Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

Samsung PS50C685 3D-TV

1078 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Samsung PS50C685 (TV) 6 8.9375 (15) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 02 December 2010 - 11:15

Fresto
  • Fresto
  • Rookie

• 5 inlägg
  • 0

Låter mycket bra!
Har du kopplat tv:n på eget, jordat uttag?

Har även jag inget buzz och jag har TVn kopplad på samma förgreningsskontakt som bluray-spelare, Nintendo Wii, och digitalbox. Inga stora elslukare visserligen, men ändå.

Postad 02 December 2010 - 11:30

TheJesper
  • TheJesper
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Visst ska en plasma HELST fraktas stående, men fraktar du den liggandes runt en timma (front UPP) och låter den stå några timmar (helst, för att få plasmacellerna att fördela sig rätt igen) innan du slår igång den ska det inte påverka överhuvudtaget. Själv fraktade jag den liggandes i runt 30-40 minuter, lät den stå 3-4 timmar, och den funkar kanon.

Jag tror nog inte det räcker med "HELST". På en sån stor skärm riskerar glaset att spricka om den fraktas liggande och vad jag vet är detta anledningen till att man inte skall lägga den ner... Sen om den lutar några grader hit eller dit spelar självklart ingen roll...

/TheJesper

Postad 02 December 2010 - 11:31

Furstenberg
  • Furstenberg
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Får man fråga vilken modell och pris? Har själv varit inne på att satsa på 55 eller större, men nu blev den första 3D-TVn 50 tum till att börja med. Behåller min då jag ej upplever buzz som något problem här och svärtan får jag väl leva med så länge... Däremot lär jag definitivt byta upp mig så fort 55/58/60+ tummarna gått ner i pris nästa år :)

Samsung ue65c8000
Vissa föredrar plasma andra inte. Jag trodde plasma skulle funka för mig men jag pallar helt enkelt inte höra buzzing eller oroa mig för IR. jag pallar inte bryta in tvn i 200 timmar och sen ändå inte kunna pausa xboxen och gå upp till grannen och ut med hunden utan att behöva oroa mig. Eller låta laptopen stå på kopplad till tvn några timmar. Sen hålla på med whitewash och massa annat klydd. Jag sitter där och kollar efter IR hela tiden om jag har en plasma och kan ej slappna av. Nej led är det självklara alternativet för mig. 65 tum, under 3cm tjock, internet@tv, inbyggd mediaspelare som klarar allt via usb, wifi, 10p whitesystem, usb record, otroligt snygg ram i borstat stål. Nej denna tvn har precis allt enligt mig. Superb bild både i 2D och 3D. En annan sak som imponerade otroligt är uppskalningen. Testade lite olika filmformat via usbstickan och en xvid film på 700mb såg i princip ut som en dvdfilm. Och detta är på 65 tum. Vill du gå stort, snyggt och bra så är den här tvn ett klart köp. Enligt mig!

Postad 02 December 2010 - 11:38

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Samsung UE65C8705 - 49K är det inte alla som har...

Postad 02 December 2010 - 11:55

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Samsung ue65c8000
Vissa föredrar plasma andra inte. Jag trodde plasma skulle funka för mig men jag pallar helt enkelt inte höra buzzing eller oroa mig för IR. jag pallar inte bryta in tvn i 200 timmar och sen ändå inte kunna pausa xboxen och gå upp till grannen och ut med hunden utan att behöva oroa mig. Eller låta laptopen stå på kopplad till tvn några timmar. Sen hålla på med whitewash och massa annat klydd. Jag sitter där och kollar efter IR hela tiden om jag har en plasma och kan ej slappna av. Nej led är det självklara alternativet för mig. 65 tum, under 3cm tjock, internet@tv, inbyggd mediaspelare som klarar allt via usb, wifi, 10p whitesystem, usb record, otroligt snygg ram i borstat stål. Nej denna tvn har precis allt enligt mig. Superb bild både i 2D och 3D. En annan sak som imponerade otroligt är uppskalningen. Testade lite olika filmformat via usbstickan och en xvid film på 700mb såg i princip ut som en dvdfilm. Och detta är på 65 tum. Vill du gå stort, snyggt och bra så är den här tvn ett klart köp. Enligt mig!

Är ju bara att stänga av tvn när man inte använder den så slipper man riskera IR och ghosting. Finns ingen poäng med att ha den igång när man inte tittar på den.
Min LG plasma har iaf ingen buzzing överhuvudtaget. Det enda jag hör är ett svagt surrande som kommer från min mac mini.

Definitivt inte värt priset. Om 2-3 år kommer samma tv kosta 15000. Då är det nog värt det.

Postad 02 December 2010 - 11:58

Furstenberg
  • Furstenberg
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Är ju bara att stänga av tvn när man inte använder den så slipper man riskera IR och ghosting. Finns ingen poäng med att ha den igång när man inte tittar på den.
Min LG plasma har iaf ingen buzzing överhuvudtaget. Det enda jag hör är ett svagt surrande som kommer från min mac mini.

Definitivt inte värt priset. Om 2-3 år kommer samma tv kosta 15000. Då är det nog värt det.

Vem köper en 3 år gammal tv? haha inte jag!

Postad 02 December 2010 - 12:01

Jacon
  • Jacon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Den kostar 44800 fraktfritt på dustin med student rabatt ^^
Man sparar nästan hälften av vad vi betalar i fullpris för C685, och trots det är det enormt mycket pengar att betala för en TV.
Men vet man vad man vill ha, är beredd att spendera det som krävs, och sen känner sig extremt nöjd så finns det ingen anledning att titta tillbaks igen

Postad 02 December 2010 - 12:05

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Vem köper en 3 år gammal tv? haha inte jag!

En ny tv med samma specar menade jag såklart. Priserna på tv rasar snabbt så jag skulle aldrig lägga så mycket på en tv. De är inte värda ngt efter 4-5 år.

Postad 02 December 2010 - 12:22

Furstenberg
  • Furstenberg
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

En ny tv med samma specar menade jag såklart. Priserna på tv rasar snabbt så jag skulle aldrig lägga så mycket på en tv. De är inte värda ngt efter 4-5 år.

Jamen då finns det ju en annan ny 65 tummare med helt andra specs och nya funktioner som är mycket bättre eller hur.
Då får man byta upp sig igen!

Postad 02 December 2010 - 12:37

Mr Vega
  • Mr Vega
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Det kan vara så, men samma handlare är många gånger registrerade både i USA, England, Tyskland, Italien etc., men i själva verket kommer grejerna från Hongkong. Jag har själv flera gånger trott att jag beställt från exempelvis Australien, men grejerna har skickats från Hongkong likväl.

Det är iofs sant. Synd att det missbrukas.
Tur är att jag aldrig varit med om det när jag beställt grejer från diverse länder via Ebay. :)

Jag har en fundering som jag faktiskt inte riktigt har förstått.
Det har länkats ett par gånger här i tråden till olika ställen på nätet där man kan ladda ner 3D material för att se på sin egna TV hemma. Räcker det att ladda ner o lägga allt i en USB-sticka o köra direkt via TV eller måste jag bränna detta i en Blu-Ray skiva eller annat krångligt?

Postad 02 December 2010 - 12:39

Unregistereddc471864
  • Unregistereddc471864
  • Über-Guru

• 24891 inlägg
  • 0

Det är iofs sant. Synd att det missbrukas.
Tur är att jag aldrig varit med om det när jag beställt grejer från diverse länder via Ebay. :)

Jag har en fundering som jag faktiskt inte riktigt har förstått.
Det har länkats ett par gånger här i tråden till olika ställen på nätet där man kan ladda ner 3D material för att se på sin egna TV hemma. Räcker det att ladda ner o lägga allt i en USB-sticka o köra direkt via TV eller måste jag bränna detta i en Blu-Ray skiva eller annat krångligt?

Du måste ha en spelare som kan spela upp 3D. Såvitt jag vet är det bara blurayspelare som kan det.

Postad 02 December 2010 - 12:57

Mr Vega
  • Mr Vega
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Du måste ha en spelare som kan spela upp 3D. Såvitt jag vet är det bara blurayspelare som kan det.

Jo, det förståss. HAr ju trots allt köpt paketet som alla andra här. :)
Men kan jag inte lägga allt på en USB-pinne bara?
Rent logiskt så borde ju TV:n eller DVD:n, som har 3D funktion, kunna spela upp 3D material oavsett källa, eller är jag helt ute o cyklar?

Postad 02 December 2010 - 13:31

Unregistered5756fde3
  • Unregistered5756fde3
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Det funkar att köra upp 3d från usb

Postad 02 December 2010 - 14:23

Peglund
  • Peglund
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Hur går det med era leveranser? Jag beställde den 22/11. Den 26/11 fick jag besked att det fanns reserverat på lagret. 29/11 Skickades det, fick ett mail där det stod: är under transport till vald hämtbutik. När ordern är klar för avhämtning kommer du meddelas detta via valt aviseringssätt (SMS eller Mail).

Fick ett mail igår från komplett, eftersom jag frågade vad som händer, där det stod: Som du säkert blivit varse har varorna skickats 29/11 mot våran Pick up point. Dessvärre har inte allt anlänt samtidigt, delvis förklarat med köldknäppen och delvis på grund av det oväntat höga tryck vi har haft i och med julkampanjerna.
Du kommer erhålla sms-avisering när allt kommit fram och blivit inregistrerat, förhoppningsvis under dagen idag

Har fortfarande inte hört något...

Redigerat av Peglund, 02 December 2010 - 14:24.

Postad 02 December 2010 - 14:35

Mr Vega
  • Mr Vega
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Hur går det med era leveranser? Jag beställde den 22/11. Den 26/11 fick jag besked att det fanns reserverat på lagret. 29/11 Skickades det, fick ett mail där det stod: är under transport till vald hämtbutik. När ordern är klar för avhämtning kommer du meddelas detta via valt aviseringssätt (SMS eller Mail).

Fick ett mail igår från komplett, eftersom jag frågade vad som händer, där det stod: Som du säkert blivit varse har varorna skickats 29/11 mot våran Pick up point. Dessvärre har inte allt anlänt samtidigt, delvis förklarat med köldknäppen och delvis på grund av det oväntat höga tryck vi har haft i och med julkampanjerna.
Du kommer erhålla sms-avisering när allt kommit fram och blivit inregistrerat, förhoppningsvis under dagen idag

Har fortfarande inte hört något...

Som jag skrev tidigare så skulle mitt paket vara hos Komplett GBG idag, men sen blev det framskjutet till på lördag, och nu till imorgon fredag.
Kanske pga kyla o snö, kanske pga annat. Men jag räknar med att kunna hämta imorgon, annars blir jag lite ledsen i ögat...

Postad 02 December 2010 - 15:10

Peglund
  • Peglund
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Jag beställde min den 24:e november och fick besked direkt att den skulle vara inne på lagret för hämtning den 2:e december. I tisdags blev detta ändrat till lördagen den 4:e december och igår onsdag blev det återigen ändrat men till fredagen den 3:e istället... himla snurr på datum har dom i alla fall.
Nu hoppas jag verkligen att det är imorgon som gäller så att jag kan avnjuta lite 3D under helgen. :)

/Mr Vega

Var på deras hemsida kan du se när den skall vara på lagret för avhämtning?

Kan man använda deras shipment tracking på någon sida?

Det enda som jag ser är följande:
xxxxxxxxxxx (PDF) - 2010-11-30T10:38

* xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx - Kom Sverige AB

* 1 Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C685 inkl. Samsung BP-C5900 3D blu-ray spelare och film
* 1 Samsung 50" 3D Plasma-TV PS50C685 inkl. Samsung BP-C5900 3D blu-ray spelare och film
* 1 Onkyo TX-SR608B Hemmabioreceiver 7 x 160 watt, 6xHDMI(1.4), THX, Dolby TrueHD och D
* 1 Onkyo TX-SR608B Hemmabioreceiver 7 x 160 watt, 6xHDMI(1.4), THX, Dolby TrueHD och D

Postad 02 December 2010 - 15:47

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1202 inlägg
  • 0

Samsung ue65c8000
Vissa föredrar plasma andra inte. Jag trodde plasma skulle funka för mig men jag pallar helt enkelt inte höra buzzing eller oroa mig för IR. jag pallar inte bryta in tvn i 200 timmar och sen ändå inte kunna pausa xboxen och gå upp till grannen och ut med hunden utan att behöva oroa mig. Eller låta laptopen stå på kopplad till tvn några timmar. Sen hålla på med whitewash och massa annat klydd. Jag sitter där och kollar efter IR hela tiden om jag har en plasma och kan ej slappna av. Nej led är det självklara alternativet för mig. 65 tum, under 3cm tjock, internet@tv, inbyggd mediaspelare som klarar allt via usb, wifi, 10p whitesystem, usb record, otroligt snygg ram i borstat stål. Nej denna tvn har precis allt enligt mig. Superb bild både i 2D och 3D.

Min V20 har inga som helst spår av IR, trots att jag somnar med menyer uppe, spelar TV-spel i många timmar etc., har aldrig använt whitewash och bryr mig inte om hur jag sköter sådant rent allmänt utan användet TV:n precis så som det är bekvämt för mig. Inga som helst problem. Och den lilla buzzing som finns är så svag att man måste stå framme vid TV:n och ha allt ljud avstängt för att höra den.

Nackdelen är såklart att den inte finns i 65" så då blir man tvungen att köpa den betydligt dyrare VT20, och då är plötsligt den ekonomiska vinsten i princip bortblåst. Kvar har man dock den fina bilden :)

En annan sak som imponerade otroligt är uppskalningen. Testade lite olika filmformat via usbstickan och en xvid film på 700mb såg i princip ut som en dvdfilm. Och detta är på 65 tum. Vill du gå stort, snyggt och bra så är den här tvn ett klart köp. Enligt mig!

Inte för att vara överdrivet cynisk, men det där är snarare ett kvitto på att TV:n inte är något vidare bra som bildvisare. Ska man inte kunna se skillnad på en dvd-rip och en äkta DVD? Det du säger är ju att den inte klarar att förmedla den extra bildkvalitet som DVD-filmen faktiskt har, man ser ingen skillnad mot det sämre materialet. Vad uppskalning har med saken att göra vet jag inte riktigt då en xvid på 700mb bör ha samma upplösning som en DVD-film. Snarare även där ett tecken på att något inte står rätt till då en uppskalad xvid inte går att skilja från en uppskalad DVD.

Postad 02 December 2010 - 16:47

Furstenberg
  • Furstenberg
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Min V20 har inga som helst spår av IR, trots att jag somnar med menyer uppe, spelar TV-spel i många timmar etc., har aldrig använt whitewash och bryr mig inte om hur jag sköter sådant rent allmänt utan användet TV:n precis så som det är bekvämt för mig. Inga som helst problem. Och den lilla buzzing som finns är så svag att man måste stå framme vid TV:n och ha allt ljud avstängt för att höra den.

Nackdelen är såklart att den inte finns i 65" så då blir man tvungen att köpa den betydligt dyrare VT20, och då är plötsligt den ekonomiska vinsten i princip bortblåst. Kvar har man dock den fina bilden :)

Inte för att vara överdrivet cynisk, men det där är snarare ett kvitto på att TV:n inte är något vidare bra som bildvisare. Ska man inte kunna se skillnad på en dvd-rip och en äkta DVD? Det du säger är ju att den inte klarar att förmedla den extra bildkvalitet som DVD-filmen faktiskt har, man ser ingen skillnad mot det sämre materialet. Vad uppskalning har med saken att göra vet jag inte riktigt då en xvid på 700mb bör ha samma upplösning som en DVD-film. Snarare även där ett tecken på att något inte står rätt till då en uppskalad xvid inte går att skilja från en uppskalad DVD.

Nej nej tro mig tvn är det inget fel på. Den visar precis hur fult 720p är. Jag kan praktiskt taget bara tanka ner fullhd om jag inte ska se en tydlig kvalitéskillnad. Samma sak gäller för tv spel. Nya assasins creed är ruskigt fult på min bjässeskärm. Spelet är inte i full hd. 8000 serien har fått mycket brA kritik för hur den skalar upp. Den kompenserar på kvaliteförlusten på ett behagligt sätt. Du kan även välja att se bilden i orignalformat såklart. Dyk in i någon av alla recensioner om du undrar mer jag är ingen expert. Men nät något är fult så är det verkligen fult på min tv. Man missar inte en enda skavank. På gott och ont antar jag. Jag gillar både plasma och lcd. Och det är inte alls omöjligt att jag köper en plasma i framtiden. Just nu var bara den här monster tvn rätt för mig. Om någon tvivlar på vad denna tv går för så Googla en recension direkt :D

Postad 02 December 2010 - 16:49

Steff66
  • Steff66
  • Wannabe

• 19 inlägg
  • 0
Hittade länk till US modellen
http://www.ps50c680.com/review.php

Postad 02 December 2010 - 16:51

Furstenberg
  • Furstenberg
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Och såklart är en riktig dvd snyggare. Jag bara sa att det ser typ lika bra ut. Är det en gammal komedifilm typ Duece Bigalow 2 (det var den 700mbajtaren jag smällde upp) så står man ut med att kolla på den i sådan kvalle!

Postad 02 December 2010 - 17:59

Bigscreentv
  • Bigscreentv
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0
Fick svar från komplett-supporten att den går att lämna in på service om man vill få buzz fixat.
Vill man returnera? Har man reggat voucherna som man fick med kan man INTE returnera tv:n till komplett.

Postad 02 December 2010 - 18:02

Unregistered60e95600
  • Unregistered60e95600
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0
Det VILL man nog inte, men orkar man med buzz? i mitt fall nej eftersom jag kollar på mycket saker sent på natten med låg volym så min är inlämnad inte återlämnad.

Postad 02 December 2010 - 18:03

Peglund
  • Peglund
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Fick svar från komplett-supporten att den går att lämna in på service om man vill få buzz fixat.
Vill man returnera? Har man reggat voucherna som man fick med kan man INTE returnera tv:n till komplett.

Lämnar man den hos något ombud då?

Postad 02 December 2010 - 18:23

Bigscreentv
  • Bigscreentv
  • Wannabe

• 41 inlägg
  • 0

Lämnar man den hos något ombud då?

Yes, fick meddelande om att man kan lämna in den hos Assist Workshop.
Har några mil dit, men så är läget i alla fall.

Just nu använder jag tv:n och har kanske inte planer på att lämna in den, än i alla fall..

Det VILL man nog inte, men orkar man med buzz? i mitt fall nej eftersom jag kollar på mycket saker sent på natten med låg volym så min är inlämnad inte återlämnad.

Du HAR alltså lämnat in din. Meddela hur det går!! Vill så gärna veta ifall detta buzz går att fixa (på en ny produkt!).

Postad 02 December 2010 - 18:29

Unregistered60e95600
  • Unregistered60e95600
  • Lärjunge

• 389 inlägg
  • 0

Yes, fick meddelande om att man kan lämna in den hos Assist Workshop.
Har några mil dit, men så är läget i alla fall.

Just nu använder jag tv:n och har kanske inte planer på att lämna in den, än i alla fall..

Du HAR alltså lämnat in din. Meddela hur det går!! Vill så gärna veta ifall detta buzz går att fixa (på en ny produkt!).

Jasså, jag fick medelande att jag skulle skicka den med posten eller lämna in den på en pickup point.
Den senare kändes bäst.

Assist Workshop, vart ligger det då? eniro gav noll.

Postad 02 December 2010 - 18:36

MartinP666
  • MartinP666
  • Beroende

• 1202 inlägg
  • 0

Nej nej tro mig tvn är det inget fel på. Den visar precis hur fult 720p är. Jag kan praktiskt taget bara tanka ner fullhd om jag inte ska se en tydlig kvalitéskillnad. Samma sak gäller för tv spel. Nya assasins creed är ruskigt fult på min bjässeskärm. Spelet är inte i full hd. 8000 serien har fått mycket brA kritik för hur den skalar upp. Den kompenserar på kvaliteförlusten på ett behagligt sätt. Du kan även välja att se bilden i orignalformat såklart. Dyk in i någon av alla recensioner om du undrar mer jag är ingen expert. Men nät något är fult så är det verkligen fult på min tv. Man missar inte en enda skavank. På gott och ont antar jag. Jag gillar både plasma och lcd. Och det är inte alls omöjligt att jag köper en plasma i framtiden. Just nu var bara den här monster tvn rätt för mig. Om någon tvivlar på vad denna tv går för så Googla en recension direkt :wub:

Läste några recensioner, tyckte inte mottagandet verkade sådär fantastiskt, de flesta ger designen och funktionerna stående ovationer men bildkvalitén verkar inte riktigt vara som man kan förvänta sig med den prislappen, även om den är bra.

Jag gillar sättet de monterat HDMI-kontakterna, men det var väl i princip nödvändigt med en snygg lösning på den typen av skärm.

Lite löjligt dock att klaga på den dåliga ljudkvalitén, vad väntar man sig av en TV som är platt som en flundra liksom? Samtidigt kan jag tycka att det är ett lite korkat val av Samsung att ha inbyggda högtalare över huvud taget, det hade både kännts mer proffsigt och antagligen gått att göra den ännu snyggare om man skippat högtalarna. Hellre inga alls än dåliga dito, jag lyssnar hellre på ljudet genom hifi-anläggningen.

Aningen OT kanske, men den här tråden har inte precis följt topic så noga...

Postad 02 December 2010 - 18:38

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Jag känner också av lite buzz men detta är ingen dealbreaker. Från soffan låter det ingenting när hemmabion är igång. Om det är sent kan jag i stället använda hörlurarna. När jag spelar musik har jag bara på TV:n i början, därefter kan jag stänga av den.

Min oro gäller svärtan. Nu har jag inte testat alla miljoner inställningsförslag. Men av det jag hittills har sett är PK550 ta mig f-n bättre. Jag hoppas att 685:an åtminstone ska kunna ge liknande. Jag har en bra MKV-fil för jämförelse, Avatar 1080p extended edition (ca 15,2GB). Vad säger ni andra om svärtan, har ni fått ordning på detta?

Postad 02 December 2010 - 19:26

Peglund
  • Peglund
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Jag känner också av lite buzz men detta är ingen dealbreaker. Från soffan låter det ingenting när hemmabion är igång. Om det är sent kan jag i stället använda hörlurarna. När jag spelar musik har jag bara på TV:n i början, därefter kan jag stänga av den.

Min oro gäller svärtan. Nu har jag inte testat alla miljoner inställningsförslag. Men av det jag hittills har sett är PK550 ta mig f-n bättre. Jag hoppas att 685:an åtminstone ska kunna ge liknande. Jag har en bra MKV-fil för jämförelse, Avatar 1080p extended edition (ca 15,2GB). Vad säger ni andra om svärtan, har ni fått ordning på detta?

Helhetsintryck?

Postad 02 December 2010 - 19:35

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Om jag inte "får ordning" på svärtan kunde jag nog lika bra behållit 50PK550N. 3D är ju under utveckling, säkert mera intressant 2011-2012. Jag får återkomma när jag provat mera med inställningarna.

Redigerat av Kung67, 02 December 2010 - 19:35.

Postad 02 December 2010 - 19:47

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Hittade en rätt schyst bild (687:an).

Bild

Postad 02 December 2010 - 19:57

Jacon
  • Jacon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
Har fått min TV nu.
Önskar jag hade tid att dela med mig av alla mina intryck på ett mer detaljerat sätt, men reser tyvärr bort senare i kväll.
Har dock tagit foton på allt från det att den kom innanför tröskeln till att den hänger på väggen fullt inkopplad och igång.
Verkligen synd att jag inte hinner ladda upp allt nu, för de som hade varit intresserade.

Lite snabbt iaf.
Den buzzar, inte så extremt som jag har hört andra TVapparater göra, men dock på en ganska jobbig och konstant nivå (spelar ingen roll om det är ljus eller mörk bild, buzzar lika mycket ändå)
Har inte hunnit testa att ändra på kontakt uttag, justera på väggfäste osv, kanske går att få det bättre

När det gäller svärtan är jag nöjd, OM TVn är inställd på Film läge samt matas med 24/60hz.
Om man ändrar till Standard bildläge förvärras svärtan märkbart, matas den i 50hz läge blir det ännu värre.
Känns som buggar i mjukvaran hehe
Ska tillägga att svärtan är långt ifrån nattsvart trots optimala inställningar, men den är ändå väldigt behaglig vid normalt användande.
Blir endast jobbig att titta på när man visar en helsvart bild.
Jag kan leva med den absolut, trots att jag vant mig med väldigt bra svärta de senaste månaderna via Sony TVn.

Å så 24hz, det hanteras korrekt vad jag kan se.
TVn slår automatiskt över till korrekt hantering vid 24hz, det finns inga inställningar, ingen Cinema Smooth.
Så det är ok i mina ögon.

När det gäller 3D vet jag inte riktigt.
Jag är helt ny inför detta, så visste inte riktigt vad jag kunde förvänta mig.
Tycker det känns lite lamt haha, men det är väl ok antar jag.
Har provat GT5, samt den medföljande dokumentär skivan.
Ser ytterst lite crosstalk, bara i enstaka fall.

Kvaliteten och skärpan på 2D material i 1080p känns mycket tillfredställande.
Bilden flyter bra och känns inte så "grötig" som den gjorde på min tidigare plasma, en LG 2010 modell.
Finns ingen uppenbar colorbanding, heller ingen jobbig dithering.
Man kan se lite kryp i pixlarana om man står väldigt nära, är omöjligt att se på en meters avstånd.
Så överlag känns bildkvaliteten fresh, kvick å ren.

När det gäller bildinställningar känns det som att jag hittat ett grundläge som jag vill utgå ifrån beroende på material och omständigheter.
Cell light 12, Kontrast 90-95, brightness 50-58, gamma 0/+1, är inte säker på färginställningar.
Känns som att röd behöver tonas ner lite, men det är knappast en ovanlighet på dagens TV apparater :)
Hur som helst var en rädsla jag hade att TVn inte skulle va ljusstark nog, men med dessa inställningar känns det tillfredställande, samt att det finns gott om utrymme för förändringar i framtiden, då panelen åldras.
Kommer dock köra inkörnings bilder över helgen, med kontrast och cell på 50%.
Sambon får sköta det medans jag är bortrest hehe

Om jag ska nämna nåt gällande förpackning/emballage å dess skick vid leverans, så var allting helt.
Inte ens kantstött ;)
Så jag kan nog skatta mig lycklig där.
Ska tillägga att jag hade hemleverans med posten, ej Pickup Point.

Än en gång, önskar jag hade tid att ladda upp alla bilder jag tagit, men får bli efter helgen om det fortfarande känns som att intresse finns i tråden.
Kommer även gör input lag test efter helgen och dela med med mig av resultatet (för de spel intresserade ^^), om ingen annan redan gjort det tills dess.

När det gäller buzzingen vet jag inte riktigt än, om jag inte kan få den att bli bättre på nåt sätt kommer jag nog överväga att lämna in den på reparation, dock ej lämna tillbaks den för återköp.
Är för nöjd med den, och känns alldeles för prisvärd :wub:

Redigerat av Jacon, 02 December 2010 - 20:44.

Postad 02 December 2010 - 20:41

MrMartin
  • MrMartin
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

(...)
När det gäller svärtan är jag nöjd, OM TVn är inställd på Film läge samt matas med 24/60hz.
Om man ändrar till Standard bildläge förvärras svärtan märkbart, matas den i 50hz läge blir det ännu värre.
Känns som buggar i mjukvaran hehe
Ska tillägga att svärtan är långt ifrån nattsvart trots optimala inställningar, men den är ändå väldigt behaglig vid normalt användande.
Blir endast jobbig att titta på när man visar en helsvart bild.
Jag kan leva med den absolut, trots att jag vant mig med väldigt bra svärta de senaste månaderna via Sony TVn.

Å så 24hz, det hanteras korrekt vad jag kan se.
TVn slår automatiskt över till korrekt hantering vid 24hz, det finns inga inställningar, ingen Cinema Smooth.
Så det är ok i mina ögon.
(..)
Finns ingen uppenbar colorbanding, heller ingen jobbig dithering.
Man kan se lite kryp i pixlarana om man står väldigt nära, är omöjligt att se på en meters avstånd.
Så överlag känns bildkvaliteten fresh, kvick å ren.
(...)
Kommer dock köra inkörnings bilder över helgen, med kontrast och cell på 50.
(...)
Är för nöjd med den, och känns alldeles för prisvärd :wub:

Håller med dig helt och hållet när det gäller svärtan. Man vänjer sig till slut. i 24Hz läget ser det faktiskt inte alls så illa ut. Däremot ser mina canal digital-sändningar (även canal + HD) ut som skit pga sämre svärta i 50Hz. Förhoppningsvis löser de detta med någon uppdatering framöver

24Hz fungerar bra - MEN jag bli fortfarande störd på den här Galapagos 3D-filmen. Tycker 24Hz inte alls känns som äkta 24Hz i denna dokumentär (både i 2D och 3D). Jag är mycket känslig för sånt och har alltid varit petig med 24/23.976fps flytet men just i den dokumentären tycker jag att det liksom "rycker" vid panorering - såsom inspelningen egentligen vore i 60fps från början och man har kört en 3:2 pulldown (eller vad det nu heter) i efterhand och kodat om filmen till 24Hz. Någon annan som upplever det?

Som du säger så finns det i över huvud taget ingen colorbanding - vilket är helt underbart då jag alltid stört mig på det på min näst senaste LCD och senaste Samsung LED TV. Otroligt jämna färgövergångar! Kanske alltid är så på plasma, vad vet jag, då detta är min första :)

Angående inkörning... cell på 50 ??? Du menar kanske 5 eller 15? 20 e väl max? ;)

Håller mig dig ytterligare en gång om att TV verkligen är prisvärd med tanke på erbjudandet vi fick. Helt sjukt att man får så mycket för pengarna. Om bara svärtan kunde repa sig lite med tiden så får TVn minst 9/10 utav mig. Grymt nöjd helt enkelt!

Postad 02 December 2010 - 20:47

Jacon
  • Jacon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0
haha menade 50% :wub:

När det gäller Galapagos la jag märke till exakt samma sak, rycker som tusan gör det.
Men la ingen tid på att försöka korrigera det via inställningar på PS3, TV etc
Kan va som du säger att filmen e inspelade i ett format som inte går jämt med 24hz

Redigerat av Jacon, 02 December 2010 - 21:02.

Postad 02 December 2010 - 21:08

Peglund
  • Peglund
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0
Nån bild hinner du väl lägga upp :wub:

Postad 02 December 2010 - 21:17

Jacon
  • Jacon
  • Amatör

• 87 inlägg
  • 0

Nån bild hinner du väl lägga upp :)

Nope, är på väg ut genom dörren nu ;)
Har sprungit å kikat lite på tråden medans jag packat, därav mina fortsatta inlägg ^^
Får önska alla lycka till med sina nya TV apparater så länge :wub:

Redigerat av Jacon, 02 December 2010 - 21:18.

Postad 02 December 2010 - 21:18

LinaR
  • LinaR
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
Jag vet inte vad min tv´s (ps50c685) problem kan vara men om jag försöker förklara så kanske ni har nåt namn för det och vad det kan bero på.

Om det är närbild på en person så har bilden svårt att fokusera när personen tex nickar med huvudet. Eller när det är andra föremål framförallt på nära håll men även på längre håll så verkar den ha svårt att hänga med i rörelse och fokusera så det blir en klar bild. Det blir liksom suddigt för att sen bli klart när föremålet är stilla.. Vi ser på tv via antenn och inte digital tv, kan det bero på det? Finns det några inställningar man kan göra för att förbättra detta? Har inte tittat på någon film i blueray spelaren så jag vet inte om problemet finns även då.

Tacksam för svar.

Postad 02 December 2010 - 21:29

LinaR
  • LinaR
  • Wannabe

• 14 inlägg
  • 0
kom på ytterliga en fråga. Om en person i tv´n har på sig en randig skjorta, ex blå o vit, så blir det konstig synvilla eller vad man ska säga, det randiga får starkare färger och liksom rörs ihop. Väldigt svårt att beskriva :-D kanske nån förstår..

Postad 02 December 2010 - 21:52

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Tack till bl.a. Jacon. Det är bra att det finns så många fantastiskt kunniga inom IT/hemelektronik.

Jag ändrade lite inställningar och tycker att svärtan blev bättre. Fortfarande är kanske PK550 lite vassare på detta men 685:an har nog bättre flyt. Kan svärtan bli bättre med tiden eller är det bara att acceptera? Hur som helst var ju priset grymt pressat, en väldigt aggressiv marknadsföring. :-)

Postad 02 December 2010 - 22:18

Nima_gbg
  • Nima_gbg
  • Rookie

• 9 inlägg
  • 0
Fick hem min tv i onsdags och har testat och pillat lite med inställningar.
I helhet så är bilden bra, men jag måste hålla med om att svärtan är halvkass tyvärr.
Som nämnts förut så är svärtan klart bäst i 24/60hz och tv inställd på filmläget. Riktigt synd med tanke på att bilden är så bra i övrigt. Hoppas på att det blir bättre med tiden..

Ang buzzing så låter min tv mer vid ljusa scener och mest när man aktiverar 3D!, jag är inte så känslig för buzzing då min gamla lava plasma lät ganska högt med sina fläktar, men man hör det och det kan bli irriterande på natten när volymen är väldigt låg.

3D bilden är mycket bra tycker jag. svärtan upplevs även som djupare då med glasögonen på eftersom de tonar ner ljuset från tv´n.

Jag tycker att tv´n är prisvärd med tanke på allt man får till. Men jag har inte bestämt mig än om jag ska behålla den eller återlämna den via distanslagen. Känns som att man säkert kan göra ett bra klipp på en G20 alt V20 under mellandagaran/januari rean.. hmmm

Postad 02 December 2010 - 23:18

ssb1570
  • ssb1570
  • Lärjunge

• 264 inlägg
  • 0

Om jag inte "får ordning" på svärtan kunde jag nog lika bra behållit 50PK550N. 3D är ju under utveckling, säkert mera intressant 2011-2012. Jag får återkomma när jag provat mera med inställningarna.

Så tänkte jag...3D utveclingen lär ju fortsätta några år...Finns inga filmer (en handfull real 3D) nä det blev en billig 50PK350N(6300kr),kan tillägga att farsgubben köpte 685án iförsta utlev från komplett.
Jag köpte PK´n efter jag hälsat på hos honom..............
När filmer kommer ut vill man väl använda sin 3d funktion men det lär dröja.
Det blir Eclipse i 2D i morgon :wub:

Postad 03 December 2010 - 00:34

Stagger Lee
  • Stagger Lee
  • Användare

• 198 inlägg
  • 0
haft denna TV i 2 dagar tycker väl att den är ok so far, mitt problem är skapande av favorit-kanallista.
Har en CI modul med comhem-kort. Kan inte få till en lista där kanalerna ligger i ordning som jag vill, där inga "tomma" kanaler finns med.
Ännu bättre skulle varit om man kunde blanda digitala och analoga kanaler så man kunde ha dom i följd, typ : svt1-svt2-trean-kanal4-canal5...osv...............är detta möjligt eller måst man ha en kanallista på bordet tills man lärt sig var kanalerna ligger ?

En annan sak jag lade märke till var när jag kopplade in min reciver/Denon 1611, + körde en film på BDn och tänkte "muta" ljudet på tvn, (fick man göra på Panasonic) då stängdes allt ljud av. det verkar som tvn "mutar" själv när recivern är inkopplad, och det är ju bra.... Kan detta bero på HDMI1.4

Testade även min nyinköpta ext. hårdisc, en: My Passport Essential USB 3.0, kopierade över serien Spartacus i HD-XviD, plugga in i USB-2-utaget i sidan..........TVn kände av att den anslutits, reg. och öppna menyn, bara att välja mapp och trycka start, filmen gick igång direkt och ..........vilken bild, funka kanon, flöt på hur bra som helst, fast kunde inte testa om 5.1 ljudet fans med (ville inte väcka familjen)

Och nä, inge buzz här, har väl inte knäpp tyst i huset så då spelar det väl inge roll om det finns nåt man inte hör.
Hmmm... testade och muta ljudet, kan faktiskt höra lite om man lägger örat alldeles intill bildpanelen och på vänster sida, en halvmeter ifrån hörs inte nåt.

Jag e nöjd :wub:

Redigerat av Stagger Lee, 03 December 2010 - 01:05.

Postad 03 December 2010 - 04:49

MrMartin
  • MrMartin
  • Användare

• 206 inlägg
  • 0

haft denna TV i 2 dagar tycker väl att den är ok so far, mitt problem är skapande av favorit-kanallista.
Har en CI modul med comhem-kort. Kan inte få till en lista där kanalerna ligger i ordning som jag vill, där inga "tomma" kanaler finns med.
Ännu bättre skulle varit om man kunde blanda digitala och analoga kanaler så man kunde ha dom i följd, typ : svt1-svt2-trean-kanal4-canal5...osv...............är detta möjligt eller måst man ha en kanallista på bordet tills man lärt sig var kanalerna ligger ?

En annan sak jag lade märke till var när jag kopplade in min reciver/Denon 1611, + körde en film på BDn och tänkte "muta" ljudet på tvn, (fick man göra på Panasonic) då stängdes allt ljud av. det verkar som tvn "mutar" själv när recivern är inkopplad, och det är ju bra.... Kan detta bero på HDMI1.4

Testade även min nyinköpta ext. hårdisc, en: My Passport Essential USB 3.0, kopierade över serien Spartacus i HD-XviD, plugga in i USB-2-utaget i sidan..........TVn kände av att den anslutits, reg. och öppna menyn, bara att välja mapp och trycka start, filmen gick igång direkt och ..........vilken bild, funka kanon, flöt på hur bra som helst, fast kunde inte testa om 5.1 ljudet fans med (ville inte väcka familjen)

Och nä, inge buzz här, har väl inte knäpp tyst i huset så då spelar det väl inge roll om det finns nåt man inte hör.
Hmmm... testade och muta ljudet, kan faktiskt höra lite om man lägger örat alldeles intill bildpanelen och på vänster sida, en halvmeter ifrån hörs inte nåt.

Jag e nöjd :)

Muta inte ljudet. Det finns en iställning under Ljud-menyn där du kan välja Externa högtalare (eller nåt sånt). Minns inte vad menyn heter och jag har inte TVn framför mig, men byter man till Externt ljud så slås TV ljudet av och då bör ljudet skickas endast via HDMI. Prova så for du se, dock ej 100% säker :wub:

Redigerat av MrMartin, 03 December 2010 - 04:50.

Postad 03 December 2010 - 07:49

Mr Vega
  • Mr Vega
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0

Var på deras hemsida kan du se när den skall vara på lagret för avhämtning?

Kan man använda deras shipment tracking på någon sida?

Det enda som jag ser är följande:
xxxxxxxxxxx (PDF) - 2010-11-30T10:38

Som det ser ut för dig så har den blivit packad för leverans till lagret, därav trackingnummer osv.
Vad jag kan se i mina uppgifter så är det ytterligare ett datum med samma trackingnummer, där jag bara kan tolka det som att allt är mottaget på lagret här i GBG.
Jag förväntar mig ett mail/sms under dagen som säger att det är fritt fram att hämta paketet! :wub:

Lite OT men ändå inom 3D ämnet:
Var lite sporadiskt på jakt efter en Real 3D film igår här i GBG, vill ju ha nåt hemma att kolla på under helgen och ville inte beställa via nätet pga frakttid. Hamnade till slut av en slump i Mediamarkt i Bäckebol.
Till min stora förvåning och glädje så hade dom nån kampanj med Real 3D filmer som dom sålde för endast 199 kr styck! Dom hade 6 titlar allt som allt (köpte fem av dom ;))
Skjukt prisvärt då ingen film ligger under 250 kr online! (oftast närmare 300 kr)
Förmodligen samma kampanj i alla Mediamarkts i Sverige, så åk dit o köp nu! :)

Postad 03 December 2010 - 09:16

Unregistered5756fde3
  • Unregistered5756fde3
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0
Är det någon som fått sina filmer från samsung?
I så fall hur lång tid tog det att få dom?

Postad 03 December 2010 - 10:55

patrics
  • patrics
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Är det någon som fått sina filmer från samsung?
I så fall hur lång tid tog det att få dom?

Det står i e-posten du får från samsung att man får dom i december, shrek filmerna har väl inte släppts i 3d ännu..?

Postad 03 December 2010 - 11:18

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Observera att det kan ta några veckor innan filmerna levereras.

Shrek kan komma i januari, i slutet av december om vi har tur.

TV:n hade redan den senaste FW. Däremot gick det att uppdatera BD-spelaren. Den ska även gå att göra regionsfri, nästa uppgift.

Trevlig helg, alla 685-owners!

Postad 03 December 2010 - 13:28

patrics
  • patrics
  • Wannabe

• 29 inlägg
  • 0

Observera att det kan ta några veckor innan filmerna levereras.

Shrek kan komma i januari, i slutet av december om vi har tur.

TV:n hade redan den senaste FW. Däremot gick det att uppdatera BD-spelaren. Den ska även gå att göra regionsfri, nästa uppgift.

Trevlig helg, alla 685-owners!

Ett tips är ju att försöka göra den regionsfri innan man uppdaterar firmwaren, dom brukare ju vara pigga på att stänga spelaren för hack osv..

Postad 03 December 2010 - 13:59

Peglund
  • Peglund
  • Användare

• 180 inlägg
  • 0

Lite OT men ändå inom 3D ämnet:
Var lite sporadiskt på jakt efter en Real 3D film igår här i GBG, vill ju ha nåt hemma att kolla på under helgen och ville inte beställa via nätet pga frakttid. Hamnade till slut av en slump i Mediamarkt i Bäckebol.
Till min stora förvåning och glädje så hade dom nån kampanj med Real 3D filmer som dom sålde för endast 199 kr styck! Dom hade 6 titlar allt som allt (köpte fem av dom ;))
Skjukt prisvärt då ingen film ligger under 250 kr online! (oftast närmare 300 kr)
Förmodligen samma kampanj i alla Mediamarkts i Sverige, så åk dit o köp nu! :wub:

Är på väg :) Fick sms idag om att paketet finns att hämta

Postad 03 December 2010 - 14:03

Kung67
  • Kung67
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Hej! Jag uppdaterade först till den senaste FW-versionen. Därefter följde jag hack-instruktionen hämtad från Videohelp.com. Det verkar fungera men helt säker kan jag inte vara förrän man testar någon annan region vilket inte är högprioriterat just nu.

Jag har jobbat med inställningarna och är mer nöjd nu. Inställningarna lär självfallet kunna förbättras ytterligare (jag är inget proffs) så jag lär följa tråden tills vidare.

Redigerat av Kung67, 03 December 2010 - 14:03.

Postad 03 December 2010 - 15:35

Mr Vega
  • Mr Vega
  • Wannabe

• 39 inlägg
  • 0
Fan va drygt.
Ringde Komplett och dom säger att packningen blev lite sen igår så att den är klar för hämtning på måndag.
Skit, jag som ville testa under helgen.
Nästa vecka jobbar jag kväll så jag kommer kanske inte ens hinna hämta skiten...
Aja, får leva med mitt I-Landsproblem... ;)

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.