Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Touch Cruise I & II *

1400 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Touch Cruise (Mobiltelefoner) 3 8.687498 (15) Inga priser
HTC Touch Cruise II (Mobiltelefoner) 1 6.333332 (2) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 21 February 2008 - 01:21

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
absolut! Man får testa sig fram. IGO får jag väl titta på då. Finns det nån youtube applikation? eller ska man använda ie som du säger?

Monkey island.... OJ OJ OJ! Där fick du mig helt :) I love it!!

Hur uppgraderar man till wm6.1? klurigt?

Postad 21 February 2008 - 07:05

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Beställde en för några minuter sedan ;)
Har en fråga, måste man köpa ett microSD kort för att kunna lägga in GPS kartor eller finns det ett dedikerat minne för det?

Spelar iofs ingen roll, hade tänkt köpa ett 8GB minne.+

En till fråga. Någon som vet om Jays HTC ExtUSB™ fungerar på Touch Cruise?

Det jag skriver nu bör du ta med nypa salt då jag inte vet hur säkra "källorna är. 4gb micro bör du ha! För att 2gb kommer du absolut inte långt med. 8gb är stor.....MEN, tyvärr slukar den mer ström då htc får jobba mer för att söka genom minnet osv, detta läste jag om nån som i sin tur fick sitt svar av htc själva!

Jag förstod inte frågan med dedikerat minne.....menar du att d ska finnas speciellt ingbyggd minne som e anpassad för tomtom??? Nej isåfall, Du kan ju installera tomtom hur du vill egentligen. antingen i telefonens minne eller på minneskort beroende hur stor kartan är! om du ska ha stadskarta så e d väl skitsamma, men sverigekartan får nog ligga på minneskort då den kan vara för stor. köp 4gb o lägg in hela western europe :). Ett såndan minneskort ligger under 290kr garanterat!

Tänkte passa på svara på frågan ang. filmvisning:

JAg har då inte lyckas få det att fungera perfekt! I coreplayer 1.1.3 eller vad den nu heter, så funkar det skitbra ena gången o skitkasst andra...kan detta bero på att jag har kollat en annan film emellan???? konvertera till 32x240 är nog ett måste! dels för att få bäst optimering samt att det tar mindre minne!

Redigerat av nacud, 21 February 2008 - 07:08.

Postad 21 February 2008 - 07:55

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Jag har beställt ett par.. berättar när jag fått dem.

JAg har då inte lyckas få det att fungera perfekt! I coreplayer 1.1.3 eller vad den nu heter, så funkar det skitbra ena gången o skitkasst andra...kan detta bero på att jag har kollat en annan film emellan???? konvertera till 32x240 är nog ett måste! dels för att få bäst optimering samt att det tar mindre minne!

I min enfald trodde även jag att man kunde ta en nerladdad divxfilm och tanka över rakt av. Resultatet blir hackiga filmer. Nu konverterar jag allt till 320x240 och då flyter det på otroligt bra (får även plats med fler filmer och tvserier då storleken ofta kapas på hälften).

Postad 21 February 2008 - 08:45

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Lite synd att man måste konvertera men jag tycker det blir djäkligt bra bild iaf...
Finns en emulator som heter Scumm..Med den kan du spela dom klassiska spelen .Ja gör en lista

Passport to Adventure
The Secret of Monkey Island
Monkey Island 2: LeChuck's Revenge
Indiana Jones and the Fate of Atlantis
Day of the Tentacle
Sam & Max Hit the Road
Full Throttle
The Dig dig
The Curse of Monkey Island

Elvira - Mistress of the Dark
Elvira II - The Jaws of Cerberus
Simon the Sorcerer 1 simon1
Simon the Sorcerer 2 simon2
Simon the Sorcerer's Puzzle Pack - D.I.M.P.
Simon the Sorcerer's Puzzle Pack - Jumble
Simon the Sorcerer's Puzzle Pack - NoPatience
Simon the Sorcerer's Puzzle Pack - Swampy Adventures
The Feeble Files
Waxworks

Finns en hel del fler :)

Scumm hemsida
här

Edit
Är inte så svårt att flasha bara man läser på lite.
För mig så behövdes det installeras en fil som heter Hard-spl och sen tryckte man bara på den nya ROM filen medans telefonen är kopplad till datorn..Tar inte lång tid.
Kompisen var förbi med sin orginal TyTn II så vi jämförde hur lång tid det tog att växla skärmläge...Var grym skillnad i snabbhet..Sen kan man prova olika Radio versioner för att få bättre batteritid..

Redigerat av moparman, 21 February 2008 - 08:48.

Postad 21 February 2008 - 09:00

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
måste man flasha den för att installera Scumm och dylikt?

Postad 21 February 2008 - 09:10

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Närå...

Bara om du vill få den snabbare..Dra mindre batteri eller ha sms i en tråd som MSN..Å lite andra smågrejor
Eller bara leka..Göra egna ROM osv :)

Edit
kanske bäst att säga att garantin försvinner och klantar man sig kan man bricka telefonen..
Men oftast så går det att flasha tillbaka till orginal ROM så länge inte skärmen pajar

Redigerat av moparman, 21 February 2008 - 09:13.

Postad 21 February 2008 - 09:23

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
det är jobbtelefon så det blir nog inte aktuellt att flasha :-/

Postad 21 February 2008 - 09:31

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
hehe oki..kanske bäst att låta bli då eller så kör du hårt ;)
bara säg åt chefen..Ooops den bara dog :)

Postad 21 February 2008 - 11:09

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Då var det dags igen!

Testade Opera mini 4 vilket var klockrent, sjukt bra och smidig men, varför i hela friden skapas
det inte någon genväg till browsern? Missar jag något självklart (igen)? Den ordinarie Opera browsern ligger
ju på telefonen men tyvärr öppnas ju bara den "gamla" browsern om man klickar på Opera ikonen. I program mappen
finns det inget Opera mini....Så när jag stängt ner Opera mini kan jag aldrig få igång den igen. Testat att installera om nu 2 gånger men ingen skillnad.

Mvh
Micke

Postad 21 February 2008 - 11:28

johncj
  • johncj
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Då var det dags igen!

Testade Opera mini 4 vilket var klockrent, sjukt bra och smidig men, varför i hela friden skapas
det inte någon genväg till browsern? Missar jag något självklart (igen)? Den ordinarie Opera browsern ligger
ju på telefonen men tyvärr öppnas ju bara den "gamla" browsern om man klickar på Opera ikonen. I program mappen
finns det inget Opera mini....Så när jag stängt ner Opera mini kan jag aldrig få igång den igen. Testat att installera om nu 2 gånger men ingen skillnad.

Mvh
Micke

Det går att fixa. Skapa en textfil på din PC med följande rad:
28#"\windows\jbed.exe" -run s0_

s0_ pekar på en javaapplikation. Om du har Opera som den första installerade applikationen, använd s0_ Jag hade installerat en annan applikation före Operamini så jag fick ändra till s1_

Döp filen till OperaMini.lnk

Lägg filen i telefonen förslagsvis under \windows\start-meny\program

Klart.

Om någon däremot lyckas komma runt varningarna man får när man startar javaapplikationen ang åtkomst till Internet etc. vore jag mycket tacksam.

Postad 21 February 2008 - 12:02

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Då var det dags igen!

Mvh
Micke

Det går att fixa. Skapa en textfil på din PC med följande rad:
28#"\windows\jbed.exe" -run s0_

s0_ pekar på en javaapplikation. Om du har Opera som den första installerade applikationen, använd s0_ Jag hade installerat en annan applikation före Operamini så jag fick ändra till s1_

Döp filen till OperaMini.lnk

Lägg filen i telefonen förslagsvis under \windows\start-meny\program

Klart.

Om någon däremot lyckas komma runt varningarna man får när man startar javaapplikationen ang åtkomst till Internet etc. vore jag mycket tacksam.

Grymt, tack ska du ha! Det funkade perfekt!
Fattade inte hela Java grejen först bara och att man var tvungen att ha Jbed installerat först på telefonen!

Mvh
Micke

Fel av mig, fungerade inte helt 100...Kommer upp ett felmeddelande "Kunde inte hitta MIDlet-svit s0". Sen kan man klicka på avvisa och sen kommer java applikationen upp och där ser man sen Opera mini.

Något förslag? Opera mini är också den enda applikationen som ligger där så borde vara s0 som ska användas.

Edit: Nu funkar det. Trots att opera mini var den enda applikationen som låg under Jbed så funkade sen när jag ändrade till "19#"\windows\jbed.exe" -run s2_". Misstänker att detta beror på att jag installerade om Opera mini ett par ggr och då låg det kvar gammalt skräp i registret som tog upp plats 0 och 1.

Redigerat av Twim, 21 February 2008 - 13:39.

Postad 21 February 2008 - 12:21

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0
Den kanske redan diskuterats här, men jag vill tipsa om TodayAgenda som ersätter kalendern-viewern på idag-sidan. Jag kör v1.1.0. http://www.tiews.info Gratis och mycket bättre (fler inställningsmöjligheter) än den som följer med.

Edit:
Jag undrar angående mail-synkning.. jag får alla mappar synkade men det är bara i inkorgen som jag får några mail.. de andra är tomma allihop. Detta gäller både Exchange/Outlook och GMail konton.. är det bara så eller kan man få mailena i de andra mapparna också..?

Redigerat av dgordon, 21 February 2008 - 12:23.

Postad 21 February 2008 - 12:53

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Hallå!
Är man som mig fundersam på högtalare till Cruisen och vill ha lite roliga "leksaker" så man kan spela lite musik vart man är så:

Är med i ett annat forum nämligen Winmobile.se och där tänker de beställa Bluetooth högtalare och de försöker få ett rimligt pris för detta,har själv anmält för ett.

Kika på denna länl för mer info

http://winmobile.se/....php?14508.last

Postad 21 February 2008 - 13:08

dribblern
  • dribblern
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Jag har precis köpt TC och har provat radion i många delar av Storstockholm. Jag måste tyvärr säga att mottagningen är MYCKET dålig. Upplever ni detsamma? Det kan inte var möjligt att HTC slänger med en radio med dålig kvalitet.

Postad 21 February 2008 - 13:28

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0

Jag har precis köpt TC och har provat radion i många delar av Storstockholm. Jag måste tyvärr säga att mottagningen är MYCKET dålig. Upplever ni detsamma? Det kan inte var möjligt att HTC slänger med en radio med dålig kvalitet.

tråkigt att höra :) jag har skit kasst mottagning med min k800i när jag pendlar ua-sthlm. Hade hoppats att htc:n skulle smida ;)

Postad 21 February 2008 - 13:35

mrfredde
  • mrfredde
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0
Installerade opera mini idag, det står högst upp att man ska acceptera avtalet men döm av min förvåning när jag inte hittade någonstans att gacceptera. Har jag missat nåt??

Postad 21 February 2008 - 13:37

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

tråkigt att höra :) jag har skit kasst mottagning med min k800i när jag pendlar ua-sthlm. Hade hoppats att htc:n skulle smida ;)

De hörlurar och radiomottagren i den är väldigt kass,använder mina lurar som jag köpte till min gamla P3600 och det funkar klockrent för mig .

Installerade opera mini idag, det står högst upp att man ska acceptera avtalet men döm av min förvåning när jag inte hittade någonstans att gacceptera. Har jag missat nåt??

Råkade ut för exakt samma sak,nästan pinsamt!
Man lär trycka längst ned på skärmen, i det blåa eller röda fältet,då får du fram Menyn för allt i Opera,gäller även sen när du anväder opera.

Postad 21 February 2008 - 13:56

mrfredde
  • mrfredde
  • Amatör

• 83 inlägg
  • 0

De hörlurar och radiomottagren i den är väldigt kass,använder mina lurar som jag köpte till min gamla P3600 och det funkar klockrent för mig .

Råkade ut för exakt samma sak,nästan pinsamt!
Man lär trycka längst ned på skärmen, i det blåa eller röda fältet,då får du fram Menyn för allt i Opera,gäller även sen när du anväder opera.

Där var den ja, trodde det var jag som blivit galen, haha.
Tack Chippa

Redigerat av mrfredde, 21 February 2008 - 13:58.

Postad 21 February 2008 - 13:56

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Någon annan än jag som kör meny programmet PointUI? Jag tycker det är grymt bra när man väl har vant sig vid det. Telefonen blir mer som iPhone fast mycket bättre även om det inte alls är samma sak. Jag har helt plockat bor THC Home då det bara krånglar och strylar, och snyggt är det inte heller.
PointUI har även en utbyggt väder pluggin där dom flesta större städerna i Sverige finns med.
Jag använder det svarta temat som jag tycker passar bra till telefonen.

Postad bildPostad bild
Postad bildPostad bild

Redigerat av Birken, 21 February 2008 - 14:00.

Postad 21 February 2008 - 13:57

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0

Jag undrar angående mail-synkning.. jag får alla mappar synkade men det är bara i inkorgen som jag får några mail.. de andra är tomma allihop. Detta gäller både Exchange/Outlook och GMail konton.. är det bara så eller kan man få mailena i de andra mapparna också..?

Jag får väl svara mig själv då.. det vara ju bara att gå in i menyn, Hantera mappar och klicka i vilka mappas jag ville ha synkade :)

Postad 21 February 2008 - 14:03

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kan säga att numera har jag Piteå på min väderplugin..
De flesta städer går att fixa med lite mixtrande..

Postad 21 February 2008 - 14:17

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Birken, jag måste ju tyvärr säga att default läget är snyggare än det där. Det där ser ut som en pc från 90 talet :) (vilket iofs hela wm gör, allt känns som win95)

Postad 21 February 2008 - 14:21

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Den kanske redan diskuterats här, men jag vill tipsa om TodayAgenda som ersätter kalendern-viewern på idag-sidan. Jag kör v1.1.0. http://www.tiews.info Gratis och mycket bättre (fler inställningsmöjligheter) än den som följer med.

Tjena Dgordon,

Precis lagt in detta program och verkar ju funka bra! Innan har jag testat spb diary vilket verkar funka på
ungeför samma sätt. Plus med Today Agenda är ju språkstödet för Svenska.
Dock undrar jag över en sak som jag fasiken inte får att lira vare sig med Agenda eller Spb diary, de flesta av mina kontakter har ifyllda födelsedagar, hur jag än gör så får jag inte upp någon markering i kalendern (gillar att kolla kalenders i månadsvy för att se vad som händer framåt) på dessa födelsedagar. Avtalade tider kommer upp på månadsvyn men icke födelsedagar, årsdagar. Dock kommer födelsedagarna upp på "idag" sidan när de infaller men jag hade gärna sett att de var markerade när man går in i kalendervyn men icke...Något tips?

Mvh
Micke

Postad 21 February 2008 - 16:41

dgordon
  • dgordon
  • Forumräv

• 671 inlägg
  • 0

Tjena Dgordon,

Precis lagt in detta program och verkar ju funka bra! Innan har jag testat spb diary vilket verkar funka på
ungeför samma sätt. Plus med Today Agenda är ju språkstödet för Svenska.
Dock undrar jag över en sak som jag fasiken inte får att lira vare sig med Agenda eller Spb diary, de flesta av mina kontakter har ifyllda födelsedagar, hur jag än gör så får jag inte upp någon markering i kalendern (gillar att kolla kalenders i månadsvy för att se vad som händer framåt) på dessa födelsedagar. Avtalade tider kommer upp på månadsvyn men icke födelsedagar, årsdagar. Dock kommer födelsedagarna upp på "idag" sidan när de infaller men jag hade gärna sett att de var markerade när man går in i kalendervyn men icke...Något tips?

Mvh
Micke

Tjena Micke,
Jag har inte testat födelsedagar ännu.. ber att få återkomma.. :)

Postad 21 February 2008 - 17:00

euf0ria
  • euf0ria
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Tänkte ge er ett tips som jag kom på när jag läste att någon hade problem med att det är krångligt att leta fram kontakter i kontaktlistan.

tryck "grön lur" så du får fram telefonläget.
tryck sen några få bokstäver ur för och efternamn så får du fram nummret direkt på personen! Så grymt smidigt.
t.ex: vill jag ha fram Fredrik Andersson så trycker jag 3726 (bokstäver som i ett hederligt sms). mindre pilligt och mitt favoritsätt för tillfället.

Postad 21 February 2008 - 17:15

Unregistered959
  • Unregistered959
  • Guru

• 5007 inlägg
  • 0
Sorry Lusse3 för att jag inte har hunnit svara, men det ser ut som att du har fått svar både så att det räcker och blir över allaredan ändå.

Jag har inget att tillföra just nu, mer än att jag har stött på lite info som handlar om hur HTC'n brister i sin grafik-hantering. Något som kanske kan förklara att så många behöver konvertera sina filmer för att de ska flyta smidigt. Enligt uppgift så lär det komma en uppdatering så småningom som bl.a. innehåller nya drivrutiner för skärmen och som kommer att lösa problemen med det lite dåliga flytet i vissa situationer.

Personligen så har mitt intresse för denna telefonen dalat lite, eftersom SonyEricssons Experia (X1) också matchar mina önskemål alldeles utmärkt, men förhoppningsvis så är S.E.'n utrustad med lite bättre kamera, vassare processor och kanske dessutom med lite vassare grafik-kort.

Den är dock inte släppt ännu, men jag klarar nog av att vänta ett tag till, med tanke på att jag precis bytt ut mitt batteri i Mio'n...

Jag hänger dock kvar i denna tråden ett tag till, för ointresserad är det sista jag är...

Postad 21 February 2008 - 19:50

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0
Fan vad cool Google Earth var da!! Slog på det när jag satt på tunnelbanan på väg hem från jobbet och slog på GPS'en, jävligt fräck spionfilms-känsla att se sig själv flyga fram på satelitbilderna!! haha :)

Väldigt bra precision var det också! Missade på 2-3 meter max! Underhållning hela vägen hem :)

Postad 21 February 2008 - 21:35

mmohaddes
  • mmohaddes
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Fan vad cool Google Earth var da!! Slog på det när jag satt på tunnelbanan på väg hem från jobbet och slog på GPS'en, jävligt fräck spionfilms-känsla att se sig själv flyga fram på satelitbilderna!! haha :)

Väldigt bra precision var det också! Missade på 2-3 meter max! Underhållning hela vägen hem :)

vill oxå ha .... Men kan man verkligen tanka hem google earth till mobilen!? Är det inte google maps du kör? Betalar man någon dataavgift när man använder den?

Postad 21 February 2008 - 21:38

Celeborn
  • Celeborn
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Fan vad cool Google Earth var da!! Slog på det när jag satt på tunnelbanan på väg hem från jobbet och slog på GPS'en, jävligt fräck spionfilms-känsla att se sig själv flyga fram på satelitbilderna!! haha :P

vill oxå ha .... Men kan man verkligen tanka hem google earth till mobilen!? Är det inte google maps du kör? Betalar man någon dataavgift när man använder den?

Jo Google Maps var det visst :) Laddade hem CAB'en härifrån: http://www.google.com/gmm/index.html

Det kostar ju i datatrafik att ladda ned satelitbilderna iaf, så som vanligt är det ju att rekomendera att skaffa ett bra datapaket!

Postad 21 February 2008 - 22:09

primeaniac
  • primeaniac
  • Lärjunge

• 271 inlägg
  • 0
Någon som varit med om att GPRS (för data trafiken alltså) kopplar upp sig helt appropå utan aktiv tryckning av mig som aktiverar nått som vill koppla upp??

Redigerat av primeaniac, 21 February 2008 - 22:15.

Postad 21 February 2008 - 22:20

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Kolla så att det inte är vädret..Den är inställt på att hämta uppdateringar av sig själv...
Annars får du kolla om det är synk av mail eller nått annat program.

Postad 21 February 2008 - 22:59

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Dock kommer födelsedagarna upp på "idag" sidan när de infaller men jag hade gärna sett att de var markerade när man går in i kalendervyn men icke...Något tips?

Mvh
Micke

Under options för kalendern (detta gäller SPB Diary) så finns det en flik som heter SHOW, därunder hittar du möjligheten att visa årsdagar och födelsedagar. Har aldrig varit något problem för mig!?

Postad 21 February 2008 - 23:05

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Jag fick hem mina m-Jays idag. Funkade kanon från första stund.
Ljudet är oändligt mycket bättre än vad HTCs medföljande lurar kan leverera.

Snabb recension.
+ Ljudet, nästan så att jag skulle kunna skippa ipoden och enbart köra med HTCn (men bara nästa) :)
+ 3,5mm kontakt vilket gör att jag kan använda mina favorithörlurar
+ mikrofonen, provade den och ljudet upplevdes som bra av min samtalspartner
+ radion funkade, jag var lite orolig att m-jayen inte skulle kunna användas ihop med radion men mottagningen var kanon (kabeln upp till mikrofonen fungerar som antenn)

- svarsknappen var lite racklig men bara lite....

Postad 22 February 2008 - 00:46

daniie
  • daniie
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Jag fick hem mina m-Jays idag. Funkade kanon från första stund.
Ljudet är oändligt mycket bättre än vad HTCs medföljande lurar kan leverera.

Snabb recension.
+ Ljudet, nästan så att jag skulle kunna skippa ipoden och enbart köra med HTCn (men bara nästa) :)
+ 3,5mm kontakt vilket gör att jag kan använda mina favorithörlurar
+ mikrofonen, provade den och ljudet upplevdes som bra av min samtalspartner
+ radion funkade, jag var lite orolig att m-jayen inte skulle kunna användas ihop med radion men mottagningen var kanon (kabeln upp till mikrofonen fungerar som antenn)

- svarsknappen var lite racklig men bara lite....

Låter bra.
Får den förhoppningsvis imorgon

Postad 22 February 2008 - 08:23

euf0ria
  • euf0ria
  • Användare

• 220 inlägg
  • 0
Någon borde fixa en speciell del i forumet för denna mobil snart=)

Jag har lagt in scummvm och lirar day of the tentacle för tillfället. Det väcker en del gamla minnen och jäklar vilket bra tidsfördriv det är!

Hur upplever ni att det är att ringa / bli ringda samtidigt som GPSen är på? Tex om du kör i en stor stad och måste få anvisningar snabbt och får ett samtal, känns det så som att du måste koppla bort samtalet bara för att fortsätta hitta rätt? Har nämligen inte hunnit testa detta ännu. Dock så fick jag ett sms när jag körde med gpsen och fick då upp sms-noteringsrutan som gjorde att hela gpsen "pausade" vilket var riktigt störande!

Postad 22 February 2008 - 08:41

moparman
  • moparman
  • Über-Guru

• 11727 inlägg
  • 0
Ni skulle ju kunna dra igång ett forum bara för HTC Cruise
Svårt i längden att ha allt samlat i en tråd.

Det gjorde vi för TyTn II..
Nu har vi 257 användare och 3976st inlägg.

Faktiskt riktigt smidigt att snabbt kunna få hjälp och diskutera med svenskar även om allt å lite till finns på XDA.

Såg att det även fanns ett svenskt forum för N95

Redigerat av moparman, 22 February 2008 - 08:42.

Postad 22 February 2008 - 08:51

daniie
  • daniie
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Ni skulle ju kunna dra igång ett forum bara för HTC Cruise
Svårt i längden att ha allt samlat i en tråd.

Det gjorde vi för TyTn II..
Nu har vi 257 användare och 3976st inlägg.

Faktiskt riktigt smidigt att snabbt kunna få hjälp och diskutera med svenskar även om allt å lite till finns på XDA.

Såg att det även fanns ett svenskt forum för N95

Det är väll bara att någon lägger upp ett forum på www.egetforum.se
Typ, http://touchcruise.phpbb2.se :)

Redigerat av daniie, 22 February 2008 - 08:53.

Postad 22 February 2008 - 08:53

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Dock kommer födelsedagarna upp på "idag" sidan när de infaller men jag hade gärna sett att de var markerade när man går in i kalendervyn men icke...Något tips?

Mvh
Micke

Under options för kalendern (detta gäller SPB Diary) så finns det en flik som heter SHOW, därunder hittar du möjligheten att visa årsdagar och födelsedagar. Har aldrig varit något problem för mig!?

Jodå jag har den rutan itickad. Problemet för mig är om jag har t e x Maja Gräddnos inlagd som kontakt med födelsedag 2008-02-23 så ser jag inte detta med en markering ifall jag tar upp kalendervyn. Kan du se dina kontakters födelsedagar i kalendern i t e x månadsvyn? Funkar iaf inte hos mig, finns ingen markering alls och det är just det jag skulle vilja ha ifall möjligt.

Postad 22 February 2008 - 09:06

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0

Jag har lagt in scummvm och lirar day of the tentacle för tillfället. Det väcker en del gamla minnen och jäklar vilket bra tidsfördriv det är!

Hur upplever ni att det är att ringa / bli ringda samtidigt som GPSen är på? Tex om du kör i en stor stad och måste få anvisningar snabbt och får ett samtal, känns det så som att du måste koppla bort samtalet bara för att fortsätta hitta rätt? Har nämligen inte hunnit testa detta ännu. Dock så fick jag ett sms när jag körde med gpsen och fick då upp sms-noteringsrutan som gjorde att hela gpsen "pausade" vilket var riktigt störande!

Testade faktiskt gps:en igår för första gången med bil och det funkade riktigt riktigt bra. Över förväntan. Dock precis som du säger så fick jag också ett sms när jag körde och den laggade för mig också. Frågan är om det är TomTom som är så krävande? Man kanske ska testa google maps eller nåt för att se om det är mindre krävande...

Postad 22 February 2008 - 09:44

nacud
  • nacud
  • Amatör

• 61 inlägg
  • 0

Testade faktiskt gps:en igår för första gången med bil och det funkade riktigt riktigt bra. Över förväntan. Dock precis som du säger så fick jag också ett sms när jag körde och den laggade för mig också. Frågan är om det är TomTom som är så krävande? Man kanske ska testa google maps eller nåt för att se om det är mindre krävande...

Vi få hoppas på en rom update från HTC! DÅ får man hoppas att dom har fixat ati drivar!

Postad 22 February 2008 - 10:09

Twim
  • Twim
  • Användare

• 241 inlägg
  • 0
Någon som märkt av problem när man surfar med Opera mini att den inte länkar vidare när det är länkar som innehåller nummer i länknamnet? Verkar iaf vara det som ställer till det. Länken blir bara grön (ska bli blå ifall den länkar vidare) och det kommer upp en fråga ifall jag vill ringa upp nr:et (siffrorna som står i länkadressen). Helt omöjligt att komma vidare fast jag vet att det funkar ju kanon med stationära datorn och Opera som browser när den länkar vidare från den sidan.

Mvh
Micke

Postad 22 February 2008 - 11:11

cna
  • cna
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0
Touch Cruise performance enhancements

Postad 22 February 2008 - 11:24

Unregistered89914010
  • Unregistered89914010
  • Wannabe

• 27 inlägg
  • 0
Någon som har försökt sig på att få openvpn att fungera cruisen? har försökt men lyckas inte.

Postad 22 February 2008 - 11:36

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Jodå jag har den rutan itickad. Problemet för mig är om jag har t e x Maja Gräddnos inlagd som kontakt med födelsedag 2008-02-23 så ser jag inte detta med en markering ifall jag tar upp kalendervyn. Kan du se dina kontakters födelsedagar i kalendern i t e x månadsvyn? Funkar iaf inte hos mig, finns ingen markering alls och det är just det jag skulle vilja ha ifall möjligt.

Aha, månadsvyn använder jag knappt (använder bara "idag-plugin"). Det stämmer att man inte får upp dessa årsdagar i månadsvyn. Sorry.

Postad 22 February 2008 - 12:19

daniie
  • daniie
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Har slängt ihop ett forum nu som ni kan gå in och läsa och skriva på.
http://touchcruise.p...forum/index.php

Postad 22 February 2008 - 12:34

Armando
  • Armando
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej alla Cruise ägare! (eller blivande)
Har preciss köpt en Touch Cruise. Jävligt häftig maskin men fy vad mycket att hålla reda på :).
Har lagt in Opera Mini 4 som många säger skall vara den bästa browsern men när man skall läsa instruktionerna så står det att man skall trycka på "Acceptera".
Var f.n hittar man den knappen?
Ngn som vet?

Ps. Är man en rastlös person så rekommenderar jag Cruisen starkt :).

Postad 22 February 2008 - 13:10

HemoWest
  • HemoWest
  • Användare

• 151 inlägg
  • 0

Ngn som vet?

Jag tror du kan hitta hjälp angående detta om du läser tidigare i tråden. Det var nått om en blå och en röd ruta... mer vet jag inte.

Postad 22 February 2008 - 13:28

Chippah
  • Chippah
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0

Ngn som vet?

Jag tror du kan hitta hjälp angående detta om du läser tidigare i tråden. Det var nått om en blå och en röd ruta... mer vet jag inte.

Stämmer bra det,jag skrev tidigare i denna tråd angående detta. Man klickar längst ned på skärmen i det blåa eller röda fältet och då får man upp acceptera.

Hallå!
Är man som mig fundersam på högtalare till Cruisen och vill ha lite roliga "leksaker" så man kan spela lite musik vart man är så:

Är med i ett annat forum nämligen Winmobile.se och där tänker de beställa Bluetooth högtalare och de försöker få ett rimligt pris för detta,har själv anmält för ett.

Kika på denna länl för mer info

http://winmobile.se/....php?14508.last

Ny läng efter att de har ändrat på forumet.
http://www.winmobile...h...516&t=15008

Postad 22 February 2008 - 15:39

Unregistered83f88932
  • Unregistered83f88932
  • Amatör

• 91 inlägg
  • 0
Någon som kan skicka en liten skärmdump på sms bilden och dess smileysar? Funderar mest vilka det finns och hur de fungerar med andra telefoner. t.ex mot en SE med animationer.

Postad 22 February 2008 - 15:55

Birken
  • Birken
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Har slängt ihop ett forum nu som ni kan gå in och läsa och skriva på.
http://touchcruise.p...forum/index.php

Mycket bra Daniie, har själv kollat lite men inte haft på det senaste.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.