Det funkar ju perfekt i Spotify, precis som headsetet till Iphone dock utan volym.
1 tryck stopp, 2 tryck byta låt osv.....
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
* Officiell tråd - Samsung Galaxy S *
Startad av
sefors
, Mar 23 2010 21:52
1995 svar till detta ämne
4 relaterade trådar
Postad 08 July 2010 - 19:44
Funkar inte headsetet till mediaspelaren ?
Det funkar ju perfekt i Spotify, precis som headsetet till Iphone dock utan volym. 1 tryck stopp, 2 tryck byta låt osv..... Postad 08 July 2010 - 20:37
Har testat ett till nokia 5800, testade bara lite snabbt svara och volym funkar inte.
Kanske ska testa lite mera med det. Postad 08 July 2010 - 21:54
Jag slog på Wifi och råkade trycka på WPS-anslutning (är inte säker på att det var den egentliga anledningen) av misstag. Då bootade hela telefonen om. Sedan slog jag på Wifi igen och då gick det bara att använda Wifi några sekunder innan telefonen bootade om. Hela det här resulterade i att jag var tvungen att fabriksåterställa mobilen. Nu fungerar Wifi igen. Härligt med komplexa mobil OS som kommer ihåg saker som återupprepa krashen.
Musikspelaren har också krashar flera gånger så fort man leker lite med ljudeffekterna. Stabiliteten är inte så övertygande och det är ganska allvarliga saker de har missat. Värre är det när de kommer ihåg sina felsteg så att de kan återupprepa dem. En annan sak är att Wifi ska stödja n-standarden. Jag har en n-router men den ser enbart nätverket på g-standarden. Hoppas att Samsung hittar sina buggar så de kan släppa en uppdatering med massor buggrättningar. Jag personligen är skeptisk till Samsung gör något åt detta. Detta kanske blir min första och sista Samsung mobil. Redigerat av JagVetInte, 08 July 2010 - 21:57. Postad 08 July 2010 - 21:57
Det blev en Galaxy s istället för en Iphone 4. Kände på en iphone 4, fin hårdvara men mjukvaran är inget för mig.
Android är helt överlägset ios. Och froyo på galaxy s kommer bli makalöst. Postad 08 July 2010 - 23:41
det skall vara sista läckta betan av FW som kom ut idag om jag förstått det rätt så det kommer nog inte dröja allt förlänge men någon månad eller två kanske, dessutom så blir telefonen snabbare men det är saker som inte är färdiga så det är inget förnybörjare... Vidare när den FW väl är färdig kommer nog många buggar som samsung har fått inrapporterade också att vara åtgärdade väldigt få mobiltelefoner idag om ens några kommer utan buggar, du får tänka på att den här telefonen tillskillnad från ex apples inte har släppts innan i USA där släpps den om ett par dagar utan europa är före för engångsskull Redigerat av borjeboy, 08 July 2010 - 23:50. Postad 09 July 2010 - 00:17
föresten funderar på dom olika dealarna som finns, har jag tänkt rätt när jag tänker såhär
Detta är tres deal 399kr i månaden i 24månader och då får jag också surfa 10gb i månaden vilket är värt 149kr och sedan får jag ringa/sms/mms a upp resten om jag hinner med det 399*24 är 9576 250*24 vilket det ju då blir eftersom man måste ha ett surfabbonnemang på en sådan här mobil och då kostar den 6000kr och om jag då ringer/smsar för mer än 800kr under 2 år så har jag helt plötsligt gått plus mot om jag köper den kontant och jag har ingen fast telefon så jag ringer med min mobil Telia kostar 5165kr för telefonen och surfabbonnemanget 29kr/mån tills årskiftet efter årsskiftet 99kr/månad och det ger ett pris av minst 2026kr 5165+2026=7191 kr och sedan då så tillkommer att jag måste betala för att ringa också och telias gräns ligger på 1gb och inte 10gb... Plus att hos telia betalar jag för samtalen och har ingen pott, ringer jag då för 2400kr under 24månaders period? nja det är inte säkert då det är gratis till telia mobiler och sms är gratis,. Då är frågan om det räcker med 1gb/månad och den är svår att besvara alltså när jag är hemma har jag Wifi som jag antar att jag kan använda även på mobilen och när jag är på högskolan så finns där wifi och jag är i regel på antingen eller tiden som jag inte är på någon av dessa ställena är ganska liten.. Därför känns det som att telia är bättre deal för mig personligen men jag vet inte om jag tänker rätt alls.... Postad 09 July 2010 - 06:26
Jag har några fråga till er som gjort en fabriksåterställning av era telefoner.
1: De appar som ni laddat hem försvinner dessa så att man behöver ladda hem dessa igen? 2: Varför gjorde ni en återställning? Alltså vad var det för problem med er telefon. Intressant och se ifall det är andra som drabbats av samma problem. 3: Blev det någon förbättring eller fix av problemet efter återställningen? Postad 09 July 2010 - 06:48
Jag var också tveksam till om 1gb räcker, men eftersom det är wlan både hemma och på jobbet så slog jag ändå till på Telia. Ca 4 Mb per dag har gått via mobilnätet och 20 Mb via wlan. Vittjat ett par email kontonl, surfat ett par tre sajter och kört en del remote desktop. Och så har väl telefonens olika synkningar dragit en del. edit: Så om jag inte hade haft wlan så hade 1gb faktiskt räckt ändå. Redigerat av dnlar, 09 July 2010 - 06:51. Postad 09 July 2010 - 07:11
Har nu provat telefonen.
tänker ta upp lite dåliga saker, som inte skall förväxlas med en dålig telefon. Videoinspelning: får strömspikar i inspelningen; det "knäpper,eller snarare smäller" till i bland, och första gången så stannade inspelningen flera gånger (frös) vid uppselning, när jag provade senare och gick genom kameran, så fungerade det, knäppet är dock kvar.(720p inspelning) Att koppla till USB är omständigt, måste markera och montera manuellt, omständigt. Är inte säker vilken usb man ansluter. (GB är uppdelar på 2 GB för program och resten ca 5.8 GB för övriga. (när jag ansluter kommer jag bara åt 2 GB tror jag) kommer köpa sandisk microsh minneskort så förhoppningsvis vet jag var jag lägger sakerna. GPS, fungerade fint utan simkort, med simkort så får den ej kontakt med sateliterna, utan tror att jag är i Malmö. (what??) började när jag skulle använda layar. backknappen är lätt att komma åt så man ibland tror att programmet stängts ned (men den finns i aktiva programlistan, då man håller in homeknappen) Var stänger man av program?? borde finnas något sätt i operativt att man inte vill köra ett program längre, vill helst inte använda tastkillers då de tydligen gör mer skada än nytta. har laddat ner launcher pro och satt den som default, men hur ändrar man tillbaka till tw launcher(samsungs egna)? har laddat ner en mängd program från market. hoppas de inte sprider mina kontaktuppgifiter. Postad 09 July 2010 - 09:46 prova detta: http://forums.double...m=6630#post6630 Postad 09 July 2010 - 10:04
Ok, japp det stämmer, den frågar om vilken data anslutning jag vill göra.. Ska kolla om jag kan modda laddaren.. Annars så får jag köpa en riktig ciggladdare.. Tack för infon.. Postad 09 July 2010 - 10:42
1. Ja 2. Om man slog på Wifi så bootade telefonen om hela tiden. 3. Det fixade mitt problem. Postad 09 July 2010 - 21:21
gps strular....
tog bort simkortet, vips så dyker det upp en mängd sateliter. men när jag går inomhus förlyttas jag till malmö igen. (Är malmö någon utgåhngsposition för gps:en?) någon mer som har det symptomet? Postad 09 July 2010 - 21:21
Hade på wifi hela dagen och funkat utmärkt.
Någon som vet om de ingår spel i mobilen eller måste man tanka ner allt från market? Såg inga spel i den så udnra om jag missat nått Postad 09 July 2010 - 22:34
Nu fick jag en bugg.har kört wifi.när jag stänger av det vill inte 3g funka igen hjälper inte att sätta på/av flygplans läget. Finns det något snabb sätt att öppna länkar när man surfar I nytt fönster utan att behöva trycka på knappen med tre streck på först?
Postad 09 July 2010 - 22:39
välj samsung apps, där kan man ladda ner asphalt5, sedan finns det en mängd på market... Postad 10 July 2010 - 13:05
asphalt5 är guld värd och gratis.
Detta med 3G problemet var helt okänt för Samsung men http://www.swedroid.se/ har påtalat detta och då lyssnar Samsung och ska titta på det. Rätt skönt för alla som av Samsungs support endast fått svaret att byta simkort. Postad 10 July 2010 - 14:30
Jag är också mkt nöjd med denna lur.
Spöar min Iphone 3gs med hästlängder. Nu återstår bara. Någon som lyckas spela film direkt via nätverket hemma, ex lan, när den ligger på en utdelad enhet på en server/dator? Dvs slippa kopiera över till telefonen. Jag lyckas inte via ASTRO eller liknande. Postad 10 July 2010 - 16:02
gps igen
har ni några teorier varför gps:en vill befinna sig på fridhällagatan 2 i malmö hela tiden? nu har jeg en wifi igång, kanske det tar uppgifterna därfrån? (kan man stänga av det?) -> så den bara går på gpsen. (fast en inställning i inställningar, men det verkar inte göra någon skillnad. och hur stänger man progran. jag vill inte att latitude skall vara igång (tycker att oset skulle kunna hantera det) Postad 10 July 2010 - 16:22
Jag har en router som klarar DNLA och har lyckats koppla upp till dem och spelar filmer och musik utan problem. Redigerat av JagVetInte, 10 July 2010 - 16:23. Postad 10 July 2010 - 19:42
Så mycket att läsa så en del står kanske redan i tråden, men skulle uppskatta svar.
1. Hur stänger man påslagningsljudet när telefonen startas? 2. När man ringer ett samtal så låter en ton precis när man slagit nummret och samma när telefonsamtalet är slut så hörs en ton (fast den låter inte likadan som när man ringer upp) Kan man ta bort det på något sätt? Jag ahr för mig att det varit så på gamla samsung innan också? 3.Kan någon tipsa om vart man kan köpa typ ett tunt fodral att lägga luren i? Så den inte blir repig när man lägger den i väskan/fickan. De behöver inte va någon stor läderväska utan bara ett tunt smidigt fodral? Tack på för hand Pandi Postad 11 July 2010 - 00:07
Angående fodral så finns det mycket smidiga fodral, var inne på siba och köpte ett för 129 kr och passade perfekt i längd och bredd
Postad 11 July 2010 - 02:05
Här verkar ju finnas (snart iaf) allt man behöver http://www.pdair.com...000000_11000993
Någon som beställt nåt därifrån? "Worldwide free shipping iaf.. Postad 11 July 2010 - 21:40
Jag har haft telefonen i snart en vecka och har ett mycket positivt resultat att berätta. Telefonen hittar nätet igen efter att inte haft någon sändning alls när jag var inne i en butik. Tog ungefär 30sek till 1min. Sedan 3g. Att föra över musik och film fungerar mycket lätt. Skönt att slippa Itunes t.ex. Bara att öppna micro sd kortet och föra över. Som på en vanlig mp3-spelare. Kan varmt rekommendera att ni laddar hem emulatorena till telefonen via market så kan ni spela nintendo spel. Allt från Game Boy till Super nintendo. Det mesta funkar bra eller precis som om de vore på konsol.
Foto och film har jag bara testat lite. Fotodelen var den som oroade mig mest innan jag testat telefonen men den överraskar mig. Men den är helt klart sämre i dåligt belysta rum. Bra ändå. Filma funkar faktiskt riktigt bra men samma sak här. Är det mörkt eller sämre belysning kan de svikta lite. MEN och detta gäller både foto och filmning. Där finns här att göra en hel del i inställningar så att det blir bättre under sämre förhållande. Så in och testa är helt klart att rekommendera Lite negativ också: Upplever dock telefonen som lite "seg" i vissa partier. T.ex. när jag ska stänga webbläsaren. Andra som har upplevt det? Återkommer med mer info senare... Kan varmt rekommendera denna telefon och helt klart den bästa Android telefonen på marknaden. Ska du ha en Android, då är det denna du ska ha. Postad 12 July 2010 - 08:55
Meny,ljud och visning,systemvolym Postad 12 July 2010 - 11:34
har gjort en fabriksåterställnig, nu fungerar gps som den ska iallfall.verkar det som
Undrar när de släpper nästa uppdatering.(skulle vara intressant att veta vilken fas i utvecklingen de är) Postad 12 July 2010 - 11:50
Vad innebär systemvolym? Kan jag stänga av den helt. jag stänger inte av ljudet på något annat viktigt då?
Vad va det för typ av fodral? i textil? Fanns det enfärgade? Postad 12 July 2010 - 14:18
Hej,
Jag står beredd att köpa en ny lur. Finns alla europeiska språk default på telefonen? Dvs kan man ändra tex en svensk till engelsk eller tysk till svensk osv osv? Jag funderar på att köpa en från Tyskland men vet inte om jag vill ha den på svenska eller engelska. Tack Tobias Postad 12 July 2010 - 15:49
Tjenare
Fick precis min mobil nu och har några frågor: 1. Får man som i Desire en slags tutorial första gången man startar mobilen för att ställa in språk, kl mm? (Min plombering på kartongen var öppen, företagsmobil, och orkade inte lämna tilbaks den. Körde fabriksåterställning men har ändå inte fått upp någon "tutorial"). 2. Hur ställer man in så att man kan surfa på vanliga websidor och inte på en mobil variant? 3. Har synkat mobilens kontakter med Gmail, måste man ha ett "G" och min mail adress hela tiden i kontakterna? 4. Gick in på Samsung Apps bara för att se vad det var, nu står det en "4a" på ikonen i applications, är det pga det fanns 4 st apps i Samsung Apps? 5. Finns det någonstans man kan se total datatrafik via mobilnätet? Tackar! Redigerat av Benji_9, 12 July 2010 - 16:16. Postad 12 July 2010 - 18:12
det hjälpte inte, ljudet när man ringer upp och lägger på är kvar
Undrar också det, har letat överallt tycker jag. nr5 alltså Redigerat av Pandi, 12 July 2010 - 18:13. Postad 12 July 2010 - 18:34
Sök efter Stats på androidmarket, det är en bra app för det ändamålet. Postad 12 July 2010 - 19:33
Väldans vad tid det tog att få svar... Inga fler som undrar detsamma :-(
Nr. 2 e prio 1 :-) Tack! Postad 12 July 2010 - 19:50
1. Nej. 2. Surfar du med webbläsaren så surfar du på vanliga websidor. Däremot finns det vissa sidor som ser att du surfar från mobil och skickar över dig till mobilsida men brukar oftast gå att välja gå till vanliga sidan. 3. G står för gmailkontakt precis som det finns andra tecken för annat som f för facebook. Tror inte du kan välja bort det om du inte laddar ner en annan telefonlista. 4. Ja 5. Stats som nån nämde. Postad 12 July 2010 - 20:04
Okej, tack till svaret.
2. Går det inte att ställa in så att den inte går på mobil sidan. Det går det att göra med tjejens Desire.. Postad 12 July 2010 - 21:00 rättning nu är jag tillbaka, inte ens gps symbolen indikerar att något sker, (den verkar vara avstängd, för inga satelliter hittas) Postad 12 July 2010 - 23:17
Jag har haft min Galaxy S i några dagar nu, tryckt runt lite och installerat mm.
Jag har problem med att kunna hålla WLAN anslutningen och tänkte göra en fabriksåterställning för att se om det löser problemet. MEN: Hur gör man en backup på programmen man installerat, inställningarna man gjort, widgetsen man lagt till mm? På iPhonen använde man ju iTunes, men vad använder man till Androidlurarna? Jag tänker ju inte sitta och göra om allting, då lever jag hellre med WLAN problemet... Man hinner med en hel del installationer och inställningar på fyra dagar med en ny telefon. Postad 13 July 2010 - 07:35
Hej!
Jag har letat efter något program som man kan koppla upp sig mot skydrive med. det vore kanon om man kunde ladda upp sina bilder dit. Jag vet att man kan ladda upp till Picasa men jag vill hellre använda mig av skydrive då man har 25GB gratis där. Är det någon somm har sett någon sådan app någonstans? Postad 13 July 2010 - 09:54
finns det något sätt att tvinga igång gps:en?
När jg startar tex maps får jag ingen ikon för gps i statusfältet, och heller inte någon positionering. har provat gpsstatus, och den skall inte starta om det inte finns någon gps ( ser bara 1 grön prick) gps test har har jag ingen (0) sat synlig. Har testat under klar himmel. hur får jag igång gps så jag får en ikon? Redigerat av Megaman2, 13 July 2010 - 09:56. Postad 13 July 2010 - 10:05
Startar GPSen ? du har väl dragit ut kontroll widgeten som styr skärmen gps wlan bt ? Postad 13 July 2010 - 10:31
Nej du stänger inte av ljudet på något viktigt.Har det själv avstängd Redigerat av Ramboline, 13 July 2010 - 10:34. Postad 13 July 2010 - 11:22
Är det någon mer än mig som inte får någon signal när man får sms? Det fungerar när man använder mobilen men så fort den går i "vila" så hörs det inte när sms:et kommer... någont irriterande!
Postad 13 July 2010 - 15:53
Men det stängde inte av ljudet på vid samtal, när man ringer upp och när man lägger på ett samtal. Dom ljuden är kvar. Postad 13 July 2010 - 16:07
Jag behöver inte bry mig om hur mycket data jag gör åt, jag har Telenor. Skriver inte det för att vara kinkig utan för att jag tycker alla operatörer, inklusive Telia, ska ta bort taken på mängden data. I alla fall kanske man har ett vanligt abonnemang till denna surftelefon och då kan jag tala om att det finns en mätare redan. Kommr inte bara ihåg vart i menyerna man ska leta. Postad 13 July 2010 - 18:08
Hello
Jobbet betalar och jag har fri surf, ville mest bara veta om det fanns så jag kunde lägga in det på min o tjejens mobiler, kul o veta lite grann hur mycket data appar som går i bakgrunden tar.. 1. Men jag hittar fortfarande inte inställningen för att ta bort att den aldrig ska surfa på wap-sidor om det finns en sådan, ingen som kan hjälpa mig? Vill bara surfa på riktiga sidor, inte mobil -wap sidor. 2. Har också problem med att Internet appen som följde med telefonen kraschar hela tiden... samma med Opera Mini 5 beta. 3. Någon som fått bukt på om det går att stänga av ljudet vid uppringning och nedkoppling av ett samtal? 4. Kan man ta bort boot-shutdownljudet och på -avstängningsvideon? 5. Finns profiler (ringvolym osv)? Klarar bara att ha tre lägen: Ljudlöst, Vibrator och Ringer med olika volymer. Detta suger och har alltid gjort det med Samsung. Har jag ex. Ljudlöst, men råkar komma åt volymknappen på sidan så ändras ju detta till att ringa!! 6. Kan man välja vilken av de 7 st skärmarna som är hem skärm? Ex. Desire har hem i mitten på nr 4.. 7. Jag har lite problem med att veta vart man ska lägga file. Har ASTRO och råkade lägga .mp3, filmer, doc, och en bild i download mappen, då fick alla mina låtar cover på den ena bilden jag la över :-( Har ingen aning på vart i filsystemet man ska lägga diverse filer man kopierar från datorn.. Kör bara masslagring och mount. 8. Inställningar/Program/Tjänster som körs - kan man/ska man avsluta program här? Eller ska man bara låta dem ligga? Redigerat av Benji_9, 13 July 2010 - 18:43. Postad 13 July 2010 - 21:50
4 stängde av ljud förutom alarm och viktiga saker, har inget boot ljud (den är tyst) är fortfarande ett pip när man lägger på luren (tyst läge) 6. man kan installera launcher pro beta som vissa tycker är bra (jag tycker twlauncher är bättre) man får välja vilken man vill ha som standard. installera home switcher om du ångrar dig. Postad 13 July 2010 - 22:17
(som spekulant)
Det verkar vara väldigt mycket barnsjukdomar i denna telefon. Det blir nog att vänta ett tag innan man bestämmer sig för eventuellt köp. Postad 14 July 2010 - 08:02 Finns minst lika många barnsjukdomar i de andra smarthphones också, skillnaden är att samsung är samsung är 3 veckor ung och har tydligen en update som väntas fixa många utav problemen redan nu i juli. och sen har nån samsung gubbe i korea gått ut och lovat froyo redan i augusti. Jag är sjukt nöjd med att jag tog galaxy s istället för desire. Postad 14 July 2010 - 08:05
Det är sant att telefonen är mycket ny etc. Juli säger du? Ja men vad bra, då väntar jag lite till. Kanske ända tills Froyo släpps t.om., då blir det nog lättare att bestämma sig. Postad 14 July 2010 - 08:12 Det enda jag verkligen retar mig på är GPS:n. Den är inte alls i klass med vad telefonen kostar. Ska ta och testa lite mer ingående med fruns SGS också för att se om hon haft overklig tur och fått en som funkar. 0 användare läser detta ämne0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |