Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - HTC Hero *

2430 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
HTC Hero 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 9.107784 (166) Inga priser
3 relaterade trådar

Postad 07 August 2009 - 21:14

prijar
  • prijar
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

använder du GPSen eller låter du den hitta position beronde på mobilmaster osv=

Det är garanterat mobilmaster. När GPS:en har initierats så kommer han att få en mer korrekt position. Till dig med problemet: kolla i GoogleMaps-menyn efter "Använd GPS"/"Use GPS". Så är det iaf på GoogleMaps till Windows Mobile.

Ni har rätt. Jag hade inte hittat funktionen med att få hjälp av sateliter.
Den prickade rätt direkt efter att jag hade slått på den funktionen.

Då var det dags för mig att beställa en väska/fodral till min Hero. Tips på var jag hittar detta uppskattas.

Dags för mig också. Den åkte i marken på tredje dagen. Fritt fall 90cm.
Behöver tips på ett smidigt fodral.

Postad 07 August 2009 - 21:18

Phrenzy
  • Phrenzy
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Tänkte fråga vart du var och pilla på båda telefonerna? Vill gärna pilla på båda och därefter avgöra vilken jag ska ha.

Telia-butik. Både Telia och Telenor har dem i butik nu.

Postad 07 August 2009 - 22:49

SkeeZ
  • SkeeZ
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Ni har rätt. Jag hade inte hittat funktionen med att få hjälp av sateliter.
Den prickade rätt direkt efter att jag hade slått på den funktionen.

Dags för mig också. Den åkte i marken på tredje dagen. Fritt fall 90cm.
Behöver tips på ett smidigt fodral.

Clas ohlssons Universal väska GOLLA,, helt perfekt.....

Postad 07 August 2009 - 22:59

hofwing
  • hofwing
  • Lärjunge

• 421 inlägg
  • 0

Köpte den på abonomang från telia i deras butik. när jag skulle betala de 595 kr som man fick den som biligast för så kom det upp 195 i datorn så fick även 400 kr billigare. :)

Inget konstigt, telefonen är 400:- billigare i butik än via telia.se (that's a first!)

Postad 08 August 2009 - 00:37

Unregistered804a62b5
  • Unregistered804a62b5
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

...

En sak till.. hur är det med saker som

- Twitter
- Pandora

Finns det (BRA) Android applikationer för dem?

Vad gäller Spotify så kolla på den här videon från Google IO (utvecklarkonferens)
http://www.youtube.c...h?v=Z5whfaLH1-E

Postad 08 August 2009 - 00:47

Unregistered804a62b5
  • Unregistered804a62b5
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Jäkligt sugen på den här...

Någon som har tips på in-ear stereohandsfree med fjärrkontroll? Lyssnar väldigt mycket på podcasts/ljudböcker så jag klarar mig inte utan det grundläggande, alltså volym och spårbyte. En bonus vore helt klart om man kan hoppa inne i en mp3:a också.

Postad 08 August 2009 - 07:50

Phrenzy
  • Phrenzy
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Vad gäller Spotify så kolla på den här videon från Google IO (utvecklarkonferens)
http://www.youtube.c...h?v=Z5whfaLH1-E

Spotify, Skype, Pandora är alla under utveckling för Android enligt respektive företag :)

Postad 08 August 2009 - 11:38

SkeeZ
  • SkeeZ
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Spotify, Skype, Pandora är alla under utveckling för Android enligt respektive företag :)

Såg rätt så klart ut i demot för 2 månader sedan.

Postad 08 August 2009 - 16:10

meat4me
  • meat4me
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Jag har ändrat ringsignalen till "Notification" men varför ändras inte ringsignalen för inkommande sms? Ska man ändra det på ett annat ställe kanske?

Gå in på. Meddelande-Menu-Settings- Scrolla ner längst ner till "select sound".. Fixat!:)

Postad 08 August 2009 - 17:53

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Hur är musikspelaren i denna ? Har just nu en Iphone 3G, men känner att det är dags att uppgradera. Prylbög som man tyvärr är. Ipoden är ju så sjukt användarvänlig i telefonen med ljudböcker, albumcovers etc. Känns som jag inte vill ha något annat än sådant igen, och vill egentligen inte ha 3Gs heller då man är rikligt less på iTunes också.

Postad 08 August 2009 - 18:52

Phrenzy
  • Phrenzy
  • Amatör

• 69 inlägg
  • 0

Hur är musikspelaren i denna ? Har just nu en Iphone 3G, men känner att det är dags att uppgradera. Prylbög som man tyvärr är. Ipoden är ju så sjukt användarvänlig i telefonen med ljudböcker, albumcovers etc. Känns som jag inte vill ha något annat än sådant igen, och vill egentligen inte ha 3Gs heller då man är rikligt less på iTunes också.

+1 vill också få lite mini-reviews för musikstödet.. format, funktionalitet, synchning osv. tack :)

Postad 08 August 2009 - 19:02

V1p3r
  • V1p3r
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Tyvärr så verkar den vara lite sisådär. http://forum.xda-dev...ad.php?t=544557

Postad 08 August 2009 - 20:04

Unregistered1c5ba0d1
  • Unregistered1c5ba0d1
  • Användare

• 103 inlägg
  • 0
Har nu också köpt en hero, sjukt nöjd. Riktigt smidig, och känslan i skärmen mot min gamla xperia är milsvid. Fan vad skönt med kapacitiv.

Dock har jag ett problem med att smsa. Sms:en jag skickar ser jävligt skumma ut hos dom jag skickar till. Massa @@@ och fyrkanter.

Har satt input till svenskt keyboard osv. Men det verkar inte göra nåt. Nån som upplevt något liknande?

Postad 08 August 2009 - 21:40

Unregistered59550e14
  • Unregistered59550e14
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har skapat en tråd för android appar posta där ni som vill "recensera" era program

--->tryck här!

Redigerat av Unregistered59550e14, 08 August 2009 - 22:48.

Postad 08 August 2009 - 22:46

eggepegge
  • eggepegge
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Några frågor jag inte hittat svar på ännu

• Röststyrning: Finns det inbyggt eller som app, typ Microsofts Voice Commander. En "röstuppringning" som inte måste läras upp utan som känner igen det man säger "direkt". Som dessutom fungerar med ett bluetooth headset.
  • Mailklient: Min telefon "måste" ha en mailklient som klarar IMAP och SMTP AUTH över SSL. Klarar den inbyggda mailklienten det och är den bra. Om inte, finns det någon annan bra?

/Egge

Postad 08 August 2009 - 22:54

eggepegge
  • eggepegge
  • Användare

• 102 inlägg
  • 0
Dessutom:

• Någon som sett något om en "Squeezebox controller" app för Android?
  • Hanterar denna lur endast okrypterat och WEP med wifi? Inte WPA av någon typ?

Postad 08 August 2009 - 23:19

Unregistered804a62b5
  • Unregistered804a62b5
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0

Jag kan inte för mitt liv tänkta mig att WPA inte skulle stödjas eftersom WEP-kryptering inte längre ger någon som helst säkerhet. En snabb Google-sökning ger en massa resultat där WPA2 efterfrågas och några där det klagas på att WPA verkar sega ner så WPA-stöd finns nog :)

Postad 08 August 2009 - 23:22

SkeeZ
  • SkeeZ
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Jag kan inte för mitt liv tänkta mig att WPA inte skulle stödjas eftersom WEP-kryptering inte längre ger någon som helst säkerhet. En snabb Google-sökning ger en massa resultat där WPA2 efterfrågas och några där det klagas på att WPA verkar sega ner så WPA-stöd finns nog :)

Mitt Wifi kör WPA och det funkar,, kopplar från iblandmen jag tror det beror på dom två betongväggarna imellan kanske =)

Postad 09 August 2009 - 02:06

Squeezemaster
  • Squeezemaster
  • ☆ ☆ ☆ ☆ ☆

• 19825 inlägg
  • 0

Dessutom:

• Någon som sett något om en "Squeezebox controller" app för Android?

Det är väl bara att köra genom webläsaren med lämpligt skin :)

Postad 09 August 2009 - 12:21

lindstrom
  • lindstrom
  • Wannabe

• 44 inlägg
  • 0
Hej!

Funderar lite på denna mobil. Har en fråga angående google-konto/Gmail.

Vad jag förstår så är denna mobil speciellt anpassad för Gmail/Google-konto etc.

Själv använder jag inte Gmail, men jag har ett Google-konto registrerad på en annan emailadress. (Till Google Calendar etc)

Måste man ha ett Gmail-konto för att telefonen ska fungera som den ska eller räcker det med ett Google-konto (utan gmail) och t.ex. en yahoo mailadress?

Skulle vara tacksam om ni som har testat telefonen kan ge lite svar på denna fråga.

Postad 09 August 2009 - 12:34

Mahlberg
  • Mahlberg
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Skulle nog säga att musikspelaren fungerar bra, och eftersom jag har sett rapportet om hackigt ljud så drog jag in några okomprimerade Wav-filer och spelade. Jag har ej märkt några problem hittills med mjukvaran till musikspelaren. Dock så är synkning av musik lekande lätt eller onödigt svårt beroende på vem man frågar, du slipper iTunes helt och hållet med Hero, dock så finns det inget program som förenklar musiköverföringen så i nuläget får man skapa mappar med artisters namn och album för att sedan lägga över musiken där.

Har ej testat med ljudböcker än men som det är uppbyggt just nu så tror jag att det bör fungera bra, dock så ska jag nog höja ett varningens finger för ljudkvaliteten. Skulle inte säga att detta är en musikmobil utan snarare en mobil som spelar musik. Hör lite smått bakgrundsbrus som jag enbart skulle kunna acceptera på billare MP3-spelare, dock så är det ingenting jag direkt går och stör mig på.

Det är väldigt svårt att rekommendera denna telefon till en gammal iphone-ägare eftersom det verkar trots allt att det är Apple som har fått det mesta rätt när det gäller musikuppspelning på mobiler. Dock så tycker jag att du kan ge dig ut för att klämma och känna på mobilen och bestämma dig då.

Eftersom en gigantiskt fördel med Android är multitasking, aldrig förstått hur iPhone-ägare klarar sig att enbart köra ett program i taget.

Postad 09 August 2009 - 13:28

skepnaden
  • skepnaden
  • Användare

• 178 inlägg
  • 0
Köpte nyss en vit hos Telia butiken på lunchrasten. Det hela skedde lite på impuls men jag kände mig tvungen eftersom min SE G900 håller på att sacka ihop totalt. Fick ge 5495:- utan abonnemang och visst inbringar det lite ångest (trots riktigt konkurrenskraftigt pris från Telia (hör och häpna)).

Har dock följt tråden ett tag nu och intalar mig att det kommer kännas bättre när jag kommer hem och får pilla på den. Längtar :)

Postad 09 August 2009 - 13:34

Litecore
  • Litecore
  • Användare

• 244 inlägg
  • 0

Har dock följt tråden ett tag nu och intalar mig att det kommer kännas bättre när jag kommer hem och får pilla på den. Längtar ;)

true that! jag hade inte heller gjort annat än att läsa den här tråden när jag beställde min och nu efter
3-4 dagar så är jag mäkta nöjd! dessvärre har jag inte fått mitt nya simkort med mobilsurf medium så
jag får inte ut maximalt av heron för tillfället (läs: 15kr/mb via vanligt 3G är INTE okej) men det kommer!
mycket höjda ögonbryn på stan, gymet, krogen - you name it, och alla frågar samma sak; "är den lika seg
som alla säger/påstår" och jag svarar att jag är från norrland och där är man inte stressad för att det
kanske tar 2 sekunder för telefonen att flippa om skärmen när man skriver sms. du kommer INTE ångra dig :)

Redigerat av Litecore, 09 August 2009 - 13:34.

Postad 09 August 2009 - 16:06

Unregistered30bc037e
  • Unregistered30bc037e
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Blir lite förvirrad av alla erbjudanden. Om man ringer och smsar väldigt lite(ca 100:-/mån) men vill ha fri surf, var ska man köpa den då? Verkar som att företagen tror att bara för att man har en smartphone så vill man skicka 3000 sms per månad och ringa 3000 minuter.

Just nu lutar det faktiskt åt att köpa den upplåst och fortsätta köra 3pott99 på tre. Men är det dumt att köpa den kontant när jag inte har nån bindningstid kvar?

Postad 09 August 2009 - 20:13

Chickenkebab
  • Chickenkebab
  • Amatör

• 99 inlägg
  • 0
Tjohej! Nu är mobilen köpt och klar! Blir den bruna :), väntar med spänning på den!! En liten fråga bara, Hur många tjänster (spel, apps, etc) kommer ni åt i android market från mobilen? hur litet resp. stora brukar programmen ligga runt i KB?

Postad 09 August 2009 - 20:24

Marron
  • Marron
  • Wannabe

• 43 inlägg
  • 0

Blir lite förvirrad av alla erbjudanden. Om man ringer och smsar väldigt lite(ca 100:-/mån) men vill ha fri surf, var ska man köpa den då? Verkar som att företagen tror att bara för att man har en smartphone så vill man skicka 3000 sms per månad och ringa 3000 minuter.

Just nu lutar det faktiskt åt att köpa den upplåst och fortsätta köra 3pott99 på tre. Men är det dumt att köpa den kontant när jag inte har nån bindningstid kvar?

Jag är i samma position, ringer inte så mycket. En del sms blir det men inga 3000 i månaden. 100-200 kanske max.
Finns det nåt bra alternativ vore det kanon.

Postad 09 August 2009 - 21:37

prijar
  • prijar
  • Användare

• 111 inlägg
  • 0

Mitt Wifi kör WPA och det funkar,, kopplar från iblandmen jag tror det beror på dom två betongväggarna imellan kanske =)

Gjorde du nåt speciellt första gången du använde ditt wifi? Min telefon
blir stoppad pga wpa.
Behöver jag lägga till telefonen någonstans för att det ska fungera.

Postad 10 August 2009 - 00:04

Ghiabi
  • Ghiabi
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0
Jag har inne i en Telia butik idag och fick pilla lite på en Vit HTC Hero. Tyvärr vart jag lite besviken. Mycket negativt, och det största minuset var skrivandet. När jag försökte skriva snabbt så gick det i princip inte, telefonen var helt enkelt för seg. Kanske var det autocorrect funktionen som satte för mycket press på telefonen. Är detta inget ni andra känner av?

Enda navigations programmet som fanns var google maps, finns det något annat? Jag är ute efter ett navigations program som inte behöver koppla upp sig utan använda sig av satelliter så man slipper betala för surf.

Något annat som jag fick reda på var att det tydligen inte finns ett program som till exempel itunes till Heron, stämmer detta? Måste man sitta och göra mappar själv manuellt. Kan man inte bara dra över en massa låter till telefonen så telefonen själv ordnar upp alla låtar till rätt artist, album, genre osv?

I helhet så var det SÅ HIMLA stor skillnad på hastigheten på HTC Hero och iPhone 3Gn som var precis bredvid. Det var en vanlig 3G och inte en 3Gs.

Har det varit ett måndagsexemplar jag har fått pilla på eller något liknande?

Skulle verkligen uppskatta svar och feedback på det jag skrivit då jag vill kunna välja vilken telefon jag ska köpa. Står mellan en iPhone 3G eller 3Gs, HTC Hero eller en simpel SE w995.

Postad 10 August 2009 - 00:39

MikeyLectric
  • MikeyLectric
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
En jämförande artikel om iPhone vs. Android tangentbord

Postad 10 August 2009 - 10:11

tttomte
  • tttomte
  • Användare

• 112 inlägg
  • 0

Jag ringer väldigt lite och skickar ett 3-4 sms per dag. För mig blev det billigast att köra med telias "prata på" 29:- varje månad och 29öre per sms/minut. Finns ju som möjligt abonnemang vid HERO-köp. Jag har inte skaffat mig någon android-telefon ännu men när jag gör det kommer jag lägga på data upp till 500MB (sedan risk för sänkt hastighet) för 69:- i månaden. Det blir billigast (och bäst) för mig då mina vänner har olika operatörer.

Redigerat av tttomte, 10 August 2009 - 10:13.

Postad 10 August 2009 - 10:39

bolor
  • bolor
  • Amatör

• 93 inlägg
  • 0

Något annat som jag fick reda på var att det tydligen inte finns ett program som till exempel itunes till Heron, stämmer detta? Måste man sitta och göra mappar själv manuellt. Kan man inte bara dra över en massa låter till telefonen så telefonen själv ordnar upp alla låtar till rätt artist, album, genre osv?

Just det faktum att telefonen INTE är beroende av nåt så pissigt som Itunes gör att jag svävar i himmelriket. Var bara att kopiera över musik till minneskortet, t o m den interna musikspelaren mappar sen upp det fint i Artist, Albums, Playlists, Songs, Genre, Composers, Downloads. Så svaret är Ja, man kan dra över massa låtar direkt utan inblandning av ett externt program i Windows.

Så skönt att slippa mecket med Itunes och framförallt inte vara beroende av ett specifikt program.

Postad 10 August 2009 - 15:37

Zenil
  • Zenil
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Jag har inne i en Telia butik idag och fick pilla lite på en Vit HTC Hero. Tyvärr vart jag lite besviken. Mycket negativt, och det största minuset var skrivandet. När jag försökte skriva snabbt så gick det i princip inte, telefonen var helt enkelt för seg. Kanske var det autocorrect funktionen som satte för mycket press på telefonen. Är detta inget ni andra känner av?

Enda navigations programmet som fanns var google maps, finns det något annat? Jag är ute efter ett navigations program som inte behöver koppla upp sig utan använda sig av satelliter så man slipper betala för surf.

I helhet så var det SÅ HIMLA stor skillnad på hastigheten på HTC Hero och iPhone 3Gn som var precis bredvid. Det var en vanlig 3G och inte en 3Gs.

Skulle verkligen uppskatta svar och feedback på det jag skrivit då jag vill kunna välja vilken telefon jag ska köpa. Står mellan en iPhone 3G eller 3Gs, HTC Hero eller en simpel SE w995.

Antar att då du bara kände på telefonen, så gjorde du inte kalibreringen, som ställer in hur just du skriver på tangentbordet.
Du får skriva en text, och Hero känner av var du trycker, och kommer i framtiden ta hänsyn till denna felmarginal, typ.

Sedan att det går segt att skriva, det kan iaf inte jag hålla med om, autorättning funkar otroligt smidigt, nu är inte jag en stjärna, men om det är ett problem så har jag då inte upptäckt det :)

Postad 10 August 2009 - 18:27

Hoff
  • Hoff
  • Forumräv

• 867 inlägg
  • 0

Ang. tangentbordet så tyckte jag tvärtom. Gillade inte alls iPhone 3g (3gs har jag inte provat) tangentbord, en av anledningarna till att jag helt tänkte bort att bara köpa en mobil med touchscreen. Men efter att ha känt på n97 och sedan HTC hero så tycker jag helt klart att HTC hero var den som passade mig bäst. Iaf skrev jag minst fel med den och snabbast.
Jag har inte köpt varken iPhone eller Hero än, är fortfarande kluven. iTunes ser jag som en nackdel, även lite att Apple måste godkänna applikationer. Hastigheten vad inget jag störde mig på det lilla jag pillade med Hero, tror att Twitter widgeten var bortplockad men är inte säker.

Jag står i valet att skaffa nytt abb. och telefon. Har idag comviq knockout men kommer nog välja Telia prata på, och då blir iphone 3gs 16Gb billigare än Hero vid samma bidningstid. Jag måste känna lite till på dom innan jag bestämmer men för min del lutar det åt Hero.

Postad 10 August 2009 - 19:14

sibbor
  • sibbor
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0
Beställde en vit HTC Hero ifrån Komplett.se idag. Hade hemskt gärna velat ha en svart HTC Hero el. en graphite white. Men, men... för mig var valet ganska svårt mellan brun och vit, då den bruna är finare för stunden, men tror man lessnar på den rätt snabbt.

Den vita kan jag lackera om i absolut värsta fall :rolleyes:

Postad 10 August 2009 - 20:47

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Ojoj vad det skall vara svårt att bestämma sig. Iphone 3GS vs. Hero...
Sitter på kölistan hos Telenor för en Iphone men nu börjar jag luta mot Hero. Märkligt att prisskillnaden inte är större i Sverige dock, i andra länder är Hero nästan hälften så dyr som iphonen men inte i swe inte :rolleyes:

En viktig fråga för mig: fungerar A2DP och inte minst AVRCP (alltså Bluetooth remote control profile) med Hero bra?

Redigerat av Golgo_13, 10 August 2009 - 20:47.

Postad 10 August 2009 - 21:02

nAnders
  • nAnders
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0

En viktig fråga för mig: fungerar A2DP och inte minst AVRCP (alltså Bluetooth remote control profile) med Hero bra?

Enligt denna lista så skall det gå bra.
HTC Hero Bluetooth profiles

Postad 10 August 2009 - 23:11

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0

Enligt denna lista så skall det gå bra.
HTC Hero Bluetooth profiles

Yes, hittade den listan också, skulle dock vilja ha lite real-life impressions från Hero-ägarna :rolleyes:

Ang. vit vs. brun... tycker det är sjukt svårt att bilda sig en uppfattning om den "bruna" på bara bilderna. Ni som sett Hero IRL, motivera gärna lite till ert färgval.
Tnx!

Postad 11 August 2009 - 08:02

Unregistered4713b11e
  • Unregistered4713b11e
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0
Jag har haft min Hero nu i snart en vecka och det första jag gjorde var att ta bort klockan med väderappen och ersatte den med en mindre klocka och den svenska väderappen som tar hem väder från YR.no. Dels för att den är 100 gånger mindre "processorsugande" och dels visar den faktiskt en mycket bättre prognos än Accuweather.

Helt plötsligt är telefonen mycket snabbare i menyerna. Kul.

Annars är jag imponerad av allt telefonen kan. Att tangentbordet skulle vara dåligt är skitsnack. Med svenska inladdat skriver jag snart lika fort på den som jag gör på min vanliga PC. Den gissar ju nästan alltid rätt! Eftersom man slipper ÅÄÖ är knapparna helt godkända i storlek med.

10 av 10 får den av mig. Nu väntar jag bara på en spelare som klarar streamad radio från MMS-server!

/ Jens

Postad 11 August 2009 - 09:07

oblomov
  • oblomov
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Yes, hittade den listan också, skulle dock vilja ha lite real-life impressions från Hero-ägarna :rolleyes:

Ang. vit vs. brun... tycker det är sjukt svårt att bilda sig en uppfattning om den "bruna" på bara bilderna. Ni som sett Hero IRL, motivera gärna lite till ert färgval.
Tnx!

Jag använder Sony Ericsson HBH-DS205 till min bruna Hero (mycket snygg i verkliga livet) all funktionalitet fungerar som förväntat, fjärrstyrning av musikspelaren, samtal etcetera.

/H

Postad 11 August 2009 - 09:20

Unregistered4713b11e
  • Unregistered4713b11e
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Tnx!

Den vita är mycket cleanare än den bruna som ser lite tråkig ut. En sån här telefon ska sticka ut lite och det gör den vita!

/ Jens

Postad 11 August 2009 - 09:26

Unregistered1413
  • Unregistered1413
  • Mästare

• 2741 inlägg
  • 0

Annars är jag imponerad av allt telefonen kan. Att tangentbordet skulle vara dåligt är skitsnack. Med svenska inladdat skriver jag snart lika fort på den som jag gör på min vanliga PC. Den gissar ju nästan alltid rätt! Eftersom man slipper ÅÄÖ är knapparna helt godkända i storlek med.

No offence, men hur snabbt skriver du eg på din PC? Låter helt osannolikt att man på ett litet skärmtangentbord skulle kunna skriva lika snabbt som på ett fullstort fysiskt tangentbord. Men jag har gärna fel! :rolleyes:

Postad 11 August 2009 - 09:40

Unregistered4713b11e
  • Unregistered4713b11e
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

No offence, men hur snabbt skriver du eg på din PC? Låter helt osannolikt att man på ett litet skärmtangentbord skulle kunna skriva lika snabbt som på ett fullstort fysiskt tangentbord. Men jag har gärna fel! :rolleyes:

Jag skriver ganska mycket på en miniPC och det har väl gjort mig snabb. Jag skriver iallafall ett sms på 2 längder (162*2 tecken) fort som ********.

/ Jens

Postad 11 August 2009 - 10:18

Unregistered72073bd1
  • Unregistered72073bd1
  • Användare

• 173 inlägg
  • 0

Den vita är mycket cleanare än den bruna som ser lite tråkig ut. En sån här telefon ska sticka ut lite och det gör den vita!

/ Jens

jag tyckte den bruna var snyggare när jag stod med båda jämte varandra. dock så ser den ju mer ut som svart med en brun ton i. men smaken är som baken, DELAD!

bästa är väl att ha de jämte varandra i butiken o se vilken just du vill ha

Postad 11 August 2009 - 10:59

Aramis_KD
  • Aramis_KD
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0
Tjo boys!

Jag har några frågor till er som äger luren:

- När man ska skriva ÅÄÖ, måste man klicka på någon knapp för att komma åt de eller finns de direkt på tangentbordet man skriver?
- Har hört en del om bruset i musikspelaren, hur upplever ni det?

Postad 11 August 2009 - 12:31

Unregistered4713b11e
  • Unregistered4713b11e
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Tjo boys!

Jag har några frågor till er som äger luren:

- När man ska skriva ÅÄÖ, måste man klicka på någon knapp för att komma åt de eller finns de direkt på tangentbordet man skriver?
- Har hört en del om bruset i musikspelaren, hur upplever ni det?

Kan bara svara för ÅÄÖ. Man måste trycka in O eller A och välja ÅÄÖ. MEN! När man skriver så gissar telefonen vilket ord du skriver om du skriver A eller O istället för ÅÄÖ. Fungerar helt klanderfritt!

/ Jens

Postad 11 August 2009 - 14:09

Golgo_13
  • Golgo_13
  • Forumräv

• 779 inlägg
  • 0
Tacker för svar om Bluetooth och färg!

Har nu beställt en vit Hero från Katching så den bör väl med lite tur anlända imorgon :)
Gick över till Hero från att ha bestämt mig för iPhone och han beställa ett läderfodral till 3GSn ( http://www.senacases...LTRA-SLIM-POUCH ) som också det bör komma imorgon. Får se hur väl det passar Heron, annars åker det upp på Tradera. Återkommer med resultat!

Detta har ju säkerligen efterfrågats här tidigare, men om någon känner till en bra lista/tråd med must-have android apps så uppskattas en hänvisning dit!

Postad 11 August 2009 - 14:17

monodc
  • monodc
  • Användare

• 182 inlägg
  • 0

Detta har ju säkerligen efterfrågats här tidigare, men om någon känner till en bra lista/tråd med must-have android apps så uppskattas en hänvisning dit!

Det finns en bra tråd om det på swedroids forum.

Postad 11 August 2009 - 14:57

PatBenson
  • PatBenson
  • Wannabe

• 16 inlägg
  • 0

Låter väldigt intressant! Skriv gärna hur det gick, om det nu var en "hake".

Menar du att du får den för 4800 om du binder ett abonnemang hos dom? Vilket som helst? Hur lång bindningstid?

Har haft fullt upp sedan jag var hos dom senast, men var där idag igen, och 4800:- över 24 månader stämde inte. Talade med en annan säljare där som sa att det endast gäller vid teknande av "Fastpris" (499:- /mån). Om man som jag ville ha "Snackis" (39:- /mån + samtalskostnad) så var det en avgift på 500:-, totalpris blir alltså 5300:-.
Dom hade inga bruna och skulle få in dom först i slutet av månaden.

Jag kommer att köpa en brun på nätet, funderar på noyes.se, aldrig hört talas om dom tidigare, någon som handlat där tidigare? prisjakts omdöme är 9/10 men endast 11 omdömen :)

Edit; blev köp hos noyes.se, 200:- 24 mån, + 365 inkl frakt.

Redigerat av PatBenson, 11 August 2009 - 16:10.

Postad 11 August 2009 - 15:46

Nicoras99
  • Nicoras99
  • Användare

• 100 inlägg
  • 0
Hej

Jag funderar på en HTC Hero och hoppas det kommer Spotify till den.

Mina två frågor som jag hoppas någon kan bringa klarhet i är följande.

Vilken bandbredd krävs till mobilen? På Spotifys hemsida står det 256kbit/s men en kompis
påstår sig ha läst att det kanske kan tänkas krävas mindre till mobilen men han hade ingen källa.

Hur mycket trafik drar Spotify? Hur många kb/mb/gb går det åt på säge 10 timmars lyssnande?

Anledningen till mina frågor är för att jag tänker (om det funkar) ha Halebop abb. med Fastpris på surf för 59kr.
Men efter 500 mb stryps hastigheten till 57 kbit/s. Kommer det räcka?

Är det tänkt att jag kan "offline-tanka" mobilen så jag kan ha allt cachat?

Jag lyssnar ju inte på så mycket olika musik så jag kan ju ansluta mobilen till wifi hemma och tanka.

Byter helst inte bort Halebop för de jag ringer mest har Halebop och då blir det gratis.

Tack på förhand för er hjälp.

//N

Postad 11 August 2009 - 17:14

Unregistered804a62b5
  • Unregistered804a62b5
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
Köpte precis den bruna från en Teliabutik. Lustigt att Telia skulle ha såpass konkurenskraftigt pris utan abonnemang.

Fattade det som att det inte skulle ingå något minneskort, men här ser jag ett 2Gb microSD i kartongen. Får väl uppgradera till något snabbare i framtiden, men det var ju trevligt ändå.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.