Hoppa till innehåll

Sökresultat Sökningen pågår Sökresultaten dyker upp här efterhand. Du kan fortsätta skriva om du vill begränsa sökningen.
Söker efter användare
Söker efter gallerier
Sök forumtrådar
Stäng

*Officiell tråd - Apple iPad 2*

1315 svar till detta ämne
  • Vänligen logga in för att kunna svara
Apple iPad 2 16GB (Surfplattor) 9 8.359998 (124) Inga priser
Apple iPad 2 32GB (Surfplattor) 9 8.925924 (26) Inga priser
Apple iPad 2 64GB (Surfplattor) 9 7.214284 (13) Inga priser
Apple iPad 2 3G 16GB (Surfplattor) 9 8.294116 (16) Inga priser
Apple iPad 2 3G 32GB (Surfplattor) 9 8.722222 (17) Inga priser
Apple iPad 2 3G 64GB (Surfplattor) 9 8.749998 (19) Inga priser
2 relaterade trådar

Postad 29 March 2011 - 15:29

Unregistered1573
  • Unregistered1573
  • Forumräv

• 900 inlägg
  • 0

Någon som vet hur jag kan ändra till vart iTunes sparar Appar/Podcasts lokalt på datorn utan att installera om?

Redigera-Inställningar-Avancerat?

Postad 29 March 2011 - 15:46

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Tjena, såg att du tidigare i tråden undrade om att lägga in filmer i paddan.
Med O-player eller cinexplayer lägger du inte in filmerna som vanligt i iTunes utan man gör enl följande.
I iTunes, klicka på ipad till vänster, din ipad kommer upp i högra fönstret
Klicka på fliken progran i högra fönstret, du får upp layouten på dina program och homescreens.
Scrolla längst ner, där ligger O-player, Vlc eller cinex-player. Där för du över filmerna via en knapp som heter importera eller lägg till.
Hoppas det går att förstå någorlunda, skriver detta ur minnet hur jag gjorde.
Lycka till

Tack för svaret.
Ska testa det och återkomma med ett svar.
Kanske det fungerar på samma sätt även på Iphone.
Tur att du svarade då jag började undra hur man kan lägga in filmen på enheten :) och alla som svarade skrev bara vilka appar man kan använda och du är den förste som beskriver att förutom en app även lägga in filmen.
Tack för det.

p.s.
Jag kör med OPlayer Lite och det verkar fungera bra.
Filerna finns på enheten och går att se utan problem.
Det flyter på bra

återtack för hjälpen.

Redigerat av Unregistereda360a43b, 29 March 2011 - 17:34.

Postad 29 March 2011 - 18:13

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

p.s.
Jag kör med OPlayer Lite och det verkar fungera bra.
Filerna finns på enheten och går att se utan problem.
Det flyter på bra

Tänkte precis skriva tvärtom :)

Jag testar OPlayer Lite och det flyter inte bra, men då testar jag 720p/1080p Mkv filer.

Tittar man direkt på iPad:en räcker det ju med lägre upplösning, men om man kopplar ut till en 1080p TV med HDMI-adaptern vill man ha den högre upplösningen.

Med lite optimering av OPlayer programvaran för iPad 2 tycker jag att det borde vara möjligt - får invänta en ny version.

Postad 29 March 2011 - 18:27

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Tänkte precis skriva tvärtom :)

Jag testar OPlayer Lite och det flyter inte bra, men då testar jag 720p/1080p Mkv filer.

Tittar man direkt på iPad:en räcker det ju med lägre upplösning, men om man kopplar ut till en 1080p TV med HDMI-adaptern vill man ha den högre upplösningen.

Med lite optimering av OPlayer programvaran för iPad 2 tycker jag att det borde vara möjligt - får invänta en ny version.

Ok, just nu testar jag på en Iphone 4 och det fungerar bra och jag är nöjd med filmer i xvid och avi. Detta då jag hade tänkt att iPhone och Ipad ska hänga med på resa och annat och kraven då är inte så enormt höga, för min del iallafall :(

Till TV och projektorn har jag inga avsikter att koppla varken iPhone eller iPad då jag har andra lösningar som är överlägsna iphone/ipad.

Postad 29 March 2011 - 18:39

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Till TV och projektorn har jag inga avsikter att koppla varken iPhone eller iPad då jag har andra lösningar som är överlägsna iphone/ipad.

Ja, jo - det har jag med (2st mediaspelare, 2st HTPC samt inbyggd mediaspelare med Mkv i TV:n)

Det här är ju mest för att kolla vad iPad 2 klarar och för att nörden i mig säger att det borde fungera :)

Postad 29 March 2011 - 19:48

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Ja, jo - det har jag med (2st mediaspelare, 2st HTPC samt inbyggd mediaspelare med Mkv i TV:n)

Det här är ju mest för att kolla vad iPad 2 klarar och för att nörden i mig säger att det borde fungera :)

Jag förstår. Lite som hos mig då :( . Vill också testa och se hur den klarar allting som den ska göra, enligt deras egna spec, sen lägger man av och kör som vanligt iallafall.

Postad 29 March 2011 - 20:41

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Hoppas Leverans tiden man fått på Apple.se håller nu!!! Börjad lev den 15 april!!! Annars blir jag mäktad förbannad!!!

Redigerat av Gurra101, 29 March 2011 - 21:59.

Postad 29 March 2011 - 22:51

Unregistered3cba8fbe
  • Unregistered3cba8fbe
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Ipaden är min första Apple produkt det innebär att jag måste lära mig använda dedär förbannade ITUNES!!! Hur ställer jag in synkningen så att den funkar som den ska? Det enda jag vill att iTunes ska göra när jag synkar min iPad är att den skall göra en säkerhetskopia och föra över de filmer/bilder/musik som jag lagt till i iTunes biblioteket.

Musik funkar att lägga till men första gången jag skulle lägga till en video så fick jag en varning att allt på min iPad skulle raderas, dum som jag var så tryckte jag på knappen endå och alla mina appar osv försvann från ipaden så jag fick lägga in dem igen och ordna dem i mappar.

Hur ställer jag iTunes för att undvika detta problem? :)

Postad 29 March 2011 - 23:41

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0

Ipaden är min första Apple produkt det innebär att jag måste lära mig använda dedär förbannade ITUNES!!! Hur ställer jag in synkningen så att den funkar som den ska? Det enda jag vill att iTunes ska göra när jag synkar min iPad är att den skall göra en säkerhetskopia och föra över de filmer/bilder/musik som jag lagt till i iTunes biblioteket.

Musik funkar att lägga till men första gången jag skulle lägga till en video så fick jag en varning att allt på min iPad skulle raderas, dum som jag var så tryckte jag på knappen endå och alla mina appar osv försvann från ipaden så jag fick lägga in dem igen och ordna dem i mappar.

Koppla in paddan välj vilka låtar, appar och filmer osv. som du vill att den skall föra över.

Finns ju olika flikar för alla typer av filer där du väljer vilket innehåll du vill kopiera, svårare än så är det inte.

Det råder någon myt om hur icke användarvänligt fängelse itunes är, det krävs bara lite ordning och reda på datorn så skall det inte vara några problem.

Den där rutan som frågar om jag vill radera allting har jag dock aldrig fått upp när jag fört över filer.

Postad 29 March 2011 - 23:47

Munkee
  • Munkee
  • Lärjunge

• 328 inlägg
  • 0
Hmm.. vad hände här då? :)

Bifogad fil  Photo_mar_30__12_45_18_fm.jpg   53.67K   1 Antal nerladdningar

Postad 30 March 2011 - 00:12

Chippe
  • Chippe
  • Forumräv

• 591 inlägg
  • 0
Intressant att kunna använda sin ipad 2 som mediaspelare med Oplayer HD men får man ut DD och DTS 5.1, någon som vet?

Postad 30 March 2011 - 08:17

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Det första man gör är att stänga av synkning av media, och vips funkar iTunes som Explorer för musik och videohantering, dra över det du vill ha, strunta i det andra.

Postad 30 March 2011 - 09:40

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Ni som köpt Ipad 2 från apple.se har dom dragit era pengar? eller det görs inte förren den ska skickas?

Postad 30 March 2011 - 09:43

oRBIT2002
  • oRBIT2002
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Ni som köpt Ipad 2 från apple.se har dom dragit era pengar? eller det görs inte förren den ska skickas?

Det verkar som de reserverar pengarna på kontot direkt men de försvinner inte helt och hållet förräns varan skickas. Jag beställde för några dar sen och pengarna är fortfarande låsta.

Postad 30 March 2011 - 09:51

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Jag beställde på natten direkt men dom har inte reserverat några pengar men det står ändå så här på beställningen.
Jag bara använde itunes kontot.

Beräknad avsändning: 15 Apr, 2011
Beräknad leverans: 26 Apr, 2011

Postad 30 March 2011 - 09:56

oRBIT2002
  • oRBIT2002
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Min leverans är beräknad till typ 3:e maj eller nått och det är såååå segt. :)

Postad 30 March 2011 - 11:32

ExBiz
  • ExBiz
  • Användare

• 108 inlägg
  • 0
Var inne på DS Store i Norrköping igår och köpte en iPad 2 Wifi 32gb. Är kär. :)
Det fanns då ett par iPads kvar om någon undrar var de fortfarande finns iPads i lager.

Köpte till ett grått Smart Cover. Är det någon som vet något snyggt fodral som man kan ha iPaden med Smart Cover i när iPaden ligger i väskan?

Mvh.
Mathias

Postad 30 March 2011 - 11:42

oRBIT2002
  • oRBIT2002
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0
Väldans vad folk har flyt med att hitta iPads nuförtiden. Här i Göteborg är varenda butik tömd som det verkar :) Tips mottages tacksamt.

Redigerat av oRBIT2002, 30 March 2011 - 12:11.

Postad 30 March 2011 - 12:42

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Funkar det att om man har 3g bredband på usb sticka och dela ut på något sätt om man har en laptop,då till ipaden? Går det typ med en Router?

Postad 30 March 2011 - 14:40

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Väldans vad folk har flyt med att hitta iPads nuförtiden. Här i Göteborg är varenda butik tömd som det verkar :( Tips mottages tacksamt.

Precis verkar inte finnas en padda någonstans!
Letar också efter en i GBG med omnejd! :)

Funkar det att om man har 3g bredband på usb sticka och dela ut på något sätt om man har en laptop,då till ipaden? Går det typ med en Router?

Vad har du för mobil?
Har du någon senare Iphone/HTC t.ex har du väl Hotspot?

Postad 30 March 2011 - 16:49

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

Vad har du för mobil?
Har du någon senare Iphone/HTC t.ex har du väl Hotspot?

Jo jag har men detta kollar jag till en kompis ex flickvän som bara har laptop med 3g sticka från telia ingen avancerad mobil har hon.

Ja jag ska köra men min iphone :)

Postad 30 March 2011 - 17:07

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Jo jag har men detta kollar jag till en kompis ex flickvän som bara har laptop med 3g sticka från telia ingen avancerad mobil har hon.

Ja jag ska köra men min iphone :)

aha då förstår jag :(
Hmm 3g router kanske?
https://www.prisjakt...kt.php?o=505292

Postad 30 March 2011 - 17:22

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0

aha då förstår jag :)
Hmm 3g router kanske?
https://www.prisjakt...kt.php?o=505292

Ja klart :( Men det finns inget som man kan göra med laptopen? Mest så jag vet vad jag ska svara :)

Postad 30 March 2011 - 17:39

the-guvnor
  • the-guvnor
  • Användare

• 121 inlägg
  • 0

Väldans vad folk har flyt med att hitta iPads nuförtiden. Här i Göteborg är varenda butik tömd som det verkar sad.gif Tips mottages tacksamt.

Redigerat av the-guvnor, 04 April 2011 - 08:19.

Postad 30 March 2011 - 17:43

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0

Ja klart :) Men det finns inget som man kan göra med laptopen? Mest så jag vet vad jag ska svara :(

Här kanske?
http://www.sweclocke...lokalt-natverk/

Vet inte hur det ser ut när man kopplar in 3g stickan i datorn men annars borde man ju kunna använda sig av alternativet
"Tillåt andra nätverksanvändare ansluter genom denna anslutning" något sådant kommer inte riktigt ihåg vad det heter. I XP är det så iaf i win 7 vet jag inte just nu?

Postad 30 March 2011 - 17:56

oRBIT2002
  • oRBIT2002
  • Wannabe

• 47 inlägg
  • 0

Jag har en till salu faktiskt, jag har tänkt att returnera den men det blir så bökigt!!!
Beställde på 2 ställen och glömde avbeställa
Vit 32gb wifi, vill bara ha det jag lagt ut för den. obruten förpackning
Skicka pm om det är av intresse.
Bor dock i småland, men jag kan skicka

Du har pm :)

Postad 30 March 2011 - 18:04

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Skulle gärna vilja ha lite tips på appar och sidor som recenserar appar till ipaden.

Finns det något vettigt strategi spel till ipaden, lite surt att dom inte släpper starfront till ipaden.

M.V.H
Magnus

Postad 30 March 2011 - 18:34

Pulver
  • Pulver
  • Veteran

• 2387 inlägg
  • 0

Intressant att kunna använda sin ipad 2 som mediaspelare med Oplayer HD men får man ut DD och DTS 5.1, någon som vet?

Nu har jag inte testat alla olika alternativ som finns i app-store, men Oplayer HD fungerar inget vidare för ändamålet idag.

Förutom att 720p/1080p hackar så är aspect ratio fel på TV:n och jag får endast ut PCM-ljud.

Däremot är det inte helt omöjligt att det kan komma en app som utnyttjar hårdvaran i iPad 2 bättre i framtiden.

Postad 30 March 2011 - 19:14

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Hur ställer jag iTunes för att undvika detta problem? :(

Välkommen in i en värld av iTunes där utrymmen till logiken saknas helt :)
Jag har samma problem som du och jag inser att Apple har skapat en användarfientlig program som det krävs lite tid att försöka ens förstå.

Så här har jag gjort, kanske de hjälper dig också.
Skapat en mapp på datorn som heter "Iphone grejer". Under den så har jag mappar som heter "mp3", "bilder" och "musikvideos". Där lägger jag in allting som jag vill ha på min enhet. Dessa mappar synkar jag sen i iTunes och får in på så sätt på min enhet.
Upptäckte att om man tar bort något från datorn, så försvinner det från enheten också...så nu har jag "låst" 32 GB utrymme på datorn till att bara synka... :)

Jag vill säga att jag är amatör inom iTunes men har expertkunskaper inom windows och vill ha koll på allt jag gör, vilket verkar vara en omöjlighet på iTunes.

Postad 30 March 2011 - 20:38

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Lite rolig fakta:
Jag skulle dra ur batteriet idag när det var på 4% och drog igång en film, 35 minuter senare dog batteriet på ipaden.

Postad 30 March 2011 - 21:15

Unregistered3cba8fbe
  • Unregistered3cba8fbe
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0

Lite rolig fakta:
Jag skulle dra ur batteriet idag när det var på 4% och drog igång en film, 35 minuter senare dog batteriet på ipaden.

Haha ****! :) hur noga är ni med att dra ur batteriet helt varje gång ni ska ladda den? Viktigt?

Postad 30 March 2011 - 21:18

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Haha ****! :) hur noga är ni med att dra ur batteriet helt varje gång ni ska ladda den? Viktigt?

Dom säger att man inte skall behöva tänka på det, men jag gör det då&då ändå. "Force of habit" antar jag.

Postad 30 March 2011 - 21:31

Unregistered3cba8fbe
  • Unregistered3cba8fbe
  • Wannabe

• 10 inlägg
  • 0
Jag är lite rädd för att ipadens batterie ska försämras på samma sätt som det i en bärbar. Tror det tog ett halvår innan det i min bärbara var helt slut. Tillverkaren gav bara 6mån garanti och uppgav livslängd på 300laddningar. Värdelös!

Postad 30 March 2011 - 21:33

Swedolorian
  • Swedolorian
  • Rookie

• 1 inlägg
  • 0
Hade inte alls planerat att skaffa en iPad, men ramlade in på Dixon på flygplatsen i Dublin igår och hör och häpna de hade en iPad2 16Gb 3G svart i lager! Dagens inpulsköp mad andra ord...

:)

Postad 30 March 2011 - 21:35

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0

Jag är lite rädd för att ipadens batterie ska försämras på samma sätt som det i en bärbar. Tror det tog ett halvår innan det i min bärbara var helt slut. Tillverkaren gav bara 6mån garanti och uppgav livslängd på 300laddningar. Värdelös!

Jag hade min ipad 1 i 6 månader och märkte inte någon skillnad i batterilivslängden. Jag använder min ipad dagligen.

Postad 30 March 2011 - 22:32

Unregistered02295671
  • Unregistered02295671
  • Amatör

• 58 inlägg
  • 0

Haha ****! :( hur noga är ni med att dra ur batteriet helt varje gång ni ska ladda den? Viktigt?

Inte viktigt alls. Faktiskt inte ens bra!

Lipobatterier som sitter i de flesta moderna apparater mår bäst runt 50% kapacitet och både helt fullt och tomt är sämre för livslängden. (tomt sämre än fullt)
Eventuellt behövs en urkörning då och då för att batterimätaren ska visa korrekt (har jag hört)
Så ladda batteriet så ofta som behövs och var inte begränsad av gamla traditioner :)

Postad 31 March 2011 - 04:05

simulacra
  • simulacra
  • Mästare

• 3147 inlägg
  • 0

Välkommen in i en värld av iTunes där utrymmen till logiken saknas helt :(
Jag har samma problem som du och jag inser att Apple har skapat en användarfientlig program som det krävs lite tid att försöka ens förstå.

Så här har jag gjort, kanske de hjälper dig också.
Skapat en mapp på datorn som heter "Iphone grejer". Under den så har jag mappar som heter "mp3", "bilder" och "musikvideos". Där lägger jag in allting som jag vill ha på min enhet. Dessa mappar synkar jag sen i iTunes och får in på så sätt på min enhet.
Upptäckte att om man tar bort något från datorn, så försvinner det från enheten också...så nu har jag "låst" 32 GB utrymme på datorn till att bara synka... :)

Jag vill säga att jag är amatör inom iTunes men har expertkunskaper inom windows och vill ha koll på allt jag gör, vilket verkar vara en omöjlighet på iTunes.

Gå in på enheten i iTunes, första sidan "manually manage music and video" vips så behöver du inte "synka" ngn musik längre, det finns ett gäng inställningar för din enhet, leta runt lite och stäng av sånt du vill ha kontroll över.

Postad 31 March 2011 - 07:20

menks13
  • menks13
  • Användare

• 132 inlägg
  • 0
Köpte detta skyddet till ipad 2 och det ska passa med smart cover på också, får väl det i nästa vecka skulle jag tro!

http://www.pcmag.com...st-ipad-2-cases

Postad 31 March 2011 - 09:22

creiij
  • creiij
  • Wannabe

• 31 inlägg
  • 0
Tänkte rekomendera lite appar som jag använder:

Flipboard - En app som gör om din Facebook, Google Reader och Twitter, bland annat, till en tidning. Denna app är gratis och enligt mig är det helt värt att köpa en iPad bara för detta program.

AirVideo - Streama video från datorn till iPad, har för vana att lägga mig i sängen och se ett avsnitt av något innan jag ska sova =) 15-22 kr eller något, värt det!

Friendly Plus - App för Facebook på iPad, mycket bättre och anpassat än vanliga hemsidan. 7 kr tror jag det var.

Spel:
Tapper HD - Min genereation kommer känna igen detta spel från gamla Commodore =) frun gillar detta mycket men jag är alltid lite orolig när hon spel för hon "pekar" ganska hårt när hon blir ivrig =)

Battleheart - RPG-spel, roligt på iPhone men underbart på iPad med den större skärmen. 22 kr.

Infinity Blade - Sååååååååååå snyggt fightingspel, 45 kr.

World of Goo - För de som testat detta på PC så är det bra där, men World of Goo känns som gjort för iPad, pysselspel typ. 38 kr.

Cogs HD - Inte för alla men mycket roligt pusselspel. Frustrerade... väldigt frustrerande... skitspel =) 45 kr.

Även om lite av detta kostar så är det värt det. Annars finns AppShopper där man kan kolla vilka appar som gått ner i pris eller blivit gratis. Det går även att göra ett konto som håller koll och mailar dig om något går ner i pris, bra för appar man vill ha men som kanske kostar lite mycket.

Postad 31 March 2011 - 09:57

Unregistered37512
  • Unregistered37512
  • Användare

• 150 inlägg
  • 0

Skulle gärna vilja ha lite tips på appar och sidor som recenserar appar till ipaden.

Finns det något vettigt strategi spel till ipaden, lite surt att dom inte släpper starfront till ipaden.

M.V.H
Magnus

Starfront kommer säkert till iPad inom kort eftersom Gameloft alltid släpper HD-varianten av sina spel efter de släppts till iPhone/iPod touch. Om jag nu inte missat något att det inte ska komma överhuvudtaget. Annars finns ju command and conquer till iPad.

Postad 31 March 2011 - 11:23

Gurra101
  • Gurra101
  • Veteran

• 1891 inlägg
  • 0
Undra om man ska ha detta?

http://www.zagg.com/...gmate-ipad-case

Hade helst velat ha ett som täcker baksidan med.

Postad 31 March 2011 - 13:24

evil_nike
  • evil_nike
  • Forumräv

• 702 inlägg
  • 0
Slänger in en förfrågan här.

Finns det intresse här, eller någon som vet nån som vill ha en vit 16gb 3g Ipad så kan jag tänka mig att sälja min.

Börjar nämligen känna att jag inte kommer att få användning av 3g funktionen. Jag kommer bara att ha min ipad hemma i soffan/sängen.
Det var som sagt ett litet impulsköp detta. Men jag är såld och ska absolut ha en ipad 2, vare sig jag köper en utan 3g el. behåller min nuvarande.

Orginalskyddsplasten är kvar runt om.

Hör av er på pm o det finns intresse.

/Niklas

Hoppas jag inte bryter allt för tunga regler nu bara.

EDIT: Bor i Uppsala

EDIT 2: SÅLD.

Redigerat av evil_nike, 03 April 2011 - 10:58.

Postad 31 March 2011 - 15:26

Releaser
  • Releaser
  • Användare

• 162 inlägg
  • 0
Jag var i kontakt med Sibas "livechatsupport" ang en Ipad 2 dem kunde erbjuda mig en Ipad 2 64GB 3G (vet inte färg) fanns i någon butik i Växjö tror jag det var. Är dock inte intressant med 3G för min del.
Men kanske någon annan som är intresserad! :blush:

Postad 31 March 2011 - 20:47

sportbilsentusiasten
  • sportbilsentusiasten
  • Lärjunge

• 459 inlägg
  • 0
Kommer från en PC med officepaket.
Om man migrerar till Ipad, kan man jobba med MS word/excel/powerpoint-filer??

Om man jämför min PC MS Outlook (kopplat till gmail), har iPad något lika bra program? Dvs hantering av kontakter, möten, synk mot mobiltfn. eller måste man samtidigt skaffa iPhone?

Postad 01 April 2011 - 06:05

Bulldog76
  • Bulldog76
  • Veteran

• 1524 inlägg
  • 0
Skynda o fynda.
Ipad 2 på Elgiganten. De har svarta 32 gb i lager nu. 100 st :blush:
http://www.elgigante...2gb-wi-fi-svart

Postad 01 April 2011 - 07:47

ringstedt
  • ringstedt
  • Wannabe

• 36 inlägg
  • 0

Skynda o fynda.
Ipad 2 på Elgiganten. De har svarta 32 gb i lager nu. 100 st :blink:
http://www.elgigante...2gb-wi-fi-svart

:lol:

Postad 01 April 2011 - 10:50

zinned78
  • zinned78
  • Beroende

• 1235 inlägg
  • 0

Är det ingen som har en lösning på frågan om film/serier i olika format utan att streama?

Ladda ner iFlicks, suveränt program. Det konverterar inte ens utan bara byter container, dvs lyfter ur videoslingan från t ex en mkv-fil och placerar den i en m4v istället. Det tar ca 10-15 minuter för en hel långfilm.

Välkommen in i en värld av iTunes där utrymmen till logiken saknas helt :)

Logik och användarvänlighet saknas? Inte då...det lär nog vara framför skärmen isåfall :lol:

Man behöver köra det gamla PC-tänket med massa mappar och sådan onödigt trams utan det bara funkar.

Upptäckte att om man tar bort något från datorn, så försvinner det från enheten också...så nu har jag "låst" 32 GB utrymme på datorn till att bara synka... :blink:

Givetvis, vad trodde du? Det är ju hela definitionen av en SYNKRONISERING, att den jämför innehållet på två platser och ser till att det är samma.

Postad 01 April 2011 - 14:36

Unregistereda360a43b
  • Unregistereda360a43b
  • Forumräv

• 862 inlägg
  • 0

Ladda ner iFlicks, suveränt program. Det konverterar inte ens utan bara byter container, dvs lyfter ur videoslingan från t ex en mkv-fil och placerar den i en m4v istället. Det tar ca 10-15 minuter för en hel långfilm.

Logik och användarvänlighet saknas? Inte då...det lär nog vara framför skärmen isåfall :blink:

Man behöver köra det gamla PC-tänket med massa mappar och sådan onödigt trams utan det bara funkar.

Givetvis, vad trodde du? Det är ju hela definitionen av en SYNKRONISERING, att den jämför innehållet på två platser och ser till att det är samma.

Ska försöka hitta någon som har Mac för att kunna testa iFlicks.
Jag kör på win och har inte tillgång till Mac.

Jag förstår poängen med synk men har man lagt några mappar med musik på sin enhet så vill jag iallafall inte synka och hålla på hela tiden. Jag kör i vanliga fall synkprogram mellan olika datorer och en NAS och då handlar om primärt att uppdatera det överallt.

Som jag uppfattar iTunes så är kunden ganska låst till ett system även om inom systemet finns några enkla justeringar mellan manuell och automatisk.

Lägger jag en mapp med musik, typ "Elvis" på min enhet, så räcker det. Jag vill inte ha samma mapp på både datorn och även på ett bibliotek i iTunes...

Postad 01 April 2011 - 19:11

Qu3xal
  • Qu3xal
  • Wannabe

• 12 inlägg
  • 0
Fick Felkod 1013 när jag skulle uppdatera iPad 2, 32 GB + 3G och fick leta en massa innan jag hittade en lösning.

Här får ni lösningen som funkade för mig.

Källa: apple discussions forum

"Same problem but solved doing this :

On Mac:
* Open Finder
* Hold down COMMAND + SHIFT keys and press 'G'
* Enter "/private/etc/" in the field and press "Go"
* Find "hosts" file in the directory
* Drag the file to your desktop
* Open it in text editor
* Remove the line that has gs.apple.com entirely or put a # at the beginning of it to comment it out
* Save the file
* Drag it back to the /private/etc/ folder.
* You'd need to enter your username and password to authenticate the move

On Windows:

Locate the hosts file in one of the following directories:
Windows 95/98/Me c:\windows\hosts
Windows NT/2000/XP Pro c:\winnt\system32\drivers\etc\hosts
Windows XP, Vista, 7 c:\windows\system32\drivers\etc\hosts
Right click and click on "Open With..." and then click on "Notepad" on the list.
* Remove the line that has gs.apple.com completely and save the file.

This should work fine but you will lose all music, photos, videos and books :S

Thanks to user KianABC "

Redigerat av Qu3xal, 01 April 2011 - 19:46.

Postad 02 April 2011 - 10:38

Termos
  • Termos
  • Forumräv

• 732 inlägg
  • 0
Måste säga att det var lite mäktigt att koppla in ipaden till en 47" lcd och köra skype videosamtal. Det flöt på riktigt bra faktiskt. Undra när skype kommer med en dedikerad version för ipad?

Har ett problem med imovie. När jag importerat video till ipaden med kamerakittet så finns inte dessa videos att använda i imovie. Har kommit fram till att endast videor som finns i "kamerarulle" går att arbeta med och när man importerar hamnar bilderna i vanliga bildmappen. Har hittat en app (photo-sort) som kan importera från denna mapp och sedan exportera till kamerarullen, dock verkar den komprimera när den importeras och processen är ganska långsam.
Så min fråga är finns det andra program som man kan flytta filer mellan bildmapparna, utan att de förvanskas? Någon som har något förslag? Obs jag vill inte behöva koppla in till datorn, då tappar jag hela idén med att redigera klipp onthefly så att säga.

1 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar

• Ny 3D utskriven fjärrkontroll hållare
    nimman
    2026-06-08 07:49:07
  • Sofabaton X2
    hmarkstrom
    2026-06-07 10:02:24
  • Monterar kabelkanaler
    genstruktur
    2026-06-04 20:53:37
  • Två sittplatser men behöver två till
    genstruktur
    2026-06-04 20:51:09
  • Gavel akustikvägg
    genstruktur
    2026-05-23 08:15:25
  • Fler  |  Vilka bilder visas här?
Trendande produkter
Prisjakt © 2000 - 2026 Prisjakt   Cookiepolicy.   Våra regler.   Personuppgiftspolicy.  Hantera cookie-inställningar.