Apple Tv (Gen 2)
947 svar till detta ämne
Postad 21 December 2011 - 23:35
Unregisteredbe903194
-
Unregisteredbe903194
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Okej, där har du sannolikt problemet. Aktivera hårdvaruacceleration så blir det helt annat. När det gäller Plex är jag dåligt insatt. Jag har visserligen Plex-klienten på min ATV2, men jag gillar inte Plex Servern för windows, så jag har inte brytt mig om det. Nu när XBMC fungerar så bra finns ingen anledning att packa upp rar-bibliotek, bara att spela som det är...
Tack än en gång för ditt svar. Blir det sämre, alltså mer krävande, om man delar ut det via smb server till ATV:n eller är det skitsamma? Tyckte det var lite störande med alla mapparna man fick klicka sig genom men det kanske går att skriva in smb://*sökväg* så hittar den filmerna direkt? såg inte så snyggt ut när man fick en ruta att klicka sig fram igenom alla mapparna på vägen. Är väldigt ny på ATV som du kanske märker...
Postad 22 December 2011 - 08:41
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
Ah, tack för svar! Men - efter 1h45min har Handbrake konverterat 0.95% av den avi fil jag ville testa med...! Visst, PC:n är inte den fräschaste, den är 4-5år gammal... Men ändå - är Handbrake så resurskrävande...?
Då lär du inte kunna transcoda on the fly med Plex heller. Det tar lika lång tid, så om Handbrake tar längre tid på sig än filmens speltid så är du rökt. Och ja, det är väldigt resurskrävande (jag gissar att du konverterar en HD-film?).
Postad 22 December 2011 - 09:01
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
En liten fråga, Ska köra aTV Flash på den har jag bestämt och undrar om man enkelt via aTV Flashs meny kan uppdatera till XBMC nightly build?
Postad 22 December 2011 - 09:39
henke19822
-
henke19822
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Tack än en gång för ditt svar. Blir det sämre, alltså mer krävande, om man delar ut det via smb server till ATV:n eller är det skitsamma? Tyckte det var lite störande med alla mapparna man fick klicka sig genom men det kanske går att skriva in smb://*sökväg* så hittar den filmerna direkt? såg inte så snyggt ut när man fick en ruta att klicka sig fram igenom alla mapparna på vägen.
Är väldigt ny på ATV som du kanske märker...
Jag är rätt ny när det gäller ATV jag oxå, jag lär mig fortfarande massor och har fortfarande en del issues. Däremot är jag en gammal XBMC-räv sen 5-6 år tillbaka. Vågar inte svara på om det krävs mer av XBMC/ATV att dra filmerna från en NAS, men det tror jag inte. Jag har själv en D-Link DNS-320 som jag använder utan problem. Ett tips är att du "sätter innehåll" på den mappen som du har valt att använda i XBMC. Sätt den exemplvis till "Film" och välj en "skrapa", exempelvis IMDB. Då plockar den ner all information om varje film, och då kan du istället gå direkt in till "Biblioteket" i XBMC, och se vad du har eller starta en film. Då slipper du klicka dig igenom mappstrukturen. Smidigt så att det förslår (dessutom, har du flera mappar med filmer så samlar den upp alla filmer i Bibliotek, oavsett om de ligger i olika mappar). Lycka till!
Redigerat av henke19822, 22 December 2011 - 09:40.
Postad 22 December 2011 - 12:20
Unregistered1eaa5478
-
Unregistered1eaa5478
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
Då lär du inte kunna transcoda on the fly med Plex heller. Det tar lika lång tid, så om Handbrake tar längre tid på sig än filmens speltid så är du rökt. Och ja, det är väldigt resurskrävande (jag gissar att du konverterar en HD-film?).
Det var en avi-fil, 350Mb, 42min. Vid 23.00, efter 5h, hade det gått 2.8%, så jag gav upp och skulle stänga av PC:n. Då stängde jag ner Firefox först och vips började Handbrake puttra på... Så ikväll ska jag testa igen, utan en massa andra program öppna. Men jag är ändå skeptisk... Är det en utmaning att jailbreaka ATVn och få igång XBMC, som någon tipsade om här, för att slippa detta konverteringssteget...? Betänk att jag aldrig pysslat med detta tidigare...
Redigerat av Unregistered1eaa5478, 22 December 2011 - 12:21.
Postad 22 December 2011 - 12:47
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Kolla här erik_plus8
http://www.techplay....-4-for-appletv/
Redigerat av 22mc, 22 December 2011 - 12:48.
Postad 22 December 2011 - 13:15
Unregistereddc471864
-
Unregistereddc471864
-
Über-Guru
-
-
24891 inlägg
Handbrake gör samma sak som Plex Media Server kan, d.v.s. transcoda till ett lämpligare format. Skillnaden är att Plex gör det medan du tittar på filmen, så det kräver en del processorkraft om man ska köra HD. Det känns smartare att använda Handbrake och låta den konvertera alla filmer när du inte behöver kolla på dem, så har du dem i rätt format sedan. Ja, det tar tid, men sålänge du inte tittar är det ju ingen panik. Om du däremot känner att du måste ha kvar originalen så kräver det ju betydligt mer lagringsutrymme än om man gör det med Plex (som ju inte sparar det den konverterar).
Sen när började plex konvertera format. Det har den aldrig gjort innan. Visst den konverterar om du ska skicka till tex en iphone/ipad för att de enheterna inte klarar av alla format och är i annan upplösning. Har aldrig varit med om att plex konverterar om ngt om man skickar till plex egna spelare. Det konverteras iaf inte när jag skickar från min mac mini till min macbook pro.
Postad 22 December 2011 - 17:07
BitterMelon
-
BitterMelon
-
Guru
-
-
4217 inlägg
Det var en avi-fil, 350Mb, 42min. Vid 23.00, efter 5h, hade det gått 2.8%, så jag gav upp och skulle stänga av PC:n. Då stängde jag ner Firefox först och vips började Handbrake puttra på... Så ikväll ska jag testa igen, utan en massa andra program öppna. Men jag är ändå skeptisk...
Ouch! Iofs har jag noterat att ex. Chrome blir dödligt långsamt om man har XBMC igång (utan att spela upp film), kanske något med hårdvaruacceleration som låses? Men bra, kör Handbrake utan Firefox igång.  Sen när började plex konvertera format. Det har den aldrig gjort innan. Visst den konverterar om du ska skicka till tex en iphone/ipad för att de enheterna inte klarar av alla format och är i annan upplösning. Har aldrig varit med om att plex konverterar om ngt om man skickar till plex egna spelare. Det konverteras iaf inte när jag skickar från min mac mini till min macbook pro.
Jag syftade på Plex Media Server, inte klienten. Och självklart transcodas ingen om det inte behövs. ATV klarar väl inte alla format (åtminstone inte utan JB)?
Postad 22 December 2011 - 20:37
jimper
-
jimper
-
Amatör
-
-
81 inlägg
Hjälp mig lite här... Du har "Plex server" på datorn? Ersätter den iTunes, så att säga? Plex server delar ut filmer på nätet som AppleTV fångar upp och visar på TV:n? Och det funkar med avi-filer?
(ruttnade lite, testade att konvertera en avi till m4 med Handbrake och fifan vad långsamt det går. Vi måste kunna köra avi filerna direkt till ATV:n, men jag vill helst inte hålla på med JB och XBMC då jag inte har en susning om vad jag gör... )
Vad gör Pleax-appen på iPhonen/iPaden? Varför gå omvägen via en iDevice om ATV kan hämta filerna direkt på nätet?
Sorry för lågnivåfrågor - jag försöker sätta mig in i detta... 
Ja, man kan säga att Plex-server ersätter iTunes, och ja det fungerar med avi-filer. Plex-appen kan skicka via airplay till ATV, det kan inte Plex-server. Plex-appen blir som en fjärrkontroll till ATV. Tyvärr får jag inte *.srt-filer att fungera, dvs, jag får inte undertexter att fungera, om det inte är inbränt i filen från början. Det tar ju som sagt lång tid att konvertera avi till m4v. mkv går betydligt fortare.
Postad 25 December 2011 - 08:19
Unregistered940f9a04
-
Unregistered940f9a04
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
hej
Jag har köpt en apple tv och nu vill jag jailbreaka den o köra xbmc på den.
Men jag har ver. 4.4.4.
Jag har googlat men kommer inte fram till nåt, är nybörjare på det här.
Funkar xbmc till 4.4.4 eller måste jag återställa till 4.4.3 ?
Hur gör jag de isf.
tacksam för svar
Postad 25 December 2011 - 16:35
Unregistered1eaa5478
-
Unregistered1eaa5478
-
Lärjunge
-
-
316 inlägg
OK, med allt annat avstängt tar en 42min avi fil 1h15min att konvertera till m4v med Handbrake på nuv PC.... (undrar varför det heter "Handbrake"...  )
Men - julafton var ju igår, iPaden är uppackad och vi har kommit tillbaka hem så att jag har kunnat börja leka lite. Installerade Airvideo på iPaden och Airvideo server på PC:n. Extremt smidigt och det fungerade med en gång, utan handpåläggning - fantastiskt. Jag delade alltså ut mappen med alla avi filerna i, letade upp datorn/mappen på iPaden och det satte igång. Några sekunders fördröjning vid start, men sedan verkade det flyta på alldeles förträffligt.
Nu är frågan - kan jag skicka det som iPaden visar (i Airvideo) till TV:n om jag har en ATV? (vi har alltså inte skaffat en ATV ännu). Finns den funktionaliteten i Airvideo eller behöver jag tex Airplay e.dyl?
Redigerat av Unregistered1eaa5478, 25 December 2011 - 17:23.
Postad 25 December 2011 - 18:12
cnsmipe1
-
cnsmipe1
-
Lärjunge
-
-
436 inlägg
OK, med allt annat avstängt tar en 42min avi fil 1h15min att konvertera till m4v med Handbrake på nuv PC.... (undrar varför det heter "Handbrake"... )
Men - julafton var ju igår, iPaden är uppackad och vi har kommit tillbaka hem så att jag har kunnat börja leka lite. Installerade Airvideo på iPaden och Airvideo server på PC:n. Extremt smidigt och det fungerade med en gång, utan handpåläggning - fantastiskt. Jag delade alltså ut mappen med alla avi filerna i, letade upp datorn/mappen på iPaden och det satte igång. Några sekunders fördröjning vid start, men sedan verkade det flyta på alldeles förträffligt.
Nu är frågan - kan jag skicka det som iPaden visar (i Airvideo) till TV:n om jag har en ATV? (vi har alltså inte skaffat en ATV ännu). Finns den funktionaliteten i Airvideo eller behöver jag tex Airplay e.dyl?
Ja det fungerar
Postad 25 December 2011 - 20:47
DampWall
-
DampWall
-
Lärjunge
-
-
390 inlägg
Tja jag har skaffat mig en atv 2 nu och älskar den då det är så nice med airplay men min kom leveread med ios 4.3 alltså ingen mirroring vilket är tråkigt men har googlat runt lite och förstått att 4.3 går att jb'a untethered och det är ju ett stort plus tänker jag men samtidigt vill man ha mirroringen som 4.4 medför sig, så jag tänkte mest fråga om råd här utav er som har haft era atv 2's ett tag hur skulle ni göra skulle ni stanna på 4.3 eller uppdaterat till 4,4 för att köra med en tethered lösning på jailbreaket? Har egentligen ingen större användning för mirroringen bara att det coolt
Sen så har jag en fråga som egentligen hör hemma i nas delen av forumet men slänger iväg den här med, har tänkt att skaffa Synology ds411j, i den så hade jag från början slakta mina externa diskar och stoppa in dom i den och hur funkar det egentligen kommer ju inte köra någon sorts raid eller likande eftersom det är ju olika stora diskar så min tanke är att nas'en mest kommer funka som ett externt chassi från början.
Postad 27 December 2011 - 08:13
joepe
-
joepe
-
Rookie
-
1 inlägg
hej
Jag har köpt en apple tv och nu vill jag jailbreaka den o köra xbmc på den. Men jag har ver. 4.4.4. Jag har googlat men kommer inte fram till nåt, är nybörjare på det här. Funkar xbmc till 4.4.4 eller måste jag återställa till 4.4.3 ? Hur gör jag de isf.
tacksam för svar
Jag köpte en apple TV igår. Råkade uppgradera till 4.4.4 innan jag insåg att det potentiellt var en dålig idé. Men jag körde på och gjorde jailbreak och installerade senaste nightly (20111222) av xbmc och det funkar klockrent så här långt! Största nackdelen är att det är en tethered jailbreak, du måste koppla in apple tv till datorn om du behöver boota om den.
Postad 27 December 2011 - 16:17
Unregistered940f9a04
-
Unregistered940f9a04
-
Wannabe
-
-
28 inlägg
Jag köpte en apple TV igår. Råkade uppgradera till 4.4.4 innan jag insåg att det potentiellt var en dålig idé. Men jag körde på och gjorde jailbreak och installerade senaste nightly (20111222) av xbmc och det funkar klockrent så här långt! Största nackdelen är att det är en tethered jailbreak, du måste koppla in apple tv till datorn om du behöver boota om den.
okej, körde du med seas0npass? ska prova lite senare om man får till de.
Postad 27 December 2011 - 19:07
Hostis
-
Hostis
-
Användare
-
-
140 inlägg
Rätta mig om jag har fel. Är totalt nybörjare inom detta med Apple och dess "jailbreaking"
Är mer inne på android och dess like.
Tjejen gick och köpte en atv2 iförrigår och uppdaterade ifrån itunes från sin iMac till senaste AppleTV2,1_4.4.4_9A406a
Sen ber hon mig låsa upp den för och kunna komma åt allt godis i den.
kört seasonpass och lyckades med och få den röda loggan i början 2 ggr. Men efter att jag ska försöka installera xbmc så har jag kommit till en logga på där en usb kabel skall kopplas in. Detta har nu lett till att jag eventuellt tror att det kan vara brickad. Men jag kommer in i DFU.
Detta har dragit mig till en värld jag inte ens viste exsisterade.
seasonpass, greenpois0n, iREB-r4, iFaith, sn0wbreeze och tinyumbrella..
Även redigera i host filmer m.m
För och inte ta upp massa onödigt post på ett problem som jag tror få enstaka har så önskar jag nån kunde kontaka mig via ett pm där jag kan ge vissa felkoder om det skulle behövas.
Har lätt för och lära mig och jag tror att för en erfaren så skall nog detta vara ur världen snarast
Tack på förhand.
Redigerat av Hostis, 27 December 2011 - 20:01.
Postad 28 December 2011 - 17:41
nautiqu3
-
nautiqu3
-
Användare
-
-
192 inlägg
Till er som inte uppdaterat till "Eden" på XBMC så rekommenderar jag det! Inge mer Nightlies
Enkelt att uppdatera och sen är ni igång!
Postad 28 December 2011 - 22:10
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Till er som inte uppdaterat till "Eden" på XBMC så rekommenderar jag det! Inge mer Nightlies  Enkelt att uppdatera och sen är ni igång! 
Har kört in EDEN på min aTV nu, men fattar inte riktigt hur man ska uppdatera EDEN när nästa version kommer?
Postad 29 December 2011 - 10:45
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
På samma sätt som du fick in den ver. du har nu..
Postad 30 December 2011 - 09:45
Unregistered1918
-
Unregistered1918
-
Amatör
-
-
55 inlägg
ni som kör plex, funkar Play kanaler? för mig vägrar det funka. svt play funkar dock i xbmc när jag testade men jag vill använda plex.
Postad 30 December 2011 - 19:56
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Postad 31 December 2011 - 01:22
Unregistered77496a38
-
Unregistered77496a38
-
Wannabe
-
-
23 inlägg
Mina snabba 2 cent. Kör gärna nfs istället för smb om ni kan. Jag hade problem med att det laggade en del men efter jag bytt till nfs funkar allt klockrent. Kör även med kabel och inte wifi. Kör nfs på atv2 i sovrummet och afp på mac minin i vardagsrummet. Apple och smb är inga skoj saker
I xbmc *
Redigerat av Unregistered77496a38, 31 December 2011 - 01:25.
Postad 31 December 2011 - 14:02
edla
-
edla
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Nu bär det av, köpt en ATV 2 och ska ge mig på jailbreakingen och kommer köra med Seasonpass som verkar funka bra för de flesta. Så långt great men blir förvirrad kring vilken mediapgmvara som skulle funka bäst för mig - Plex, XBMC....m.fl.
Har en LG NAS med inbyggd Itunes server (används ej), DLNA och funkar bra idag med en WD TV Live (mediaextender) som nu ska flyttas ned till allrummet till förmån för ATVn.
Några jätteviktiga frågor för mig innan jag testar som jag hoppas ni kan svara på?
* Kommer Airplay fortfarande att funka från min Iphone efter JB?
* Stödjer både XBMC och Plex HD ljud och och 1080P på ATVn?
* Kräver XBMC/Plex en serverprgmvara?
* Vilka övergripande för- och nackdelar finns det med XBMC vs Plex? Vilken av dessa verkar funka mest problemfritt?
* En superdum fråga, kan jag installera XBMC/Plex från en vanlig windowsmaskin till ATVn eller måste detta ske från en Appleburk?
Tusen tack på förhand till dig som orkar svara på mina nybörjarfrågor :-)
Postad 31 December 2011 - 15:20
chrillebn
-
chrillebn
-
Forumräv
-
-
697 inlägg
Airplay kommer att fungera.
HD-ljud vet jag ej men XBMC ska väl klara alla format så det borde fungera.1080p filer kan du spela men Atv:n har bara 720p ut så antar att det skalas ner där.
Plex fungerar ej än så länge med senaste uppdateringen så se till att inte uppgradera Atv:n.
Är själv ny på denna pryl så det finns nog någon vänlig själ som kan detta bättre än mig som kan förklara utförligare.
Postad 31 December 2011 - 15:42
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Har uppdaterat med seasonpass JailBreak för 4.4.4, gick enkelt, MEN, lyckas inte installera XBMC igen, någon som stött på samma problem och hittat en lösning?
Postad 31 December 2011 - 15:47
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Plex beta 0.9 funkar på 4.4.4
Postad 31 December 2011 - 17:52
edla
-
edla
-
Lärjunge
-
-
323 inlägg
Tack för svar på några av mina frågor. Drog igång ATVn för första gången och trot eller ej men jag verkar ha fått en DOA!!!!
Trodde inte det förekom i applevärlden, tror jag gör allting rätt (går nog inte att göra på så många sätt). Den kommer så långt som till val av språk men det händer inte jota när jag försöker toggla med fjärren. Lampan blinkar ilsket hela tiden....till slut så växlar den över till en screensaver med massa djurbilder.....Försökt para ihop fjärren med boxen genom att hålla meny och högerpil intryckt i 6 sek....nada. När jag trycker flera ggr på högerpil så blir det avbrott i blinkandet så det tyder på att det finns någon slags connection mellan de två. Ryckt ur elkabeln flera ggr.
Vad mer kan jag testa innan jag lämnar tillbaka sk-ten?
Postad 31 December 2011 - 21:33
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Tack för svar på några av mina frågor. Drog igång ATVn för första gången och trot eller ej men jag verkar ha fått en DOA!!!!
Trodde inte det förekom i applevärlden, tror jag gör allting rätt (går nog inte att göra på så många sätt). Den kommer så långt som till val av språk men det händer inte jota när jag försöker toggla med fjärren. Lampan blinkar ilsket hela tiden....till slut så växlar den över till en screensaver med massa djurbilder.....Försökt para ihop fjärren med boxen genom att hålla meny och högerpil intryckt i 6 sek....nada. När jag trycker flera ggr på högerpil så blir det avbrott i blinkandet så det tyder på att det finns någon slags connection mellan de två. Ryckt ur elkabeln flera ggr.
Vad mer kan jag testa innan jag lämnar tillbaka sk-ten?
testa håll inne menu å play knappen i 6-7 sekunder, då borde den göra en hard reset
Postad 01 January 2012 - 10:15
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
För er som haft problem med att att installera XBMC etc pga slut på minne på ATV'n, så har SeasOnPass spårat problemet och gett ut version 0.8.1 nu, det finns även en fix du kan göra manuellt. Jag kör om JailBreaket nu, gött...
http://forum.firecor...1#comment-28379
Postad 01 January 2012 - 11:43
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Kör iPhone/iPad apps på din AppleTV - http://www.youtube.c...d&v=h3A5vfML100
Bra start på 2012
Postad 02 January 2012 - 00:26
nautiqu3
-
nautiqu3
-
Användare
-
-
192 inlägg
Och untethered JB till 4.4.4 från seas0npass
Postad 02 January 2012 - 19:44
mcmike
-
mcmike
-
Über-Guru
-
-
10990 inlägg
Har inte jailbreakat min utan vill bara streama film från min imac till vardagsrummet. Funkar kanon med mirovideoconverter. Vad blir det för skillnad om man gör det? Verkar som många får problem efter det? För och nackdelar? Vet inte så mycket. Tack på förhand!
Postad 02 January 2012 - 20:17
henke19822
-
henke19822
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Har kört Eden sen release, men jag är inte speciellt imponerad över den nya versionen. Vad är nytt, egentligen?!
Jo, jag har läst i genom release-specen men det var väl inte så häftigt!
Med det inte sagt att XBMC inte fungerar bra, tvärtom. Det har alltid fungerat bra!
Postad 02 January 2012 - 21:21
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Hur gör man för att se trailers på filmerna man har i biblioteket på XBMC?
Postad 02 January 2012 - 22:46
22mc
-
22mc
-
Veteran
-
-
1992 inlägg
Du får väl det valet när du tar upp info menyn på en filmmapp ?
Postad 03 January 2012 - 11:05
henke19822
-
henke19822
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Du får väl det valet när du tar upp info menyn på en filmmapp ?
Stämmer, håll in menu-knappen och välj "filminfo"! Alla har dock inte trailers (har man imdb som skrapa tar den väl trailern från imdbs hemsida, och finns ingen trailer där så kan man inte välja det)
Postad 03 January 2012 - 18:03
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Kör med imdb och trailers från HD.net i 480p aktiverat, men hittar inga trailers på filmerna... Ska man välja att hämta från Youtube istället, laddas de ner och tar plats på hårddisken i så fall?
Postad 03 January 2012 - 21:14
Unregisteredbe903194
-
Unregisteredbe903194
-
Amatör
-
-
58 inlägg
Hoppas jag inte repostar någons tidigare fråga här nu men...
Kan man ändra grundmenyn i ATV:n så att man under "internet" kan ta bort
det man inte använder och VÄLDIGT gärna kunna lägga till Play kanaler som SVT, TV4 mm
Eller är man tvungen att använda Plex eller XBMC för att nå play kanalerna?
Tycker ATV Flash´s Media Player funkar fint än så länge så jag vet inte om jag vill använda Plex eller XMBC.
Ser inte någon mening med dem?
Postad 04 January 2012 - 10:18
henke19822
-
henke19822
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Kör med imdb och trailers från HD.net i 480p aktiverat, men hittar inga trailers på filmerna... Ska man välja att hämta från Youtube istället, laddas de ner och tar plats på hårddisken i så fall?
Varför inte göra det enkelt att välja trailers från IMDB, om man nu har möjlighet att välja? IMDB har ju de flesta trailers ändå. Och som svar på din sista fråga, så tror jag inte att de laddas ner på hårddisken, utan de streamas.
Postad 04 January 2012 - 10:19
JvD
-
JvD
-
Amatör
-
-
82 inlägg
Någon som vet hur man rullar tillbaks från Eden till föregående version på en Apple TV 2?
Postad 04 January 2012 - 10:38
Tool-AENIMA
-
Tool-AENIMA
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Någon som vet om plex funkar på ver 4.4.4
Postad 04 January 2012 - 11:21
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Varför inte göra det enkelt att välja trailers från IMDB, om man nu har möjlighet att välja? IMDB har ju de flesta trailers ändå. Och som svar på din sista fråga, så tror jag inte att de laddas ner på hårddisken, utan de streamas.
Det är exakt det jag vill, hur gör jag för att få imdb's trailers, ser inte det valet i scrapperinställningarna, ser bara HD.net som är aktiverat och youtube?
Postad 04 January 2012 - 15:41
`rzr
-
`rzr
-
Beroende
-
-
1067 inlägg
Någon som vet om plex funkar på ver 4.4.4
Bryr du dig ens om att kolla i tråden? Kolla ett par inlägg upp..
Postad 04 January 2012 - 19:01
Bulldog76
-
Bulldog76
-
Veteran
-
-
1524 inlägg
jag har xmbc, men tycker plex verkar oerhört smidigare, nu har jg inte försökt uppdatera till eden eller nån nightly, men den versionen jag har då fungerar inte scrapers ordentligt. eller knappt alls....¨Versionsproblem bara?
Har aldrig testat att installera nåt på ATV med hjälp av kommandon..
Redigerat av Bulldog76, 04 January 2012 - 19:06.
Postad 04 January 2012 - 21:44
henke19822
-
henke19822
-
Lärjunge
-
-
404 inlägg
Det är exakt det jag vill, hur gör jag för att få imdb's trailers, ser inte det valet i scrapperinställningarna, ser bara HD.net som är aktiverat och youtube?
Oj, ja du, bra fråga. Jag har bara valt IMDB som skrapa, och då fungerar Trailerfunktionen galant, tror jag. Jag måste dubbelkolla, återkommer!
Postad 04 January 2012 - 23:40
Tool-AENIMA
-
Tool-AENIMA
-
Forumräv
-
-
853 inlägg
Bryr du dig ens om att kolla i tråden? Kolla ett par inlägg upp..
Oj vad rolig ton det va här då sorry missade det
Postad 05 January 2012 - 23:07
TheGun
-
TheGun
-
Lärjunge
-
-
269 inlägg
Oj, ja du, bra fråga. Jag har bara valt IMDB som skrapa, och då fungerar Trailerfunktionen galant, tror jag. Jag måste dubbelkolla, återkommer!
Skulle vara väldigt snällt om du kunde kolla det, eller om det är någon annanstans än under settings på imdb som det ska aktiveras.
Postad 07 January 2012 - 01:16
Jamothx
-
Jamothx
-
Wannabe
-
-
38 inlägg
Tjena
Har haft en ATV 2 i dryga månaden nu, men har inte lyckats fixa digitaltljud med XBMC ännu. Har testat allt som folk skrivit om i olika forum. Har använt både 4.3.3 och 4.4.4 firmware samt jailbreakat med Seas0npass båda gångerna och med samma utgång. Får ju ut analogt ljud i XBMC, Youtube, osv. Finns det nån lösning på problemet??
//Daniel
Postad 07 January 2012 - 10:59
migge1
-
migge1
-
Amatör
-
-
73 inlägg
Tjena
Har haft en ATV 2 i dryga månaden nu, men har inte lyckats fixa digitaltljud med XBMC ännu. Har testat allt som folk skrivit om i olika forum. Har använt både 4.3.3 och 4.4.4 firmware samt jailbreakat med Seas0npass båda gångerna och med samma utgång. Får ju ut analogt ljud i XBMC, Youtube, osv. Finns det nån lösning på problemet?? 
//Daniel
Hej! har du ändrat ljudet i apple menyn till 16bit ?
Postad 07 January 2012 - 20:33
nautiqu3
-
nautiqu3
-
Användare
-
-
192 inlägg
Skulle vara väldigt snällt om du kunde kolla det, eller om det är någon annanstans än under settings på imdb som det ska aktiveras.
Jag kör med youtube som skrapa om jag inte misstar mig och det fungerar great! Många gånger får jag HD kvalité på trailers.
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Svara på citerade inlägg Rensa
-
-
Minhembio forum
-
→
Media & Mediauppspelning
-
→
HTPC
-
Personuppgiftspolicy
|
-
Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
nimman
2026-06-08 07:49:07
-
-
-
Två sittplatser men behöver två till
genstruktur
2026-06-04 20:51:09
-
-
Fler
|
Vilka bilder visas här?
-
Listan visar de senaste galleribilderna av typen "Egen bild", dvs. bilder som medlemmarna själva tagit. För att bilder ska listas krävs att albumet är synligt samt att det inte är av typen "Historik", "Önskelista", "Övriga byggbilder" eller "Övrigt".
|