Det är därför det är skönt att Sverige är en "fri värld"; man behöver inte köpa om man inte vill. Men i sak skulle jag också gärna se lite mer gratis prylar, just nu är det faktiskt gratis etanol (jag har ju bilen!) och gratis mat (jag har ju kylen!) som lockar mestför det första vem betalar för ett tema skulle inte falla mig in att göra det på mobilen tex så går jag in här http://www.mobile9.com/ så varför borde inte MS släppa allt sånt krimskrams gratis tycker det är frenetiskt elakt av MS att ta betalt för att få ladda ner extra banor till spel tex då man endå har spelet!!!
Postad 21 November 2008 - 13:37
Postad 21 November 2008 - 13:49
Det är därför det är skönt att Sverige är en "fri värld"; man behöver inte köpa om man inte vill. Men i sak skulle jag också gärna se lite mer gratis prylar, just nu är det faktiskt gratis etanol (jag har ju bilen!) och gratis mat (jag har ju kylen!) som lockar mest
fördelen är ju att man kan använda egna bilder som bakgrund men Thats not enough
Postad 21 November 2008 - 15:23
låt det ta 1 vecka eller 2 så har du en ny maskin hemma
Yeah, hoppas på det.
Postad 21 November 2008 - 15:43
Spännande, uppdaterade min 360 Elite i förrgår och igår när jag slog igång den (efter att ha varit avstängd i c:a 12 timmar) så fick jag RRoD med 2 lampor (överhettning, enligt microsoft.com).
Kan nämna att maskinen är mindre än ett halvår gammal och i väldigt bra skick. Startade om den och lyckades komma till NXE-dashen, fast nu med abnormt högt fläktljud. Testade att spela en film, vilket funkade fint (förutom oljudet från fläktarna), men när jag drog igång Fallout3 så dog den igen. Det intressanta är att konsollen inte känns varm när den är igång, ens i utblåset för fläktarna.
edit: fått fraktsedel från MS nu, så får hoppas att man har en 360 innan julledigheten iaf..
Man kan inte få RRoD med 2 lampor. RRoD är ett problem, ditt är ett annat.
Låter som din kontroller för temperatur och fläkt har gått bananas. Krävs rätt mycket annars för att få överhettningsproblem på en Falcon, jag körde min i en byrålåda för över 24h utan det. De gamla kan dock få det lätt om man stänger in den.
Redigerat av PalmiNio, 21 November 2008 - 15:45.
Postad 21 November 2008 - 15:53
Man kan inte få RRoD med 2 lampor. RRoD är ett problem, ditt är ett annat.
Låter som din kontroller för temperatur och fläkt har gått bananas. Krävs rätt mycket annars för att få överhettningsproblem på en Falcon, jag körde min i en byrålåda för över 24h utan det. De gamla kan dock få det lätt om man stänger in den.
Well, true, halv RRoD.
Jag tror också det är vad som har hänt, då den kört väldigt svalt och tyst tills detta inträffade. Går inte att jämföra med den värme som min gamla box spydde ut. Det hela har antagligen ingenting alls att göra med NXE, men lite mystiskt att det skulle uppkomma dagen efter att jag uppdaterat den.
Postad 21 November 2008 - 15:58

Well, true, halv RRoD.
Jag tror också det är vad som har hänt, då den kört väldigt svalt och tyst tills detta inträffade. Går inte att jämföra med den värme som min gamla box spydde ut. Det hela har antagligen ingenting alls att göra med NXE, men lite mystiskt att det skulle uppkomma dagen efter att jag uppdaterat den.
Nja det kan ju tekniskt ha med uppdatering att göra. Finns väl någon programkod som har hand om just övervakningen. Kan ju ha blivit något skrivfel där. Aja segt iaf, lycka till.
Postad 21 November 2008 - 16:01
Postad 21 November 2008 - 17:49
Såhär ser de nya temana ut:
Nja det kan ju tekniskt ha med uppdatering att göra. Finns väl någon programkod som har hand om just övervakningen. Kan ju ha blivit något skrivfel där. Aja segt iaf, lycka till.
bra mycket snyggare dock kostar det ju att ta hem dem
du har ingen annan bild tex över tex My Xbox
Redigerat av Duckface21, 21 November 2008 - 17:50.
Postad 21 November 2008 - 19:24
http://cache.gawker....lowarstheme.jpg[/img]
Ser alla teman man laddar ner nu ut sådär? eller ska man kolla efter något speciellt i namnet?
Postad 21 November 2008 - 19:29
wow bill gates kommer till sverige..
han ska va bestman till en annan MS miljadär som ska gifta sig med en svensk brud i stockholm
http://www.gt.se/nyh...a-kandisbrollop
de som är missnöjda / nöjda i landet kanske får sig en möjlighet
Redigerat av Duckface21, 21 November 2008 - 19:29.
Postad 21 November 2008 - 23:53
Ser alla teman man laddar ner nu ut sådär? eller ska man kolla efter något speciellt i namnet?
Premium tror jag är tilläggsnamnet på dem
Postad 21 November 2008 - 23:58
Vad heter det temat?
Postad 22 November 2008 - 00:13
Vad heter det temat?
Är väl Halo 3 premium eller Halo Wars premium. Finns under Premium Themes.
Dock verkar det bara vara Friends kanalen som piffas upp. Segt:
"I downloaded the Fable 2 premium theme and was disappointed. The theme has a background image of a valley, could be anywhere. You can hardly see it except in the friends section. There it looks neat with little stalls and such from the game behind your friends avatars, but otherwise I find that it is not worth 250 microsoft points."
Här är Fable 2 temat:

Lite annat om det hos Major Nelson:
http://majornelson.c...mes-in-nxe.aspx
Redigerat av PalmiNio, 22 November 2008 - 00:15.
Postad 22 November 2008 - 01:12
Postad 22 November 2008 - 11:36
Postad 22 November 2008 - 13:12
Fick hem min nya Elite igår, efter att ha fått RROD på min förra Elite efter uppgradering till NXE. Var ordentligt nervös när jag gjorde ett nytt försök igår kväll, men denna gången gick det bättre. Så nu kör jag också NXE på min box. Fick även Lips igår, grymt kul spel.
se på vad va det jag sa
Postad 22 November 2008 - 16:23
Reklamen för 'You're in the movies' buffrar oftare än den spelar...
Postad 22 November 2008 - 16:57
OT här, men det är i Göteborg, vilket står på åtminstone två ställen i ingressen till artikeln.lite OT
wow bill gates kommer till sverige..
han ska va bestman till en annan MS miljadär som ska gifta sig med en svensk brud i stockholm
Postad 22 November 2008 - 17:14
OT här, men det är i Göteborg, vilket står på åtminstone två ställen i ingressen till artikeln.
han va i stockholm först står på en annan artikel dock inte den jag postade
Postad 22 November 2008 - 20:25
Tacksam för hjälp.
Postad 22 November 2008 - 20:27
Postad 22 November 2008 - 20:30
Jag körde NXE uppgraderingen på min tjejs xbox med min hårddisk.
Sedan installerade jag fallout 3 till hårddisken och spelade hemma hos min tjej.
Sedan tog jag hem min hårddisk och mitt spel och körde det i min egen xbox.
Då säger den att spelet bara går att köra från hårddisken på den konsolen det installerades på (kom ihåg att det fortfarande är samma skiva och samma hårddisk som jag installerade det på).
Detta är ju lite wierd och onödigt, jag antar att det har något med något megasmart kopieringskydd att göra, men jag ser inte direkt meningen med det när det liks är mina grejjor som jag flyttar omkring.
Detta resulterar altså i att jag;
1. Antingen får installera spelet varje gång jag spelar hemma hos mig respektive hos min tjej.
2. Helt enkelt får göra slut med henne så jag alltid är hemma och spelar.
Det är ju inte hela världen att installera det varje gång och majorieteten lider nog inte av det då ni alla bor hemma hos era föräldrar och aldrig någonsin rör er därifrån, men vi få som faktiast lyckats med något här i livet lider ju lite av det. Som om det inte tar nog med tid att cykla mellan mitt hem och min GFs..
o_O
Postad 22 November 2008 - 20:37
Nya updaten skriver över de gamla codecsena. Behövs tankas hem igen. Får du inte upp en skylt om att du behöver ladda hem support för iPod?
Nä den kom inte upp men jag hämtade den själv, men det fungerar inte ändå =( =( =(
men vi få som faktiast lyckats med något här i livet
cykla mellan mitt hem och min GFs..
ha-ha
Postad 22 November 2008 - 20:39
Okej, så här:
Sedan installerade jag fallout 3 till hårddisken och spelade hemma hos min tjej.
Då säger den att spelet bara går att köra från hårddisken på den konsolen det installerades på (kom ihåg att det fortfarande är samma skiva och samma hårddisk som jag installerade det på).
Detta är ju lite wierd och onödigt, jag antar att det har något med något megasmart kopieringskydd att göra, men jag ser inte direkt meningen med det när det liks är mina grejjor som jag flyttar omkring.
1. Antingen får installera spelet varje gång jag spelar hemma hos mig respektive hos min tjej.
Det är ju inte hela världen att installera det varje gång och majorieteten lider nog inte av det då ni alla bor hemma hos era föräldrar och aldrig någonsin rör er därifrån, men vi få som faktiast lyckats med något här i livet lider ju lite av det. Som om det inte tar nog med tid att cykla mellan mitt hem och min GFs..
o_O
tar inte så värt länge att installera spel varför bara inte avinstallera och installer på nytt där eller ha installen hemma och köra med skiva där
Postad 22 November 2008 - 22:22
Postad 22 November 2008 - 22:33
Tror ni han passerade Jönköping?
Om du blir glad av det så JA
Okej, så här:
o_O
Röstar på alt. nr 3, flytta hem till din flickvän
Postad 22 November 2008 - 23:26
Om du blir glad av det så JA
Röstar på alt. nr 3, flytta hem till din flickvän
kan lägga nr3 jag med haha bara för att hänga med i mängden
Postad 22 November 2008 - 23:59
Postad 23 November 2008 - 08:05
Postad 23 November 2008 - 09:40
Angående alternativ 3, det vore iofs rätt coolt att ha två sony 40" brevid varandra
Klockrent juh, kan ni lira varsit spel samtidigt
Redigerat av jimel, 23 November 2008 - 09:41.
Postad 23 November 2008 - 10:26
Men jag har redan köpt en HDD åt henne, men min save och min profil ligger ju på min hårddisk och jag tänker ju knappast börja om med en ny karaktär och bara spela med den när jag är hos henne (det är ju trots allt fallout vi pratar om)...
Alternativ #5, Köp ett minneskort och flytta din profil och kopiera dina saves mellan konsolerna
Postad 23 November 2008 - 11:01
Alternativ #4. Köp henne en HDD i julklapp.
Är HDD en förkortning av Hårddisk?
Postad 23 November 2008 - 11:18
Men frustrerande är det (höjden av i-landsproblem, visst) men det är av största vikt då hon köpte min gamla konsol när jag köpte en ny för att få HDMI så vill jag ju gärna inte tvinga fram en RROD på hennes utan installerar för att vara så snäll som möjligt. Och hemma vill jag ju inte heller köra från skivan nu när det går att köra från HDDn.
Oh, well.
Postad 23 November 2008 - 13:15
Men problemet ligger ju i att spelet bara går att spela från hårddisken på den konsolen den installerades på, troligtvis tar den något serienummer eller ngt och blandar in i installationen.
Men frustrerande är det (höjden av i-landsproblem, visst) men det är av största vikt då hon köpte min gamla konsol när jag köpte en ny för att få HDMI så vill jag ju gärna inte tvinga fram en RROD på hennes utan installerar för att vara så snäll som möjligt. Och hemma vill jag ju inte heller köra från skivan nu när det går att köra från HDDn.
Oh, well.
snacka om att sitta i klistret
Postad 24 November 2008 - 16:39
Man kanske kunde göra om det till en retrotråd för lirare som kör "The Old Xbox Experience"? En sorts digital ljugarbänk för mossiga stofiler som inte har internetuppkoppling, anser Windows Me är j-t underskattat och saknar 8.3 namnstandarden.denna tråden har sjungit sin sista värs sen nya dashen kom ut
Det var bättre förr !
Postad 24 November 2008 - 16:48
Antingen är jag dum eller så har jag inte fattat problematiken. Kan du inte bara installera spelet med din skiva på båda hårddiskarna, och ta med spelet varje gång du trampar till tjejen, + ett minneskort med dina saves?Men problemet ligger ju i att spelet bara går att spela från hårddisken på den konsolen den installerades på, troligtvis tar den något serienummer eller ngt och blandar in i installationen.
Oh, well.
Postad 24 November 2008 - 20:58
Postad 24 November 2008 - 21:00
Tycker om att man numera kan välja att skriva med QWERTY-tangentbord när man skriver meddelanden.
Hur då?
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
3 bilder
3 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?