Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Sony Ericsson X10 Mini/Pro *

2353 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 02 June 2010 - 21:19

Blomchen
  • Blomchen
  • Wannabe

• 25 inlägg
  • 0

ser nu att när jag aktiverar skärmen så är symbolen för Wi-Fi borta och 3G kommer tillbaka, sedan tänker den ett tag och symbolen för Wi-fi kommer tillbaka igen och musiken startar. Då kan men bara önska att detta fixas i en uppdatering. Känns som om det är skärm släckaren är boven i dramat. suck, aldrig får man vara nöjd.

Hej jag har också problem med wifi-uppkopplingen när jag kör spotify. Finns det någon det fungerar felfrit för?

Postad 02 June 2010 - 21:24

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Hej jag har också problem med wifi-uppkopplingen när jag kör spotify. Finns det någon det fungerar felfrit för?

Ring till SonyEricsson suporten det verkar ju inte finnas någon som har något svar på frågan.

Postad 02 June 2010 - 21:25

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Skulle någon kunna uttala sig om telefonens ljudkvalitet? Swedroid:s test såg inte direkt lovande ut, riktigt dåligt under 50 Hz!

http://www.swedroid....xperia-x10-mini

Jag tycker inte den är direkt dåligt av mitt testade, hör väl säkert inte till toppen men mer än tillräckligt för mig. Vi får väl se vad Gsmarena tycker om ljudkvalitén också då när deras större test dyker upp. :D

Förövrigt, I deras test får de ut 37 i input benchmark, Jag kommer upp till 42.
Får dock 40fps I Neocore 3d mot deras 41fps.

Redigerat av Unregistered0354d681, 02 June 2010 - 21:36.

Postad 02 June 2010 - 21:25

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Skulle någon kunna uttala sig om telefonens ljudkvalitet? Swedroid:s test såg inte direkt lovande ut, riktigt dåligt under 50 Hz!

http://www.swedroid....xperia-x10-mini

Jag har bara läst positiv response om ljudet, iallafall högtalaren.

Postad 02 June 2010 - 21:46

Baily
  • Baily
  • Forumräv

• 504 inlägg
  • 0
Ingen som har problem med försvunnen 3G mottagning ? Har Tele2.......

Postad 02 June 2010 - 21:47

delija
  • delija
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Är det någon som vet hur man skickar en kontakt med mms? Kollat igenom hela telefonen, kan inte hitta någonstans. Behöver man något speciellt program till det?

Postad 02 June 2010 - 22:34

trancestar
  • trancestar
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0

Hej alla
En liten undran, sitter med denna telefon och kör spotify via Wi-Fi. Har problem med att antingen tappar telefonen nätet mellan låtar eller att spotify bråkar. Eftersom en låt är tillräckligt lång för att skärmen skall släckas får jag problem med att nästa låt startar inte av sig själv. Om jag däremot strax innan en låt är slut aktiverar telefonen så tas nästa låt som den skall. Jag är tvungen att "låsa upp" skärmen för att spotify skall börja spela nästa låt. Gör jag detta drar låten igång, gör jag inget händer nada (inget). Får känslan av att som tidigare inlägg nämner så tappar telefonen Wi-Fi lite då och då. Har i inställningar för Wi-Fi policy att jag inte vill att telefonen går över till mobildata. Känns detta igen för någon?

Jag har inte alls dessa problem jag har kört Spotify i bilen till och från jobbet ca 4mil varje dag sen jag fick minin och det har inte brutits en enda gång hittils, inte ens när jag kör ifrån parkeringen (där wifi fortfarande når) och den byter till 3g bryts det. Så på den punkten funkar min perfekt hittils :D

edit: ahh såg nu att du endast har problemet med wifi...och det har jag inte kört spotify med så mycket,
men vet att wifin dör när jag släcker skärmen ja...

Nu är det bara batteriet som gärna får bli lite bättre sen är jag väldigt nöjd med luren

Mvh

David

Redigerat av trancestar, 02 June 2010 - 22:36.

Postad 02 June 2010 - 23:06

twintin
  • twintin
  • Lärjunge

• 358 inlägg
  • 0

Nu är det bara batteriet som gärna får bli lite bättre sen är jag väldigt nöjd med luren

Hur står sig din batteritid i förhållande till andras ?

Postad 03 June 2010 - 07:32

Unregistered4235605c
  • Unregistered4235605c
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Hej alla
En liten undran, sitter med denna telefon och kör spotify via Wi-Fi. Har problem med att antingen tappar telefonen nätet mellan låtar eller att spotify bråkar. Eftersom en låt är tillräckligt lång för att skärmen skall släckas får jag problem med att nästa låt startar inte av sig själv. Om jag däremot strax innan en låt är slut aktiverar telefonen så tas nästa låt som den skall. Jag är tvungen att "låsa upp" skärmen för att spotify skall börja spela nästa låt. Gör jag detta drar låten igång, gör jag inget händer nada (inget). Får känslan av att som tidigare inlägg nämner så tappar telefonen Wi-Fi lite då och då. Har i inställningar för Wi-Fi policy att jag inte vill att telefonen går över till mobildata. Känns detta igen för någon?

Hej igen
Ringde supporten nu på morgonen men det gav inget. Dom skyllde på Spotify, men det känns lite långsökt. Sedan menade dom att det kunde bero på routern. Men eftersom jag inte upplevt några problem tidigare med uppkopplingen (bärbara datorn) så har jag svårt att tro det.
Att man skulle installera en app för att hålla Wi-Fi uppe är ju en lösning kanske. Men för mig känns det fel att behöva göra det. Borde fungera ändå.

Postad 03 June 2010 - 07:44

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Hej igen
Ringde supporten nu på morgonen men det gav inget. Dom skyllde på Spotify, men det känns lite långsökt. Sedan menade dom att det kunde bero på routern. Men eftersom jag inte upplevt några problem tidigare med uppkopplingen (bärbara datorn) så har jag svårt att tro det.
Att man skulle installera en app för att hålla Wi-Fi uppe är ju en lösning kanske. Men för mig känns det fel att behöva göra det. Borde fungera ändå.

Men efter som det är Spotifys applikation som strular(enligt SE) så är det väll bara söka lite på nätet för då bör fler ha problemet. Eller så kontaktar du Spotifys support(om de har någon support).

Postad 03 June 2010 - 07:55

Fairfax
  • Fairfax
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Ställde frågan för ett par dagar sedan men eftersom ingen kommenterat det ställer jag frågan/konstaterandet igen. Jag upplever att det är ganska mycket sämre ljud nä'r man spelar MP3 på X10 Mini än vad det var på min gamla W995. Skrikigare/betydligt högre diskant. Håller ni med? Då ska sägas att jag bara provat med de medföljande hörlurarna.

W995 är ju en uttalad MP3 mobil, men det känns ändå ganska trist att skillnaden är så stor. Spelaren i X10:an känns dessutom segare när man byter låtar.

Gillar mobilen mycket i alla fall och det positiva överväger självklart. Sammantaget är jag alltså väldigt nöjd med denna extremt lilla mobil.

Dessutom håller batteriet alldeles otroligt mycket längre om man stänger av datasynkronisering och hämtning av bakgrundsdata. Känns som batteritiden minst dubblerats.

Redigerat av Fairfax, 03 June 2010 - 08:12.

Postad 03 June 2010 - 08:34

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Ställde frågan för ett par dagar sedan men eftersom ingen kommenterat det ställer jag frågan/konstaterandet igen. Jag upplever att det är ganska mycket sämre ljud nä'r man spelar MP3 på X10 Mini än vad det var på min gamla W995. Skrikigare/betydligt högre diskant. Håller ni med? Då ska sägas att jag bara provat med de medföljande hörlurarna.

W995 är ju en uttalad MP3 mobil, men det känns ändå ganska trist att skillnaden är så stor. Spelaren i X10:an känns dessutom segare när man byter låtar.

Gillar mobilen mycket i alla fall och det positiva överväger självklart. Sammantaget är jag alltså väldigt nöjd med denna extremt lilla mobil.

Dessutom håller batteriet alldeles otroligt mycket längre om man stänger av datasynkronisering och hämtning av bakgrundsdata. Känns som batteritiden minst dubblerats.

Tyvärr kan jag inte säga så mycket om ljudet då jag aldrig lyssnar på musik i mobiltelefoner.
Men hur jag måste fråga, var sköter du hanteringen av datasynkronisering och hämtning av bakgrundsdata? Jag önskar göra detta helt manuellt när det väl behövs.

Postad 03 June 2010 - 09:19

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Blir bara mer och mer nöjd! Har beställt ett 16gb minneskort nu oxå.

Postad 03 June 2010 - 10:13

delija
  • delija
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
bugg i senaste uppdateringen av handcent sms, efter man skrivit sms och ska bocka av vilken person man ska skicka sms:t till så bockar den av hela telefonboken.

Postad 03 June 2010 - 10:29

vhek
  • vhek
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0
Har köpt en mini till min sambo. Den tappar uppkopplingen mot vårat WiFi. Den kopplar inte ens upp sig automatiskt efter en stund. Har en Thomson 784 modem/router med wpa. Min desire funkar perfekt med wifin. Har ställt in WiFi alltid på på minin men det hjälper ej! Någon som har samma problem? Eller e minin trasig?

Postad 03 June 2010 - 10:45

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0
Bara jag som har problem med galleriet?
De fyra senaste bildenerna (om jag går in och bläddrar bland dem) blir den senaste bilden som är tagen!
Om jag tar en bild på ett träd så blir de 4 senaste bilderna på det trädet. Som thumbnails är de normala dock. Hur löser man detta?

Postad 03 June 2010 - 10:46

Unregisteredb85fb73d
  • Unregisteredb85fb73d
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Har köpt en mini till min sambo. Den tappar uppkopplingen mot vårat WiFi. Den kopplar inte ens upp sig automatiskt efter en stund. Har en Thomson 784 modem/router med wpa. Min desire funkar perfekt med wifin. Har ställt in WiFi alltid på på minin men det hjälper ej! Någon som har samma problem? Eller e minin trasig?

Låter som samma problem jag har - jag ska gå till MM där jag köpte den och se om jag kan kräva reparation eller återköp...

Postad 03 June 2010 - 11:52

lillegorenje
  • lillegorenje
  • Användare

• 243 inlägg
  • 0

Prova andra hörlurar. De som följer med är kassa som du märkt och skriver. Det är inte telefonen (enligt mig iaf). Jag kör andra och mkt bättre hörlurar, blir mkt bättre, märker ingen skillnad mot min förra W850 vad gäller ljudkvalitet.

Postad 03 June 2010 - 12:02

Fairfax
  • Fairfax
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Tack! Vad använder du för hörlurar? Har ni andra förresten hämtat ngn ny musikspelare, och finns det då möjlighet att ändra inställningar?

Postad 03 June 2010 - 12:05

Unregistered4235605c
  • Unregistered4235605c
  • Wannabe

• 22 inlägg
  • 0

Nä du är inte ensam. Dock så kopplar min upp sig igen utan problem men det är irriterande att det händer.

Postad 03 June 2010 - 12:12

siggewall
  • siggewall
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
hej

När jag tar bilder med min X10 mini så lyser inte blixten? Först trodde jag att det hade något med ljuset att göra.. men jag får fan inte igång blixten.. kan det vara så att den är sönder? pallar inte retunera telefonen :D

/Sigge

Postad 03 June 2010 - 13:02

TomasL
  • TomasL
  • Beroende

• 1319 inlägg
  • 0

hej

När jag tar bilder med min X10 mini så lyser inte blixten? Först trodde jag att det hade något med ljuset att göra.. men jag får fan inte igång blixten.. kan det vara så att den är sönder? pallar inte retunera telefonen :D

/Sigge

Det är inte bara så dumt att du har kommit åt och inaktiverat blixten?

Postad 03 June 2010 - 13:30

vhek
  • vhek
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Låter som samma problem jag har - jag ska gå till MM där jag köpte den och se om jag kan kräva reparation eller återköp...

Jag ska försöka testa ett annat WiFi nätverk imorgon. Men det hade varit snällt om du kunde höra av dig om ett byte fixade problemet.

Postad 03 June 2010 - 13:42

ekeneken
  • ekeneken
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Jag ska försöka testa ett annat WiFi nätverk imorgon. Men det hade varit snällt om du kunde höra av dig om ett byte fixade problemet.

Samma problem även jag. Wifin räcker precis runt i min 2a, går jag ut på balkongen pendlar den mellan 0 och 1 "streck" och då är jag ca 3m från routern och en tunn vägg imellan. Väldigt dåligt, har aldrig haft dessa problem med mina tidigare telefoner. Tex min N900 hade kontakt ända ner till parkeringen, medans X10mini tappar den redan när jag går ut i trappuppgången.

Får verkligen hoppas att detta är ett mjukvaruproblem och inte att man snålat på hårdvaran/antennen pga storleken.

Postad 03 June 2010 - 14:01

adonis 76
  • adonis 76
  • Rookie

• 8 inlägg
  • 0

Min va likadan...4m från routern hade jag 1 streck i mottagning. Men det fungerade dock alltid och överallt i min 2:a. Nu har jag sålt min. Gillade inte touch (var min första)samt för liten att hålla. Plocka fram min gamla c702..fan va gött att ha något att hålla i. Samt ladda var 3:e dag. Men ger x10 mini fullpott i betyg. Levererar vad den lovar. Och kul var den!

Postad 03 June 2010 - 16:39

Unregisteredb85fb73d
  • Unregisteredb85fb73d
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Nu har jag bytt, och första intrycket är tyvärr att det inte är perfekt mottagning - dock är den snabbare på att koppla upp igen nu, vilket den kunde ha grava problem med innan. Jag är dock orolig för att SE antingen har undermålig antenn alternativt hanterar wifi-kretsen dåligt...
Hur som helst tror jag att den är acceptabel nu åtminstone - får återkomma när jag känt mer på den.

Postad 03 June 2010 - 16:57

AlmostFrank
  • AlmostFrank
  • Rookie

• 6 inlägg
  • 0

Tyvärr kan jag inte säga så mycket om ljudet då jag aldrig lyssnar på musik i mobiltelefoner.
Men hur jag måste fråga, var sköter du hanteringen av datasynkronisering och hämtning av bakgrundsdata? Jag önskar göra detta helt manuellt när det väl behövs.

Det medföljer en widget som heter power control, med hjälp av den kommer du åt avstängning av wi-fi, bluetooth, bakgrundsdata, gps och en knapp som snabbt växlar skärmens ljusstyrka mellan tre olika lägen, skitsmidig, så slipper man trolla runt i menyer onödigt mycket, så sparar man på batteriet med, har haft igång min telefon med hyfsat normal användning i två dygn nu :D

Postad 03 June 2010 - 17:33

theclone
  • theclone
  • Forumräv

• 831 inlägg
  • 0

Nu har jag bytt, och första intrycket är tyvärr att det inte är perfekt mottagning - dock är den snabbare på att koppla upp igen nu, vilket den kunde ha grava problem med innan. Jag är dock orolig för att SE antingen har undermålig antenn alternativt hanterar wifi-kretsen dåligt...
Hur som helst tror jag att den är acceptabel nu åtminstone - får återkomma när jag känt mer på den.

Funderar på att byta min med. Men gillar den som leksak och komplement. Tycker den är för dålig för surf och kör nu mestadels 3G och där kopplar den inte ner lika ofta så jag får nog leva med det. Men ställ gärna frågor till SE imorgon på mobil.se så att det kanske kokar ihop någon fix till nästa updatering.

http://www.mobil.se/...4-1.338239.html

Redigerat av theclone, 03 June 2010 - 17:33.

Postad 03 June 2010 - 19:05

vhek
  • vhek
  • Wannabe

• 18 inlägg
  • 0

Dör den fortfarande alltså? Finns det något gratis nummer till se för support?

Postad 03 June 2010 - 19:39

JollyJumper
  • JollyJumper
  • Användare

• 144 inlägg
  • 0
Min har aldrig tappat 3G mottagning(utan i trapphuset där det inte finns någon). Full mottagning på WiFi oftast, försvinner en prick om jag går längst bort i lägenhten. Har väl haft tur

Postad 03 June 2010 - 19:56

Unregistered1820
  • Unregistered1820
  • Lärjunge

• 336 inlägg
  • 0
Är det någon som haft användning av programmet Neo reader, som sägs vara till för att läsa sträck koder med? Sedan koppla upp sig på internet, för att göra någonting.

Tala om bloatware.

Postad 03 June 2010 - 20:24

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Är det någon som haft användning av programmet Neo reader, som sägs vara till för att läsa sträck koder med? Sedan koppla upp sig på internet, för att göra någonting.

Tala om bloatware.

Det är för att du ska kunna läsa av "taggar" på webbsidor så får du direktlänk till det Androidprogrammet direkt i mobilen.

Så bloatware? Nej.

Postad 03 June 2010 - 20:49

Unregisteredb85fb73d
  • Unregisteredb85fb73d
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Dör den fortfarande alltså? Finns det något gratis nummer till se för support?

Ja, den kan helt plötsligt tappa uppkopplingen. Jag är mer och mer inne på att SE inte gjort ett 100%igt jobb med att klara av alla wi-fi -dialekter som finns. Jag har en Airport Express och en Netgear-router och det strular med båda - någon annan med erfarenheter av dessa?
Är det någon som vet om det kommer komma mindre uppdateringar av mjukvaran innan det stora lyftet till 2.1 i q4?
Känns som klockren servicerelease för den här typen av problem...

Postad 03 June 2010 - 20:52

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Jag börjar tyvärr bli lite skeptisk mot denna telefon. Visst Wi-fi fungerar men att ge knappt en stapel när laptopen på samma ställer visar full täckning är inget vidare. Det kan så klart vara så att status visningen är fel i telefonen och det skulle jag antagligen kunna prova genom att ta laptoppen och telefonen o se vilken som sluter fungerar först.

Det jag är rädd för är att den per automatik går över till 3G när den tycker att Wi-Fi inte finns. Iallafall i mitt fall så kan det i värsta fall betyda en del pengar extra på räkningen.

Jag har valt X10 mini för att den är liten men frågan är om den kanske är för liten? Det är väldigt ansträngande att surfa på den, Wi-Fi´n verkar de ha snålat in på en del. Skalet på telefonen knakar efter några dagar (särskilt top brickan där power knappen sitter). Jobbigt att få av luckan för att ladda telefonen för oss som inte har långa nagler.

Batteri tiden vill jag inte klaga på efter som det är något man får räkna med på en sådan telefon som denna.

Jag överväger just nu mot en Samsing Wave, den är visserligen lite större men då den är tunnare så syn den mindre i fickan och den går att surfa mer normalt på. Tyvärr kör den Bada om vad jag förstår så ska första versionen av detta OP vara ganska bra totts allt se vet man ju aldrig vad Samsung bestämmer sig för att göra med det.

Postad 03 June 2010 - 20:52

Unregistered948ef99d
  • Unregistered948ef99d
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Måste man tänka på nåt om man byter minneskort i x10:an?
Jag förstår ju att tagna bilder och annat man lagt in försvinner, men vad händer med installerade program och dylikt? Vad händer med sms och mms? Ligger de i telefonens minne eller på minneskortet? När man kopplar telefonen till datorn ligger det en himla massa mappar på kortet...
Bifogad fil  minneskort.jpg   92.41K   0 Antal nerladdningar

Detta är kanske självklarheter men jag är lite ny när det gäller dagens mobiler :D

//Johan

Postad 04 June 2010 - 06:51

Unregisteredb8e57d04
  • Unregisteredb8e57d04
  • Forumräv

• 931 inlägg
  • 0
Markera allt på minneskortet, kopiera det till datorn i en separat mapp och sen är det bara att köra över till det nya kortet.
Så gjorde jag och det gick finfint.

Postad 04 June 2010 - 07:23

AndreasSmedstorp
  • AndreasSmedstorp
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0
Wifi fungerar klockrent på min X10 Mini ! Kör med Opera Mobile, webläsaren (från Android Market),
absolut den smidigste och bästa webläsaren jag provat i en mobil, den äldre versionen jag hade
på min förra telefon (X1) fungerade inte alls lika bra som senaste versionen jag har i min X10 Mini.

Snabbt går det också nu på min X10 mini .. tappar aldrig anslutningen till internet.

Redigerat av AndreasSmedstorp, 04 June 2010 - 07:24.

Postad 04 June 2010 - 07:27

Sisko
  • Sisko
  • Lärjunge

• 297 inlägg
  • 0

Eftersom det talats en del om skal kan jag också passa på att säga att telia levererar den svarta med ett sjömans-rosa extraskal, lite tveksamt ifall det någonsin kommer användas...

Du kan få byta ditt rosa mot mitt extraskal i silver om du vill. Och är det någon som vill byta bort ett vitt/rött skal mot mitt svarta så är det bara att höra av sig :D (fast jag använder det, så det är inte sprillans förstås).

Det går inte att köpa nya skal någonstans än eller?

Edit: har fått bytesförslag på det silvriga skalet, så det erbjudandet är inte kvar.

Redigerat av Sisko, 04 June 2010 - 16:23.

Postad 04 June 2010 - 07:28

Fairfax
  • Fairfax
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Nu verkar det kommit ny programvara. Går det bara att uppdatera den via datorn eller även via Wi-Fi? Struligt att ansluta mot datorn när man kör Apple.

Redigerat av Fairfax, 04 June 2010 - 07:29.

Postad 04 June 2010 - 07:38

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Nu verkar det kommit ny programvara. Går det bara att uppdatera den via datorn eller även via Wi-Fi? Struligt att ansluta mot datorn när man kör Apple.

Ny programvara? Alltså en uppdatering på Android 1.6?

Wifi fungerar klockrent på min X10 Mini ! Kör med Opera Mobile, webläsaren (från Android Market),
absolut den smidigste och bästa webläsaren jag provat i en mobil, den äldre versionen jag hade
på min förra telefon (X1) fungerade inte alls lika bra som senaste versionen jag har i min X10 Mini.

Snabbt går det också nu på min X10 mini .. tappar aldrig anslutningen till internet.

Ja visst det fungerar på det exemplar jag provat också men den gav endast 1 stapel när man var typ 5 meter bort? Du har kanske en extra stark station? Iallafall så angav min laptop bredvid full täckning.

Postad 04 June 2010 - 07:42

Fairfax
  • Fairfax
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0
Jag fick besked i telefonen att det kommit en programuppdatering. Jag kan tyvärr inte kontrollera det nu eftersom jag arbetar och inte har tillgång till vare sig egen dator eller Wi-Fi, men ska kontrollera i kväll.

Postad 04 June 2010 - 09:02

svanbo
  • svanbo
  • Forumräv

• 558 inlägg
  • 0
Kan någon berätta vad denna mjukvaruuppdatering innebär??

Postad 04 June 2010 - 09:04

Unregistered0354d681
  • Unregistered0354d681
  • Veteran

• 2184 inlägg
  • 0

Ny programvara? Alltså en uppdatering på Android 1.6?

Nej ingen uppdatering utav androidversionen kan jag tro.

Jag får inte fram menyn längre när du ansluter telefonen till datorn. Där man kunde välja mellan att ansluta till Suite:en eller att bara ladda telefonen. Var något mer alternativ också men Pc companion hittar telefonen iaf men när jag trycker på starta (inne på uppdatera) händer inget.

Edit*
Nu kör jag via laptopen istället. Kommer dock inte hinna förklara om jag känner någon skillnad mot tidigare då jag måste iväg.

Redigerat av Unregistered0354d681, 04 June 2010 - 09:28.

Postad 04 June 2010 - 09:45

lurane
  • lurane
  • Användare

• 101 inlägg
  • 0
recension hos gsmarena.com:
http://www.gsmarena....-review-481.php

Postad 04 June 2010 - 10:02

trancestar
  • trancestar
  • Wannabe

• 48 inlägg
  • 0
Tänkte på en sak, ni som har wifi problem kanske kan prova köra wifi på en annan kanal i routern? En kompis skaffa nyligen en Logitech Squeezebox Radio och den kopplade ner sig hela tiden då bytte han kanal på wifi sen har det funkat.

Bara en ide jag kom på som sagt, för min har full mottagning i lägenheten(70m2) och räcker ut på parkeringen jag har en D-link DIR-635

MVh

David

Postad 04 June 2010 - 12:01

Unregistered71ff3b8c
  • Unregistered71ff3b8c
  • Amatör

• 63 inlägg
  • 0
Va***, för att uppdatera programvaran kräves ett program som bara funkar på Windows. Kom igen nu SE för i *******.

Postad 04 June 2010 - 12:03

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Va***, för att uppdatera programvaran kräves ett program som bara funkar på Windows. Kom igen nu SE för i *******.

Skojar du? Vad uselt.

Vet ni andra hur det ser ut för övriga tillverkare av Android-lurar, har de bra stöd för t ex Mac?

Postad 04 June 2010 - 12:28

maccis
  • maccis
  • Wannabe

• 49 inlägg
  • 0

Skojar du? Vad uselt.

Vet ni andra hur det ser ut för övriga tillverkare av Android-lurar, har de bra stöd för t ex Mac?

De kan oftas uppdtaeras direkt genom telefonen men nån speciell mac programvara brukar inte finnas.
Borde väl gå att köra i en virituell miljö på macen, har dock aldrig provat på min mac.

Postad 04 June 2010 - 12:39

Fairfax
  • Fairfax
  • Amatör

• 82 inlägg
  • 0

Det var precis det jag oroade mig för. Samma problem hade jag (som har iMac och Macbook hemma) när jag hade W995. Men den gick faktiskt att uppdatera via det trådlösa nätverket. Hoppas verkligen det går nu också. Annars är det fasen helt skandalöst.

Postad 04 June 2010 - 12:42

roast
  • roast
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Ingen som hunnit få in uppdatering och ser/känner någon skillnad?

Redigerat av roast, 04 June 2010 - 12:43.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Akustikväggen klar inåt rummet, köpte en skön fåtölj
    genstruktur
    2026-05-20 17:06:21
  • Snart klar med akustikväggen, är bara gaveln kvar
    genstruktur
    2026-05-20 17:04:36
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.