Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Sony DVD/HDD-inspelare 2007

897 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 06 januari 2008 - 12:17

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0

Hursomhelst: Jag satsade tokvilt och laddade ned den engelska 1.65 och bankade in den via en CD-R i den stackars Sony'n - Och jag tror banne mig att det hjälpte/funkade rörande problemet med textningen.
I alla fall så här långt (ett dygn har gått), jag skall utvärdera mer noggrant men det ser positivt ut.

@Zeke67:
Jag undrar om du använder Boxerkort eller bara de fria kanalerna?
Är lite tveksam till den "engelska" uppdateringen att den ska sabba något som har med anpassningar till den svenska marknaden!

Postad 06 januari 2008 - 15:42

mattiasj
  • mattiasj
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Jag har problem med att ljudet är osynkat på vissa av mina digital-TV-inspelningar på min HXD870. Jag ser inget mönster i vilka som går fel och vet inte om det är TV-sändningen som är osynkad, eftersom det är Timer-inspelningar.

Någon som känner igen problemet?

(Software 125, Firmware 1.62, regionsfri)
P.S. Blir den regionskodad om jag uppgraderar med firmware från Sonys hemsida???

Postad 06 januari 2008 - 18:53

Zeke67
  • Zeke67
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hursomhelst: Jag satsade tokvilt och laddade ned den engelska 1.65 och bankade in den via en CD-R i den stackars Sony'n - Och jag tror banne mig att det hjälpte/funkade rörande problemet med textningen.
I alla fall så här långt (ett dygn har gått), jag skall utvärdera mer noggrant men det ser positivt ut.

@Zeke67:
Är lite tveksam till den "engelska" uppdateringen att den ska sabba något som har med anpassningar till den svenska marknaden!

Jag använder Boxerkort, problemet jag hade med textningen fanns bara på Canal+ kanalerna.
Det verkar dessutom som textningen brännaren lägger på Canal+ har fått ett annorlunda typsnitt nu efter att jag uppdaterade firmwaren med den engelsa versionen 1.65, hittills har textnigen inte strulat.
(Var livrädd att jag skulle paja något med uppdateringen eftersom jag inte haft de jobbiga problemen som många andra skriver om i denna tråd.)
Jag har inte upptäckt om några funktioner har ballat ur i och med uppdateringen - Så här långt verkar allt bra.

Postad 06 januari 2008 - 21:57

Sniper993
  • Sniper993
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

@Zeke67:

Jag använder Boxerkort, problemet jag hade med textningen fanns bara på Canal+ kanalerna.
Det verkar dessutom som textningen brännaren lägger på Canal+ har fått ett annorlunda typsnitt nu efter att jag uppdaterade firmwaren med den engelsa versionen 1.65, hittills har textnigen inte strulat.
(Var livrädd att jag skulle paja något med uppdateringen eftersom jag inte haft de jobbiga problemen som många andra skriver om i denna tråd.)
Jag har inte upptäckt om några funktioner har ballat ur i och med uppdateringen - Så här långt verkar allt bra.

Kan du göra series-record nu? Det ska enligt engelska manualen för UK-marknaden gå på de boxar som är gjorda för Freeview.

Postad 07 januari 2008 - 08:25

martinj59
  • martinj59
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Kan du göra series-record nu? Det ska enligt engelska manualen för UK-marknaden gå på de boxar som är gjorda för Freeview.
[/quote]

Är lite ute på hal is, men tror att series record är beroende av operatören (Dvs boxer). Jag har series record på min Sky-mottagare, och där er det EPG:ns "skötare", dvs Sky som meddelar om ett program ingår i em serie. Det går ju inte bara att säga "spela in Heroes" för om den bara går på programnamnet så spelas ju även repriser in. Möjligen är det så att det är varje enskild kanal som hanterar den infon, men jag har aldrig noterat att Boxer skulle ha den funktionen. Brittiska Freeview (englands "Boxer") kan säkert tänkas ha funktionen för att konkurrera med Sky.

Själv så använder jag timerinspelning "måndag-fredag samma tid" för att samla upp Doktorn kan komma på 4:an (ja det är tragiskt, men det är till en "vän" :-) och det fungerar utmärkt om man paddar på lite tid innan och efter för säkerhets skull.

Postad 07 januari 2008 - 08:46

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0
Serieinspelning kan ha något med Guide+ att göra också. Ett EPG-system som används i UK.

Postad 07 januari 2008 - 12:20

mattiasj
  • mattiasj
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

... jag uppdaterade firmwaren med den engelsa versionen 1.65 ...

Hade du en regionsfri brännare? Påverkar firmwareuppdatering regionskodningen???

Postad 07 januari 2008 - 13:42

Unregistered334576a0
  • Unregistered334576a0
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hoppas någon kan svara på min fråga.

Idag så har jag ett Boxer abonemang men funderar på att byta till Canal Digital (parabol) går det att använda Sony HDX870.
Ringde Canaldigital men dom spånen sa bara att den boxen inte var godkänd med Canal Digital så dom garanterade inte att det fungerar.

Anledningen till att jag vill byta är att jag bor i en sänka som inte har bra motagning från masten.
Har haft ute en tv snubbe som kollade och mäte och det hjälpte inte.

Så frågan är: kan jag koppla in Canal Digitals parabol till 870'n?

Tacksam för svar.
// Jerker

Postad 07 januari 2008 - 13:56

mattiasj
  • mattiasj
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

kan jag koppla in Canal Digitals parabol till 870'n?

Nu är jag ingen expert på Canal Digital, men är tämligen säker på att du får koppla Canal Digitals satellit-box till HXD:n via scart, så alla inspelningar blir analoga och du kan inte (via HXD:n) pausa och använda Chase Play.
Slutsats: Då du inte har digital-TV in (DVB-T) kan du lika gärna köpa en billigare DVD-inspelare.

Postad 07 januari 2008 - 13:57

martinj59
  • martinj59
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Hoppas någon kan svara på min fråga.

Idag så har jag ett Boxer abonemang men funderar på att byta till Canal Digital (parabol) går det att använda Sony HDX870.
Ringde Canaldigital men dom spånen sa bara att den boxen inte var godkänd med Canal Digital så dom garanterade inte att det fungerar.

Anledningen till att jag vill byta är att jag bor i en sänka som inte har bra motagning från masten.
Har haft ute en tv snubbe som kollade och mäte och det hjälpte inte.

Så frågan är: kan jag koppla in Canal Digitals parabol till 870'n?

Tacksam för svar.
// Jerker

Enkelt svar, JA, via Scart (rimligen har även senaste CD-mottagaren Scart ut).

MEN, det blir lurigare med EPG-inspelningar, i grundläget får du räkna med att ändra kanal separat på CD-burken, möjligen att den medskickade IR-styraren kan hjälpa dig efter en del pill. men du kommer nog inte att kunna nyttja CD:s EPG för inspelningar, vilket ju är en klar försämring av funktionaliteten. Finns säkert fler här med erarenhet,själv kör jag satelit (Sky) på Scart, fungerar bildmssigt väldigt bra, även om det blir lite pill.

/Martin

Postad 07 januari 2008 - 14:31

Unregistered334576a0
  • Unregistered334576a0
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Tack för svaret.
Men går det inte att köpa ny ca-modul som passar Canal Digital och köra som man gör idag?

Postad 07 januari 2008 - 14:55

mattiasj
  • mattiasj
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Men går det inte att köpa ny ca-modul som passar Canal Digital och köra som man gör idag?

Nej (inte mig veterligen). HXD:na stödjer bara digital-TV enligt DVB-T där T = Terrestrial, dvs marksänd digital-TV. Canal Digital är gissningsvis DVB-S (Satellite) eller DVB-S2.

Men som sagt, analogt kan du ta in den, men förlorar då funktionalitet och i viss mån kvalitet.

Postad 07 januari 2008 - 15:05

Unregistered334576a0
  • Unregistered334576a0
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Nej (inte mig veterligen). HXD:na stödjer bara digital-TV enligt DVB-T där T = Terrestrial, dvs marksänd digital-TV. Canal Digital är gissningsvis DVB-S (Satellite) eller DVB-S2.

Men som sagt, analogt kan du ta in den, men förlorar då funktionalitet och i viss mån kvalitet.

Ok det var ju inte så bra men tack så mycket för förklaringen. :D

Postad 07 januari 2008 - 16:25

ljudnisse
  • ljudnisse
  • Veteran

• 2 129 inlägg
  • 0
Sony är bra tröga, så här svarar dom ang FW OTA:

Änsålänge finns det endast hos Inside och de kan uppdatera den till dig, 08-514 823 50

Med vänliga hälsningar

xxxxxxx
Sony Support

Postad 07 januari 2008 - 18:20

Zeke67
  • Zeke67
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

@Zeke67:

Sniper: Ja, det går att göra serie-inspelning i menyen på Guiden.

... jag uppdaterade firmwaren med den engelsa versionen 1.65 ...

Hade du en regionsfri brännare? Påverkar firmwareuppdatering regionskodningen???

Mattiasj: Min brännare var/är inte regionsfri.

Postad 07 januari 2008 - 20:59

philipsguy
  • philipsguy
  • Lärjunge

• 309 inlägg
  • 0
Så har även jag på vinst och förlust uppdaterat till 165 från Sony England.
Kan säga att 0% signalstyrka försvinner inte, eller jo, svarta bilden är numera borta men bilden pixelerar och tittar man på signalstyrkan på digitaltunern så är det 0%...
Någon som pratat med Sony Support på sistone?

Postad 07 januari 2008 - 22:40

emil_chiefen
  • emil_chiefen
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Sony säger att inside kan uppdatera dvdn till en men vad är det för skillnad på insides uppdatering och firmware man hittar på den engelska sidan?
Och vad innehåller den uppdateringen för förbättringar?

Är det så att sony inte vågar erkänna att det finns problem och inte har nån lösning? vem vet!! men då tycker jag att de kan säga att de håller på att lösa det och kommer att lägga ut en firmware på den svenska sony sidan så fort de löst det.

Liten funderare bara.................

Postad 09 januari 2008 - 19:54

Unregistered55e17f65
  • Unregistered55e17f65
  • Användare

• 184 inlägg
  • 0
Jag pratade med en kille på Sony Inside idag och det ha sa var att det var något med antennsignalen som gör problemen och att det går att ordna om man skickar in sin apparat, då jag sa att jag ville ha en ersättningsspelare under tiden jag eventuellt hade min skickad till dem blev det kalla handen "det får du kolla med affären du köpte den i". Jag frågade om det inte gick att skicka ny firmware på cd till mig men han halade sig ur det hela med att jag fick skicka inden för att åtgärda problemet.
Vad är det som är så hemligt med den där firmwaren egentligen, hade det inte varit en enkel lösning för alla om de bara hade lagt ut en på hemsidan? När jag påpekade att det fanns en version att ladda ner för de engelska apparaterna blev han väldigt förvånad.

Jaja jag får se om jag skickar in min apparat, men bäst hade ju varit att få tag i en firmware så att man slapp vara utan sin spelare i några dagar.

/Daniel

Postad 10 januari 2008 - 08:35

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur Sony's RDR-HXD-serie klarar sig ljudmässigt som CD-spelare?

Redigerat av KN, 10 januari 2008 - 08:38.

Postad 10 januari 2008 - 11:38

Sniper993
  • Sniper993
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Är lite ute på hal is, men tror att series record är beroende av operatören (Dvs boxer). Jag har series record på min Sky-mottagare, och där er det EPG:ns "skötare", dvs Sky som meddelar om ett program ingår i em serie. Det går ju inte bara att säga "spela in Heroes" för om den bara går på programnamnet så spelas ju även repriser in. Möjligen är det så att det är varje enskild kanal som hanterar den infon, men jag har aldrig noterat att Boxer skulle ha den funktionen. Brittiska Freeview (englands "Boxer") kan säkert tänkas ha funktionen för att konkurrera med Sky.

Själv så använder jag timerinspelning "måndag-fredag samma tid" för att samla upp Doktorn kan komma på 4:an (ja det är tragiskt, men det är till en "vän" :-) och det fungerar utmärkt om man paddar på lite tid innan och efter för säkerhets skull.

Tack för svaret. Boxer har inte stöd för våra boxar eftersom de har något eget hack som skapar meta-data (där "serie"-informationen skickas ut) som bara funkar på Dilog och ev. Sagem lådorna. Sannolikt är det så att "serie"-inspelning kräver nån sorts tag för att funka, inte bara att den känner igen titeln och automatiskt spelar in det (för som du säger, det blir en massa repriser då). Problemet är ju att tv-bolagen inte håller tiderna och juckar runt med programmen i tablåerna, så även om man sätter en inspelning repetitivt är sannolikheten hög att man missar program lite då och då. Följer man en serie, är det ju det sista min vill ;)

Jag har övergått till att titta på sånt jag lånar av en kompis om det är något jag verkligen inte vill missa och som krockar med något min fru vill se (typ Heroes) ;) Funkar ju skitbra att bränna en tio avsnitt på en data-DVD och skicka in i spelaren :) Synd bara att man inte kan titta på xvid/divx och spela in samtidigt bara.

Sniper: Ja, det går att göra serie-inspelning i menyen på Guiden.

Har du testat? Vad händer med repriser?

Sony är bra tröga, så här svarar dom ang FW OTA:

Änsålänge finns det endast hos Inside och de kan uppdatera den till dig, 08-514 823 50

Med vänliga hälsningar

xxxxxxx
Sony Support

Spontant misstänker man att de gör något annat än bara firmware...eftersom de annars hade släppt det så folk kan göra det själva och därmed spara kostnader.

Postad 10 januari 2008 - 16:35

hottuna
  • hottuna
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Prova att slå av autoinställning av klockan... :)

Jag måste vara helt blind ;) Vart gör man det? Är grymt irriterande när den drar igång nattetid.

Postad 12 januari 2008 - 14:01

sven99
  • sven99
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Man måste ändra visningsläge till "Linjär+" för att slippa det nya röriga "Standard". Med Linjär+ kommer alla inlägg i en lång rad efter varandra så att man kan se vilka nya inlägg som kommit de senaste dagarna.

Det kan i framtiden komma kodning av standard-TV med MPEG4 (100 % bättre packning) men även i kombination med DVB-T2 (30 % bättre). Standarden för DVB-T2 är klar först 2009. Med både MPEG4 och DVB-T2 så får man plats med 2,5 gånger så många TV-kanaler.

Redigerat av sven99, 12 januari 2008 - 15:25.

Postad 13 januari 2008 - 19:26

mahack
  • mahack
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0
Hej! Jag har en rdr-hxd970 (är helnöjd med den efter mjukvaru-uppdateringen). Har nu beställt en hemmabioreceiver, Yamaha rv-x461. Hur funkar det med surroundljudet? Har förstått att jag får köra det via digital coax, så det borde ju funka finfint med dvd-filmer. Men hur är det med digitaltv? Sänds några program över det digitala marknätet i surroundljud och klarar sonyn i så fall att ta emot det?

Postad 13 januari 2008 - 21:53

MagicMartin
  • MagicMartin
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Mahack: Har du uppdaterat din HXD970 på egen hand med firmware från Sony UK:s hemsida, eller har du lämnat in den för det? Jag funderar själv på att göra det, men är fortfarande osäker på om det kan ha några negativa effekter att lägga på något som är för "UK models".
Jag har version 1.54 och upplever att mottagaren tappar signalen väldigt ofta, trots bra mottagning övrig tid.

En annan fråga. Ska det inte gå att spela in en "digital kanal" och samtidigt titta på en analog, eller tvärtom?
Eftersom den har både en analog och digital mottagare så tycker jag det borde gå. Eller är det jag som inte läst manualen tillräckligt?

Postad 14 januari 2008 - 07:19

mattiasj
  • mattiasj
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Mahack: Har du uppdaterat din HXD970 på egen hand med firmware från Sony UK:s hemsida, eller har du lämnat in den för det? Jag funderar själv på att göra det, men är fortfarande osäker på om det kan ha några negativa effekter att lägga på något som är för "UK models".
Jag har version 1.54 och upplever att mottagaren tappar signalen väldigt ofta, trots bra mottagning övrig tid.

Jag frågade Sony support om UK-Firmwaren kunde vara lösningen på ett annat problem jag haft (enligt ovan) och de svarade "Ladda INTE ner den uppdateringen för den brittiska modellen". Bara som information.

Postad 14 januari 2008 - 07:35

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

Hej! Jag har en rdr-hxd970 (är helnöjd med den efter mjukvaru-uppdateringen). Har nu beställt en hemmabioreceiver, Yamaha rv-x461. Hur funkar det med surroundljudet? Har förstått att jag får köra det via digital coax, så det borde ju funka finfint med dvd-filmer. Men hur är det med digitaltv? Sänds några program över det digitala marknätet i surroundljud och klarar sonyn i så fall att ta emot det?

Ja och ja. Sen skickar Sonyn ut DD5.1 till reciever via coax.
Du kan dock inte spela in DD5.1 uta då blir det DD2.0 tror jag.

Postad 14 januari 2008 - 21:47

Unregistered7eaa9096
  • Unregistered7eaa9096
  • Forumräv

• 569 inlägg
  • 0
Har nu ägt en 970 i en vecka och jag är väldigt nöjd. Har bara en fråga som någon annan kanske har ett svar på.
Var i USA för ett par år sedan och köpte då en DV-filmkamera (Panasonic GS300) som endast spelar in i NTSC. Kopplade denna till DV ingången. Läste manualen till SONYn och hittade hur man ställde in NTSC. MEN jag måste stå på "line 1" för att kunna ändra och när jag har bytt kan jag ej se "BoxerTV" utan att byta tillbaka. Byter jag inte bara på "line 1"? Jag kan spela upp inspelningarna från hårddisken i PAL läget men inte redigera.

För att citera Sverker: Ska det va såhär?

/Olle

Postad 14 januari 2008 - 23:08

mahack
  • mahack
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

En annan fråga. Ska det inte gå att spela in en "digital kanal" och samtidigt titta på en analog, eller tvärtom?
Eftersom den har både en analog och digital mottagare så tycker jag det borde gå. Eller är det jag som inte läst manualen tillräckligt?

Jag skickade in min till Sony Inside. Innan dess var den bedrövlig och bilden låste sig mycket. Efter uppdateringen har den funkat klockers! Gick på några dagar.

Postad 15 januari 2008 - 06:21

mattiasj
  • mattiasj
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0
Med tanke på alla klagomål som riskerar avskräcka folk från produkten kanske jag skall påpeka att jag köpte en HXD870 i mellandagarna (fick firmware 1.62) och den verkar fungera prima. Inga låsningar eller inspelningsproblem eller vad det är ni andra pratar om. (Och det osynkade ljudet jag pratat om ovan börjar jag tro att det var tillfälliga sändingfel, då det inte dykt upp igen).

På det hela taget en mycket genomtänkt och trevlig liten maskin!

Postad 15 januari 2008 - 07:25

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1 482 inlägg
  • 0

Med tanke på alla klagomål som riskerar avskräcka folk från produkten kanske jag skall påpeka att jag köpte en HXD870 i mellandagarna (fick firmware 1.62) och den verkar fungera prima. Inga låsningar eller inspelningsproblem eller vad det är ni andra pratar om. (Och det osynkade ljudet jag pratat om ovan börjar jag tro att det var tillfälliga sändingfel, då det inte dykt upp igen).

Det håller jag med om till fullo! :)

Postad 15 januari 2008 - 15:48

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0
Går det att ha HDMI-kabeln och SCART(RGB)-kabeln anslutna till maskinen samtidigt?

Jag undrar eftersom den dvd-spelare jag har idag inte har den möjligheten.

Jag skickar RGB från spelaren till min tjockTV via SCART och det funkar fint.
Jag har HDMI-kabel från spelaren till projektorn och det funkar fint.

Däremot kan jag inte ha HDMI-kabeln ansluten till spelaren när jag vill använda SCART till TVn, för då skickar spelaren enbart signal via HDMI. Så fort jag ansluter HDMI-kontakten går spelaren över till komposit via SCART, och när jag tar bort HDMI-kontakten ur spelaren så blir det RGB igen!

Hur är det med Sony-spelaren, kan man ha HDMI-kabeln ansluten trots att man tillfälligt väljer att skicka signalen via SCART(RGB) (? Svara gärna enbart om du är 100% säker tack :)

Redigerat av FEA, 15 januari 2008 - 17:00.

Postad 16 januari 2008 - 11:45

Unregistered33b3a508
  • Unregistered33b3a508
  • Forumräv

• 780 inlägg
  • 0

Skall detta tolkas som att de maskiner som nu säljs fungerar?

Postad 16 januari 2008 - 12:06

mattiasj
  • mattiasj
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Med statistik baserad på ett urval av en (1) spelare vill jag påstå att svaret på frågan är ja.

Har någon annan en ny spelare som krånglar???

Postad 16 januari 2008 - 14:00

KN
  • KN
  • Användare

• 192 inlägg
  • 0

Köper du en ny idag så kan den ju ha legat på lager i ett halvår.

Postad 16 januari 2008 - 19:13

Sniper993
  • Sniper993
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

Även min fungerar "ur lådan" som jag köpte en vecka före jul (på Sony center Regeringsgatan, Stockhlm). Vet ej vilken mjukvaruvariant jag har (orkar inte leta reda på hur man kollade det).

Postad 17 januari 2008 - 07:47

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0
Ingen som kan vara snäll och kolla om RGB-signalen i en SCART bryts när man sätter in en HDMI-kontakt?

(se förtydligande i mitt tidigare inlägg)

Postad 20 januari 2008 - 23:03

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0
Någon som vet om det är möjligt eller ej att byta hårddisk i Sonyn ?

Alltså, utan att behöva lämna in spelare till Sony-verkstad.

Ser att en WD Caviar WD5000AAKS - 500GB kostar 949 kr, och 750 Gb varianten 1549 kr

Redigerat av Latman, 20 januari 2008 - 23:08.

Postad 21 januari 2008 - 02:26

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Ingen som kan vara snäll och kolla om RGB-signalen i en SCART bryts när man sätter in en HDMI-kontakt?

(se förtydligande i mitt tidigare inlägg)

Fick ej RGB ut från scart när HDMI var ansluten

Postad 21 januari 2008 - 08:27

mattiasj
  • mattiasj
  • Amatör

• 55 inlägg
  • 0

Det skulle förvåna mig om det inte går att byta HD. Frågan är väl hur svårt det är.
Eftersom jag inte öppnat min (och inte har för avsikt att göra det förrän garantin ändå är förverkad) så kan jag inte svara på det. Hittar inte heller några bilder på nätet vid snabb googling, men det dyker nog upp i sinom tid.

Postad 21 januari 2008 - 10:45

FEA
  • FEA
  • Guru

• 4 200 inlägg
  • 0
Latman: tackar :)

Kan någon kanske svara på varför det är så? Varje gång jag ska titta på DVD på TVn måste jag alltså rycka HDMI-kabeln... lite bökigt beroende på hur spelaren står i möbeln.

Är det någon som vet om det finns spelare som klarar den uppgiften utan problem?

Postad 21 januari 2008 - 12:34

Tiny Turtle
  • Tiny Turtle
  • Veteran

• 1 869 inlägg
  • 0

Det skulle förvåna mig om det inte går att byta HD. Frågan är väl hur svårt det är.
Eftersom jag inte öppnat min (och inte har för avsikt att göra det förrän garantin ändå är förverkad) så kan jag inte svara på det. Hittar inte heller några bilder på nätet vid snabb googling, men det dyker nog upp i sinom tid.

Själv skulle jag tro att hårddisken kräver någon speciell typ av formatering för att den skall passa i spelaren. Gissningsvis skulle man kunna klona en existerande 500GB-disk från en HXD1070 och sedan använda den i en 870 eller 970, men att få någon av dem att acceptera en 750-giggare blir nog krångligare...

Postad 21 januari 2008 - 14:37

hottuna
  • hottuna
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Jag måste vara helt blind :P Vart gör man det? Är grymt irriterande när den drar igång nattetid.

Ingen som vet??

Postad 21 januari 2008 - 19:56

toggebogge
  • toggebogge
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

Jag måste vara helt blind :ph34r: Vart gör man det? Är grymt irriterande när den drar igång nattetid.

Ingen som vet??

Ja...skulle oxå vilja veta?????????

Postad 21 januari 2008 - 20:50

Andr3as
  • Andr3as
  • Forumräv

• 623 inlägg
  • 0

Prova med att läsa sida 130 i instruktionsboken. :)

Postad 21 januari 2008 - 21:37

toggebogge
  • toggebogge
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0

tack!
Hoppas det funkar :ph34r:

Postad 23 januari 2008 - 11:42

Unregistered44c973e7
  • Unregistered44c973e7
  • Användare

• 138 inlägg
  • 0
Är grymt sugen på en HXD970, men det vore ju inte helt fel med stöd för MPEG-4 för kommande kanaler i marknätet i både HD och SD. Nån som vet om Sony har en sån version på gång i närtid?

Postad 23 januari 2008 - 14:58

sven99
  • sven99
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Förslag till MPEG4 och DVB-T2 för standard-kanaler
http://www.etn.se/in...n...le&id=46053
Framtida boxar bör klara både MPEG4 och DVB-T2
Standard för DVB-T2 finns först år 2009

Postad 24 januari 2008 - 13:32

hottuna
  • hottuna
  • Användare

• 125 inlägg
  • 0

Been there, done that. Allt jag kan göra där är att välja tidszon och sommartid av/på.

Postad 25 januari 2008 - 11:07

Unregistered538f38dc
  • Unregistered538f38dc
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Hej

Min RDR HXD-870 har redan varit på lagning på Inside Service (Sonys egen verkstad) men problemet med bilden från digital mottagaren är inte helt borta.
Bilden försvinner inte längre men den har mycket störningar, bilden fryser några millisekunder och ljudet försvinner.

Jag trodde det var dålig signal från Boxer men sen testade titta på ett program på tv (tv s digital mottagaren) och spela in samma program och då upptäckte jag felet. Inga störningar när jag tittade på tv men flera i inspelning på RDR HXD-870

Har flera samma problem som jag?

Version 1.66 (efter uppdatering hos Sony)

Postad 26 januari 2008 - 17:01

Latman
  • Latman
  • Forumräv

• 612 inlägg
  • 0

Själv skulle jag tro att hårddisken kräver någon speciell typ av formatering för att den skall passa i spelaren. Gissningsvis skulle man kunna klona en existerande 500GB-disk från en HXD1070 och sedan använda den i en 870 eller 970, men att få någon av dem att acceptera en 750-giggare blir nog krångligare...

Var i kontakt med Inside Service för att få svar på huruvida det var möjligt att byta HDD till en 500Gb.

Först och främst vad kostnaden för anpassad disk från Sony gick loss på, den hamnade med moms på 2448 kr.

Så var det med det….

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Nya Hifi-bänken
    joga
    2025-05-02 18:25:13
  • JBL M2 igen…..
    Anton
    2025-05-01 16:07:43
  • JBL M2!!!!!!!
    Anton
    2025-04-30 16:22:03
  • Front Atmos
    Globe
    2025-04-28 19:35:47
  • The12 Passive
    Globe
    2025-04-28 19:33:57
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.