*Officiell tråd - Sony Ericsson Xperia Arc*
Sony Ericsson Xperia Arc 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(114)
|
Inga priser | |
Sony Ericsson Xperia Arc S 512MB RAM
(Mobiltelefoner)
|
9
|
(39)
|
Inga priser |
Sony Xperia Support (427 inlägg)
|
12 år sedan |
Vilken lur med HDMI? (4 inlägg)
|
14 år sedan |
Sony Ericsson Arc eller HTC Desire S...? (35 inlägg)
|
14 år sedan |
Desire S vs. Arc vs nån annan? (8 inlägg)
|
14 år sedan |
Postad 25 March 2011 - 15:06
Postad 25 March 2011 - 15:18
Fytt i rackarns va dyrt! Skulle jag aldrig ta! sämre avbetalning får man nog leta efter, det var inte i 18 mån? då blir det rimligt
Om man har pengarna nu måste det väl vara mest fördelaktigt att inte ha någon bindningstid. Telenor har pris på 4 795 kr för mobilen utan bindningstid med "Surfa plus 3 mbit" (129 kr/mån) och 3 månaders uppsägning (samma för alla avtal). Den är förstås också låst till Telenor. Det som gör att det kan vara prisvärt att köpa låst hos Telenor utan bindningstid jämfört med olåst från t ex Netonnet, är att man får bluetooth- headset MW 600 på köpet hos Telenor. Värde ca 350 kr. Telenor skriver 595 kr.
Senare.....
Förbokade nyss hos Telenor. Efter att ha läst igenom det finstilta (dumt) så är tydligen 12 månaders bindning med 0 kr förhöjd avgift billigare (4 726 kr) med Surfa plus 3 mbit. Det blir så eftersom man ändå inte kan låsa upp telefonen förrän efter 12 månader och då kan man lika gärna binda under samma tid. Kanske underlättar för någon annan som är intresserad av Telenor och inte orkar läsa igenom allt innan beställning.
Nu känner jag mig lurad på de 69 kr i merkostnad som det kostar mig att ha obundet avtal :-) Frågan är varför de har obundet avtal som val när man i praktiken ändå är bunden i 12 månader?
Redigerat av Ritsch, 25 March 2011 - 16:51.
Postad 26 March 2011 - 00:49
Om ni båda väntar till nästa kvartal, så kommer Kingston med 32GB class 10.
Givet köp!
Säljer nu mitt 16GB class 10 från Kingston.
Eller beställ lexars class 10 32 gb kort =)
Postad 26 March 2011 - 09:47
"**Update on the random rebooting situation:
Trying to recreate the situation by straining the CPU/GPU with apps while unplugged didn't lead to anything. At first I thought this meant it was a problem with the charger, but... now the phone is rebooting by itself more and more often regardless of whether it's charging or not.
I've noticed it restart on the desk next to me twice when I wasn't using it. So far its rebooted twice in the first 2 days, and three times in the last 12 hours.
Factory reset didn't help, nor did trying different micro USB cables.
No reply from SE yet."
Hoppas detta inte är något problem som gäller alla arc!
Postar länken igen : HÄR
Postad 26 March 2011 - 12:52
Är det någon som vet om Arc stödjer wifi tethering? Gärna länk.
Är inte det en standardfunktion i samtliga Android mobiler från och med Android 2.2?
Postad 26 March 2011 - 14:29
Stämmer, det är standard från och med Android 2.2 (FroYo), och i och med att arc kör 2.3 så kommer den stödja WiFi Tethering.Är inte det en standardfunktion i samtliga Android mobiler från och med Android 2.2?
Postad 26 March 2011 - 15:14
Hoppas detta inte är något problem som gäller alla arc!
1 telefon är kanske i minsta laget för att kunna dra några sådanna slutsater. Finns i så fall fler på Esato och Swedroid som har haft förmånen att äga en Arc i testsyfte utan att uppleva dylika problem. Så det är nog lungt.
Redigerat av twintin, 26 March 2011 - 15:31.
Postad 26 March 2011 - 15:30
Postad 26 March 2011 - 15:31
**An update regarding video playback.
I said earlier that 720p x264 and mkv files play fine on the device, but after further testing it seems to only work with certain files based on how they were encoded. So far only a handful of my 720p mkv files play smoothly, and even then it shows the occasional stutter.
This is disappointing. We need really GPU decoding in third party players, or for SE to include support for other containers and codecs in the default player.
I guess for now we'll have to stick with MP4.
Det låter ju inte bra. Var det inte lite folk som hade arcen här. Testade ni inte 720p? Eller jobbar ni p SE och därför inte tar upp sådant
Redigerat av theclone, 26 March 2011 - 15:37.
Postad 26 March 2011 - 16:54
Men det är väl ingen nyhet att den inte läser MKV. Det har aldrig framgått och tittar man i "White Paper" så stödjer den enbart de vanliga mobilcodecs(mp4 m.m.)Läste lite xda där det var en asiat(den är väl släppt i asien nu) som hade köpt den och skrev:
**An update regarding video playback.
I said earlier that 720p x264 and mkv files play fine on the device, but after further testing it seems to only work with certain files based on how they were encoded. So far only a handful of my 720p mkv files play smoothly, and even then it shows the occasional stutter.
This is disappointing. We need really GPU decoding in third party players, or for SE to include support for other containers and codecs in the default player.
I guess for now we'll have to stick with MP4.
Det låter ju inte bra. Var det inte lite folk som hade arcen här. Testade ni inte 720p? Eller jobbar ni p SE och därför inte tar upp sådant
Angående den killen på XDA som hade problem med att den bootade om sig hela tiden så tror jag det är hans egna fel. Tyckte jag läste nåt om att han försökte roota om den...
Postad 26 March 2011 - 17:35
Redigerat av theclone, 26 March 2011 - 17:36.
Postad 26 March 2011 - 17:51
Postad 26 March 2011 - 18:06
Du får väl köra med VLC!Jo, det är väl så. Jag hade ju hoppats att man skulle slippa det här med att kod om filmerna innan man lirar över dem till mobilen. Är riktigt trött på det. Får väl se hur det fungerar när jag får tag i en.
De är väl på gång nu med en spelare till android.....
Postad 26 March 2011 - 18:07
Någon som vet något mer om det
Postad 26 March 2011 - 18:08
Vet någon hur mycket man kan fixa med gränssnittet i Android, och framförallt just då Arc, med appar eller liknande? Någon typ av "skins"? Lite nyfiken då jag nu har en iPod touch - dvs en enhet med iOS - och tycker att det är ett klart snyggare OS än vad jag har sett i min kompis HTC Desire. Sen ser väl Arcs Android annorlunda ut än Desires, men jag befarar ändå att iOS är snyggare ... om man nu inte kan åtgärda detta i Arc, vill säga.
Sök på youtube!
Finns massor av filmer på arc:en så kan du avgöra själv
Postad 26 March 2011 - 18:09
Vet någon hur mycket man kan fixa med gränssnittet i Android, och framförallt just då Arc, med appar eller liknande? Någon typ av "skins"? Lite nyfiken då jag nu har en iPod touch - dvs en enhet med iOS - och tycker att det är ett klart snyggare OS än vad jag har sett i min kompis HTC Desire. Sen ser väl Arcs Android annorlunda ut än Desires, men jag befarar ändå att iOS är snyggare ... om man nu inte kan åtgärda detta i Arc, vill säga.
Bara att ladda hem valfri launcher från market, tex launcher pro, adw eller nån annan, vill du ha ett mer iphonelikt upplägg så finns det iaf till launcher pro ett tema som heter iphone mm. Allt i android är utbytbart, och gillar man tex inte klockan så byter man den mot någon annan. Jag kör ADW launcher och beutyful widget som klocka/väder i min legend. Handcent sms för att få ett snyggare bättre smshantering än htcs egna. Oavsett vilken androidnalle du har så är allt konfiguerbart/utbytbart.
Postad 26 March 2011 - 18:55
Sök på youtube!
Finns massor av filmer på arc:en så kan du avgöra själv
Bara att ladda hem valfri launcher från market, tex launcher pro, adw eller nån annan, vill du ha ett mer iphonelikt upplägg så finns det iaf till launcher pro ett tema som heter iphone mm. Allt i android är utbytbart, och gillar man tex inte klockan så byter man den mot någon annan. Jag kör ADW launcher och beutyful widget som klocka/väder i min legend. Handcent sms för att få ett snyggare bättre smshantering än htcs egna. Oavsett vilken androidnalle du har så är allt konfiguerbart/utbytbart.
Låter lovande, antar att öppenheten i Android ger möjligheter man inte alls hittar i iOS (även om jag nu tycker att iOS är riktigt snyggt redan "out of the box")
Postad 26 March 2011 - 19:40
Du får väl köra med VLC!
Fast problemet som japanen belös var ju inte avsaknaden av tredjepartsspelare utan att de som finns inte använder sig av GPU varför mkv filmerna som spelas upp hackar (en del mer andra mindre). Tror inte VLC nödvändigtvis löser just detta dilemma.
Redigerat av twintin, 26 March 2011 - 20:59.
Postad 26 March 2011 - 21:09
En MKV omkodad i H.264 är absolut inga problem med t.ex rockplayer!! Det beror helt och hållet på vilken omkodning MKV'n har.Men det är väl ingen nyhet att den inte läser MKV. Det har aldrig framgått och tittar man i "White Paper" så stödjer den enbart de vanliga mobilcodecs(mp4 m.m.)
Angående den killen på XDA som hade problem med att den bootade om sig hela tiden så tror jag det är hans egna fel. Tyckte jag läste nåt om att han försökte roota om den...
Postad 26 March 2011 - 21:22
Postad 26 March 2011 - 21:40
Låter lovande, antar att öppenheten i Android ger möjligheter man inte alls hittar i iOS (även om jag nu tycker att iOS är riktigt snyggt redan "out of the box")
Hitta denna vid en sökning på market Vet inte till vilka versioner av android den passar men iaf 2.2
Postad 27 March 2011 - 01:42
Det har ju stått att det ska vara 512mb ram minne men nu när den släpps så verkar den bara ha 320mb ram. Surt.
Den delar det med gpun bland annat så vad är surt?
Postad 27 March 2011 - 08:36
Var på expert, telia, telenor, onoff bland annat.
Någon som vet en butik/kedja som har en dummy framme?
Postad 27 March 2011 - 10:18
Jag hoppas sannerligen på det! Har min förhandsbokad hos telenor. Hade varit kul om någon här vet hur de brukar göra med sina förhandsbokningar... Skicka för leverans på releasedagen eller skicka på releasedagen.Jaha, kan man räkna med att den dyker upp i slutet av veckan?
Jag köpte min Satio när den hade release från Katshing.se och de skickade ut den så den damp ner i brevlådan på releasedagen...
Redigerat av Ricke77, 27 March 2011 - 10:18.
Postad 27 March 2011 - 10:18
Teknikmagasinet har också, men den kanske inte är upplockad än så fråga du.Försökte hitta en butik igår som hade ett ex eller dummy uppställd, men ingen framgång.
Var på expert, telia, telenor, onoff bland annat.
Någon som vet en butik/kedja som har en dummy framme?
Postad 27 March 2011 - 11:06
Jag hoppas sannerligen på det! Har min förhandsbokad hos telenor. Hade varit kul om någon här vet hur de brukar göra med sina förhandsbokningar... Skicka för leverans på releasedagen eller skicka på releasedagen.
Jag köpte min Satio när den hade release från Katshing.se och de skickade ut den så den damp ner i brevlådan på releasedagen...
Det datum som anges som releasedatum brukar oftast vara det datum som telefonen levereras till kunden, i alla fall enligt mina egna erfarenheter. Torsdag kan inte komma snabbt nog!
Är det för övrigt någon som vet om Halebop kommer att skicka ut ett "svenskt" paket? Rykten går beträffande att vissa återförsäljare kommer att sälja ett "svenskt" paket med ett 16 gb minneskort och fodral medan andra kommer att sälja ett "nordiskt" paket med endast 8 gb medföljande minne och utan ett läderfodral.
Postad 27 March 2011 - 11:39
"Det är ett microSD 8GB som föjer med Xperia Arc.
Telefonen lanseras först 31/3 och kommer att skickas då, som tidigast."
Postad 27 March 2011 - 11:45
Antingen har dom fått fel info eller bara har allmänt dålig koll.Telias kundtjänst svarade:
"Det är ett microSD 8GB som föjer med Xperia Arc.
Telefonen lanseras först 31/3 och kommer att skickas då, som tidigast."
SE har själva gått ut med att den kommer med ett 16Gb kort.
Återstår väl att se vem som har rätt och vem som har fel, jag tror dock inte det blir SE.
Även en hel del sajter som testat den har ju bekräftat att det medföljer ett 16Gb kort.
Postad 27 March 2011 - 13:16
Kanske är så att tex Halebop och telia som inte presenterar någon info om minneskorten har försökt snåla lite?
Postad 27 March 2011 - 13:26
Är det inte så att den ett halvår gamla Desire HD har samma prestanda som SE Arc?
Nu verkar DHD var en utgående modell som säljs till nedsatt pris (utgående datum
Ska ha en ersättare till min älskade X10 Mini som har för liten skärm för det jag använder den till.
Har velat hit och dit i en månad, om jag ska skaffa ny mobil nu eller i slutet av sommaren.
Länge var en Xperia Pro på tapeten men nu siktar jag på en >4" och i de närmsta dagarna.
Är det värt att betala de extra slantarna för Arc när Desire HD verkar ha samma prestanda?
Postad 27 March 2011 - 13:44
Arc har bättre kamera, hdmi, android 2,3 plus att den är grymt mycket snyggare.Har skummat igenom Arc:ens och DHDs specifikationer.
Är det inte så att den ett halvår gamla Desire HD har samma prestanda som SE Arc?
Nu verkar DHD var en utgående modell som säljs till nedsatt pris (utgående datum), medan Xperia Arc säljs till lanserings pris.
Ska ha en ersättare till min älskade X10 Mini som har för liten skärm för det jag använder den till.
Har velat hit och dit i en månad, om jag ska skaffa ny mobil nu eller i slutet av sommaren.
Länge var en Xperia Pro på tapeten men nu siktar jag på en >4" och i de närmsta dagarna.
Är det värt att betala de extra slantarna för Arc när Desire HD verkar ha samma prestanda?
Postad 27 March 2011 - 13:53
HDMI är ju toppen att kunna koppla mobilen till en TV/dataskärm
Fast kamera, nää använder gladeligen en 5MP om det kniper men allra helst en riktig digitalkamera.
Android 2.3 har/kommer även X10 och DHD få i dagarna, har jag sett.
Ja Arc är en snygg mobil i synnerhet den silverfärgade men Halebop hade inte den, bara den trista blåa.
Arc vs DHD vs X10
Red: Hur viktigt är arbets minnet och det interna lagrings utrymmet? Tyvärr verkar DHD ha en fördel med mång dubbelt större minne.
Redigerat av Station, 27 March 2011 - 13:57.
Postad 27 March 2011 - 16:04
Postad 27 March 2011 - 16:35
Arc har bättre kamera, hdmi, android 2,3 plus att den är grymt mycket snyggare.
![]()
Inte bara bättre utan bra många gånger bättre kamera och bra mycket bättre display.
Postad 27 March 2011 - 17:42
Postad 27 March 2011 - 17:56
Hur ligger det till med de ollika färgerna? Någon som ser ut/känns plastig, känslig för fingeravtryck osv? Nån som har koll?
Den är gjord av plast och där av plastig. Men det sagt är den inte plastigare än någon annan mobil. Den är inte plastig så det stör. Av det jag sett blir det mycket fingeravtryck. Men igen. Inte värre än andra mobiler.
Postad 27 March 2011 - 18:03
Folk grottar ned sig alldeles för vad gäller CPU idag. Man behöver inte ha high-end CPU (och kortast batteritid) alltid. Lika med folk som klagar på att Xperia Play inte har dual-core, menar Nintendo DS har sålt mer än iPhone trots sina 66 MHz (dubbla i DSi)!
Det beror ju på hur man ser det, arc är ju SEs nya top of the line och då bör det ju vara en prestandatelefon, när den ena konkurenten efter den andra kommer med dualcore som kostar lika mycket som arc så är det lätt att bli lite besviken.
Postad 27 March 2011 - 18:16
Redigerat av theclone, 27 March 2011 - 18:17.
Postad 27 March 2011 - 20:44
Det beror ju på hur man ser det, arc är ju SEs nya top of the line och då bör det ju vara en prestandatelefon, när den ena konkurenten efter den andra kommer med dualcore som kostar lika mycket som arc så är det lätt att bli lite besviken.
Ja, eller fartblind.
Var så säker, det kommer DC från SE... låt mig gissa - Q3?
Postad 27 March 2011 - 20:57
Ja, eller fartblind.
Man kan vara först och testpilot eller man kan vara strax efter och göra det optimalt!
![]()
Hmm, X10 kom med 1.6 när många andra var på väg ut med 2.x och kan inte påstå att x10 var bättre än de 1.6-lurar som fanns tidigare
Postad 27 March 2011 - 21:07
Ja, eller fartblind.
Man kan vara först och testpilot eller man kan vara strax efter och göra det optimalt!
![]()
Jag tror inte SE släpper några fler lurar i år. Eller möjligen en ny line up till julhandeln.
Postad 27 March 2011 - 22:14
5st till har dom väl sagt att dom ska släppa..Jag tror inte SE släpper några fler lurar i år. Eller möjligen en ny line up till julhandeln.
Enligt nån av de utländska tekniksidorna/bloggarna.
Bör väl komma en 2st minis iaf o sen nå mer.
Nu är vi där igen...Ja, eller fartblind.
![]()
Säger man A får man (gärna) säga B
Postad 27 March 2011 - 22:28
5st till har dom väl sagt att dom ska släppa..
Enligt nån av de utländska tekniksidorna/bloggarna.
Bör väl komma en 2st minis iaf o sen nå mer.
Nu är vi där igen...
Säger man A får man (gärna) säga B
Dom har ju iaf 4 lurar på väg ut nu, arc, neo, pro och play
Postad 27 March 2011 - 22:32
Jo, fast detta var ytterligare 5st alltså.Dom har ju iaf 4 lurar på väg ut nu, arc, neo, pro och play
Däribland 1 eller 2 minis.
Postad 27 March 2011 - 22:42
Jo, fast detta var ytterligare 5st alltså.
Däribland 1 eller 2 minis.
Med undantag av en mini så verkar det korkat att släppa fler före julhandeln dvs om alla är android, svårt att få vettig försäljning med för många moddeller som ligger nära varandra i pris vilket är svårt att komma ifrån.
Postad 27 March 2011 - 22:47
Risken eller ja, chansen, är väl stor att de kommer släppa 2 mini, en med fysiskt tangentbord och en utan.Med undantag av en mini så verkar det korkat att släppa fler före julhandeln dvs om alla är android, svårt att få vettig försäljning med för många moddeller som ligger nära varandra i pris vilket är svårt att komma ifrån.
Minns inte om alla skulle vara Androider heller.
Postad 28 March 2011 - 01:08
Är det SE eller operatörerna som står för minneskorten?
Kanske är så att tex Halebop och telia som inte presenterar någon info om minneskorten har försökt snåla lite?
Vad jag har förstått så har det skickats med 8gb i de testtelefoner som recensenter etc fått ut i förhand men det ska enligt bland annat feber.se följa med 16gb i den version som slutkunden får (även HDMI kabeln har utelämnats i vissa av recensionsexemplaren har jag fattat det som vilket förklarar att den inte finns med i alla unboxingvideor än)
1 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 1 gäster, 0 anonyma medlemmar
Sökningen pågår
Avancerad sökning
9
Sony Xperia Support
1 bild
9 filmer
Minhembio - Senaste nyheterna

Fler
Vilka bilder visas här?