* Officiell tråd - Apps och spel till iPhone *
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(146)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 3GS 256MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
8
|
(87)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4 512MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(254)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4 512MB RAM 32GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(86)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 4S 512MB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
7
|
(150)
|
Inga priser | |
Apple iPhone 5 1GB RAM 16GB
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(136)
|
Inga priser |
Postad 24 July 2010 - 10:46
Postad 24 July 2010 - 20:52
Jag har en IPhone 3Gs som jag uppgraderat till iOS4. Tycker att Spotify hänger sig mycket oftare nu. Står och tuggar bara. Är det bara jag eller har nån av er märkt samma sak. Vad göra?
Är det bara Spotify som känns segare eller även andra apps? Har läst runt lite på olika forum och liknande och det verkar som att ganska många upplever sina 3GS:er som segare efter att har uppdaterat till iOS4. Jag tror också att det är här problemet ligger, iofs märkte jag inte av detta själv på min 3GS och spotify funkade precis som vanligt efter att ha uppdaterat så det är lite konstigt faktiskt.
Jag tror Apple jobbar på en uppdatering av iOS4 för att lösa problemet med tidigare iPhone modeller så det gäller väl bara att ha lite tålamod antar jag.
Postad 26 July 2010 - 05:55
Postad 27 July 2010 - 00:47
EDIT: Det finns ju "Begränsningar" under Inställningar->Allmänt->Begränsningar. Hade helt glömt bort det. Dock verkar det inte gå att lösenordsskydda foto-appen.
Redigerat av shapic, 29 July 2010 - 04:24.
Postad 27 July 2010 - 08:59
Finns det någon säkerhets app, tex att ingen som stjäl telefonen kommer åt bilder/sms utan att tex skriva in någon säkerhetskod för att komma åt dem. eller för frugan om man glömt tel hemma
För bilder finns det ett par appar, det dom gör är att dom flyttar bilder ifrån den "vanliga" bild mappen till sin app och på den så kan man sätta lösen ord. Men tänk på att om man tar bort en sån app så försvinner alla bilder med.
Redigerat av bkam, 27 July 2010 - 09:04.
Postad 27 July 2010 - 15:53
För bilder finns det ett par appar, det dom gör är att dom flyttar bilder ifrån den "vanliga" bild mappen till sin app och på den så kan man sätta lösen ord. Men tänk på att om man tar bort en sån app så försvinner alla bilder med.
Bra! ska bara lösa detta med sms:en och frugan då
Postad 28 July 2010 - 10:50
För att inte tala om hur seg en 3G blev med IOS4!Är det bara Spotify som känns segare eller även andra apps? Har läst runt lite på olika forum och liknande och det verkar som att ganska många upplever sina 3GS:er som segare efter att har uppdaterat till iOS4. Jag tror också att det är här problemet ligger, iofs märkte jag inte av detta själv på min 3GS och spotify funkade precis som vanligt efter att ha uppdaterat så det är lite konstigt faktiskt.
Jag tror Apple jobbar på en uppdatering av iOS4 för att lösa problemet med tidigare iPhone modeller så det gäller väl bara att ha lite tålamod antar jag.
Edit: Efter att ha googlat en del så har jag avbockat alla poster under Sök-Spotlight, så får vi se om segheten försvinner...
Redigerat av agpath, 29 July 2010 - 06:32.
Postad 29 July 2010 - 02:24
En app som sätter lösenordskydd på andra appar finns inte, och kommer nog aldrig finnas (om inte Apple bygger in det i iOS). Men du kan ju alltid sätta en lösenkod på hela telefonen.
Det finns ju en inbyggd funktion för detta, som gör att man måste knappa in en kod (till mer än bara SIM kortet alltså) för att använda telefonen. Har dock inte gjort några större efterforskningar kring hur pass säkert detta är och om man på samma sätt som man kunde i Windows 95 en gång i tiden bara kan klicka på "avbryt" isf för att mata in koden
Postad 29 July 2010 - 02:27
Hur är det med trafikavgifter osv för "live-tjänster", i den mån de finns även för iPhone varianterna? De nyaste och finaste Stand alone GPSerna har ju inbyggda SIM-kort numera som jag fått för mig fungerar i de flesta Europeiska länder utan extra kostnad (någon som vet om det stämmer), finns något liknande för iPhone?
Postad 29 July 2010 - 13:29
Till Navigon kan man dessutom köpa Traffic Live till en engångskostnad, till skillnad från hos TomTom där den kostar pengar per dag/månad/år.
Postad 29 July 2010 - 13:46
Jag har haft TomTom sen när den släpptes, är ganska nöjd med den men efter senaste uppdateringen har den börjat tappa kontakten ganska ofta dessutom valde den en konstig väg till en nöjespark i Danmark och hittade inte ens Ullared för ca 2v sen.Jag har efter mycket efterforskning valt att nyligen investera i Navigons app, det fungerar mycket bra. Den sägs dessutom vara mycket mer exakt vad det gäller just GPS-positionen än vad TomTom är, där den senare sägs tappa kontakt ofta och även visa position med mycket större felmarginal.
Till Navigon kan man dessutom köpa Traffic Live till en engångskostnad, till skillnad från hos TomTom där den kostar pengar per dag/månad/år.
Funderar också att skaffa Navigon N app, det skadar inte att ha båda
Postad 29 July 2010 - 19:36
Jag har efter mycket efterforskning valt att nyligen investera i Navigons app, det fungerar mycket bra. Den sägs dessutom vara mycket mer exakt vad det gäller just GPS-positionen än vad TomTom är, där den senare sägs tappa kontakt ofta och även visa position med mycket större felmarginal.
Trevligt med en engångskostnad,
Postad 30 July 2010 - 11:12
Postad 30 July 2010 - 13:36
Postad 30 July 2010 - 22:33
Och case program för de som vill ha free stuff
http://itunes.apple....d383941000?mt=8
Redigerat av simulacra, 30 July 2010 - 23:02.
Postad 01 August 2010 - 18:32
Någon som vet vad den heter?
Postad 01 August 2010 - 20:23
Har en fråga (som jag delvis fått besvarad)....
Såg att Swype och SlideIt finns till Androidtelefonerna. Den textinmatningen verkar ju hur bra som helst. Läste också att just Swype troligtvis inte kommer till iPhone då de inte fick ensamrätt på programmet...
Min fråga är om det finns någon liknande app till iPhone där man kan svepa fingret över bokstäverna och forma ord? Och vad den heter i så fall (så man kan leta upp den)
Helst på svenska då också såklart!
Redigerat av karlnr9, 01 August 2010 - 20:27.
Postad 01 August 2010 - 22:04
gowalla kanske?En av mina kontakter på Facebook hade nån app som la till hennes position varje gång hon uppdaterade sin status.
Någon som vet vad den heter?
Postad 02 August 2010 - 13:21
Finns de ingen app som gör att man kan importera smilys i sina sms, gratis, och som fungerar?
App för att stänga av/kolla vilka program som är igång?
Postad 02 August 2010 - 14:33
App för att stänga av/kolla vilka program som är igång?
Behövs ingen app för det. Dubbelklicka på home-knappen så ser du vilka program som körs/startats senast. Håll på en ikon inne tills röda pricken med minus i dyker upp. Då klickar du på den för att stänga apparna.
Postad 05 August 2010 - 19:05
Man tänker på en känd person. Man svarar på frågor som kommer upp i appen och till slut hittar appen upp exakt den person man tänkte på! Vad heter denna app? Har letat men hittar inget...
Postad 05 August 2010 - 19:29
Det finns en applikation till iPhone som fungerar på följande sätt:
Man tänker på en känd person. Man svarar på frågor som kommer upp i appen och till slut hittar appen upp exakt den person man tänkte på! Vad heter denna app? Har letat men hittar inget...
Nummer 9
http://feber.se/ipho...s_favoritappar/
Postad 05 August 2010 - 20:39
Postad 05 August 2010 - 22:04
Behövs ingen app för det. Dubbelklicka på home-knappen så ser du vilka program som körs/startats senast. Håll på en ikon inne tills röda pricken med minus i dyker upp. Då klickar du på den för att stänga apparna.
Behövs inte heller. Du behöver inte stänga av några apps eller likande. Det löser operativet självt. Jag har inte stängt en enda app och har inte haft några problem alls! När ska denna missuppfattning upphöra? gaah...
Postad 06 August 2010 - 12:23
Akinator, den funkar braDet finns en applikation till iPhone som fungerar på följande sätt:
Postad 06 August 2010 - 14:18
Akinator, den funkar bra
Vill man prova den gratis först så finns den även i webbformat:
http://en.akinator.com/
Postad 08 August 2010 - 20:17
Postad 08 August 2010 - 20:40
Postad 11 August 2010 - 16:10
Någon mer som märkt detta ?
Postad 11 August 2010 - 20:57
Redigerat av Whopper, 11 August 2010 - 20:57.
Postad 12 August 2010 - 08:01
Gjord för den japanska marknaden då de inte köper en telefon som inte har möjligheten att ha deras version av smileys (s.k. Emojis). Man installerar den och får ett till tangentbord, det lilla roliga är att man sen kan använda det även för namn för grupper och bokmärken.
Jag har gjort detta för mina apple-appar:
Emoji.png 11.25K
0 Antal nerladdningar
Redigerat av Whopper, 12 August 2010 - 08:06.
Postad 12 August 2010 - 09:59
Är det någon som vet någon apps som man kan göra ett register över saker tex filmregister eller liknande.
Vet inte om Bento kanske löser detta!
Postad 12 August 2010 - 12:16
Är det någon som vet någon apps som man kan göra ett register över saker tex filmregister eller liknande.
Om det är bara filmer du är ute efter kan jag rekommendera My Movies. Finns i lite-variant där du kan ha 100 filmer.
http://www.mymovies....for-iphone.aspx
Postad 12 August 2010 - 19:51
Postad 13 August 2010 - 18:55
Postad 13 August 2010 - 19:13
Postad 14 August 2010 - 02:04
Fråga: Om jag i ett ITunes-konto har skaffat en massa appar och sen överlåter IPhonen till en annan person som sen startar ett eget ITunes-konto. Kan man på något sätt föra över de appar man har köpt till den nya personen? Den nya personen kan ju köpa nya appar i sitt namn men uppdateringar till de appar som jag köpte en gång i tiden, när de ska uppdateras dyker min mail upp och IPhonen vill att jag skriver i mitt lösenord.
Nej, man kan inte överlåta appar till andra iTuneskonton. Apparna är knutna till de konto de är köpta/nedladdade med.
Postad 14 August 2010 - 07:28
Postad 14 August 2010 - 07:58
Om du helt enkelt byter mail och kreditkortsnummer till din frus, borde inte det funkaMen om man vill ge sin gamla iphone till sin fru och köpa en ny kan man då ha kvar sitt konto där och sen använda det på den nya också, alltså kan man ha ett konto till två telefoner?
Postad 14 August 2010 - 13:24
Men om man vill ge sin gamla iphone till sin fru och köpa en ny kan man då ha kvar sitt konto där och sen använda det på den nya också, alltså kan man ha ett konto till två telefoner?
Ja, du kan använda samma iTunes konto till flera enheter.
Postad 14 August 2010 - 14:01
tackar my movies va perfekt precic va jag var ute efter...Om det är bara filmer du är ute efter kan jag rekommendera My Movies. Finns i lite-variant där du kan ha 100 filmer.
http://www.mymovies....for-iphone.aspx
Postad 14 August 2010 - 15:12
Om du helt enkelt byter mail och kreditkortsnummer till din frus, borde inte det funka
Va?
Ja, du kan använda samma iTunes konto till flera enheter.
Hur fungerar det? Ska man bara låta allting vara på den gamla och sen så pluggar man in den nya och så kopierar itunes alla mina apps till den nya?
Postad 14 August 2010 - 15:36
Hur fungerar det? Ska man bara låta allting vara på den gamla och sen så pluggar man in den nya och så kopierar itunes alla mina apps till den nya?
Ja, den kopierar det som finns på din säkerhetskopia till den nya enheten.
Postad 14 August 2010 - 18:12
Äh... Jag trodde du menade att du ville ge bort ditt konto, fatta inte att du ville dela..Va?
Postad 15 August 2010 - 02:48
Om du vill "ge bort" ditt iTuneskonto till din fru, byt mail och kortnummer till din frus mail och kortnummer. Hon loggar då in med samma iTuneskonto, men köper saker på sitt eget betalkort och får kvittona till sin egen mail. Till din nya iPhone skapar du ett nytt iTuneskonto.
Men om ni vill DELA på samma konto så är det bara att helt enkelt logga in med samma itunes-konto på båda telefonerna. Din nya iPhone återställer du från en säkerhetskopia så blir den som den gamla. Din fru återställer sin till fabriksinställningar och ställer in den som en ny iPhone vid första syncningen. Efter det kan hon lägga in de appar och den media etc som hon själv vill ha.
Redigerat av shapic, 15 August 2010 - 02:49.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Jailbreak iOS Devices
12 bilder
91 filmer

Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?