* Officiell Tråd - HTC Legend *
920 svar till detta ämne
Postad 01 June 2010 - 20:24
Nirre99
-
Nirre99
-
Användare
-
-
137 inlägg
Hallå, är väl mest inne på en X10, men vill ända ha en plan B om X10 skulle kännas alldeles för plastig eller för står. Så nu till frågorna:
1. Kan någon bekräfta att ni har fått bluetooth att funka med godkänd ljudkvalitét?
2. Har någon testat att se en hel långfilm på telefonen? Funkar det, eller är skärmen för liten? Orkar processorn i telefonen med en film som är av lite högre bildkvalitét?
3. Vilka filmformat klarar telefonen av att spela upp? (Finns det gratis program som klarar konvertering från MKV-filer t.ex.?
4. Något annat som en pendant mobiltelefon- och ljudfacist kan störa sig på med denna lur? (Knappast byggkvalitéten, vilket är min akilleshäl).
Postad 02 June 2010 - 11:34
dani_geo
-
dani_geo
-
Rookie
-
4 inlägg
kan någon hjälpa mig förklara hur man lägger till vänner på vänner applikationen när jag trycker på + knappen o letar upp en kontakt så så hittar inte telefonen den även om den finns.. spelar det någon roll om kontakterna är sparade på sim kort eller på mobilen?
Postad 04 June 2010 - 14:01
reflux
-
reflux
-
Användare
-
-
162 inlägg
Jag är otroligt besviken på min två veckor gamla Legend. Igår försökte jag starta en app och märkte att det inte hände något när jag klickade på ikonen. Trodde först att den bara segade men näe, det visade sig att två halvcentimeter breda vertikala band på touchdisplayen helt lagt av, från övre till under kant. Jag resettade telefonen, lät den ligga utan batteri men inget hjälpte, ju mer jag använde den desto mer ballade touchfunktionen ur och försöker jag starta och låsa upp den nu så börjar skärmen direkt leka med sig själv, klickar och drar trots att inga fingrar är i närheten.
Den har inte varit utsatt för våld, tryck eller fukt. Känns jättekul att mitt nya arbetsredskap går sönder efter mindre än två veckor och det ställer till en massa problem för mig de kommande veckorna eftersom jag nu måste släpa med mig en ###### laptop för att kunna läsa/skriva mail, komma åt vårt publiceringsystem etc när jag är ute i fält.
Att den sen är köpt via Halebop gör ju inte saken bättre, saknar verkligen möjligheten att kunna gå in i en butik och skälla tills de byter ut den direkt, men näe, nu ska den iväg på garantireparation OM de nu inte bestämmer sig för att det på något magiskt sätt är mitt fel och jag ska stå för kostnaden.
Jag. Ångrar. Mig.
Postad 04 June 2010 - 19:23
Outrage
-
Outrage
-
Beroende
-
-
1342 inlägg
Sånt som händer, bit ihop.
Postad 04 June 2010 - 19:28
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
reflux: Låter trist och som att du haft otur
Som Outrage säger, sånt som händer.
Det är nu det visas det som egentligen räknas, hur de hanterar sina garantiåtaganden, speciellt efter så kort tid...
Nån som har koll på vilka det är som gör garantirep på HTC?
/Jocce
Postad 04 June 2010 - 21:51
Axel59
-
Axel59
-
Rookie
-
5 inlägg
HTC har 14 dagars DOA, så om det händer något inom den tiden får man ny telefon! Min skärm fungerade inte som den skulle när jag fick den så jag fick en ny telefon, enda kravet var att den måste lämnas in inom de 14 dagarna! Det var Anovo Kristinehamn som kollade den, jag har köpt min hos Expert.
Det tråkiga är att det tog 14 dagar innan jag fick den nya!
Postad 05 June 2010 - 23:07
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Efter en hel del om o men blev det iallafall en Legend.
Än så länge är jag riktigt nöjd med den (med hopp om att batteritiden blir bättre) har inte laddat den så många ggr än så förhoppningen är att det blir bättre. Jag försöker hitta hur men ställer in hur ofta den ska synka mail ?
Hittar inget val för det någonstans ?
Just nu känns det som att telefonen ligger online hela tiden.
I övrigt är det en telefon med en grym kvalitets känsla måste jag säga.
Laddade ner Skandinavien keyboard och språkfilen ganska om gående och måste säga att det går riktigt bra att skriva på legenden.
Postad 06 June 2010 - 14:16
Unregistered7645904d
-
Unregistered7645904d
-
Wannabe
-
-
43 inlägg
Hej!
Jag har en sak jag inte får att fungera med min Legend! En så simpel sak som att lägga till en kontakt i favoriter fungerar inte för mig, eller så är jag dum i huvudet. Det står lägg till kontakt i rutan och när man trycker på knappen så kommer ett sökfönster för kontakter fram men det finns inga kontakter att välja mellan. Någon annan som varit med om detta eller har en lösning?
Redigerat av Unregistered7645904d, 06 June 2010 - 14:48.
Postad 06 June 2010 - 18:19
Unregistered80df396f
-
Unregistered80df396f
-
Användare
-
-
121 inlägg
I gårdagens pappersversion av Upsala Nya Tidning (UNT) hade de ett test av telefoner med pekskärmar. Ett av provet telefonerna fick utstå var kyla om -10 grader. HTC Legends bildskärm blev i det testet helt svart (slutade att fungera) men bilden återkom efter att telefonen värmts upp igen).
Är det någon som har sett något annat test med samma resultat? Det vore ju väldigt trist om telefonen inte klarar av kyla.
Postad 06 June 2010 - 20:48
Raketostkostym
-
Raketostkostym
-
Wannabe
-
-
27 inlägg
I gårdagens pappersversion av Upsala Nya Tidning (UNT) hade de ett test av telefoner med pekskärmar. Ett av provet telefonerna fick utstå var kyla om -10 grader. HTC Legends bildskärm blev i det testet helt svart (slutade att fungera) men bilden återkom efter att telefonen värmts upp igen).
Är det någon som har sett något annat test med samma resultat? Det vore ju väldigt trist om telefonen inte klarar av kyla.
Kan ha att göra med den nya AMOLED-tekniken, enda mobilen med sådan i testet.. =/ Fast å andra sidan är en halvtimma i minus tio aldrig något jag har behövt att utsätta någon mobil för, så jag klarar mig. Får komma ihåg att lägga den i någon innerficka under vintrarna bara. Om man ska använda telefonen i sånt väder en halvtimma lägger nog ens hand av före mobilen ändå dock, man kan ju inte använda vantar med touchscreen.
Postad 07 June 2010 - 14:02
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Nån som har koll på hur man öppnar bilagor i e-posten?
Postad 07 June 2010 - 14:47
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Klickar på "visa bilaga" eller vad det heter...? /Jocce
Postad 07 June 2010 - 17:01
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Någon som fått allt att fungera med HTC sync ?
Jag installerade det idag på datorn och synkningen fungerar men bara om jag lägger in kalender händelsen i telefonen.
Lägger jag in den i Outlook synkas den inte med telefonen ?
Hittar ingen inställning som förändrar synk problemet heller
Någon som har en idè ?
Postad 11 June 2010 - 13:24
henriklarsson81
-
henriklarsson81
-
Wannabe
-
-
12 inlägg
Hej,
Är det någon som vet om man behöver en skyddsfilm på displayen? Har hört att det inte ska behövas eftersom skärmen inte är så repkänslig.
Sen så undrar jag om någon har ett bra tips på någon typ av fodral till telefonen? Funderar på att köpa en strumpa eller liknande.
Hälsn Henrik
Postad 11 June 2010 - 13:33
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Hej,
Är det någon som vet om man behöver en skyddsfilm på displayen? Har hört att det inte ska behövas eftersom skärmen inte är så repkänslig.
Sen så undrar jag om någon har ett bra tips på någon typ av fodral till telefonen? Funderar på att köpa en strumpa eller liknande.
Hälsn Henrik
Jag fick med ett, monterades dock aldrig för det skulle ligga och torka i 12 timmar... Har lyckats få två små repor på displayen, dock har det berott på att telefonen gled ur fickan ner på ett stengolv (i ett trapphus)  Dock syns de bara när skärmen är helsvart och ren... /Jocce
Postad 12 June 2010 - 14:07
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Hej,
Hälsn Henrik
Kan inte svara på OM man behöver eller inte men jag valde att ha det på min,mest pga min allergi mot repor Det verkar ju som att skärmen tål massor innan den blir repig. Gå in på Egiganten eller Mediamarkt, dom har väl en uppsjö av olika mobilskydd/fodral. Har nu haft min Legend ca 1 vecka och blir faktiskt bara mer o mer nöjd med telefonen. Batteritiden har förbättrats avsevärt efter en veckas användning och x-antal laddningar. Kvalitètskänslan i telefonen är verkligen grym, synd bara att dom fysiska knapparna inte har samma känsla kvalitètsmässigt. Har nu även tecknatt Spotify Premium och kört det en del via telefonen och det är verkligen kanon.
Postad 12 June 2010 - 18:32
SamuelA
-
SamuelA
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Jag har också lyckats få några smårepor på displayen, men de syns bara i vissa vinklar. Dock vet jag inte vad jag gjort då jag fått dom? Jag rekommenderar dock att köpa någon typ av skinnväska/silikonfodral, för det är INTE bra att tappa ner den i ex. asfalten, aluminiumen är tyvärr rätt känslig för detta, så jag har några små jack i min :S.
Postad 13 June 2010 - 21:22
neverwhere
-
neverwhere
-
Wannabe
-
-
44 inlägg
Hur fungerar det med en app/widget/program i Legend: När man har använt exv Handcent SMS och trycker på bakåtknappen - stängs appen ner då eller ligger den vilande i bakgrunden? (jag använder inte program som Task killer.. än)
Postad 14 June 2010 - 07:03
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Hur fungerar det med en app/widget/program i Legend: När man har använt exv Handcent SMS och trycker på bakåtknappen - stängs appen ner då eller ligger den vilande i bakgrunden? (jag använder inte program som Task killer.. än)
Vad jag hört / läst så stänger den ner programmet om man går den vägen! Går du på "home" knappen så ligger det i bakgrunden, men tydligen helt inaktivt så det tar inget / minimalt med resurser! Läst på flera ställen att för vissa telefoner, t.ex. Legenden, så gör taskkillers mer skada än nytta då de avslutar programmen / appsen på "fel" sätt.... /Jocce
Postad 14 June 2010 - 11:05
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Problem med simkortet!
Har haft min HTC Legend i 2-3 månader och den är låst till 3 där jag är kund.
Den har fungerat korrekt men sedan några dagar tillbaka har det kommit upp en ikon uppe i "rullgardinsmenyn" som visar en bild på simkortet med ett utropstecken efter (!)... och varje gång när jag tar upp mobilen så måste jag skriva in pin-koden... sen kan det tar några sekunder så kommer ikonen upp igen och jag måste skriva i pin-koden igen. Jäkligt irriterande, vad kan det vara för fel?... Har testat ta ut och sätta in simkortet igen men utan resultat. Ibland kan det gå timmar utan att den låser sig men just är den inne i en period då den låser sig precis hela tiden
Har inte gjort nåt speciellt med mobilen vad jag kan minnas.
Postad 14 June 2010 - 12:18
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Problem med simkortet!
Har haft min HTC Legend i 2-3 månader och den är låst till 3 där jag är kund. Den har fungerat korrekt men sedan några dagar tillbaka har det kommit upp en ikon uppe i "rullgardinsmenyn" som visar en bild på simkortet med ett utropstecken efter (!)... och varje gång när jag tar upp mobilen så måste jag skriva in pin-koden... sen kan det tar några sekunder så kommer ikonen upp igen och jag måste skriva i pin-koden igen. Jäkligt irriterande, vad kan det vara för fel?... Har testat ta ut och sätta in simkortet igen men utan resultat. Ibland kan det gå timmar utan att den låser sig men just är den inne i en period då den låser sig precis hela tiden
Har inte gjort nåt speciellt med mobilen vad jag kan minnas.
Hur gammalt är simkortet? Kan juh vada skadat / slitet. Du kan prova att göra ren det med lite T-Röd t.ex. och se om det blir bättre. Annars ring kundtjänst och be om ett nytt? /Jocce
Postad 15 June 2010 - 12:58
phil neal
-
phil neal
-
Mästare
-
-
2625 inlägg
Tänker då på på jpg-filer som min lur inte verkar gilla alls.
Postad 15 June 2010 - 19:43
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
915 inlägg
Har en HTC Hero där alla mina telefonkontakter finns på SIM-kortet. Och nu idag så satte jag i kortet i min nya HTC Legend. Men då visas alla mina kontakter med repektive hem och mobilnummer, dvs. en kontakt per nummer.
Jag vill ju ha det som innan att alla telefonnummer, e-mail finns under en och samma kontakt.
Vad kan detta beror på?
/Lennart
Postad 15 June 2010 - 21:14
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
Har en HTC Hero där alla mina telefonkontakter finns på SIM-kortet. Och nu idag så satte jag i kortet i min nya HTC Legend. Men då visas alla mina kontakter med repektive hem och mobilnummer, dvs. en kontakt per nummer.
Jag vill ju ha det som innan att alla telefonnummer, e-mail finns under en och samma kontakt.
Vad kan detta beror på?
/Lennart
Så blir det alltid när man kopierar från sim kortet. Det finns en funktion för att länka ihop kontakter som kommer lösa ditt problem men du måste vad jag vet öppna varje kontakt o klicka på länkningsknappen för att göra det. Ett annat alternativ är ju att synka mot g-mail och fixa kontakterna i datorn istället.
Postad 15 June 2010 - 23:18
ElBurto
-
ElBurto
-
Rookie
-
6 inlägg
Hejsan alla, Hur ser det ut när ni ansluter ett headset till telefonen? När jag ansluter det headset som följde med är det som ett mellanrum på ca en m.m. mellan kontakten och telefonen och kontakten går inte att trycka in längre än så. Jag har testat med andra lurar men det ser likadant ut då.
Ser det likadant ut på era telefoner?
Postad 16 June 2010 - 05:49
MatteSF2
-
MatteSF2
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Är det någon bra batteritid på telefonen eller är den ovanligt kort?
Postad 16 June 2010 - 06:02
mfuisea
-
mfuisea
-
Rookie
-
7 inlägg
Är det någon bra batteritid på telefonen eller är den ovanligt kort?
Det går att stänga av en massa funktioner så att batteritiden blir iaf 3 dygn men har man allt på som t.ex. GPS så blir batteritiden ungefär 1 dygn... Blir även bättre med tiden efter några laddningar och så.
Postad 16 June 2010 - 06:06
mfuisea
-
mfuisea
-
Rookie
-
7 inlägg
Ett problem jag har stött på är att Wi-fi inte fungerar hemma... Det står att den är ansluten och den har signalstyrka men när man öppnar internet eller Android market så står det att det är ett anslutningsfel. Har fungerat förr men sen la det bara av och det fungerar även hos kompisar hur bra som helst och hemma fungerar datorer med internet som det ska. Vet inte om det är nå inställningar i telefonen eller om det är routern eller något annat?
Tacksam för idéer, även om de är simpla!
Postad 16 June 2010 - 07:01
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Hejsan alla, Hur ser det ut när ni ansluter ett headset till telefonen? När jag ansluter det headset som följde med är det som ett mellanrum på ca en m.m. mellan kontakten och telefonen och kontakten går inte att trycka in längre än så. Jag har testat med andra lurar men det ser likadant ut då.
Ser det likadant ut på era telefoner?
Har sällan / aldrig headset i telefonen (kör Bluetooth), men de gånger jag provat så fick jag samma glapp, men kunde med lite "milt våld" pressa ner den hela vägen. Fungerar headsetet när det inte är hela vägen ner? /Jocce
Postad 16 June 2010 - 07:55
Unregistered2b236a0e
-
Unregistered2b236a0e
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Hur gammalt är simkortet? Kan juh vada skadat / slitet.
Du kan prova att göra ren det med lite T-Röd t.ex. och se om det blir bättre. Annars ring kundtjänst och be om ett nytt?
/Jocce
Har testat men det fungerar inte. Har stängt av sim-kortlåset nu så man slipper skriva in pin-kod varje gång. Men problemet kvarstår, i mellan åt så är det 0 i täckning på det fyra staplarna i rullgardin-menyn och ett x bredvid.... Man kan vara mitt inne i ett sms så avslutas allt och man kommer till home-screen och får börja om. Sjukt irriterande... kanske man får gå till tre-butiken så de får kolla på det.
Redigerat av Unregistered2b236a0e, 16 June 2010 - 07:56.
Postad 17 June 2010 - 08:31
ElBurto
-
ElBurto
-
Rookie
-
6 inlägg
Har sällan / aldrig headset i telefonen (kör Bluetooth), men de gånger jag provat så fick jag samma glapp, men kunde med lite "milt våld" pressa ner den hela vägen.
Fungerar headsetet när det inte är hela vägen ner?
/Jocce
Ok, då kanske det ska vara så helt enkelt. Jag tycker att det ser lite konstigt ut bara. Ja, det funkar trots att kontakten inte sitter i hela vägen men ljudet är ju rätt kass. Detta kanske beror mer på att headsetet är av dålig kvalitet iofs. Är det någon som kan rekommendera ett bra headset för att prata och lyssna på radio/musik?
Postad 17 June 2010 - 09:34
moodie
-
moodie
-
Rookie
-
1 inlägg
Tjena.. Har haft min HTC Legend och har redan fått ett drygt problem.. Det hände efter att jag uppdaterade den nya uppdateringen som det händer.. När jag ska öppna nästan alla program som: Meddelanden, Email, Vädret och friendstream t.ex. så kommer det upp ett felmeddelande som lyder : " Tyvärr! Processen com.htc.android.mail för programmet Meddelande stoppades oväntat. Försök igen..
Har testat många olika saker som att göra systemåterställning osv men ingenting fungerar.. Det börjar bli ett drygt problem när man just fått den och vill kunna använda så mycket som möjligt.
Hoppas någon har något bra tips!
Postad 17 June 2010 - 17:58
MatteSF2
-
MatteSF2
-
Wannabe
-
-
17 inlägg
Är det bra bild för övrigt om man kollar på t.ex. film eller bilder? med tanke på att upplösningen bara är på 320 X 480 är medveten om att kvaliten kan skilja på format osv. men i största allmänhet?
Postad 17 June 2010 - 18:52
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
915 inlägg
Nybörjar miss: -Lyckades idag att rensa sidan med bokmärken, hur gör jag för att alla bokmärken ska visas på en sida och med ursprunglig storlek för respektive bokmärke?
/Lennart
Redigerat av LJN, 18 June 2010 - 04:52.
Postad 19 June 2010 - 18:57
ironjocke
-
ironjocke
-
Amatör
-
-
84 inlägg
åkej, nu har jag läst igenom tråden och det jag verkligen vill veta är:
är det dålig gsm/3G mottagning på denna lur?
har läst att några tycker det och en som säger tvärtemot!?
så kom igen gott folk...hur ligger det till?
denna fråga är viktig för mej då jag har dålig täckning på jobbet!!!!!
Postad 19 June 2010 - 19:26
Volvis
-
Volvis
-
Forumräv
-
-
709 inlägg
åkej, nu har jag läst igenom tråden och det jag verkligen vill veta är: är det dålig gsm/3G mottagning på denna lur? har läst att några tycker det och en som säger tvärtemot!?
så kom igen gott folk...hur ligger det till? denna fråga är viktig för mej då jag har dålig täckning på jobbet!!!!!
Jag upplevde inte att det skulle vara dålig mottagning på min Legend. Däremot kanske känsligare eftersom antennen sitter i botten på telefonen.
Postad 20 June 2010 - 08:25
Stringfellow
-
Stringfellow
-
Forumräv
-
-
625 inlägg
åkej, nu har jag läst igenom tråden och det jag verkligen vill veta är: är det dålig gsm/3G mottagning på denna lur? har läst att några tycker det och en som säger tvärtemot!?
så kom igen gott folk...hur ligger det till? denna fråga är viktig för mej då jag har dålig täckning på jobbet!!!!!
Klart sämre än en "vanlig" mobil. Jag har dock bara märkt det en gång när jag klev in i en verktygscontainer (typ fartygscontainer i stål) och tappade all täcknig. Det har aldrig hänt med min gamla E71:a.
Postad 20 June 2010 - 18:28
dfgh
-
dfgh
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Vad jag hört / läst så stänger den ner programmet om man går den vägen!
Går du på "home" knappen så ligger det i bakgrunden, men tydligen helt inaktivt så det tar inget / minimalt med resurser!
Läst på flera ställen att för vissa telefoner, t.ex. Legenden, så gör taskkillers mer skada än nytta då de avslutar programmen / appsen på "fel" sätt....
/Jocce
Köpte en legend till tjejen häromdan. Nu klagar hon på att det bara går att ha ett webläsarfönster i gång åt gången för de kommer något meddelande om att minnet är slut. Hur är tanken att man ska kunna avsluta andra program om de inte finns n ågon officiel task manager??? Har noterat att de kommer fram något som visar 6 appar om man håller inne home knappen, begriper inte riktigt vad det är dock för de verkar inte vara running tasks. Någon som har någon idée? tack!
Postad 20 June 2010 - 22:01
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Köpte en legend till tjejen häromdan. Nu klagar hon på att det bara går att ha ett webläsarfönster i gång åt gången för de kommer något meddelande om att minnet är slut. Hur är tanken att man ska kunna avsluta andra program om de inte finns n ågon officiel task manager???
Har noterat att de kommer fram något som visar 6 appar om man håller inne home knappen, begriper inte riktigt vad det är dock för de verkar inte vara running tasks. Någon som har någon idée? tack!
Ladda ner appen Taskiller, där kan du med ett tryck stänga av de program som är igång men som du vill stänga av. Flera program ligger kvar i minnet trots att du stängt det, för att det ska starta snabbare om du hoppar in i det igen antar jag. Funkar bra iaf. Men man behöver veta lite vad man gör, för det går att stänga av nödvändiga processer också (htc sense tex) om man gör fel.
Postad 21 June 2010 - 07:09
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Köpte en legend till tjejen häromdan. Nu klagar hon på att det bara går att ha ett webläsarfönster i gång åt gången för de kommer något meddelande om att minnet är slut. Hur är tanken att man ska kunna avsluta andra program om de inte finns n ågon officiel task manager???
Har noterat att de kommer fram något som visar 6 appar om man håller inne home knappen, begriper inte riktigt vad det är dock för de verkar inte vara running tasks. Någon som har någon idée? tack!
Det där med webläsarfönstret vet jag inte riktigt, dock känner jag sällan ett behov av att ha fler fönster igång (då man ändå inte kan "alt-tab" växla...kanske går att lösa med en extern webläsare? Även om programmen ligger "aktiva" så verkar de inte ta några / extremt få systemresurser. Jag har provat att köra med advanced task killer och i mina ögon blev luren bara slöare i slutändan av det! Home knappen är de 6 senast startade programmen! Grymt smidigt  /Jocce
Postad 21 June 2010 - 07:19
dfgh
-
dfgh
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Ladda ner appen Taskiller, där kan du med ett tryck stänga av de program som är igång men som du vill stänga av. Flera program ligger kvar i minnet trots att du stängt det, för att det ska starta snabbare om du hoppar in i det igen antar jag. Funkar bra iaf. Men man behöver veta lite vad man gör, för det går att stänga av nödvändiga processer också (htc sense tex) om man gör fel.
hittade något som heter TaskPanel X, verkar vettigt. http://iapps.sg/weblog/?p=752
Postad 21 June 2010 - 16:18
dfgh
-
dfgh
-
Wannabe
-
-
18 inlägg
Det där med webläsarfönstret vet jag inte riktigt, dock känner jag sällan ett behov av att ha fler fönster igång (då man ändå inte kan "alt-tab" växla...kanske går att lösa med en extern webläsare?
Även om programmen ligger "aktiva" så verkar de inte ta några / extremt få systemresurser.
Jag har provat att köra med advanced task killer och i mina ögon blev luren bara slöare i slutändan av det!
Home knappen är de 6 senast startade programmen! Grymt smidigt 
/Jocce
Ja de drar ju lite resurser att faktiskt ha igång ett process hanterings program också Ska föreslå opera mini för henne. Tack för tipset!
Postad 22 June 2010 - 14:55
Mange36
-
Mange36
-
Veteran
-
-
1865 inlägg
Opera mini är bra. Man kan ha flera flikar öpnna samtidigt och växla mellan dem.
Postad 23 June 2010 - 07:18
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Nu har jag åkt på skrivbords-problem igen, jag har installerat för länge sedan det skandinaviska tangentbordet och det har funkat felfritt och så i helgen så visa jag en kompis hur traditionell knappsats ser ut i android och nu när jag ändrar tillbaka till vanligt tangentbord så får jag inte tillbaka det skandinaviska även att den är i bockad under inställningarna.
Nån som har nåt tips?
Postad 23 June 2010 - 23:08
SamuelA
-
SamuelA
-
Amatör
-
-
74 inlägg
Det där med webläsarfönstret vet jag inte riktigt, dock känner jag sällan ett behov av att ha fler fönster igång (då man ändå inte kan "alt-tab" växla...kanske går att lösa med en extern webläsare?
Även om programmen ligger "aktiva" så verkar de inte ta några / extremt få systemresurser.
Jag har provat att köra med advanced task killer och i mina ögon blev luren bara slöare i slutändan av det!
Home knappen är de 6 senast startade programmen! Grymt smidigt 
/Jocce
Man kan ha flera fönster igång (4 st?), och genom att trycka på "Menu"knappen när du är i webbläsaren får du upp de olika fönstren och kan skifta mellan dem.
Postad 24 June 2010 - 07:19
Jocce81
-
Jocce81
-
Forumräv
-
-
524 inlägg
Man kan ha flera fönster igång (4 st?), och genom att trycka på "Menu"knappen när du är i webbläsaren får du upp de olika fönstren och kan skifta mellan dem.
Sweet funktion  Tackar! /Jocce
Postad 25 June 2010 - 15:36
LJN
-
LJN
-
Forumräv
-
-
915 inlägg
Har skummat tråden ang. MMS inställningar och hittat exempel för tele2 och Tre. Ingen som kan ge mig inställningar för Telia? Jag har sett en del inställningsvariabler på telia men jag vet inte om jag sätter dom i rätt fält och om jag saknar några? Kanske någon med fungerande MMS mot Telia kan titta i sin Legend och hjälpa mig rätt? Namn: Telia MMS APN: mms.telia.se Proxy: ? Port: ? Användarnamn: mms Lösenord: telia Server: ? MMSC: http://mmss/MMS proxy: 193.209.134.132 MMS port: 9201 MMS-protokoll: WAP 2.0 MCC: 240 MNC: 01 Autentisering: ? APN type: mms Och om det är något mer jag bör ändra/tänka på? Tack på förhand för hjälp! /Lennart
Redigerat av LJN, 26 June 2010 - 06:16.
Postad 26 June 2010 - 18:58
rich86
-
rich86
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Hej.
Ägt min Legend nu i snart tre månader och den har fungerat utan problem, fram tills igår! Touchen hänger sig efter en 5 minuters användande och jag måste i stort sett ta ut batteriet för att jag ska kunna starta om den. Den blir helt omöjlig att hantera; skärmen börjar fladdra, skärmsläckaren går igång huxflux mm. Har testat en återställning utan resultat.. Någon som har en lösning? Kan man installera om android på något vis? Eller det är service som gäller?
MVH
Postad 27 June 2010 - 12:44
alexEn
-
alexEn
-
Wannabe
-
-
20 inlägg
Lite frågor ang. Legend :
Kan man tanka ner alla android apps från internet och lägga in på telefon utan att behöva betala ?
Tex. att en app på android market kostar 20kr, fast man istället kan tanka ner den från en random hemsida från internet?
Och är det någon som testat de olika Emulatorerna ? snes, nes, gameboy etc.
Postad 27 June 2010 - 12:58
distortion2
-
distortion2
-
Mästare
-
-
2520 inlägg
Kan man tanka ner alla android apps från internet och lägga in på telefon utan att behöva betala ? Tex. att en app på android market kostar 20kr, fast man istället kan tanka ner den från en random hemsida från internet?
Från Sverige finns det bara gratisappar på android market än så länge. Normalt sett kan du alltså inte betala för en app härifrån.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Hemma
-
→
Mobiltelefoni & GPS
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|