 14:21

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0
den har jag nog tyvärr inte ;)
men ja, kan väl vara med ändå som sagt =).

Postad 26 October 2008 - 19:05

Unregisteredeb90775d
  • Unregisteredeb90775d
  • Lärjunge

• 299 inlägg
  • 0
Nice. Då behöver vi bara 7 pers till då ;)

Postad 27 October 2008 - 12:25

Agathorn
  • Agathorn
  • Forumräv

• 643 inlägg
  • 0

*) Aldrig köpa bilar
*) Aldrig köpa motortrim

Pengarna går istället åt till däck, bromsar, vikt-reducering och chassi-uppgraderingar.

Kollar man på kommande race så brukar man kunna gissa hur mycket man måste köra med just den här bilen och kan generellt skaffa sig en uppfattning om hur mycket pengar man bör lägga ner på den.

Undantag finns givetvis; ibland ska man köra race där man är helt underlägsen (pga av att den bilen som kvalar in i racet och som man fått 'gratis' är för dålig) då kan man gott köpa sig en ny bil som passar. Eller när det är ett lopp som ska ha en speciell bil man inte vunnit. Ibland får man hoppa fram och tillbaka mellan serierna för att få en vettig 4x4, MR, etc.

Att lära sig hur man justerar bilen för att uppföra sig på ett speciellt sätt är också en bra investering i tid. Oftast är det understyrning/överstyrning man behöver justera så bilen uppför sig mer neutralt. Eftersom man har feta chassi-uppgraderingar så är det inga problem. Krävs det att bilen ska vara i orginal så får man ta fattig-mans varianten och mixtra med lufttrycken i däcken. :)
Information hur allt fungerar står när man ska justera delarna.
Camber/Toe-In/Toe-out fattade jag aldrig och klarade mig bra ändå. :rolleyes:

Banan avgör rätt mycket också. Kör ett varv; märker du att bilen ofta inte kommer upp i maxfart eller att bilen ofta ligger på högsta varv, börja fippla med slutväxeln i växellådan så den blir mer optimerad för just den bilen/banan kombinationen. En hög slutväxel på oval-banan är bra mycket viktigare än snabb accelleration från start-linjen.

När du väl köper motortrim, köp inte det dyraste. Köp det som behövs för att komma förbi motståndarna, inte mer.

(var ett tag sen jag spelade, men detta är vad jag kommer ihåg)

Tackar jättebra sammanfattning av grunderna! Synd att jag redan lagt massa pengar på bilar och trim! Jag är för intresserad av bilar rent generellt att när jag får pengar att köpa någon rolig bil jag vill ha så gör jag det. Sedan har jag kanske inte ens användning av den i race :unsure:
Får tänka om - tänka rätt!

Postad 27 October 2008 - 12:45

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0

Synd att jag redan lagt massa pengar på bilar och trim! Jag är för intresserad av bilar rent generellt att när jag får pengar att köpa någon rolig bil jag vill ha så gör jag det. Sedan har jag kanske inte ens användning av den i race :)
Får tänka om - tänka rätt!

Spela på det sättet du tycker är roligt. Pengar är ändå obegränsade (eftersom man kan köra om samma lopp om och om och om och om igen).
Så fort du låst upp endurance-loppen blir det enklare med pengar. Hyr den bästa föraren som kostar minst pengar (för mig har jag för mig att det var 3 personer som ville ha 55%, så jag valde den bästa av de tre), sätt honom på ett långlopp, stäng av alla hjälplinjer, ge honom manuell växellåda, skademodulering, bensin-beroende och allt annat som höjer din vinst. Fast låt motståndarna vara kvar på Easy, annars så piskar de din gubbe så det visslar om det. Starta loppet, glo på TV i en timme. Gör om.
Inte så roligt, men det är enkla pengar + att man slipper köra de uber-tråkiga långloppen själv.

Just det, undvik att köpa bilar som inte är från din egen region. Det är att kasta pengarna i sjön.

Postad 27 October 2008 - 13:07

Unregisteredbb649a5e
  • Unregisteredbb649a5e
  • Guru

• 4239 inlägg
  • 0

Just det, undvik att köpa bilar som inte är från din egen region. Det är att kasta pengarna i sjön.

vadårå? har bara köpt ett par stycken men ändå. =)

Postad 27 October 2008 - 13:57

RealDaBratt
  • RealDaBratt
  • Forumräv

• 808 inlägg
  • 0

*) Aldrig köpa bilar
*) Aldrig köpa motortrim
--------------------------------------------------------------------------------

Typ de två anledningar jag köpte spelet:)

Men långlopps pengar är det som gäller, bara förbannat segt att glo på TV så länge hehe...

BTW, Jag älskar min Audi R8, ett monster jag lagt alla pengar på. Typ 250 000, jag är nu Pank. Inte kan jag köra nåt lopp med den heller:(

Redigerat av RealDaBratt, 27 October 2008 - 13:58.

Postad 27 October 2008 - 19:12

lifter
  • lifter
  • Veteran

• 1542 inlägg
  • 0
Online!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.