Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Satio*

2277 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 18 oktober 2009 - 21:44

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Vet inte om det bara är jag som är lite trög !! :)

Men jag märkte först nu att det fanns en liten penna inne i den "pennan" man fick med ! :D :blink:

;) :P :P

Postad 18 oktober 2009 - 22:24

Downhill
  • Downhill
  • Användare

• 216 inlägg
  • 0
Satt o kollade igenom de olika startmenyerna som finns. Jag gillar verkligen originalet, men saknar en viktig detalj. Det är att man kan se inställningar som alarm och kalendernoteringar direkt på startskärmen. Dessa två finns om man aktiverar "Full screen" istället för "Sony Ericsson" som ju är standard på Satio. Jag tycker dock inte att Full screen varianten är riktigt lika bra på övriga punkter, till exempel så finns det två knappar intill varandra som öppnar samma meny. Men är det någon som vet om det går att blanda på något sätt? Jag skulle vilja ha standard-layouten med de 5 flikarna upptill men när man ligger i mittenläget så ska information för alarm och kalender visas. Hade ju varit hur bra som helst.

Postad 18 oktober 2009 - 22:31

Unregistered88042daf
  • Unregistered88042daf
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
Är i väntans tider här på min satio... :D
första symbian för mig...tips på "must have appz"
mottages gärna... :)
/H

Postad 18 oktober 2009 - 22:50

Valle_81
  • Valle_81
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
EDIT: Formulerar om min fråga

Fråga 1

Nån som känner till ifall Satio har inbyggd FM-sändare? Kan nån av er lyckliga ägare vara så snäll att svara på den simpla frågan så slipper jag tok-surfa efter ett svar i snart 4 timmar?

Fråga 2

Finns det en Sony Ericsson billadare som även har fm-sändare?

Mycket tacksam för svar och ni besparar mig en hel del huvudvärk!

Redigerat av Valle_81, 18 oktober 2009 - 23:39.

Postad 19 oktober 2009 - 00:05

Fredag
  • Fredag
  • Forumräv

• 954 inlägg
  • 0
Hittar bara en vanlig mottagare i den, skulle den haft en sändare tror jag det skulle marknadsförts...

Postad 19 oktober 2009 - 00:07

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Ne Satio har väl ingen FM-sändare.
Kolla specar på SE:s hemsida om produkter och tillbehövr.

Postad 19 oktober 2009 - 00:36

Valle_81
  • Valle_81
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
tack för svar!

Attans va synd....saken är den att i dagsläget har jag en N95 8gb som jag brukar ha som musikspelare i bilen.
Detta gör jag genom en billaddare (nokia orginal) som både är laddare och fm-sändare, dvs från mojängen i cigg-uttaget går en sladd in i 3,5mm uttaget för ljudet, och en sladd till ladd-uttaget. Klockrent!
Sen är det bara att ställa in valfri frekvens (på mojängen) och så har du ljudet i högtalarna i bilen.

Extra coolt är att det även blir handsfree när man pratar i tel. Ljudet från samtalet hör du genom högtalarna i bilen, och eftersom luren är placerad på ställ nära föraren hör personen dig klart och tydligt i andra ändan oxå.

En annan anledning till att detta är viktigt för mig är att min radio i bilen inte har stöd för mp3, trots att det är en relativt ny bil med orginal stereo (ford fusion -03). Så att ha 40 st audio-cdn i bilen känns ganska 90-tal.

Därför jag undrade ifall Satio nu inte har inbyggd sändare (som vissa nokia modeller efter N95an), så kanske det åtminstone finns en liknande billadare till Sony Ericsson.

Jag VILL f*n inte behöva välja en N97 bara för den sakens skull..luren ser ju riktigt trist ut,och dessutom inte alls bra kamera. (långsammare dessutom)

Redigerat av Valle_81, 19 oktober 2009 - 00:43.

Postad 19 oktober 2009 - 00:57

Unregisteredcc23e210
  • Unregisteredcc23e210
  • Veteran

• 1 766 inlägg
  • 0
Lite sugen på Sation är man ju allt, men hur bra fungerar den egentligen som musikmobil? Hade tänkt mig att köpa ny nalle nu under vintern och då är just själva musikdelen rätt viktig för mig.
Fungerar det bra att surfa med den? Kanske får bli en röd Satio nästa lön...

Redigerat av Unregisteredcc23e210, 19 oktober 2009 - 00:57.

Postad 19 oktober 2009 - 06:29

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0
Går det att göra egna mappar med bilder/filmer i eller är den lika hjärndöd som övriga SE, Nokior mfl? Allt hamnar i media och man har ett helsike att sortera grejerna.

Nokia har ju ett jobbigt system i symbian där allt hamnar i en mapp och allt visas men man kan tilldela en bild en annan mapp också om man vill. Hur rörigt som helst men man kan iaf få till mappar med Jobb/semester/partybilder o.s.v

Får den spelet när det ringer och man lyfter upp luren ur fickan? På n97 t.e.x så tog det en halv dag medans telefonen ställde om mellan liggande och stående läge så att säga om man råkade vinkla den när man tog fram den och helt plötsligt hade man missat ett samtal innan man hunnit svara :)

Postad 19 oktober 2009 - 08:22

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

För vilken nokiamodell ska man ladda ner då?

För sportstracker, välj varianten som är för Nokia XPressMusic 5800

Postad 19 oktober 2009 - 09:00

grabbengrus
  • grabbengrus
  • Användare

• 122 inlägg
  • 0

För sportstracker, välj varianten som är för Nokia XPressMusic 5800

Okaj, då är det alltså den nokia-telefonen i ett SE-skal fast med lite bättre kamera ;-). Hoppas nu inte att Nokia stryper det här, känns som en tunn balansgång det där då Nokia väl inte vill att folk går och köper andra lurar än deras egna och nu gör det då de kan köra just Nokia-apps på den osv.

Postad 19 oktober 2009 - 09:05

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Okaj, då är det alltså den nokia-telefonen i ett SE-skal fast med lite bättre kamera ;-). Hoppas nu inte att Nokia stryper det här, känns som en tunn balansgång det där då Nokia väl inte vill att folk går och köper andra lurar än deras egna och nu gör det då de kan köra just Nokia-apps på den osv.

Precis, vi håller det mellan oss bara :lol:

Postad 19 oktober 2009 - 09:20

Unregistered781d1224
  • Unregistered781d1224
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Går det att göra egna mappar med bilder/filmer i eller är den lika hjärndöd som övriga SE, Nokior mfl? Allt hamnar i media och man har ett helsike att sortera grejerna.

Nokia har ju ett jobbigt system i symbian där allt hamnar i en mapp och allt visas men man kan tilldela en bild en annan mapp också om man vill. Hur rörigt som helst men man kan iaf få till mappar med Jobb/semester/partybilder o.s.v

Får den spelet när det ringer och man lyfter upp luren ur fickan? På n97 t.e.x så tog det en halv dag medans telefonen ställde om mellan liggande och stående läge så att säga om man råkade vinkla den när man tog fram den och helt plötsligt hade man missat ett samtal innan man hunnit svara :lol:

Det där är oxå något jag har reagerat på. När jag går in på media och bilder så kommer ALLA bilder upp. Även bilder som jag har i andra mapper. Rätt så irreterande. Vissa bilder är ju lite mer privata och dom vill man inte att dom ska komma upp om man inte går in i en speciell mapp.

Postad 19 oktober 2009 - 11:22

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0

DET GÅR ATT BYTA GENVÄGAR.

Meny>inställningar>personligt>vänteläge>Genvägar.

Här kan du även byta teman för ditt vänteläge och få olika genvägsknappar på fronten. :lol:

Att byta genvägar går ju bra men hur byter du flikarna?? Det hittar då inte jag...

Redigerat av Ricke77, 19 oktober 2009 - 11:22.

Postad 19 oktober 2009 - 14:23

Unregistered9b117a23
  • Unregistered9b117a23
  • Lärjunge

• 285 inlägg
  • 0
Jag har aldrig haft någon touchscreen mobil men är grymt missnöjd med min Sony Ericsson W995 förutom att den är tunn och ligger bra i fickan. Är väldigt nyfiken på den här modellen men har även sneglat lite på Iphone då en kollega har en sådan och är lyrisk.

Förutom det att Iphone är mer för musik och Sation har bättre kamera undrar om någon vill berätta om för/nackdelar med Sation jämfört med Iphone?

Jag har läst nu att en del av er som fått er Satio klagar på högtalarna och det är ju trist för man vill ju ändå kunna spela upp musik/filmklipp hyfsat utan att ha extrahögtalare med.

o till sist kan jag bara hålla med föregående skribenter om Sony Ericssons värdelösa system med filer o mappar!

Postad 19 oktober 2009 - 14:33

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1 025 inlägg
  • 0
Min skickas imorgon, ååååh vad segt att vänta :lol:

Det där är oxå något jag har reagerat på. När jag går in på media och bilder så kommer ALLA bilder upp. Även bilder som jag har i andra mapper. Rätt så irreterande. Vissa bilder är ju lite mer privata och dom vill man inte att dom ska komma upp om man inte går in i en speciell mapp.

Nej det där lät inte bra.
Du kanske kan komprimera det privata innehållet? :blush:

Postad 19 oktober 2009 - 15:04

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Förutom det att Iphone är mer för musik och Sation har bättre kamera undrar om någon vill berätta om för/nackdelar med Sation jämfört med Iphone?

Jag har läst nu att en del av er som fått er Satio klagar på högtalarna och det är ju trist för man vill ju ändå kunna spela upp musik/filmklipp hyfsat utan att ha extrahögtalare med.

Jo, högtalaren på Satio är inte direkt någon höjdare. Själv har jag inga problem med det , då jag lyssnar på musik och kollar film med hörlurarna inpluggade.
Annars är det svårt att jämföra Satio med Iphone för min del, då jag aldrig skulle kunna tänka mig att köpa en Iphone!!

Är det någon som klarat alla banor i Labyrinth ännu?? Bara lite nyfiken!! :lol:

Redigerat av Z-man75, 19 oktober 2009 - 15:05.

Postad 19 oktober 2009 - 15:15

daviden
  • daviden
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0

Får den spelet när det ringer och man lyfter upp luren ur fickan? På n97 t.e.x så tog det en halv dag medans telefonen ställde om mellan liggande och stående läge så att säga om man råkade vinkla den när man tog fram den och helt plötsligt hade man missat ett samtal innan man hunnit svara :lol:

Du kan ju alltid tagga bilderna, och på så vis skapa "virtuella" mappar med ditt innehåll i Media UI :blush:
När du ser bilderna i thumbnailview så trycker du på den lilla "bock"-ikonen, välj sedan de bilder du vill tagga för t.ex. taggen "Festbilder". Sedan väljer du helt enkelt att tagga dessa och skapa en ny tag som heter "Festbilder".

Fungerar väldigt enkelt och smidigt.

Postad 19 oktober 2009 - 15:27

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Jag har aldrig haft någon touchscreen mobil men är grymt missnöjd med min Sony Ericsson W995 förutom att den är tunn och ligger bra i fickan. Är väldigt nyfiken på den här modellen men har även sneglat lite på Iphone då en kollega har en sådan och är lyrisk.

o till sist kan jag bara hålla med föregående skribenter om Sony Ericssons värdelösa system med filer o mappar!

Jag har (precis som z-man75) varit extremt hatisk mot iphone och tyckt att priserna är lite väl höga för vad man får. En liten löjlig manick som man kan titta på bilder i typ och spela lite musik o.s.v. Kört de flesta andra telefoner istället men retat ihäl mig på att roliga och bra program inte har haft stöd m.m Kört c905, c901, 5800, n97, n86 på senare tid och jag tyckte också touchskärmen var bra på Nokiorna tills jag nyligen faktiskt köpte en iphone.. Och söte tid vad jag har fått äta upp allt negativt jag har öst över den förut. Helt otroligt gränsnitt och allting bara fungerar för en gångs skull. Kan helt ärligt säga att jag brukar tröttna på en telefon efter typ 2-3 dar och byter nästan varje månad men nu har jag haft iphonen i 4-5 veckor och är fortfarande lika lyrisk över den. Kan rabbla upp massvis med saker den är bättre på än allt annat man testat men lämnar det därhän.

Enda problemet med Iphone är att just kameran suger, så man blir dömd till att ha en "riktig" kamera med sig om man vill ha några bilder i bra kvalité. Sation försöker som så många andra lurar vara bra på allt men jag tror inte den har en chans i just skojighet och enkelhet. Kameramässigt så sopar Sation mattan med det mesta dock.

Så man får lista ut vad man prioriterar helt enkelt.

Postad 19 oktober 2009 - 15:33

Micke prylgalen
  • Micke prylgalen
  • Forumräv

• 538 inlägg
  • 0

Du kan ju alltid tagga bilderna, och på så vis skapa "virtuella" mappar med ditt innehåll i Media UI :lol:
När du ser bilderna i thumbnailview så trycker du på den lilla "bock"-ikonen, välj sedan de bilder du vill tagga för t.ex. taggen "Festbilder". Sedan väljer du helt enkelt att tagga dessa och skapa en ny tag som heter "Festbilder".

Fungerar väldigt enkelt och smidigt.

Det fungerar inte alls smidigt för alla bilder finns fortfarande kvar och syns i "huvudmedia" albumet.

Man kan ju göra egna mappar och markera bilder och sen "lägga till i mapp" men det enda som händer är att den lägger kopior typ i telefonens system som man inte kan mickla med smidigt via datorn t.e.x. Är lite bökigt det där

Postad 19 oktober 2009 - 16:13

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0
Har testat ett par spel idag, bland annat NeedForSpeed Shift och Pro Evolution Soccer. Flyter på bra, men fan va svårt det är att lira på touchskärm, när man är van vid sin xbox..lol.. Alla spel jag laddat ner har fungerat utan problem.. Men har inte hittat något som är värt att ha kvar i luren!!

Postad 19 oktober 2009 - 16:29

Merqx
  • Merqx
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Jag har försökt hitta sportstracker för nokia 5800 xpressmusic, men hittar inte det någonstans. Någon som kan länka till det?

Postad 19 oktober 2009 - 16:52

Unregistered5716f3e8
  • Unregistered5716f3e8
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Jag skulle vilja veta om det är någon som testat tv-out funktionen på satio och har erfarenheter att dela med sig av.
Skulle också gärna vilja veta om någon hittat något bra remote-program, ifall man vill styra windows media player, vlc eller liknande.

Postad 19 oktober 2009 - 17:28

userapan
  • userapan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

Har testat ett par spel idag, bland annat NeedForSpeed Shift och Pro Evolution Soccer. Flyter på bra, men fan va svårt det är att lira på touchskärm, när man är van vid sin xbox..lol.. Alla spel jag laddat ner har fungerat utan problem.. Men har inte hittat något som är värt att ha kvar i luren!!

Det här med spelen har jag funderat på ett tag. Lutar man telefonen osv för att styra bilen eller liknande? :lol:

Sen en annan grej, hur är ljudet i telefonen (med hörlurar)? Jag har en SE w810i nu som har bra ljud tycker jag. Är det i samma klass eller är det sämre iochmed att det tydligen inte är Mega Bass och equalizer på Sation?

Postad 19 oktober 2009 - 17:38

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

Det här med spelen har jag funderat på ett tag. Lutar man telefonen osv för att styra bilen eller liknande? :lol:

Sen en annan grej, hur är ljudet i telefonen (med hörlurar)? Jag har en SE w810i nu som har bra ljud tycker jag. Är det i samma klass eller är det sämre iochmed att det tydligen inte är Mega Bass och equalizer på Sation?

På Need for speed t.ex. så är det styrknappar på kanterna av skärmen.
På PES så pekar man på olika ställen på planen dit man vill att spelaren ska springa, jag tyckte det var lite väl jobbigt att hänga med, men någon annan kanske gillar det!!
Ljudet tycker jag är bra, i alla fall på filmerna jag sett från PlayNowArena. Musik har jag inte testat så mycket ännu!!

Postad 19 oktober 2009 - 17:57

DrMcCoy
  • DrMcCoy
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Jaha, nu har man haft telefonen i ett par dagar och den första nybörjarchocken börjar lägga sig. På det hela är jag mycket nöjd med telefonen; bra skärm, snabb, trevlig kamera, bra videomöjligheter (antagligen perfekt å låna ut till barnen i bilen)... Men ett par skönhetsmissar har jag märkt:

1) Den versionen av RoadSync som ligger med nu fungerar inte med Google. Synd eftersom min gamla K850 klarar av att synca både kontakter och kalender.
2) Om jag lyssnar på musik i hörlurar (via tråd) och därefter drar ut kontakten så växlar den över till att spela via högtalaren, istället för att pausa musiken.
3) Mina mp3or hackar till mellanåt, kanske med en 10-15 minuters mellanrum.

Annars inga krasher vad jag märkt än iaf, så på det hela taget helt ok. Men ser ändå fram emot en nyare fw som fixar dessa småsaker. :-)

Redigerat av DrMcCoy, 19 oktober 2009 - 18:01.

Postad 19 oktober 2009 - 18:52

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Jag har försökt hitta sportstracker för nokia 5800 xpressmusic, men hittar inte det någonstans. Någon som kan länka till det?

Haru ´sett, den är borta !!!
Jahaja, inge kul :lol:

Edit: kanske pröve denna:
http://www.tube5800....for-nokia-5800/

Redigerat av what17ever, 19 oktober 2009 - 18:54.

Postad 19 oktober 2009 - 19:05

belarus_84
  • belarus_84
  • Amatör

• 78 inlägg
  • 0
Någon som vet något bra Navigator program till satio? Ett som bara använder gps:en och inte behöver något internet?

mvh

Postad 19 oktober 2009 - 19:22

Unregistereda021f600
  • Unregistereda021f600
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0
Nu ser jag ni pratar om att Nokia program går att installera!
Är grymt sugen på denna telefon, MEN skulle vilja veta innan jag köper den om jag kan använda S60 inbyggda SIP klient.

Har klämt på luren på MediaMarkt och mycket riktigt finns det stöd för SIP, du kan skapa en profil och ange alla dina uppgifter men du kan inte aktivera VOIP någonstans, mao du kan inte ringa voip samtal i orginalutförande. Precis som på Nokia N86.

Har läst om andra som registrerade sig på Nokia Forum och hämta filen SIP_VoIP_3_x_Settings_v2_0_en.sis och efter installation så dök det upp för dem en ny flik i kontakter och min profil gick att ansluta med.

Någon som är intresserad av VoIP eller kanske ändå har lust att testa att installera filen och se om det går? Se om det dyker upp någon ny flik? Om ni inte vill regga er, så kan jag göra det och ladda hem filen skicka den till er med epost.

Länken är annars: http://www.forum.nok...P_Settings.html

Postad 19 oktober 2009 - 19:57

userapan
  • userapan
  • Amatör

• 67 inlägg
  • 0

På Need for speed t.ex. så är det styrknappar på kanterna av skärmen.
På PES så pekar man på olika ställen på planen dit man vill att spelaren ska springa, jag tyckte det var lite väl jobbigt att hänga med, men någon annan kanske gillar det!!
Ljudet tycker jag är bra, i alla fall på filmerna jag sett från PlayNowArena. Musik har jag inte testat så mycket ännu!!

Härligt!

Fler får gärna komma med tankar om vad de tycker om ljudet osv då jag är ganska kräsen gällande den punkten. Bl.a. därför jag inte köpte HTC då jag hört att ljudet inte skulle vara speciellt bra :S

Postad 19 oktober 2009 - 20:12

Ricke77
  • Ricke77
  • Lärjunge

• 333 inlägg
  • 0
Så fort jag ansluter telefonen till datorn så säger datorn att det inte går att installera MTP Device...??
Den tar filer nånstans ifrån men sen helt plötsligt så bara "%&¤#/&%(" installerades inte korrekt bla bla bla...
Detta gör att mediaöverföringen inte fungerar så bra... Några ideér någon??

Postad 19 oktober 2009 - 20:27

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0
Synd att inte svtplay funkar. Någon som vet om det går att lösa? Vore något!

Postad 19 oktober 2009 - 20:45

Unregistered781d1224
  • Unregistered781d1224
  • Amatör

• 92 inlägg
  • 0

Min skickas imorgon, ååååh vad segt att vänta B)

Nej det där lät inte bra.
Du kanske kan komprimera det privata innehållet? B)

He he he ! JA, kanske det ! =)

Men det ändå lite irriterande att min gamla K610 fixade detta. Man kunde göra mappar i mappar och på så sätt få undan sina lite mer icke "publica" bilder ! B)

Postad 19 oktober 2009 - 20:50

Merqx
  • Merqx
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
har laddat ner sportstracker nu. Men nu undrar jag hur man installera det på telefonen, vågar inte prova mig fram om jag skulle förstöra något B)

Postad 19 oktober 2009 - 21:01

Z-man75
  • Z-man75
  • Beroende

• 1 292 inlägg
  • 0

har laddat ner sportstracker nu. Men nu undrar jag hur man installera det på telefonen, vågar inte prova mig fram om jag skulle förstöra något B)

Hur menar du, är ju bara att dra o släppa i valfri mapp!! Sen gå in i mappen i luren, klicka och installera!!

Redigerat av Z-man75, 19 oktober 2009 - 21:04.

Postad 19 oktober 2009 - 21:01

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Nån´som har fått sitt email att funka på Sation? Jag trodde att jag hade det men jag får inte till push-funktionen på gmailen som jag har.
Jag märker att när man ställer in port i inställningarna så vill det inte alltid sparas...hmm

Jag har port 993 på utgående mail nu och port 587 på utgående.
Förut så har jag alltid använt min mobiloperatörs server(adress) för utående mail men nu vet jag inte hur det ska vara längre hmm

Redigerat av star trek, 20 oktober 2009 - 01:16.

Postad 19 oktober 2009 - 21:14

h0bbe
  • h0bbe
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Därför jag undrade ifall Satio nu inte har inbyggd sändare (som vissa nokia modeller efter N95an), så kanske det åtminstone finns en liknande billadare till Sony Ericsson.

Har inte sett någon sådan billaddare. Däremot hade jag samma behov som du så jag köpte en http://www.sonyerics...a...lc=sv&cc=se, en http://www.sonyerics...a...lc=sv&cc=se och en http://www.sonyerics...a...lc=sv&cc=se. Dessvärre passade inte fm-sändaren och laddaren ihop då fm-sändaren var för bred och laddarens sladd hamnade i vägen. Men med lite täljande i laddkontakten så lyckades jag böja bort kabeln och kunde sätta dit sändaren med lite våld. Med några varv eltejp sitter den dessutom kvar där också. Sen monterade jag ihop det med hållaren som jag ska skruva fast i bilen. Och därmed har jag lyckats få till samma sak som du efterfrågade :-) Lycka till med moddandet!!

Postad 19 oktober 2009 - 21:25

Merqx
  • Merqx
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hur menar du, är ju bara att dra o släppa i valfri mapp!! Sen gå in i mappen i luren, klicka och installera!!

Har testat detta, men får upp en ruta om certifikat fel, och att jag borde kontakta min leverantör. vad kan det vara för fel?

Postad 20 oktober 2009 - 00:17

Unregistered88042daf
  • Unregistered88042daf
  • Användare

• 159 inlägg
  • 0
några timmar till kvar innan man kan hämta ut sin satio B)
nån som hunnit testa http://helloox2.com/ ? B)
skål!/H

Postad 20 oktober 2009 - 03:01

star trek
  • star trek
  • Användare

• 143 inlägg
  • 0
Nu har jag setat(suttit) hela natten och googlat och joxat och jag har nog löst gmail-push-grejen nu.
Det var nog inte så svårt egentligen men lite lite ologiskt vad gäller att bibehålla pushen Man måste tydligen gå ur meddelandemenyn med röda-lur-knappen för att hålla pushen igång(men visst det blir ju ganska smidigt att stänga av den på det viset) Rostig är man tydligen på Symbian sedan man ägde en N73 B)

Redigerat av star trek, 20 oktober 2009 - 03:24.

Postad 20 oktober 2009 - 06:46

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Har testat detta, men får upp en ruta om certifikat fel, och att jag borde kontakta min leverantör. vad kan det vara för fel?

Det är väl bara att trycka OK och tuta vidare ?

Postad 20 oktober 2009 - 06:49

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1 025 inlägg
  • 0

några timmar till kvar innan man kan hämta ut sin satio B)
nån som hunnit testa http://helloox2.com/ ? B)
skål!/H

Är ny på Symbian så jag fattar inte vad det ska vara bra för?

MVH - Zeb!

Postad 20 oktober 2009 - 08:24

wrongturn
  • wrongturn
  • Användare

• 123 inlägg
  • 0
Någon som vet om 3 har brandat Satio?

Postad 20 oktober 2009 - 09:35

Kooffe
  • Kooffe
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Tjenare!

Har köpt en Satio och fick hem den igår. Tycker luren är ganska buggig måste jag säga. Den reagerar sätt så segt och den har hängt sig två eller tre gånger så att man var tvungen att starta om den. Webbläsaren har också varit konstig, när man markerar ett textfält ex google så har inte något tangentbord kommit upp utan då var man tvungen att starta om webbläsaren för att få fram den. Den har också varit lite seg på att ändra sig när man lägger luren horisontalt.

Ingen annan som har haft problem med detta? Känns lite trist när man har väntat så här länge och så börjar den krångla direkt. Kanske bara är små mjukvara missar?

Postad 20 oktober 2009 - 09:41

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Tjenare!

Har köpt en Satio och fick hem den igår. Tycker luren är ganska buggig måste jag säga. Den reagerar sätt så segt och den har hängt sig två eller tre gånger så att man var tvungen att starta om den. Webbläsaren har också varit konstig, när man markerar ett textfält ex google så har inte något tangentbord kommit upp utan då var man tvungen att starta om webbläsaren för att få fram den. Den har också varit lite seg på att ändra sig när man lägger luren horisontalt.

Ingen annan som har haft problem med detta? Känns lite trist när man har väntat så här länge och så börjar den krångla direkt. Kanske bara är små mjukvara missar?

Det där är ingenting jag har råkat ut för. Den har vart lite lite knepig när man går tillbaka till startskärmen ibland men det är över på några hundradelar och nångång när jag har tippat den så har det sett lite skumt ut också nån hundradel. Inga som helst problem med webbläsarn förutom för liten upplösning men det visste vi ju redan B)

Verkar som om vissa får lite problem och andra inte. Någon som hört något om när det kommer en uppdatering? Och någon som har några funderingar på vad den kan komma att innehålla?

Något jag tyckte var lite tråkigt var att man inte kan kolla hur många % av batteriet man har kvar genom att klicka på någon av volymknapparna. Någom som vet om man kan göra det någonstans? Annars hittade jag den här applikationen http://dailymobile.s...-and-nokia-n97/ kan den tänkas funka?

Redigerat av scen, 20 oktober 2009 - 10:29.

Postad 20 oktober 2009 - 10:30

Kooffe
  • Kooffe
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0

Det där är ingenting jag har råkat ut för. Den har vart lite lite knepig när man går tillbaka till startskärmen ibland men det är över på några hundradelar och nångång när jag har tippat den så har det sett lite skumt ut också nån hundradel. Inga som helst problem med webbläsarn förutom för liten upplösning men det visste vi ju redan B)

Verkar som om vissa får lite problem och andra inte. Någon som hört något om när det kommer en uppdatering? Och någon som har några funderingar på vad den kan komma att innehålla?

Okej, då kan vi ju nästan utesluta buggar. Använder du facebook? Jag har haft problem med att när jag ska skriva en status på facebook, i den vanliga versionen av faccebook. När jag försöker skriva så kommer tangentbordet inte upp eller om det gör det så hinner man skriva en bokstav eller siffra sen försvinner den och man får inte upp den. Det står dock i höger hörn på telefonen att man "skriver".. man ser alltså bokstäver/siffror som man brukar se när man skriver ex SMS. Kan du se om det är samma för dig?

Något jag tyckte var lite tråkigt var att man inte kan kolla hur många % av batteriet man har kvar genom att klicka på någon av volymknapparna. Någom som vet om man kan göra det någonstans? Annars hittade jag den här applikationen http://dailymobile.s...-and-nokia-n97/ kan den tänkas funka?

Varför står det alltid att det är till nokia? Är bland annat sony ericsson helt nya med symbian? Spelar det någon roll att det står att det är till nokia?

Redigerat av Kooffe, 20 oktober 2009 - 10:32.

Postad 20 oktober 2009 - 11:19

scen
  • scen
  • Användare

• 145 inlägg
  • 0

Okej, då kan vi ju nästan utesluta buggar. Använder du facebook? Jag har haft problem med att när jag ska skriva en status på facebook, i den vanliga versionen av faccebook. När jag försöker skriva så kommer tangentbordet inte upp eller om det gör det så hinner man skriva en bokstav eller siffra sen försvinner den och man får inte upp den. Det står dock i höger hörn på telefonen att man "skriver".. man ser alltså bokstäver/siffror som man brukar se när man skriver ex SMS. Kan du se om det är samma för dig?

Nej för mig fungerar det också fint. Konstigt. Du kanske får gå tillbaka med din lur? :S

Varför står det alltid att det är till nokia? Är bland annat sony ericsson helt nya med symbian? Spelar det någon roll att det står att det är till nokia?

Ja sony ericsson är helt nya på symbian. Man får testa lite vilka grejer som funkar och vilka som inte gör det. B)

Redigerat av scen, 20 oktober 2009 - 11:22.

Postad 20 oktober 2009 - 11:23

(SiC)
  • (SiC)
  • Beroende

• 1 025 inlägg
  • 0
Hur länge behöver man ladda första gången? För den kommer väl inte laddad?
Min ligger på servicestället och väntar B)

Postad 20 oktober 2009 - 11:33

what17ever
  • what17ever
  • Veteran

• 2 416 inlägg
  • 0

Nej för mig fungerar det också fint. Konstigt. Du kanske får gå tillbaka med din lur? :S

Ja sony ericsson är helt nya på symbian. Man får testa lite vilka grejer som funkar och vilka som inte gör det. B)

Nääää, SonyEricsson är inte nya på Symbian, de är nya på S60. SonyEricsson första (?) Symbian lur , P800, släpptes 2002.
http://sv.wikipedia....y_Ericsson_P800

Postad 20 oktober 2009 - 11:35

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1 693 inlägg
  • 0

Helt nya på Symbian vet ja väl inte?
P800, P900, P990, P1, W960, G900 mfl har Symbian OS, dock inte den versionen (S60?) som Sation har..

2 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Framvägg och vänster sida
    Globe
    2025-05-08 07:38:43
  • Vänster sida med Paneler monterade
    Globe
    2025-05-08 07:35:28
  • Front Wide backvy
    Globe
    2025-05-08 06:25:36
  • Front Wide
    Globe
    2025-05-08 06:23:11
  • Ny soffa, vy bakåt i salongen
    DPC
    2025-05-07 10:21:06
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2025 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.