Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell Tråd - Samsung S8500 Wave *

1319 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung Wave GT-S8500 512MB RAM (Mobiltelefoner) 6 7.888888 (26) Inga priser
1 relaterade trådar

Postad 31 July 2010 - 06:45

Unregistered3dd10574
  • Unregistered3dd10574
  • Wannabe

• 32 inlägg
  • 0
Kan ni berätta om GPS´n ? orkar inte kolla igenom alla sidor :)

Postad 31 July 2010 - 11:11

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Radera widgets behöver du inte oroa dig för
Du ska vara RIKTIGT JÄVLA FULL för det som du skrev

Tycker ordlistan är jävligt duktig med tanke på att jag aldrig skriver fel, Förutom fu istället för du ibland då jag är för snabb och inte orkar ändra på fyllan

Annars alltid rätt och precist =)

Postad 31 July 2010 - 13:29

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Det är inte alltid så bra med många appar. Några av dem är tydligen försedda med koder som skall ge pengar åt banditer. Förmodligen kommer det att växa fram företag som granskar appar och förklarar dem virusfria.

Postad 31 July 2010 - 21:22

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Kolla efter 3:10 min in i klippet. Bra att ha om man blir kidnappad. ;-)

http://www.youtube.c...feature=channel

Och Badalabs hemsida:

http://www.badalab.com/

Postad 03 August 2010 - 07:39

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Tidigare har Internet fungerat för mig. Men nu går det bara via en trådlös router. Stänger jag av routern får jag följande svar från Wave. Antingen "Internt serverfel" eller "Access denied. 403 Forbidden - You are not allowed to communicate with the requested resource."
Är det någon som har haft detta fel?

Postad 03 August 2010 - 07:51

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Tidigare har Internet fungerat för mig. Men nu går det bara via en trådlös router. Stänger jag av routern får jag följande svar från Wave. Antingen "Internt serverfel" eller "Access denied. 403 Forbidden - You are not allowed to communicate with the requested resource."
Är det någon som har haft detta fel?

Aldrig haft... Kolla inställningarna för din operatörs uppkoppling mot nätet, låter ju helt klart som att nåt blivit knasigt där?

Postad 03 August 2010 - 14:50

t0fflan
  • t0fflan
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
funkar msn/windows live messenger i Samsung Wave för svenska användare atm?

Redigerat av t0fflan, 03 August 2010 - 21:26.

Postad 03 August 2010 - 16:10

Janne.G
  • Janne.G
  • Forumräv

• 735 inlägg
  • 0
Jag ska åka utomlands ett par veckor och tänkte ta med telefonen. Vad behöver jag blockera i inställningarna för att den inte ska ta emot data? Vill inte åka på en chockräkning när jag kommit hem.

Postad 03 August 2010 - 21:47

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Jag ska åka utomlands ett par veckor och tänkte ta med telefonen. Vad behöver jag blockera i inställningarna för att den inte ska ta emot data? Vill inte åka på en chockräkning när jag kommit hem.

Dataroaming. Sen brukar jag se till att röstbrevlådan inte kickar igång då folk ringer.

Postad 04 August 2010 - 09:50

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Ni bara måste ladda ner ARDefender.
http://www.samsungap...s...55&listYN=Y

Helt underbart spel.
http://www.youtube.c...h?v=k56ZtfZYG7E

Ni måste dock skriva ut denna först:
http://www.ardefende.../ardefender.pdf

Postad 04 August 2010 - 23:29

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Route66: jag hittar inte min location längre. Är det så att man bara hade 30 dagars trial och sen måste uppgradera den för 300 kr för livstid tillgång för att man ska kunna använda gpsen igen tillsammans med route 66?

Postad 05 August 2010 - 11:07

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Vilka apps köpte ni för er check?

Jag står o väger mellan ett par spel och är faktiskt lite förvånad över hur enkla spel så som Tetris kan kosta 71 kr medan mer avancerade som ex Dungen Hunter endast kostar 41 kr? Dessutom har jag inte lyckats hittat något schack spel förutom straware Boardgames som inte verkar vara någon höjdare.

Redigerat av Unregistered30026, 05 August 2010 - 11:08.

Postad 10 August 2010 - 01:40

-Lisa
  • -Lisa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Hej! Är på G att köpa en Wave som det känns nu. Men reagerade på en sak precis när jag skulle bekräfta ordern och betala. Mobilen är importerad och levereras därför med engelsk meny och operativsystem. Fungerar den att uppdatera med de svenska uppdateringarna ändå? (så jag kan få åäö exempelvis)

Har någon av er här en "engelsk wave" eller är alla wavear i butikerna "engelska"?

Postad 10 August 2010 - 09:24

Ängeln
  • Ängeln
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Såg häromdagen att Wave inte fanns med på 3s hemsida. Ringde dem idag och då säger de att den inte finns kvar i sortimentet och inga nya kommer in. Jag som ville ha en Wave när jag får välja ny mobil den 25:e!
Får se om någon butik råkar ha kvar den i sortimentet. Hoppas verkligen. Annars får jag vänta tills mitt abbonnemang går ut 25 november.

Postad 10 August 2010 - 11:20

-Lisa
  • -Lisa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0

Hej! Är på G att köpa en Wave som det känns nu. Men reagerade på en sak precis när jag skulle bekräfta ordern och betala. Mobilen är importerad och levereras därför med engelsk meny och operativsystem. Fungerar den att uppdatera med de svenska uppdateringarna ändå? (så jag kan få åäö exempelvis)

Har nu mejlat svenska samsung-supporten men har egentligen inga förhoppningar om att dom vet något om detta då de inte verkar helt duktiga på bada och waven :D Därför vore det superbra om någon här hade en ursprungligt engelsk? Gick den ändra till svenskt t9 och tangentbord? Svensk meny?

Redigerat av -Lisa, 10 August 2010 - 11:22.

Postad 11 August 2010 - 09:13

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Upptäckte idag en ny sak för mig.

När du går in och läser ett nytt meddelande så kan du bläddra höger och vänster genom att dra läsytan åt sidorna. TYvärr fungerar det inte när du läser gamla sms.

kul tycker jag, synd dock på det senaste.

Postad 12 August 2010 - 10:49

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Hmm

Undrar om det är mobilen eller nätet runt mig som spökar

För kan behöva refresha många gånger för att få den att börja ladda sidan första gången jag öppnar webbläsaren

Står bara anslutning misslyckades
Men har samtidigt inte ändrat något så bör vara nätet men ska kolla

Postad 12 August 2010 - 14:06

Unregisteredd3b1522b
  • Unregisteredd3b1522b
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
hallå hallå.fick hem min Wave igår. och trots uteblivet svenska tecken i tangentbordet och t9 så är jag ändå nöjd med den (hoppas nämligen att jag hittar en uppdatering som fixar det snart). men har ett annat litet problem. när jag ska ut på nätet med den kommer meddelandet "set connection for network service". och min fråga är; hur gör man det? :) har varit ut på nätet två gånger med den men nu är det tvärstopp. någon anna som stött på det här och löst det?

Postad 14 August 2010 - 08:56

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

hallå hallå.fick hem min Wave igår. och trots uteblivet svenska tecken i tangentbordet och t9 så är jag ändå nöjd med den (hoppas nämligen att jag hittar en uppdatering som fixar det snart). men har ett annat litet problem. när jag ska ut på nätet med den kommer meddelandet "set connection for network service". och min fråga är; hur gör man det? :) har varit ut på nätet två gånger med den men nu är det tvärstopp. någon anna som stött på det här och löst det?

Har du ställt in nätverskprofilerna för wap, streaming etc?

Jag upptäckte ett problem igår.
Har någon försökt koppla ihop en bluetooth-högtalare till mobilen?
Jag kopplade in en Sony Ericsson och upptäcker att det går inte att ändra volymen när man spelar musik. Den kör på högsta konstant.
Det betyder ju att det inte går att ändra volym vid ett headset heller.

Någon som har prövat?

Postad 14 August 2010 - 10:33

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0
Några grejer tjorvar:
Köpte spelet Modern Combat Sandstorm. Gjorde som det stod, lade installationsväg för appar till minneskortet.
Betalade och började ladda ner via SamsungApps i telefonen (WiFi). Den laddade ner och allt gick bra, sedan slutade den installera. Nu står det Pausad på den i menyn, och det spelar ingen roll hur jag klickar pöå den igen, den står ännu på Pausad.
Testade att köra den via Kies. Där finns spelet med som Inte Installerad. Tyvärr säger Kies då man ska installera att Nätverket är överbelastat, försök senare. Vilket jag gjort några dagar nu... Har mailat supporten, men tänkte kolla om nån annan haft samma problem?

För övrigt hatar jag Kies!! Det skulle finnas en ny uppdatering till Kies, vilket jag accepterade att installera. Men var trvungen att ge upp. Så ###### segt att ladda ner har jag aldrig varit med om... Sitter Samsungs server i Östra Samoa på 33,1k-modem???
Dessutom kom det upp ca 100ggr under de 2 timmar jag testade att installera, en ruta som sa att den har ingen internetanslutning, Försök igen? Vid klcik på Försök igen så startade den nedladdningen igen med 1-2 kB/s...

Men då jag insåg att jag är tvungen att vaka en hel natt för att klicka bort dessa rutor, och kunna ladda ner allt så gav jag upp...
###### skit! Hur svårt kan det vara att göra ett program som funkar och är liiiiite smidigt.

Postad 14 August 2010 - 17:57

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0
Jag skrev tidigare att det blivit fel på min Internetanslutning. Den funkade med WiFi men inte utan WiFi. Jag lämnade Wave till en Elgigantenaffär oc nu har jag fått tillbaka den. De säger sig ha gjort en programuppdatering.
Tidigare hade jag SW = JF7 och CSC= JF3 (de sista tre tecknen). Nu är SW= JF1 och CSC = JEG. Kan kanske vara av intresse för er.
Köpte häromdagen en datatidning, den tyska CHIP 09/2010. Där finns en test av nya iPhone 4 med det tyska priset 1.050 €. Mobilen får relativt bra betyg och som alternativ menar tidningen att man kan köpa Wave för 330 € och med en bättre display.

Postad 14 August 2010 - 18:37

Unregisteredd3b1522b
  • Unregisteredd3b1522b
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Har du ställt in nätverskprofilerna för wap, streaming etc?

tja det står att jag har anslutit till routern men när jag försöker ta mig ut på nätet får jag meddelandet om nätverksprofilerna. är inne i settings - > connectivity -> Wi-Fi och har en blå bock och ett grönt tecken för signalstyrka där. hur ska det se ut?

Postad 14 August 2010 - 22:38

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

tja det står att jag har anslutit till routern men när jag försöker ta mig ut på nätet får jag meddelandet om nätverksprofilerna. är inne i settings - > connectivity -> Wi-Fi och har en blå bock och ett grönt tecken för signalstyrka där. hur ska det se ut?

Så ser det ut för mig också.
Så jag vet inte riktigt vad som är fel.

Det jag tänkte på är om dina anslutningar > nätverk > anslutningar var korrekta.

Postad 15 August 2010 - 01:37

Unregisteredd3b1522b
  • Unregisteredd3b1522b
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
är tomt där. men varnar mig för att göra nåt för det kan riskera min chans att upprätta nätverk. men ska man skapa en där?

Postad 15 August 2010 - 07:31

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

är tomt där. men varnar mig för att göra nåt för det kan riskera min chans att upprätta nätverk. men ska man skapa en där?

De profilerna som bör ligga där är de du får från din operatör för att kunna surfa, skicka sms, streama videos etc.
Be din operatör skicka dem till dig, finnas ofta på deras hemsida. (vanligtivis skickas dem ut via nätet automatiskt.)

Postad 15 August 2010 - 20:54

Horizons
  • Horizons
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0
Någon som varit med om att det står att det finns uppdateringar till nedladdade program i Samsung Apps? Det står att det finns 2 tillgängliga uppdateringar och klickar jag på den knappen så kommer jag till en sida (i Samsung Apps) med alla mina nedladdningar, även de som är avinstallerade. Problemet är att uppdateringarna är till program som är avinstallerade - därav har jag ingen nytta av uppdateringarna, men ändå står dom kvar. Och detta meddelas också hela tiden i menyn eftersom det står siffran 2 över Samsung Apps ikonen.

Jag stängde av meddelande för uppdatering, men det gjorde inget.

Tacksam för svar!

Postad 15 August 2010 - 21:32

Horizons
  • Horizons
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Några grejer tjorvar:
Köpte spelet Modern Combat Sandstorm. Gjorde som det stod, lade installationsväg för appar till minneskortet.
Betalade och började ladda ner via SamsungApps i telefonen (WiFi). Den laddade ner och allt gick bra, sedan slutade den installera. Nu står det Pausad på den i menyn, och det spelar ingen roll hur jag klickar pöå den igen, den står ännu på Pausad.
Testade att köra den via Kies. Där finns spelet med som Inte Installerad. Tyvärr säger Kies då man ska installera att Nätverket är överbelastat, försök senare. Vilket jag gjort några dagar nu... Har mailat supporten, men tänkte kolla om nån annan haft samma problem?

För övrigt hatar jag Kies!! Det skulle finnas en ny uppdatering till Kies, vilket jag accepterade att installera. Men var trvungen att ge upp. Så ###### segt att ladda ner har jag aldrig varit med om... Sitter Samsungs server i Östra Samoa på 33,1k-modem???
Dessutom kom det upp ca 100ggr under de 2 timmar jag testade att installera, en ruta som sa att den har ingen internetanslutning, Försök igen? Vid klcik på Försök igen så startade den nedladdningen igen med 1-2 kB/s...

Men då jag insåg att jag är tvungen att vaka en hel natt för att klicka bort dessa rutor, och kunna ladda ner allt så gav jag upp...
###### skit! Hur svårt kan det vara att göra ett program som funkar och är liiiiite smidigt.

Har du testat att gå in på inställningar för huvudmenyn? Det där kugghjulet som sitter uppe i hörnet när du är inne i menyn. Där kan du välja att avinstallera program - men även avbryta pågående/pausade hämtningar.

Postad 16 August 2010 - 08:54

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Någon som varit med om att det står att det finns uppdateringar till nedladdade program i Samsung Apps? Det står att det finns 2 tillgängliga uppdateringar och klickar jag på den knappen så kommer jag till en sida (i Samsung Apps) med alla mina nedladdningar, även de som är avinstallerade. Problemet är att uppdateringarna är till program som är avinstallerade - därav har jag ingen nytta av uppdateringarna, men ändå står dom kvar. Och detta meddelas också hela tiden i menyn eftersom det står siffran 2 över Samsung Apps ikonen.

Jag stängde av meddelande för uppdatering, men det gjorde inget.

Tacksam för svar!

Jag har samma problem men det står att det ska finnas 5 uppdateringar på min. Samsung verkar ha stängt sin chat funktion så de blir väll till att ringa dit.

Jag har provat nollställa telefonen men det hjälper inte.

Postad 16 August 2010 - 10:32

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Jag har samma problem men det står att det ska finnas 5 uppdateringar på min. Samsung verkar ha stängt sin chat funktion så de blir väll till att ringa dit.

Jag har provat nollställa telefonen men det hjälper inte.

Jag har pratat med samsung support nu och detta beror på Samsung apps och inte på telefonen. Tydligen är Samsung apps applikationen mer eller mindre en browser mot Samsung Apps store. Detta är något de jobbar ett par veckor på tydligen så det ska snart vara åtgärdat. Telefonen kommer inte behöva en uppdatering(även om det finns en på gång).

De kommer även att fixa fliken "Ny" så att endast de senaste applikationerna syns där.

Postad 16 August 2010 - 10:36

Horizons
  • Horizons
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Jag har pratat med samsung support nu och detta beror på Samsung apps och inte på telefonen. Tydligen är Samsung apps applikationen mer eller mindre en browser mot Samsung Apps store. Detta är något de jobbar ett par veckor på tydligen så det ska snart vara åtgärdat. Telefonen kommer inte behöva en uppdatering(även om det finns en på gång).

De kommer även att fixa fliken "Ny" så att endast de senaste applikationerna syns där.

Tack för informationen! Okej då verkar det i alla fall som det är på väg att lösas.

En temporär lösning som jag testade och fungerade var att hämta uppdateringarna. Detta gjorde att programmen började hämtas hem igen varvid jag pausade nedladdningarna och sedan tog bort dem. Efter ett tag försvann då uppdateringsmeddelandena. Men kan tänka mig att de kanske kommer tillbaka om jag öppnar upp Samsung Apps igen, har inte testat.

Postad 16 August 2010 - 10:46

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0
Vad har ni för minnes kort i era telefoner? Finns det något speciellt man ska tänka på när man köper minnet kort till Samsung Wave?

Postad 16 August 2010 - 16:43

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0
Någon som vet hur man kan få till så "pipet" man får under samtal och man får ett sms också kommer i musikspelaren?
Väldigt bekvämt om man är ute och springer och får ett viktigt sms så man slipper missa det i 50 minuter

Postad 16 August 2010 - 19:38

carlhenrik82
  • carlhenrik82
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Vad har ni för minnes kort i era telefoner? Finns det något speciellt man ska tänka på när man köper minnet kort till Samsung Wave?

Jag köpte Sandisk Mobile Ultra 16gb till min funkar bra tycker jag.

Postad 17 August 2010 - 17:54

-Lisa
  • -Lisa
  • Rookie

• 3 inlägg
  • 0
Vet ni om det går att fixa så den har "sifferknapparna" med T9 när man skriver sms med telefonen upprätt?

Svarar mig själv. Det finns :blink:

Redigerat av -Lisa, 17 August 2010 - 19:58.

Postad 17 August 2010 - 19:54

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

Vet ni om det går att fixa så den har "sifferknapparna" med T9 när man skriver sms med telefonen upprätt?

Har du provat ändra tangentlayout? Hålla inne knappen som är en liten jordglob med bokstäverna sv på?

Postad 19 August 2010 - 07:50

Danne S
  • Danne S
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Har letat lite i tråden och kan inte hitta vad gps funktionen kostar, någon nämner 300 kr för livstid.... Har inte lyckats hitta något på route66 hemsida heller. Är det fri uppgradering på kartor?

Postad 19 August 2010 - 14:48

ztevie
  • ztevie
  • Användare

• 201 inlägg
  • 0

Har letat lite i tråden och kan inte hitta vad gps funktionen kostar, någon nämner 300 kr för livstid.... Har inte lyckats hitta något på route66 hemsida heller. Är det fri uppgradering på kartor?

Vet inte riktigt... Men min GPS funkar då än, så här ca 70-80 dagar efter köpet?
Tror själva kartan är gratis, man får väl betala extra för röster, fartkameror, 3D osv... Men helt säker är jag ej.

Postad 19 August 2010 - 16:38

Danne S
  • Danne S
  • Amatör

• 74 inlägg
  • 0
Ok, tack. Pillade lite på en idag och tyckte det här med knapplåset är en så ###### dum grej. Det måste ju vara jättevanligt att man låser upp den i fickan tex. Provade att lägga in ett knapplås med kod, då får man trycka tex. 1111+OK. Kan ni som använder denna typ av skärmlås säga om man blir less på detta förfarande i längden. Ibörjan kanske man inte tycker det är jobbigt att trycka 1111+OK varje gång man skall öppna, men efter ett tag kanske man lessnar.

Har Samsung nämnt något ang. detta problem?? Tänkte om de har någon fix på gång i kommande uppdateringar.

Postad 19 August 2010 - 18:22

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Ok, tack. Pillade lite på en idag och tyckte det här med knapplåset är en så ###### dum grej. Det måste ju vara jättevanligt att man låser upp den i fickan tex. Provade att lägga in ett knapplås med kod, då får man trycka tex. 1111+OK. Kan ni som använder denna typ av skärmlås säga om man blir less på detta förfarande i längden. Ibörjan kanske man inte tycker det är jobbigt att trycka 1111+OK varje gång man skall öppna, men efter ett tag kanske man lessnar.

Har Samsung nämnt något ang. detta problem?? Tänkte om de har någon fix på gång i kommande uppdateringar.

Jag körde så att man fick ange en kod som du säger men man blev ganska less på det så det åkte bort igen. Men min har inte låst upp sig själv på väldigt länge. Det enda jag egentligen inte gillar med denna telefon är :

- För lite apps
- Inga möjlighet att jailbraka så som IPhone
- När man ska svara så reagerar den dåligt även om man trycker på de fysiska knapparna vilket är minst sagt störande.

Detta är så klart små saker för min del så jag är väldigt nöjd med den förövrigt. Man kan hoppas att dessa saker bättras på i kommande patch eller något.

Postad 19 August 2010 - 19:42

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

- När man ska svara så reagerar den dåligt även om man trycker på de fysiska knapparna vilket är minst sagt störande.

Håller med om att när man lägger på så är det lite väl segt. Jag klickar femton ggr på röd lur för att hamna på hemskärmen snabbare (ren inbillning).

Svara däremot tycker jag är okej.

Sen att den vänder från landscape till vanligt läge efter "lägg till ord" i sms, när man skickat ett sms med flera är lite dumt.

Postad 19 August 2010 - 20:43

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

Jag körde så att man fick ange en kod som du säger men man blev ganska less på det så det åkte bort igen. Men min har inte låst upp sig själv på väldigt länge. Det enda jag egentligen inte gillar med denna telefon är :

- För lite apps
- Inga möjlighet att jailbraka så som IPhone

Detta är så klart små saker för min del så jag är väldigt nöjd med den förövrigt. Man kan hoppas att dessa saker bättras på i kommande patch eller något.

Jag har inte så bra koll, vad skulle du få ut av att jailbraka den?

Postad 19 August 2010 - 21:02

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

Jag har inte så bra koll, vad skulle du få ut av att jailbraka den?

Hehe jag har inte häller så bra koll men vad jag förstår så måste man inte ta allt från appstore utan man kan själv föra över mjukvara till telefonen på något vis.

Postad 19 August 2010 - 21:48

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

Hehe jag har inte häller så bra koll men vad jag förstår så måste man inte ta allt från appstore utan man kan själv föra över mjukvara till telefonen på något vis.

....
Det kan du göra, Det är bara iPhone som inte tillåter det, Därför jailbreak

röd lur ska hållas in för att komma till start om det är touchknappen i samtal ni menar
För mig åker jag ut till hemskärmen direkt jag trycker på fysiska knappen iaf

Postad 20 August 2010 - 00:41

Greedy
  • Greedy
  • Forumräv

• 744 inlägg
  • 0

Xarfez, Blomkungen, Ztevie och ni andra som haft telefonen ett tag. Har följt hela tråden och länge funderat på ett inköp. I början var ni lyriska över telefonen, men på senare tid känns det lite som att smekmånaden är över. Vad skulle ni säga idag, är det ett bra köp eller ser ni någon annan telefon, antingen på gång eller någon som redan finns, som skulle kunna vara ett vettigt alternativ? Kan väl bara kort nämna att en bra skärm, vettig kamera och videokamera känns som hyfsat viktiga grejer för mig.

TACK PÅ FÖRHAND!

Kanske lite sent att svara på detta? Är fortfarande nöjd med telefonen förutom en del smågrejor. Har inte orkat uppdatera den och har inte haft några problem med omstarter, hängningar eller andra konstigheter. Däremot är GPS eländet ett stort skämt! Har fortfarande inte fått igång den en enda gång?!? Har testat allt...

Det som är grejen med Wave enligt mig är skärmen! Har inte sett en enda smartphone men en skärm som är i närheten av denna, när jag jämfört med polare t.ex. Kameran är jag också väldigt nöjd med samt att telefonen är i metall.

Hade jag köpt den idag? Vet faktiskt inte?! Då detta är min första smartphone så visste jag inget i princip om dessa innan jag slog till. Har definitivt märkt att jag saknar en del bra prylar som polaren har i sin Iphone t.ex. Finns mycket bra apps som jag definitivt hade haft nytta av. Det som går bort med Iphone är väl annars kameran... Hoppas att Bada kommer växa?!? Skulle gärna haft Spotify t.ex men det är nog bara att glömma...

Postad 20 August 2010 - 06:03

KniveN
  • KniveN
  • Användare

• 135 inlägg
  • 0

....

Så jag också har fattat det.

Postad 20 August 2010 - 09:00

Unregistered30026
  • Unregistered30026
  • Veteran

• 1821 inlägg
  • 0

....

röd lur ska hållas in för att komma till start om det är touchknappen i samtal ni menar

Aha bra då vet man det.

Postad 20 August 2010 - 11:08

sagoga
  • sagoga
  • Amatör

• 89 inlägg
  • 0

Titta på sidan 21. Det gäller att synka för att få nycklar. Sedan är de flesta kartor gratis att hämta.

Postad 20 August 2010 - 13:22

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0

....

fysisk knapp menade jag och det är ju inte direkt feedback utan det tar sekunder innan man kommer till hemskärmen, vilket jag tycker är irriterande.

EDIT:
det händer faktiskt en hel del i samsungapps. Dock är sverige för litet för att ha några utvecklare.
T ex har tyska NRJ precis släppt sin app, nice. Hoppas på en svensk snart. Det finns layar som är ett riktigt spännande verktyg, har inte testat den fullt ut ännu.

Redigerat av xarfez, 20 August 2010 - 13:54.

Postad 21 August 2010 - 08:34

xarfez
  • xarfez
  • Användare

• 226 inlägg
  • 0
Tog upp det för ett tag sen men har inte fått något svar.

Jag kopplade in en bluetooth högtalare av märket sony ericsson för att spela musik. Men jag kunde inte höja och sänka volymen utan det var på max hela tiden.

Är det någon som testat samma sak och har lyckats ändra volymen?

Postad 21 August 2010 - 13:11

Blomkungen
  • Blomkungen
  • Lärjunge

• 263 inlägg
  • 0

fysisk knapp menade jag och det är ju inte direkt feedback utan det tar sekunder innan man kommer till hemskärmen, vilket jag tycker är irriterande.

EDIT:
det händer faktiskt en hel del i samsungapps. Dock är sverige för litet för att ha några utvecklare.
T ex har tyska NRJ precis släppt sin app, nice. Hoppas på en svensk snart. Det finns layar som är ett riktigt spännande verktyg, har inte testat den fullt ut ännu.

ser också det kommer mer apps

Sunshine Live som kom häromdagen är ju helt underbar
Precis min smak av musik och väldigt bra kvalite och laggar aldrig
Dock inte prövat på edge utan 3g

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.