Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson Vivaz *

708 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Sony Ericsson Vivaz 256MB RAM (Mobiltelefoner) 6 6.880952 (41) Inga priser
Sony Ericsson Vivaz Pro (Mobiltelefoner) 3 5.499998 (13) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 11 October 2010 - 16:52

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Nån som vet vart ställer man in vart tagna foto och videoinspelningar skall lagras?

Kamera -> inställningar

Postad 11 October 2010 - 18:06

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Kamera -> inställningar

Har plöjt genom i inställningar men står ingenstans man kan välja vart bilderna skall sparas

Postad 11 October 2010 - 19:23

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Har plöjt genom i inställningar men står ingenstans man kan välja vart bilderna skall sparas

Men det står väl I inställningar ?? Om.du startar kameran?

Postad 11 October 2010 - 20:28

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Men det står väl I inställningar ?? Om.du startar kameran?

Vad heter menyn i så fall?

Postad 12 October 2010 - 13:56

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

En märklig sak bara. Varför syns bara mina 20 senaste skickade sms? Har originalinställningar...

:) EDIT! SVAR PÅ MIN EGNA FRÅGA:
Meddelanden > Alternativ > Inställningar > Annat > Antal sparade medd. (där kan man ställa in antal!)

Btw så i dag hade jag kört min mobil tills den dog. Alltså tvärurladdad. Sen när jag laddade den (lyste röd lampa) så gick det inte att få i gång den. Anslöt via datorn nu igen några timmar senare, och nu funkade det äntligen. De på mobilbutiken fattade noll heller. Men nu funkar den. :P

Hände samma sak med min.
Körde den slut på batteriet och det gick inte få igång den även med ladd kabeln inkopplad.
Testade koppla USB kabeln till datorn för att se i fall laddaren va trasig och via datorn gick den igång samt laddningen startade.
Drog ut USB kabeln från datorn och stoppade in den i nätadaptern och då funkade mobilen samt laddningen.
Mycket mystiskt.

Postad 12 October 2010 - 21:54

i8910user
  • i8910user
  • Amatör

• 96 inlägg
  • 0

Vad heter menyn i så fall?

har inte min symbian lur hemma men gå in I kameran
Så går du in på inställningar sen verktyg så ligger det där

Postad 13 October 2010 - 07:13

Unregistered9dd7b92c
  • Unregistered9dd7b92c
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Hände samma sak med min.
Körde den slut på batteriet och det gick inte få igång den även med ladd kabeln inkopplad.
Testade koppla USB kabeln till datorn för att se i fall laddaren va trasig och via datorn gick den igång samt laddningen startade.
Drog ut USB kabeln från datorn och stoppade in den i nätadaptern och då funkade mobilen samt laddningen.
Mycket mystiskt.

Precis så har det blivit med min med. Hände i fredags förra veckan och nu upplever jag som att batteriet håller laddning betydligt sämre.

Postad 13 October 2010 - 11:20

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Precis så har det blivit med min med. Hände i fredags förra veckan och nu upplever jag som att batteriet håller laddning betydligt sämre.

Det kanske har med göra att man har kört slut på batteriet helt?
Inte lätt att vet att det skulle ta slut heller.
Hade halva batteristapeln kvar innan jag la mig och på morgonen var den slut.

Postad 13 October 2010 - 12:23

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0

har inte min symbian lur hemma men gå in I kameran
Så går du in på inställningar sen verktyg så ligger det där

Nej det gör det inte.

Postad 13 October 2010 - 17:31

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Verkar som om ni har problem med batteriet

Detta skall ändras/stängas av:

- Sänk ljusstyrkan på skärmen
- Stäng av blåtands funktionen
- Ändra till EDGE/gsm istället för 3G om ni inte tvunget behöver det vilken knappast behövs om man inte skall se streamad film på mobilen...

Så skall ni se att batteritiden blir bättre

Postad 14 October 2010 - 07:45

Unregistered9dd7b92c
  • Unregistered9dd7b92c
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Verkar som om ni har problem med batteriet

Detta skall ändras/stängas av:

- Sänk ljusstyrkan på skärmen
- Stäng av blåtands funktionen
- Ändra till EDGE/gsm istället för 3G om ni inte tvunget behöver det vilken knappast behövs om man inte skall se streamad film på mobilen...

Så skall ni se att batteritiden blir bättre

Det är inte det som är problemet, har inte ljusstyrkan på max, kör GSM och nästan aldrig blåtand på.
Upplever att batteritiden blev sämre efter att det krånglade med att ladda/starta den.

Postad 15 October 2010 - 08:20

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0
Idag har min kära Vivaz varit på reparation i tre veckor. Enligt stället jag köpte den så är normal servicetid ca 4 veckor exkl transporttid. Kan det verkligen ta så lång tid att felsöka samt reparera en mobil? Tror inte det va?!

Sökte hur som helst efter mitt IMEI-nummer på Anovo.se men de har ingen serviceorder på min mobil. Vem annars kan det vara som servar telefoner i detta land?

Postad 24 October 2010 - 10:27

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Fortfarande ingen som vet vart man väljer var bilderna samt video skall sparas?

Postad 27 October 2010 - 13:42

NalliZ
  • NalliZ
  • Användare

• 239 inlägg
  • 0

Fortfarande ingen som vet vart man väljer var bilderna samt video skall sparas?

Förresten är det nån som kan tipsa om bra och känd butik där man kan köpa en baksida i annan färg än min tråkiga silvriga?

Postad 28 October 2010 - 12:18

Pelas
  • Pelas
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Förresten är det nån som kan tipsa om bra och känd butik där man kan köpa en baksida i annan färg än min tråkiga silvriga?

Vet inte riktigt om dessa enfärgade, faller dig i smaken eller om du vill ha andra mer "konstnärliga", men på www.skalshop.se kan du köpa nya baksidor.

http://www.skalshop....at.asp?sida=398

Redigerat av Pelas, 28 October 2010 - 12:18.

Postad 28 October 2010 - 12:56

roathan
  • roathan
  • Användare

• 168 inlägg
  • 0

Idag har min kära Vivaz varit på reparation i tre veckor. Enligt stället jag köpte den så är normal servicetid ca 4 veckor exkl transporttid. Kan det verkligen ta så lång tid att felsöka samt reparera en mobil? Tror inte det va?!

Sökte hur som helst efter mitt IMEI-nummer på Anovo.se men de har ingen serviceorder på min mobil. Vem annars kan det vara som servar telefoner i detta land?

Dessa servar Sony Ericsson också http://www.mobilakuten.se/

Postad 29 October 2010 - 06:28

Unregistered98d503b8
  • Unregistered98d503b8
  • Lärjunge

• 326 inlägg
  • 0

Hej på er alla
Uppdateringar på min sida (Vivaz forumet) med en ny kategori "SPEL" och nytt/Uppdateringar på applikationer
Besök min webbsida pcguiden.org

Färdig: Skall göra en guide hur man installerar NDrive på en SE Vivaz under fredagen... den i mitt tycke bästa GPS Appen till Symbian s60.

har även delat upp apps i 2 delar, mer delar kommer under helgen kanske

Uppdateringar på engelska men jag tror det framgår vad för ändringar som gjorts sedan senaste versionen:

1) Start up is faster.
2) Google maps updated now has search by voice feature..
3) Facebook and Roadsync Panels which can now be added to your standby screen.
4) Enhanced performance and functionality for YouTube™, Facebook™, RoadSync™ and Barcode Reader.
5) Stability improvement in the areas of W-LAN, MMS and Internet.
6) Video quality improvement for playing MPEG4 format.
7) Performance improvement when multitasking.

Bra hemsida!

Däremot får jag inte det att fungera med nya teman, spel, program osv? Säger bara begärd åtkomst nekad?

Signeringen osv är inget problem.

Postad 30 October 2010 - 16:13

PCGuiden
  • PCGuiden
  • Amatör

• 90 inlägg
  • 0
Jag installerar alla teman, spel, program som finns där så då gör du något fel... Beskriv gärna hur du går till väga så ser jag kanske vart felet är???

Säger bara begärd åtkomst nekad?

Vad händer efter detta, slutar det bara eller kan du fortsätta på något vis

eller kan du inte ladda hem applikationen ???

Postad 02 November 2010 - 18:27

Luzen
  • Luzen
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
någon med garmin Mobile XT som kan hjälpa mig?
garmin hittar inte den inbyggda gps´en i vivaz utan söker bara efter en blåtandsgps.
Hur fan gör jag?
Mvh
Luzen

Postad 05 November 2010 - 14:26

JockeJ
  • JockeJ
  • Beroende

• 1482 inlägg
  • 0
Stäng av blåtand.
När Garmin frågar om du vill aktivera BT-GPS, svara nej.

I "inställningar" i Garmin XT så ska det vara inställt på extern GPS. Då används den interna.. :)

Redigerat av JockeJ, 05 November 2010 - 14:29.

Postad 05 November 2010 - 16:14

Luzen
  • Luzen
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Stäng av blåtand.
När Garmin frågar om du vill aktivera BT-GPS, svara nej.

I "inställningar" i Garmin XT så ska det vara inställt på extern GPS. Då används den interna.. :)

Försöker det men då står det:
"endast anslutning till garmin GPS-enhet är tillåten"
Mvh
Luzen

Postad 05 November 2010 - 21:18

Luzen
  • Luzen
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Försöker det men då står det:
"endast anslutning till garmin GPS-enhet är tillåten"
Mvh
Luzen

Sådär, fick installera om alltihop med Blåtanden avslagen så funkade det.
Tack!

Postad 15 November 2010 - 10:44

pelle2004
  • pelle2004
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Hej

Finns det någon video som visar hur man plockar ner Vivaz pro i delar.
Skulle behöva rätta till / fixa svars knappen som har fastnat i nedtryckt läge.

Ganska irriterande eftersom så fort det ringer så svarar telefon automatiskt i fickan :D

/Pelle

Postad 24 November 2010 - 09:15

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Jag undrar om programmet joikuspot funkar till Vivaz? Det är ett program som gör telefonens 3g anslutning till en hotspot så andra datorer och telefoner kan ansluta till telefonens 3g anslutning och surfa osv...

Sedan 2010-11-05 finns där en version även för SE Satio, Vivaz och Vivaz pro.

Jag har själv provat JoikuSpot v. 3.10(986) premium på min Vivaz pro. Jag är inte imponerad. Det funkar bra i runt en timme. Sedan börjar appen spontant stänga ner WLAN funktionen stup i kvarten. Det inträffar så ofta att appen är obrukbar. Jag har med Wirelessmon försäkrat mig om att jag använde en ledig WLAN kanal. Jag hade även deaktiverat min AP i bredbandsroutern. Supportens enda ytterligare förslag till lösning var att uppdatera telefonen, men jag har redan den senaste programvaran från SE i telefonen.

Om du överväger att börja använda JoikuSpot, så testa lightversionen (Joiku) först, som å ena sidan är gratis, men å andra sidan endast stödjer HTTP.

Postad 24 November 2010 - 09:45

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Har en grej som jag inte tror fungerar, i filhanteraren kan man nog inte få se små ikoner på sina bilder å filmer som man kan i K850i, hittar inte iaf.

Det har du säkert rätt i, men i Media får du små ikoner både på videoklipp och bilder.

Postad 24 November 2010 - 09:51

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Nu kan man uppdatera Vivaz musik spelare (och Satio) med Equalizer.

Gå till Playnow arena via mobilen och sök på application och ordet equalizer.

Notisen om detta finns kvar på SE supportsida för Vivaz pro, men när jag i enlighet med instruktionen söker på equalizer på Playnow, så blir ingen träff på någon app. Däremot träff på en massa musik.

Vart har equalizern tagit vägen?

Postad 24 November 2010 - 10:04

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

den här med att sony ericsson ska ha övergett sin egen typ av kontakt stämmer inte riktigt, det är fortfarande en egen special kontakt, man kan inte ta vilken mini-usbkabel som helst (typ den till din kamera eller liknande) då den här är rundare.

Det stämmer inte. Jag har använt den mikrousbkabel, som medföljde min E72, för att ansluta Vivaz pro till min stationära dator i masslagringsläge. Fungerar både fysiskt och elektriskt.

Postad 24 November 2010 - 10:09

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Är det någon som vet vart röststyrningen tagit vägen, saknar denna funktion. Får hoppas på en uppdatering.

Samma problem med E72. Enligt Nokiasupporten saknar Symbian denna funktionalitet, så den lär väl inte dyka upp i Vivaz pro då heller.

Som kuriosa kan nämnas att jag fick upplysa supporten om att telefonen inte är en Android utan en Symbian :).

Postad 24 November 2010 - 10:14

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Är det någon mer än jag som inte kan använda Facebook-appen fullt ut på Vivaz? Den app som var förinstallerad gör att jag kan gå in och läsa och se allt på facebook, men jag kan inte kommentera eller skriva saker. Trots att jag gör det via telefonen så återfinns inte texten i verkligheten när man kollar sajten via dator.

Funkar för mig, men där senaste uppdateringen från SE 2010-08-27 innehöll väl specifikt en fix för FB appen, så det kanske har löst sig för dig nu, om du har uppdaterat din telefon?

Postad 24 November 2010 - 11:45

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Upptäckte igår när jag skulle lägga mig att det luktade lite typ bränd elmotor och konstaterade att det var laddaren till nallen som luktade när jag hade nallen på laddning. Nog för att den blir lite varm men det ska väl inte lukta bränt..
Bara min eller luktar era så?

Jag har inte märkt av att min luktar så. Om du inte redan har gjort det, så reklmera laddaren. Den kostar inte många kronor i inköp, så det är säkert inga problem ett få en ny.

Btw så i dag hade jag kört min mobil tills den dog. Alltså tvärurladdad. Sen när jag laddade den (lyste röd lampa) så gick det inte att få i gång den. Anslöt via datorn nu igen några timmar senare, och nu funkade det äntligen. De på mobilbutiken fattade noll heller. Men nu funkar den. :)

Det blir så ibland, om man laddar ur batteriet riktigt ordentligt. Då tar det en stund, innan det vaknar till liv igen. Jag tror för övrigt inte att li-ion batterier uppskattar sådan behandling.

Postad 24 November 2010 - 11:55

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Klockan har ställt om sig själv 2 gånger nu, första gången drygt 2 timmar, och igår 20 minuter, har Sverige gmt +2 och ingen aut tidsuppdatering på

Har råkat ut för samma sak åtskilliga gånger. Ibland ställer den om sig några minuter, ibland någon eller några timmar. Det tycks ske momentant. D.v.s. det är inte frågan om att klockan ändra sig över tid, utan helt plötsligt har den ställt om sig.

Eftersom flera andra är drabbade av samma problem, så är det nog ett systematiskt fel, som inte avhjälps av att man byter till en annan Vivaz pro med mindre att felet är ett hårdvarufel, och att det är åtgärdat i det nya exemplaret.

Postad 24 November 2010 - 12:03

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

De som har problem med klockan: vilken operatör använder ni och vilken FW-version?

Jag använder Telia och har senaste FW.

Programversion: 1232-0380_R2EA023
Datum f programversion: 2010-08-20
Anpassad version: 1232-8566_R2EA023
Datum, anpassad version: 2010-08-20

Jag har nu haft min Vivaz sedan i förrgår och klockan går fortfarande rätt. Kör med Tele2 som operatör i den och

Jag tror nog att det dröjde lite längre än så, innan jag råkade ut för problemet.

Andra frågor som dyker upp är om något program installerats som "stör" tidsvisningen.

Jag har installerat Sevenmail och Podcatcher från början. Redan då uppkom problemet. Å andra sidan hade jag dessa appar i mitt gamla missfoster till mobil P1i. Där uppkom aldrig några problem med klockan i den telefonen.

I början av november la jag till JoikuSpot också, eftersom den då blev tillgänglig för Vivaz pro.

Postad 24 November 2010 - 12:19

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

På min Vivaz laddare står det att den ger 700mAh.
En USB 2.0 port på datorn kan ge max 500mAh.

Har även en Nokia AC-10E laddare, på den står det 1200mAh.
Är det ofarligt att koppla in den till Vivaz eller är det något man kommer få ångra... ?

Till att börja med, så tror jag nog att enheten på laddaren skall vara mA. mAh är ett mått på laddning, vilket knappast är relevant för en laddare. Den levererar en viss högsta ström, och ström mäts bl.a. i mA. Däremot lagrar laddaren inte laddning / energi, som t.ex. ett batteri gör.

Eftersom Vivaz pro går att ladda i USB uttag i dator, så får den ju inte dra mer än 500 mA. I annat fall skulle den antingen stänga ner USB porten, om porten har överströmskydd, eller så skulle den elda upp USB porten och eventuellt lite annat smått och gott i datorn.

Rent allmänt brukar man kunna ansluta en laddare, som förmår leverera mer ström, än den laddade enheten kräver. Tvärtom är däremot inte tillrådligt, eftersom du då riskerar att elda upp laddaren, vilket i sin tur kan skada den laddade enheten.

Det är betydligt viktigare att den spänning, som laddaren levererar, överensstämmer med den spänning, som den laddade enheten vill ha. För låg eller för hög spänning innebär garanterat problem. Spänning mäts i volt (V).

Sedan är det även viktigt att kontakten på laddaren överensstämmer med hur anslutningen på den laddade enheten är kopplad. Det vore t.ex. troligen väldigt illa, om laddaren kopplar +5V till t.ex. någon av dataanslutningarna i kontakten på den laddade enheten. Å andra sidan är väl mikro USB kontakten standardiserad?

Sammanfattningsvis: Du kan troligen ladda din Vivaz / Vivaz pro med Nokia laddaren. Jag tar dock inget ansvar för resultatet :).

Postad 24 November 2010 - 12:30

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Så därför undrar jag först och främst vilket format filmen ska vara i, sen också vilket program man ska använda för att konvertera filmerna till rätt format innan man skickar över dom till nallen.

Jag använder Handbrake.

Jag ställer in det på 640x272, container MP4, codec MPEG-4 (FFmpeg), framerate 25, average bitrate 384 kbps, burn in subtitles.

Med denna inställning blir filerna betydligt mindre, vilket så klart är en fördel. Kvaliteten är fullt tillräcklig för den lilla skärmen på telefonen. Nackdelen är att du får köra varje film två gånger, om du även vill ha den i ett format, som lämpar sig för att se på dator, TV etc.

Jag överför filerna till nallen med USB kabel. Bluetooth är segt för så stora filer.

Postad 24 November 2010 - 12:35

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Funkar det för dej med stora filer med typ på 1.3gig?
Funkar att spela upp i telefonen alltså?
Jag la över "the road" 1.4gig mp4 , med mediaGo, den funkade inte att spela i luren.
Men "solsidan" 174mb avi , funkar i luren,
Och en cross film funkade oxå, det var 1.09gig mp4.

Jag använder Handbrake. Jag ställer in det på 640x272, container MP4, codec MPEG-4 (FFmpeg), framerate 25, average bitrate 384 kbps, burn in subtitles.

Med denna inställning blir filerna betydligt mindre, vilket så klart är en fördel, och borde eliminera eventuella problem, som telefonen har, om filerna blir för stora. Kvaliteten är fullt tillräcklig för den lilla skärmen på telefonen. Nackdelen är att du får köra varje film två gånger, om du även vill ha den i ett format, som lämpar sig för att se på dator, TV etc.

Skumt, vet nån vad som inte funkar, finns det nåt annat program än MediaGo?

Handbrake som sagt var.

Postad 24 November 2010 - 12:50

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Jag har testat koppla in min Vivaz som modem till datorn men det vill sig inte riktigt.. Kör med PC Suite och har kopplat mobilen via USB, när jag sen ska trycka "Connect" för att ansluta till internet nekar den både 3G och GPRS anslutning (full signalstyrka). Datorn har även sagt ifrån att det saknas drivrutiner för "Sony Ericsson Device 091010 USB Modem". Någon som vet varför det inte fungerar, är det något jag gjort fel kanske?

Kan tyvärr inte svara på, varför din lösning inte fungerar. Jag kan däremot nämna att det fungerar utmärkt för mig att använda telefonen som modem via bluetooth med SE PC Companion.

Jag följde bara stegen i installationen av PC Companion, och sedan fungerade det. Hade lite problem i början med att PC Companion inte ville hitta telefonen, men de försvann av sig själv efter lite omstarter av datorn och telefonen.

Jag kör W7 64-bit på en Asus laptop.

Postad 24 November 2010 - 12:55

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Har velat fram och tillbaka om jag ska köpa en vivaz men jag är osäker för allt jag läst i denna tråden är hur missnöjda folk är med symbian. Själv har jag haft det i mina tre senaste nokia och varit nöjd med dem. Är det sämre användarvänligt i vivaz eller är inte sony ericssonfolket vana vid detta OS...?

Jag har en E72 och en Vivaz pro. Jag kan inte tycka att där är någon avgörande skillnad i Symbian i de två modellerna. Den största skillnaden är att E72 saknas touchskärm. Det kan jag tycka är en aning jobbigt.

Jag kan misstänka att folk jämför med Android och IOS. Symbian har ju lite "bagage", eftersom det är ett äldre system. Nu skall väl dock Nokia försöka städa upp lite i nyare versioner, så att gränssnittet blir mer användarvänligt. Det lär dock inte hjälpa i E72 eller Vivaz pro, eftersom de nyare versionerna av Symbian säkerligen inte kommer att gå att pressa in i dem.

Postad 24 November 2010 - 14:36

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Har ni problem med att telefonen startar fruktansvärt långsamt? För mig tar det kanske fem minuter för pinkodsskärmen att komma upp, så jag avstår helst från att starta om den..

Nix, inga sådana problem.

Postad 24 November 2010 - 14:48

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Min sambo har börjat få problem med att hennes Vivaz klocka ligger efter, i morse när hon vaknade hade den av någon anledning hamnat 30 minuter efter. Hon är själv aldrig eller sällan inne och pillar i inställningarna så tvivlar på att det

Det verkar vara ett känt problem med telefonen. Flera andra har skrivit om samma sak. Även jag har flera gånger råkat ut för att klockan har ändrat sig. Tyvärr verkar där inte finnas någon känd lösning.

Postad 24 November 2010 - 14:58

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Verkar som det inte finns någon "proximity sensor" på vivaz. :)

Om jag lägger handen över den del av telefonen, där man normalt har örat, så slutar touchskärmen reagera på inmatning. Uppenbarligen finns där alltså någon form av givare, som känner av att samtal pågår, och stänger av touchskärmen.

Jag har en Vivaz pro, men den andra länken, som du angav, gick till ett test, där de påstod att även Vivaz pro saknar sådan givare.

Postad 24 November 2010 - 15:03

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0

Va irriterad man kan bli. Skickade in min Vivaz på reparation för en dryg vecka sedan och har inte hört ett ljud, har inte ens fått svar på mitt senaste mail. Kollade med posten och ingen har ens bemödat sig att hämta ut mitt paket från

Det råkar inte vara Infocare CS AB, som du skickade den till? Om så är fallet, skall du nog vara glad, om de inte hämtar ut den. De försökte reparera min laptop fyra gånger utan att lyckas. Hela tiden nya fel, när den kom tillbaka.

Postad 24 November 2010 - 22:55

logos
  • logos
  • Amatör

• 57 inlägg
  • 0
För er, som eventuellt letar efter användbara appar, kan jag rekommendera Podcatcher. Funkar utmärkt för mina behov.

Postad 26 November 2010 - 15:48

Unregistered609250f0
  • Unregistered609250f0
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hej...
Jag har en vivaz och är ute efter en viktminskningsapp eller liknande. Finns det nån som vet var jag kan hitta det eller finns det nån som har en??

Tacksam för svar....

Postad 02 December 2010 - 00:24

pelle2004
  • pelle2004
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0
Har försökt installera "Nokia Battery Monitor".
Det gick att få igång installeringen efter signing men i slutet kommer ett fel upp "Det går inte att installera"

http://conversations...attery-monitor/
Download sis: http://store.ovi.com.../61776/download

Finns det någon liknande app som fungerar på Vivaz? :)

Redigerat av pelle2004, 02 December 2010 - 00:24.

Postad 03 December 2010 - 20:03

pelle2004
  • pelle2004
  • Amatör

• 56 inlägg
  • 0

Hej...
Jag har en vivaz och är ute efter en viktminskningsapp eller liknande. Finns det nån som vet var jag kan hitta det eller finns det nån som har en??

Tacksam för svar....

Cardio Tracker is your personal cardio coach.
http://mymobstuff.co...g/vivaz/page/6/

Postad 04 December 2010 - 20:41

Luzen
  • Luzen
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0
Har Vivaz Prio med Garmin XT Mobile med europakarta.
den som vet hur jag stoppar in Friluftskartan Pro får gärna PM:a mig.

Postad 18 December 2010 - 12:21

Luzen
  • Luzen
  • Användare

• 155 inlägg
  • 0

Har Vivaz Prio med Garmin XT Mobile med europakarta.
den som vet hur jag stoppar in Friluftskartan Pro får gärna PM:a mig.

Tack för svaren!

Postad 26 February 2011 - 01:06

Unregisteredb0f91c4c
  • Unregisteredb0f91c4c
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

Hej!

Jag vill bara ge lite tips till samtliga här inne som tycker symbian är lite trött och platt.
Det jag ville ha var bättre genvägar på skrivbordet. Mer modernt roterande, väder app, batteri app etc. Mer liknande android/apple.
Allt finns faktiskt nu till symbian. Laddade hem, SPB mobile shell för symbian och det fick min vivaz att få ett nytt liv.
http://www.spbsoftwa...ts/mobileshell/

Visst det kostar 30 dollar efter 15 dagars trial men det är det fan värt. Kolla in filmen på sidan och se om du gillar det.
Du kan juh alltid prova gratis i 15 dagar genom att ladda hem TRial, och sedan deleta det efter 15 dagar. Tror dock att det flesta köper det efter det...

Nu har jag iallafall börjar pilla med min vivaz lika mycket som jag gjorde när jag köpte den för 2 månader igen. Nykärlek ;)

Jag förstår ingenting, jag kan inte gå till den sidan via mobilen, jag får bara upp en text där det står "doesn't support Symbian yet". Jag har varit med om detta flera gånger nu med olika saker jag ska installera, att det helt enkelt inte går för att för att mitt OS i telefonen inte stöds av programmet. Jag har väl exakt samma OS som alla andra med telefonen, varför kan inte jag installera som vanligt?

Postad 27 February 2011 - 14:40

Sohlio
  • Sohlio
  • Forumräv

• 586 inlägg
  • 0
Någon som vet nått skärmlås program eller liknande till vivazen?

Hittade ett... Heter nUnLock...

Redigerat av Sohlio, 28 February 2011 - 00:11.

Postad 28 February 2011 - 19:32

Tobyponken
  • Tobyponken
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Någon som vet nått skärmlås program eller liknande till vivazen?

Hittade ett... Heter nUnLock...

Hade ett för länge sedan, tror det var det du menar. Det var buggigt och drog batteri som tusan.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.