Men det fanns väl någon tabell som skulle funka rätt ok här i tråden, +85cm och PB iaf
Tog den på en Salmo Slider 12 LIB Sjunkande.
Gött som ******** att bomturerna äntligen är till ända!
Redigerat av Evil Homer, 16 April 2014 - 20:42.
Sökningen pågår
Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
|
Postad 16 April 2014 - 20:14
Inte en aning, har ingen våg i båten
Men det fanns väl någon tabell som skulle funka rätt ok här i tråden, +85cm och PB iaf Tog den på en Salmo Slider 12 LIB Sjunkande. Gött som ******** att bomturerna äntligen är till ända! Redigerat av Evil Homer, 16 April 2014 - 20:42. Postad 16 April 2014 - 21:22
Det är en lipgrip, är för feg för att köra gälgreppet så införskaffade en sådan efter att ha kört med håv och intrasslade krokar som resultat.
Den här jäkeln var ju tyvärr väldigt livlig då den kom i båten så lipgripen gick genom läppen, kändes så bra då jag tog upp men den gjorde någon krokodilrullning då jag la ner den och tyvärr gick lipgripen igenom då. Gick dock mycket snabbare än att klabba runt med håv, så fortsätter allt med den men ska vara snabbare på att släppa handtaget då nästa madam synar insidan på båten. Postad 16 April 2014 - 22:06
Men Niklas lille... Du har väl en våg i din Lipgrip...
Grattis till bruten trend! Redigerat av Bakerman, 16 April 2014 - 22:07. Postad 17 April 2014 - 07:11
ser inte ut som den lipgripen har våg, men kan ha fel
grattis iallafall! jag tänkte jag skulle försöka fixa ett sånt där jävla set som jag inte kommer på namnet på nu (litet, mer action) innan jag sätter igång fiskesäsongen. men vi får se Postad 17 April 2014 - 11:36
Grattis! Bra att du inte vägde den dock för det är inte bra att väga fisk i lipgrip /Polisen. Postad 17 April 2014 - 12:52 ![]() Vad tror ni detta är, värt att försöka skjuta på? Abborren står väl inte såpass spritt, gösen inte så många ihop så funderar på om det inte kan vara ädelfisk, ska ju finnas lax/insjööring i älven även om jag inte har siktat in mig på den. På ena sidan så är det en gammal kaj och vattnet är ganska livligt, för att längre ut i vattnet bli rejält strömt. Redigerat av Evil Homer, 17 April 2014 - 13:37. Postad 17 April 2014 - 13:01 Ingen våg i den, men men PB lär det vara oavsett, polaren har våg som han skulle lagt i båten men inte fen låg den där. Men lovar att den är med till nästa tur. Ett UL-set skulle jag tro att du tänker på, en annan suktar lite efter ett runt 7-20g spö, har ett Michell-set nere i källaren som frugan satt av toppen på, mitt Shimano som jag nyss skaffade är lite väl kralligt att kasta dom små poppers och spinnarna med, såg något Shimano Yasei som lät intressant, kan ju köra lite mindre jiggar med det och kroka någon borre med tänkte jag. Även en sådan " liten " som min menar du? Är det påse som gäller även där. Postad 17 April 2014 - 18:22
Ja jag tycker det. Jag har fått flera gäddor under 5 kilo med kluvna hakor.
Postad 18 April 2014 - 20:45
Skall ta det försiktigt och lyfta i buken då jag använder det, trodde dom var tuffa som fan i truten ju.
Postad 18 April 2014 - 20:51
Det är mkt bättre Ja det är lätt att få det intrycket men som sagt det är lätt att de skadar sig. I min mening är lipgrip ett komplement till landnings/hållningsredskap. Ett bra sätt att hålla fisken medan man krokar ut och hittar ett bra gälgrepp tex Postad 19 April 2014 - 07:18
Så länge man bara "håller i" med lipgrrip tycker jag det är bra. Lyft aldrig med det..
Och, huvudet ska vara roterande! Postad 21 April 2014 - 17:41 Min är tyvärr inte roterande, blev inte många rätt med min lipgrip mao. Men efter att ha landat en så tror jag nästkommande ska gå mycket bättre, första fisken på jerk och PB det gör ju inte suget mindre efter att fiska mindre precis. Såg ut som mina tidigare det där Postad 21 April 2014 - 17:45
Haha nej inte direkt den tog precis vid bryggan och så liten att det bara var att lyfta upp den med spöt, men hade iaf tur med vädret Postad 24 April 2014 - 10:53
Har varit väldigt nära att få in kroken genom nageln från andra hållet en gång. Körde gälgreppet på ett ismetepass och gäddan rullade som s*tan. Till slut känner jag kroken mot nageln och efter en stund går tafsen (20lb titan) av. Hullingen satt precis igenom nageln men jag kunde ändå få ut den samma väg den kom in. Lite till så hade jag nog fått operera ut den.
Hade en j*vla tur att tafsen gick av... Postad 24 April 2014 - 18:19
Har vart ute en sväng idag, tog närmsta vattnet och kammade hem noll, för mycket vatten = strömt idag igen.
Sitter och väntar på tre stycken Zonkertail, fick för mig att dom rörde sig som Big Mcmy men tji fick jag efter att ha kikat på youtube, kanske att dom hamnar på marknaden IOM att jag egentligen ville ha tailar med side to side gång. http://youtube.com/watch?v=JCa7wMHJNLk http://youtube.com/watch?v=djby9Y-MMXE Postad 25 April 2014 - 04:48
Sztail är ett tailbete. Det har i regel ingen sidogång.
betena du letar efter om du ska ha från Sz är antingen Mctail, jonnys tail eller mcmy. Postad 25 April 2014 - 07:54
En får tacka för tipsen, här är en taskig bild ifrån säljaren.
En Finmörten, Papegoja, Pearl oliven med paddel ( lär ju vara THE SHIT på ++6Kg!
Redigerat av Evil Homer, 25 April 2014 - 07:55. Postad 25 April 2014 - 08:05
Det är bra beten. Det är bara inga jerkbaits så man får fiska dom annorlunda. Se dom som spinnbeten. Kolla vad de har för bly med för det finns 3 olika viktningar på Sztail. (Shallow, slow sink och sink)
Postad 25 April 2014 - 09:09
Ungefär som McMio då, dom fick åktur via Beastmaster och Orra SX igår, smidigt att köra tailar som inte är så tunga via ett spö och inte behöver jerkas hem.
Inte sett någon vikt på Zonker tail, men misstänker att dom blir i tyngsta laget för Beastmaster? Redigerat av Evil Homer, 25 April 2014 - 09:35. Postad 25 April 2014 - 11:42
Vad har du får kastvikt och längd? Ett 8,6 runt ca 140-150g är rätt optimalt.
Postad 26 April 2014 - 07:18
Finmörten ser riktigt grym ut måste jag säga. Fick lite storgöskänsla över den.
Har för mig att jag har tipsat om päronbly & "powerdots" förut oxå. Det går att få till ganska fräck gång på tailar oxå.. Med bly försvinner dock hänget i vattnet, men man kan typ "jigga" in betena. Kan va grymt effektivt. Själv ligger jag & väntar på att återhämta mig från min operation. Allt har gått bra men jag kan upplysa er om att man är rätt sliten efter en 9h hjärnkirurgi. Mitt fiske får lov att vänta. Skitfiske på er andra! Postad 26 April 2014 - 08:29
Det viktigaste är att du blir frisk/kry så kan du fiska sen.
Skitkry på dig Sikkfik ;-) Postad 26 April 2014 - 08:36 Visst är det så, det är så jäkla trist att ha nollreserv i energi dock. Tack! Postad 26 April 2014 - 14:04
Fan, var försiktiga med fingrarna. När jag jobbade på primärvårdsjouren dök det någon gång upp folk som fått krokar i fingrarna när dom hade fiskat gädda. Fy fan så obehagligt. En kille höll på att svimma, troligtvis av ren rena rädslan för hur man skulle få bort kroken (satt rakt in i nageln. Tvätta, trycka igenom fingret, klippa av och dra ut. Men s*tan så metallen sitter i nageln. Det värsta är ju att man inte kan dra tillbaka den, hullingen skulle ju slita sönder allt.
Postad 27 April 2014 - 09:29 Oj, dom är såpass tunga alltså?! Då får dom snällt köras på Jerkspöt,. Om jag nu får dom, säljaren har inte svarat mig sen jag betalade in pengar. Dom där päronblyna har jag glömt varje gång jag vart i butiken, men lovar att jag skall testa. In i skallen och rota kan inte vara någon höjdare, hitta dom något? Postad 27 April 2014 - 09:51
Var inne på Huntyard Berras förra veckan och när jag betalade och gick så sa killen i kassan "Skitfiske" jag skrattade och tänkte inte mer på det men några dagar senare när jag fiskade regnbåge 20mil bort så pratade jag lite med en trevlig herre och även han avslutade våran konversation med skitfiske, är det ngt man säger nuförtiden?
Postad 27 April 2014 - 10:11 Haha näe det var ingen höjdare, det är verkligen precis slut på energi. Jag får ta omtag när jag borstar tänder & rakar mig. Fixar det inte i ett sträck lixom. Och jo de plockade ut en cysta i äppelstorlek. Päronbly kan man labba mycket med, framför tafs, beteslås, i tailen mm. Fantasin sätter gränserna. Powerdots är "klisterlappar" från BFT med vikt i. Tror de funkar bättre på jerkar. Man får/ska inte inte säga "lycka till" i fiskebranchen Därav, skitfiske! Postad 28 April 2014 - 14:32
Blev inringd på jobb så det blev ingen tur på sjön idag, aja skitfiske på er!
Postad 28 April 2014 - 17:34
Blev första vertikalpasset från kajak igår. Blankade tyvärr men tappade en. Mkt spännande fiske.
Postad 29 April 2014 - 12:20 Gös, abborre, gädda, röding, allmänt? Sett många i "mitt" vatten börjat med vertikalfiske. Har aldrig provat själv & det känns inte riktigt som min melodi. Postad 29 April 2014 - 14:45
Årets andra slemtorped :-) kämpade bra på ett 8ft shimano 10-30g strömgädda med
Bifogad fil(er)Postad 29 April 2014 - 14:57
Bra fråga den bråkade massa och hoppade runt på land så släppte tillbaka den rätt omgående men en okvalificerad gissning på 2.8kg? kaske
Postad 29 April 2014 - 16:09
Runt 3kg gissar jag med på.
Fy f*n va fiskesugen jag blir! Grattis btw! Redigerat av Unregisteredb27a28b7, 29 April 2014 - 16:10. Postad 29 April 2014 - 16:15
Tackar, ja den var i riktigt god kondition och en av de större jag tagit i den lokala forsen Postad 29 April 2014 - 18:27 gös. Det trodde inte jag heller för något år sedan men förra året när jag prövade med en kompis insåg jag hur sjukt spännande det är. Grattis degpojken! sitter själv och metar gräskarp nu. Händer inte jättemycket. Blir nog ett vertikalpass imorgon också. Redigerat av Sgart, 29 April 2014 - 18:28. 1 användare läser detta ämne0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar |
Trendande produkter |