Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung Omnia HD *

1004 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Omröstning: Kommer du att köpa Omnia HD? (97 medlem(mar) har röstat)

Vill du ha den?

1. Ja, självklart. Den är ju bäst! (59 röster [60.82%])

Procent av omröstning: 60.82%

2. Nej, den är för dyr (38 röster [39.18%])

Procent av omröstning: 39.18%

Rösta Gäster kan inte rösta

Postad 22 juli 2009 - 22:13

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Här är ju några skins som ser lite lovande ut, om dessa funkar rakt genom hela OS:et och även på typ onscreentangentbordet kan det börja bli intressant!

http://www.symbianth...7,sea-green-v2/
http://www.symbianth...10483,brightly/
http://dailymobile.s...-by-babi-s60v5/

Samtliga dessa är ju ENORMT mycket snyggare än Samsungs defaultskin. Fattar faktiskt inte hur Samsung tänker, inser ser de inte att det finns folk som jag som faktiskt vill testa telefonen live i affären först, och då blir väldigt avtända av ett grymt fult gränssnitt. Känns ju otroligt onödigt om det faktiskt går att ändras i grunden, samt att man kan slå av TouchWiz som ju också känns mer som en leksak än något användbar. Sorry att vara så negativ, men jag säger verkligen vad jag känner och tycker här...

Men hur är det eg, dessa skins listas under http://www.symbianth...msung_omnia_hd/ som kompatibla med Omnia HDn, men samtidigt beskrivs det som S60v3 skin, lirar de verkligen på en Omnia HD?

Redigerat av Unregistered1413, 22 juli 2009 - 22:41.

Postad 22 juli 2009 - 22:39

feducci
  • feducci
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Jag kan inte se eller fä igång "Säg vem som ringer" i mina profiler trots att det står i hjälp menyn att den skall fungera. Finns det någon som fått det att fungera.

Jag har reagerat på att telefonen inte känner igen vem som ringer. Bara ett fåtal gånger visar den vem som ringer även om jag har deras kontakt i min telefon.

Postad 22 juli 2009 - 23:43

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Med risk att låta gnällig här, men jag har testat denna telefon flera gånger för att hitta nog men skäl att köpa den men aldrig lyckats, det jag retar mig på är att telefonens gränssnitt default är så OTROLIGT fult (det fulaste jag sett sen typ Ataris TV spel på 80 talet) är det något som gör att något åt? Dvs som slår igenom i hela telefonen? Är lite osäker på hur djupt det går när man byter teman, känns som Samsung har många egna speciallösningar på denna telefon så jag är osäker på hur ett vanligt team (theme) för S60v5 fungerar och om det slår igenom överallt.

De teman som man installerar slår igenom i hela telefonen: Telefonknappsatsen, miniräknaren , mjukvarutangentbordet osv.
Har man haft en bild på framsidan innan måste man "slå av den" och välja "Standard" istället för "Bild".

Varning: Som det rapporterats om på olika forum och som jag själv märkte så kan en hel del teman döda telefonen, speciellt om man har den första mjukvaran i sin Omnia HD. Rådet har varit att ta det lugnt med att köra in och byta diverse teman. Mitt första exemplar av telefonen gick sönder.
Hur det är med den senaste mjukvaran vet jag inte.. Jag byter bara mellan dom teman som jag provat tidigare på den första luren och som jag vet inte ska ställa till större problem.
Förhoppningsvis så är det fixat nu.

Däremot så har min telefon börjat strula igen.
Den fryser/låser sig ofta när jag surfar och jag måste ta ut batteriet och bryta strömmen den vägen.
Hoppas att den ännu nyare uppdateringen kommer snart. Det har snackats om början av augusti men om det stämmer och även kommer i en skandinavisk version lär vi ju märka om ett tag.

Redigerat av crest, 22 juli 2009 - 23:47.

Postad 23 juli 2009 - 00:46

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

De teman som man installerar slår igenom i hela telefonen: Telefonknappsatsen, miniräknaren , mjukvarutangentbordet osv.
Har man haft en bild på framsidan innan måste man "slå av den" och välja "Standard" istället för "Bild".

Varning: Som det rapporterats om på olika forum och som jag själv märkte så kan en hel del teman döda telefonen, speciellt om man har den första mjukvaran i sin Omnia HD. Rådet har varit att ta det lugnt med att köra in och byta diverse teman. Mitt första exemplar av telefonen gick sönder.

Däremot så har min telefon börjat strula igen.
Den fryser/låser sig ofta när jag surfar och jag måste ta ut batteriet och bryta strömmen den vägen.
Hoppas att den ännu nyare uppdateringen kommer snart. Det har snackats om början av augusti men om det stämmer och även kommer i en skandinavisk version lär vi ju märka om ett tag.

Det är ju kanon att kan lägga in egna teman, men att hela telefonen kan dö om man gör det känns ju inte så imponerande. Att den dessutom verkar krascha när man surfar, och att det sägs att många program inte fungerar på denna som eg borde göra det känns ju inte heller nå vidare. Jag har ju redan tidigare sagt, utan att ens ha telefonen, att min känsla är att det känns som en telefon med fantastisk hårdvara, många bra funktioner, men också att den känns ofärdig.....ovanstående gör inte direkt att jag omvärderar min tidigare slutsats...synd!

Postad 23 juli 2009 - 07:11

James Bond
  • James Bond
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Jag har reagerat på att telefonen inte känner igen vem som ringer. Bara ett fåtal gånger visar den vem som ringer även om jag har deras kontakt i min telefon.

Kolla så du inte ha samma nummer på flera kontakter då kan den inte bestämma sig för vilken kontakt den skall visa
utan visar bara telefonnummret.

//JB

Postad 23 juli 2009 - 09:52

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1 193 inlägg
  • 0

Det är ju kanon att kan lägga in egna teman, men att hela telefonen kan dö om man gör det känns ju inte så imponerande. Att den dessutom verkar krascha när man surfar, och att det sägs att många program inte fungerar på denna som eg borde göra det känns ju inte heller nå vidare. Jag har ju redan tidigare sagt, utan att ens ha telefonen, att min känsla är att det känns som en telefon med fantastisk hårdvara, många bra funktioner, men också att den känns ofärdig.....ovanstående gör inte direkt att jag omvärderar min tidigare slutsats...synd!

Jag har inte installerat en massa program och teman förutom handy shell som jag ska ta bort snart. Och min funkar fortfarande till 100%.Installerar man en massa konstiga program låser sig telefonen till slut. Dom flesta av dessa teman är ju dessutom designade för nokia 5800 men är kompitabla med omnia, så att en del inte skulle funka till 100% är väl ingen större överaskning. Men jag ska installera ett tema, för jag tycker som du att dom vanliga är ganska fula. Du ska också veta att det ligger ett tema till i telefonen original som är bra mycket finare.
Du verkar inte vara en sån som vill ha en massa bling bling i telefonen och då kommer du förmodligen inte ha några problem med den heller.

Ju mer program, ju slöare blir den.

Sen är ju telefonen väldigt ny fortfarande och ju fler som köper den, ju mer nyttoprogram som funkar bra till den kommer det ju.

Jag har också sett att den funktionen inte går att välja! Själv tycker jag den är grymt ful och använder den aldrig, men kollar man på hjälp i tex profil allmän så står där att den ska finnas efter val av videosamtal. Men det gör den inte. Antingen har den försvunnit i mjukvaran eller så kanske den bara funkar när man har en annan funktion val eller liknande. Hör med supporten!

Postad 24 juli 2009 - 14:59

lasgringo
  • lasgringo
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0
Jaha då var man på sin 2:a OHD. Undar om nån av er osm haft den ett tag hittat musik igen kännings(??) programmet som ska finnas i den? Annars måste jag säga att efter uppdateringen som kommit har en ganska vass mobil bilvit helt sjukt vass iaf. min blev avsevärt mycket bättre på alla plan =).

vet nån om det går att ladda ner spelet papper toss till omnian eller funkar det bara på iphone?

Postad 24 juli 2009 - 15:47

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0
Jag försöker fortfarande hitta skäl att köpa denna telefon isf en IPhone 3GS men jag lyckas inte! Känns som det är liknande hårdvara, med ett gammaldags OS panikonvererat för touch, kombinerat med buggig programvara och tveksam gränssnittsdesign. Men som sagt, jag blir gärna överbevisad!

Postad 24 juli 2009 - 16:04

James Bond
  • James Bond
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Jag försöker fortfarande hitta skäl att köpa denna telefon isf en IPhone 3GS men jag lyckas inte! Känns som det är liknande hårdvara, med ett gammaldags OS panikonvererat för touch, kombinerat med buggig programvara och tveksam gränssnittsdesign. Men som sagt, jag blir gärna överbevisad!

Tja, Omnian har en större och bättre skärm, bättre batteritid, öppet OS, den blir inte överhettad i varm väderlek
den lägger inte av vid kall väderlek, behövs mer?

//JB

Postad 24 juli 2009 - 16:35

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2 741 inlägg
  • 0

Tja, Omnian har en större och bättre skärm, bättre batteritid, öppet OS, den blir inte överhettad i varm väderlek
den lägger inte av vid kall väderlek, behövs mer?

Utan att ha gjort några större jämförelser får jag känslan av att skärmarna är rätt jämförbara i praktiken, eller har jag fel? Bättre batteritid, är det något som är bekräftat som en "allmän sanning" eller mer en uppfattning, batterilivslängder brukar ju vara ganska subjektiva, och dessutom naturligt beroende på hur de används. Temperaturkänsligheten är så klart intressant, men jag känner att jag har svårt att bedöma sanningshalten i detta, dvs, är det ett vanligt förekommande problem eller helt enkelt en konsekvens av att iPhone säljer så mkt bättre än motsvarande telefoner, och att antalet rapporterade fel därför blir naturligt högre?

Postad 24 juli 2009 - 20:50

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1 193 inlägg
  • 0

Utan att ha gjort några större jämförelser får jag känslan av att skärmarna är rätt jämförbara i praktiken, eller har jag fel? Bättre batteritid, är det något som är bekräftat som en "allmän sanning" eller mer en uppfattning, batterilivslängder brukar ju vara ganska subjektiva, och dessutom naturligt beroende på hur de används. Temperaturkänsligheten är så klart intressant, men jag känner att jag har svårt att bedöma sanningshalten i detta, dvs, är det ett vanligt förekommande problem eller helt enkelt en konsekvens av att iPhone säljer så mkt bättre än motsvarande telefoner, och att antalet rapporterade fel därför blir naturligt högre?

Omnian HAR en bättre skärm. Ser man lätt genom att kolla på dom i butik enligt mig. Bättre skärpa och färger. Kolla bara in hellikopterdemot i Omnian...
Batteritiden är bättre på pappret. (Officiella siffror) 600timmar standby 13,5 taltid mot 300timmar och 10 timmar. Och med den nya mjukvaran så håller den lätt 4 dagar. Och jag kan inte se iphone slå det så lätt.
Touchskärmen har bättre respons och känns lite lättare att träffa rätt på små ikoner.
Sen är ju kameran MYCKET bättre, för att inte tala om videoinspelningen.
Sen är den mycket snyggare också!

Allt nämt ovan är mina intryck jag fått i butik.
Sen vilken du väljer, så blir du nog nöjd vilken som. Pilla och känn i butik är allt jag kan säga. Du kanske tycker som en del andra, tvärtom.

Postad 24 juli 2009 - 21:05

Unregistered3e705b84
  • Unregistered3e705b84
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Någon som har testat: http://www.dustinhom...5010329031.aspx?
Finns det något annat "skal" eller liknande skydd?

Postad 25 juli 2009 - 06:59

Unregistered44aa6f6b
  • Unregistered44aa6f6b
  • Wannabe

• 46 inlägg
  • 0
Jag köper allt mitt från dessa två......

http://www.mobilefun.co.uk/
http://www.blueunplugged.com/

Postad 25 juli 2009 - 09:44

Megaman1
  • Megaman1
  • Beroende

• 1 193 inlägg
  • 0

Någon som har testat: http://www.dustinhom...5010329031.aspx?
Finns det något annat "skal" eller liknande skydd?

http://www.cyberphot...article=GTI8910

Väskan Krusell Orbit Flex för Samsung Omnia HD är snygg!

Redigerat av Megaman1, 25 juli 2009 - 09:47.

Postad 25 juli 2009 - 17:38

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Jag har nu läst igenom hela tråden. Tack för bra inlägg och värdefulla omdömen och beskrivningar från Crest och alla andra.

Det är svårt att handla en ny mobil och man vill att den ska vara perfekt för ens egna användningsområden. Jag har en Nokia 6250 som fungerar väldigt bra, men jag skulle gärna vilja ha en bra mediaspelare som man kan kolla på film och lyssna på musik när man åker t-bana, buss, flyger, springer och så vidare. Jag skulle även gärna vilja kunna surfa snabbt och smidigt när det finns gratis WiFi i närheten och använda GPS.

Som jag har läst hittills verkar den ju klara de flesta videformat, men inte mkv-filer, och Crest har skrivit att volymen nu är bra i lurarna. Men jag har några frågor som jag hoppas att någon har erfarenhet av:

1) Vet någon om man kan använda coreplayer till Omnia HD? För den vet jag tar alla fil-format som jag har matat den med hittills.
2) Finns det något bra fodral till telefonen som man exempelvis kan ha om man är ute och går eller springer. Det skulle vara skönt om man kan ha den på armen som en Ipod.
3) Kan man ha telefonen glidandes runt i en benficka/sidoficka/ryggsäcksficka utan att den blir repig eller förstörd, eller måste man ha något slags skärmskydd eller fodral?
4) Hur upplever ni surfning med den befintliga webbläsaren?
5) Finns det idag eller inom närmaste månaderna någon bättre telefon, som har kapacitiv touch-skärm, att köpa än Omnia HD? (Jag har inte lyckats hitta någon)

Postad 25 juli 2009 - 18:14

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0
Tack! :)

Jag har kollat på Coreplayers hemsidan och där står det inget om stöd till Series 60 5Th edition , däremot till 3rd.
Men kolla på deras forum så kanske du kan hitta ett svar.

Egentligen så har du ingen större nytta av att titta på .mkv filer på Omnia HD då skärmens upplösning är på 360x640 pixlar.
Skärmen är visserligen grym och det är tack vare amoled. När du kollar på Xvid filmer eller DivX material så kommer du få en bra filmupplevelse.

Det är videokameran som kan spela in i HD (1280x720p) och för att kunna ta del av del av den upplösningen så ska materialet spelas upp på t.ex. en HD TV.
OBS! Det står i denna tråds underrubrik att telefonen av HDMI utgång, men det stämmer inte.

Har du en TV med minneskortläsare eller - ännu bättre - dlna - så kan du trådlöst visa filmerna på din TV- apparat.

Skärmen är rätt så tålig och jag har den i min byxficka.
Självklart så ligger nycklar och annat som kan skada skärmen i den andra byxfickan.
Jag har inte kollat på fodral , men andra kanske kan ge dig tips.

När det gäller surfning så föredrar jag min iPhone 3G och de senaste Windows Mobile lurarna med Opera 9.
Jag tycker att det går lite segt med responsen att scrolla på skärmen när man surfar.
Men det är nog en smaksak och en vana.

När det gäller en kommande - bättre - mobil med kapacitiv skärm så vet jag faktiskt inte.

Här har du Manualen till Omnia HD som du kan kolla igenom så du får lite mer info om telefonen.

Redigerat av crest, 25 juli 2009 - 18:21.

Postad 26 juli 2009 - 10:11

Unregistered3e705b84
  • Unregistered3e705b84
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Ok killar, jag vill verkligen köpa den här mobilen och undrar om ni kan hjälpa mig med var och hur!?

Har telia prata på som abonemang nu till en olåst telefon och undrar om jag ska köpa samsungen utan abonemang eller med och isåfall var? På elgiganten har dem den billigast och ska jag isåfall köpa någon form av försäkring till den?
Det händer oftast att mobilen åker på några smällar ibland så det är kanske vettigt att köpa försäkring...?

vad säger ni?

Postad 26 juli 2009 - 10:33

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

ska jag isåfall köpa någon form av försäkring till den?
Det händer oftast att mobilen åker på några smällar ibland så det är kanske vettigt att köpa försäkring...?

vad säger ni?

Jag själv köper aldrig en försäkring till mina saker. När något pajar så täcker hemförsäkringen lika bra.

Postad 26 juli 2009 - 11:32

Unregistered3e705b84
  • Unregistered3e705b84
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag själv köper aldrig en försäkring till mina saker. När något pajar så täcker hemförsäkringen lika bra.

Ska hur min hemförsäkring är, är självrisken likadan motsvarande båda försäkringarna?

Postad 26 juli 2009 - 13:40

James Bond
  • James Bond
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Ska hur min hemförsäkring är, är självrisken likadan motsvarande båda försäkringarna?

En mobil försäkring kostar ca 500 och 250-500 i självrisk en hemsförsäkring börjar på ca 1500 i självrisk

Postad 26 juli 2009 - 20:48

pexter
  • pexter
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Köpte en Omnia HD förra veckan.
En fundering: Alternativet för antiskak funktionen är utgråad när jag är inne i kamerainställningarna, det gäller både för video och stillbildskameran. Är det någon mer som har samma problem?

Firmware som körs verkar vara den senaste som är tillgänglig.

Hälsningar
Peter

Postad 27 juli 2009 - 06:56

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Köpte en Omnia HD förra veckan.
En fundering: Alternativet för antiskak funktionen är utgråad när jag är inne i kamerainställningarna, det gäller både för video och stillbildskameran. Är det någon mer som har samma problem?

Firmware som körs verkar vara den senaste som är tillgänglig.

Hälsningar
Peter

Jag testade i kameraläget (stillbilder) :
När jag har Fotolampan på Auto eller På så är antiskak utgråad och kan inte väljas men när Fotolampan står i läget AV så kan jag välja antiskak.

Redigerat av crest, 27 juli 2009 - 06:58.

Postad 27 juli 2009 - 08:19

pexter
  • pexter
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag testade i kameraläget (stillbilder) :
När jag har Fotolampan på Auto eller På så är antiskak utgråad och kan inte väljas men när Fotolampan står i läget AV så kan jag välja antiskak.

Ja se där ja, synd att det tricket inte fungerade i videoläget, undrar varför dom har gjort så? Firmwarebugg? Tack för tipset iaf! ;)

Postad 27 juli 2009 - 08:55

Sunbringer
  • Sunbringer
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Tack för svaren Crest!

Det verkar inte som Coreplayer funkar ännu, men Real Player kanske är helt okej att använda, eller?

Jag ska försöka ta mig till en butik som har telefonen inne så att man kan få prova den lite, men det lutar nog åt att det blir denna lur snart faktiskt.

Jag funderade på en sak. Jag provade Iphone 3GS i staterna och där flöt skärmtryckningarna och dragningar, zoomningar och allt på glimrande.

Du skrev"...det går lite segt med responsen att scrolla på skärmen när man surfar." Menar du med det att det är skärmen som svarar dåligt på touchen, att den liksom laggar? Gör den bara det när man surfar eller annars också? Och skulle en annan browser i så fall funka bättre? Hur är skärmkänsligheten och flytet i övrigt om du jämför med din Iphone?

Jag märket på Omnia i900 att den ibland släpar lite efter när man drar något, men det kan ju bero på att det är en resistiv skärm förstås.

Postad 27 juli 2009 - 09:34

crest
  • crest
  • Forumräv

• 990 inlägg
  • 0

Tack för svaren Crest!

Det verkar inte som Coreplayer funkar ännu, men Real Player kanske är helt okej att använda, eller?

Jag ska försöka ta mig till en butik som har telefonen inne så att man kan få prova den lite, men det lutar nog åt att det blir denna lur snart faktiskt.

Jag funderade på en sak. Jag provade Iphone 3GS i staterna och där flöt skärmtryckningarna och dragningar, zoomningar och allt på glimrande.

Du skrev"...det går lite segt med responsen att scrolla på skärmen när man surfar." Menar du med det att det är skärmen som svarar dåligt på touchen, att den liksom laggar? Gör den bara det när man surfar eller annars också? Och skulle en annan browser i så fall funka bättre? Hur är skärmkänsligheten och flytet i övrigt om du jämför med din Iphone?

Jag märket på Omnia i900 att den ibland släpar lite efter när man drar något, men det kan ju bero på att det är en resistiv skärm förstås.

När hoppar runt i menyerna så reagerar skärmen snabbt, men det jag inte gillar att ibland ska man klicka en gång, ibland måste man klicka två ggr för att komma vidare.
Varför dom gjort så vet jag inte, men det beror mycket på operativsystemet.
Nokia 5800 fick samma kommentarer av recensenter... att det ibland blir lite ologiskt.
Men man vänjer sig....

När det gäller surfningen så får man ta i hårdare på skärmen för att navigera runt på webbsidor, och det går långsammare jämfört med min iPhone 3G och min Touch HD.

När jag kollar på Xvid filmer så tittar jag inte genom RealPlayer utan jag använder VideoPlayer som även kan hantera undertexter.
VideoPlayer finns redan i telefonen som ett komplement till Real.

Postad 27 juli 2009 - 09:36

feducci
  • feducci
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0

Tack för svaren Crest!

Laggar gör den när den laddar en sida i internetbrowsern. När sidan är färdigladdad går det fint att scrolla tycker jag. Med andra ord är det inget fel på touchskärmen utan mer internetbrowsern.

Omnia i900 bygger på windows mobile och har resistiv skärm om jag inte misstar mig.

Postad 28 juli 2009 - 11:44

Unregisteredb35733ed
  • Unregisteredb35733ed
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Är det någon som upplevt några förbättringar sedan uppdateringen av mobilen?
Jag har fortfarande problem med ljudet vid videoinspelning (uppspelning på datorn) Samt att bilderna har fel format när man öppnar dom i Vista,

Postad 28 juli 2009 - 12:41

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0
Jag skulle önska att ha en timer på mobilen, kan det ordnas på något vis?

Postad 28 juli 2009 - 13:01

Unregistered49dfbb04
  • Unregistered49dfbb04
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Handyclock har timer funkar utmärkt.

Postad 28 juli 2009 - 13:09

Unregisteredb35733ed
  • Unregisteredb35733ed
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Jag använder "Time machine".
Fungerar fint.

Postad 28 juli 2009 - 14:54

CEdlund
  • CEdlund
  • Lärjunge

• 256 inlägg
  • 0

Fungerar fint.

Var hihttar jag den?
Var hittar jag Handyclock?

Postad 28 juli 2009 - 15:52

Unregistered49dfbb04
  • Unregistered49dfbb04
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Var hihttar jag den?
Var hittar jag Handyclock?

http://gizmogates.co...?num=1235444037

Postad 29 juli 2009 - 13:36

hpshot
  • hpshot
  • Rookie

• 2 inlägg
  • 0

Fungerar fint.

Jag får inte programmet att fungera det bara blinkar till när jag trycker på ikonen. Finns det någon speciell version som funerar med omnian HD eller är det något annat man skall tänka på vid installation.

Postad 29 juli 2009 - 16:24

Unregisteredb35733ed
  • Unregisteredb35733ed
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Jag får inte programmet att fungera det bara blinkar till när jag trycker på ikonen. Finns det någon speciell version som funerar med omnian HD eller är det något annat man skall tänka på vid installation.

Jag har version 1.03

Tar gärna emot tips på fler bra applikationer som fungerar.

Postad 29 juli 2009 - 19:06

Unregistered28512
  • Unregistered28512
  • Forumräv

• 629 inlägg
  • 0

Tar gärna emot tips på fler bra applikationer som fungerar.

Garmin Mobile XT 5.0.5 med 2010.1 kartor och frilufskartan Pro... dom rockar.

//Micke

Postad 30 juli 2009 - 10:59

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Garmin Mobile XT 5.0.5 med 2010.1 kartor och frilufskartan Pro... dom rockar.

//Micke

Har du nån länk...

Postad 30 juli 2009 - 11:03

Unregisteredfa771986
  • Unregisteredfa771986
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag har fortfarande problem med ljudet vid videoinspelning (uppspelning på datorn) Samt att bilderna har fel format när man öppnar dom i Vista,

Japp. Jag har samma problem fortfarande.

Postad 30 juli 2009 - 20:31

James Bond
  • James Bond
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
nån som vet nåt app så man kan lägga till smileys när man skickar sms?

Postad 30 juli 2009 - 20:45

Unregisteredb35733ed
  • Unregisteredb35733ed
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Japp. Jag har samma problem fortfarande.

Känns som att uppdateringen var totalt meningslös!

Postad 30 juli 2009 - 21:24

pexter
  • pexter
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Är det någon som har testat funktionen att ansluta till fjärrenheter via filhanteraren? Jag har försökt att hitta lite info om denna funktion men det verkar inte finnas mycket att hitta?

Jag har en Windows XP-dator med ett share där jag lägger musik, filmer osv, och det vore ju jäkligt najs om man kunde ansluta direkt till datorns share med telefonen (utan att installera SymSMB eller liknande 3:e parts program).

Vad jag kan se så vill telefonen att man ska ange en http eller https adress för fjärrenheten. Är det någon som vet vad man ska köra för program på datorn för att telefonen ska kunna ansluta och se filerna? Jag testade att installera IIS på datorn och la upp en katalog med musik o filmer men det gick inte att ansluta dit med telefonen, så det är förmodligen någon annan fildelningsprogramvara som behövs som kan dela ut filer över http/https.

// Peter

Postad 31 juli 2009 - 17:10

feducci
  • feducci
  • Användare

• 120 inlägg
  • 0
En sak som jag irriterar mig på är att när jag lyssnar på musik via headset och får ett inkommande samtal stängs bara musiken av och det blir bara helt tyst i lurarna. Däremot så ringer telefonen som om headsetet inte var inkopplat. På alla tidigare telefoner oavsett märke hade dom ändå bättre konfigurerat än så...
Finns det någon inställning jag inte känner till som löser detta irriterande problem?

/Feducci

Postad 31 juli 2009 - 18:28

Unregistered43b822d3
  • Unregistered43b822d3
  • Mästare

• 3 782 inlägg
  • 0

Jag har tyvärr inte kört S60v5 men Symbian OS är ett modernt system som generellt är stabilt, även om vissa modeller har modellrelaterade buggar. Däremot är gränsnitten inte alltid helt optimala - men då syftar jag inte på någon iPhone utan på att UIQ och S80 båda var klart mer funktionella ur ett PDA-perspektiv.

Talar man Symbian och pekskärmsgränsnitt var UIQ 2.1 mycket funktionellt, 3.0 var också bra men lite "fördummat" jämfört med 2.1. Det underliggande operativsystemet är fullt modernt och hanterar moderna standarder sedan version 9 dök upp.

Det är inte riktigt rätt att tala om omodernt OS. Däremot är S60v5 "påklistrad touch" jämfört med UIQ som utvecklats för pekskärmar från grunden. Man får inte glömma bort att Symbian OS togs fram med s.k referensgränsnitt:

*Quartz - sedermera UIQ för pekskärmsmodeller.

*Crystal - för qwerty-modeller utan pekskärm - sedermera S80.

Slutligen S60 (som jag inte minns namnet på) avsett för smartphones, alltså T9-knappsats och ingen pekskärm.

S60 är alltså utvecklat för konventionella smartphones och är därmed inte optimalt för en pekskärmsmodell - tyvärr dras vi med det faktum att UIQ plågades till döds (problematiken är diskuterad ingående på My Symbian).

Trots det anser jag att S60 fungerar bra i de modeller det är tänkt för. Enda anledningen att välja bort Omnia HD ur gränsnittssynvinkel är om man vill ha en produkt med PDA-fokus, alltså ett gränsnitt i "datorstil" med tillhörande qwerty-tangentbord parat med kraftfulla program inom t.ex Office/PIM.

Dock är Omnia HD en multimediatelefon och adresserar inte PDA-segmentet och därför känns det inte helt rätt att döma ut S60 (även om UIQ hade varit ett bättre gränsnitt m.t.p pekskärmen).

För multimediabruk fungerar Symbian S60 bra enligt min erfarenhet och multitaskar stabilt, dessutom har Omnia HD mycket minne.

Dock skulle man kunna säga att Omnia HD är till för de som skapar och konsumerar media, iPhone är mer en produkt för de som konsumerar media mer än skapar samt är intresserade av en bärbar spelkonsol. Som mediekonsumtionsprodukt är iPhone mycket bra.

För min del hade valet fallit på Omnia HD och det beror på att jag anser Symbian, trots S60s begränsningar, vara en mer flexibel plattform - samt att Omnia HD har utmärkt kamera/videokamera.

När det gäller gränsnittsdesign är en iPhone för min del ingen referens och lär inte bli det heller innan Apple kanske tar hand om PDA-segmentet. S60 är inte perfekt men funktionellt och smidigt för enhandsnavigering.

Vill man ha ett kraftfullt gränsnitt har Nokia ett bättre ess i rockärmen: Hildon som finns i Internet Tabletserien. N900 är på G med telefoni inbyggt. Det kan vara ett alternativ till Omnia HD om man tycker att S60 är ett "dumt" gränsnitt och vill ha ett mer kraftfullt.

Postad 31 juli 2009 - 18:59

htcdiamond
  • htcdiamond
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
Hej allihopa, är det nån som har samma problem som mig med sin omnia hd, i video läge så ser jag några vita prickar, döda pixlar? eller nått, det är som sagt i video läge, finns inga döda pixlar på skärmen annars

Postad 31 juli 2009 - 19:59

MissJO
  • MissJO
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Sedäääär ja... då va man inne å cashade sig en Omnia HD... :)

Skall bli spännande att se vad den erbjuder :lol:

ang, prickar- ag har faktiskt tre prickar jag med... i liggande läge längst ner typ...

Postad 31 juli 2009 - 20:05

htcdiamond
  • htcdiamond
  • Användare

• 109 inlägg
  • 0
nån mer som har vita prickar i video läge??

Postad 01 augusti 2009 - 17:10

qungen
  • qungen
  • Användare

• 208 inlägg
  • 0
jag har inte vita prickar i video läget

Postad 01 augusti 2009 - 19:46

Unregistereda34e3e24
  • Unregistereda34e3e24
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0
Jag har inte vita prickar i videoläget

Postad 01 augusti 2009 - 23:21

Unregisteredb35733ed
  • Unregisteredb35733ed
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0
Någon mer än jag som inte kan skicka bilder via bluetooth till datorn (vista)?

På telefonen står det:
"Den mottagande enheten stödjer inte det här bildformatet"
(Vilket är jäkligt märkligt eftersom det går utmärkt att föra över via usb)

På datorn kommer det upp:
"Bluetoothenhet "i8910" är ansluten till tjänsten bilduppdateringstjänst på den här datorn"

Postad 02 augusti 2009 - 10:25

MissJO
  • MissJO
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Hmm... lite tankar så:

alla andra verkar ha dåligt ljud på inspelning- inte jag, grymt ljud i övrigt, halv bra kort- ingen wow upplevelse, snabb på alla sätt...

jag är verkligen supernöjd med telefonen...

Den är ju en stjärna, är mer nöjd med den än iPhonen... men självklart en smaksak... men I LOVE

Postad 02 augusti 2009 - 11:40

Unregisteredb35733ed
  • Unregisteredb35733ed
  • Wannabe

• 38 inlägg
  • 0

Hmm... lite tankar så:

alla andra verkar ha dåligt ljud på inspelning- inte jag, grymt ljud i övrigt, halv bra kort- ingen wow upplevelse, snabb på alla sätt...

jag är verkligen supernöjd med telefonen...

Den är ju en stjärna, är mer nöjd med den än iPhonen... men självklart en smaksak... men I LOVE

Det enda problemet jag har med ljudet vid inspelningen, är vid uppspelningen på datorn.

Redigerat av Unregisteredb35733ed, 02 augusti 2009 - 11:40.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.