Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

* Officiell tråd - HTC Desire *

3018 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara

Postad 19 April 2010 - 06:39

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Min batterilucka knarrar lite på ena sidan, som den inte sitter tätt, på ena sidan sitter den tätt men på andra sidan är det lite glapp! någon mer som det gör så för?

Redigerat av Mange30, 19 April 2010 - 06:50.

Postad 19 April 2010 - 06:40

Belgar
  • Belgar
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Kanske en dum fråga men hur flyttar man över kontakterna från sim till luren?

Välj kontaker->tryck "menu"-knappen-> välj importera/exportera -> importera från SIM-kort

Har sökt med lykta efter ett sätt att tömma minneskortet men inte hittat något sätt, någon som kan ge mig tips?

Postad 19 April 2010 - 06:42

luniz
  • luniz
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0

Välj kontaker->tryck "menu"-knappen-> välj importera/exportera -> importera från SIM-kort

Har sökt med lykta efter ett sätt att tömma minneskortet men inte hittat något sätt, någon som kan ge mig tips?

Funkar det inte med att formatera kortet?

Postad 19 April 2010 - 06:42

ekke
  • ekke
  • Veteran

• 2466 inlägg
  • 0

Jag har kollat in båda ganska noga nu.
.............

Legend är snyggare, men Desire har fan så mycket bättre prestanda och användarvänlighet!

Tack för svaret, det är mitt intryck också ...

Postad 19 April 2010 - 06:46

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Tack ffodil!
Då verkar det vara riskfritt att använda utomlands, för det är ju där man verkligen behöver GPS!
Finns det någon vettig hållare till Desire att använda i bilen?

Köpte denna på Biltema http://www3.biltema....telefonhallare/

Praktisk och funkar bra trotts det låga priset 60:-. Köpte även till USB- billaddare för 50:- .

Postad 19 April 2010 - 06:47

Belgar
  • Belgar
  • Amatör

• 81 inlägg
  • 0

Funkar det inte med att formatera kortet?

Var hittar man "formatera kortet"?

Redigerat av Belgar, 19 April 2010 - 06:47.

Postad 19 April 2010 - 07:00

Mange30
  • Mange30
  • Användare

• 134 inlägg
  • 0
Min batterilucka knarrar lite på ena sidan, som den inte sitter tätt, på ena sidan sitter den tätt men på andra sidan är det lite glapp! någon mer som det gör så för?

Postad 19 April 2010 - 07:16

HansGG
  • HansGG
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Svar till inlägg #631:

Så är det med 99% av alla smartphones - inte mycket att göra åt förutom att skaffa en väckarklocka :)

Är det verkligen så illa att den inte larmar när den är avstängd?? ;) Det gör ju t.o.m min gamla N95, som jag har tänkt att byta ut mot en Desire...

Redigerat av HansGG, 19 April 2010 - 07:17.

Postad 19 April 2010 - 07:31

ttxx
  • ttxx
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0
Är det någon som vet om batterierna är lika i Nexus One och Desire?

De verkar ha olika produktnamn, BB99100 för N1 och BA S410 för Desire..

Jag läste på något utlädskt forum att någon skulle byta ut sitt Desire batteri med ett N1 replacement batteri för att få lite bättre batteritid.

Motsvarande
http://www.mugen-pow...nt-battery.html

eller

http://www.nexusonef...-nexus-one.html

Postad 19 April 2010 - 07:56

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Är det någon som vet om batterierna är lika i Nexus One och Desire?

De verkar ha olika produktnamn, BB99100 för N1 och BA S410 för Desire..

Jag läste på något utlädskt forum att någon skulle byta ut sitt Desire batteri med ett N1 replacement batteri för att få lite bättre batteritid.

Motsvarande
http://www.mugen-pow...nt-battery.html

eller

http://www.nexusonef...-nexus-one.html

Dessa batterier du länkat till har båda 1600 mAh. Standard är 1400 mAh, så visst blir det bättre batteritid.
Men vad jag har för mig är det 1400 mAh standard i N1 också.

Redigerat av ffodil, 19 April 2010 - 07:59.

Postad 19 April 2010 - 08:05

ttxx
  • ttxx
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Dessa batterier du länkat till har båda 1600 mAh. Standard är 1400 mAh, så visst blir det bättre batteritid.
Men vad jag har för mig är det 1400 mAh standard i N1 också.

Jo, frågan om kanske något otydlig var hurvida N1 batteriet och Desire batteriet är kompatibla med varandra i storlek/utseende/tekniska specs (alltså samma formfaktor), så man skulle kunna köpa ett utbytesbatteri gjort för N1 och använda i sin Desire...

Postad 19 April 2010 - 08:12

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Jo, frågan om kanske något otydlig var hurvida N1 batteriet och Desire batteriet är kompatibla med varandra i storlek/utseende/tekniska specs (alltså samma formfaktor), så man skulle kunna köpa ett utbytesbatteri gjort för N1 och använda i sin Desire...

Det är jag nästan säker på, men inte 100%. Tycker mig däremot sett 1600 mAh till just Desiren också, men hittar det inte just nu.
Funderade på det just när jag såg det, för det skulle ju göra en hel del på batteritiden.

Redigerat av ffodil, 19 April 2010 - 08:14.

Postad 19 April 2010 - 08:22

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

Jag tror att man ska undvika att använda något annat än standardbatteri. Det är nog knappast någon här som har tillräcklig insyn för att med säkerhet kunna säga att det är samma. Hade det varit samma batteri så borde väl artikelnumret varit detsamma?
Skulle batterikapacitet vara ett problem så kommer säkert HTC med ett kraftfullare batteri så småningom.

Postad 19 April 2010 - 08:25

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Förlåt, med Blu-ray menar jag en .mkv fil på 4.4 gb. Den tar .vob och .ts också.

Den tog ju inte ISO eller IMG filer :) Alltså Xilisoft Ultimate Video Converter

Postad 19 April 2010 - 08:28

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0
tycker kameran suger men då är jag iofs van vid den underbara kameran i Nokia N82. Visste att den inte kan vara i närheten då den inte har blixt men saknar massa alternativ som nattfoto mm. verkar finnas ett program som kan bättra på kameran som heter Camera Zoom FX men går inte att ta hem genom market då det är ett betal app. finns det någon lösning på det?
står om programmet i denna tråd : http://androidforums...ero-camera.html
mitt på sidan finns en länk där man kan se skillnaden.
för dom lata: http://www.flickr.co...562693/sizes/o/
på market finns bara massa plugin med effekter till programmet.

behöver man aldrig stänga av program som är startade?

Postad 19 April 2010 - 08:28

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Jag tror att man ska undvika att använda något annat än standardbatteri. Det är nog knappast någon här som har tillräcklig insyn för att med säkerhet kunna säga att det är samma. Hade det varit samma batteri så borde väl artikelnumret varit detsamma?
Skulle batterikapacitet vara ett problem så kommer säkert HTC med ett kraftfullare batteri så småningom.

Jo, du har helt rätt. Tycker nu när man haft den några dagar, är batteritiden helt ok. Räcker gott och väl en dag, när man använder den flitigt.

Postad 19 April 2010 - 08:35

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0

tycker kameran suger men då är jag iofs van vid den underbara kameran i Nokia N82. Visste att den inte kan vara i närheten då den inte har blixt men saknar massa alternativ som nattfoto mm. verkar finnas ett program som kan bättra på kameran som heter Camera Zoom FX men går inte att ta hem genom market då det är ett betal app. finns det någon lösning på det?

"Visste att den inte kan vara i närheten då den inte har blixt men saknar massa alternativ som nattfoto mm." Väldigt konstig mening. Vad menar du? Desire har ju blixt.

Postad 19 April 2010 - 08:36

ttxx
  • ttxx
  • Användare

• 169 inlägg
  • 0

Får man vara lite ironisk så har jag aldrig sett en mobiltillverkare släppa nya batterier med bättre kapacitet än de man inkluderat vid produktlanseringen... Det har säkert hänt men jag har aldrig varit med om det och det finns nog en anledning till att tillbehörsmarknaden är så stor kring batterier med extra kapacitet för de populära modellerna.

Postad 19 April 2010 - 08:48

osmano
  • osmano
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Svar till inlägg #631:

Är det verkligen så illa att den inte larmar när den är avstängd?? :) Det gör ju t.o.m min gamla N95, som jag har tänkt att byta ut mot en Desire...

Jeg tror det er en Nokia-funksjon. Ingen andre telefoner som gjør dette som jeg vet om....

Postad 19 April 2010 - 08:50

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Själv är jag väldigt glad och nöjd med kameran på Desire. Snabb och lättanvänd, vlket är det vicktigaste på en mobilkamera. Fullt acceptabel kvalite också för att användas på en mobil, kan jag tycka, nu när man hunnit ta en hel del bilder.
Ska man sen ta ricktiga bilder, är det kompaktkamera som gäller.

Unregistereded9fde8c
  • Unregistereded9fde8c
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0

Får man vara lite ironisk så har jag aldrig sett en mobiltillverkare släppa nya batterier med bättre kapacitet än de man inkluderat vid produktlanseringen... Det har säkert hänt men jag har aldrig varit med om det och det finns nog en anledning till att tillbehörsmarknaden är så stor kring batterier med extra kapacitet för de populära modellerna.

på Ericssons tid så släppte dom några olika batterier till GH337 o GH688 tror det fans 3olika batterier :)

Jeg tror det er en Nokia-funksjon. Ingen andre telefoner som gjør dette som jeg vet om....

SE har haft det länge

Redigerat av Unregistereded9fde8c, 19 April 2010 - 08:51.

thedude_
  • thedude_
  • Rookie

• 7 inlägg
  • 0

Mina gamla Sony Ericsson har alltid gjort det, t ex SE T610, K750i.

Postad 19 April 2010 - 09:00

_green_
  • _green_
  • Lärjunge

• 443 inlägg
  • 0

Min gamla Nokia 6230i gjorde det, min nuvarande SE K800 gör det... Men inga av dessa är "smartphones". Synd att de "intelligenta" moderna telefonerna inte klarar detta. Men, det gör inte mitt sug efter Desire mindre... Var på Elgiganten i Lund och kände på ett ex i helgen. Attans vilken trevlig telefon! Det får nog bli en sån när skatteåterbäringen trillar in.

Postad 19 April 2010 - 09:12

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Kul att du hade en Nokia N82, me too... Testa att sätta på en låt på N82s högtalare och sedan på HTC Desires högtalare. Grym skillnad, man kan nästan tro att N82 har HiFi ljud mot Desire :)

Postad 19 April 2010 - 09:17

PiZZaMaN
  • PiZZaMaN
  • Forumräv

• 614 inlägg
  • 0

"Visste att den inte kan vara i närheten då den inte har blixt men saknar massa alternativ som nattfoto mm." Väldigt konstig mening. Vad menar du? Desire har ju blixt.

Nej den har fotolampa men för att förtydliga kan jag skriva om meningen då många kanske tycker att lampan räknas som blixt.

Visste att bilderna inte kan vara i närheten av N82 då den saknar xeon-blixt och bara har fotolampa. Saknar dessutom lite inställningar i kameran så som nattfoto och nattporträtt. Jag är lite bortskämt med n82ans kamera+blixt tyvärr. går förmodligen inte ens att få in en xeonblix i den tunna härliga maskinen =)
bilderna kanske blir lite bättre om man får in camera zoon fx programmet på något sätt. stor skillnad enl länken iaf.

läste att bilderna kanske blir lite bättre om man inte kör med widescreen läget? får tar lite utomhuskort idag på väg till jobbet.
Annars är jag mkt nöjd med den. tar tid att vänja sig bara =)

@midnight: japp underbar telefon. bra stereohögtalare, tv-out, xeonblixt. 3.5mm plugg. bra linsksydd men lite kass batteritid hehe.
när man hittat alla bra appar till desiren glömmer man nog n82an. kommer dock aldrig göra mig av med den =)

Redigerat av PiZZaMaN, 19 April 2010 - 09:21.

Postad 19 April 2010 - 09:23

ffodil
  • ffodil
  • Mästare

• 2644 inlägg
  • 0

Nej den har fotolampa men för att förtydliga kan jag skriva om meningen då många kanske tycker att lampan räknas som blixt.

Visste att bilderna inte kan vara i närheten av N82 då den saknar xeon-blixt och bara har fotolampa. Saknar dessutom lite inställningar i kameran så som nattfoto och nattporträtt. Jag är lite bortskämt med n82ans kamera+blixt tyvärr. går förmodligen inte ens att få in en xeonblix i den tunna härliga maskinen =)
bilderna kanske blir lite bättre om man får in camera zoon fx programmet på något sätt. stor skillnad enl länken iaf.

läste att bilderna kanske blir lite bättre om man inte kör med widescreen läget? får tar lite utomhuskort idag på väg till jobbet.
Annars är jag mkt nöjd med den. tar tid att vänja sig bara =)

Sen sägs det att en uppdatering kan förbättra kameran ytterligare.
Men som sagt är jag mycket nöjd med den redan.

T.ex. på min Spica blev kameran användbar efter uppdatering, vilket den inte var tidigare.

Postad 19 April 2010 - 09:24

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Nån som vet hur man addar flera "hemsidor"

jag vill ha fler sidor där jag kan lägga upp widgets, bokmärken, program osv. Har letat ihjäl mig

tacksam för hjälp

kanonlur annars....

Hallå gubbar :)

Nån måste ju veta detta... detta måste ju verkligen vara på dagisnivå....

Postad 19 April 2010 - 09:36

NisseGurra
  • NisseGurra
  • Veteran

• 1997 inlägg
  • 0

Går att ha 7 st i default launcher, rosie. Vill du ha fler så får du leta efter nån home replacement

Redigerat av NisseGurra, 19 April 2010 - 09:37.

Postad 19 April 2010 - 09:36

Unregisteredf93cd07d
  • Unregisteredf93cd07d
  • Användare

• 142 inlägg
  • 0

Räcker inte dom 7 du har? (eller är det andra "hemsidor" du vill lägga till?)

Edit:
Kolla på Panda Home. Låter som det du vill. Läs om det här tex http://androidforums...panda-home.html

Redigerat av Unregisteredf93cd07d, 19 April 2010 - 09:41.

Postad 19 April 2010 - 09:40

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

Räcker inte dom 7 du har? (eller är det andra "hemsidor" du vill lägga till?)

tack för ditt svar.

hade gärna haft åtminstonde en till...borde ju verkligen kunna gå att ordna kan man tycka...

Postad 19 April 2010 - 09:40

sirbear
  • sirbear
  • Wannabe

• 23 inlägg
  • 0
går det att ändra så att den bara visar telefon kontakterna? vill alltså inte se sim kontakterna när jag går in på kontakter:)

edit: hittad själv, kontakter-meny-visa

Redigerat av sirbear, 19 April 2010 - 09:51.

Postad 19 April 2010 - 09:43

cofflan
  • cofflan
  • Wannabe

• 28 inlägg
  • 0

går det att ändra så att den bara visar telefon kontakterna? vill alltså inte se sim kontakterna när jag går in på kontakter:)

jag raderade dem helt enkelt....

Postad 19 April 2010 - 09:54

Skogga
  • Skogga
  • Forumräv

• 840 inlägg
  • 0

Min Desire som jag lämnade in på DOA pga pixelfel hade också lite glapp lucka. Vid volymknapparna var chassiet inte helt rakt gjutet så luckan glappade lite där och i hörnet man skulle bända upp luckan. Hoppas min nya som jag antagligen får i dagarna är felfri annars skippar jag Desiren helt, hatar sådana här kvalitesmissar som man irriterar sig på när man upptäckt dem.

Redigerat av Skogga, 19 April 2010 - 09:56.

Postad 19 April 2010 - 10:15

mdmar
  • mdmar
  • Wannabe

• 24 inlägg
  • 0
Kanske redan besvarats, men svårt att hitta ngt komprimerat svar...

Varför är Desire med dess Android 2.1 en bättre smartphone än iPhone? Jag har ingen erfarenhet utav någon av dem, men nu vill jag ha DEN bästa;)

Postad 19 April 2010 - 10:18

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Upptäckte idag att jag har fem väldigt synliga ganska stora dammkorn i displayen. Haft den sen i torsdags och hela tiden haft den i min iphone pouch som passar perfekt. Någon annan med detta högst irriterande problem ?

Postad 19 April 2010 - 10:22

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Är det verkligen så illa att den inte larmar när den är avstängd?? :) Det gör ju t.o.m min gamla N95, som jag har tänkt att byta ut mot en Desire...

Jag tycker det låter väldigt konstigt och dumt om det larmar när den är AVSTÄNGD. Om du menar när den är i "standby" så är det däremot vettigare.

Via klock-appen kan man ju sätta Desire i ett "skärmsläckar-läge" läge där skärmen är helt svart förutom en jättesvag visning av tiden. I det läget går den inte automatiskt till standbyläge och låser sig efter en stund, men den kanske drar mindre ström som om den var i standbyläge? Har man dessutom laddaren i vilket man nog ofta har över natten så är det ju inget problem.

Jag håller dock med om att alarmet borde funka även i det vanliga standby-läget, men det ovan är kanske en accepttabel lösning tillsvidare för de som vill komma upp i tid.

Postad 19 April 2010 - 10:25

Unregisterededb978dd
  • Unregisterededb978dd
  • Mästare

• 3073 inlägg
  • 0

Nu kanske någon redan hunnit svara på detta inlägg :)

själv letade jag upp "gratis" -versionen av Camera Zoom FX på nätet,
har dock inte fått min Desire än så jag kunnat testa att installera det..

Postad 19 April 2010 - 10:32

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Kanske redan besvarats, men svårt att hitta ngt komprimerat svar...

Varför är Desire med dess Android 2.1 en bättre smartphone än iPhone? Jag har ingen erfarenhet utav någon av dem, men nu vill jag ha DEN bästa;)

Jag är ganska ny på smartphones men jag tror man kan sammanfatta det med "prestanda och frihet".
Men måste erkänna att iPhone har vissa punkter där jag tycker den är bättre som t.ex uppspelning av musik, speciellt via högtalaren.
Men mjukvarumässigt är jag övertygad om att alla eventuella svaga punkter kommer att åtgärdas på Desire/Android då det är en så levande öppen fri värld till skillnad från Apples hårt styrda kommersiella motsvarighet.

Jag är en sådan som har svårt att nöja mig med det som prackas på mig även om det fungerar och är stabilt. Jag vill kunna justera saker så att de fungerar mer på det viset just jag vill ha det. Därför känns en Android telefon som det självklara valet och bland Android telefoner kändes Desire som det självklara valet. Så är du lik mig, välj Desire! Tycker du det är jobbigt/tråkigt att pilla med saker, då kanske iPhone funkar lika bra för dig.

För ytterligare perspektiv dök nyligen denna artikeln upp, skriven av en riktig iPhone älskare som nog ändå är lite mer vidsynt än den genomsnittliga iPhone älskaren. :)
http://jardenberg.se...en-med-android/

Redigerat av nipe, 19 April 2010 - 10:53.

Postad 19 April 2010 - 10:32

PsychoCheF
  • PsychoCheF
  • Beroende

• 1353 inlägg
  • 0
Appropå GPS program, är det någon som har testat gratisprogrammen nedan?
Är de något att ha?
http://www.andnav.org/
http://www.navit-project.org/

Postad 19 April 2010 - 10:40

limbolasse
  • limbolasse
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Bilderna i länken verkar vara fejkade. De är bara tagna med olika perspektiv (den högra bilden är tagen på större avstånd med zoom) vilket gör att skärpedjupet i den högra bilden blir större. Om man tittar på de bakre föremålen i bilden så är det ingen skillnad i skärpa. Detta är inget man behöver någon speciell kamera-app för. Jag misstänker att utvecklaren har skapat fejkade inlägg i forumet för att promota sin app. Därmed inte sagt att Camera Zoom FX är en dålig app men det är något lurt med det hela.

Edit: Efter att ha tittat ytterligare en gång på bilderna så ser jag att de bakre föremålen faktiskt t o m är skarpare i den vänsra bilden. Den vänstra bilden är fokuserad på något av de bakre föremålen och den högra på muggen.

Redigerat av limbolasse, 19 April 2010 - 11:21.

Postad 19 April 2010 - 10:46

mrNoodles
  • mrNoodles
  • Veteran

• 1693 inlägg
  • 0

Jag tycker det låter väldigt konstigt och dumt om det larmar när den är AVSTÄNGD. Om du menar när den är i "standby" så är det däremot vettigare.

Via klock-appen kan man ju sätta Desire i ett "skärmsläckar-läge" läge där skärmen är helt svart förutom en jättesvag visning av tiden. I det läget går den inte automatiskt till standbyläge och låser sig efter en stund, men den kanske drar mindre ström som om den var i standbyläge? Har man dessutom laddaren i vilket man nog ofta har över natten så är det ju inget problem.

Jag håller dock med om att alarmet borde funka även i det vanliga standby-läget, men det ovan är kanske en accepttabel lösning tillsvidare för de som vill komma upp i tid.

Nog lär väl larmet funka om telefonen är påslagen, men knapplåst?!
Är telefonen däremot avslagen lär det tyvärr inte larma. :)

Redigerat av mrNoodles, 19 April 2010 - 10:46.

Postad 19 April 2010 - 10:48

limbolasse
  • limbolasse
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0

Det är väl bara när telefonen är helt avstäng som alarm inte funkar? Det funkar väl i stand by, eller? Har ingen Desire själv än, så jag kan inte testa.

Postad 19 April 2010 - 10:59

easycure1974
  • easycure1974
  • Lärjunge

• 289 inlägg
  • 0
Klart att det fungerar i standby läge -men inte när den är helt avstängd

Postad 19 April 2010 - 11:02

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Nog lär väl larmet funka om telefonen är påslagen, men knapplåst?!
Är telefonen däremot avslagen lär det tyvärr inte larma. :)

Det är väl bara när telefonen är helt avstäng som alarm inte funkar? Det funkar väl i stand by, eller? Har ingen Desire själv än, så jag kan inte testa.

Haha ja självklart gör den det precis som sig bör! Jag hade aldrig testat det själv utan tog bara för givet att det var så den andra personen menade och att den hade testat det. Ber om ursäkt för det felaktiga antagandet.

Funktionen som jag nämner ger skillnaden att man då även har en synlig klocka på sängbordet om man vaknar mitt i natten och undrar. Frågan är då om telefonen drar betydligt mer batteri när man har den klockan framme än när den är i standby.

Postad 19 April 2010 - 11:10

FirebladeX
  • FirebladeX
  • Användare

• 227 inlägg
  • 0
Klart larmet funkar i vanligt standby läge har testat hela veckan och jodå den ringde varje dag även om jag inte satte den i klockläge som visar svagt vad klockan är.

Som sagt larmet funkar i vanligt standby läge.

Postad 19 April 2010 - 11:31

cwolf
  • cwolf
  • Lärjunge

• 372 inlägg
  • 0
Ni som har telefonen, hur tycker ni ljudkvaliteten blir när man lyssnar i hörlurar, t.ex. i spotify? Menar då inte ngra medföljande hörlurar utan bättre egna.

Postad 19 April 2010 - 11:49

Robelind
  • Robelind
  • Wannabe

• 20 inlägg
  • 0
Nog finns det ett problem med samtidig användning av Wlan och Bluetooth, alltid.
Var ute och gick och lyssnade i BT-headset för första gången i går. Överföringen från telefon till headset avbryts ideligen med 10 - 15 sekunders mellanrum. Självklar oerhört irriterande. Kommer då ihåg diskussionerna kring Wlan och BT och stänger av Wlan. Inte en störning efter det.

Postad 19 April 2010 - 11:56

nipe
  • nipe
  • Lärjunge

• 261 inlägg
  • 0

Nog finns det ett problem med samtidig användning av Wlan och Bluetooth, alltid.
Var ute och gick och lyssnade i BT-headset för första gången i går. Överföringen från telefon till headset avbryts ideligen med 10 - 15 sekunders mellanrum. Självklar oerhört irriterande. Kommer då ihåg diskussionerna kring Wlan och BT och stänger av Wlan. Inte en störning efter det.

Jag antar att du inte hade kontakt med något WLAN då när du var ute och gick, så problemet uppstår alltså när den söker efter ett att koppla upp sig mot? För det har ju funkat bra både för mig och andra att köra båda samtidigt medans man varit uppkopplad mot ett WLAN.

Postad 19 April 2010 - 11:59

Midnight
  • Midnight
  • Forumräv

• 770 inlägg
  • 0

Ni som har telefonen, hur tycker ni ljudkvaliteten blir när man lyssnar i hörlurar, t.ex. i spotify? Menar då inte ngra medföljande hörlurar utan bättre egna.

Jag använder Bluetooth Stereo Nokia BH214 och det funkar klockrent, inget hack eller liknande. Självklart använder jag egna hörlurar. Till skillnad från min Nokia N82 med samma headset så tycker jag att det är fylligare ljud i Nokia än Desire, men helt klart godkänd och inget att klaga på.
Nokia BH-215

Postad 19 April 2010 - 12:16

mmange
  • mmange
  • Användare

• 119 inlägg
  • 0
Är det någon som provat Jabra BT3030 (http://www.webhallen...oheadset-bt3030) med Desire?

Redigerat av mmange, 19 April 2010 - 12:17.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.