Går det att få menyer när man rippar en DVD?
Jag testade att rippa till .img. Det fungerar att spela upp den men det kom inga menyer.
Vad är det bästa sättet att backupa sina DVD till, är det .img?
Christofer.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Western Digital TV HD *
Startad av
-Danne-
, Nov 06 2008 20:09
3005 svar till detta ämne
11 relaterade trådar
Postad 12 January 2009 - 23:50
Som någon frågade tidigare:
Går det att få menyer när man rippar en DVD? Jag testade att rippa till .img. Det fungerar att spela upp den men det kom inga menyer. Vad är det bästa sättet att backupa sina DVD till, är det .img? Christofer. Postad 13 January 2009 - 07:02
Hejsan!
Köpte min Western igår och uppdaterade till den senaste version direkt... Tänkte bara säga att jag har inga problem med fjärrkontrollen som vissa har haft,och inga problem med uppdateringen. Ikväll kommer fler grejor att testas då jag har lite mer tid cliff74: De program som jag använder mig av är dvdshrink eller dvd decrypter, föredrar dvdshrink men smaken är som baken. Mvh Eklundh Redigerat av Unregisteredd127a5b6, 13 January 2009 - 07:05. Postad 13 January 2009 - 08:10 Men det fungerar väl om du "ejectar" usb-anslutningen innan? Jag gör så för att vara på säkra sidan, tar bara 10 sekunder så slipper jag fundera på det. Postad 13 January 2009 - 13:32
Det kan ha behandlats i tråden men jag hittar det inte så...
En sådan här: https://www.prisjakt...kt.php?p=167339 borde man väl kunna använda? Om det, som på bilden, går att komma åt från såväl router/switch som usb måste det väl funka kan man tycka. Postad 13 January 2009 - 13:44
Kan man kanske tycka... jag tycker det är mest konstigt att ingen har testat med någon liknande produkt redan. Postad 13 January 2009 - 14:38
Borde ju fungera, synd att den hade relativt lite lagringsutrymme. Skulle iaf vilja ha en sådan på 750GB -> 1TB. Synd att det inte är många NAS som kommer med USB anslutning. // Cineoholic Redigerat av Unregistered6675e297, 13 January 2009 - 14:39. Postad 13 January 2009 - 14:59
Nu blev jag mycket sugen att testa. Samtidigt kommer man ju upp i dubbla prisnivån. Edit: tittar man på tillverkarens hemsida så verkar de ha den i större storlekar. http://www.freecom.c...t...146195&s=ja Redigerat av Unregistered2956b483, 13 January 2009 - 15:20. Postad 13 January 2009 - 15:57
Jodå, igår så packade min burk för sig och flashar upp WD loggan i 5 sek sedan så sker ingenting mer, TV säger "ingen signal" prövade och rycka i lite kablar under någon timma men utan resultat, så nu är detta ett returärende. Det värsta är väl att man inte riktigt vet vad detta beror på. isopaistiainen fick du ordning på burken eller? Postad 13 January 2009 - 19:56
jo det löste sig självt efter en stund, den fungerar alldeles utmärkt nu, tror mitt problem berodde på att jag stängde av den utan gå tillbaka i huvudmenyn först, vilket i sig inte borde ha ngn som helst betydelse, men det är väl ngt som rättas till i framtiden med kommande fw-updates. Sen ville jag bara säga att tråden om denna på AVSforum är groteskt lång och tar upp mkt tid att plöja igenom den :-P Postad 14 January 2009 - 09:15
Ok men vad löste problemet? Vad gjorde du? Postad 14 January 2009 - 10:35
- Är det ngn som har koll på när ny FW kommer komma ut?
- fixa DTS-dropouts, automatisk avstängning av USB-drive samt thumbnails på mkv-filer vore de 3 bästa uppdateringarna för mig iaf. ;D / snorren Postad 14 January 2009 - 10:38
Funderar starkt på denna apparat. En sak jag inte förstått dock. Får man stereoljud via HDMI? Tänkte endast koppla den med HDMI till min Samsung 40A796.
Redigerat av Haniball, 14 January 2009 - 10:39. Postad 14 January 2009 - 10:49
Klart man får stereo Postad 14 January 2009 - 13:02
Har försökt leta i tråden men hittar inget om den här maskinen kan spela .rar direkt som t ex xbmc kan.
Nån som vet? Postad 14 January 2009 - 13:55 Det kan den inte. Postad 14 January 2009 - 15:01
Helt underbar liten maskin dehär, men jag har fått ett litet problem efter senaste FW uppdateringen. vissa ISO filer vill inte spela mer än 5-10 sekunder sen blir rutan helt svart! Någon som vet va de kan bero på??
Textningen fungerar perfekt nu iallafall bara fixa texter från undertexter.se till .MKV, finns inte de texter som passar filmformatet t.ex. 720p film och endast xvid texter finns kan man justera detta i programmet timeadjuster lite meck men de funkar!! Postad 14 January 2009 - 17:58
FYI,
Ang mitt problem med att bilden inte kommer upp, Det visade sig vara HDMI switchen, nu är bara frågan om switchen tagit stryk av burken. Läste på något annat forum att det förekommit. Postad 14 January 2009 - 19:28
Har nu oxå köpt denna lilla pryl!.
Nån som har nått trevligt att rekommendera när man vill "dema" lite?.. Har problemn men mina avier, från Dig kameran som jag köpte denna burk till!! Kan det vara så illa att den inte klara dessa filer?, läste här nånstans att nån annan med en Canon hade fått det att funka... Är det smidigt att lägga in tumbnails?. Den verkar inte gilla 300 mappar musik, då hänger den sig. Finns det nått max hur många mappar man kan ha?. Postad 14 January 2009 - 22:32
mina cannon filmer har uber högt ljud! men på samsung är det normalare (båda avi) jag har typ 15000 bilder och 150mappar musik på min å den läser allt på ca 10 sekunder:) inga hängningar.. uppdaterat? Postad 15 January 2009 - 08:51
det var nog ingenting som löste problemet egentligen... efter att jag slog på den och det inte kom ngn korrekt signal till tvn så lät jag den stå på en stund medans jag kollade på vanlig tv, efter ett tag slog jag över till WDn och vips den fungerade... så mycket mer än så var det inte i mitt fall. Postad 15 January 2009 - 16:11 Man måste bara kolla att det inte är samma skräplösning som på Lacies NAS som också kan anslutas via USB. Kopplar man in den via USB till en dator så kommer den inte upp som en USB-enhet, utan (efter att man installerat speciell drivrutin) så dyker den i alla fall upp som en NAS med eget IP-nummer! Överföringen till den via USB går dessutom lika långsamt som via nätverket, då datat passerar igenom/hanteras av nätverks-kretsen. Och eftersom det kräver installerat program funkar inte Lacies skräpvariant att koppla till en WD TV HD... Postad 15 January 2009 - 16:51
Hur pass snabb extern hårddisk måste man ha för att kunna spela upp ex. filmer utan en massa hack? Har en extern hårddisk som jag köpte för 2-3 år sedan men har ingen direkt koll på hur rapp den är. Vad tror ni, krävs det stor prestanda? Alternativet kanske är att köpa ett usb-minne?
Postad 15 January 2009 - 17:34
jag använder en500 gigs hp 3,5"are och den är kaske 4 år gammal och allt flyter på, det skulle va om du hade en typ hdd som har lägre än 5200rpm men det borde den inte ha.. Postad 15 January 2009 - 18:26 Se upp med Lacies NAS. Min fungerar bra som NAS men fungerar mycket dåligt som USB-disk (har inte fått den USBn att funka. Postad 15 January 2009 - 18:50
Aha! Ja, det finns massa konstiga "skitlösningar" när det gäller USB. Jag läste lite om den där och det verkar som (men här får den som orkar läsa mer gärna rätta mig) om man kan köra USB ELLER Ethernet. Man hårdswitchar läge t.o.m. Spelar iofs ingen större roll då man sällan acessar samtidigt kan tänkas men det kan ju spara lite tid om man kan göra det. Postad 15 January 2009 - 19:02
Ja precis!, ettan volym toksprakar. så detta är alltså ett avi format den inte klara av?? Postad 15 January 2009 - 19:05
Köpte optisk kabel idag.
Men den passade inte i min Yamaha 630 http://www.yamaha-hi...a...&idprod=537 Finns det olika optiska kontaker?, och i så fall var hittar man nån som har olika ändar??? Postad 15 January 2009 - 22:38
Det är nog minitoslink du stött på! du skall ha Toslink / Toslink Mini Toslink används till bland annat MD spelare Du kan gå in å kolla på netonnet där kan du jämföra de olika optiska kablarna! Hoppas de löser sig!! Postad 15 January 2009 - 23:13
Tack det funkar! Postad 16 January 2009 - 09:24
Fungerar WD TV HD inget bra med HDMI swítch ? Jag funderar på att köpa den men har en switch så jag blir lite osäker om det kommer att fungera ? Postad 16 January 2009 - 10:08
Jag har både HDMI switch (Gefen 3*1)och HDMI (1*2)splitter och fungerar hur bra som helst...
Postad 16 January 2009 - 12:54
En noobfråga, om man har en extern USB-disk med två USB-uttag, vad händer om man kopplar in WDHDn till den ena och den andra till dator eller routerns USB-ingång (för åtkomst över nätverk)? Funkar säkrt inte men eftersom jag vet nada så ställer jag frågan.
Postad 17 January 2009 - 13:27
usb med 2 uttag? vilken har det? förstår inte hur du menar.. nätverk? menar du den där kjell förlängningen genom nätverk för usb? Postad 17 January 2009 - 16:58
Hejsan...
Är det bara jag som har problem med vissa filmer som ser annorlunda ut efter man har stoppat och resumat... Exempel... : När jag startar Narnia - Prince caspian 1080p så är den utdragen över hela skärmen... Om jag stoppar och resumar filmen där jag slutade så är den inte helt utdragen... Utan man ser dom svarta "lådorna" uppe och nere... Och då lyckas jag inte dra ut bilden igen utan måste starta om filmen... Gäller det vissa filmer bara eller är det spelaren ?? mvh Postad 17 January 2009 - 17:35
känns mer som om det är tvn som inte får signal på vilket format filmen visas i och då ställer om sig, sen är den kvar där. har inte varit med om det själv, men kolla om du kan ändra det på tvn. Postad 17 January 2009 - 18:05
Det låter för mig som att det rätta läget är när "de svarta lådorna" syns, för då har man hela bilden med utan att den är utdragen åt något håll. Troligen är det din TV som spökar precis som Wiberg_D säger. Postad 17 January 2009 - 18:25
Den extra Usbsladden är bara till för gamla ubs1 uttag som har snålt med ström. Då får man koppla in båda för att strömmen ska räcka. Så är det iaf på min Postad 17 January 2009 - 19:16
Kan ingen förklara på svenska hur man får tumbnails på filerna?...
Har lagt upp bilder på min underbara leksak... Postad 18 January 2009 - 08:34
Hur hoppar man fram tio minuter i filmen? Jag har bara sett .iso, men jag kan inte hoppa framåt på något sätt. Använder man spolknappen eller chapterknappen? Sedan undrar jag om man måste använda HDMI-kabel för att kunna ändra från "Auto" i upplösning? //Niclas Postad 18 January 2009 - 10:13
För att hoppa fram 10 minuter så tryck på [ FF >> ] en gång, medans du spolar framåt så tryck på [ NEXT >>| ] så hoppar du i 10 minuters steg. Ja du måste köra med HDMI för att kunna ändra upplösningarna. Postad 18 January 2009 - 11:08
Hej igen... Har testat om det är tvn nu fast det är det inte... bilden är utdragen oavsett vad jag ändrar tvn till... Konstigt att det bara är med Narnia... Kan det vara nåt med filen ?? Postad 18 January 2009 - 21:50
då kan det vara filen, har inte sätt något liknande här hemma Postad 19 January 2009 - 08:01
Använder den samma mappstruktur (undermappar) som man har på hårddisken, eller är det risk att den "slår ihop" något när det presenteras i menyn på TV'n?
Tex min GPS är helt värdelös på media, allt ligger i samma bibliotek uppdelat enbart på musik, bilder etc, oberoende på hur man lägger i det på kortet. Detta kan ju var OK för en GPS, men inte en mediaspelare Postad 19 January 2009 - 09:39
Jag har samma problem med att vissa ISO filer som fungerade innan FW uppgraderingen inte funkar längre, det blir helt svart bild och man kan inte gå tillbaka utan man får dra ur strömmen. Tyckte jag läste i forumet om någon annan som haft liknande problem tidigare. Postad 19 January 2009 - 09:49
Tack för två snabba svar Fredrik. //Niclas Postad 19 January 2009 - 11:20
När kommer ny uppdatering?
Har någon av er problem med att vissa kataloger inte syns? Har enbart .MKV filer och ca. 56 kataloger. sen när jag sätter igång WDHD-playern så syns enbart 52 kataloger. varför? Kan namnen på filerna vara för långa? tecken som ej stöds? DTS-Dropout måste absolut fixas. /Snorren Postad 19 January 2009 - 11:59
Om jag har en film med DTS-ljud och WD TV kopplad med HDMI får jag inget ljud? Måste jag koppla med en toslink-kabel också? Tv'n är en Samsung 40A796.
Postad 19 January 2009 - 12:04
För att få digitalt ljud behöver du föra ljudet via den optiska utgången till en enhet som stödjer dts eller dd ljud Postad 19 January 2009 - 12:27
Ok. Hade fått för mig att WD TV "konverterar" ljudet till vanlig stereo och skickar ut det via HDMI om man valt ljudet som stereo. Får skaffa mig en ljudanläggning också...
1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |