Head set till Xbox 360
881 svar till detta ämne
Postad 03 februari 2010 - 20:45
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Tänk dig plupparna på kontakten, de ska sitta inåt mot hörluren.
De markerar vart hålen för mikrofonen är. Så tänk dig att du drar en imaginär linje utmed boomen där de är, när du kommer till muffen så sitter hålen på linjen.
Edit: Kan ta en bild senare ikväll om du inte listar ut det från min super beskrivning.
Redigerat av Unregistered6810b893, 03 februari 2010 - 20:46.
Postad 03 februari 2010 - 20:53
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Tänk dig plupparna på kontakten, de ska sitta inåt mot hörluren.
De markerar vart hålen för mikrofonen är. Så tänk dig att du drar en imaginär linje utmed boomen där de är, när du kommer till muffen så sitter hålen på linjen. 
Edit: Kan ta en bild senare ikväll om du inte listar ut det från min super beskrivning. 
Posta gärna en bild också, det kommer att hjälpa många människor härinne.  Edit: humming, du skulle ta en bild på micen?
Redigerat av Lias08, 05 februari 2010 - 11:57.
Postad 05 februari 2010 - 12:11
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
TB X41, vet någon hur micken ska vara? Jag förstår mig inte på deras beskrivning!!
Vad förstår du inte. För mig är det ganska självklart. "Prathålen" i mic-boomen ska sitta så att de är riktade mot munnen. Det går inte att skruvjustera "prathålen" när du väl kopplat i mic-boomen i head-setet. När du väl lyckats montera rätt så sätter du på muffen - hmm - eftersom du inte ser hålen om muffskyddet är på - hmm.
Postad 05 februari 2010 - 12:20
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Vad förstår du inte. För mig är det ganska självklart. "Prathålen" i mic-boomen ska sitta så att de är riktade mot munnen. Det går inte att skruvjustera "prathålen" när du väl kopplat i mic-boomen i head-setet. När du väl lyckats montera rätt så sätter du på muffen - hmm - eftersom du inte ser hålen om muffskyddet är på - hmm.
Jag har monterat den på det sättet men den fungerar inte som det ska, jag hör t ex inte min egen röst. Lime skickade tom en ny kabel som går från headset till kontrollen men det hjälpte inte heller.
Postad 05 februari 2010 - 12:44
Spuute
-
Spuute
-
Mästare
-
-
2 937 inlägg
Jag har monterat den på det sättet men den fungerar inte som det ska, jag hör t ex inte min egen röst. Lime skickade tom en ny kabel som går från headset till kontrollen men det hjälpte inte heller.
Har jag inte sagt åt dig att jag hör mig själv även fast jag bara är i dashboard? alltså har den kabeln du fick inte ett skit å göra med om du hör dig eller inte, dom får skicka en ny mic åt dig. Räcker med att jag startar xboxen å kollar i market eller pillar med vafan som helst å pratar så hör jag mig själv i micen
Postad 05 februari 2010 - 12:54
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Har jag inte sagt åt dig att jag hör mig själv även fast jag bara är i dashboard? alltså har den kabeln du fick inte ett skit å göra med om du hör dig eller inte, dom får skicka en ny mic åt dig.
Räcker med att jag startar xboxen å kollar i market eller pillar med vafan som helst å pratar så hör jag mig själv i micen 
Skickade ett nytt mail till Lime, ska se vad dom skickar denna gång!
Postad 05 februari 2010 - 13:44
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Tar jag och fingrar på muffen hör jag ett TYDLIGT skrap även om sladden inte är i.
Därimot kan jag inte säga att jag hör mig själv tydligt när jag väl pratar i mic:en. Lite medhörning är där kanske, men inte extremt mycket.
Postad 05 februari 2010 - 14:32
Spuute
-
Spuute
-
Mästare
-
-
2 937 inlägg
Tar jag och fingrar på muffen hör jag ett TYDLIGT skrap även om sladden inte är i.
Därimot kan jag inte säga att jag hör mig själv tydligt när jag väl pratar i mic:en. Lite medhörning är där kanske, men inte extremt mycket.
Aa, exakt så äre för mig också.. hör mig tydligt om jag trycker miccen mot munnen när jag talar
Postad 05 februari 2010 - 19:39
SC-Zap
-
SC-Zap
-
Guru
-
-
6 963 inlägg
Tar jag och fingrar på muffen
Jamen, va f-n! Det kan ju finnas barn på forumet!
Postad 07 februari 2010 - 16:16
pancreas
-
pancreas
-
Veteran
-
-
1 727 inlägg
http://www.webhallen...od.php?id=81268Någon som har koll på hur bra en sådan fungerar?
Postad 07 februari 2010 - 16:21
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
http://www.webhallen...od.php?id=81268 Någon som har koll på hur bra en sådan fungerar?
Riktigt bra, en polare använder sånna som är jävligt nöjd me.
Postad 07 juni 2010 - 09:48
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
För att få ljudet in X41orna, är det en Microsoft HDMI-kabel som gäller? Man behöver väl kontakten med toslink utöver HDMI?
Postad 07 juni 2010 - 10:15
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Många skalar kontakten så man kan få in både en vanlig kontakt med optiskt ut och HDMI samtidigt. Men annars så behöver du en sån, ja. Vill du köra den billiga (gratis) varianten finns det exempel på forumet med bilder om du orkar leta.  Edit: Se där, jag orkade.
Redigerat av Unregistered6810b893, 07 juni 2010 - 10:18.
Postad 07 juni 2010 - 10:40
Nerd
-
Nerd
-
Forumräv
-
-
551 inlägg
Många skalar kontakten så man kan få in både en vanlig kontakt med optiskt ut och HDMI samtidigt.
Men annars så behöver du en sån, ja.
Vill du köra den billiga (gratis) varianten finns det exempel på forumet med bilder om du orkar leta. 
Edit: Se där, jag orkade.
Tusen tack. Den där lösningen hade jag sett men glömt bort. Då är jag ju all set med befintlig utrustning.
Postad 08 juni 2010 - 10:28
hakko504
-
hakko504
-
Lärjunge
-
-
254 inlägg
Någon som provat eller vet något om de här lurarna?
Är ute efter något som funkar lika bra med PC som med XBOXen, och inte drar iväg för långt i pris.
Postad 03 augusti 2010 - 14:06
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Mina Turtle Beach X41:or får störning av router varje gång jag själv eller tjejen surfar medan jag spelar. Problemet började när jag byte från Elite till Slim, det det konstiga är att jag kör trådad uppkoppling från router till boxen!
Vad kan det bero på?
Postad 03 augusti 2010 - 14:26
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Mina Turtle Beach X41:or får störning av router varje gång jag själv eller tjejen surfar medan jag spelar. Problemet började när jag byte från Elite till Slim, det det konstiga är att jag kör trådad uppkoppling från router till boxen!
Vad kan det bero på?
Ren gissning är att boxen kör på ett bredare frekvensspektra än du hade innan och det nu krockar med hörlurarna. Dock trodde jag att den stängde av boxens wlan om du kopplade in trådat.
Postad 03 augusti 2010 - 14:42
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Ren gissning är att boxen kör på ett bredare frekvensspektra än du hade innan och det nu krockar med hörlurarna.
Dock trodde jag att den stängde av boxens wlan om du kopplade in trådat.
Jag trodde också att wlan avaktiverades när man körde trådad. Jag har försökt att flytta på router och lurarna runt men det hjälpte inte. Ska kontakta TB och kolla om de kan hjälpa mig.
Postad 04 augusti 2010 - 16:03
zippiz
-
zippiz
-
Beroende
-
-
1 289 inlägg
Eller kontaktar du MS-support o se vad de kan göra? Skriv gärna här sen, lite sugen på X41 o har Slim :S
Postad 04 augusti 2010 - 17:31
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Jag fick svar från TB idag: Changing the broadcast channel in your router settings to the lowest available, typically 1 through 6 can help reduce interference with our headsets. It may also be competing with WiFi from neighbors and getting blocked by them and the X-series transmitter together. Since you do not know what channels other devices are using (including a neighbor's wireless) you would need to experiment with each one of the channels until you find a better connection. Mer infoMin routers channel var på auto, ändrade den till 1 och nu fungerar allting perfekt.
Postad 05 augusti 2010 - 22:11
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Jag har precis köpt Turtle Beach Ear Force X11 för att ha i nödfall när jag inte får ha hög volym för sambon på kvällarna samt att hon blir rätt irriterad av att det jämt och ständigt är krig hemma! 
Hon skulle alltså föredra att jag har headset på hela tiden när jag lirar mina underbara krigsspel.
Upptäckte som sagt på en gång att det inte var så kul att lira i stereo. Har därför beställt Turtle Beach Ear Force DSS som fungerar som dekoderboxen på X41:an. Så i princip blir det som en X41:a fast trådbunden och utan Chat Boost (samt något mindre lurar (40 mm istället för 50 mm som X41 har).
Min fundering är hur mycket hjälper Chat Boost funktionen att höra det som sägs när det är mycket explosioner osv när man t ex lirar MW2?
Lirade lite nu på kvällen med X11:an och upptäckte att jag var tvungen att skruva upp chat volymen rätt mycket för att kunna höra vad som sades pga alla explosioner.
Min tanke är då om Chat Boost fungerar väldigt bra så blir nog planen på att sälja både X11:an och DSS:en för att köpa en X41 istället, alternativ sälja X11:an och köpa en X31 och behålla DSS:en istället.
Postad 06 augusti 2010 - 01:09
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Chat Boost hjälper rätt mycket då du hör din egen röst när du pratar och man behöver inte skrika även i krigspel. T ex på kvällarna när jag lirar mw2 i högvolym brukar jag viska pga sonen som sover i andra rummet men alla hör mig iallafall.
X41 har riktigt bra ljud/bas för att vara trådlöst men det finns bättre lurar som Tritton AXPro som är trådad men med betydligt bättre ljud.
Postad 06 augusti 2010 - 07:18
Unregistered78af1102
-
Unregistered78af1102
-
Mästare
-
-
2 753 inlägg
Chat Boost hjälper rätt mycket då du hör din egen röst när du pratar och man behöver inte skrika även i krigspel. T ex på kvällarna när jag lirar mw2 i högvolym brukar jag viska pga sonen som sover i andra rummet men alla hör mig iallafall. X41 har riktigt bra ljud/bas för att vara trådlöst men det finns bättre lurar som Tritton AXPro som är trådad men med betydligt bättre ljud.
Fråga Humming, han hade grymt bra bas i sina Tritton-lurar
Postad 06 augusti 2010 - 07:19
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Chat Boost hjälper rätt mycket då du hör din egen röst när du pratar och man behöver inte skrika även i krigspel. T ex på kvällarna när jag lirar mw2 i högvolym brukar jag viska pga sonen som sover i andra rummet men alla hör mig iallafall. X41 har riktigt bra ljud/bas för att vara trådlöst men det finns bättre lurar som Tritton AXPro som är trådad men med betydligt bättre ljud.
Även i X11 hör jag min egen röst i lurarna så man slipper skrika, fast själva chatljudet höjs inte när andra ljud höjs så det är det som är lite irriterande. Annars är jag nöjd med ljudet i X11. Har läst som en galning på nätet angående olika uppsättningar av headset från bl a Tritton, Astro, Turtle Beach osv för att hitta en uppsättning som kan passa. Synd att det inte finns svenska (riktiga) butiker som säljer dessa så man kan prova innan köp. Jag använder det uteslutande för Xbox, ej musik eller något sånt då jag har ett andra lurar från Sennheiser för det. Hur pass bra fungerar surroundljudet i lurarna om man jämför det med det surroundljud man har hemma med 5.1 ljud? Jag tyckte som sagt att stereo i lurarna blev riktigt tråkigt att lira när man vant sig med 5.1 med vanliga högtalare.
Postad 06 augusti 2010 - 09:37
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Jag har aldrig haft problem att höra andra el andra höra mig och surroundljudet är bra.
Kolla prisjakt, x41 säljs i Sverige också nu.
Postad 06 augusti 2010 - 09:39
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
Jag har X41:an och chattvolymen följer med ljudet i lurarna så det har aldrig varit ett problem att höra vad som sägs, däremot tycker jag att jag hör min egen röst sisådär. Den volymen hade kunnat vara högre.
Postad 06 augusti 2010 - 12:47
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Fråga Humming, han hade grymt bra bas i sina Tritton-lurar 
Heh. Hade nog att göra med att jag lyckades bryta av stiftet i kontakten.  Fixade det med lim och killen som köpte lurarna har inte klagat på basen. Nä fan, Tritton lurarna var bra om de hade fått byggkvaliten och sladdarna under kontroll. Hur pass bra fungerar surroundljudet i lurarna om man jämför det med det surroundljud man har hemma med 5.1 ljud?
Inget vidare. Ungefär som att jämföra Pro Logic med äkta 5.1 ljud. Nu vet jag inte om det är för att jag jämför med Trittons lurar (som hade 4 högtalare i varje kåpa för sitt surround ljud) eller vad det är men jag har ingen som helst surround upplevelse i mina X41or. Visst, jag uppfattar vilket ljud som kommer 'bakifrån' men det är mest för att det inmixat betydligt dovare i den vanliga ljudströmmen. Och jag har HAR slagit av surroundmixningen för att verifiera att den gör /något/.  Nu uppskattar jag mina X41or för att de är betydligt smidigare och enklare att hantera än mina gamla Tritton, men jag hade inte köpt dem för deras surround funktionalitet. Misstänker att dina DSS kommer att ha samma problem. Men tycker du att DSSen fungerar så borde du gilla X41orna också.
Postad 06 augusti 2010 - 12:47
SejLax
-
SejLax
-
Beroende
-
-
1 495 inlägg
Tycker X41 är klockrena på alla sätt. Tycker de låter riktigt bra. Helt okej surroundljud. Lätta, smidiga, trådlösa. Bra chatt som fan. Funkar jättebra med talkback samt med den automatiska ökningen av chattljudet vid explosioner och så.
Postad 06 augusti 2010 - 12:58
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Vi får helt enkelt se hur det fungerar med DSS:en när den finns i mina ägor.
Få se hur snabbt man får den, beror lite på den amerikanska posten och den svenska tullen...
Återkommer med feedback när jag hunnit testa mina X11:or med DSS:en.
Postad 06 augusti 2010 - 15:37
belzebubb
-
belzebubb
-
Veteran
-
-
1 866 inlägg
Jag tänkte ju köpa X31 som jag har förstått "bara" har stereoljud. Men är det verkligen så tråkigt och dåligt jämfört med surround? Jag har läst runt en del om X31 och dom allra flesta verkar vara väldigt nöjda.
Postad 08 augusti 2010 - 18:12
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Jag tänkte ju köpa X31 som jag har förstått "bara" har stereoljud. Men är det verkligen så tråkigt och dåligt jämfört med surround? Jag har läst runt en del om X31 och dom allra flesta verkar vara väldigt nöjda.
Jag har idag 7.1 ljud hemma. Dock så stödjer bara spelen 5.1 surround men jag låter förstärkaren använda sig av Dolby Pro Logic IIx för att få ut ljud ur de andra två bakhögtalarna med så man får ett bredare ljud bak. När man spelar med 5.1 eller 7.1 så hör man EXAKT var folk kommer ifrån, man hör kulorna från där de skjuts ifrån och när de sedan träffar något bakom en. Detta gör att man är hela tiden medveten om var ljudet kommer ifrån. Även avståndet hör man. Spelar man i stereo försvinner allt detta. Man hör det som kommer från höger och vänster, men det är i princip allt. När man är van att spela i surround blir det en enorm nedgradering att spela i stereo för mig. Ljudet i sig i lurarna är det inget fel på så det är inte det jag klagar på utan själva känslan att finna sig inne i spelet som går förlorad när man inte har surround.
Postad 09 augusti 2010 - 17:42
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Fick precis hem min Ear Force DSS som jag beställde förra veckan från eBay. Klarade mig från tull vilket var skönt. Ska prova den och återkommer sedan med lite synpunkter!
Postad 09 augusti 2010 - 18:07
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Gärna. Börjar tro att det är min hjärna som inte klarar av fake-surround så det blir skönt att höra nån annan åsikt.
Postad 09 augusti 2010 - 19:11
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Nu har jag provat detta under några matcher i Moder Warfare 2 och jag måste säga att det är stor skillnad jämfört med vanlig stereo.
Min uppsättning är alltså Turtle Beach Ear Force X11 headset med deras Dolby Headphone dekoder Ear Force DSS.
Det man hör är alltså surround-ljud. Helt otroligt att få det ifrån vanliga stereohörlurar!
Man hör direkt om var någon försöker skjuta en ifrån.
Ska prova lite till för att komma med lite mer synpunkter! Än så länge är detta ett självklart val om man vill lira med hörlurar!
Postad 10 augusti 2010 - 05:49
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Har provat detta ytterligare nu och är riktigt nöjd med mitt köp!
Provade flera gånger igår att stänga av surroundfunktionen för att se om det var någon skillnad. Direkt när jag stängde av funktionen försvann "rymden" i bilden och det lät väldigt platt. Fotstegen i MW2 kunde man inte direkt lokalisera var de kom ifrån förutom att de var från höger eller vänster. Satte på funktionen igen och direkt kunde jag veta var folk befann sig och ljudbilden fick en helt annan rymd.
Jag var lite skeptisk innan men nu när jag har testat detta så vet jag att det verkligen fungerar.
Ska prova lite andra spel som Red Dead Redemption samt lite Blu-ray filmer för att se hur det fungerar där.
Edit: Fungerade utmärkt i Red Dead Redemption med. Ska prova Battlefield: BC2 sen för att se hur det fungerar där.
Edit 2: Bifogar en liten bild på paketet!
DSS.JPG 546,74K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Bergan, 10 augusti 2010 - 07:23.
Postad 10 augusti 2010 - 10:02
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Gött att det fungerar för dig. Verkar mer och mer vara min hjärna som inte klarar av att processa fakesurround.
Postad 11 augusti 2010 - 11:42
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Provade även igår att koppla in mina Sennheiser HD485 lurar istället för X11 och det fungerar även det hur bra som helst (dock utan mickmöjlighet).
Skulle vara kul att prova Astro mixamp med tillhörande headset, t ex A30 för att se om det är stor skillnad mot min uppsättning jag har nu.
Postad 11 augusti 2010 - 13:58
Unregisterede32cf070
-
Unregisterede32cf070
-
Guru
-
-
5 006 inlägg
Blir det ekvivalent med X41:orna om man använder den där?
Postad 11 augusti 2010 - 14:41
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Blir det ekvivalent med X41:orna om man använder den där?
Nästan... Det som blir samma är surroundljudet då det sitter en "DSS" i X41:ans låda. Man får inte Chat Boost funktionen (ej att förväxla med medhörning) samt att X41:an har större högtalare. 50 mm istället för 40 mm som det är på resten av Turtle Beach´s headsets. Kombinerar man däremot deras PX21 headset med Ear Force DSS så får man samma funktioner som X41.
Postad 31 augusti 2010 - 22:30
Macguyver
-
Macguyver
-
Wannabe
-
-
11 inlägg
Hej Vänner!
Har nyss inskaffat ett par TB x41
Har hållit på att strula lite med dem. Hur jag ska koppla till min reciver. från min slim xbox till hörlurs digi in och sen från digi ut till recivern? eller från xboxen in i recivern och sen ut till digi in på hörlurs stativet?
Tänkte om man kunde styra ljudet bättre för jag kan ha på max utan att det är för högt tycker jag :/
tack för hjälpen
Postad 07 september 2010 - 07:40
Unregistered5e79c14b
-
Unregistered5e79c14b
-
Användare
-
-
133 inlägg
Nu har jag provat detta under några matcher i Moder Warfare 2 och jag måste säga att det är stor skillnad jämfört med vanlig stereo. Min uppsättning är alltså Turtle Beach Ear Force X11 headset med deras Dolby Headphone dekoder Ear Force DSS.
Det man hör är alltså surround-ljud. Helt otroligt att få det ifrån vanliga stereohörlurar! Man hör direkt om var någon försöker skjuta en ifrån. Ska prova lite till för att komma med lite mer synpunkter! Än så länge är detta ett självklart val om man vill lira med hörlurar!
Det här låter ju riktigt bra...vart har du köpt dekodern någonstans?
Postad 08 september 2010 - 13:46
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Det här låter ju riktigt bra...vart har du köpt dekodern någonstans?
Köpte den från eBay från USA då inga butiker som jag hittat i Europa hade de (eller hade den i lager). Jag vet att limexb360 i England har dessa till försäljning om man vill köpa i Europe. Såg dessutom att Turtle Beach har kommit ut med en bundle med just Ear Force DSS + Ear Force X11 som de kallar Ear Force DX11. Jag är fortfarande mycket nöjd med båda produkterna och använder headsetet när jag även bara ska lira en liten stund utan att sambon är hemma.
Postad 09 september 2010 - 05:28
Unregistered5e79c14b
-
Unregistered5e79c14b
-
Användare
-
-
133 inlägg
Köpte den från eBay från USA då inga butiker som jag hittat i Europa hade de (eller hade den i lager). Jag vet att limexb360 i England har dessa till försäljning om man vill köpa i Europe.
Såg dessutom att Turtle Beach har kommit ut med en bundle med just Ear Force DSS + Ear Force X11 som de kallar Ear Force DX11.
Jag är fortfarande mycket nöjd med båda produkterna och använder headsetet när jag även bara ska lira en liten stund utan att sambon är hemma.
Ja det verkar bli limebox360 - med frakten till sverige hamnar man på ungefär samma kostnad som här. Jag har ju ett par Sennheiser också, och det skulle ju vara nice att kunna nyttja EFDSS:en till dom - även om det kanske inte blir världens bästa surround ljud - annars hade det fått bli ett par x41. En bundle låter bra men jag är mest inne på 31:orna och dom tillsammans med DSS blir ca 2100 vilket matchar nästan kostnaden för ett par x41 i sverige... Jag får ju uteslutande spela med hörlurar då allt spelande sker när alla barnen och frugan sover
Postad 09 september 2010 - 07:38
Bergan
-
Bergan
-
Veteran
-
-
2 231 inlägg
Ja det verkar bli limebox360 - med frakten till sverige hamnar man på ungefär samma kostnad som här. Jag har ju ett par Sennheiser också, och det skulle ju vara nice att kunna nyttja EFDSS:en till dom - även om det kanske inte blir världens bästa surround ljud - annars hade det fått bli ett par x41. En bundle låter bra men jag är mest inne på 31:orna och dom tillsammans med DSS blir ca 2100 vilket matchar nästan kostnaden för ett par x41 i sverige...
Jag får ju uteslutande spela med hörlurar då allt spelande sker när alla barnen och frugan sover 
Surroundljudet blir detsamma oavsett vilka hörlurar du har. Jag har provat mina Sennheiser jag har hemma (HD485) samt en polares "studiohörlurar" och det låter mycket bra med alla jag testat tillsammans med DSS:en. Själva surroundenheten i X41 är samma som i DSS:en så det kommer inte vara någon skillnad där, endast att X41 blir trådlöst. Men det går även koppla in vanliga hörlurar i X41:an om man vill köra med såna istället (dock utan mickfunktion). Så vill du köra DSS:en och du vill ha mickfunktionalitet rekommenderar jag någon av Turtle Beach´s headset tillsammans med den eller X41. Behöver du inte micken så fungerar DSS:en alldeles utmärkt. Vill man titta på ett alternativ till Turtle Beach så finns ju Astro Gaming Mixamp. Funktionaliteten blir densamma med surroundljud, men fler anslutningsmöjligheter samt möjlighet att koppla in annan mikrofon finns till Mixampen. Se www.astrogaming.co.uk för mer information.
Redigerat av Bergan, 09 september 2010 - 07:39.
Postad 10 september 2010 - 04:43
Unregistered5e79c14b
-
Unregistered5e79c14b
-
Användare
-
-
133 inlägg
Så vill du köra DSS:en och du vill ha mickfunktionalitet rekommenderar jag någon av Turtle Beach´s headset tillsammans med den eller X41. Behöver du inte micken så fungerar DSS:en alldeles utmärkt.
Vill man titta på ett alternativ till Turtle Beach så finns ju Astro Gaming Mixamp. Funktionaliteten blir densamma med surroundljud, men fler anslutningsmöjligheter samt möjlighet att koppla in annan mikrofon finns till Mixampen. Se www.astrogaming.co.uk för mer information.
OK tack för råden och tipsen
Postad 16 september 2010 - 16:30
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Går det att koppla Turtle Beach X41 med PS3 på något sätt? Jag struntar i mic funktionen, vill bara få ljud på lurarna.
Postad 16 september 2010 - 19:01
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Borde gå, det är ju optiskt in och PS3 har väl optiskt ut?
Postad 16 september 2010 - 19:10
Lias08
-
Lias08
-
Mästare
-
-
2 705 inlägg
Borde gå, det är ju optiskt in och PS3 har väl optiskt ut?
hehe, tack humming. Jag visste inte ens att PS3 (köpte den igår) hade optiskt ut! Nu ser jag att den hade, ska testa om den funkar när grabben lägger sig..väldigt snart
Postad 17 september 2010 - 10:28
erik_83
-
erik_83
-
Användare
-
-
131 inlägg
har problem med mitt headset som följde med till slim, folk hör mig men jag hör inte den jag pratar med, fel på headsetet eller nån inställning som jag kommit åt eller ska ändra?
Postad 17 september 2010 - 10:45
Unregistered6810b893
-
Unregistered6810b893
-
Guru
-
-
6 702 inlägg
Provat att skruva på ratten som är på headsetet? Den styr inte hur högt DU låter, utan hur högt andra låter.
Har du kollat i inställningarna på system-bladen vart chat-ljudet skickas? Ska helst gå till hörlurarna och inte högtalarna.
Sen vet jag inte vad mer man kan missa...
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
Spelkonsoler & PC-spel
-
→
Xbox
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Baffelvägg
Anton
2025-05-24 08:28:29
-
JBL 4309 vs 708i
Anton
2025-05-23 13:58:22
-
Botten av lådan limmas.
Anton
2025-05-23 13:48:01
-
Seas L26roy Nr2
Anton
2025-05-22 21:14:10
-
Bio front med duk på plats
Globe
2025-05-22 08:43:45
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|