Microsoft Kinect (Xbox 360)
(Övriga speltillbehör)
|
4
|
(42)
|
Inga priser |
Placering av Kinect sensor (6 inlägg)
|
15 år sedan |
Postad 08 November 2010 - 21:35
Lite lustigt att pappan tar sig för armbågen det första han gör typ =P. Fult spelat i vilket fall.
Postad 09 November 2010 - 07:43
finns inte på xbox.com dock. borde kanske komma dit inom kort med, och förhoppningsvis finns den tillgänglig för köp när kinect väl släppts här.
Postad 09 November 2010 - 08:13
Postad 09 November 2010 - 11:02
http://store.microso...roduct/9A4CFC08
finns inte på xbox.com dock. borde kanske komma dit inom kort med, och förhoppningsvis finns den tillgänglig för köp när kinect väl släppts här.
Vad ska du med den till? den ingår väll i paketet!?
Postad 09 November 2010 - 11:10
Den ingår tydligen inte i 360 slim + kinect-bundles.
Men till slim behövs ju inte extra ström.
Postad 09 November 2010 - 11:17
Men om man hade ett gammalt 360 sen tidigare, eller om en bekant har ett gammalt och man vill flytta sin Kinect
till sin gamla 360 i ett annat rum eller till en bekant, så måste man antingen köpa den där strömkabeln separat, ta med sitt 360 slim eller skippa det helt.
Redigerat av McAn_, 09 November 2010 - 11:18.
Postad 10 November 2010 - 07:39
Wow vilken skillnad mot move och Wii. Jag kan dock dra slutsatsen att det behöver komma lite mer kinect hub funktionalitet för att den ska bli vad den har potential till .
Det var hur enkelt som helst och precist att styra menyerna med den, även i mitt hus med en massa olika bakgrundsbelysning.
Dock verkar själva röststyrningen inte finnas med (vilket det har rapporterats om tidigare) i svenska versionen, ej heller när jag ändrade till UK på region (vilket tyder på att min regionsändring inte tolkades som trovärdig av kinect).
I spelen (adventures, sports, kinectimals samt demot på joyride ) upplevde jag ingen lag alls, även om den kanske fanns där. Personlig favorit hittintills är Joy Ride. blir ett givet köp!
Kinect ID var riktigt tufft men krävde en del calibrering för att funka perfekt.
Postad 10 November 2010 - 08:29
Efter några timmars hands-on(off) med mitt kinect kan jag konstatera att MS har en vinnare i sitt stall.
Wow vilken skillnad mot move och Wii. Jag kan dock dra slutsatsen att det behöver komma lite mer kinect hub funktionalitet för att den ska bli vad den har potential till .
Det var hur enkelt som helst och precist att styra menyerna med den, även i mitt hus med en massa olika bakgrundsbelysning.
Dock verkar själva röststyrningen inte finnas med (vilket det har rapporterats om tidigare) i svenska versionen, ej heller när jag ändrade till UK på region (vilket tyder på att min regionsändring inte tolkades som trovärdig av kinect).
I spelen (adventures, sports, kinectimals samt demot på joyride ) upplevde jag ingen lag alls, även om den kanske fanns där. Personlig favorit hittintills är Joy Ride. blir ett givet köp!
Kinect ID var riktigt tufft men krävde en del calibrering för att funka perfekt.
Haha
Postad 10 November 2010 - 08:37
Haha
unbiased opinion ftw.
Japp, jag står alltid på den nya teknikens sida! =)
Kinect ÄR verkligen så bra.
Postad 10 November 2010 - 08:45
Postad 10 November 2010 - 08:49
Låter lovande. Hur är det med avstånd och sånt? Jag har inte hur mycket plats som helst i min lilla 2a. Vad är rekommenderat avstånd från kameran?
Minimiavstånd är nog 1.8 m har jag för mig (för 1 spelare, 2 spelare kräver 2.2 eller nåt sånt)
Jag fick flytta mitt soffbord för kinect id kalibreringen, men sedan fick det plats igen.
Min takfläkt måste bort dock =/
Redigerat av theonlyix, 10 November 2010 - 08:49.
Postad 10 November 2010 - 08:53
Postad 10 November 2010 - 08:57
Ajdå. Tveksamt om jag har så mycket utrymme. Det blir nog precis isf. Får mäta lite innan jag beställer.
Verkar som om det räknas på diagonalen, så sätter man kameran lite högre (satte min på en tavelhylla på väggen) så blir avståndet längre än om man sätter den "framför" tvn.
Postad 10 November 2010 - 08:58
Japp, jag står alltid på den nya teknikens sida! =)
Kinect ÄR verkligen så bra.
Det tror jag absolut. Jag är själv likadan. Men det är liiite svårt att ta dig fullt på allvar.
Att du sedan accepterar även att möblera om full ut...inklusive takfläkt...
Postad 10 November 2010 - 09:39
Det tror jag absolut. Jag är själv likadan. Men det är liiite svårt att ta dig fullt på allvar.
Menar absolut inget illa!!!
Att du sedan accepterar även att möblera om full ut...inklusive takfläkt...kom igen nu..
Lugnt. Jag möblerade bara om tillfälligt för kalibreringen, sedan åkte ju soffbordet tillbaks. Däremot takfläkten är precis över där jag står så den riskerar att få sig en omgång och måste därför bort (men den är ingen helig ko för mig och har suttit där i 15 år så den är ändå på g att bytas).
Jag tror(och hoppas för framtida utvecklings skull) att Kinect kommer att slå stenhårt på marknaden. På sikt kommer säkert det att komma mer vidvinkel möjligheter.
Något som jag personligen saknar med kinect är möjligheten att montera den uppochner i taket ex. framför en projektorduk!
När hybridspelen börjar komma är det dags för core gamers (som inte bara försöker få med sig släkt och non-gaming vänner ) att köpa!
För de spelare som idag sitter och lirar Reach, Cod, Gears etc så ser jag inte någon stor anledning att köpa kinect (i nuläget) faktiskt, utan de kan lugnt vänta på hybriderna, casual folket kommer nog att förse MS med pengar ett tag nu!
Redigerat av theonlyix, 10 November 2010 - 09:41.
Postad 10 November 2010 - 09:44
Lugnt. Jag möblerade bara om tillfälligt för kalibreringen, sedan åkte ju soffbordet tillbaks. Däremot takfläkten är precis över där jag står så den riskerar att få sig en omgång och måste därför bort (men den är ingen helig ko för mig och har suttit där i 15 år så den är ändå på g att bytas).
Jag tror(och hoppas för framtida utvecklings skull) att Kinect kommer att slå stenhårt på marknaden. På sikt kommer säkert det att komma mer vidvinkel möjligheter.
Något som jag personligen saknar med kinect är möjligheten att montera den uppochner i taket ex. framför en projektorduk!
När hybridspelen börjar komma är det dags för core gamers (som inte bara försöker få med sig släkt och non-gaming vänner ) att köpa!
För de spelare som idag sitter och lirar Reach, Cod, Gears etc så ser jag inte någon stor anledning att köpa kinect (i nuläget) faktiskt, utan de kan lugnt vänta på hybriderna, casual folket kommer nog att förse MS med pengar ett tag nu!
Vilka av spelen ska man satsa på då?
Själv har jag bokat Dance Central & your Shape.
Postad 10 November 2010 - 09:49
Vilka av spelen ska man satsa på då?
Själv har jag bokat Dance Central & your Shape.
Jag har inte testat de få spel jag har tillräckligt än, men jag rekommenderar att du drar ner joy ride demot och testar, det föll iallfall mig i smaken.
Your shape är nog det enda övriga spel jag egentligen vill ha (men ej har testat). Tydligen har ju fighters uncaged fått dålig kritik som attans = inget köp för mig =(
Postad 10 November 2010 - 10:05
Jag har läst nånstans att det skall funka med projektor, är en dela breaker för mig iaf, så det skall inte vara några problem så. Dock oklart om det funkar upp och ner eller ej...men det borde man väl kunna lösa med en enkel firmware update? Fast det klart om takfläkten är i vägen så kan nog soffan etc vara mer av ett hinder.
Blir garanterat en hit. Ingen tvekan om den saken. Helt övertygad om det.
Postad 10 November 2010 - 10:28
Jag har läst nånstans att det skall funka med projektor, är en dela breaker för mig iaf, så det skall inte vara några problem så. Dock oklart om det funkar upp och ner eller ej...men det borde man väl kunna lösa med en enkel firmware update? Fast det klart om takfläkten är i vägen så kan nog soffan etc vara mer av ett hinder.
Blir garanterat en hit. Ingen tvekan om den saken. Helt övertygad om det.
Ja det med att sätta den uppochner hade underlättatmycket, men samtidigt så får man ju inte placera den över 1,80 från golvet (och minst 60) vilket gör att man isf skulle behöva specialstativ i 90% av fallen.
Postad 10 November 2010 - 10:32
Ja det med att sätta den uppochner hade underlättatmycket, men samtidigt så får man ju inte placera den över 1,80 från golvet (och minst 60) vilket gör att man isf skulle behöva specialstativ i 90% av fallen.
NU kan jag precis noll om det här, men trots det, borde det inte vara en relativt enkel grej att uppdatera? Jag menar taket, i bästa fall , är lika "rent" som golvet. Jaja..vi får se...vi lär ju vara en minoritet som kör hela uppsättningen via projektor.
Postad 10 November 2010 - 10:34
Verkar som om det räknas på diagonalen, så sätter man kameran lite högre (satte min på en tavelhylla på väggen) så blir avståndet längre än om man sätter den "framför" tvn.
Så om jag sätter den högre så måste jag stå längre från kamerna? eller e de tvärtom?
Postad 10 November 2010 - 10:40
Så om jag sätter den högre så måste jag stå längre från kamerna? eller e de tvärtom?
Tvärtom så vitt jag förstår. Högre ger ju längre avstånd på diagonalen. Sen beror det självklart på vilken höjdskillnad vi snackar med.
Postad 10 November 2010 - 11:01
Bifogar ett mästerverk till ritning
kinect.jpg 8.74K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av alienrebel, 10 November 2010 - 11:02.
Postad 10 November 2010 - 11:05
Kan man ha den på en hylla som sitter lite snett ovanför tvn.
Bifogar ett mästerverk till ritning![]()
kinect.jpg 8.74K 0 Antal nerladdningar
Tveksamt om man kan ha den förskjuten i förhållande till skärm/tv/projektorduk, om man kan så hade det löst många bekymmer för min del. Ska testa sätta den lite vid sidan om min projjeduk när jag kommer hem ikväll.
Postad 10 November 2010 - 12:31
Dessutom JoyRide för 399:- och DanceCentral för 369:-
Dom hade även en del BlackOps kvar för 399:-
Hade väl en 10-15 i hyllan vid öppningsdags...
Postad 10 November 2010 - 12:42
Införskaffade kinect på MM i Uppsala för 999:-
Nice!! 999 är ju definitivt najs prajs som de säger!!! Att du inte tog en extra till mig
Postad 10 November 2010 - 12:48
Postad 10 November 2010 - 12:51
Joyride skulle jag inte köpt. Det har blvit totalt sågat i alla recensioner jag läst. Dance Central och Kinectimals verkar vara bästa Kinnect-titlarna just nu
Har med sett det, men faktum är att jag tyckte bättre om Joyride demot (finns på livet) än om Kinectimals sofar...
Postad 10 November 2010 - 12:52
Joyride skulle jag inte köpt. Det har blvit totalt sågat i alla recensioner jag läst. Dance Central och Kinectimals verkar vara bästa Kinnect-titlarna just nu
Postad 10 November 2010 - 12:54
Köpte en trots ja knappt vet va ja ska ha skiten till ^^
Postad 10 November 2010 - 13:22
Köpte Kinect Sports och Your Shape. Avbokade Motion Sports efter dåligt betyg.
Kommer ha min 63cm över golvet. Minimum är 60cm och max 1,8meter. Avstånd mellan dig och sensorn var 1,8meter för en person och 2,5meter för två personer. Kommer kännas att sensorn är i skrev höjd, hoppas den inte bara tittar där hehe
Sensorn kommer väl bli väldigt dammig efter ett tag så man får väl blåsa bort dammet ganska ofta på den svart blanka ytan
Postad 10 November 2010 - 13:31
990kr, nice.... köpte min på webhallen... 1490kr, jaja skit happens
Köpte Kinect Sports och Your Shape. Avbokade Motion Sports efter dåligt betyg.
Kommer ha min 63cm över golvet. Minimum är 60cm och max 1,8meter. Avstånd mellan dig och sensorn var 1,8meter för en person och 2,5meter för två personer. Kommer kännas att sensorn är i skrev höjd, hoppas den inte bara tittar där hehe
Sensorn kommer väl bli väldigt dammig efter ett tag så man får väl blåsa bort dammet ganska ofta på den svart blanka ytan
Får säga vad du tyckte om your shape, ska köpa efter jobbet, väljer mellan det eller sports.
Postad 10 November 2010 - 13:37
Postad 10 November 2010 - 14:17
Beställde kinectimals å dance central också. Rädd för att jag kommer få massa skit för det från kompisarna sen haha
Sup ner dom och då kommer du få en annan reaktion
Postad 10 November 2010 - 14:30
Införskaffade kinect på MM i Uppsala för 999:-
Riktigt bra pris ska dit efter jobbet men det lär vara tvärslut då. Fanns det bara 15 för 999 eller hade dom fler
för orginalpriset (1500)?
/Niklas
Postad 10 November 2010 - 14:54
Postad 10 November 2010 - 15:19
För optimalt spelande (2 pers) kommer jag rekommendera 3 m bak och 1m meter vänster respektive höger om Kinect-sensorn till mina vänner. Det går att spela ensam med bara 2 meter på djupet och ca 1,5 m på bredden men jag kunde inte slappna av och ta ut svängarna som jag ville då, helt enkelt mindre kul. Jag har provat att ha sensorn både ca 75cm och 175 cm upp och för mig som är 172 cm så fick jag ungefär samma resultat. Tjänade inte många cm extra på djupet genom att sätta den högt.
Komma igång, kallibrering och Live ID etc var helt smärtfritt och tog kanske 20 minuter.
Hårdvarumässigt kan jag inte se några direkta fel men kan definitivt tycka att man skall utveckla Kinect 2 med bättre vidvinkel så man inte behöver så stor spelyta och så saknar jag att den inte kan läsa av händerna/fingrarna men det är kanske ingen hårdvarubegränsning. Tror där är en hel del som kan förbättras mjukvarumässigt de närmsta åren även om jag är nöjd överlag.
Adventures - Roligare än jag trodde och jobbigare (fick klart för mig vilken dålig form jag är i). Frågan kvarstår väl hur länge det är kul. Kan se att det blir ett spel jag bara spelar som party-spel. Men eftersom jag ser hela tanken med att skaffa Kinect att använda det som sällskapsspel med vänner så kvittar det mig i detta fallete.
Sports - Tja ungefär som Adventures men kan nog se mig själv spela det också solo en längre tid. Misstänker att det har längre hållbarhet än Adventures.
Kinectimals - Supergulligt barnspel som kan vara roligt att spela lite men som sagt mer ett barnspel och ett bra sådant. Skiljer sig lite i menyhandhavandet ifrån övriga spel. Har t.ex. ännu inte hittat hur man tar sig ur spelet utan att använda mig av en handkontroll.. men jag är kanske för gammal :-P
Dance Central - Definitivt det spel som känns mest som ett "riktigt" spel. Tycker du det är kul att dansa som folk i musikvideos så är det ett givet köp. tycker du om dans rent allmänt så är det helt ok också (hit hör nog jag). Men även folk som inte dansar kan ha kul för att det är ett datorspel precis som de som inte bryr sig om instrument kan tycka Rockband är kul.. Kan tänkas det är för svårt för att ha som party-spel men med rätt personer så...
Your Shape - Fitness Evolved - Det lilla jag har spelat så kan jag bara säga att det verkar vara precis vad jag hoppades. Men jag svär på att de myglar med hur mycket kolorier jag bränner :-D Framför allt ett solospel men gymnastic spelen kan vara kul att tävla i med vänner. Svettvarning om du inte är vältränad dock.
Där finns säkert massor med småsaker jag kan klaga på. jag brukar vara bra på det. Men i stort är Kinect vad jag vill att det skulle vara. En möjlighet att ha kul men vänner som jag bjuder hem. Jag är nöjd än så länge i alla fall, trots priset.
Postad 10 November 2010 - 15:35
Det får man ju hoppas annars har de misslyckats katastrofaltSvettvarning om du inte är vältränad dock.
Postad 10 November 2010 - 15:52
Postad 10 November 2010 - 16:02
Snart hem o prova.
Bifogad fil(er)
Postad 10 November 2010 - 18:19
Har satt upp min sensor rätt så optimalt tror jag(ovanför TV:n) jag har gott om utrymme och allt funkade förb. bra - bättre än på Gamex tycker jag. Riverrush var sjukt roligt!
Sensorn kände också igen min 3 åriga son när han aktiverade Kinect(vinkning) - han är typ 104 cm och det bådar ju gott...han ville dock inte spela. Men snart så
Postad 10 November 2010 - 19:17
Det verkade ju inte så optimalt var det någon som skrev. Vi får se, ska testa i morgon.
/Niklas
Postad 10 November 2010 - 19:22
Your Fitness va grymt bra för ändamålet. Man blev varm i kroppen. Behöver mycket utrymme i vardagsrummet för att kunna göra alla övningar.
Dance Central kändes mest löjligt men bra sätt att lära sig danssteg. Fyllespel
Joy Ride va bättre än vad som skrevs på recensionerna. Följde alla mina rörelser.
Adventure va så där.
Kinect Sports funkade bra. Tyckte boxning och Beach Volleyball va väldigt underhållande. Bowling va lite knepig. Den kändes inte alltid av när sambon slängde klotet. För mig funkade det helt ok.
Ser fram emot Island Sports som släpps om några dagar. Paintball
Det viktiga är väl att man rör på sig och har roligt.... Har man den inställningen så är Kinect ett givet köp
By the way, Sensorn döljs klockrent på foten av min Tv. Kolla mitt galleri. Känns skönt att man inte noterar Sensorn när man tittar på Tv
Redigerat av Midnight, 10 November 2010 - 19:25.
Postad 10 November 2010 - 19:27
Postad 10 November 2010 - 19:36
Jag måste börja träna helt klart och tänkte göra det roligt för mig, men man ska ju inte liksom bara uppleva det som en plojgrej !
Jag kanske ska ställa frågan om ett tag här men jag vart köpsugen nu...
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
4
Placering av Kinect sensor
59 bilder
303 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?