Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Canal Digital IPTV

908 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Kreatel IP-STB 1510 (Digitalboxar) 1 6.629628 (26) Inga priser
Motorola Home VIP 1510 (Digitalboxar) 1 5.307692 (12) Inga priser
Motorola Home VIP 1910-9 (Digitalboxar) 1 6.214284 (13) Inga priser
85 relaterade trådar
* Officiell Tråd - Telia Digital-TV * (34860 inlägg) 19 dagar sedan
Telia IP-TV in i HTPC? (592 inlägg) 8 år sedan
Samsung 2013 Universal Remote + Motorola VIP1903? (4 inlägg) 11 år sedan
Motorola VIP 1910-9 Canal Digital (3 inlägg) 12 år sedan
Telia Digital TV & DVD Recorder (6 inlägg) 14 år sedan
BBBs digitalbox och digitaltv (122 inlägg) 14 år sedan
Problem efter att jag kopplat till motorola-vip1910-9 till min router (16 inlägg) 15 år sedan
Problem, motorola Vip 1910/canaldigital (4 inlägg) 15 år sedan
Inget ljud i HDMI med Motorola VIP1910-9 till Telia FiberLAN digitalTV (8 inlägg) 15 år sedan
IPTV - HD 'Öppen IPTV' (27 inlägg) 15 år sedan
Telia digitalboxar - VIP 1910-9 vs. VIP 1003 (4 inlägg) 15 år sedan
Motorola VIP1919-9 och Bose v30 (0 inlägg) 15 år sedan
Någon med erfarenheter av FastTV ? (27 inlägg) 16 år sedan
Olika storlekar på LG-tv med telia digitalbox (6 inlägg) 16 år sedan
Fjärren funkar ej... (18 inlägg) 16 år sedan
installations problem (1 inlägg) 16 år sedan
Problem koppla in Digitalbox i Tv (5 inlägg) 16 år sedan
PM: Telias kunder först att testa hdtv i bredbandsnätet (34 inlägg) 16 år sedan
Kna man configurera Motorola 1910-9 box manuellt? (2 inlägg) 16 år sedan
Vad göra med en MOTOROLA 1910 ? (1 inlägg) 16 år sedan
Kreatel IP-STB 1510 digitalbox (32 inlägg) 16 år sedan
Ingen bild med HDMI? (3 inlägg) 16 år sedan
1080i på Motorola 1910 (3 inlägg) 16 år sedan
Homeplug och Telia bredbands tv (7 inlägg) 16 år sedan
Dum fråga kanske! :-) (1 inlägg) 16 år sedan
Motorola 1910 digitalmottagare (12 inlägg) 16 år sedan
Homebase kommer till Sverige (2 inlägg) 16 år sedan
Motorola + teliafiber + vhs/dvd (0 inlägg) 16 år sedan
1510 som MediaExtender (52 inlägg) 16 år sedan
Telia digital bredband tv på flera box/tv? (5 inlägg) 16 år sedan
telia digitalbox till tv (fiber Lan) Scart eller Hdmi? (1 inlägg) 16 år sedan
Ny serie HD-boxar från Kreatel! IPTV/DVB-T/MPEG4 (22 inlägg) 16 år sedan
Kreatel 1510 (0 inlägg) 16 år sedan
Canal Digital IPTV - hur funkar det? Bra box? (4 inlägg) 16 år sedan
Streama/strömma från PC till motorola 1910 (3 inlägg) 16 år sedan
Motorola VIP 1510 med antenn? (3 inlägg) 16 år sedan
Bredbandsbolagets IPTV (5 inlägg) 16 år sedan
Problem med blinkade bild vid uppstart (0 inlägg) 16 år sedan
Telia STB (Motorola VIP 1910-9 (1 inlägg) 16 år sedan
Digital-TV,telefoni+bredband hos BBB? (2 inlägg) 16 år sedan
motorola 1510 -> digital coax (2 inlägg) 16 år sedan
Telia triple play - trådlös? (7 inlägg) 16 år sedan
Telia digital-tv via ADSL med HDMI (10 inlägg) 16 år sedan
Bild via HDMI Telia dig. TV (5 inlägg) 17 år sedan
Telia Digital TV Inspelning (2 inlägg) 17 år sedan
HDTV via bredbandet från Canal Digital (16 inlägg) 17 år sedan
Lundbergs byter comhem till telia i alla sina fastigheter (12 inlägg) 17 år sedan
Hur fungerar bbb iptv (3 inlägg) 17 år sedan
BBB IP-TV i HTPC (109 inlägg) 17 år sedan
Smart i datorn (0 inlägg) 17 år sedan
Inloggning (0 inlägg) 17 år sedan
Motorola VIP 1910 - fel programinfo (0 inlägg) 17 år sedan
Motorola hdmi box till lcd datorskärm (1 inlägg) 17 år sedan
Köpa egen box till Fast-TV (5 inlägg) 17 år sedan
Synpunkter på BBB:s ip-tv (8 inlägg) 17 år sedan
Fjärrontrollen till Motorola vip1510 (4 inlägg) 17 år sedan
Multifjärr till Samsung LE40R89 och Sony STR-DB940 samt Telias digitalbox (1 inlägg) 17 år sedan
iptv med HD (3 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsbolagets tv i 2 apparater? (0 inlägg) 17 år sedan
PX80E och 1910 Box från Telia (1 inlägg) 17 år sedan
ip tv (1 inlägg) 17 år sedan
Problem med att ljudet hackar, Telia Digital TV (1 inlägg) 17 år sedan
Bredbandsdbolaget (4 inlägg) 17 år sedan
Telia IP-Tv (3 inlägg) 17 år sedan
SVT Play flyttar till tv:n och låter dig se OS på tider som passar dig (7 inlägg) 17 år sedan
teliatv (vip1510) till philips mdc988 (1 inlägg) 17 år sedan
Telia eller BBB? (1 inlägg) 17 år sedan
Motorola 1910 (2 inlägg) 17 år sedan
Bildkvalitet på Telias bredbandstv jämfört med parabol (4 inlägg) 17 år sedan
Telia digital-TV (1 inlägg) 17 år sedan
bbb digitalbox (bredbandsbolaget) (8 inlägg) 17 år sedan
Telia digitalboxer (2 inlägg) 17 år sedan
Telia IP-TV (5 inlägg) 18 år sedan
Någon med Motorola 1910 och Toshiba Z3030? (0 inlägg) 18 år sedan
Kreatel IP-STB & Logitech Harmony 525 (7 inlägg) 18 år sedan
Kreatel ipstb 1510/ Motorola vip1510 extender (0 inlägg) 18 år sedan
Fjärrkontroll till Kreatel-box för Viasat: Kod, tack! (0 inlägg) 18 år sedan
Koppla Kreatel stb-ip 1510 digitalbox till HP w2207h datorskärm (0 inlägg) 18 år sedan
Koder till universalkontroll för Andersson och Kreatel (0 inlägg) 18 år sedan
TV/Dator i stadsnät (0 inlägg) 18 år sedan
Telia Digital TV (1 inlägg) 18 år sedan
Bredbandsbolaget, vilken box? (5 inlägg) 18 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (1 inlägg) 18 år sedan
Trådlös inkoppling av Motorola VIP1510 (0 inlägg) 18 år sedan
Kreatel Ipbox (2 inlägg) 18 år sedan

Postad 17 November 2010 - 21:09

Mosbricka
  • Mosbricka
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Inga egna kanallistor går att göra.

Inte ändra om platser heller ??

Postad 17 November 2010 - 21:11

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Inte ändra om platser heller ??

Canal Digital fixar allt så alla får de som dom vill ha de. Underhållning på Canal Digitals villkor.

Postad 17 November 2010 - 21:14

Mosbricka
  • Mosbricka
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Är ju ett ###### bläddrande förbi massa skit man inte vill se. ser ju bara på 20% eller nåt av alla kanaler. dåligt alltså. på den inspelningsbara går det att göra egna listor.

Postad 17 November 2010 - 21:18

RoggaBoy
  • RoggaBoy
  • Lärjunge

• 291 inlägg
  • 0

Är ju ett ###### bläddrande förbi massa skit man inte vill se. ser ju bara på 20% eller nåt av alla kanaler. dåligt alltså. på den inspelningsbara går det att göra egna listor.

Jag håller med, man får lära sig/skriva upp sina "favoritkanler" för att hoppa över de kanaler man inte alls vill ha.

Postad 19 November 2010 - 12:11

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
Fel ! Sudda, sudda bort :unsure:

Redigerat av hd-fan, 19 November 2010 - 12:17.

Postad 22 November 2010 - 02:21

Unregistereda34444a5
  • Unregistereda34444a5
  • Amatör

• 70 inlägg
  • 0
Kan man inte på något sätt skippa hela boxen och köra via HTPC?

Postad 23 November 2010 - 22:35

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0

Kan man inte på något sätt skippa hela boxen och köra via HTPC?

Om det vore så väl!

Längtar såå efter att abonnemanget upphör så jag kan byta.

Postad 24 November 2010 - 10:36

Predikanten
  • Predikanten
  • Amatör

• 94 inlägg
  • 0
Jag är så ###### trött på den här iptv-skiten via CD nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det värsta av allt är att jag inte kan välja något annat heller. Viasat IPTV, som är det enda tekniskt möjliga alternativet, har ju bindningstid på 24 månader som du inte kan komma runt på något sätt.

Det är nästan så jag är beredd att flytta för att slippa ha IPTV...................så ###### less!!!!!!!

Postad 28 November 2010 - 22:09

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0

Jag är så ###### trött på den här iptv-skiten via CD nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Det värsta av allt är att jag inte kan välja något annat heller. Viasat IPTV, som är det enda tekniskt möjliga alternativet, har ju bindningstid på 24 månader som du inte kan komma runt på något sätt.

Det är nästan så jag är beredd att flytta för att slippa ha IPTV...................så ###### less!!!!!!!

Håller med till 100%. Jag kommer att sätta upp en parabol och dra antennkabel i befintliga rör med cat6.

Postad 06 December 2010 - 19:05

AcuraJan
  • AcuraJan
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Tidigare hade jag endast några få kanaler som jag inte kunde se på min kanallista.
För ett tag sedan finns plötsligt en massa kanaler att bläddra igenom som jag inte abonnerar på och som alltså inte går att se på. Irriterande då det inte heller går att göra egna kanallistor!
Fler som fått samma problem?

Fick endast tipset från supporten att bryta strömmen till boxen, sen ringa för felsökning, drygt.
Jag bryter ju strömmen till boxen varje natt, så jag tror knappast det gör nån skillnad...

Postad 06 December 2010 - 21:06

reksallad
  • reksallad
  • Lärjunge

• 273 inlägg
  • 0
Har samma problem! SÅ ###### tröttsamt.........

Postad 10 December 2010 - 20:47

AcuraJan
  • AcuraJan
  • Wannabe

• 26 inlägg
  • 0
Är vi bara två med detta problem?
Lite dålig aktivitet i denna tråd tycker jag.

Postad 11 December 2010 - 21:01

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0
Samma sak här. Men jag har gett upp för länge sen. Inget förvånar längre med den här skiten.

Postad 02 January 2011 - 17:14

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
ser att CD nu erbjuder hdkanaler på alla stadsnät [jihu!!!]
problemet är att de tagit bort självsökningen så man kan inte beställa själv via hemsidan (måste prata med en försäljare, något jag ogillar då jag vill sondera terrängen)
tycker att boxen är lite dyr för att vara en oinspeningsbar dito, och har redan en gammal från en annnan lev, (samma tillverkare). Var dock inte så nöjd med den så väntar hellre på att det kommer en ny inspelningsbar box och lite bra erbjudanden ovanpå den. (kundtjänsten är tyvärr lite förtegen med vad som skall komma)

bra att det bara är 12 månaders abb.
men är iptv något att satsa på eller skall man gå på parabol?

det är just bindningstiden som jag är tveksam på då jag inte vet om jag skall flytta.

Postad 05 January 2011 - 09:48

erq
  • erq
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Hej!
Sitter idag på Stadsnät i Örebro med Bahnhof 30/30 som tjänst samt deras iptelefoni. Jag är grymt nöjd med detta och har inte upplevt någon nertid alls.
Har idag TV via ComHem och är bara sådär nöjd med dom så jag har börjat titta lite på alternativ och via stadsnätet har jag möjlighet till Viasat och Canal Digital´s IPTV.
Efter att ha läst lite i den här tråden blir man ju skeptisk till att ens prova...

Finns det någon här på forumet som är ens lite nöjd med dels boxar och dom som leverantör?

Finns det möjlighet att ta in signalen till en dator, ex en MythTV-burk och via den köra upp på TV´n eller är man tvungen till att ha en box?

Tips, tankar och idéer mottages tacksamt!
//Erik

Postad 05 January 2011 - 16:20

Orbitaliztic
  • Orbitaliztic
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Hej!
Sitter idag på Stadsnät i Örebro med Bahnhof 30/30 som tjänst samt deras iptelefoni. Jag är grymt nöjd med detta och har inte upplevt någon nertid alls.
Har idag TV via ComHem och är bara sådär nöjd med dom så jag har börjat titta lite på alternativ och via stadsnätet har jag möjlighet till Viasat och Canal Digital´s IPTV.
Efter att ha läst lite i den här tråden blir man ju skeptisk till att ens prova...

Finns det någon här på forumet som är ens lite nöjd med dels boxar och dom som leverantör?

Finns det möjlighet att ta in signalen till en dator, ex en MythTV-burk och via den köra upp på TV´n eller är man tvungen till att ha en box?

//Erik

Jag skulle ge min ena hand för att få in Com Hem i vår fastighet. Visst, kvaliteten på IPTV-sändningarna är bra, när allt fungerar som det ska. Men utbudet och framförallt boxen blir jag helt galen på.

Mig veterligen är du tvungen att använda deras box.

Postad 05 January 2011 - 22:20

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
det borde inte vara någon skillnad vilken leeranssätt man har (vill man tycka)
det är så att iptvtekniken har vissa begränsningar.
det blir vissa fördröjningar när man byter kanal och iptvboxen startar om nästan dagligen om man har en hdtvkanal på.(och uppstarten är verkligen under all kritik. firmwaren borde läggas in EN gång och sedan uppdatera när ny kommit inte varje gång man startar upp. (kanaltv, parabol ägare skulle inte acceptera det).

hoppas att ny boxkommer och det kommer några bra erbjudanden. (både telia och bredbandsbolagen har bra erbjudanden vars priser ligger UNDER motsvarande på parabol/kabel vill jag minnas).

Postad 07 January 2011 - 08:14

erq
  • erq
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0
Blir väldigt konfunderad av att höra hur boxarna funkar, det låter inte alls kul!

Ger mig nog till tåls några månader till, mitt ComHem abb går ut om en månad så jag kommer nog säga upp det nu och bara köra standardkanalerna ett tag för att se hur mycket man verkligen vill ha de där extra kanalerna man har idag.

Postad 07 January 2011 - 13:57

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
förra året så sa dem att ny box skulle komma innan årskiftet, nu är det mera osäker när eller OM ny box kommer komma.
hdkanalerna finns där ialla fall.
(skulle rikta in mig på baspaketet och hdpaketet, 17 + 9 hd kanaler för drygt 200 spänn. (de är de kanalerna man ser på ialalfall, dvs slötittar. canal+ känns lite sena. om filmerna hade kommit samtidigt som de kommit som nyheter på videobutiken så kunde det vara något. (visserligen finns de video on demand, men känns inte som utbudet skiljer sig från det man får gratis från canal+ egen självstarttjänst).
men om det gör ett bra paket erbjudande (säg totalpaketet med samtliga kanaler + canal+kanalerna för säg 350 skulle det vara ok) telia har motsvarande och det känns konstigt att CD inte kan matcha det.

Postad 13 January 2011 - 10:21

Ton
  • Ton
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Vad hände med försäljningen av CD´s iptv? Är det någon som hört/läst något mer om detta?

Postad 15 January 2011 - 11:55

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
bara att canal digital skrivit avtal med adb i Schweiz (för deras parabol box ADB-5720SX , men de gör även iptvboxar)

deras box är en hybridbox, så EV (mina gissningar) så skall samma box fungera med parabol och iptv.(mer troligt inte)
(skulle inte vara helt fel om man kunde ta ett 12 månaders iptvabb, och sedan om man flyttar ,ta med sig boxen och smälla upp en parabol. (24 månaders bindningstid är bara vansinnigt, hade varit bättre affär för cd (eftersom de höjer priserna omotiverat) att tvinga folk ta nya abb för att binda priset eller fortsätta med risk för prishöjningar.

Postad 15 January 2011 - 15:57

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
http://digitalt.tv/s...al-digital-boks

Plus detta:
http://www.canaldigi...xklusivt-avtal/

Plus detta:
"Test av HDCP
Mellan den 18-25 januari kommer några utvalda kunder att få testa HDCP. HDCP är ett kopieringsskydd som höjer säkerhetsnivån på våra sändningar. En höjd säkerhetsnivå är något som flera programleverantörer kräver för att vi skall få tillgång till nytt programinnehåll på våra On Demand tjänster."

Vad är svaret ? Bara att vänta och se ...
Undrar om något av detta har med IPTV att göra ?
;)

Redigerat av hd-fan, 15 January 2011 - 16:07.

Postad 16 January 2011 - 01:30

Orbitaliztic
  • Orbitaliztic
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0
Mig veterligen är telekomnyheterna.se enda källa på en ev. försäljning av deras IPTV. Jag vet ingenting om telekomnyheterna.se, men man kan ju tycka att det borde skrivits om det någon annanstans också...

Postad 16 January 2011 - 12:33

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

http://digitalt.tv/s...al-digital-boks

Plus detta:
http://www.canaldigi...xklusivt-avtal/

Plus detta:
"Test av HDCP
Mellan den 18-25 januari kommer några utvalda kunder att få testa HDCP. HDCP är ett kopieringsskydd som höjer säkerhetsnivån på våra sändningar. En höjd säkerhetsnivå är något som flera programleverantörer kräver för att vi skall få tillgång till nytt programinnehåll på våra On Demand tjänster."

<_<

HDCP. innebär det inte att man måste ha motsvarande i sin skärm/tv? (annars fungerar det inte)
kommer de att testa detta på nuvarande box (har för mig (dock osöker på detta) att nuvarande box har stöd för det) hoppas dock att de testar nya boxar som inte har den mängd buggar och problem som verkar bekymra nuvarande kunder.

har inte heller läst något mer om försäljning av iptv, det enda som märkts att den nya box som skulle släppas innan årsskiftet har dröjt.

Postad 17 January 2011 - 00:02

Orbitaliztic
  • Orbitaliztic
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0
Lite mer info om en ev. försäljning, allt från telekomnyheterna.se från 29:e oktober i fjol:

Telenor Sverige inte intresserat av systerbolagets kabel-TV-kunder

Telenor Sverige är mitt inne i en omstruktureringsprocess och är därför inte intresserat av att ta över Canal Digitals kabel-TV och IPTV-kunder. Det säger Jörgen Thaule, kommunikationsdirektör på Telenor Broadcast Holding i Norge, till Telekomnyheterna. Bakgrunden till uttalandet är Telekomnyheternas avslöjande för ett par månader sedan, att Canal Digital planerar att sälja sina kabel-TV och IPTV-kunder.

– Canal Digital Sverige har beslutat sig för att sälja sin kabel-TV och IPTV-verksamhet och ska i framtiden fokusera på DTH, det vill säga parabolverksamheten. Det kommer att bli en öppen försäljningsprocess när vi gör försäljningen och det är inte aktuellt för Telenor Sverige att vara med i denna process. Detta eftersom Telenor Sverige just nu är mitt inne i en större omstruktureringsprocess både när det gäller organisation och när det gäller det tjänsteutbud som man önskar att ha på den svenska marknaden i framtiden, säger Jörgen Thaule.

Canal Digital hade vid det senaste årsskiftet 235 100 kabel-TV-kunder och 3 900 IPTV-kunder, enligt Post- och telestyrelsens rapport Svensk Telemarknad.

Mediavision: Svårt att sia om vem som köper kunderna

Det är svårt att säga vem som kan komma att köpa Canal Digitals kabel-TV-kunder. Det anser Jens Häger, senioranalytiker på Mediavision.

- Det finns ingen självskriven köpare av verksamheten även om det finns ett antal olika alternativ. Ett tänkbart scenario skulle kunna vara att någon aktör, kanske ett riskkapitalbolag, köper både Canal Digitals och Tele2:s kabel-TV-kunder och på så sätt skapar en starkare spelare än vad de två bolagen är separat, säger Jens Häger.

Com Hem är säkert intresserat av att förvärva verksamheten, men frågan där är hur Konkurrensverket ser på ett sånt förvärv. Ett tredje alternativ är att Telia går in som köpare och fibrerar upp beståndet och på så sätt får in befintlig kundstock och befintliga avtal i sin bredbandsaffär.

Redigerat av Orbitaliztic, 17 January 2011 - 00:03.

Postad 17 January 2011 - 08:52

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
oj 3900 iptv kunder.

känns inte som om CD har så stora incitament att behålla dessa/eller att komma med ny box om de tänkt sälja kabeltv/iptv.

comhem känns som en trolig köpare av kabeltv efter att telenor sagt nej.
iptv är svårare att gissa. den som finns är serverado. (men de har inga bra erbjudande av hdkanaler såsom cd har).
Telia kanske , men de satsar på adsl och därmed inte intressant för hdkanalerna. BBB skulle ev kunna ta över, men de vill nog helst köra i eget nät och cds iptv går nog i operatörsoberoende stadsnät.

Postad 17 January 2011 - 19:01

Mosbricka
  • Mosbricka
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
svt HD och tv4 HD hackar nån gång var 3 minut eller så. men varken de vanliga kanalerna eller de andra Hd kanalerna hackar eller har störningar. nån annan som upplever detta ?? var ej så när jag fick det utan det startade efter ett par veckor.

tacksam för svar

Postad 17 January 2011 - 19:20

lindo
  • lindo
  • Veteran

• 1867 inlägg
  • 0

Lite mer info om en ev. försäljning, allt från telekomnyheterna.se från 29:e oktober i fjol:

Läser man detta så ser det inte ut som det blir någon försäljning

http://www.broadband...-smatv-upgrade/

Postad 17 January 2011 - 20:30

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Men i Danmark är kabelverksamheten såld till Stofa:
"Stofa förvärvar Canal Digital kabel-TV i Danmark"
http://www.ratos.se/...l-TV-i-Danmark/

Postad 17 January 2011 - 21:08

Ecomie
  • Ecomie
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hmm, på 3900 kunder kommer man inte satsa några pengar, det där med inspelningsbar box är nog bara att glömma...
Kanske dags att undersöka vart man ska sätta en parabol på huset ;)

Postad 17 January 2011 - 21:59

Orbitaliztic
  • Orbitaliztic
  • Forumräv

• 539 inlägg
  • 0

Hmm, på 3900 kunder kommer man inte satsa några pengar, det där med inspelningsbar box är nog bara att glömma...
Kanske dags att undersöka vart man ska sätta en parabol på huset ;)

Nej det ser ju onekligen mörkt ut. Någon som vet vad det finns för möjligheter att påverka hos hyresvärden? Bor hos Familjebostäder i Stockholm.

Postad 25 January 2011 - 20:33

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Här står det lite mer om detta:
http://www.pace.com/...-pace-networks/

På svenska:
http://www.teknikfre..._i_Sverige.aspx
;)

Postad 26 January 2011 - 19:36

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0

Här står det lite mer om detta:
http://www.pace.com/...-pace-networks/

På svenska:
http://www.teknikfre..._i_Sverige.aspx
:P

det verkar mest vra servermodeller som de köpt, som kan fjärrstyras och inte är beroende av tekniker på plats (förutsatt att inte nätverket är nere, då får de packa sig in i sina bilar och far långt...

vad man kan läsa sig till ärat dessa kan sättas nära nyttjaren, så att om man har en parabol per hus så kan signalen ormpaketeras till iptrafik.

Postad 26 January 2011 - 21:18

Bobben_no
  • Bobben_no
  • Lärjunge

• 324 inlägg
  • 0

det verkar mest vra servermodeller som de köpt, som kan fjärrstyras och inte är beroende av tekniker på plats (förutsatt att inte nätverket är nere, då får de packa sig in i sina bilar och far långt...

vad man kan läsa sig till ärat dessa kan sättas nära nyttjaren, så att om man har en parabol per hus så kan signalen ormpaketeras till iptrafik.

Pace MDC1000 er en komplett digital head som kan generere 15 QAM mux for kabeltv:
http://www.pace.com/...00_brochure.pdf
Boksen kan motta DVB-S/S2, IP , DVB-T osv.

Postad 26 January 2011 - 23:22

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Kanske dags att undersöka vart man ska sätta en parabol på huset :blink:

Man skulle ju också kunna tycka att nu när de investerat och finns i så många stadsnät vore det väl "bara" att kampanja , sälj och åter sälj. Tycker de varit dåliga på den fronten. Men det är väl Pappa Telenor som lagt sin näsa i blöt! Här i staden har man jobbat envist och lagt in fiber i större delen av bostadsbeståndet och ComHems kabelnät håller just nu på att avvecklas ...
I januari så uppgraderade min äldsta motorola-box (1510) till en HD-box (1910), så nu har jag HD-TV både på nedre och övre våning. Har störningsfri bild och "kanon"-kvalitet på bilden. Jag tittar ofta på Canal + Film HD via projektorn (Epson TW 3600) och det är superb bild på 86".
När jag pratade med CD i januari så höll de fortfarande på att anpassa den "nya" inspelningsbara boxen till CD:s plattform. Den boxen de tänkt använda från början höll inte måttet. Därav förseningen vad jag förstår.
Tror det är ungefär fyra TV-leverantörer i fibernätet här, men det är CD jag vill behålla och hoppas då förstås att de blir kvar ett bra tag framöver ! När jag har fiber så vill jag ju inte gärna sätta upp en parabol och få "fler hål i väggen".
B)

Redigerat av hd-fan, 26 January 2011 - 23:37.

Postad 31 January 2011 - 16:15

Flak Monkey
  • Flak Monkey
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Plus detta:
"Test av HDCP

;)

Den HD-boxen kör redan HDCP så det är lugnt, om man inte redan har problem ;o)

Postad 01 February 2011 - 14:01

Per_We
  • Per_We
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Hej!

//Erik

Jag kör med Bahnhof "Triple Play", Bredband 100/10Mb och är jättenöjd!! Kör med 2 telelinjer då en extra kostar så lite.
Det fungerar utmärkt alltihop! Min uppkoppling är via stadsnätet. TV'n kan frysa lite då och då vilket fixar sig av sig själv eller man väljer annan kanal och sedan tillbaks. Men aldrig speciellt ofta.

Om jag skulle ladda ned något under en tid i full fart påverkas TV bilden. Men ej under vanlig surfning.
Det har hänt att TV bilden hänger sig, det hjälper ej att starta om boxen. Det är där bredbandet kommer in i mitt hus. (fibern), CPS:en som måste startas om (spänningsmatningen av-på) även om surfning och Tele funkar. Tele och TV sitter i prioriterade uttag i CPS:en. Jag bor i Villa, lägenheter kanske har CPS de med... en switch med flera uttag varav 3-4 st prioriterade för TV, tele.

Bilden är MYCKET bättre än ComHem's digitala!
Jag har ej ComHem 3 hål i väggen, endast vanlig kabel-TV sedan slutet av 80-talet (1988-89).

Redigerat av Per_We, 04 February 2011 - 17:57.

Postad 04 February 2011 - 20:51

rage77
  • rage77
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Skulle man kunna köpa en fristående inspelningsbar iptv box någonstans och få stöd för att köra Canal Digitals programkort i den?

Postad 09 February 2011 - 19:54

Per_We
  • Per_We
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0

Skulle man kunna köpa en fristående inspelningsbar iptv box någonstans och få stöd för att köra Canal Digitals programkort i den?

Teoretiskt borde box med disk kunna fungera då Motorola har modell med disk som beskrivs på samma sida som Canal digitals nuvarande HD box Motorola VIP1910-9. VIP1960-9 har hårddisk.

Motorola VIP1960-9

EDIT: Jag ställde precis frågan till Canal digitals support om de har planer på VIP1960-9. Jag hoppas jag kommer ihåg att skriva in svaret här...

Redigerat av Per_We, 09 February 2011 - 20:07.

Postad 09 February 2011 - 20:20

AirWair
  • AirWair
  • Wannabe

• 30 inlägg
  • 0

Teoretiskt borde box med disk kunna fungera då Motorola har modell med disk som beskrivs på samma sida som Canal digitals nuvarande HD box Motorola VIP1910-9. VIP1960-9 har hårddisk.

Motorola VIP1960-9

EDIT: Jag ställde precis frågan till Canal digitals support om de har planer på VIP1960-9. Jag hoppas jag kommer ihåg att skriva in svaret här...

Jag ställde i förra veckan en fråga via mejl om huruvida det kommer en inspelningsbar box för IPTV eftersom det inte känns särskilt 2011 att det inte finns och svaret då var att de inväntade ett lanseringsdatum. Ställde också frågan om SVT 2 HD, (kommande) TV 3 HD och Kanal 5 HD var på g, men svaret där var att de just nu inte kunde svara på om eller när det var aktuellt att de skulle få tillstånd att göra detta.

"Tålamod är en dygd?" :)

Postad 10 February 2011 - 22:14

Megaman2
  • Megaman2
  • Forumräv

• 616 inlägg
  • 0
de har extrapris (nedsänkt pris för 1910 boxen) så det känns som om det kommer en ny box i mars (vad jag räknar med) trorr det kommer en ny box för parabol då (om man litar på norska canal digital)

hoppas på bra erbjudanden då...

Postad 11 February 2011 - 14:21

SimonZ
  • SimonZ
  • Forumräv

• 574 inlägg
  • 0
Jag hoppas på en box som tar mindre än 3 sekunder per operation. Och en box där man kan ordna sina kanaler själv. Och en box med en vettig EPG.

Dagens box är ju ett skämt utan dess like.

Hoppas på lite bättre kundsupport från CD också, jag får typ svar på var tredje fråga.

Synd att man är så lat annars hade jag bytt för länge sen.

Postad 11 February 2011 - 15:29

Bergan
  • Bergan
  • Veteran

• 2231 inlägg
  • 0

Jag hoppas på en box som tar mindre än 3 sekunder per operation. Och en box där man kan ordna sina kanaler själv. Och en box med en vettig EPG.

Dagens box är ju ett skämt utan dess like.

Hoppas på lite bättre kundsupport från CD också, jag får typ svar på var tredje fråga.

Synd att man är så lat annars hade jag bytt för länge sen.

Tyvärr så har detta inte så mycket med själva boxen att göra då det mesta hänger på operatörens mjukvara.
Så det kanske är bättre att hålla tummarna på att programmerarna fixar en bättre mjukvara till de andra boxarna.

Postad 11 February 2011 - 18:11

Flak Monkey
  • Flak Monkey
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0

Tyvärr så har detta inte så mycket med själva boxen att göra då det mesta hänger på operatörens mjukvara.
Så det kanske är bättre att hålla tummarna på att programmerarna fixar en bättre mjukvara till de andra boxarna.

Inte helt sant även om man med bättre mjukvara kan få tex 1910 att bli ganska responsiv den med.
Men den nya boxen, Motorola 1903, som är på ingång kommer göra underverk med det befintliga gränssnittet. Tyvärr hjälpe det inte oss med äldre boxar. :D

Dock tycker jag att boxen känns något rappare sedan snaste uppdateringen, även om det finns mer att önska!

Postad 11 February 2011 - 20:35

Per_We
  • Per_We
  • Användare

• 128 inlägg
  • 0
Apropå inspelningsbar IPTV box från Canal Digital...

"Vi kommer att lansera en inspelningsbar HD-box, men i dagsläget har vi tyvärr inget lanseringsdatum och jag kan därför inte säga när den kommer att finnas tillgänglig bland våra hårdvaror."

Postad 12 February 2011 - 23:50

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

Inte helt sant även om man med bättre mjukvara kan få tex 1910 att bli ganska responsiv den med.
Men den nya boxen, Motorola 1903, som är på ingång kommer göra underverk med det befintliga gränssnittet. Tyvärr hjälpe det inte oss med äldre boxar. ;)

Dock tycker jag att boxen känns något rappare sedan snaste uppdateringen, även om det finns mer att önska!

Vilken uppdatering? Tycker det har varit samma firmware-version 2.26 så länge jag kan minnas i mina två boxar. Kanske mitt minne är kort :P Någon som kan bestämt säga något om när det kom en uppdatering sist? Det som varit synligt är att de strukturerat om och ändrat färger i menyerna men de funktionerna hanteras vad jag förstår i servrarna. (Browserbaserat)Till skillnad från DVB-boxarna som kan betraktas som kompletta mottagare så är IPTV-boxarna mer att betrakta som nätterminaler. Dom är inte kompletta utan sitt nätverk. (Är jag tjatig? :blink: ). Det som jag upplevt som klara förbättringar är att man ökat kapaciteten i nätverket genom bättre matning till stadsnäten och ökad hastighet inom stadsnäten. Det har medfört att meny-hanteringen och kanalbytena blivit snabbare. Hur bra det funkar kan skilja sig mellan stadsnäten, vad jag förstår, beroende på hur ambitiösa och duktiga de är. För att ett mått vad gäller kanalbyten (hos mig) så är de jämförbara med Comhems i deras kabelnät . De som har lite hum om hur ett kanalbyte går till inser lätt att ett kanalbyte mitt i natten till en kanal, som nästan ingen tittar på, tar tid. Närmaste dataström med just den kanalen kan ta tid att leta sig fram till, om ingen i din närhet tittar på den. När man hakat på den nya kanalen så måste man fylla upp en buffert så mycket att man kan visa en störningsfri bild. Det tar också lite tid. IPTV-tekniken är ju ung och det positiva med det är utvecklingspotentialen!
Motorola har tydligen hittat på något "knep" att nästan få bort kanalbytestiderna !! Se demonstrationen på denna video:
http://www.youtube.c...h?v=pWZsrbWunuI

Kul va ?
:D

Postad 14 February 2011 - 14:08

hazok
  • hazok
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
En fråga - är det någon som lyckats använda någon annan box än den Canal Digital erbjuder - orkar inte vänta på deras "kommer-fast-vi-vet-inte-när"? Skulle vilja ha HD och inspelnignsfunktion. Alltså Motorola VIP 1963 eller motsvarande. Kan det vara så boxen Telia säljer är låst eller står det bara "låst"?

http://www.telia.se/...ip_1963.product

/E

Postad 14 February 2011 - 14:52

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0

En fråga - är det någon som lyckats använda någon annan box än den Canal Digital erbjuder - orkar inte vänta på deras "kommer-fast-vi-vet-inte-när"? Skulle vilja ha HD och inspelnignsfunktion. Alltså Motorola VIP 1963 eller motsvarande. Kan det vara så boxen Telia säljer är låst eller står det bara "låst"?

http://www.telia.se/...ip_1963.product

/E

Om det vore så "enkelt" att den bara vore låst. Det finns ingen gränssnittsstandard inom IPTV världen, utan varje IPTV-distributör bygger upp sin programvara/tjänster själva eller med hjälp av underleverantör. Motorolas boxar är en slags bygglåda där man tillhandahåller hårdvara plus drivrutiner samt ett programvarubibliotek som stöder Motorolas plattform "KreaTV"(kommer från Sverige). En Telia-burk i CD:s nät skulle inte starta upp korrekt eftersom den skulla bara addressera Teliaspecifika adresser. Förutom detta så kollas även Mac-adresser och serienummer vid uppstart. Så utsparkad med besked blir man! Boxen (PVR) som levererades senvåren 2010 till blev inte godkänd av CD och den nya ersättaren anpassas till CD:s plattform och testas ut just nu har jag förstått. Det har också talats om ett nytt (tjusigt) grafiskt gränssnitt också men om det har det varit tyst. Boxen måste, antar jag, klara EU:s energikrav också. Vi får väl se. Har inte hört någon som vet eller vill yppa vad det blir för box och funktionalitet. Personligen avråder jag från att skaffa "främmande" boxar, om de finns att köpa överhuvudtaget. Annat som kan vara bra att veta är boxarna är ganska "tomma" på programvara vid leverans, förutom "ladda-ner-programvaran". Applikationsprogramvaran laddas ner vid "kall-start", alltså efter man anslutit stickkontakten i väggen. Det är detta som sker när de runda punkterna visas i samband med uppstart.
:blush:

Redigerat av hd-fan, 14 February 2011 - 15:32.

Postad 14 February 2011 - 16:39

hd-fan
  • hd-fan
  • Lärjunge

• 480 inlägg
  • 0
På senaste räkningen står det följande:

"Nu kan du hyra film i HD!
Du har väl inte missat att du nu kan hyra film i HD via film2home. Med HD-format blir filmupplevelsen desto mer intensivare. Gå in på
vår nya portal och se vilka filmer som visas i HD."

Någon som listat ut vilka filmer som är i HD ?
:blush:

Postad 15 February 2011 - 22:28

hazok
  • hazok
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Om det vore så "enkelt" att den bara vore låst. Det finns ingen gränssnittsstandard inom IPTV världen, utan varje IPTV-distributör bygger upp sin programvara/tjänster själva eller med hjälp av underleverantör. Motorolas boxar är en slags bygglåda där man tillhandahåller hårdvara plus drivrutiner samt ett programvarubibliotek som stöder Motorolas plattform "KreaTV"(kommer från Sverige). En Telia-burk i CD:s nät skulle inte starta upp korrekt eftersom den skulla bara addressera Teliaspecifika adresser. Förutom detta så kollas även Mac-adresser och serienummer vid uppstart. Så utsparkad med besked blir man! Boxen (PVR) som levererades senvåren 2010 till blev inte godkänd av CD och den nya ersättaren anpassas till CD:s plattform och testas ut just nu har jag förstått. Det har också talats om ett nytt (tjusigt) grafiskt gränssnitt också men om det har det varit tyst. Boxen måste, antar jag, klara EU:s energikrav också. Vi får väl se. Har inte hört någon som vet eller vill yppa vad det blir för box och funktionalitet. Personligen avråder jag från att skaffa "främmande" boxar, om de finns att köpa överhuvudtaget. Annat som kan vara bra att veta är boxarna är ganska "tomma" på programvara vid leverans, förutom "ladda-ner-programvaran". Applikationsprogramvaran laddas ner vid "kall-start", alltså efter man anslutit stickkontakten i väggen. Det är detta som sker när de runda punkterna visas i samband med uppstart.
:)

ajaj, bra där. Blir till att sitta lugnt i båten än så länge med andra ord. tackar!

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
    genstruktur
    2026-05-20 17:03:16
  • Projektorn uppe och allt verkar fungera
    genstruktur
    2026-05-20 17:02:29
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.