* Officiell tråd - Asus Eee PC 901 *
1766 svar till detta ämne
Postad 07 September 2008 - 08:39
Unregisteredd5a73d06
-
Unregisteredd5a73d06
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hur är det i 901, sitter det färdigt 512 meg minne fast i den och när du satte i 2 meg så får du 2.5 meg minne eller?? Hur känns maskinen nu jämfört med innan du satte i 2 magminne???
Som phiber förklarat, och som framgår av t.ex. sajten Prisjakt (fliken "Egenskaper"), så finns det plats för en minnesmodul, SO-DIMM DDR2. Kanske du tänkte på SSD-enheterna, där finns det en mindre (4 GB) som är fastlödd, och en större (16 GB på linux-versionen, 8 GB på XP-versionen) som sitter i en s.k. ZIF-sockel (zero insertion force, om jag inte minns fel -- även om jag inte har sett begreppet användas om denna typ av kortkantskontakt tidigare). Jag kör linux, jag har nog inte använt mer än runt en halv GB vid något tillfälle än, så jag märker ingen större skillnad. När jag har fått till datorn som jag vill kommer jag nog att kunna belasta den mer, men egentligen känns det nog ganska osannolikt att jag kommer att ha någon större glädje av det extra minnet i realiteten, åtminstone inte om jag låter det bara finnas där... Finns det extra minne kan man lägga undan en del av det som RAM-disk, och låta datorn lagra tillfälliga filer där, både för att snabba upp datorn (RAM är snabbare än SSD) och för att undvika alltför mycket skrivningar till flashminnet i SSD-enheterna (som ju har en begränsad livslängd, åtminstone i teorin). Just denna idé hittade jag på Tombuntu, där man också kan läsa om hur man gör ett bootbart USB-minne (eller minneskort) med valfri linux-distribution eller vilken bootbar CD/DVD-avbildning som helst. Själv har jag nu Slax på ett gammalt 256 MB SD, Ubuntu 8.04.1 DVD på ett 8 GB mikroSD(HC), just nu en Sabayon-CD på ett 1 GB SD (men jag kommer att lägga in eeebuntu där istället om en stund). Jag är i Hong Kong och här kostar 901:an 3388 HKD, dvs ca 2880 SEK (till dagens kurs 1 HKD = 0,85 SEK).
Frågan är om det är värt besväret... De finns förvisso med engelskt tangentbord, och det går ju iaf att leva med.
Besvär? Vilket besvär? Det är väl bara att kolla hur många du kan ta med utan att du får betala för övervikt på planet. :-)
Postad 07 September 2008 - 08:43
PontiacMan
-
PontiacMan
-
Lärjunge
-
-
348 inlägg
Nej det finns bara en minnesplats, inte två 
Aha ok, tack Jag trodde det var som på många vanliga bärbara. Gott då vet jag :-) /P
Postad 07 September 2008 - 13:51
p3515
-
p3515
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Är väldigt sugen på att köpa en svart EEE 901. Skall man vänta tills den kommer till Sverige och kommer den att finnas i en svart 20gb version?
/P
Postad 07 September 2008 - 14:19
Ades
-
Ades
-
Användare
-
-
124 inlägg
Är väldigt sugen på att köpa en svart EEE 901. Skall man vänta tills den kommer till Sverige och kommer den att finnas i en svart 20gb version?
/P
köp dig du en vit och måla den svart
Postad 07 September 2008 - 14:25
p3515
-
p3515
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Det finns komiker på detta forum. Det var nästan kul.
/P
Postad 07 September 2008 - 16:02
Kocke
-
Kocke
-
Användare
-
-
124 inlägg
Frågan är det verkligen stämmer att datorn inte har en 64 bits processor?? verkar osannolikt.
Postad 07 September 2008 - 16:32
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Frågan är det verkligen stämmer att datorn inte har en 64 bits processor?? verkar osannolikt.
Ja det stämmer. Den har en 32 bitars Intel Atom processor.
Postad 07 September 2008 - 16:41
Kocke
-
Kocke
-
Användare
-
-
124 inlägg
Ja det stämmer. Den har en 32 bitars Intel Atom processor.
Jo precis.. men har Acern verkligen en 64 bitars? De använder väl exakt samma model?
Postad 07 September 2008 - 16:55
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Jo precis.. men har Acern verkligen en 64 bitars? De använder väl exakt samma model?
Acer'n använder "samma" 32-Bitars Intel Atom processer som Asus'n.
Postad 07 September 2008 - 16:59
Kocke
-
Kocke
-
Användare
-
-
124 inlägg
Acer'n använder "samma" 32-Bitars Intel Atom processer som Asus'n.
Tack för svar. Prestanda mässigt. Är där någon större skillnad mellan: MSI wind / Acer Aspire one / Asus Eee 901 ?
Postad 07 September 2008 - 17:03
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Tack för svar. Prestanda mässigt. Är där någon större skillnad mellan:
MSI wind / Acer Aspire one / Asus Eee 901 ?
Nej, det är inga större skillander. Det går ju dock att "konfigurera" dom lite olika. T.ex så kan Acer Aspire One max ha 1,5Gb RAM medans EEE901 kan ha 2Gb. Acer'n går att få med riktig hårddisk medans EEE har SSD disk
Redigerat av TomasL, 07 September 2008 - 17:05.
Postad 07 September 2008 - 17:06
Kocke
-
Kocke
-
Användare
-
-
124 inlägg
Nej, det är inga större skillander. Det går ju dock att "konfigurera" dom lite olika. T.ex så kan Acer Aspire One max ha 1,5Gb RAM medans EEE901 kan ha 2Gb.
Okej.. jag vill helst ha en Eee pga av storleken och utseende, ssd hdd.. Men hört att Acern/Winden är starkare..? stämmer detta?
Postad 07 September 2008 - 17:09
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Okej.. jag vill helst ha en Eee pga av storleken och utseende, ssd hdd.. Men hört att Acern/Winden är starkare..? stämmer detta?
Jag valde tvärt om. Jag valde Acer'n bara för storleken (EEE pc's tangentbord är alldeles för litet i min mening, helt oanvändbart.) och för att den har riktig hårddisk. Jag kör Vista på min Acer och det flyter på mycket bra. Tycker även att Acer'n känns bättre rent kvalitets mässigt. EEE känns väldigt plastig och dålig kännsla i tangentbordet. Vad gäller prestandaskillnader så är dom nog ganska marginella. Det är inget som ska behöva påverka ditt val.
Redigerat av TomasL, 07 September 2008 - 17:15.
Postad 07 September 2008 - 17:14
Kocke
-
Kocke
-
Användare
-
-
124 inlägg
Jag valde tvärt om. Jag valde Acer'n bara för storleken (EEE pc's tangentbord är alldeles för litet i min mening, helt oanvändbart.) och för att den har riktig hårddisk. Jag kör Vista på min Acer och det flyter på mycket bra.
Själv tycker jag om det kompakta tangentbordet. Gillar hur liten datorn är... Angående SSD så föredrar jag det främst för att det är något mer stötdålig vid drift åtminstone. Vet inte om det har några nackdelar förrutom storleken? Några tabbar som datorerna har som du är medveten av?
Postad 07 September 2008 - 17:30
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Det positiva med SSD disken är ju just det att den är stöttålig och att den är lite mera strömsnål.
Men den gör ju inte prestandan bättre, snarare tvärt om.
Postad 07 September 2008 - 17:32
Kocke
-
Kocke
-
Användare
-
-
124 inlägg
Det positiva med SSD disken är ju just det att den är stöttålig och att den är lite mera strömsnål. Men den gör ju inte prestandan bättre, snarare tvärt om.
kanske stämmer men batteritiden är det dubbla på Eee'n.. känns som det är det som lockar mig mest
Postad 07 September 2008 - 17:33
Ades
-
Ades
-
Användare
-
-
124 inlägg
Tack för svar. Prestanda mässigt. Är där någon större skillnad mellan:
MSI wind / Acer Aspire one / Asus Eee 901 ?
nej
Postad 07 September 2008 - 17:39
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
kanske stämmer men batteritiden är det dubbla på Eee'n.. känns som det är det som lockar mig mest
Jag batteritiden i en EEE 901 är bättre än i Aspire One. Jag får ut ungefär 2h 20min surfande över wlan med min Acer. Där slår nog EEE 901 den ordentligt på fingrarna. Detta beroende på att EEE901 har ett "större" battari men detta gör den också tyngre. EEE901 väger 1,1kg medans Aspire one ligger på under kilot. Nu har ja ju ingen EEE själv men det negativa jag käst om på många forum är att det är många amvändare som tycker att den blir väldigt varm.
Postad 07 September 2008 - 17:43
Unregistered18f1941b
-
Unregistered18f1941b
-
Användare
-
-
118 inlägg
Jag batteritiden i en EEE 901 är bättre än i Aspire One. Jag får ut ungefär 2h 20min surfande över wlan med min Acer. Där slår nog EEE 901 den ordentligt på fingrarna. Detta beroende på att EEE901 har ett "större" battari men detta gör den också tyngre. EEE901 väger 1,1kg medans Aspire one ligger på under kilot.
Nu har ja ju ingen EEE själv men det negativa jag käst om på många forum är att det är många amvändare som tycker att den blir väldigt varm.
Asus 901 har väll ingen fläkt?? det är väl lbra så slipper man höra det surra hella tiden hur är den i Aspire One.
Postad 07 September 2008 - 18:26
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Står i valet och kvalet mellan Acer och 901:an... Svårt att bestämma sig då de har olika styrkor och svagheter, dessutom finns ju inte 901:an än att se i butik. Känns som det är ganska mycket "jag tror..." och "är det inte så..." i tråden. Kan du/ni som verkligen vet svara på dessa frågor så skulle det vara kanon
1. Blir 901:an varm när man använder den, hur varm? Vad gör den isf varm, normalt sett är det ju HD och processor. 901:an har SSD vilket borde minska värmen. Dessutom ska den ju ha större lufthål för att bättre transportera bort värmen.
2. Ljudnivån. Har 901:an fläkt? Hur högljudd är den? Acern har ju en fläkt som dock går att få bra nivå på med ett program.
3. I dagligt användande (Windows XP eller Vista, surfning, officepaketet), är då SSD eller HD att föredra? Utrymmet spelar ingen roll för mig utan det är prestandan som kan bli kritisk.
4. Några problem att köra viloläge eller vänteläge med 901:an? Tänker dels på storleken på lagringen samt prestandan.
5. Hur går det att skriva på tangentbordet på 900/901? Är det fööör litet? Hur är det rent kvalitetsmässigt, skönt nerslag? Sviktar det?
Redigerat av Travolta, 07 September 2008 - 18:27.
Postad 07 September 2008 - 19:53
Unregisteredd5a73d06
-
Unregisteredd5a73d06
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Asus 901 har väll ingen fläkt?? det är väl lbra så slipper man höra det surra hella tiden hur är den i Aspire One.
Jo då, den har fläkt och ett litet utblås på vänsterkanten. Fläkten går igång när det behövs, och när den jobbar hårt så hörs den tydligt, men inte värre än på andra bärbara. Svarar på Travoltas frågor också: 1) Ja, den blir varm. Du vill inte ha den direkt i knät, det blir för varmt. Det är lite synd, men går lätt att lösa genom att lägga något mellan datorn och benen. 2) Se ovan. 3+4) Kör inte Windows på min 901:a, kan inte svara. SSD drar mindre ström, ger mindre värme, låter inte. Jag ser inte min Eee som något prestandatroll, den skall vara liten och lätt och klara sig länge på en laddning. Jag har lite svårt att se varför man skulle vilja stoppa in stora hårddiskar och så vidare, som jag ser det förstör man själva konceptet, tanken med denna lilla strömsnåla dator, men smaken är som baken... 5) Det går, och man vänjer sig. Känns som bra kvalitet, jag blev förvånad när jag lyfte på det och såg hur tunnt det är. Det är lätt att missa en del tangenter ibland, eller träffa mer än en, men ju mer jag använder den desto bättre går det. Det sviktar inte, känns behagligt att skriva på.
Postad 07 September 2008 - 20:21
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
Jo visst har den fläkt. Aspire one har också fläkt och visst hörs den men inte störs jag av den. Vid normal användning så går fläkten med ganska låg hastighet och då hörs den inte mycket alls.
Postad 07 September 2008 - 21:43
Unregistered988bff3e
-
Unregistered988bff3e
-
Rookie
-
5 inlägg
För mig är låg vikt och snabb uppstart högt prioriterade. Jag vill hinna ut på nätet i väntan på bussen...
Vilken av burkarna är bäst då?
Postad 08 September 2008 - 06:53
TomasL
-
TomasL
-
Beroende
-
-
1319 inlägg
För mig är låg vikt och snabb uppstart högt prioriterade. Jag vill hinna ut på nätet i väntan på bussen... Vilken av burkarna är bäst då?
Om du vill ha en med så snabb uppstart som möjligt så spelar det nog inte så stor roll villken av modellerna du väljer (Acer eller Asus). Du ska välja en med Linux. Min Acer Aspire One med Vista startar upp på ca 45sek, medans jag har sett siffror runt 20-25 sek på samma burk men med Linux.
Postad 08 September 2008 - 08:09
MultiMike
-
MultiMike
-
Wannabe
-
-
36 inlägg
5. Hur går det att skriva på tangentbordet på 900/901? Är det fööör litet? Hur är det rent kvalitetsmässigt, skönt nerslag? Sviktar det?
Jag skulle inte köpa en 900/901 om jag inte först känt på tangentbordet. Vissa gillar det, andra hatar det... Hur som helst tror jag alla blir överraskade när de provar det för första gången. MAO: Gå in i närmsta OnOff eller nåt och prova lite.
Postad 08 September 2008 - 09:06
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
1) Ja, den blir varm. Du vill inte ha den direkt i knät, det blir för varmt. Det är lite synd, men går lätt att lösa genom att lägga något mellan datorn och benen.
Blir den varm oavsett hur hårt den arbetar. Om du endast har den igång och "slösurfar" lite, blir den lika varm då?
Postad 08 September 2008 - 09:44
Magnus909
-
Magnus909
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Står i valet och kvalet mellan Acer och 901:an... Svårt att bestämma sig då de har olika styrkor och svagheter, dessutom finns ju inte 901:an än att se i butik. Känns som det är ganska mycket "jag tror..." och "är det inte så..." i tråden. Kan du/ni som verkligen vet svara på dessa frågor så skulle det vara kanon 
1. Blir 901:an varm när man använder den, hur varm? Vad gör den isf varm, normalt sett är det ju HD och processor. 901:an har SSD vilket borde minska värmen. Dessutom ska den ju ha större lufthål för att bättre transportera bort värmen.
2. Ljudnivån. Har 901:an fläkt? Hur högljudd är den? Acern har ju en fläkt som dock går att få bra nivå på med ett program.
3. I dagligt användande (Windows XP eller Vista, surfning, officepaketet), är då SSD eller HD att föredra? Utrymmet spelar ingen roll för mig utan det är prestandan som kan bli kritisk.
4. Några problem att köra viloläge eller vänteläge med 901:an? Tänker dels på storleken på lagringen samt prestandan.
När jag läser alla dom här punkterna som du räknar upp så kan jag inte låta bli att tänka på att kanske en EEE 904 skulle kunna passa dig. Den är visserligen större än 901 och har kortare batteritid(någonstans mittemellan 900 och 901), men den har ett större tangentbord och en 80 Gb hårddisk med windows xp. Dessutom så kostar den bara 2995 kronor! Det den dock dessutom saknar jämfört med 901 är bluetooth, n-varianten för wlan, lägre upplösning på webkameran samt atomprocessorns strömsparfunktioner (har den gamla celeronprocessorn som sitter i 900, dock ett mycket bättre batteri än i 900). För mig personligen så är 901;ans litenhet, batteridriftstid, bättre webcamera, bättre trådlösa möjligheter och läckra utseende värt dom 500 kronorna extra. Vad ska man med en 80 gigs hårdddisk til när den mest används till vanlig surfl? Likadant med tangentbordet, det kanske blir någon inmatning av ett sökord då och då och ett mindre mail, annars mest använding av pekplattna för att klicka på länkar eller navigera OS;et. Och just den ska ju vara mycket bra på 901;an i kontrast till tangentbordet. Nej 901 har verkligen allt som i alla fall jag söker i en "netbook".
Postad 08 September 2008 - 11:02
Peter233
-
Peter233
-
Användare
-
-
117 inlägg
Jag har aldrig märkt att datorn blir direkt varm så man stör sig, om jag bara surfar så är den inte alls varm, spelar man krävande spel så blir den varmare men absolut inte så att det stör.
Postad 08 September 2008 - 13:10
phiber
-
phiber
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Imorgon får vi se CDON bekänna färg.
Skulle dock tro att vi som beställt därifrån får vänta minst en vecka till, trots att de
enligt mail sagt att 9/9 skall gälla.
Ni som redan har 901an, hur är sleeven den levereras med, är den ett bra skydd mot repor och dyligt?
Postad 08 September 2008 - 14:52
skaneanders
-
skaneanders
-
Wannabe
-
-
26 inlägg
Jag pratade precis, kl 15:48 med Hattelco (nordisk leverantör för Asus) de skulle fått in 901:an idag 080908 men leveransen har ej kommit. Enligt deras kundtjänst har de inte fått något besked om förseningar och de uppger att leveransen borde komma under morgondagen.
Intrigen tätnar, kommer de få sin leverans under morgondagen eller ej, JAG BLIR TOKIG ........
Postad 08 September 2008 - 16:07
Torsdagsapan
-
Torsdagsapan
-
Rookie
-
5 inlägg
Ni som redan har 901an, hur är sleeven den levereras med, är den ett bra skydd mot repor och dyligt?
Jag tycker inte att fodralet är något att hurra över.. det är knappt nog stort för att man ska få ner datorn och kunna stänga.. Men skydd mot repor och liknande får man ju iaf..
Postad 08 September 2008 - 21:33
Unregistered48b0c5b2
-
Unregistered48b0c5b2
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
Spänningen är olidlig nu när den nionde börjar närma sig.. bara några timmar tills man kommer få besked (;
Postad 08 September 2008 - 22:01
g-jam
-
g-jam
-
Rookie
-
1 inlägg
Jag pratade precis, kl 15:48 med Hattelco (nordisk leverantör för Asus) de skulle fått in 901:an idag 080908 men leveransen har ej kommit. Enligt deras kundtjänst har de inte fått något besked om förseningar och de uppger att leveransen borde komma under morgondagen. Intrigen tätnar, kommer de få sin leverans under morgondagen eller ej, JAG BLIR TOKIG ........
MultiTech data hade uppgett 2008-09-08 som datum på sin sida, men i morse stod det ingenting och nu ikväll står det 2008-10-15 !!! ARRRRGGH!!
Postad 09 September 2008 - 01:17
Unregistered48b0c5b2
-
Unregistered48b0c5b2
-
Wannabe
-
-
14 inlägg
"Vi vill meddela att en eller flera varor ur din beställning har blivit försenade. Vi kan dessvärre inte ge dig något exakt leveransdatum, men lovar att du kommer att få dina varor så fort det bara är möjligt."
Från CDON.
"Beräknas i lager: 2008-09-09" står det fortfarande däremot.
Bugger.
Vidare:
ClickOK: Beräknat lev. datum: 2008-10-15
Får se om de med 09/16 redigerar till 10/15 snart också.
Redigerat av Unregistered48b0c5b2, 09 September 2008 - 01:20.
Postad 09 September 2008 - 06:52
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Om detta nu stämmer är det andra gången i Eee PC-sammanhang som Asus sviker Svenska marknaden på ett bedrövligt sätt...
Postad 09 September 2008 - 06:58
Unregistereddf23245e
-
Unregistereddf23245e
-
Wannabe
-
-
29 inlägg
Fick ett mail från Cdon nyss där det står att min Eee 901a är försenad! (skräll!). Och gissa vad, dom kan inte ge mig ett nytt datum för när den kommer. Det lustiga är att dom plockat bort "boka-knappen" och leveransdatumet från sin hemsida och satt dit en "köp-knapp".
Orka, nu blir det till att boka på Komplett istället, jag tror dom har mycket bättre koll! Skriver Komplett 16/9 så blir det förmodligen så.
Jag önskar alla som beställt från Cdon eller annat ställe och som bli ledsna idag över mail om försenad leverans, en bra dag!
Postad 09 September 2008 - 07:27
dbpetrol
-
dbpetrol
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Det blev som jag trodde... men jag beställde faktiskt från Lettland igår, INNAN jag fick veta att den blir försenad. Anledningen var att jag efter mycket övervägande insåg att jag mycket hellre ville ha en svart 20Gb (och leverans inom rimlig framtid). Så nu hoppas jag på leverans inom denna vecka
Postad 09 September 2008 - 07:35
dbpetrol
-
dbpetrol
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Nu läste jag mailet en gång till... Undrar om inte det är ett automatiskt mail som går ut till alla som bokat en produkt och som inte finns hemma, jag menar det skickades 01:54 i natt och då kanske de inte visste att den kommer under dagen eller närmsta dagarna. De har ju trots allt inte ändrat datum ännu och knappen har ändrats till "köp" (antagligen också automatiskt). Vem vet, kanske finns det hopp... annars blir det väl 15/10 som så många andra har skrivit som leveransdatum.
Postad 09 September 2008 - 07:48
deman_vi
-
deman_vi
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Fick ett mail från Cdon nyss där det står att min Eee 901a är försenad! (skräll!). Och gissa vad, dom kan inte ge mig ett nytt datum för när den kommer. Det lustiga är att dom plockat bort "boka-knappen" och leveransdatumet från sin hemsida och satt dit en "köp-knapp". Orka, nu blir det till att boka på Komplett istället, jag tror dom har mycket bättre koll! Skriver Komplett 16/9 så blir det förmodligen så.
Jag önskar alla som beställt från Cdon eller annat ställe och som bli ledsna idag över mail om försenad leverans, en bra dag! 
Jag har inte fått något mail om försening från cdon angående min 901. Skummt, har alla ni andra som beställt från cdon fått det? //Stoffe
Postad 09 September 2008 - 07:55
dbpetrol
-
dbpetrol
-
Wannabe
-
-
31 inlägg
Hmm... brukar CDON använda e-mailadresser som inte slutar på "@cdon.com" ?
Mailet jag fick i natt var från adressen: [email protected]
När jag beställde fick jag mail från: [email protected]
Jag hoppas inte det är någon som driver med oss... men hur skulle de få tag på våra ordernummer och allt?
Postad 09 September 2008 - 07:56
Frejjan
-
Frejjan
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Fan va less jag blir sånt här... Så ###### dålig stil att inte meddela återförsäljarna, fast det är klart, det hade ju varit att visa lite respekt för sina kunder, sånt sysslar kanske inte asus med.
Postad 09 September 2008 - 07:57
westmark
-
westmark
-
Rookie
-
9 inlägg
Jag har inte fått något mail om försening från cdon angående min 901. Skummt, har alla ni andra som beställt från cdon fått det?
//Stoffe
Jag har inte fått något mail, nej. Och jag vill inte ha något heller!  Om det inte är en bekräftelse på leverans förstås..
Postad 09 September 2008 - 08:00
deman_vi
-
deman_vi
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hmm... brukar CDON använda e-mailadresser som inte slutar på "@cdon.com" ?
Mailet jag fick i natt var från adressen: [email protected]
När jag beställde fick jag mail från: [email protected]
Jag hoppas inte det är någon som driver med oss... men hur skulle de få tag på våra ordernummer och allt?
noname4us är företaget som byggt siten, så antagligen är det något automat genererat från siten. //Stoffe
Postad 09 September 2008 - 08:02
Holstein
-
Holstein
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
Har inte heller fått ngt mail från Cd-on.
Tror dock det är så att när datumen passeras eller blir dagen för leveransdatum och varan ännu inte finns inlevererad så
skickar systemet ut ett mail till kunder som har beställt varan. (Dock väldigt konstigt att bara vissa fått infon)
Anledningen till "Köp-knappen" beror nog helt enkelt på att dem fortf tror att dem kommer in idag och vill ha så många beställningar
som möjligt.
Postad 09 September 2008 - 09:16
Holstein
-
Holstein
-
Wannabe
-
-
32 inlägg
noname4us är företaget som byggt siten, så antagligen är det något automat genererat från siten.
//Stoffe
Är det bara jag som tycker det är lite konstigt att cdons hemsida skickar ut mail med ett annat företags domännamn i mailen?
Postad 09 September 2008 - 09:27
moogman
-
moogman
-
Rookie
-
7 inlägg
Jag beställde i förrgår, den skickades igår, idag fick jag kollinummer, och strax före fem i eftermiddags registrerade Posten att den kommit till Sverige.
Snabbare än jag väntat mig. Min enda tidigare erfarenhet av Postens hantering av försändelser genom EMS (den gången en försändelse från Kina) säger mig att jag har väldig tur om jag får paketet imorgon. Jag gissar att de kommer att försöka leverera den till min hemadress, märka att ingen är hemma när de kommer, och att jag får hämta den på lokala företagspostcentret, men vi får se...
Beställde min 901:a i lördags och den skickades från Letland igår (må) innan 12. Hoppas jag får min under dagen! Jag fick inget kollinummer och det verkar som paketet skickades med vanlig post. Hur lyckades du få ett kollinummer? //Ben
Postad 09 September 2008 - 09:55
phiber
-
phiber
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Ni som beställde från Lettland, fick ni något riktigt kvitto?
Läste på Asus hemsida och för att garantin ska gälla måste man
kunna styrka inköpsdatum.
Redigerat av phiber, 09 September 2008 - 09:55.
Postad 09 September 2008 - 10:06
moogman
-
moogman
-
Rookie
-
7 inlägg
Fick ett PayPal kvitto men tyvärr finns datumet inte med på det. Hoppas det räcker som garantibevis. Återkommer när jag väl har fått datorn. Kanske det följer med ett kvitto/faktura i lådan.
//Ben
Postad 09 September 2008 - 10:15
Lennart H
-
Lennart H
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Jag tänkte vi kunde diskutera någonting mer konkret om Asus Eee Pc 901 i den här tråden än "nu har jag beställt", cdon och allt annat om hur heta på gröten ni är. Det har sen i somras ryktas om att Eee PC får inbyggt 3g-modem i september, enligt en källa på Asus. Den 901 som finns att köpa utanför Sverige är också förberedd för inbyggt 3 G modem. Plats finns utmärkt på moderkortet, det fattas bara komponenter för pci-e modem och simkort. Lyckade försök att själv installera finns. Kolla den här länken http://forum.eeeuser...hp?id=39580&p=3 Är det inte det här den fulländade Eee 901, den vi egentligen väntat på, eller har ni tänkt använda den på ett annat sätt. Berätta! Kan någon också konkretisera ryktena som florerar på de flesta prylsajterna om inbyggt 3g-modem i september. så berätta det också. Sen måste jag också kommentera alla som genast måste installera XP, jaha sen då? En komplett fungerande dator mot ett segt operativsystem. Okey jag förstår " less is more" Ett tips bara ta och kolla upp Eeebuntu, Ubuntu Eee och alla andra linuxdistributioner som i rask takt utvecklar specialversioner för Asus Eee.
Postad 09 September 2008 - 10:19
Travolta
-
Travolta
-
Forumräv
-
-
556 inlägg
Det har sen i somras ryktas om att Eee PC får inbyggt 3g-modem i september, enligt en källa på Asus. Den 901 som finns att köpa utanför Sverige är också förberedd för inbyggt 3 G modem. Plats finns utmärkt på moderkortet, det fattas bara komponenter för pci-e modem och simkort. Lyckade försök att själv installera finns. Kolla den här länken http://forum.eeeuser...hp?id=39580&p=3 Är det inte det här den fulländade Eee 901, den vi egentligen väntat på, eller har ni tänkt använda den på ett annat sätt. Berätta! Kan någon också konkretisera ryktena som florerar på de flesta prylsajterna om inbyggt 3g-modem i september. så berätta det också.
Klockrent att kunna koppla upp sin 901:a mot nätet, jag kommer dock köra via min mobiltelefon. Där har jag redan dataabonnemang och genom USB/Bluetooth kan telefonen fungera som modem. Ska man använda den kommande 3G-modulen behövs ytterligare ett dataabonnemang antar jag.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
→
Allmänna datorfrågor
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|