Slängde upp en tråd på xda om Operaproblemet jag har. Det är ju tyvärr den bästa browsern för WM just nu, synd att det inte går att använda vissa länkar. :/
opera mini då? testat den?
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
2 relaterade trådar
Postad 08 December 2008 - 13:27
opera mini då? testat den? Postad 08 December 2008 - 13:34 Jodå, det har jag. Jag tom rekommenderade den tidigare i tråden. Den funkar ju hyfsat, men jag vill kunna surfa med flikar. Antar att jag bara är bortskämd med Safari i min iPod Touch... :/ Postad 08 December 2008 - 14:16
Skrev ti Telenor, fick svar att dom inte har fått in dom än, vet inte när dom får dom...
låter ju inte så lovande.... Postad 08 December 2008 - 15:47
Och där började lacken släppa, efter mindre än en vecka!! Och då behandlar man den fortfarande som sitt eget ägg. Så ska det inte vara, hoppas HTC kan ta in och åtgärda det.
Postad 08 December 2008 - 15:51
Du kan på nått sätt ställa in 300kb... Postad 08 December 2008 - 15:52 Tack, det ska jag prova. Läste att bilderna måste vara 256*256 (tror jag) för att det ska funka. Kanske därför det funkar på vissa o inte andra. Postad 08 December 2008 - 15:53
Vart släpper den? Så man kan kolla om man har samma problem Postad 08 December 2008 - 16:10
Har du kollat in skyfire då, verkar ju bra? Funkar inte på HD:ns upplösning men det går att ladda ner ett program som gör att den visas i vga upplösning. Har inte fått min än så kan inte prova. http://forum.xda-dev...ghlight=skyfire http://forum.xda-dev...ghlight=skyfire http://get.skyfire.com/ Redigerat av Danne736, 08 December 2008 - 16:12. Postad 08 December 2008 - 16:11
Nej, jag har laggt in de bilder jag hade sedan tidigare (har alltid cover art JPG i mappen för albumet i min MP3 samling) och det funkade bra, de flesta där är c:a 600x600. Postad 08 December 2008 - 16:59
Fick precis: "Just nu vet vi inte när vi kan leverera HTC Touch HD eftersom telefonens mjukvara inte är uppdaterad, och detta åtgärdats för tillfället. Våra tekniker arbetear på detta, men just nu har vi inget leveransdatum." Varför är det inte så med alla andra leverantörer typ El-giganten? Verkar helt åt skogen. Postad 08 December 2008 - 17:00
Meddelanden -> Mer -> Meny -> MMS-alternativ -> Servrar-> Klicka på din konfig i listan -> "Gräns för sändning" (näst längst ner), 100, 200 eller 300K Postad 08 December 2008 - 17:32 Finns en hel tråd på XDA med bilder, tror den länkas tidigare i denna tråd. Hursomhelst så är det på varierande ställen, en större repa som ser ut som den repats riktigt hårt, men har inte utsatt den för något sådant idag. Sen är det små fläckar runt om som släppt. Kan inte vara så att MP3Tag konverterar bilderna då? Ska testa nu iaf Postad 08 December 2008 - 20:08
Ja kunde fortfarande avbyta köpet, men problemet är ju att ja vill ha mobilen! Läste att nån skrev nästa vecka,så får hoppas på det... Postad 08 December 2008 - 20:19
det kanske är så att telenor ska lägga in sina logon motsvarande och det är kanske det som de inte får att fungera bra och måste kanske vända sig till HTC för att få hjälp med sådan uppgradering. Många spekulationer från min sida Själv har jag köpt HDen helt opereratörsfri och har hittills inga fel...undrar bara när TomTom nav7 kommer i butiken Postad 08 December 2008 - 21:22
Hur upplever ni batteriet på era HD?
Jag hade 99% kl 15.30 idag. Åkte till linköping fram och tillbaks varpå GPS:en var igång i ca 1 timme.WLAN var aktiverad i 2 timmar, men utan att jag var ansluten till något nät, pratat via BT-headset i ca 45 min och skickat några sms. Nu kl 21.20 har jag 50% batteri kvar... Har jag rätt att tycka det är urkasst?? :/ Postad 08 December 2008 - 21:24
WLAN äter batteri!!
Tycker det är OK med 4h intensivt arbete och hälften kvar. Postad 08 December 2008 - 22:00
Tjena, är det någon som vet hur man gör för att skicka ett sms till flera mottagare på sin HD? Det går ju att lägga till en och en men går det inte att få upp en bockningslista?
/Tacksam för svar Postad 08 December 2008 - 23:12
Tyvärr inte så eftersom jag också köpt den operatörsfri. Postad 08 December 2008 - 23:58 Jag är besviken på batteriet. Jag använder min Blackstone ganska mycket på jobbet, men det kunde varit mer (om jag inte hade behövt jobba :-) ). När jag åker hem efter nio timmar är det tomt. Det är sämre än Nokia N95 (med nästsenaste uppdateringen), som fick kritik för sitt batteri på sin tid. Men det är klart. Det kan inte jämföras. Det här är en jätteskärm på 800 x 480 att hålla igång. Och kapaciteten i batteriet i sig är ok. Bara SE Xperia har ett kraftigare batteri vad jag vet. Postad 09 December 2008 - 00:36 Ett av problemen med Opera Mini är att man måste gå igenom Java-programmet och därifrån välja Opera Mini från en lista, varje gång. Eller har jag missat något? Ett annat som jag finner är att texten i menyer och bookmarks är så liten. Jag har inte lyckats förstora den. Ett **** utan stylus. Men alltså ca fyra ggr snabbare än den fullständiga katastrofen Opera 9.5, Blackstones sämsta program. Postad 09 December 2008 - 00:58
Finns det något svenskt forum som diskuterar Blackstone? (Förutom detta då s a s.)
Postad 09 December 2008 - 07:53
Vad tror ni om den här bordsladdaren?
Eller har ni något bättre och mer prisvärt alternativ? Tänkte även köpa brandos skärmskydd, vilket tydligen ska vara bra. Postad 09 December 2008 - 08:40
Nej, jag tror inte du missat något. Håller med om nackdelarna, men fördelarna (hastighet, navigation) överväger IMO. Postad 09 December 2008 - 09:20
Ni som har telefonen. Har ni laddat ner och installerat HTCs hotfix för skärmen? Eller var det inte nödvändigt för den svenska versionen?
Postad 09 December 2008 - 09:24
Jag installerade det första jag gjorde för att vara säker. Postad 09 December 2008 - 09:48
Jag tror att GPS:en är det som har käkat mest batteri. För min del tycker jag faktiskt att det låter ganska OK. Med min TyTn II räckte ett fulladdat batteri inte i en timme när jag använde TomTom. Postad 09 December 2008 - 09:54
Konstigt, de verkar skriva lite olika till olika personer. Jag fick detta svar igår: "Tyvärr har vi inget exkat datum för leverans av denna telefon. Vi hoppas på att få in den denna vecka." När jag beställde den i början av förra veckan fick jag reda på att den skulle levereras om ca 1 vecka... Postad 09 December 2008 - 09:57
Jag vet inte om man ska ladda den med usb inkopplad i datorn, men annars e ju detta en bra grej när man har dåligt batteri för usbuttag har man ju nästan överallt. Och ett extrabatteri kan man också köpa så batteriet e väl inte så stort problem.
Postad 09 December 2008 - 09:59 Hej Najen (och ni andra), Min kollega fick sin Touch HD igår och har samma problem med sin GPS, han lyckas inte få igång den alls. Fick du igång din till slut? Är det något som måste aktiveras för att GPS'n ska komma igång? Vad behöver göras? / PG Postad 09 December 2008 - 10:05
Inga inställningar jag vet iaf. Men första gången kan man få vänta ett bra tag innan den hittar. Så är det med de flesta mobiler med gps i. Var så med både min N95 8GB å min N82 Postad 09 December 2008 - 10:27 Gjorde ingenting, men har kört "Snabb GPS" en gång vilket ska snabba upp positioneringen. Funkar klockrent för mig. Postad 09 December 2008 - 11:26
Det kan ta väldigt lång tid. Med min TyTn II tog det över en timme innan den hittade någon satellit. Faktum är att batteriet han ta slut utan att den hade hittat någon satellit. Jag trodde att det var fel på telefonen, men till slut när jag testade igen hittade den i alla fall en satellit. Någon som vet om man kan ta GPS-taggade bilder med Blackstone? Postad 09 December 2008 - 11:27
Tack för svaren killar!
Är det här med att man måste vänta ut ett bra tag en grej första gången bara, eller kommer det att vara så varje gång? / PG Postad 09 December 2008 - 11:50 Som med alla laddningsbara batterier från leksaker till datorer så ökar laddningarna hela tiden och batterietiden,man anser att 5-10 full ur/laddningar innan man har nått full kapacitet och jämnför ni sedan med en bärbar dator eller en vanlig GPS så är det skaplig battertid i HD trots 1350mA batterie. Vad saknar man ifrån en bärbardator med 2-5h batterietid? Går ej ned i fickan direkt =) klumpig om ni ska ha den i bilen som GPS. Postad 09 December 2008 - 11:59
Vad jag läst är att man kan göra det OM man först går in i nått register och ändrar nått. Out-of-the-box så kan du inte det. Postad 09 December 2008 - 12:02 Har ni uppdaterat SNABBGPS under Program? Jag får gpsfix på c:a 10-20sek varje gång. Postad 09 December 2008 - 12:22 Man kan bara installera HD Tweak och aktivera det annars. Sen ang batteri, så har jag haft WLAN på i 2 timmar nu på förmiddagen och batteriet är fortfarande på 100%. SÅ det var nog GPS:en som slukade batteriet igår. Postad 09 December 2008 - 12:32
OK, jag får kolla upp det när jag får telefonen. Förmodligen samma som på min TyTn II. Jag ändrade något på den för att få det att funka, men jag minns inte vad... Kanske något man kan ändra med HD tweak? Postad 09 December 2008 - 12:51
Det här med att coreplayer inte är kompatibelt med Qualcomm hardware acceleration hajjar man, men detta med att de har levererat telefonen med Windows mediaplayer utan support för hårdvaran hajjar jag inte. Dessutom att den inte ens klarar divxcodecs?? Helsjukt tycker iaf jag.
Postad 09 December 2008 - 13:14 Vill man köra med DivX codec och inte köpa coreplayer så kan man ladda ner och installera DivX Player för Windows Mobile. Programmet är gratis. Postad 09 December 2008 - 13:16
jo men syncar den med Qualcomm hardware acceleration ? Det laggar ju med alla spelare tycker jag. Är så trött på att det laggar... Postad 09 December 2008 - 13:33 Tyvärr måste man väl i de flesta fall konvertera filerna via t.ex. Divx Converter eller något annat bra eller bättre program om man vill slippa laggandet om man vill köra med divxfiler. Själv kör jag med SUPER och PocketDivXEncoder. Man tycker att HTC kunde skickat med en bättre videospelare än bara WMP. Precis som de har med Opera som ett komplement till Pocket Internet Explorer. Redigerat av crest, 09 December 2008 - 13:36. Postad 09 December 2008 - 13:51
Trodde jag skulle slippa hålla på convertera efter jag bytt från iphone.. =/ Postad 09 December 2008 - 13:59
Har sökt i Diamnond tråden men hittar inte, någon som har koll på hur man får fram mer städer i väder applikationen?
Hittat ett konstigt fel: Försöker lägga in São Paulo (Brasilien) i väder applikationen, men det går ej. Väljer jag Brasilien, sedan "S" och skall scrolla nedåt så börjar den om på bokstaven "C" hela tiden. Kan inte få in mina svärföräldars stad Har någon annan samma fel? Postad 09 December 2008 - 14:33
Enligt mig är batterimätaren inte något vidare. Ju mindre ström det är kvar desto fortare minskar batterimätaren verkar det som. De första 40% av batteriet räcker längre än sista 60% på min iaf.. Postad 09 December 2008 - 15:01
Så är det säkert på flera mobiler (i alla fall min gamla k810i). Postad 09 December 2008 - 17:04
Kan ngn posta sin 5c9aa261_manila fil här eller maila den till mig på [email protected] den ligger direkt under c:\windows mappen.
Jag glömde ta backup på den när jag satt och labbade med olika skin och bakgrundsbilder. Postad 09 December 2008 - 17:06
Hallå!
Har kört min HD i en vecka nu. Vilken telefon! Nu ska jag köpa lite grejer till den och undrar om ni har tips. 1. De medföljande hörlurarna passar inte mina öron alls! Jag är ute efter ett par med ear-in och mic. Gärna med fjärr som styr media spelaren (inget måste). 2. Bästa screenskydd. Förresten hur är dem som finns bättre än det som följer med? 3. Bra docka för laddning och sync med datorn. 4. Mobilväska som är tunn och smidigt. Vill inte ha de stora skinnväskorna som jag sett en del köpt. Telefonen är stor nog som den är... Några tips? Ice 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |