Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Konsol vs PC

1461 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 28 November 2013 - 11:34

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

• 117 inlägg
  • 3

Då kan jag berätta för dig att andra lägret, dvs konsollspelarna, är precis lika duktiga på att snacka skit om PC isåfall.

Så inget nytt under solen där inte.

Självklart så är det likadant mot andra hållet men nu då jag läser nyheter både på GR, FZ så upplever jag att PC spelarna är betydlig värre. I varje nyhetstråd som handlar om konsoler så ska dom in där och påpeka hur mycket bättre PC är än konsol.

Sedan så varför håller dom på som dom gör istället för att spela och vara glad? Tror dom att den andra sidan kommer och säga du har helt rätt. Jag ska ändra mig helt och överge konsol helt och bara spela på PC. Varför håller du på och försvara PC? Jag kom bara in tråden utav en slump och ville påpeka det här med att koppla PC till tvn att det var inte så bara som många här ville påpeka.

Ni får kriga till nästa århundrade för mig. Jag bryr mig inte. Jag spelar och är glad istället :)

Postad 28 November 2013 - 13:23

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 2

Självklart så är det likadant mot andra hållet men nu då jag läser nyheter både på GR, FZ så upplever jag att PC spelarna är betydlig värre

Värre här också trots att det finns mycket, mycket färre PC-spelare. Alla faller ju inte i den kategorin dock, finns en 3-4 stycken som knappt kan skriva ett inlägg utan att det märks.

Det finns helt enkelt en anledning till att man har uppfunnit termen "master race" om PC-spelarna, för att i slutändan oavsett diskussion så leder det alltid fram till att de skryter om hur mycket bättre grafik PC har.

Postad 28 November 2013 - 13:36

Garrett
  • Garrett
  • Mega-Guru

• 7007 inlägg
  • 0
Man of Steel: Jag fuskar genom att sätta i HDMI sladd ända till TVn, som jag har liggandes längs listen. Har inte Datorskärmen på samtidigt, men som du säger är det 1080p på bägge skärmarna, så ändrar inget. :) Har sånt flyt att det bara är sex meter till TVn från PCn, och det trådlösa från 360 kontrollen funkar utmärkt... :)

"Jag spelar och är glad istället :)" Är absolut det viktigaste, vad man än spelar på! :D

Postad 28 November 2013 - 15:52

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0

Men det är ju det jag har gjort. Känns inte som att du heller läst speciellt mycket utav det jag skrev. Klonar jag så begränsas tvn till datormonitorns upplösning 1680x1050 och ska jag spela på PC så vill jag köra tvn upplösning 1920x1080.

Jodå jag läste hela ditt inlägg. Därav citattecken kring bara. Jag har ingen aning om dina kunskaper kring datorer, drivrutiner etc. så jag har ingen aning om hur och vad du har gjort men för mig tog det runt en halvtimme innan jag var klar och nöjd med alla inställningar.

Min fru har en grav synskada så vi måste ha olika upplösning på datorn. Därför har jag ställt in olika profiler och att Radeon känner av när det kommer en signal genom HDMI och kopplar då automatiskt om till 1080p.

Sedan så undrar jag varför finns det ingen inställning som heter kör allt utom spel på skrivbord 2? Hur svårt kan det vara att implantera för Nvidia eller AMD? Det hade underlättat någonting fruktansvärt mycket för såna som mig som inte har samma upplösning på monitorn som på tvn.

Det går idag. Jag vet inte exakt var inställningen är för jag sitter på kontoret men har du dual view kan du ställa in olika upplösning på olika skärmar. Eller så använder du ett program som Display Fusion.

Postad 28 November 2013 - 16:32

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Värre här också trots att det finns mycket, mycket färre PC-spelare. Alla faller ju inte i den kategorin dock, finns en 3-4 stycken som knappt kan skriva ett inlägg utan att det märks.

Det finns helt enkelt en anledning till att man har uppfunnit termen "master race" om PC-spelarna, för att i slutändan oavsett diskussion så leder det alltid fram till att de skryter om hur mycket bättre grafik PC har.

Har också läst om "PC master race" och vissa är ju extrema men man ska absolut inte dra alla över en kant. Jag undrar hur kan någon ta så illa upp för att man inte gillar deras favoritprodukt. Det är som om dom tar känslomässigt illa upp om man skriver någonting dåligt om deras favoritprodukt/plattform eller vad det nu kan vara.

Förstår inte hur man orkar stå och stångas och försvara sin favoritplattform i nyhetstråd efter nyhetstråd, eller vad det nu är för forum dom är på. Dom kan aldrig få andra människor att ändra på sig helt, kanske påverka en liten mängds åsikt så dom inte köper en konsol och köper en PC istället men dom som har konsol som sin favoritplattform eller PC. Dom kommer aldrig att kunna ändra deras åsikt så att dom kastar in handduken och säger du har rätt. Det går aldrig så dom tjänar ingenting på det och stå och stångas mot en vägg år efter år på forum. Det är ju inte så att dom får betald av företag för att försvara deras produkt så vad ska det tjäna till?

Man of Steel: Jag fuskar genom att sätta i HDMI sladd ända till TVn, som jag har liggandes längs listen. Har inte Datorskärmen på samtidigt, men som du säger är det 1080p på bägge skärmarna, så ändrar inget. :) Har sånt flyt att det bara är sex meter till TVn från PCn, och det trådlösa från 360 kontrollen funkar utmärkt... :)

Aha därav det fungerar fint utan problem 1080p. Tänk om det kunde göra det när det gäller allt vad det gäller hårdvara :)

"Jag spelar och är glad istället :)" Är absolut det viktigaste, vad man än spelar på! :D

Amen to that! :D

Jodå jag läste hela ditt inlägg. Därav citattecken kring bara. Jag har ingen aning om dina kunskaper kring datorer, drivrutiner etc. så jag har ingen aning om hur och vad du har gjort men för mig tog det runt en halvtimme innan jag var klar och nöjd med alla inställningar.

Min fru har en grav synskada så vi måste ha olika upplösning på datorn. Därför har jag ställt in olika profiler och att Radeon känner av när det kommer en signal genom HDMI och kopplar då automatiskt om till 1080p.

Det går idag. Jag vet inte exakt var inställningen är för jag sitter på kontoret men har du dual view kan du ställa in olika upplösning på olika skärmar. Eller så använder du ett program som Display Fusion.

Jo jag vet att man kan köra olika upplösningar två olika skärmar men om man klonar så går det inte. Prövade med ett program som heter UltraMon där det fanns det som inställning att man kunde köra olika upplösningar på klonade skärmar men det gav inte så mycket att ändra där för upplösningen ändrades inte. Tack för tipset! Ska pröva DisplayFusion. Skulle va bra om jag slapp köpa en ny skärm bara för att ha datorn kopplad till tvn på ett smidigt sätt.

Men hur man än vrider och vänder på det så är ju konsoler lite mer användarvänliga att ha inkopplad till tvn även om Steam Big Picture är en bit på vägen när det gäller gränstitten som jag är väldigt positiv till. Även om jag önskar att PC vore lika användarvänliga att ha inkopplad till tvn som konsoler är. För helst så vill jag spela på alla plattformar tillbakalutad i soffan framför tvn med en handkontroll i handen :)

Postad 28 November 2013 - 18:47

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0
Det blir som sagt mycket enklare om du bara använder en skärm åt gången.

Det är ju bara att ha datorn i TV-bänken som vilken konsoll som helst, och trådlöst tangentbord och mus (såklart).

Resten av inlägget gäller för både PC och PS4 (och Xbox One, men många spel är ju uppskalade och då spelar det mindre roll eftersom "skadan" redan är skedd):

Ställ in TVn till "hel bild", dvs utan overscan, och kontrollera sen med ett testmönster att bilden är 1:1 pixelmappad. Det är först då man får en rejäl förbättring i 1080p jämfört med lägre upplösningar. Välj PC-läge i TVn även om det är en PS4 du kopplar in. Då undviker man input lag och diverse "crap" som försämrar bilden.

Förstår inte hur man orkar stå och stångas och försvara sin favoritplattform

Hehe, du skulle läst på detta och andra forum när Xbox 360 och PS3 var nya. Där kunde man snacka om att stå och stångas för "sin" plattform.

Redigerat av Ageve, 28 November 2013 - 18:50.

Postad 28 November 2013 - 19:29

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Hehe tack för tipsen men att ha en skärm inkopplad samtidigt är inget alternativ för mig då det skär sig med ergonomin med ett trådlöst tangentbord i soffan. Plus att jag har en sprillans ny och dyr plasma tv så jag vill inte surfa och ha mig en massa timmar på den. Skulle lätt göra det på gamla Kuron då den har gått mååååånga timmar och var odödlig vad allt som heter inbränningar ordagrant. Jag kunde t.e.x. somna med en stillbild i flera flera timmar och sedan så använde jag tvn ett litet tag, inte mer än ett par minuter så var allt som heter ghosting bortblåst.

Det där med pixelmapp ska jag komma ihåg. Har tvn nu i gaming mode och har inte hittat någon PC inställning. Tyckte att bilden blev förstörd på Kuron med PC inställningen. Men det är riktigt smooth måste jag säga och spela på den jag har nu. Responsen är så jäkla tight. Det känns verkligen så att man styr gubben eller siktet i realtid. Jag märker ingen fördröjning. På förra tvn Kuron så var det precis så att man märkte av lite födröjning i input lag. Dock så gick det att leva med med tanke på bilden man fick levererad och gaming är inte allt för mig. Det är 50/50 för mig hur pass viktigt det är. Fast på sistone har det inte blivit mycket gaming eller film kan jag säga. Den perfekta tvn finns inte så man måste uppoffra något.

Näe nu har jag gått för mycket off topic har en benägenhet att göra det.

Gep on gaming!

M.V.H.

Redigerat av Man of Steel, 28 November 2013 - 19:29.

Postad 28 November 2013 - 20:29

Unregistered6fb5a100
  • Unregistered6fb5a100
  • Mästare

• 2517 inlägg
  • 0

Hehe, du skulle läst på detta och andra forum när Xbox 360 och PS3 var nya. Där kunde man snacka om att stå och stångas för "sin" plattform.

Ja det var en jävla batalj! :D

Postad bild

Postad 29 November 2013 - 21:17

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Vi kan konstatera att på internet kan man bråka om Steam sale också

http://www.youtube.c...h?v=tU2GoltLtJg

Postad 30 November 2013 - 13:26

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0

Hehe tack för tipsen men att ha en skärm inkopplad samtidigt är inget alternativ för mig då det skär sig med ergonomin med ett trådlöst tangentbord i soffan. Plus att jag har en sprillans ny och dyr plasma tv så jag vill inte surfa och ha mig en massa timmar på den. Skulle lätt göra det på gamla Kuron då den har gått mååååånga timmar och var odödlig vad allt som heter inbränningar ordagrant. Jag kunde t.e.x. somna med en stillbild i flera flera timmar och sedan så använde jag tvn ett litet tag, inte mer än ett par minuter så var allt som heter ghosting bortblåst.

Det där med pixelmapp ska jag komma ihåg. Har tvn nu i gaming mode och har inte hittat någon PC inställning. Tyckte att bilden blev förstörd på Kuron med PC inställningen. Men det är riktigt smooth måste jag säga och spela på den jag har nu. Responsen är så jäkla tight. Det känns verkligen så att man styr gubben eller siktet i realtid. Jag märker ingen fördröjning. På förra tvn Kuron så var det precis så att man märkte av lite födröjning i input lag. Dock så gick det att leva med med tanke på bilden man fick levererad och gaming är inte allt för mig. Det är 50/50 för mig hur pass viktigt det är. Fast på sistone har det inte blivit mycket gaming eller film kan jag säga. Den perfekta tvn finns inte så man måste uppoffra något.

Näe nu har jag gått för mycket off topic har en benägenhet att göra det.

Gep on gaming!

M.V.H.

Vad har du för TV nu då? Att köra olika upplösningar är lite klurigare men kör man samma så är det plug and play. Istället för att sänka upplösningen kan du inte förstora teckensnitten och aktivera andra hjälpmedel i windows för handikappade?

Väldigt få spel är designade för användning av flera skärmar men det börjar komma mer och mer.

Postad 30 November 2013 - 20:36

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
PC is the best, f*ck the rest ;)

Postad 02 December 2013 - 15:38

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

• 117 inlägg
  • 1

PC is the best, f*ck the rest ;)

All the consoles plus PC is definitely the best. F*ck the rest ;)

Postad 02 December 2013 - 16:20

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

All the consoles plus PC is definitely the best. F*ck the rest ;)

What rest? Facebook + mobile :P ?

Postad 02 December 2013 - 18:42

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

What rest? Facebook + mobile :P ?

Haha japp :P Förlåt kunde inte låta bli :D

Postad 03 December 2013 - 09:39

sinnes
  • sinnes
  • Veteran

• 2237 inlägg
  • 0
Steam slog nytt rekord

Postad bild

Postad 07 December 2013 - 11:26

jayreso
  • jayreso
  • Beroende

• 1115 inlägg
  • 0

Givetvis är det så att både pc och konsol har sina fördelar.

När jag skaffade min 360 sommaren 2007 var jag student och hade begränsat med pengar. För 2700 kr fick jag ett vasst spelalternativ att ersätta min gamla trötta dator med.

Idag är pengar mindre av ett problem och eftersom jag bor i en 2:a så "tvingas" jag ha min pc i vardagsrummet. Så precis som du har jag nära mellan dator och tv och har även jag tillgång till trådlösa xbox-handkontroller att koppla in. Så under de specifika förhållandena ger ju en pc det bästa av två världar: möjligheten att spela i soffan, samt att kunna nörda ner sig rejält med mus och tangentbord vid datorskärmen. Personligen tycker jag också det finns så många fina pc-exklusiva titlar och mod-vänliga multiplattformsspel att jag inte skulle vilja vara utan pc.

Ny konsol blir det åtminstone inte innan ett nytt Red Dead Redemption eller spel av liknande kvalitet inte släpps till pc.

Men det betyder ju inte att pc är bättre egentligen, men bättre för mig. :)

/diplomaten

Postad 13 December 2013 - 09:23

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0
Nu har jag skaffat en ny skärm 27 1080p Benq GW2760HS. Men så fort jag har HDMI inkopplad till grafikkortet plus då DVI till skärmen samtidigt så blir det så att så fort jag slår av förstärkaren så blir det som att skärmen blir en sekundär skärm med ett skrivbord där jag bara ser bakgrunden och så fort jag klickar upp något fönster t.e.x. för att ändra upplösning så blir att den blir på den andra skärmen som är avstängd... Blir galen snart!...

Men så fort jag slår igång förstärkaren så hoppar inställningarna tillbaka till kloningsläget. Det är som att HDMI utgången är den primiära på grafikkortet och DVI som sekundär och vad jag vet så är DVI vanligare bland datorskärmar och inte HDMI. HDMI kopplar man ju till tvn oftast och DVI till datorn och då vill man ju inte ha tvn som primiär skärm. Börjar fundera på att köpa en DVI till HDMI kabel och köra HDMI utgången till skärmen och DVI till tvn.

Och så skulle det vara minst lika enkelt plug and play att koppla datorn till tvn som konsol. Näe enligt mig så är det inte så på långa vägar. Så in i helskotta med krångel hela jäkla tiden. Först så gick det inte att köra med både tvn och datormonitorn samtidigt på det inbyggda grafikkortet på den digitala kretsen då DVI och HDMI går på samma krets då datormonitorn slocknade så fort jag kopplade in HDMI kabeln. Jaha fine tänkte jag och köpte mig ett grafikkort och sedan näe då är det en jäkla massa krångel att fönster och program hamnade på tvn fast än den avstängd och jag hade ställt in datormonitorn som primär bildskärm. För att göra det så enkelt som möjligt så fick man klona men då begränsas tvn till datormonitorns upplösning på 1680x1050. Okej tänkte jag och köpte en ny monitor till datorn men då har det här börjat strula sig fast än jag kör i klonat läge. För har det varit ett **** bara för att koppla datorn till tvn. Det är långt ifrån lika smidigt och enkelt som till konsol. Man vill ju kunna använda monitorn till datorn precis som vanligt fast än man har datorn inkopplad till tvn. Men nej det går inte. Tydligen så ska man bara ha en inkopplad samtidigt och hålla på dra ut och in HDMI kabeln hela tiden.

Edit: Löste sig igenom att öppna upp skärmupplösnings fönstret i förväg och sätta det emellan skärmarna så när förstärkaren slås av så kan man ställa in på klonat läge när förstärkaren är avstängd. Äntligen kan man spela PC spel på tvn utan problem enkelt och smidigt men vägen dit har varit långt ifrån enkelt och smidig.

Edit igen: Är det någon som vet hur pass bra PS4 kontrollen fungerar till PC? Funderar på att köpa en och lira på PS3 och PC.

Redigerat av Man of Steel, 13 December 2013 - 09:57.

Postad 13 December 2013 - 12:30

Unregistered5deb0b1d
  • Unregistered5deb0b1d
  • Guru

• 4329 inlägg
  • 0
Tänkte precis skriva det att du behöver definiera vilken skärm som är primär skärm och vilken som är sekundär och skall klonas till. Hade samma problem när jag kopplade in datorn till tv:en.

Postad 13 December 2013 - 13:48

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 3
Pc är osexig man dra inte hem polarna på några bärs o sätter sig runt datorlådan och beundra de senaste grafikkortet precis. (kan tänka mig ni som är hardcore pc-masterace här e runt 20-25bast?)
för mig är Pc en grå tråkig vardag...jag sitter 8-timmar och jobba framför den 5-dagar i veckan...och spela lite planetside 2 på kvällarna.
på vardagarna är det konsol + bärs i vardagsrummet som gäller...det är som dag och natt :)

edit fast det ska blir intressant med steam machine + oculus rift framöver

Redigerat av WarpGuN, 14 December 2013 - 00:03.

Postad 14 December 2013 - 00:33

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Och så skulle det vara minst lika enkelt plug and play att koppla datorn till tvn som konsol. Näe enligt mig så är det inte så på långa vägar. Så in i helskotta med krångel hela jäkla tiden.

Det är långt ifrån lika smidigt och enkelt som till konsol.

Jämförelsen är fortfarande inte relevant, eftersom man aldrig använder en konsoll med mer än en display åt gången.

Att använda flera displayer är något helt annat, och ganska offtopic i en tråd om PC vs konsoller (bortsett från det faktum att det går att köra spel utsträckt på flera skärmar då).

Pc är osexig man dra inte hem polarna på några bärs o sätter sig runt datorlådan och beundra de senaste grafikkortet precis. (kan tänka mig ni som är hardcore pc-masterace här e runt 20-25bast?)

Menar du att du och dina "sexiga" polare sätter sig runt era Playstations eller Xbox och beundrar de? Det verkar inte helt friskt. :lol:

Redigerat av Ageve, 14 December 2013 - 00:44.

Postad 14 December 2013 - 01:08

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Jämförelsen är fortfarande inte relevant, eftersom man aldrig använder en konsoll med mer än en display åt gången.

Att använda flera displayer är något helt annat, och ganska offtopic i en tråd om PC vs konsoller (bortsett från det faktum att det går att köra spel utsträckt på flera skärmar då).

Menar du att du och dina "sexiga" polare sätter sig runt era Playstations eller Xbox och beundrar de? Det verkar inte helt friskt. :lol:

hehe nee..men hur socialt är pc egentligen? vs en konsol med 4 handkontroller kopplat till en 60:tums tv ;)

Redigerat av WarpGuN, 14 December 2013 - 01:08.

Postad 14 December 2013 - 01:10

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 1

hehe nee..men hur socialt är pc egentligen? vs en konsol med 4 handkontroller kopplat till en 60:tums tv ;)

Menar du att det inte går att koppla en PC till mer än 55" TV eller?

Postad 14 December 2013 - 01:16

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Menar du att det inte går att koppla en PC till mer än 55" TV eller?

kan du koppla 4-st handkontrollers till pc? och finns det konsolports som stöder det?

Postad 14 December 2013 - 01:45

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 1

kan du koppla 4-st handkontrollers till pc?

Ja.

http://support.xbox....eceiver-windows

och finns det konsolports som stöder det?

En bättre fråga är väl: Finns det spel där en bild uppdelad i 2 eller 4 delar inte känns B?

Flera gamepads funkar ju i de spel som stödjer det, t ex diverse sport- och bilspel (och LEGO-spelen :rolleyes: ) osv...

Redigerat av Ageve, 14 December 2013 - 01:53.

Postad 14 December 2013 - 01:49

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 0

Ja.

En bättre fråga är väl: Finns det spel där en bild uppdelad i 2 eller 4 delar inte känns B? Eller menar du Guitar Hero och liknande?

Flera gamepads funkar ju i de spel som stödjer det, t ex diverse sport- och bilspel (och LEGO-spelen :rolleyes: ) osv...

tänkte på EA: nhl och fifa ;) rätt skoj o lira från soffan med par vänner.

Redigerat av WarpGuN, 14 December 2013 - 01:52.

Postad 14 December 2013 - 13:05

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
Och varför går det inte lira i soffan med PC?

För övrigt det går visst köra triple monitor med konsol. Men man måste köpa en konsol för varje skärm och vet inte om det finns fler lir än Forza och GT som stödjer den funktionen ;)

Postad 14 December 2013 - 14:41

Ageve
  • Ageve
  • Über-Guru

• 12482 inlägg
  • 0

Och varför går det inte lira i soffan med PC?

De flesta soffor levereras med en inbyggd sensor, som känner av om man spelar på PC eller konsoll. Jag lyckades hitta en soffa utan denna sensor.

Redigerat av Ageve, 14 December 2013 - 14:41.

Postad 15 December 2013 - 06:25

Man of Steel
  • Man of Steel
  • Användare

• 117 inlägg
  • 0

Tänkte precis skriva det att du behöver definiera vilken skärm som är primär skärm och vilken som är sekundär och skall klonas till. Hade samma problem när jag kopplade in datorn till tv:en.

I Windows så är det datormonitorn som alltid har varit inställd på primär. Men en kompis berättade att grafikkortet att HDMI är primära ingången och DVI sekundära och på så vis blir det knas.

Att använda flera displayer är något helt annat, och ganska offtopic i en tråd om PC vs konsoller (bortsett från det faktum att det går att köra spel utsträckt på flera skärmar då)

Jämförelsen är visst väldigt relevant tycker jag. Bara för att du inte tycker att den inte är det så betyder inte det är så. För mig är den relevant eftersom att alla som sitter och försvarar PC säger att det bara är att koppla en HDMI kabel till tvn bara plug and play vilket är långt ifrån sanningen. För mig har vägen att få det att fungera bra långt ifrån smidigt och smärtfritt, mycket svordomar och frustration. Säger inte att det är så för andra bara för att dom har förutsättningarna för att det ska fungera utan problem.

Konsoler är smidigare att koppla in till tvn eftersom att hela gränssnittet och allting är gjort för det. Sedan är jämförelsen relevant då det inte direkt är så att för dom flesta att man köper en spel PC och bara ha inkopplad till tvn. Och jag antar att dom flesta vill ha allting inkopplat och klart så man slipper hålla på och rycka ut kablar och ha sig så fort man ska spela på tvn.

Så för mig är jämförelsen relevant. Du kan säga hur mycket du vill att jag har fel och så vidare men jag kommer fortfarande inte hålla med dig. Spelar ingen som helst roll vad du skriver eller vrider och vänder på saken. Jag kommer fortfarande tycka att jämförelsen är fullt relevant.

Postad 16 December 2013 - 16:05

Illyren
  • Illyren
  • Forumräv

• 641 inlägg
  • 3

Jag skulle inte kunna tänka mig att gå tillbaka och lira FPS på PS3... Grafikhoppet till PS4 är riktigt stort.

Stora frågan är dock hur man kan lira FPS på konsol överhuvet taget?

Postad 16 December 2013 - 16:09

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 2

Stora frågan är dock hur man kan lira FPS på konsol överhuvet taget?

Det är la inga problem, krävs lite träning och sen tänker man inte på det...en vanesak som allt annat.

Postad 16 December 2013 - 16:17

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 3

Det är la inga problem, krävs lite träning och sen tänker man inte på det...en vanesak som allt annat.

Det är väl värre än så. Frågan är hur man kan spela FPS på PC?

Med tanke på hur ofta aim-bots används måste det vara svårare att sikta?

Samt de gånger jag provat att spela BF på PCn så möttes jag av lååånga regler om hur man skulle spela när man joinade en server, vilka vapen man fick använda och hur man skulle använda det.

Nä, fan, ge mig en konsoll-FPS där man kan sjunka in i sin recliner och njuta istället.

Postad 16 December 2013 - 18:46

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
Spela kan man ju alltid men det är ju svårt att va kompetitiv mot en som kör med mus :). Jag är inte inne på mp fps alls så jag hade nog mått bättre av att köra BF på konsol så man inte åker på riktigt lika mycket däng lol. Om fler är som humming och chillar och inte försöker sätta världsrekord alltså :)

Postad 16 December 2013 - 19:31

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Jag är inte inne på mp fps alls så jag hade nog mått bättre av att köra BF på konsol så man inte åker på riktigt lika mycket däng lol. Om fler är som humming och chillar och inte försöker sätta världsrekord alltså :)

Man åker på däng även på konsol om man inte kan spelet tbh. Speciellt på CoD där det finns så många som har som liv att enbart spela det.

Postad 16 December 2013 - 20:14

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
Det är skillnad på däng och däng. När jag kör UT eller CS eller något så lever jag sällan mer än två sekunder ;). Har kunnat hoppa in i HALO servrar och springa runt som ett fån och kniva folk då jag inte kan sikta med gamepad ;)

Postad 16 December 2013 - 20:42

hassesolo
  • hassesolo
  • Über-Guru

• 10392 inlägg
  • 1

Man åker på däng även på konsol om man inte kan spelet tbh. Speciellt på CoD där det finns så många som har som liv att enbart spela det.

26000 inlägg!
Ja det tog några års nötande av CoD att nå en nivå där man går plus nästan varje match. Sen är jag väl tröglärd också eftersom jag är 40+....

Postad 16 December 2013 - 21:40

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Det är skillnad på däng och däng. När jag kör UT eller CS eller något så lever jag sällan mer än två sekunder ;). Har kunnat hoppa in i HALO servrar och springa runt som ett fån och kniva folk då jag inte kan sikta med gamepad ;)

Skillnad på spel och spel också. Halo har stora banor och man har mer liv så där överlever man bättre. Men att springa omkring på CoD: Ghosts... ja då är du körd mycket snabbare :)

26000 inlägg!

Fin siffra, nästan så man inte vill förstöra den genom att posta mer. Hoppsan det gjorde jag visst ^_^

Postad 17 December 2013 - 18:00

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 1

Fin siffra, nästan så man inte vill förstöra den genom att posta mer. Hoppsan det gjorde jag visst ^_^

Get A Life-undertitel uppnådd?

Postad 17 December 2013 - 19:26

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1
Du är bara avundsjuk över att jag har dubbelt så många inlägg :P

Postad 18 December 2013 - 16:37

Unregistered94c28536
  • Unregistered94c28536
  • Veteran

• 2420 inlägg
  • 1
Jag lirar på allt, PS2,PS3, Nintendo, pc vad som helst, är spelet som är viktigt MEN att spela på en bra PC är roligast just för upplevelsen när de gäller bra grafik och att de är bra mycket billigare spel till pc. att man sedan kör på flera skärmar gör inte upplevelsen sämre, strategi spel på en pc är svårslaget.
Har byggt en värsting PC i våras och jag sitter nog mest och spelar framför den, finns så många bra spel som ej finns på konsol, men lite nu och då drar jag igång ps3an och spelar lite men min pc är nummer 1 just nu.

Postad 18 December 2013 - 19:21

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
PC och Wii är ju de bästa plattformarna. Alla lir på PS och Xbox kan ju göras bättre på PC. Tror jag sagt det förr :)

Postad 18 December 2013 - 19:24

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 1

PC och Wii är ju de bästa plattformarna. Alla lir på PS och Xbox kan ju göras bättre på PC. Tror jag sagt det förr :)

men alla göra inte för PC vilket gör argumentet invalid.

Postad 18 December 2013 - 23:53

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 1

men alla göra inte för PC vilket gör argumentet invalid.

Nä varför? Är det fel att argumentera utan känsloargument som vilka lir man gillar

Postad 19 December 2013 - 00:07

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0

Är det fel att argumentera utan känsloargument som vilka lir man gillar

Well, det finns ju de som hävdar att spel är en stor del av en spelplattform.

Postad 19 December 2013 - 00:36

WarpGuN
  • WarpGuN
  • Forumräv

• 587 inlägg
  • 1

kan du lira exklusiva Xbox och PS spel på pc? :blink:
.

Redigerat av WarpGuN, 19 December 2013 - 08:29.

Postad 19 December 2013 - 12:32

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 1

Well, det finns ju de som hävdar att spel är en stor del av en spelplattform.

Well nämn ett gäng Xbox lir som inte kunnat släppas på PC då. Tips Xbox 360 game paden fungerar på PC.

Redigerat av oqvist, 19 December 2013 - 12:33.

Postad 19 December 2013 - 13:36

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 0
Men om du går enbart på ren potential och ignorerar verkligheten, varför tar du då med Wii? Tips, wiimotes fungerar på PC.

Postad 19 December 2013 - 14:02

oqvist
  • oqvist
  • Über-Guru

• 10550 inlägg
  • 0
Wii more fungerar inte klockrent på PC emuleras och ger lag

Postad 19 December 2013 - 14:11

Unregistered6810b893
  • Unregistered6810b893
  • Guru

• 6702 inlägg
  • 0
Jag trodde vi skulle ignorera verkligheten?

Postad 19 December 2013 - 14:55

Zoiler
  • Zoiler
  • Transform

• 38134 inlägg
  • 1

Wii more fungerar inte klockrent på PC emuleras och ger lag

Fungerar alla Move- och Kinectspel klockrent då? Eftersom du hävdar att alla Xbox och Sony-spel hade kunnat göras bättre på PC, så hade Nintendo självklart kunnat fixa bättre kompatibilitet om de utvecklade till PC.

Postad 19 December 2013 - 15:36

Unregisteredf64a5233
  • Unregisteredf64a5233
  • Über-Guru

• 14825 inlägg
  • 0
Logik biter inte på oqvist?

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.