Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson C905 *

1150 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 27 November 2008 - 14:43

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Problem med WLAN....

Tack på förhand!

Vad får din telefon för IP-adress?

Postad 27 November 2008 - 14:56

Hammar-5
  • Hammar-5
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0
169.254.7.58

Postad 27 November 2008 - 15:25

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

169.254.7.58

Då har du fått en "privat" IP-adress. Du har alltså inte fått en IP-adress tilldelad av DHCP'n.

Vad är det du ansluter emot?
Trådlös accessepunkt, eller ett kombinerat ADSL-modem (med inbyggd accessepunkt), eller?
Testa att starta om den enheten som agerar som DHCP.

Redigerat av TomasL, 27 November 2008 - 15:32.

Postad 27 November 2008 - 15:55

GreatMage
  • GreatMage
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0
Uppdaterar sony ericsson sina telefoner när de tillverkas?
Min C905 var uppdaterad med senaste firmware...042 när jag köpte den, ska jag tolka det som att jag har fått en relativt nytillverkad lur, alltså att SE har hunnit uppdatera med senaste firmware innan den skickades ut, eller att någon annan har haft den, uppdaterat den, hittat ngt felm skickat tillbaka till katshing och sedan har jag råkat få just denna lur..?

Nuvarande programverison: 1205-9079R1BA042 081028 SonyEricsson

Redigerat av GreatMage, 27 November 2008 - 16:03.

Postad 27 November 2008 - 16:07

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
SE lägger in den senaste versionen som finns när dom tillverkas.
Hur det är i ditt fall är svårt att säga. Det du kan göra är att kolla villken vecka den är producerad.
Den informationen hittar du bakom batteriet.
På min står det t.ec 08W42 villket betyder att den är producerad år 08 vecka 42.
Den senaste firmwaren kom väl för ca 2 veckor sedan.

Redigerat av TomasL, 27 November 2008 - 16:09.

Postad 27 November 2008 - 17:14

Hammar-5
  • Hammar-5
  • Rookie

• 4 inlägg
  • 0

Då har du fått en "privat" IP-adress. Du har alltså inte fått en IP-adress tilldelad av DHCP'n.

Vad är det du ansluter emot?
Trådlös accessepunkt, eller ett kombinerat ADSL-modem (med inbyggd accessepunkt), eller?
Testa att starta om den enheten som agerar som DHCP.

Jag försöker ansluta mot universitetets Wlan... Har nu också talat med sonyericsson support. De hade heller inte någon vettig förklaring... Funder på om de är fel på min lur?

Postad 27 November 2008 - 17:35

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0
jag kom att tänka på en sak, vad är det för batterier i dom nya telefonerna?
kör maskin om dagarna och surrar flera timmar i mobilen om dagen så jag har den sittandes i en hållare med laddare som det är nu och så låter jag den ligga på laddning över natten.
påverkar det kapaciteten på batteriet eller sänker livslängden?

vet ju att när batteriet är nytt ska det tömmas tills telefonen dör innan det ska laddas i typ den första veckan lr så, men hur är det efter det?
far batteriet illa av att sitta på laddning hela dagen?

Postad 27 November 2008 - 17:58

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

vet ju att när batteriet är nytt ska det tömmas tills telefonen dör innan det ska laddas i typ den första veckan lr så,

Tvärtom gällandes litiumbatterier väl?
Dessa "trivs" bäst ifall du inte laddar ur dem.

Postad 27 November 2008 - 18:22

GreatMage
  • GreatMage
  • Wannabe

• 11 inlägg
  • 0

SE lägger in den senaste versionen som finns när dom tillverkas.
Hur det är i ditt fall är svårt att säga. Det du kan göra är att kolla villken vecka den är producerad.
Den informationen hittar du bakom batteriet.
På min står det t.ec 08W42 villket betyder att den är producerad år 08 vecka 42.
Den senaste firmwaren kom väl för ca 2 veckor sedan.

okej tack för tipset:) stod w46 och det var ju för två veckor sedan så mycket möjligt att de lade in senaste uppdateringen då:P. snabb fråga, någon som vet någon sida där man kan se när alla uppdaterringar har släppt och vad de återgärdade?

Postad 27 November 2008 - 20:07

Unregistered1200
  • Unregistered1200
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
installerade precis på mobilen YouTube for Mobile v1.4.2.jar

funkar klockrent
Postad bild

hittade ingen bild med C905 :P

Postad 28 November 2008 - 07:37

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

snabb fråga, någon som vet någon sida där man kan se när alla uppdaterringar har släppt och vad de återgärdade?

Tyvärr finns det inte än. SE släpper aldrig ut de uppgifterna.
Men man brukar kunna hitta detta på div. forum t.ex esato.com men jag tror inte
de uppgifterna kommit upp där heller än.

Postad 28 November 2008 - 07:55

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

jag kom att tänka på en sak, vad är det för batterier i dom nya telefonerna?
kör maskin om dagarna och surrar flera timmar i mobilen om dagen så jag har den sittandes i en hållare med laddare som det är nu och så låter jag den ligga på laddning över natten.
påverkar det kapaciteten på batteriet eller sänker livslängden?

vet ju att när batteriet är nytt ska det tömmas tills telefonen dör innan det ska laddas i typ den första veckan lr så, men hur är det efter det?
far batteriet illa av att sitta på laddning hela dagen?

Det är ju ett Li-Polymer batteri och dom batterierna kan du ladda när som helst. Finns ingen "minneseffekt" i dessa som det gjorde i de gamla Ni-Mh batterierna. Dock tar det några laddningar innan ett Li-Polymer batteri får full kapacitet.

Postad 28 November 2008 - 09:04

Pjuklarven
  • Pjuklarven
  • Lärjunge

• 497 inlägg
  • 0

Det är ju ett Li-Polymer batteri och dom batterierna kan du ladda när som helst. Finns ingen "minneseffekt" i dessa som det gjorde i de gamla Ni-Mh batterierna. Dock tar det några laddningar innan ett Li-Polymer batteri får full kapacitet.

Aha, så bra då var det som jag trodde då :P
Man vill ju inte sabba batteriet men man vill ju heller inte bli utan ström i mobilen på jobbet

Postad 01 December 2008 - 11:00

DrunkenMaster
  • DrunkenMaster
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
Har ett tre abonemang och har flashat min telefon. Skulle vilja få fram friendfinder. Går inte det om man inte har trecommunity i telefonen?
Kan man ladda ner friendfinder software på något sätt?
Sedan undrar jag hur man låser upp operatörslåset via davinci programmen? Är lite osäker och vill inte förstöra något.

/J

Postad 01 December 2008 - 20:52

T-PWR
  • T-PWR
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0
Har du testat att ta det från planet3 då? Borde ju funka som vanligt?

// Mathias

Har ett tre abonemang och har flashat min telefon. Skulle vilja få fram friendfinder. Går inte det om man inte har trecommunity i telefonen?
Kan man ladda ner friendfinder software på något sätt?
Sedan undrar jag hur man låser upp operatörslåset via davinci programmen? Är lite osäker och vill inte förstöra något.

/J

Postad 02 December 2008 - 20:36

mb_one
  • mb_one
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Nån som vet om det funkar med 16gb minneskort? står ju bara upp till 8gb på SE:s hemsida.

Postad 02 December 2008 - 23:15

Great
  • Great
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0
Köpte en 905 för en månad sen, sedan gick den sönder efter en vecka (kameralucka).

exakt efter 7 dagar så gjorde man en Doa på den, vad innebär det???

Nu har den vart inne på rep i 3 veckor, nån del som e beställd tydligen...

Vad äre som e så speciellt med en sån här Doa o att det ska göras inom 7 dagar.

ja menar, de e ju skamligt dålig service av ericsson, när man köper en ny lur har den i 1 vecka, oså blir man av med den i över 3 veckor sedan(har fortfarande inte fått tillbax den) nån mer som upplevt så dålig service???

Postad 02 December 2008 - 23:17

matvrak
  • matvrak
  • Användare

• 130 inlägg
  • 0
DOA är Dead On Arrival. Blir ju inte exakt korrekt om man översätter men man har rätt attt får en ny om felet är allvarligt om man lämnar in den inom sju dagar efter intjacket.

Postad 03 December 2008 - 06:32

tobbis
  • tobbis
  • Lärjunge

• 276 inlägg
  • 0
DOA innebär att du ska få en ny telefon i handen INTE att den ska in på service.

Sen pratade även jag med sony ericsson för några veckor sedan då min telefon också gick sänder (fick en ny på doa). Och jag frågade hur lång tid en service kunde ta, han sa att tog det mer än två veckor(tror det var två veckor) så kunde man få någon sort kompensation. Så jag föreslår att du ringer sony ericsson och hör med dem.

Redigerat av tobbis, 03 December 2008 - 06:36.

Postad 03 December 2008 - 07:35

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Nån som vet om det funkar med 16gb minneskort? står ju bara upp till 8gb på SE:s hemsida.

Det ska fungera. Rent teoretiskt så stödjer telefonplattformen minnen upp till 32Gb.
Det står 8Gb på SE hemsida bara för att det var det största som fanns när den informationen skrevs.
Dessvärre så uppdaterar inte SE den info'n.

Har läst på andra forum om folk som har 16Gb's minneskort i denna lur och att det fungerar klockrent.

Postad 03 December 2008 - 10:16

bkd
  • bkd
  • Lärjunge

• 460 inlägg
  • 0

Det ska fungera. Rent teoretiskt så stödjer telefonplattformen minnen upp till 32Gb.
Det står 8Gb på SE hemsida bara för att det var det största som fanns när den informationen skrevs.
Dessvärre så uppdaterar inte SE den info'n.

Har läst på andra forum om folk som har 16Gb's minneskort i denna lur och att det fungerar klockrent.

Japp, teoretiskt bör det fungera, men SE ger bara garanti för det de själva kunnat testa (och de uppdaterar som sagt var inte).

Som jämförelse kan man ta t ex K750i. När den släpptes, stod det att den stödde minneskort upp till 1 GB. Det fungerade dock bra i alla avseenden att köra med större minnekort när dessa senare lanserades. Det fanns dock en liten bugg som gjorde att det inte gick att spela upp inspelat ljud om man körde med de större minnekorten. Knappast speciellt många som kanske märkte av den buggen, förutom då dem som brukar spela in m h a telefonen. :D

Postad 03 December 2008 - 10:29

Telsek
  • Telsek
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Kort och gott, är denna den bästa mobilkameran som finns ute just nu? Självklart en bedömningsfråga, men vore tacksam för svar [;

Postad 03 December 2008 - 12:45

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Kort och gott, är denna den bästa mobilkameran som finns ute just nu? Självklart en bedömningsfråga, men vore tacksam för svar [;

Långt därifrån är jag rädd för än sålänge. Tar bra bilder i makro ( närbilder ) och situationer då man behöver en stark blixt. Men utomhus i solljus, landskap m.m har jag sett mkt oskarpa bilder som inte är bättre än t.e.x c902.

Inte så många mobiler som har stark xenonblixt så är man ute efter en stark blixt så finns det inte så många mobiler idag. Själv kör jag N82 än sålänge tills man ser en rejäl uppdatering på c905:ans mjukvara gällande kameran. N82:an tar även bättre blixtbilder inomhus och är mkt kompetent allround.

Utomhus i solljus, landskap m.m så finns det mobiler som tar bättre bilder än både N82 och c905. Samsung Innov 8 verkar vass bland annat men saknar stark blixt. Svårt att få allt i samma manick :D

Postad 03 December 2008 - 16:25

Great
  • Great
  • Amatör

• 66 inlägg
  • 0

DOA innebär att du ska få en ny telefon i handen INTE att den ska in på service.

Sen pratade även jag med sony ericsson för några veckor sedan då min telefon också gick sänder (fick en ny på doa). Och jag frågade hur lång tid en service kunde ta, han sa att tog det mer än två veckor(tror det var två veckor) så kunde man få någon sort kompensation. Så jag föreslår att du ringer sony ericsson och hör med dem.

Oki, jag har idag varit i kontakt med Ericsson support samt butiken, på supporten sa dom precis som du sa

i butiken säger dom att jag ska få en ny lur, men att dom väntar på lurarna, att dom e beställda, kul att dom har lurar i butiken då... men det funkar tydligen inte så, det ska vara dom såkallade utbyteslurarna man måste vänta på
SJUKT DÅLIGT, sista SE-luren för mig helt klart....

Postad 03 December 2008 - 20:06

Unregistered14e1d5e7
  • Unregistered14e1d5e7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
En liten fråga till er som har denna mobil. Har märkt att kameran allt som oftast sätts igån (eller startar upp, inte sätts igång helt) då jag kommer åt linsskydden lite lätt. Så när jag går ur menyer eller annat så ser man kamera-skärmen (uppstarts-skärmen) en kort sekud. Alltså, att man "råkar" toucha linsskyddet bara. Inte som att jag drar bort det, utan bara trycker lite lätt på det då man håller i mobilen.

Oh well, får se om det är lika för er. Lite störigt är det iaf...

Postad 03 December 2008 - 20:43

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

En liten fråga till er som har denna mobil. Har märkt att kameran allt som oftast sätts igån (eller startar upp, inte sätts igång helt) då jag kommer åt linsskydden lite lätt. Så när jag går ur menyer eller annat så ser man kamera-skärmen (uppstarts-skärmen) en kort sekud. Alltså, att man "råkar" toucha linsskyddet bara. Inte som att jag drar bort det, utan bara trycker lite lätt på det då man håller i mobilen.

Oh well, får se om det är lika för er. Lite störigt är det iaf...

Jag har inte så på min men har flera som haft liknande problem.
Dom har fått sina utbytta/reparerade för så ska det ju givetvis inte vara.

Postad 03 December 2008 - 20:48

Unregistered14e1d5e7
  • Unregistered14e1d5e7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Okej. Orka. Haft mobilen i två dagar, men borde få den utbytt utan större problem då förhoppningsvis. Borde väl gå under DOA kanske...

Men nice mobil annars, rent generellt får man väl säga iaf.

Postad 03 December 2008 - 22:18

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Den ska absolut gå att byta ut enl. DOA.

Postad 04 December 2008 - 15:19

Baruth
  • Baruth
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0

Har själv ett 16GB minneskort i luren och det funkar utmärkt, ska inte vara några problem för dig heller.

Postad 04 December 2008 - 15:49

mb_one
  • mb_one
  • Wannabe

• 15 inlägg
  • 0
Lysande, då blir det ett sånt snart :)

Postad 05 December 2008 - 08:11

9070
  • 9070
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Försöker en gång till, skrev denna fråga för ett par veckor sen men tyvärr har jag ej fått svar på den.

Frågan gäller då man skriver ett meddelande:
Då jag skriver ett SMS och vill ha ett ord med stor bokstav i början (t.e.x ett namn) så vägrar telefonen ibland att ge mig det. Jag kan trycka på * (stjärnan) flera gånger(5-10ggr) men den hoppar bara från liten till liten bokstav. Om jag däremot går tillbaka ett steg i meddelandet och sen trycker framåt igen och sen stjärnan så får jag stor bokstav. Skall det verkligen vara på detta sätt? Någon annan som märkt detta problem?

Tacksam för ett svar

Postad 05 December 2008 - 11:00

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Försöker en gång till, skrev denna fråga för ett par veckor sen men tyvärr har jag ej fått svar på den.

Frågan gäller då man skriver ett meddelande:
Då jag skriver ett SMS och vill ha ett ord med stor bokstav i början (t.e.x ett namn) så vägrar telefonen ibland att ge mig det. Jag kan trycka på * (stjärnan) flera gånger(5-10ggr) men den hoppar bara från liten till liten bokstav. Om jag däremot går tillbaka ett steg i meddelandet och sen trycker framåt igen och sen stjärnan så får jag stor bokstav. Skall det verkligen vara på detta sätt? Någon annan som märkt detta problem?

Tacksam för ett svar

Nej, det ska inte vara på det sättet som du beskriver. Du ska kunna skifta mellan "Aa", "a" och "A" när som helst.
Vad har du för firmware version?
Har du testat att uppdatera den?

Postad 05 December 2008 - 13:09

mdmar
  • mdmar
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Vid installation av PC Suite, stannar densamma av under installationen av drivrutinerna?
Har provat att stänga av brandväggen men icke....

Förslag på vad som felas?

Postad 05 December 2008 - 14:40

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Vid installation av PC Suite, stannar densamma av under installationen av drivrutinerna?
Har provat att stänga av brandväggen men icke....

Förslag på vad som felas?

Vad kör du med för operativsystem?

Postad 05 December 2008 - 16:32

Unregistered14e1d5e7
  • Unregistered14e1d5e7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Fick min utbytt mot en nya C905 igår. Men denna gången hade skärmen några smådefekter, kameraknappen känns som den är rejält nedtryckt (vilket gör att de två lägena känns som ett enbart, om ens det) och den lilla metal-saken där man skall fästa strap'en är vass som en kniv och gör att man skär sig. Blir till att byta igen haha, men fortfarande en nice mobil none the less!

Postad 05 December 2008 - 17:20

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0
Jag har precis skaffa denna lur, tycker den verkar jättebra. Kameran är väl helt ok, men köpte den för att de var en bar avvägning mellan liten telefon och hyffsat stor skärm. En sak som inträffat ett par gånger är att den stänger av sig och jag tror inte jag har kommit åt nån knapp. Fler som noterat detta problem och tror ni att det handlar om en mjukvaru-grej?

Postad 05 December 2008 - 18:37

Unregistered14e1d5e7
  • Unregistered14e1d5e7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Blev en tredje och en fjärde C905 idag haha. Helt otroligt! Den tredje jag fick var "slajden" hackig och trög på, gick knapp att stänga eller få upp. Den fjärde verkar helt okej. Lite, lite glapp i slajden men inget som en normal människa skulle reflektera över. Känns dock som detta är en modell verkar dras med lite olika problem (men säg den mobil som är felfri?).

Till medlemen ovan, så har jag inte träffat på just ditt problem. Men alla andra problem har jag nog fått erfara iaf!

Postad 05 December 2008 - 19:34

Unregistered14e1d5e7
  • Unregistered14e1d5e7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
btw. hur mycket kan man acceptera att slajden glappar/sitter lite löst? Skulle säkert kunna lämna tillbaka den för detta igen om jag vill, men den jag tog nu var den sista de hade på lagret. Säljaren tyckte att jag skulle satsa på en HTC HD, kanske gör det...men skulle sakna kameran här =/

Postad 05 December 2008 - 21:17

ljud
  • ljud
  • Forumräv

• 847 inlägg
  • 0

btw. hur mycket kan man acceptera att slajden glappar/sitter lite löst? Skulle säkert kunna lämna tillbaka den för detta igen om jag vill, men den jag tog nu var den sista de hade på lagret. Säljaren tyckte att jag skulle satsa på en HTC HD, kanske gör det...men skulle sakna kameran här =/

Allstå, jag ser mobiltelefoner som högteknologiska missfoster, dom har hur mycket onödiga funktioner som helst, men vill du ha byggkvalle, köp inte mobiltelefon helt enklet. Skulle våga sticka ut hakan och säga att samtliga telefoner som avhandlas här, är riktigt skräp. man får nog gå till järnaffären, i dagsläget, om man söker solida prylar som tål lite stryk. Detta ät dock inget jag förväntar mig från dessa pjäser. "Slit pch släng", you know.

Postad 05 December 2008 - 21:29

Unregistered14e1d5e7
  • Unregistered14e1d5e7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Kan nog inte göra mycket annat än att hålla med dig. Faktiskt. Och det är lite synd =/

Postad 07 December 2008 - 13:12

Mighty_Magnus
  • Mighty_Magnus
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

installerade precis på mobilen YouTube for Mobile v1.4.2.jar

funkar klockrent...

Det tackar man för!
Fungerar perfekt för mig med, var dock lite krångligt men denna sida hjälpte:
http://www.intomobil...son-phones.html

Det som fattas nu är att kunna ändra i Cybershot temat (lägga in egna bildspel i bakgrunden, program för detta?) och ip-telefoni genom w-lan (sip).

Jag har testat nya myTheme Creator 2.26 & Themes Creator 3.32.
Bildspelet i början ligger som en inbäddad flash (lite) ".swf". Kan man på något sätt öppna denna även om den ligger inbäddad i themet? Kanske kan man använda Adobe flash CS4 v10 eller Macromedia Flash 8? Någon som har tips på något annat program?

Redigerat av Mighty_Magnus, 07 December 2008 - 16:29.

Postad 07 December 2008 - 18:07

Claes K
  • Claes K
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Vilket skräp efter en vecka med telefonen glappar den i slidern hur kan man bara tillverka något med så dåliig kvalité SKÄRPNING Sony Ericsson. Uselt!!!

Redigerat av Claes K, 07 December 2008 - 21:03.

Postad 07 December 2008 - 22:23

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Problem med WLAN....

Lyckas inte koppla upp på WLAN.
Jag har fått inställningar från min oppertör och kan nå internet via 3g, men när jag ska kopla upp via Wlan fungera de inte... Jag hittar nätet och kan koppla upp(Får den gröna antennen högst upp samt läser medelstyrka under info.), men när jag sedan skriver in en adress eller går direkt på "play now" får jag meddelandet:

"Kommunikationsfel. försök igen eller kontakta din opperatör för suppport"

?? Är de någon inställning jag missat??

Tack på förhand!

Har du lyckats med att lösa problemet?

Sitter själv i samma sits, bortsett från att jag försöker koppla upp mej mot mitt trådlösa bbb-modem.
Men har inte lyckats något vidare :)

Postad 08 December 2008 - 08:58

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

Har du lyckats med att lösa problemet?

Sitter själv i samma sits, bortsett från att jag försöker koppla upp mej mot mitt trådlösa bbb-modem.
Men har inte lyckats något vidare :)

Blir du ansluten mot det trådlösa? (antennsymbolen blir grön)?
Om du blir det vad har din telefon då fått för IP-adress?

Postad 08 December 2008 - 10:38

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0

Blir du ansluten mot det trådlösa? (antennsymbolen blir grön)?
Om du blir det vad har din telefon då fått för IP-adress?

Jo, jag kan ansluta (blir grön)
IP 169.254.240.222

Borde väl vara nåt på 83.osv i och med bbb.
Har en stationär som också är uppkopplad trådlöst.
Den får upp ett ip på 83.osv som jag prövat med att lägga in manuellt i telefonen.
Men det fungerar ändå inte.

Någon annan inställning som måste göras?
Nätmask,gatewayoch dns är blanka.
Kan man lägga in samma värden som på den stationära?

Postad 08 December 2008 - 13:17

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0
Då har du samma problem. Din telefon har inte lyckats fått en IP-adress som är tilldelad av DHCP.
Alla adresser som börjar på 169.xxx är "privata". Alltså du kommer inte ut på internet med en sån adress.

Ska du lägga in en manuell IP-adress så räcker det inte med att bara skriva in IP. Du måste även skriva in de andra uppgifterna som du nämner som t.ex nätmask.

Tycker samtidigt att det låter lite konstigt att din stationära dator får en IP-adress som börjar på 83.
Det brukar ju fungera så att man får en fast IP-adress och den blir tilldelad routern. Den adressen blir då en som t.ex börjar på 83. Sedan så får de datorer som ansluter emot routern sina adresser tilldelade av DHCP och dom brukar börja på 192.168

Edit:
Läste nu på BBB hemsida att man kan bara ansluta en dator åt gången via kabel/trådlöst då det inte finns någon router funktion i deras "burk". Man måste alltså konfigurera den fasta IP-adressen manuellt. Så det du ska kunna göra är att konfigurera telefonen manuellt med samma inställningar som i datorn men du kan inte ansluta båda samtidigt. När du ska surfa med telefonen så får du koppla ifrån datorn och vice versa.

Redigerat av TomasL, 08 December 2008 - 14:23.

Postad 08 December 2008 - 14:21

sven höök
  • sven höök
  • Amatör

• 84 inlägg
  • 0
Tackar för hjälpen, men det blir nog till att ringa bbb-supporten i alla fall

Postad 08 December 2008 - 18:10

mdmar
  • mdmar
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Apropå tidigare fråga jag ställt om PC Suite-installation så är det löst nu... Togn helt enkelt en j-a tid....

Ny fråga: behöver jag göra ngn inställning för att surfa via Wlan eller använder telefonen Wlan så fort jag är asnluten via Wlan? Vill ju inte gärna åka på en överraskand hög datatrafikräkning om en månad;(

Finns det ngn bättre variant än Opera Mini som webläsare?

Postad 08 December 2008 - 18:49

Ice.
  • Ice.
  • Amatör

• 64 inlägg
  • 0
Nån mer än jag som tycker batteritiden är kass?
Måste ladda den MINST varannan dag, om jag använt den mycket sparsamt, annars varje dag.
Stämmer ganska dåligt med spec. på SE:s hemsida, där det står upp till 360 timmar.

Postad 08 December 2008 - 19:09

Unregistered14e1d5e7
  • Unregistered14e1d5e7
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Lämnade tillbaka min femte C905 idag. Tycker att kvaliteten på de som jag fått har varit undermålig. Förtillfället är jag utan mobil, men slängde iväg en beställning på en HTC HD. Känns sjukt tråkigt att missa den underbara kameran från C905 dock =/

Men det har helt enkelt blivit för många problem, alltifrån glapp/hackig/seg slajd, glapp med linsskyddet (som satte igång kamera då och då), fel på skärmen, trasig/defekt/stumm kameraknapp, fel på vanliga knappsatsen m.m. Och allt de här fördelat på fem stycken C905. Dålig batch kanske?

Mitt sista inlägg i den här tråden förmodligen. Tack för all hjälp dock!

OVER AND OUT

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.