Börja gymma
10618 svar till detta ämne
Postad 31 January 2011 - 15:32
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Tvivlar på det när jag ser din avatar 
Haha! Får bli ett stopp på pollyätandet  snabba kollisar när dom som bäst behövs ftw! =D nej, skämt åsido så *kan* man naturligtvis gå ner i vikt även med polly, det gäller bara att hålla sig till måttliga mängder av det. iaf så pass så att man ligger på underskott =)
Haha, precis
Postad 31 January 2011 - 21:17
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
I morse så började man här hemma, kommer sent till skolan bara därför. Får information om veckan från mentorn, går på toa och ska snyta mig och på vägen dit börjar det forsa igen. Det fortsätter ett par minuter och sedan tar det några minuter till att tvätta rent handfatet samt tvätta rent mitt ansikte. Är redan då ungefär en kvart sen till tyskan och jag tänker att fan det är ingen mening att vara kvar på skolan. Börjar jag blöda under en lektion så blir det problem då det är en bit till närmaste toalett. Så jag pratade med tyskaläraren, tog matteböckerna och gick hem istället. :S
Äsch det är bara köra på. Jag har spytt flera gånger när jag pressat mig själv Lyssna på arnold vid 6:45 http://www.youtube.c...h?v=KBHu_wi5FaI(givetvis så ska du inte pressa dig, jag bara skoja med dig  )
Redigerat av Unregisteredd51b7e75, 31 January 2011 - 21:18.
Postad 31 January 2011 - 21:55
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Äsch det är bara köra på. Jag har spytt flera gånger när jag pressat mig själv
Lyssna på arnold vid 6:45 http://www.youtube.c...h?v=KBHu_wi5FaI
(givetvis så ska du inte pressa dig, jag bara skoja med dig )
Tror inte jag blir så populär om jag börjar spruta blod inne på gymmet
Postad 01 February 2011 - 00:30
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
det är överdrivet det arnie pratar om. visst måste man pressa sig till det yttersta om man ska bli en riktig biff, men genetik styr hur bra resultaten blir. kosten styr hur bra resultaten ska bli också. sen så är det även en massa doping som gjort att dom där killarna kom dit dom kom.
jag brukar själv alltid säga att man ska hitta den formen av motion som man trivs med och köra på den. trivs man med styrketräning men inte av att pressa sig så att man kräks så anser jag att man inte behöver gå så långt heller. det viktiga i det hela är ju att man tycker om det man gör, annars förlorar man motivationen och lägger ner efter ett tag.
den bästa formen av träning är den som blir av, och målet nr ett inom träning är att hålla sig skadefri =)
Postad 01 February 2011 - 06:32
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Det har kommit nya studier som säger att man inte ska gå till failure, det sliter på CNS och ger mindre muskler, jag vet inte riktigt, jag har svårt att inte gå till failure.
Postad 01 February 2011 - 08:20
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
det är överdrivet det arnie pratar om. visst måste man pressa sig till det yttersta om man ska bli en riktig biff, men genetik styr hur bra resultaten blir. kosten styr hur bra resultaten ska bli också. sen så är det även en massa doping som gjort att dom där killarna kom dit dom kom.
jag brukar själv alltid säga att man ska hitta den formen av motion som man trivs med och köra på den. trivs man med styrketräning men inte av att pressa sig så att man kräks så anser jag att man inte behöver gå så långt heller. det viktiga i det hela är ju att man tycker om det man gör, annars förlorar man motivationen och lägger ner efter ett tag.
den bästa formen av träning är den som blir av, och målet nr ett inom träning är att hålla sig skadefri =)
Precis  Jag brukar pressa mig, men aldrig tills det gör ont (visst, lite ont får man ju alltid lite då och då). Om jag gjort 10 reps men vet att jag klarar några till så gör jag då några till också.
Postad 01 February 2011 - 09:50
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Det har kommit nya studier som säger att man inte ska gå till failure, det sliter på CNS och ger mindre muskler, jag vet inte riktigt, jag har svårt att inte gå till failure.
Jag märker faktiskt skillnad i volym sedan jag slutade köra till failure, men om det har att göra med att man fått bättre teknik genom åren eller inte är ju otroligt svårt att avgöra. Jag är iaf större och hårdare och tycker själv att träningen ger bättre resultat nu (särskilt på armarna), däremot har nog maxstyrkan fått stryka något på foten men det kvittar för min del eftersom jag är en högreppare ändå.
Redigerat av Kamui, 01 February 2011 - 09:53.
Postad 01 February 2011 - 10:27
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag märker faktiskt skillnad i volym sedan jag slutade köra till failure, men om det har att göra med att man fått bättre teknik genom åren eller inte är ju otroligt svårt att avgöra. Jag är iaf större och hårdare och tycker själv att träningen ger bättre resultat nu (särskilt på armarna), däremot har nog maxstyrkan fått stryka något på foten men det kvittar för min del eftersom jag är en högreppare ändå.
Intressant, Hur många fler reps kan du göra tror du när du avslutat ditt set? Definitionen på failure är svår, om det är när man inte kan göra fler och måste börja force-reppa eller om man ska avsluta nåt rep innan man kommer till det jag nämnde ovan.
Postad 01 February 2011 - 10:58
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jag har inte jättemycket kvar, ett par reps(2-3 stycken, max 4). Det som styr för mig nu är pumpen, när jag känner att pumpen är enorm och att failure är några reps bort så ger jag mig. Förr körde jag för kung och fosterland, failure på varje set där i princip varje set avslutade med några forced.
Det började med att jag hade en period där jag inte tyckte gymmet var roligt (olika anledningar), då körde jag på detta vis eftersom jag helt enkelt inte orkade köra 110 % då. Till min stora förvåning så gick det förbaskat bra så därför har jag fortsatt.
Maxstyrkan är inte samma längre även om volymen är bättre. Men det är kanske inte något för alla, polaren som vill kötta som en galning på gymmet hatar detta eftersom "du kör som en kärring"
Edit: Jag kör fortfarande högvolym.
Redigerat av Kamui, 01 February 2011 - 10:59.
Postad 01 February 2011 - 11:08
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Det började med att jag hade en period där jag inte tyckte gymmet var roligt (olika anledningar), då körde jag på detta vis eftersom jag helt enkelt inte orkade köra 110 % då. Till min stora förvåning så gick det förbaskat bra så därför har jag fortsatt.
Måste säga att det är lika dant för mig, jag blev lat och uttråkad på gymmet för ett halvår sen, kör 20-40 min pass ganska låga vikter, ligger runt 15 reps förutom bi och tri som jag pumpar som vanligt till fail. Är förvånad över att jag lyckats hålla kvar massan under den här tiden och har t o m vuxit mer eftersom vissa tishor blivit tajtare. När du kör högrepp, går du över 20 då och håller du dig till högrep eller blir det 10 reps på sista settet?
Postad 01 February 2011 - 12:40
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Måste säga att det är lika dant för mig, jag blev lat och uttråkad på gymmet för ett halvår sen, kör 20-40 min pass ganska låga vikter, ligger runt 15 reps förutom bi och tri som jag pumpar som vanligt till fail. Är förvånad över att jag lyckats hålla kvar massan under den här tiden och har t o m vuxit mer eftersom vissa tishor blivit tajtare.
När du kör högrepp, går du över 20 då och håller du dig till högrep eller blir det 10 reps på sista settet?
Wow! Hur lyckas du med det? Kör du relativt få set? Jag och träningskompisen kör väl i princip direkt den andre är klar men jag ligger runt 60 minuter ändå... Att kunna köra ett pass på en dryg halvtimme vore fint. Jag ligger i 90% av seten på runt 20 reps (minst 15 iaf), men brukar ofta köra något set eller två på lägre reps (10-14 reps kanske) när andan faller på. Under 10 går jag i princip aldrig om det inte är på slutet av dieten när soppan börjar ta slut och jag har överskattat min kapacitet lite.  Underbar känsla det där när man märker att t-shirten blir tightare och tightare!
Redigerat av Kamui, 01 February 2011 - 12:42.
Postad 01 February 2011 - 13:59
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Wow! Hur lyckas du med det? Kör du relativt få set? Jag och träningskompisen kör väl i princip direkt den andre är klar men jag ligger runt 60 minuter ändå... Att kunna köra ett pass på en dryg halvtimme vore fint.
Jag kör kort vila mellan setten, ställer klockan på tidtagning max 60sec mellan setten så tex 8 set bröst (3 övningar) tar ungefär 25 min, kanske några axelpressar på det eller/och axellyft så är man uppe på 35min ungefär. Armar går fortare. Blir kraftig drop i vikt mellan setten normalt men jag kör nästan samma vikt förutom när jag byter övning så sänker jag lite, startar på 20 reps och slutar på 8-10.
Postad 01 February 2011 - 14:06
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Jag kör kort vila mellan setten, ställer klockan på tidtagning max 60sec mellan setten så tex 8 set bröst (3 övningar) tar ungefär 25 min, kanske några axelpressar på det eller/och axellyft så är man uppe på 35min ungefär. Armar går fortare. Blir kraftig drop i vikt mellan setten normalt men jag kör nästan samma vikt förutom när jag byter övning så sänker jag lite, startar på 20 reps och slutar på 8-10.
8 set bröst, upplever du att det räcker? Jag kör minst 15 set för nästan alla muskelgrupper nämligen... Att kunna köra ett så kort pass och ändå få resultat låter inte fel.
Postad 01 February 2011 - 14:10
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Det där med failure är tetigt. Jag körde ett tag alltid till failure. Medans jag även haft perioder då jag undvikt det. Idag skiter jag i vilket faktiskt.
När jag får en failure intalar jag mig att jag fysiskt inte orkade göra en rep till. Det är dock inte riktigt sant. Det sitter otroligt mkt i psyket också. Hade någon tryckt upp en pistol i nyllet på mig och sagt han sköt mig om jag inte gjorde en rep till, så klarar man det.
Adrenalinet som gör att vi ska klara av situationer vi normalt inte klarar tror jag personligen har en stor del av det att göra.
Man klarar helt enkelt "egentligen" mkt mer än vad man tror. Hjärnan sätter stopp innan kroppen.
Det är min teori då alltså.
Postad 01 February 2011 - 14:10
Unregistered1734
-
Unregistered1734
-
Beroende
-
-
1114 inlägg
Det föreligger teorier om att muskelökningen stagnerar om man konstant kör kort vila samtidigt som tungt.
Variera med explosivt, maximal kontraktion, toppkontraktion, håll CNS fräsht etc så kan ni hålla 1-2 pass på 30 min. Men inte 24-7
Jag körde 54 i volym igår (9x6) med 45 sek vila samtidigt som jag körde antiagonist träning (växla rygg & bröst sets etc under mitt helkroppspass). Men har 2 dagar i följd och har strikt återhämtning så det funkar toppen!
Sensmoral: Variera och lyssna på kroppen  Somliga kan köra 40 min, andra 20 min, men allt kopplas till diverse faktorer; behov, målsättning, dagsformen etc!
Lycka till!
Postad 01 February 2011 - 14:14
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Det föreligger teorier om att muskelökningen stagnerar om man konstant kör kort vila samtidigt som tungt. Variera med explosivt, maximal kontraktion, toppkontraktion, håll CNS fräsht etc så kan ni hålla 1-2 pass på 30 min. Men inte 24-7
Jag körde 54 i volym igår (9x6) med 45 sek vila samtidigt som jag körde antiagonist träning (växla rygg & bröst sets etc under mitt helkroppspass). Men har 2 dagar i följd och har strikt återhämtning så det funkar toppen!
Sensmoral: Variera och lyssna på kroppen Somliga kan köra 40 min, andra 20 min, men allt kopplas till diverse faktorer; behov, målsättning, dagsformen etc!
Lycka till!
Vad menar du?
Postad 01 February 2011 - 14:23
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
8 set bröst, upplever du att det räcker? Jag kör minst 15 set för nästan alla muskelgrupper nämligen... Att kunna köra ett så kort pass och ändå få resultat låter inte fel.
Japp men jag kör "effektiv" träning med det utförandet som jag tidigare beskrev där man nästintill isolerar pecsen och minimerar triceps och delta så efter 8-9set så är dom inte sig själva längre. Vad menar du?
+1
Postad 01 February 2011 - 14:33
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Hmm, det anser jag mig också göra. Iaf sett till vinkeln på överarmen och strikt utförande utan ego-vikter på stången. Har alltid trivts bäst med högset, och de gångerna jag har testat annat (DoggCrap, Max OT mfl) har jag alltid kommit tillbaka till högset eftersom resultaten för mig varit vassare där. Det kan ju som med mycket annat vara psykologiskt också...
Men jag ska se över hur mycket jag vilar mellan seten, misstänker att det kommer gå att trimma där.
Redigerat av Kamui, 01 February 2011 - 14:33.
Postad 02 February 2011 - 14:01
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Nån som har provat Top Formulas protein, tänkte smakerna skogsbär, päron-vanilj, banan-choklad mm i jämförelse med kollos och FX. Inget superpris direkt men kanske gott och för mig lättillgängligt i butik på stan. Produceras i Norrköping.
Postad 02 February 2011 - 14:08
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Kalekulan
Är det i götet butiken finns?
Har du varit på GVs butik och kollat servicen nån gång?
Correctamundo. Nej, det har jag inte. Kanske värt att ta en sväng dit. Finns det i Göteborg? Annars får jag väl beställa från deras hemsida.
Postad 02 February 2011 - 14:12
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Correctamundo.
Nej, det har jag inte. Kanske värt att ta en sväng dit. Finns det i Göteborg? Annars får jag väl beställa från deras hemsida. 
Nä såg nu att det bara finns i sthlm, hade för mig att det fanns en eftersom dom håller till i Göte-trakterna.
Postad 02 February 2011 - 14:18
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Nä såg nu att det bara finns i sthlm, hade för mig att det fanns en eftersom dom håller till i Göte-trakterna.
Okej, synd. Funderar på 750x3 Whey-80-paketet för 297kr. Frågan är om det inte är mer värt med denna för 569kr, där är det 1.77kg mer pulver, en shaker och ett halvt kilo kreatin. Vad tycker ni?
Postad 02 February 2011 - 14:30
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Du får ju mer protein från GG så vill du gynna dom så handla där. Gillar du bra smaker och svensktillverkat protein välj GV.
Postad 02 February 2011 - 14:59
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Det blev en beställning av 3x750g Whey FX och 10kg kolhydrater.  596kr inkl. fri frakt var ett jäkla bra pris!
Postad 02 February 2011 - 15:03
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Det blev en beställning av 3x750g Whey FX och 10kg kolhydrater. 596kr inkl. fri frakt var ett jäkla bra pris!
3kr ifrån att få en t-shirt  Jag vet inte hur många tröjor jag har hemma med det gammla trycket "Gymvaruhuset" på  Dom är iaf grymt sköna, bästa tishorna jag ägt tror jag men duger endast att gymma i
Postad 02 February 2011 - 17:45
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Åhhh, fyf*n vad slut jag är nu. Märks att det var ett tag sedan man tränade
Postad 02 February 2011 - 17:51
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Kunde inte hålla mig så körde ett litet magpass här hemma. Gick inte så bra, inte tränat sen i tisdags då man varit förkyld 
Fortfarande lite förkyld, tror inte det blir något imorrn men möjligtvis på fredag.
Postad 02 February 2011 - 18:02
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Postad 02 February 2011 - 18:38
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
Jag kontaktade kundservice efter lagd order i hopp om att de skulle kunna lägga till en portion av Whey FX (test-portion) för 6kr och därmed slänga med en gratis T-shirt på det också. Hoppas det går. 
Håller tummarna. Vad tog du för smaker?
Postad 02 February 2011 - 18:38
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Jag kontaktade kundservice efter lagd order i hopp om att de skulle kunna lägga till en portion av Whey FX (test-portion) för 6kr och därmed slänga med en gratis T-shirt på det också. Hoppas det går. 
Dom kanske kunde slänga med en t-shirt ändå även fast du saknar 3kr
Postad 02 February 2011 - 18:42
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Håller tummarna. Vad tog du för smaker?
Raspberry Milk, Blueberry Smoothie och Vanilj.
Postad 02 February 2011 - 20:10
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
som veteran inom kosttillskott så vill jag ge alla en uppmaning:
hitta inte den godaste smaken, hitta den som går snabbast ner och köp den. smakerna kommer ni bli less på i vilket fall som helst =)
Postad 02 February 2011 - 20:15
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
som veteran inom kosttillskott så vill jag ge alla en uppmaning: hitta inte den godaste smaken, hitta den som går snabbast ner och köp den. smakerna kommer ni bli less på i vilket fall som helst =)
Vad snackar du om?
Postad 02 February 2011 - 22:22
Unregisteredd51b7e75
-
Unregisteredd51b7e75
-
Beroende
-
-
1408 inlägg
kollozeum.png 2.11K
0 Antal nerladdningar
Drog precis hem en beställning..tråkigt att kollo har så dyr frakt på 99kr
Intressant läsning om ni som kör högrepps. Något jag undrar över, hur många sets gör ni då?
Postad 02 February 2011 - 22:39
Zartok
-
Zartok
-
Älskar Cyberpunk 2077
-
-
18233 inlägg
Vad snackar du om?
ni pratar smaker på proteinpulver =) själv så köper jag aldrig protein efter smak, utan efter hur snabbt dom går att svepa. smaker av samma fabrikat kan exempelvis vara olika skummande vilket man blir väldigt less på då man förr eller senare blir spyless på smaken blandat i vatten och tvingas ha sörjan ett par sekunder till i munnen pga att den rinner så pass dåligt från shakern ^^ nu gäller det här väl inte alla, om man dricker en proteindrink om dagen så är det väl inte så farligt. själv så kör jag mellan 3 och 5 om dagen och 41g protein. då blir man less efter ett tag =)
Postad 03 February 2011 - 06:33
Lactoferrin
-
Lactoferrin
-
Mästare
-
-
3166 inlägg
ni pratar smaker på proteinpulver =) själv så köper jag aldrig protein efter smak, utan efter hur snabbt dom går att svepa. smaker av samma fabrikat kan exempelvis vara olika skummande vilket man blir väldigt less på då man förr eller senare blir spyless på smaken blandat i vatten och tvingas ha sörjan ett par sekunder till i munnen pga att den rinner så pass dåligt från shakern ^^
nu gäller det här väl inte alla, om man dricker en proteindrink om dagen så är det väl inte så farligt. själv så kör jag mellan 3 och 5 om dagen och 41g protein. då blir man less efter ett tag =)
Varför ska man svepa? Är det gott så vill man dra ut på smaken. Vad är det för märke/smak som får dig spyless så du kör utan smak, det finns ju massa goda smaker att välja mellan så risken att bli less på vassle med smak är inte så stor. Tar du 41g protein 3-5ggr om dagen? Har du inte läst i tråden att så mycket protein är bortkastat?
Postad 03 February 2011 - 09:11
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
ni pratar smaker på proteinpulver =) själv så köper jag aldrig protein efter smak, utan efter hur snabbt dom går att svepa. smaker av samma fabrikat kan exempelvis vara olika skummande vilket man blir väldigt less på då man förr eller senare blir spyless på smaken blandat i vatten och tvingas ha sörjan ett par sekunder till i munnen pga att den rinner så pass dåligt från shakern ^^
nu gäller det här väl inte alla, om man dricker en proteindrink om dagen så är det väl inte så farligt. själv så kör jag mellan 3 och 5 om dagen och 41g protein. då blir man less efter ett tag =)
Jag förstår lite vart du vill komma, men så länge man kör vassle är det väldigt enkelt att slippa skum/seghet genom att helt enkelt bara använda mer mjölk (eller vatten för de som föredrar det) Det är värre med kassein som sväller. Men även där, mer vätska gör det lättare att få ner. Jag har aldrig köpt ett smaksatt vassle som inte är enkelt att dricka iallaf.
Postad 03 February 2011 - 09:41
Ala_95
-
Ala_95
-
Beroende
-
-
1376 inlägg
Hur är det med träning och när man är förkyld? Har varit förkyld i stort sett hela förra veckan och den här veckan. I helgen (lördags) hade lågt blodtryck osv men nu är jag bara snorig. Är det lungt att träna eller ska jag vänta tills jag inte är snorig och täppt längre?
Postad 03 February 2011 - 11:40
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Hur är det med träning och när man är förkyld? Har varit förkyld i stort sett hela förra veckan och den här veckan. I helgen (lördags) hade lågt blodtryck osv men nu är jag bara snorig. Är det lungt att träna eller ska jag vänta tills jag inte är snorig och täppt längre?
Med risk för att bli lynchad så säger jag: kör! Jag tränar (gym alltså, inte tung konditionsträning) om jag har lite halsont eller är snuvig, så länge jag är feberfri. Har jag haft feber så väntar jag tills jag varit helt feberfri i en dag - sen kör jag igen.
Postad 03 February 2011 - 11:43
Hampuz
-
Hampuz
-
Beroende
-
-
1379 inlägg
Om man är förkyld så skall det väl vara OK? Det är väl mer om man har feber som man inte skall träna?
Postad 03 February 2011 - 11:46
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Många blir förbannade över det iaf. Kanske har att göra med att man eventuellt kan smitta. Jag kör iaf!
Postad 03 February 2011 - 11:46
Unregisteredbae06969
-
Unregisteredbae06969
-
Veteran
-
-
1862 inlägg
Hur kan/ska man äta kvarg? Jag provade att blanda ut det med jordgubbs saft..men efter några skedar blev man mer eller mindre spyfärdig
Postad 03 February 2011 - 11:49
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Hur kan/ska man äta kvarg? Jag provade att blanda ut det med jordgubbs saft..men efter några skedar blev man mer eller mindre spyfärdig 
Jag äter det antingen rent och sköljer ned med vatten! Det är inte för alla dock, men jag gillar smaken. Eller så kör jag kvarg+en skvätt a-fil+Fun Light av valfri smak.
Postad 03 February 2011 - 11:52
Unregisteredbae06969
-
Unregisteredbae06969
-
Veteran
-
-
1862 inlägg
Jag äter det antingen rent och sköljer ned med vatten! Det är inte för alla dock, men jag gillar smaken. Eller så kör jag kvarg+en skvätt a-fil+Fun Light av valfri smak.
okej, kanske man skulle prova att "späda" ut den med vatten å sen saft då, känns som att det blir en mer "naturlig" konsistens då
Postad 03 February 2011 - 11:53
Kamui
-
Kamui
-
Beroende
-
-
1316 inlägg
Ja då blir den lite mer som yoghurt. Kvarg är verkligen ett underbart livsmedel.
Postad 03 February 2011 - 12:15
Unregisteredbae06969
-
Unregisteredbae06969
-
Veteran
-
-
1862 inlägg
Ja då blir den lite mer som yoghurt. Kvarg är verkligen ett underbart livsmedel.
Precis..Även om KESO är vad jag föredrar framför kvarg..Provade att späda ut det till lunchen ihop med kryddor, blev bra mycket godare..Så det blir morötter,kvarg och kycklingbröstfile
Postad 03 February 2011 - 12:17
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
kvarg och sylt är förbannat gott.
Kvarg med skivade bananer är ännu godare
Ovanstående ger dock extra kolhydrater så det beror lite på vad man är ute efter.
Jag ogillar kvarg med saft.
Postad 03 February 2011 - 12:23
Sgart
-
Sgart
-
Guru
-
-
6649 inlägg
Jag hade kört. Känner man efter för mkt har man alltid massor med anledningar till att inte träna. Inte feber? Kör!
Postad 03 February 2011 - 13:04
Kalekulan
-
Kalekulan
-
Mästare
-
-
2926 inlägg
Jag hade kört. Känner man efter för mkt har man alltid massor med anledningar till att inte träna.
Inte feber? Kör!
Man ska inte träna när man har ont i halsen heller. En polares morbror dog när han joggade med halsont.  Överbelastade hjärtat tydligen...
Postad 03 February 2011 - 13:10
Bigrauk
-
Bigrauk
-
Forumräv
-
-
892 inlägg
Vad jag har hört i alla tider så är ett lättare styrketräningspass inga problem när man är förskyld samt har lite ont i halsen. Det är när man konditionstränar det kan bli farligt om man har en väldigt stor portion otur.
Sedan beror det väl givetvis på hur pigg man känner sig själv, känner man sig hängig och orkeslös så skall man givetvis vila istället för att träna.
Redigerat av Bigrauk, 03 February 2011 - 13:11.
2 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 2 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Övrigt
-
→
Off Topic
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|