* Officiell Tråd - Samsung i900 OMNIA *
1328 svar till detta ämne
Postad 23 November 2008 - 17:16
benteboy
-
benteboy
-
Användare
-
-
147 inlägg
hej hej,,, har nu haft min omnia i några veckor..
nu det senaste har jag märkt att den inte ringer när någon ringer till mig utan dom blir kopplade till röstbrevlådan direkt. har varit så hela helgen så vet ej om det e operatören som har problem? kör halebop som går på telias nät.
samma gäller sms tar flera timmar ibland innan jag får dom.
någon med samma problem?
sen har jag ställt en fråga tidigare som jag inte fått svar på (tror jag  )
har en symbol bredvid 3g symbolen som ser ut som en pil/julgran hittar inget på vad den betyder?
mvh benteboy
Postad 23 November 2008 - 17:48
Unregistered44aa6f6b
-
Unregistered44aa6f6b
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Vad är spb mobile shell, var får man tag i det (kostar det något) och hur installerar man det? Och sen undrar jag om ingen har ngt svar på mitt inlägg 2-4 poster upp? MVH
Köp det här........http://www.spbsoftwarehouse.com/products/mobileshell/?en ...kostar ca 250 :- och sedan skaffar du skins från......http://www.imarche.net/omnia/index.php.....och det är gratis. SPB mobile shell installerar du på din dator och kopplar sedan upp mobben mot activesync.....då kan du via din dator installera det på mobben. När det gäller skins så finns det en installationsguide med....iofs på engelska.
Redigerat av Unregistered44aa6f6b, 23 November 2008 - 17:49.
Postad 23 November 2008 - 20:38
HelGo
-
HelGo
-
Användare
-
-
107 inlägg
okey nice som fan men om jag laddar ner spb mobile shell och installerar det på min mobil kommer menyer och allt annat fortfarande att vara på svenska då.? för när jag skulle ladda ner det stod det att jag skulle välja mitt språk och svenska fanns inte.
MVH
Postad 23 November 2008 - 21:00
Unregistered44aa6f6b
-
Unregistered44aa6f6b
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
okey nice som fan men om jag laddar ner spb mobile shell och installerar det på min mobil kommer menyer och allt annat fortfarande att vara på svenska då.? för när jag skulle ladda ner det stod det att jag skulle välja mitt språk och svenska fanns inte.
MVH
Jodå.....du behöver en patch för svenska! Gå in på denna sidan....http://www.imarche.net/omnia/localize.php å hämta hem denna... Release 3.1 - [W]QVGA / SQ240-SQ320 - Swedish / Polish PATCH . Packa upp den på datorn, lägg den sedan i Localization under mappen Spbmobileshellskins på din mobbe. Kör sedan installationen av skins programmet på nytt ( alltså mortscript och install_WQVGA)......då skall du ha möjlighet att välja svenska. Lycka till!
Redigerat av Unregistered44aa6f6b, 23 November 2008 - 21:03.
Postad 23 November 2008 - 22:08
K1M
-
K1M
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
har en symbol bredvid 3g symbolen som ser ut som en pil/julgran hittar inget på vad den betyder?
Är det täckningen du menar? http://downloadcente..._1.1_081030.pdf
Redigerat av K1M, 23 November 2008 - 22:13.
Postad 23 November 2008 - 22:50
busigabelsebub
-
busigabelsebub
-
Wannabe
-
-
15 inlägg
Ni som har köpt eran Omnia av 3 Har dom lagt in skype på den? Pratade med 3 kundtjänst enligt dom fungerar inte skype i Omnia. Läser man på 3 hemsida och kryssar för att man vill ha skype i telefonen får man upp Omnia som första telefon. Så nu vet jag inte vad jag ska tro vill gärna köpa Omnia men är beroende av skype.
Skype funkar fint att installera och använda när jag körde via wlan hemma var dock inte kvaliten det bästa vanligt trådlöst på 54(på övervåningen). Kanske blir bättre om man pillar lite o har en router/repeater närmre till hands. Många program som går att installera i omnian ges det tips om i Windows mobile tråden https://www.minhembi...howtopic=211705Som jag sagt tidigare ta bort internet.telenor.se anslutningen ni som har telenor det är den som kostar. SPB funkar fint men man kan också kryssa ur alla Samsungs teman och få ett rent skrivbord där man kan välja in vad man vill ha, för de flesta funktioner finns fina patchar/widgets som tillverkats av intresserade användare..... Julgranen är det inte bluetooth du menar eller har din operatör lagt in nån fin symbol?
Redigerat av busigabelsebub, 23 November 2008 - 22:52.
Postad 24 November 2008 - 02:18
MrJiM78
-
MrJiM78
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Ni som har köpt eran Omnia av 3 Har dom lagt in skype på den? Pratade med 3 kundtjänst enligt dom fungerar inte skype i Omnia. Läser man på 3 hemsida och kryssar för att man vill ha skype i telefonen får man upp Omnia som första telefon. Så nu vet jag inte vad jag ska tro vill gärna köpa Omnia men är beroende av skype.
Finns ju en version av skype till winmobil. men jag har inte provat den. själv kör jag med fring i min omnia.
Postad 24 November 2008 - 10:22
Kinta
-
Kinta
-
Amatör
-
-
57 inlägg
Är det någon som har bra koll på de här med Exchange server. Jag skulle nämligen vilja att telefonen syncar med min outlook automatiskt. På jobbet har vi en sådan men den får jag inte använda eftersom telefonen inte är en företagstelefon. Därför undrar jag om man kan köpa nån plats på nätet på en exchangeserver? eller om de går att läsa på nått annat sätt.
De jag vill är att min outlook kalender i PC skall syncas med telefonen automatiskt. Alltså utan sladd eller blue tooth.
Postad 24 November 2008 - 13:05
ZyRox
-
ZyRox
-
Användare
-
-
142 inlägg
Finns ju en version av skype till winmobil. men jag har inte provat den. själv kör jag med fring i min omnia.
Jag har också friring men har kompisar i England och då ä'r det bra med skype Tre har den tjänsten för 49 kr men dom har vtrydligen inte lagt in den på Omnia
Postad 24 November 2008 - 15:53
Melcore
-
Melcore
-
Rookie
-
2 inlägg
Nån som vet hur det fungerar om man ska uppdatera mjukvaran på telefonen, kan samsung bli lite ledsna i bollen om dom upptäcker att jag/nån/du skulle ha varit lite busig o tagit hem spb mobile shell(den busiga versionen) o andra skins o sånt o lagt in på mobilen. Bryr dom sig det minsta va jag har på min mobil ?
Postad 24 November 2008 - 16:22
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Någon som har kunskapen att ändra språk i en rom?  Hittade denna http://www.modaco.co...pe-dxhk1-m2d04/ färska romen med Manila 2D som tydligen kör en ny engelsk rom DXHK1 med massor av buggfixar. Hittade denna guiden på XDA om hur man översätter alla sorters roms: http://forum.xda-dev...ad.php?t=311078 . Men jag är verkligen noob på detta så någon med mer erfarenhet kanske har tid att kolla på det?
Postad 24 November 2008 - 22:04
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
Har precis köpt en 3v gammal (begagnad) Omnia. Nu vill jag rensa den på allt som inte är där från scratch (lite nojjig över spionprogg o dyl)  Om jag gör en total återställning o raderar minnet, kan jag få tillbaka Route 66 sakerna som var installerad på det externa kortet? Är det något annat jag borde spara innan?
Hur är det med kalendern under widgets... min ligger kvar i oktober, why?
Redigerat av sonyman, 25 November 2008 - 09:37.
Postad 25 November 2008 - 03:50
malajo
-
malajo
-
Amatör
-
-
62 inlägg
Någon som vet hur jag får med album-bilden när jag synkar med Media Player i Windows?
Lägger till musik med synk-funktionen i mediaplayer men får bara med "bilden" till albumet ibland.
Givetvis så har jag dom rätta bilderna på datorn men det hjälper inte verkar det som.
Har inte hittat nått sätt att fixa detta i telefonen i efterhand heller
Postad 25 November 2008 - 09:40
Aldabal
-
Aldabal
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Jag är lite fundersam. Måste man ha ett minneskort i omnian när man installerar route 66. jag testade installera men det står något om ett minnenkort. Måste man verkligen ha det i då? Vill kunna använda det utan att stoppa i minneskortet. För jag ska köpa nytt minneskort sen men inte förren efter jul någon gång så jag vill kunna använda det redan nu. Nån som kan hjälpa mej?
Postad 25 November 2008 - 09:55
peon
-
peon
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Hej, Tänkte kolla lite input på batteri tiden, Min telefon lever i princip 24h sen dör den, och då har jag lyssnat lite musik säg 50min med bluetooth headset, lekt runt lite 30min. Batterit går med stegen 100%-80%-60%-40%-"20%" och då börjar den klagar på låg batteri (slår av telefonläge)?
Det jag har igång är
- Spb shell
- Active sync inställt på 30min (ändå är den alltid uppe på 3g/g) går det att göra så den kopplar ner efter den synkat klart?
- Bluetooth
Avstängt
- Wlan
- hspda
- All form av energispar är aktiverat
- Lägsta backlight
Har fullladdat telefon 2gånger till grönlampa och även ett par timmar extra som jag har läst ska hjälpa.
Hur är era telefoner?
Postad 25 November 2008 - 10:21
maglif
-
maglif
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Hej, Tänkte kolla lite input på batteri tiden, Min telefon lever i princip 24h sen dör den, och då har jag lyssnat lite musik säg 50min med bluetooth headset, lekt runt lite 30min. Batterit går med stegen 100%-80%-60%-40%-"20%" och då börjar den klagar på låg batteri (slår av telefonläge)? Det jag har igång är - Spb shell - Active sync inställt på 30min (ändå är den alltid uppe på 3g/g) går det att göra så den kopplar ner efter den synkat klart? - Bluetooth
Avstängt - Wlan - hspda - All form av energispar är aktiverat - Lägsta backlight
Har fullladdat telefon 2gånger till grönlampa och även ett par timmar extra som jag har läst ska hjälpa. Hur är era telefoner?
Hade samma problem själv tills jag stängde av push e-post och synkar manuellt. Nu håller den cirka 4 dygn vid normal användning om jag inte kör t ex GPS som drar mycket batteri.
Postad 25 November 2008 - 10:57
Unregistered44aa6f6b
-
Unregistered44aa6f6b
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Jag är lite fundersam. Måste man ha ett minneskort i omnian när man installerar route 66. jag testade installera men det står något om ett minnenkort. Måste man verkligen ha det i då? Vill kunna använda det utan att stoppa i minneskortet. För jag ska köpa nytt minneskort sen men inte förren efter jul någon gång så jag vill kunna använda det redan nu. Nån som kan hjälpa mej?
Nope...du behöver inte ha ett minneskort i omnian för att installera Route 66. Jag tog helt enkelt och satte in det medföljande minneskortet i laptopen. Överförde filerna till mobbens 16 gb minne och installerade därifrån. Funkade för mig
Postad 25 November 2008 - 11:05
toddelarsson
-
toddelarsson
-
Rookie
-
1 inlägg
Hej hej.
Jag undrar om nån vet om man kan fixa SPB gratis?? Har en kompis som sa att Sony Ericsson hade gratis till sin WM.
Tacksam för svar...
Postad 25 November 2008 - 20:39
K1M
-
K1M
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
Tänkte höra om någon vet om Touch Player kan sortera låtarna efter Track# istället för bokstavordning?
Eller finns det någon annan bra liknande mediaspelare. Winmedia player tycker jag är jobbig pga de små knapparna/menyerna.
Postad 25 November 2008 - 21:41
Aldabal
-
Aldabal
-
Amatör
-
-
88 inlägg
Är det någon som vet hur man får gpsen att funka. Det står bara tar emot gps position hela tiden. Har haft den igång i minst en halvtimme nu.
Postad 25 November 2008 - 23:16
lunarwolf
-
lunarwolf
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Hej
Tillslut köpte jag denna lur. Ett jedra velande ledda fram till beslutet. Iphone eller Xperia eller HTC HD..
Men det vart Omnia. Jisses vilket meck det är! Direkt kan jag säga att jag saknar vanlig hörlursplugg. Det är egentligen en "dealbreaker".. Lite så att jag ångrar mig. Kanske skulle ha fixat en Ifåne istället.. lättare..
Men va fan! Köpte på Tre. Det kan jag rekomendera.. De har kampanj just nu o bjussar på MobilSurf som ju egentligen kostar 199/mån. Visste jag faktiskt inte.. glad överraskning! Sen har jag installerat SPB Mobile Shell och det gör en himmla skillnad.. Mycket bra! Och Coreplayer.. fast hag tycker nästan Touchplayer är bättre..
Summan av kardemumman.. lite smånöjd för ögonblicket..
//Fabian
Postad 26 November 2008 - 00:13
ZyRox
-
ZyRox
-
Användare
-
-
142 inlägg
[quote name='lunarwolf' date='Nov 25 2008, 23:16 ' post='2184000'] Hej Tillslut köpte jag denna lur. Ett jedra velande ledda fram till beslutet. Iphone eller Xperia eller HTC HD.. Men det vart Omnia. Jisses vilket meck det är! Direkt kan jag säga att jag saknar vanlig hörlursplugg. Det är egentligen en "dealbreaker".. Lite så att jag ångrar mig. Kanske skulle ha fixat en Ifåne istället.. lättare.. Men va fan! Köpte på Tre. Det kan jag rekomendera.. De har kampanj just nu o bjussar på MobilSurf som ju egentligen kostar 199/mån. Visste jag faktiskt inte.. glad överraskning! Sen har jag installerat SPB Mobile Shell och det gör en himmla skillnad.. Mycket bra! Och Coreplayer.. fast hag tycker nästan Touchplayer är bättre.. Summan av kardemumman.. lite smånöjd för ögonblicket.. //Fabian Hallo Fabian Hur länge vart du bjussad på mobilsurf var det t.o.m sisTA Januari?
Postad 26 November 2008 - 00:34
Gatubarn
-
Gatubarn
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Vad exakt använder ni använder ni active sync till? Alltså exakt hur, på vilket sätt har ni mobilen synkad med datorn?
Jag vill veta utförligt vad denna synk gör för er och hur ni använder den.
Tack!
Postad 26 November 2008 - 08:44
MrJiM78
-
MrJiM78
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Jag beställde min omnia på tre för en vecka sen och fick inte erbjudandet med GRATIS mobilsurf ( 199 kr ). Ringde de nu igen och efter en del strul fick jag det till slut.
Postad 26 November 2008 - 08:49
Unregistered255369a1
-
Unregistered255369a1
-
Wannabe
-
-
46 inlägg
Vad exakt använder ni använder ni active sync till? Alltså exakt hur, på vilket sätt har ni mobilen synkad med datorn?
Jag vill veta utförligt vad denna synk gör för er och hur ni använder den.
Tack!
På jobbet synkar jag med Exchange-servern, hemma synkar jag med min lokala Outlook (på min dator). Jag synkar: Kalender Kontakter eWallet (bra program för att hålla ordning på koder o lösenord) Uppgifter Filer (en mapp skapas på skrivborded med "Mina dokument" som synkas med enheten Favoriter (Mobilfavoriter i IE) Hur smidigt som helst! Alla möten rasslar automatiskt in i telefonen. Kontakterna styr man upp i Outlook. Jag synkar inte musiken, den lägger jag över manuellt med utforskaren. Funkar bättre för mig. Mailen synkar jag inte heller, men det beror på att de innehåller konfidentiell info som jag inte får ta med mig.
Postad 26 November 2008 - 08:59
lunarwolf
-
lunarwolf
-
Wannabe
-
-
47 inlägg
Ehm.. jag saknar ÅÄÖ på tangentbordet. har iofs installerat SPB Mobile-shell.. Kan det ha med det att göra?
//Fabian
Postad 26 November 2008 - 09:09
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
Jag formaterade hela telefonen igår (trodde jag). Efter en snabbcheck så låg något program kvar på "min lagring"=interna 16gb minnet. Valde då återställ under Total återställning. Nu står det "demonterad" vid det minnet & det dyker inte upp i filhanteraren. Någon som har tips?
EDIT: Det har löst sig, gjorde en återställning på huvudminnet så löste sig allt (for now)
Redigerat av sonyman, 26 November 2008 - 10:59.
Postad 26 November 2008 - 09:39
MrJiM78
-
MrJiM78
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
Ehm.. jag saknar ÅÄÖ på tangentbordet. har iofs installerat SPB Mobile-shell.. Kan det ha med det att göra? //Fabian
ÅÄÖ finns under specialtecken. Men man behöver de inte när man kör xt9. Eller jag menar man behöver de väldigt sällan.
Postad 26 November 2008 - 09:48
benteboy
-
benteboy
-
Användare
-
-
147 inlägg
vad gör mobilen när den gör en roaming? får upp den symbolen ganska ofta..
mvh benteboy
Postad 26 November 2008 - 09:50
Unregistered1e2e5a99
-
Unregistered1e2e5a99
-
Rookie
-
4 inlägg
Vad är det för surferbjudande från Tre som ni pratar om? Jag hittar inte det på deras hemsida. Är det något i stil med gratis "199kronors-bredband" i några månader om man binder sig för tjänsten under en längre tid, som jag har sett flera operatörer kör med? I så fall är det inget att hänga i granen. Eller bjuds man på tjänsten gratis, utan krav? För hur lång tid i så fall?
Postad 26 November 2008 - 10:39
Jimmyrular
-
Jimmyrular
-
Rookie
-
2 inlägg
Hej,
Fick just min Omnia igår ifrån Telia, Men jag har inte svenka , går man in på "Language Change" så kommer det upp en error ruta som säger att det inte är något "multi language image file in my storage folder" kan någon hjälpa mig, jag finner inget på samsungs hemsida heller :-(
Postad 26 November 2008 - 10:48
iceman79
-
iceman79
-
Wannabe
-
-
13 inlägg
Hej, Fick just min Omnia igår ifrån Telia, Men jag har inte svenka , går man in på "Language Change" så kommer det upp en error ruta som säger att det inte är något "multi language image file in my storage folder" kan någon hjälpa mig, jag finner inget på samsungs hemsida heller :-(
Du har antagligen inte installerat multilanguage. Antar att du fick med 2 st 1G minneskort. på det ena ligger Route 66 och på det andra kan du installera multilanguage OS. Bara att stoppa i och starta upp telefonen och följa anvisningar.
Postad 26 November 2008 - 10:49
peon
-
peon
-
Amatör
-
-
87 inlägg
Du ska ha fått ett minneskort med din telefon som det står samsung på, den innehåller svensk firmware mmm.. Stoppa i den och följ instruktionerna som följer med telefon...
Postad 26 November 2008 - 10:55
Jimmyrular
-
Jimmyrular
-
Rookie
-
2 inlägg
Du ska ha fått ett minneskort med din telefon som det står samsung på, den innehåller svensk firmware mmm.. Stoppa i den och följ instruktionerna som följer med telefon...
Kanon för snabbt svar, Ja det följde med ett minnes kort, men när jag startade telefonen instalerade den route 66, men inget annat, får man gå in på minneskortet och leta. Ursäkta min okunnighet men det är min första WM, trodde jag hade hyffsad koll på grejorna men icke.
Postad 26 November 2008 - 12:06
K1M
-
K1M
-
Lärjunge
-
-
298 inlägg
mvh benteboy
Letar efter andra nät som har bättre mottagning.
Postad 26 November 2008 - 12:35
crest
-
crest
-
Forumräv
-
-
990 inlägg
mvh benteboy
När du befinner dig i Roaming i Sverige så innebär det att du befinner dig på ett 3G-nät som din operatör är delägare i. Har du Telia/Tele2 så befinner du dig i deras gemensamma nät som kallas för Sweden 3G (Svenska UMTS Nät AB) De har byggt ett gemensamt 3G-nät över hela landet. Har du Telenor eller 3 och kommer in Roaming så innebär det att du är i deras gemensamma 3G-nät de byggt ihop i hela landet (3GIS) utom i Stockholm, Göteborg, Malmö och Karlskrona, där de byggt egna nät. Du betalar inget extra när du roamar i Sverige eftersom din operatör är delägare i nätet. Du kan inte roama med andra nät i Sverige eftersom de andra operatörerna inte släpper in dig på deras nät.
Redigerat av crest, 26 November 2008 - 12:37.
Postad 26 November 2008 - 12:38
Unregisteredc83518bd
-
Unregisteredc83518bd
-
Lärjunge
-
-
460 inlägg
Du har antagligen inte installerat multilanguage. Antar att du fick med 2 st 1G minneskort. på det ena ligger Route 66 och på det andra kan du installera multilanguage OS. Bara att stoppa i och starta upp telefonen och följa anvisningar.
Ni som har denna multilanguage OS filen, kan ni inte ladda upp den? Så kanske vi kan köra det på en engelsk cooked rom?
Postad 26 November 2008 - 12:44
flemmix
-
flemmix
-
Wannabe
-
-
25 inlägg
Någon som har default/fabriks inställningarna på detta?
(Så som det står när man inte pillat på det som jag)
start---->inställningar----->system----->Extern GPS
Program: Vilken port ska det vara?
hardware: Vilken posrt och överföringshastighet?
Tackar
flemmix
Postad 26 November 2008 - 13:00
Unregistered0602f2db
-
Unregistered0602f2db
-
Wannabe
-
-
41 inlägg
Min står på Program: Com3 , Hardware Com9 och 4800 Standard alltså. Någon som har default/fabriks inställningarna på detta? (Så som det står när man inte pillat på det som jag)
start---->inställningar----->system----->Extern GPS
Program: Vilken port ska det vara? hardware: Vilken posrt och överföringshastighet?
Tackar flemmix
Postad 26 November 2008 - 13:12
benteboy
-
benteboy
-
Användare
-
-
147 inlägg
tack för svaret kompisar..  det sjuka är när den gör det så går det inte ringa till mobilen.. den kopplar till mobilsvar direkt,, så stängde av 3g å har den nu på edge å då händer det inte. skall det vara så?
mvh
Postad 26 November 2008 - 13:22
völund
-
völund
-
Användare
-
-
147 inlägg
Hej !
Hur upplever ni tangentbordet på omnian?
Är det horisontella querty tangenterna att föredra?
Hur upplever ni haftic-feedback, bra eller dåligt?
Hur fungerar txt9?
Hur snabbt kan ni skriva, laggar det nåt om ni skriver snabbt eller är responsen bra?
Hur är batteritiden om ni lyssnar på musik? (lyssnar själv ca 4 timmar/dag)
Hur fungerar bluetooth lurar till omnian?
//Jonas
Redigerat av völund, 26 November 2008 - 13:23.
Postad 26 November 2008 - 14:05
jsandmark
-
jsandmark
-
Rookie
-
5 inlägg
Vad är det för surferbjudande från Tre som ni pratar om? Jag hittar inte det på deras hemsida. Är det något i stil med gratis "199kronors-bredband" i några månader om man binder sig för tjänsten under en längre tid, som jag har sett flera operatörer kör med? I så fall är det inget att hänga i granen. Eller bjuds man på tjänsten gratis, utan krav? För hur lång tid i så fall?
Jag teckande 399:- mån i 24 månader och då fick jag fri surf (199:) under denna period  Erbjudandet finns dock inte på deras hemsida, men kolla med någon tre butik eller kundtjänst så ska du se att du löser det.
Postad 26 November 2008 - 14:25
jsandmark
-
jsandmark
-
Rookie
-
5 inlägg
Glöm mitt tidigare inlägg. Omnia + det paket jag tecknade finns nu med på tre.se under julerbjudande
Postad 26 November 2008 - 15:17
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
Någon som har beställt från themobilestore.se? Vad är det för typ av skärmskydd dom har, är det liknande InvisibleShield eller mer budget?
Postad 26 November 2008 - 19:18
JormaB
-
JormaB
-
Rookie
-
4 inlägg
Jag har en liten fundering. Är de någon som vet hur man kan få bort "nytt sms" funktionen? Den som ploppar upp och visar direkt på skärmen vad som står i sms:et när det blir motaget? Jobbigt om vem som helst kan läsa ens nyinkomna sms bara för att man råkat lämna telefonen på bordet tex. Tacksam för ett svar.
Postad 26 November 2008 - 21:34
JormaB
-
JormaB
-
Rookie
-
4 inlägg
Sen undrar jag en till sak. Finns det ljudinspelningsfunktion på telefonen?
Postad 26 November 2008 - 21:54
Unregistered1348
-
Unregistered1348
-
Rookie
-
6 inlägg
Hejsan! hjälp mig nu snälla.
sitter här med min precis nya omnia men fattar faktiskt inte hur man kopierar över en vanligt film till minnet på mobilen. sitter här med active sync och den klagar bara på att det är för lite minne men min film är ju bara på 300 mb och det är 15GB ledigt! hur gör jag för att skicka över musik & film till min kära telefon.
tack för snabb hjälp!!
Postad 26 November 2008 - 22:17
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Skippa att synca med windows media player , använd bara utforskaren i active sync och leta reda på 16GB lagringen . Du försöker förmodligen kopiera över till minneskortet...
Postad 26 November 2008 - 23:51
sonyman
-
sonyman
-
Veteran
-
-
1560 inlägg
Vilka filmtyper kan man spela upp i telefonen? Provade att föra över en .avi-fil men då hänger sig TouchPlayer bara. Måste man konvertera dessa på något sätt?
Sen, finns det något annat sätt att synka media på? Jag har vista o då används WMP, där har inte jag allt upplagt.
Hur får man albumomslagen syncade tillsammans med musiken?
Postad 27 November 2008 - 01:25
AlfonsÅberg
-
AlfonsÅberg
-
Amatör
-
-
60 inlägg
Sen undrar jag en till sak. Finns det ljudinspelningsfunktion på telefonen?
Japp ligger i Anteckningar, kanon man kan spela in samtal/memo samtidigt som man använder stylus och skriva med (Ink Note:)
Redigerat av AlfonsÅberg, 27 November 2008 - 01:26.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
-
Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
genstruktur
2026-05-20 17:06:21
-
Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
genstruktur
2026-05-20 17:04:36
-
Tyg och läkt till baksidan av akustikväggen,
genstruktur
2026-05-20 17:03:16
-
Projektorn uppe och allt verkar fungera
genstruktur
2026-05-20 17:02:29
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|