* Officiell Tråd - Sony Ericsson Xperia X1 *
7080 svar till detta ämne
Postad 01 October 2008 - 12:41
King Cobra
-
King Cobra
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Jag använder en påse med "smällplast" till mina nallar ;D jag jobbar på SAAB och brukar ta en skyddspåse för växelspaksknopparna (som slängs efter montering).
Har funkat KANON i flera år nu  Dessutom är den bara att kasta när den blivit lite sunkig. Mina mobiler ser alltid ut som dom är nya.
Jag har även en tygpåse jag fick med min hårdisk (raptor). Svart i "silke" med snörning. Funkar lika bra den. Min uppfattning är att de specialtillverkade väskorna oftast är mer problem än nytta ändå. Jag föredrar en påse att lägga nallen i...som man dessutom lätt kan vika och stoppa i fickan om man vill sitta och leka med nallen en stund
Postad 01 October 2008 - 12:54
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Tror knappast jag har råd att skaffa en ny nalle efter bara ett år, inte när den kostar över 6000kr och jag förmodligen kommer binda mig på 24 månader när jag köper den.. Så jag kommer nog vilja använda någon typ av fodral, men det där med tygpåse låter smidigare än ett läderfodral...
Vad tror ni om svarta X1an då, kommer färgen nötas bort lätt?
EDIT: Nåja nu har jag beställt en svart X1a på dustinhome, sket i abb. tog den på faktura istället, deras faktureringstjänst har så att man kan välja att börja delbetala med lägst 100kr/mån om man vill, så det är ju smidigt..
Redigerat av Preed, 01 October 2008 - 13:06.
Postad 01 October 2008 - 14:04
magi
-
magi
-
Forumräv
-
-
681 inlägg
jag tycker de är snålt av ericsson att de inte följer med några bättre lurar, i den här prisklassen så förväntar jag mig lite mer, tycker de vore självklart med knappar för att ändra volym och byta låt. Hadde hälldre betalat en 500:- mer från början än att köpa som tillbehör.
Hoppas telefonen andas mer kvalite en tillbehören, den ser ju åt minstone välbygd ut på bilderna.
Postad 01 October 2008 - 14:24
Supersmurfen
-
Supersmurfen
-
Användare
-
-
160 inlägg
I nyhetsbristens tid har jag varit ute på nätet och letat efter applikationer som skulle passa Xperia. Jag hittade det här som skulle kunna vara av intresse, Sony Ericsson Xperia X1 TouchBrowser 1.1.3 Läs mer och titta på en video på sidan http://sony-ericsson...uct.php?id=2254Eller varför inte Sony Ericsson Xperia X1 Microsoft Voice Command PPC International English version 1.6? http://sony-ericsson...uct.php?id=1667Det finns mycket smått och gott på sidan http://sony-ericsson...1.handster.com/
Redigerat av Supersmurfen, 01 October 2008 - 14:30.
Postad 01 October 2008 - 14:53
Unregisterede3486815
-
Unregisterede3486815
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Jag har upplevt precis samma sak på Katshing med köplatser, fick köplats 11 där på Xperia X1 Silver, sen hoppa den ner till 10 och nu är den uppe på plats 12. Rörigt värre men får hoppas att den relativt tidiga köplatsen ska räcka till nästa torsdag...
Postad 01 October 2008 - 15:03
Unregisterede3486815
-
Unregisterede3486815
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Verkar som det händer lite grejer nu. Har kollat både PC City och Elgiganten och de har xperian i lager på sina internetbutiker.
Typiskt nog beställde man från Webhallen, och där verkar det gå sämre 
Var inte orolig, varken PC City eller Elgiganten har något i lager, de har enbart lagt upp en vara som tillgänglig för att du ska kunna förhandsboka den. Tro mig jag gick på det där för ett par veckor sedan... tog bara 2 veckor att få tillbaka pengarna sen när man väl insett och hävt köpet. Så lite varning på PC-City för det...
Postad 01 October 2008 - 15:11
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
I nyhetsbristens tid har jag varit ute på nätet och letat efter applikationer som skulle passa Xperia. Jag hittade det här som skulle kunna vara av intresse, Sony Ericsson Xperia X1 TouchBrowser 1.1.3 Läs mer och titta på en video på sidan http://sony-ericsson...uct.php?id=2254
Är det en egen browser, eller ett extraprogram som göra browsern touchkänslig? Hur är det med Opera som följer med X1an, har inte det touchbrowsing?
Postad 01 October 2008 - 15:13
Unregistered1c5ba0d1
-
Unregistered1c5ba0d1
-
Användare
-
-
103 inlägg
Var inte orolig, varken PC City eller Elgiganten har något i lager, de har enbart lagt upp en vara som tillgänglig för att du ska kunna förhandsboka den. Tro mig jag gick på det där för ett par veckor sedan... tog bara 2 veckor att få tillbaka pengarna sen när man väl insett och hävt köpet. Så lite varning på PC-City för det...
Typiskt! En lite rolig sida som jag såg länkad på Esato. Learn to use your X1
Postad 01 October 2008 - 15:28
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Är det en egen browser, eller ett extraprogram som göra browsern touchkänslig? Hur är det med Opera som följer med X1an, har inte det touchbrowsing?
Opera 9.5 har touchbrowsing. Vad jag förstått så är det den versionen som följer med Xperian.
Postad 01 October 2008 - 15:46
Nahaz
-
Nahaz
-
Beroende
-
-
1349 inlägg
Antagligen är det inte ett Ultra.. Dvs ett slött kort med bara 3-4mb/s i överföringshastighet(samma som det 16gb som släppts nyss).. 8gb Ultra kostar ca 300kr med moms, sånt har jag köpt till min...
Jag har fortfarande inte bestämt mig för vilken färg jag ska ta.. Tror ni att den svarta har lätt för att färgen nöts bort? Den i silver borde det ju inte kunna hända på.. Iofs funderar jag ju på ett fodral till den, tyvärr funkar det nog sämre med fodral när den har skjutbart tangentbord eller?
Jag har haft silver och svart i snart ett år nu ungefär (jobbat med produkten) och färgnötning är inget problem. Det är inte metall med svart färg på det är svart metall om du förstår vad jag menar. Dom ställen där det inte är metall är svart gummi.
Postad 01 October 2008 - 16:13
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Jag har haft silver och svart i snart ett år nu ungefär (jobbat med produkten) och färgnötning är inget problem. Det är inte metall med svart färg på det är svart metall om du förstår vad jag menar. Dom ställen där det inte är metall är svart gummi.
Åhå! Vad tycker du om produkten då? Hur fungerar Windows Mobile och den höga upplösning? (svårjobbad med en hand/utan penna?)
Postad 01 October 2008 - 16:47
Nahaz
-
Nahaz
-
Beroende
-
-
1349 inlägg
Windows mobile är inte anpassat för att styra utan penna. Det krävs bra små fingrar för att navigera i windows med touch.
Det är Softkeys och D-pad som gäller om man inte vill ta fram pennan.
Däremot ringa, lyssna på musik, fota med kameran, titta på bilder, lyssna på radio osv är ju applikationer/paneler som fungerar med tummen.
Postad 01 October 2008 - 17:38
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Jag har upplevt precis samma sak på Katshing med köplatser, fick köplats 11 där på Xperia X1 Silver, sen hoppa den ner till 10 och nu är den uppe på plats 12. Rörigt värre men får hoppas att den relativt tidiga köplatsen ska räcka till nästa torsdag... 
Vart ser man vilken plats man har i kön?
Postad 01 October 2008 - 17:42
lobo
-
lobo
-
Mästare
-
-
2842 inlägg
Tryck på "Mina order/kvitto" och sen på själva ordernumret så kommer det stå vilken plats i kön du har under produktnamnet.
Postad 01 October 2008 - 17:52
elf98
-
elf98
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag har köplats 220 på den svarta versionen. Kontaktade Katshing idag och enligt dem lät det som att jag skulle få en telefon i första vändan! Har köplats typ 30 på den silvriga men, vem vill ha silver?
Postad 01 October 2008 - 19:03
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Windows mobile är inte anpassat för att styra utan penna. Det krävs bra små fingrar för att navigera i windows med touch. Det är Softkeys och D-pad som gäller om man inte vill ta fram pennan.
Däremot ringa, lyssna på musik, fota med kameran, titta på bilder, lyssna på radio osv är ju applikationer/paneler som fungerar med tummen.
Och softkeys och d-pad fungerar bra? Är sjukt allergiskt mot penna. En hand i huvudsak och två händer när läge ges är ett måste för min del
Postad 01 October 2008 - 19:04
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Har ingen aning om vilken plats jag har på dustinhome.. Går inte att se vad jag kan hitta..
Postad 01 October 2008 - 19:39
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Jag har köplats 220 på den svarta versionen. Kontaktade Katshing idag och enligt dem lät det som att jag skulle få en telefon i första vändan!
Har köplats typ 30 på den silvriga men, vem vill ha silver? 
Jag har bokat silver. plats 8. Men vill helst se på båda i butik innan jag bestämmer mig. Den svarta verkar dock rätt trist och jag gillar metallskalet de har på sin lilla walkman mobil.
Postad 01 October 2008 - 19:52
apanoladotcom
-
apanoladotcom
-
Användare
-
-
165 inlägg
Jag har bokat silver. plats 8. Men vill helst se på båda i butik innan jag bestämmer mig. Den svarta verkar dock rätt trist och jag gillar metallskalet de har på sin lilla walkman mobil.
Jag har också riktigt svårt att bestämma mig. Risken är att den svarta blir lite trist men det kanske istället kan vara den svarta som sticker ut. Oerhört svårt!
Postad 01 October 2008 - 19:54
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Jag har också riktigt svårt att bestämma mig. Risken är att den svarta blir lite trist men det kanske istället kan vara den svarta som sticker ut. Oerhört svårt!
Jag valde den svarta mest pga att knapparna på framsidan av den silvriga är svarta och det förstör hela utseendet, dom borde ha gjort knapparna samma färg som skalet... :/
Postad 01 October 2008 - 20:51
apanoladotcom
-
apanoladotcom
-
Användare
-
-
165 inlägg
Jag valde den svarta mest pga att knapparna på framsidan av den silvriga är svarta och det förstör hela utseendet, dom borde ha gjort knapparna samma färg som skalet... :/
Håller med. Det är anledningen till att jag tvivlar på den silverfärgade. Många sömnlösa nätter blir det.
Postad 01 October 2008 - 21:03
Unregisterede3486815
-
Unregisterede3486815
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Jag ligger på plats 11 på silver och plats 30 på svart, så ja det är sjukt svårt att bestämma sig
Först var den svarta en självklarhet, sen har börjat snegla mer och mer på den silvriga, men vette tusan vad man kommer landa på... och vänta på och klämma är ju inget alternativ, vill ju ha den skickad DIREKT från Katshing
Fortsättning följer antar jag.... hehe
Postad 01 October 2008 - 21:39
tommydl
-
tommydl
-
Användare
-
-
173 inlägg
Postad 01 October 2008 - 22:16
King Cobra
-
King Cobra
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Bestäm er nu för att köpa den svarta! den är ju jätteläcker, dessutom hjälper ni mig att få min silvriga på releasedagen ;D
En liten varning för mobilemania.cz. ända sen jag besökte denna sidan första gången har jag fått en massa spam på det språket som denna sidan är skriven på (checkiska??) garanterat en addware som slunkit in i min dator.
Redigerat av King Cobra, 01 October 2008 - 22:18.
Postad 01 October 2008 - 23:16
King Cobra
-
King Cobra
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
I nyhetsbristens tid har jag varit ute på nätet och letat efter applikationer som skulle passa Xperia. Jag hittade det här som skulle kunna vara av intresse, Sony Ericsson Xperia X1 TouchBrowser 1.1.3 Läs mer och titta på en video på sidan http://sony-ericsson...uct.php?id=2254
Eller varför inte Sony Ericsson Xperia X1 Microsoft Voice Command PPC International English version 1.6?
http://sony-ericsson...uct.php?id=1667 Det finns mycket smått och gott på sidan http://sony-ericsson...1.handster.com/
Hmm den där TouchBrowser 1.1.3 verkar vara riktigt nice! men å andra sidan har jag redan sett att Xperia har den (eller liknande) funktion när man kollar musik osv. Riktigt bra annars. Sen en annan fråga (kanske inte rätt forum men jag försöker ändå) Denna telefonen är ju gjord för att använda internet med..på alla sätt igentligen. Det är en 7,2 megabit "dong" inbyggd så att säga. problemet är att jag vill ha ett mobilabonemang som utnjyttjar detta. 3G surfning är åt XXXXte för dyrt, iallafall med "Telia till alla" abonnemang (20 kr megabyten). Vet ni om det finns något abonemang som kombinerar vanligt mobilabonemang och turbo 3G surfning (med obegränsad surfning med fast månadsavgift) och att man betalar för det man ringer UTAN att det totalt ruinerar en vanlig dödlig med medelinkomst? Surfade runt lite med min N95 (3g surfning) men fick lägga ner det när telefonräkningarna rusade amok. Högkosnadskyddet på 9kr max per dag fungerade inte alls. Ett exempel: Jag brukar surfa in på en medlemsida med lite banners, flash, bilder osv och den är ungefär på 1,2 megabyte för att öppna. Det kostar mig alltså 24 kr bara att öppna startsidan  surfar jag runt lite i forumet osv så börjar det bli hundralappar  Om högkosnadsskyddet stoppat detta (vilket det inte gjorde) hade jag inte ens kunnat öppna startsidan. Jag vill helst ha Telia abonemang eftersom det har bäst täckning där jag behöver det. Någon som vet detta vore det nice, annars får jag åka till en telia butik och bli en jobbig kund
Redigerat av King Cobra, 02 October 2008 - 00:00.
Postad 02 October 2008 - 00:46
SkeeZ
-
SkeeZ
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hmm den där TouchBrowser 1.1.3 verkar vara riktigt nice! men å andra sidan har jag redan sett att Xperia har den (eller liknande) funktion när man kollar musik osv. Riktigt bra annars.
Sen en annan fråga (kanske inte rätt forum men jag försöker ändå) Denna telefonen är ju gjord för att använda internet med..på alla sätt igentligen. Det är en 7,2 megabit "dong" inbyggd så att säga. problemet är att jag vill ha ett mobilabonemang som utnjyttjar detta. 3G surfning är åt XXXXte för dyrt, iallafall med "Telia till alla" abonnemang (20 kr megabyten). Vet ni om det finns något abonemang som kombinerar vanligt mobilabonemang och turbo 3G surfning (med obegränsad surfning med fast månadsavgift) och att man betalar för det man ringer UTAN att det totalt ruinerar en vanlig dödlig med medelinkomst?
Surfade runt lite med min N95 (3g surfning) men fick lägga ner det när telefonräkningarna rusade amok. Högkosnadskyddet på 9kr max per dag fungerade inte alls. Ett exempel: Jag brukar surfa in på en medlemsida med lite banners, flash, bilder osv och den är ungefär på 1,2 megabyte för att öppna. Det kostar mig alltså 24 kr bara att öppna startsidan surfar jag runt lite i forumet osv så börjar det bli hundralappar  Om högkosnadsskyddet stoppat detta (vilket det inte gjorde) hade jag inte ens kunnat öppna startsidan.
Jag vill helst ha Telia abonemang eftersom det har bäst täckning där jag behöver det. Någon som vet detta vore det nice, annars får jag åka till en telia butik och bli en jobbig kund 
Både Telenor och Tre har fasta data abbonemang för ca199kr månaden med tubo3g....
Postad 02 October 2008 - 02:41
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Både Telenor och Tre har fasta data abbonemang för ca199kr månaden med tubo3g....
Samma problem för mig.. Bor i norrland, här finns iofs tre och telenor och dom andra, däremot så måste man vara i tätorten för att det ska fungera, och sen har dom inte turbo3g här, knappt 3g.. Bara telia som har bra täckning...
Postad 02 October 2008 - 06:52
fredde_
-
fredde_
-
Lärjunge
-
-
275 inlägg
Sen en annan fråga (kanske inte rätt forum men jag försöker ändå) Denna telefonen är ju gjord för att använda internet med..på alla sätt igentligen. Det är en 7,2 megabit "dong" inbyggd så att säga. problemet är att jag vill ha ett mobilabonemang som utnjyttjar detta. 3G surfning är åt XXXXte för dyrt, iallafall med "Telia till alla" abonnemang (20 kr megabyten). Vet ni om det finns något abonemang som kombinerar vanligt mobilabonemang och turbo 3G surfning (med obegränsad surfning med fast månadsavgift) och att man betalar för det man ringer UTAN att det totalt ruinerar en vanlig dödlig med medelinkomst?
Finns prisavtal att lägga till på alla abonnemang. Tyvärr ingen kombination än så länge. +199 kr per månad för fri datatrafik. Sen kan du välja lämpligaste abonnemanget för dig.
Postad 02 October 2008 - 07:51
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Samma problem för mig.. Bor i norrland, här finns iofs tre och telenor och dom andra, däremot så måste man vara i tätorten för att det ska fungera, och sen har dom inte turbo3g här, knappt 3g.. Bara telia som har bra täckning...
Det e väl bara NMT eller Ice.net som de heter nu som gäller för dig då om du ska surfa tyvärr.
Postad 02 October 2008 - 08:15
Nahaz
-
Nahaz
-
Beroende
-
-
1349 inlägg
Och softkeys och d-pad fungerar bra?
Är sjukt allergiskt mot penna. En hand i huvudsak och två händer när läge ges är ett måste för min del 
Skall jag göra något ute i windows (mecka i settings eller något) så använder jag penna, så kan jag säga. Det inkluderar att surfa, navigera runt bland länkar på en hemsida med D-pad är hopplöst eftersom dom flesta hemsidor inte är gjorda för det. Det är penna som gäller för att surfa.
Postad 02 October 2008 - 08:23
Preed
-
Preed
-
Användare
-
-
170 inlägg
Det e väl bara NMT eller Ice.net som de heter nu som gäller för dig då om du ska surfa tyvärr.
Nejdå, jag skiter i surfandet tills telia kommer med en tjänst med ett vettigt pris.. Tänker inte betala 599/mån för deras fastpris abb för att surfa med mobilen..  Eventuellt kommer jag köra MSN på sin höjd... Kan ju iaf koppla upp via mitt fasta bredband genom min trådlösa wifi router.. Men då är det ju lika bra att surfa med datorn...
Redigerat av Preed, 02 October 2008 - 08:26.
Postad 02 October 2008 - 08:23
Unregistered11bf6fd0
-
Unregistered11bf6fd0
-
Forumräv
-
-
848 inlägg
Turbo 3G finns i princip alla städer med mer än 10 tusen invånare nu. Bland annat Piteå, Skellefteå med flera. Tycker 3G-utbyggnaden är bra i Norrland (Telia/Tele2) men då har jag bara kört kusten. Ice.net kommer inte fungera på X1, jag menar det är väl inte 450-telefon?
Redigerat av Unregistered11bf6fd0, 02 October 2008 - 08:26.
Postad 02 October 2008 - 08:44
moparman
-
moparman
-
Über-Guru
-
-
11727 inlägg
bor i pite och de är skaplig turbo 3g täcking i centrala stan men den tar slut 20 meter från min lägenhet....bittert är förnamnet :-/
Postad 02 October 2008 - 08:48
tommydl
-
tommydl
-
Användare
-
-
173 inlägg
Nejdå, jag skiter i surfandet tills telia kommer med en tjänst med ett vettigt pris.. Tänker inte betala 599/mån för deras fastpris abb för att surfa med mobilen.. Eventuellt kommer jag köra MSN på sin höjd... Kan ju iaf koppla upp via mitt fasta bredband genom min trådlösa wifi router.. Men då är det ju lika bra att surfa med datorn...
Telia fastpris för data kostar ju bara 199kr/mån. Dock tycker jag som surfar extremt lite att även det är alldeles för dyrt. Jag förbrukar mindre än 100mb/mån. Det består då av lite surf + messenger och pushmail. Önskar att Telia hade något liknande Tele2s abbonemang med 29kr/mån, då ingår ju 29MB sedan kostar det 1kr/MB. Skulle varit perfekt för mig...
Postad 02 October 2008 - 09:04
Chiliwise
-
Chiliwise
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
jag tycker de är snålt av ericsson att de inte följer med några bättre lurar, i den här prisklassen så förväntar jag mig lite mer, tycker de vore självklart med knappar för att ändra volym och byta låt. Hadde hälldre betalat en 500:- mer från början än att köpa som tillbehör.
Hoppas telefonen andas mer kvalite en tillbehören, den ser ju åt minstone välbygd ut på bilderna.
Nu är väl inte Xperia en renodlad mediamobil, utan främst en affärsmobil (excel, word, outlook). Det är inte många gubbar i 50 års åldern som vill lyssna till Sven-Ingvars i sin mobil. Walkmanspelaren i mobilen slängdes väl med för att den redan fanns i huset och var ganska lätt att portas över. Skall man ha en ren Mediamobil så finns det säkert mycket bättre alternativ, t.ex tube eller någon ren walkman mobil, samsung eller liknande.
Postad 02 October 2008 - 09:07
Supersmurfen
-
Supersmurfen
-
Användare
-
-
160 inlägg
Xperiaknapp.jpg 31.01K
0 Antal nerladdningar
Måste man dra ut tangentbordet på Xperia för att få den i landscape-mode? På tidiga versioner av Xperian fanns det en knapp på sidan för att vända bilden (se bild ovan). Har de tagit bort den på retail-versionen? Jag tyckte det var en smart knapp att ha...
Redigerat av Supersmurfen, 02 October 2008 - 09:08.
Postad 02 October 2008 - 09:14
tommydl
-
tommydl
-
Användare
-
-
173 inlägg
Vad tror ni om möjligheten att SE gör en uppdatering till WM7 tillgänglig till denna telefon när det släpps?
Postad 02 October 2008 - 09:17
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Xperiaknapp.jpg 31.01K
0 Antal nerladdningar Måste man dra ut tangentbordet på Xperia för att få den i landscape-mode? På tidiga versioner av Xperian fanns det en knapp på sidan för att vända bilden (se bild ovan). Har de tagit bort den på retail-versionen? Jag tyckte det var en smart knapp att ha...
Ja den på sidan e borta. du trycker på en annan knapp uppe på telefonen. Magnus visar det nånstans i mitten på denna 45 minuters presentationen http://www.youtube.c...h?v=5YQTjnObyOM
Postad 02 October 2008 - 09:21
P@itor
-
P@itor
-
Lärjunge
-
-
424 inlägg
Vad tror ni om möjligheten att SE gör en uppdatering till WM7 tillgänglig till denna telefon när det släpps?
Frågan har ju ställts till dom ett antal gånger. Så de e ju iaf medvetna om att det är efterfrågat. det e ju en bra början. Sen vet vi väl inte om hårdvaran möter kraven wm7 ställer. Kan ju vara så att wm7 kräver multitoch tex.
Postad 02 October 2008 - 10:41
apanoladotcom
-
apanoladotcom
-
Användare
-
-
165 inlägg
Jag pratade nyss med Katshing för att försöka få ett hum om hur många telefoner de kommer att få in. Inte helt oväntat kunde de inte svara på det men däremot fick jag svaret att det skulle täcka det bokade antalet. Om det var ett löfte återstår att se men det lät helt klart lovande.
När det gäller datum är det fortfarande 9/10 som de räknar med att få in telefonen.
Postad 02 October 2008 - 13:09
King Cobra
-
King Cobra
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Hmmmm tillägstjänst för 99 kr/månaden. Jag har ju Telias fasta internet..detta var intressant. http://www.telia.se/...ndfastpris.pageChiliwise: "Nu är väl inte Xperia en renodlad mediamobil, utan främst en affärsmobil (excel, word, outlook). Det är inte många gubbar i 50 års åldern som vill lyssna till Sven-Ingvars i sin mobil. Walkmanspelaren i mobilen slängdes väl med för att den redan fanns i huset och var ganska lätt att portas över. Skall man ha en ren Mediamobil så finns det säkert mycket bättre alternativ, t.ex tube eller någon ren walkman mobil, samsung eller liknande. " Dagens 50 åringar lyssnar väl på AC/DC och ironmaiden? Jag själv är 41 år och är helt såld på Dark Tranquility  (back on topic) Xperian tycker inte jag skall kallas en affärsmobil. Det är en mediamobil imo. Det är lite svagt att inte skicka med en fjärrkontroll på headsetet..men å andra sidan gjorde SE aldrig det på deras första Walkman mobiler heller. Jag fick köpa det som tillbehör till min w850. Det jag irriterar mig på mest är att det inte finns någon bordsladdare. Jag är iof van med att ha en kabel drällandes på golvet brevid sängen, men det är dags att både SE och de andra mobil tilverkarna åtmindstånde erbjuder en riktig bordsladdare med inbyggd högtalare till sina värstingtelefoner.
Redigerat av King Cobra, 02 October 2008 - 13:29.
Postad 02 October 2008 - 13:20
Majorglenn
-
Majorglenn
-
Mästare
-
-
3071 inlägg
Jag pratade nyss med Katshing för att försöka få ett hum om hur många telefoner de kommer att få in. Inte helt oväntat kunde de inte svara på det men däremot fick jag svaret att det skulle täcka det bokade antalet. Om det var ett löfte återstår att se men det lät helt klart lovande.
När det gäller datum är det fortfarande 9/10 som de räknar med att få in telefonen.
Sen är det många som bokat bägge färgerna som kommer tacka nej till minst 1 av dom, men vi får väll se. Jag tappade just en placering på silver modellen och blev 75:a och 443:e på den svarta. Så jag håller tummarna att jag får en
Postad 02 October 2008 - 14:19
Nallee
-
Nallee
-
Wannabe
-
-
34 inlägg
Min sjätteplats på den svarta ska jag inte ha. Kan man överlåta den till nån?
Postad 02 October 2008 - 14:30
apanoladotcom
-
apanoladotcom
-
Användare
-
-
165 inlägg
Min sjätteplats på den svarta ska jag inte ha. Kan man överlåta den till nån?
Jag tvivlar på det. Däremot kan du väl ge besked till Katshing så att de stryker ordern. Då hoppar alla andra fram ett steg.
Postad 02 October 2008 - 14:49
Qramohn
-
Qramohn
-
Amatör
-
-
50 inlägg
Postad 02 October 2008 - 15:06
nilsemil_thn
-
nilsemil_thn
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Lite smått och gott: http://www.sonyerics...h...cc=se&lc=svMen jag lyckas inte ladda ner manualen, men den kommer väl.
Postad 02 October 2008 - 15:25
Arne75
-
Arne75
-
Wannabe
-
-
16 inlägg
Ser att WMP stödjer 3gp, mp4 och wmv. Vilket av dessa format är vanligast förekommande? Är inte så insatt.
Postad 02 October 2008 - 17:19
sedato
-
sedato
-
Rookie
-
4 inlägg
Hej
Är mycket kluven ang vilken färg man ska välja....har bokat en silver hos katshing men kan inte bestämma mig.
Antar att silver är mindre känsligt för repor och fett/fingeravtryck, någon som fingrat på både svart o silver?
Att skärmen får fingeravtryck är självklart men chassit vill jag gärna slippa en massa avtryck på, bara man nuddade iPhone3G eller min förra diamond såg den genast taskig ut.
Jag läste ngnstans att den svarta blir ner fettad ganska lätt och ser tråkig ut snabbt och eftersom jag HATAR fett o fläckar på luren är man lite orolig. Sålde min iPhone3G omgående pga av detta och att den faktiskt är och förblir överhypad i förhållande till innehållet. Klar besvikelse.
Det som stör mig mest är att Tre bara får in svart till och börja med, men vem orkar vänta längre än 10/10?
Någon som har info ang de olika färg alternativen och vilken som verklligen ser bäst ut i verkligheten?
Postad 02 October 2008 - 18:28
King Cobra
-
King Cobra
-
Forumräv
-
-
725 inlägg
Jag valde en silverfärgad på grund av att jag alltid älskat metall finish på mina mobiler. Sen är ju tangentbordet i silverfärg. Att knappsatsen är svart spelar ingen större roll eftersom "skrivbordet" är ganska mörkt, och det ser ut som knappsatsen och tangentbordet "flyter ihop" 
Repor osv kommer nog inte synas mer på den svarta, metallen är "genomfärgad" så att säga efter vad jag hört. Ingen lackerad silverfärgad variant alltså.
Den svarta är ju inte heller blanksvart, utan har lite borstad finish. Det kanske hjälper lite mot fula fingeravtryck osv.
Postad 02 October 2008 - 19:16
Whopper
-
Whopper
-
Veteran
-
-
1567 inlägg
Är det någon som har koll på vilken sync-programvara det är med X1an. Är det WM-standard eller har SE gjort någon egen tweak på den?
Redigerat av Whopper, 02 October 2008 - 19:17.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|